آزمون آنلاین در سایت همگام
نوشته شده توسط : sevda

آزمون آنلاین سایت همگام این امکان رو برای معلما فراهم کرده تا بتونن به راحتی با ورود به این سایت ، آزمون های خودشون رو طراحی کرده و دانش آموزا هم بتونن در زمان امتحان ، با ورود به همگام در آزمون مشخص شده شرکت کنن .

 

 

در سال های نه چندان دور امتحان های دانش آموزا با برگه های کاغذی و چندین مراقب برگزار میشد ، اما امروزه با گسترش شیوع کرونا در سراسر جهان روند امتحان گرفتن از دانش آموزا برای معلمان تغییر کرده و دانش آموزا هم دیگه با کاغذ ، مراقب ، کارت ورود به جلسه و ... سر و کار ندارن .

اوایل اینترنتی شدن امتحان های دانش آموزا ، معلمای زیادی درگیر طراحی سوال بودن و نمی دونستن چطوری سوال امتحان آنلاین طراحی کنن . خوشبختانه آزمون آنلاین سایت همگام خیلی از مشکلات معلما رو برای طراحی سوال حل کرد . 

در این مقاله قصد داریم نحوه شرکت در آزمون آنلاین سایت همگام رو برای دانش آموزان توضیح بدیم و برای معلمای عزیز هم یک آموزش تصویری در رابطه با طراحی آزمون آنلاین همگام قرار دادیم. پس با ما همراه باشین .

 

 

آزمون آنلاین همگام چیست ؟

یکی از مشکلات دانش آموزا در دوران غیر حضوری شدن مدارس ، امتحان های مجازیه ! بسیاری از معلمان پایه هفتم ، هشتم ، نهم و ... سعی می کنن که امتحان های مجازی رو خودشون طرح کنن ، تایپ کنن و برای دانش آموزان ارسال کنن . دانش آموزا هم باید بعد از دریافت سوال ها تلاش کنن در کمترین زمان ممکن سوالات رو روی برگه بنویسن ، جواب هاشون رو هم بدن ، عکس واضح از سوال ها بگیرن و برای معلم ارسال کنن .

این روش آزمون هم برای دانش آموز دردسرسازه هم برای معلمان ! قطعاً تصحیح کردن برگه های امتحانی دانش آموزا از روی عکس هم بسیار کار سختیه ، به همین دلیل سایت آزمون آنلاین همگام ایجاد شد . 

این سایت هم به معلمان کمک می کنه که سوالای خودشون رو طراحی کنن ، هم به دانش آموزا کمک می کنه که بتونن به راحتی و بدون استرس در زمان واقعی و منطقی به سوال ها جواب بدن .

معلمای عزیز می تونن آزمون آنلاین سایت همگام رو خیلی راحت طراحی کنن و برای امتحان های میان ترم ، پایان ترم ، ماهیانه یا حتی کوییزها از این آزمون ها استفاده کنن . خوشبختانه آزمون آنلاین سایت همگام کار رو برای معلمان راحت کرده ، همه برگه های دانش آموزان رو خودش تصحیح می کنه و نمره ها رو معلما گزارش میده !

بیشتر بخوانید: نحوه وورد به سایت همگام

 

 

راهنمای تصویری طراحی آزمون آنلاین همگام برای معلمان

برای طراحی آزمون آنلاین سایت همگام سه مرحله وجود داره . در ادامه به صورت مرحله به مرحله و گام به گام طراحی آزمون آنلاین در hamgam رو برای شما معلماd عزیز توضیح دادیم .

  • مرحله اول: طراحی سوالات در قسمت بانک سوال

ابتدا وارد سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir بشین روی لینک زیر کلیک کنین و با نام کاربری و رمز عبور خودتون رو وارد کنین .

 


وقتی وارد داشبورد اصلی خودتون شدین ، بر روی بانک سوال کلیک کنین .

 

 

صفحه ای مثل تصویر زیر برای شما باز میشه که کافیه روی قسمت جدید کلیک کنین .

 


در صفحه زیر اطلاعات کلاس، پایه و ... رو وارد کنین .

 

 

بعد از زدن گزینه ثبت وارد صفحه طراحی سوال میشین که باید به توضیحات مربوط به اون دقت کنین . مثلا برای سوال های چند گزینه ای در کادر اول سوال رو وارد می کنین و در کادرهای بعدی گزینه های سوال رو می نویسین .

پس از وارد کردن گزینه های مختلف سوال ، در نهایت شماره گزینه صحیح رو انتخاب کنین و گزینه ثبت رو بزنین . پس از زدن گزینه ثبت ، سوال های طراحی شما ثبت میشه . بعد از اون باید به داشبورد اصلی برگردین و گزینه طراحی آزمون رو بزنین .

 

 

  • مرحله دوم : طراحی آزمون

بعد از اینکه سوالات خودتون رو طراحی کردین ، میتونین به قسمت بانک سوال برین و اون ها رو ویرایش کنین . اگه قصد ویرایش سوال ها رو ندارین ، نوبت به مرحله دوم میرسه .

وارد داشبورد اصلی بشین و گزینه طراحی آزمون رو بزنین .

 


در صفحه طراحی آزمون می تونین آزمون های قبلی رو ویرایش کنین یا روی گزینه جدید کلیک کنین تا یک آزمون جدیدی بسازین .

 

 

بعد از کلیک کردن روی گزینه جدید ، کافیه که اسم امتحان مورد نظرتون رو وارد کنین و گزینه ثبت رو بزنین .

 

 

بعد از زدن گزینه ثبت نام امتحان شما وارد میشه . برای اضافه کردن سوال ها به آزمون کافیه که روی آیکون سوال کلیک کنین .

 

 

بعد از زدن این گزینه ، وارد صفحه ای میشین که باید افزودن سوال رو انتخاب کنین . بعد از زدن گزینه افزودن سوالات ، سوال هایی که در مرحله قبل طراحی کرده بودین ، برای شما نمایش داده میشه که کافیه با زدن تیک کنار اون ها ، سوال ها رو انتخاب کنین و گزینه افزودن سوالات انتخاب شده رو بزنین .

 

 

در مرحله بعد باید بارم هر سوال رو در قسمت بارم وارد کنین و پس از اون با کلیک کردن بر روی ذخیره بارم ، سوالات رو ذخیره کنین .

 

  • مرحله سوم : زمان بندی آزمون

پس از از ثبت و طراحی سوال ها ، لازمه که یک زمان بندی برای آزمون شما انجام بشه که کافیه برای این کار به داشبورد اصلی مراجعه کنین و بر روی گزینه زمان بندی آزمون کلیک کنین .

 

 

برای زمان بندی جدید یک آزمون ، بر روی گزینه جدید کلیک کنین .

 

 

بعد از زدن گزینه جدید ، صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز میشه که باید اطلاعات مربوط به آزمون مثل اسم آزمون ( اسم آزمون باید دقیقا همون اسمی باشه که در مرحله قبل به آزمون خودتون دادین ) ، زمان آزمون ، تاریخ شروع و انتهای آزمون و ... رو وارد کنین .

 

 

بعد از زدن گزینه ثبت کار شما برای طراحی آزمون آنلاین سایت همگام تموم میشه و دانش آموزا می تونن در تاریخ مقرر در آزمون آنلاین hamgam شرکت کنن . دقت کنین که تاریخ شروع آزمون دقیقا همون تاریخی باشه که دانش آموزا قراره در اون تاریخ آزمون بدن ، چون به محض شروع شدن زمان آزمون ، آزمون آنلاین طراحی شده شما در پنل دانش آموزا نمایش داده میشه .

بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه ماهانه از همگام

 

راهنمای تصویری شرکت در آزمون آنلاین همگام برای دانش آموزان

دانش آموزای عزیز می تونن برای شرکت در آزمون آنلاین همگام به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir مراجعه کنن و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خودشون وارد این سامانه بشن .

برای شرکت در آزمون آنلاین سایت همگام ، بر روی گزینه آزمون آنلاین مثل تصویر زیر کلیک کنین .

 

 

بعد از زدن گزینه آزمون آنلاین صفحه ای همانند شکل زیر برای شما دانش آموزا باز میشه که آزمون های آنلاین در حال اجرای شما در اون نمایش داده شده . برای شرکت در آزمون آنلاین سایت همگام باید روی قسمت مدیریت آزمون مورد نظرتون کلیک کنین تا وارد صفحه امتحان خودتون بشین.

 

 

دانش آموزا دقت کنین که به محض زدن گزینه مدیریت وارد امتحان میشین و زمان امتحان شما شروع میشه . پس دقیقا زمانی این گزینه رو بزنین که آمادگی لازم برای دادن امتحان رو داشته باشین . بعد از وارد شدن به صفحه آزمون می تونین گزینه های مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین و بعد از اتمام امتحان گزینه تحویل برگه رو بزنین .

 

فقط حتما به زمان باقی مانده در کنار کادر مرورگر خودتون دقت کنین . اگه بعد از تحویل دادن برگه ، خواستین اطلاعات ورودی خودتون رو چک و یا ویرایش کنین ، می تونین دوباره بر روی گزینه مدیریت کلیک کنین . اگه زمان آزمون شما به پایان نرسیده باشه ، امکان ویرایش برای شما وجود داره . 

در ادامه بخوانید : آزمون سلامت روان سایت همگام

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص دریافت کارنامه ماهانه از سایت همگام پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . با عضو شدن در کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو هم از جدیدترین اخبار مربوط به مدارس مطلع میشین .

سوالات متداول

 

1- ✔️ چه دانش آموزایی می تونن در آزمون آنلاین مدارس شرکت کنن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم همه دانش آموزا می تونن در این آزمون آنلاین شرکت کنن .

2- ✔️ معلما چه جوری می نن بارم بندی سوالاتشون رو در آزمون انلاین مدارس مشخص کنن ؟

✔️ معما می تونن از داشبورد شخصی خودشون این کار رو انجام بدن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

3- ✔️ دانش آموزا چه جوری می تونن در آزمون آنلاین شرکت کنن ؟

✔️ دانش آموزا با ورود به سایت همگام و وارد کردن کدملی و کلمه عبورشون می تونن در آزمونشون شرکت کنن که راهنمای تصویری شرکت در این آزمون در مقاله گفته شده .

منبع : آزمون آنلاین در سایت همگام





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: