چگونه کد رهگیری خود را پیدا کنیم
نوشته شده توسط : sevda

کد رهگیری ثبت نام یکی از اطلاعات ثبت نامی در آزمون ها مختلفی مثل کنکور سراسری ، ارشد ، دکتری و آزمون های استخدامی و ... می باشد و داوطلبایی که اون رو گم یا فراموش کردن می تونن از طریق سیستم ارسال درخواست سنجش ، کد رهگیری به همراه سایر اطلاعات ثبت نامیشون رو بازیابی کنن .

 

 

سازمان سنجش مجری برگزار کننده آزمون های مختلفی از جمله کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد ، آزمون دکتری ، آزمون های استخدامی و ... میشه که داوطلبای متقاضی این آزمون ها بعد از ورود به این سایت در زمان مقرر و تکمیل فرم ثبت نام ، شماره پرونده و کد رهگیری مختص به ثبت نامشون رو دریافت می کنن .

داشتن شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام ، نشون دهنده اینه که داوطلبا تمام فرایند ثبت نام رو به درستی انجام دادن و باید این کد ها رو پیش خودش نگه دارن . اما معمولا با داوطلبایی مواجه میشیم که شماره پرونده و یا کد رهگیری ثبت نام خودشون رو گم کردن و براشون پیش میاد که چگونه کد رهگیری خود را پیدا کنیم ؟ پس اگه شما هم جزو این داوطلبا هستین و به اطلاعاتتون دسترسی ندارین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین .

 

 

چگونه کد رهگیری خود را پیدا کنیم

همون طور که گفته شد زمانی که سازمان سنجش بعد از تموم شدن پروسه ثبت نام یکی از آزمون ها ، به داوطلبا شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام میده ، یعنی ثبت نام داوطلبا در اون مقطع مد نظر به طور کامل و با موفقیت تموم شده و نگه داری از این کد ها برای همه داوطلبای آزمون های مقاطع مختلف لازمه .

همون طور که در دفترچه ثبت نام آزمون ها مختلف هم به نگهداری اطلاعات ثبت نامی ( شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام ، شماره داوطلبی ) تاکید شده داوطلبا در مراحل بعدی آزمون ، مثل ویرایش اطلاعات ثبت نام ، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و یا مشاهده نتایج ، به شماره پرونده و یا کد رهگیری ثبت نام احتیاج دارن و باید در نگهداری از این اطلاعات کوشا باشن .

 

 اما اگر به هر دلیل کد رهگیری و یا شماره پرونده آزمون رو گم و یا فراموش کردیم باید چیکار کرد ؟ اصلا چطور می تونیم کد رهگیری خود را پیدا کنیم و یا شماره پروندمون رو بازیابی کنیم ؟

 

سازمان سنجش برای این دسته از افراد که اطلاعات ثبت نامی خودشون رو گم و یا فراموش کردن فرصتی رو قرار داده تا بتونن از طریق سیستم پاسخگویی و ارسال درخواست ، اطلاعات خودشون رو مجددا بازیابی کنن و شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام رو دریافت کنن .

بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی کنکور

 

نحوه بازیابی کد رهگیری ثبت نام

داوطلبایی که متقاضی بازیابی اطلاعات ثبت نامیشون هستن می تونن وارد سایت سازمان سنجش شده و از قسمت سیستم ارسال درخواست ، بعد از عضویت در این سایت و انتخاب نوع آزمونی که در اون شرکت کردن ، همه اطلاعات آزمونشون از جمله شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام و شماره داوطلبی رو بازیابی کنن .

  • نحوه بازیابی کد رهگیری ثبت نام به طور خلاصه :
  1. ورود به سایت سنجش و سیستم پاسخگویی

  2. انتخاب گزینه ارسال درخواست و عضویت

  3. ورود به پورتال شخصی و انتخاب آزمون مد نظر

  4. انتخاب گزینه دریافت شماره پرنده و کد رهگیری ثبت نام

  5. تایید اطلاعات نمایش داده شده و دریافت اطلاعات ثبت نامی

  • راهنمای تصویری نحوه بازیابی کد رهگیری ثبت نام :

 ورود به سایت سنجش و بخش سیستم پاسخگویی

 

 

 انتخاب گزینه ورود به سیستم

 

 

 در ادامه باید ایمیلی و رمز عبوری که در زمان عضویت در سنجش نوشتین رو وارد کنین . ( اگه هنوز در سازمان سنجش عضو نشدین مقاله زیر رو بخونین . )

بیشتر بخوانید : سیستم پاسخگویی سنجش

 

 

 سپس روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید .

 

 

 در ادامه نوع آزمون و سال مربوطه رو انتخاب کرده و بر روی گزینه جستجو کلیک کنین .

 

 

 در ادامه باید موضوع درخواست " دریافت شماره پرونده یا داوطلبی " رو انتخاب کنین .

 

 

 در پایان ، درخواست شما به لیست درخواست های ارسالی اضافه می شه که برای مشاهده پاسخ کافیه بر روی عنوان درخواست خودتون کلیک کنین .

 

 در ادامه اطلاعات فردی شما به نمایش در میاد و باید این اطلاعات رو تایید کنین .

 

 

 با تایید این اطلاعات می تونین اطلاعات ثبت نامی خود ، از جمله کد رهگیری و شماره پرونده ثبت نامتون رو دریافت کنین .

 

بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد

 

مشاوره بازیابی اطلاعات ثبت نام

معمولا بعد از تکمیل فرایند ثبت نام آزمون ، در فرم ثبت نامی که به داوطلبا داده میشه شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام نوشته شده و بر روی کارت ورود به جلسه آزمون نیز شماره داوطلبی هر شخص نوشته میشه .

البته داوطلبا برای دریافت کارت ورود به جلسه و یا مشاهده نتایج خودشون فقط به یکی از این کد ها ( شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام ، شماره داوطلبی ) احتیاج دارن و نیازی نیست که به هر 3 کد دسترسی داشته باشن .

مگه اینکه اطلاعات لازم دیگه ای که برای طی کردن روند اون روش لازمه رو نداشته باشن ، اونوقت نیازه که از یک روش دیگه برای فرایند مدنظرشون استفاده کنن .

در ادامه بخوانید: مشاوره تحصیلی آزمون دکتری

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بازیابی کد رهگیری و سایر اطلاعات ثبت نامی راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

سوالات متداول

 

1- ✔️ در صورت فراموشی کد رهگیری چطور می تونیم اون رو بازیابی کنیم ؟

✔️ داوطلبا از طریق سیستم پاسخگویی نسجش می تونن دوباره کد رهگیریشون رو بازیابی کنن که اطلاعات بیشتر در این مقاله داده شده .

2- ✔️ سیستم پاسخگویی سنجش فقط کد رهگیری ثبت نام رو بازیابی می کنه ؟

✔️ خیر ، همون طور که در این مقاله گفتیم این سیستم تمام اطلاعات ثبت نامی داوطلب رو بازیابی می کنه . 

3- ✔️ چطور می تونیم اطلاعات ثبت نامی خود رو بازیابی کنیم ؟

✔️ از طریق سیستم ارسال درخواست سنجش امکان بازیابی همه اطلاعات وجود داره که نحوه انجام این فرایند در این مقاله گفته شده .

منبع : چگونه کد رهگیری خود را پیدا کنیم





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: