افزایش سرعت تست زنی در کنکور
نوشته شده توسط : sevda

افزایش سرعت تست زنی در کنکور از طریق آشنایی با روش های ضربدر منها و یا زمان های نقصانی امکان پذیره و داوطلبا می تونن با تکرار و تمرین این روش ها و قرار دادن خودشون در فضای کنکوری به روش های سریع تست زنی تسلط پیدا کنن .

 

از مهم ترین نکاتی که معمولا بهش توجه کمی میشه اینه که تست زنی بخشی از مطالعه برای کنکوره و نباید اون یک مرحله جدا فرض بشه.  هر چقدر زودتر این مرحله رو شروع کنین باعث میشه سرعت تست زنی در کنکورتون بالا بره و به تمام روش ها و تکنیک های مختلف تست زنی تسلط پیدا کنین.

قطعا ما در کنکور و یا آزمون های آزمایشی به سوالاتی بر می خوریم که در جواب اونها شک داریم و یا اینکه جواب رو بلد هستیم اما حضور ذهن نداریم. به همین خاطر بهتره روش های افزایش سرعت تست زنی در کنکور رو برای مواجهه با سوالات مختلف یاد بگیریم.  برای اطلاع از این روش ها با ما همراه باشین .

 

روش های افزایش سرعت تست زنی در کنکور

هر چقدر هم که به مباحث کتاب هاتون تسلط داشته باشین باز هم از اهمیت تست زنی کم نمیشه، شما باید بارها و بارها خودتون رو در شرایط کنکور قرار بدین و تمرین و تکرار زیادی داشته باشین. این کار باعث میشه با شرایط کنکور آشنا شده و روز آزمون استرس کمتری داشته باشین، علاوه بر این، این کار باعث افزایش سرعت تست زنی شما هم میشه. در ادامه این مقاله مواردی که باعث افزایش سرعت تست زنی شما میشه رو گفتیم :

 

 آشنایی با تکینک های تست زنی :

 

 تکنیک ضربدر منها یا تصمیم گیری:

این تکنیک از تکنیک های ساده و پر کاربرد برای افزایش سرعت تست زنی در کنکوره. به این صورت که پاسخ سوالایی رو که بلد هستین رو میدین و سوالایی که بلد نیستین و موضوعش رو کامل نخوندین یک علامت منفی کنازش می ذارین. اگر در پاسخ سوال شک دارین یا بین دو گزینه موندین، می تونید یک علامت ضربدر کنارش بزارید تا بعد از پاسخ به گزینه های دیگه به سراغش برین.  

 

 تکنیک حذف گزینه:

این روش بیشتر برای درسایی خوندنی و حفظی استفاده میشه. در این روش دور گزینه هایی که مطمئن هستین غلط هستن یک خط می کشین تا از دید شما حذف بشن و بتونین روی گزینه های دیگه تمرکز بیشتر داشته باشین. این روش برای سوالایی که بین دو گزینه گیر کردین چندان جوابگو نیست و ریسک بالایی داره. 

 

 تکنیک زمان های نقصانی:

این تکنیک از روش های افزایش سرعت تست زنی در کنکور به کمک مدیریت زمانه. یعنی اول به سوالات آسون پاسخ می دید و زمان باقی مونده رو بین سوالات ضربدر دار تقسیم می کنید و روی اون ها وقت می ذارید. مثلا فرض کنین برای یک مبحث 30 دقیقه وقت دارین و 20 دقیقش رو برای پاسخ به سوالات آسون صرف کردین، پس باید 10 دقیقه باقی مونده رو تقسیم به تعداد سوالات ضربدر دار کنید و بر اساس زمان پاسخ بدین.  

بیشتر بخوانید: روش های تست زنی

 از نکات دیگه ای که در زمان تست زنی باید بهش توجه کنین اینه که به هیچ وجه تست ها رو یکی یکی بررسی نکنین چون هوش و خلاقیت شما رو پایین میاره و حس کاذبی از اطمینان و یا برعکس حس ترس در شما ایجاد می کنه که به اندازه کافی سوال جواب ندادین. در نتیجه باعث میشه در زمان پاسخ به سوالات بی دقتی کنین و حتی پاسخ سوال هایی که بهشون شک دارید هم بدین.

 

هرگز انتقال پاسخ ها رو برای دقایق آخر نذارین چون ممکنه وقت کم بیارین و یا حتی گیج بشین و پاسخ ها رو اشتباه وارد کنین. ساخت فضای کنکور در خانه و شرکت در آزمون های آزمایشی برای افزایش آمادگی و سرعت شما در کنکور کمک می کنه.

 

 برای آشنایی بیشتر در خصوص مدیریت زمان در جلسه کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: مدیریت زمان در کنکور

 

 

 

 

 

مشاوره افزایش سرعت تست زنی در کنکور

بیشتر دلیل موفقیت داوطلبا در جلسه آزمون به میزان آمادگی ذهنی و روانی برمی گرده. بسیار پیش اومده که متقاضیا به خاطر وجود کمی سر و صدا و یا استرس و تمرین کم برای تست زنی تمرکز خودشون رو از دست دادن. پس دقت کنین که روز آزمون حتما آمادگی کامل رو داشته باشین و وسایلی که لازم دارین روز قبل آماده کنین.

دو تا از وسایل مهمی که حتما باید به همراه داشته باشین قلم مناسب و ساعت مچیه که بهتره تا قبل از آزمون قلم مناسب خودتون رو انتخاب کنین تا بهش عادت کنین. قلم باید نرم و پررنگ باشه و نوک پهنی هم داشته باشه تا کاغذ رو سوراخ نکنه. نرم بودن مداد باعث افزایش سرعت تست زنی شما میشه و تعداد تست های بیشتری رو می تونین حل کنید. 

بیشتر بخوانید: وسایل لازم و ضروری برای جلسه کنکور

داشتن ساعت مچی هم واجبه و اگه بهش عادت ندارین سعی کنین تا آزمون این عادت رو ایجاد کنین، چون به کمک ساعت می تونین زمان خودتون رو مدیریت کنید و برنامه مناسب برای تست ها داشته باشین. از ساعت، زمانی که به صورت آزمایشی کنکور میدین هم استفاده کنین تا تحلیل دقیق تر از زمان خودتون داشته باشین. تمام این موضوعات به شما کمک می کنن تا روز کنکور شبیه روزای دیگه باشه و تمرکز کامل خودتون رو برای آزمون حفظ کنید.  

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک بیشتری برای افزایش سرعت تست زنی در کنکور​ دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .

در ادامه بخوانید : تند خوانی در کنکور

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه مواردی در کنکور باعث افزایش سرعت تست زنی داوطلبا می شه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد آشنایی با روش های تست زنی باعث افزایش سرعت تست زنی میشه .

2- ✔️ منظور از تکنیک تست زنی ضربدر منها در کنکور چیه ؟

✔️ در این تکنیک داوطلبا باید در کنار سوال هایی که بلد نسیتن علامت منفی و در کنار سوال هایی که به جواب اون شک دارن و یا زمان بره علامت ضربدر بذارن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

3- ✔️ وسایل لازم برای حضور در جلسه کنکور که باعث افزایش سرعت تست زنی افراد میشه شامل چه چیزایی میشه ؟

✔️ یکی از این وسایل همراه داشتن چند مداد نرم با نوک پهنه که بقیه وسایل لازم در این مقاله گفته شده .

منبع : افزایش سرعت تست زنی در کنکور





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: