چگونه دانش آموز زرنگ و موفقی باشیم؟
نوشته شده توسط : sevda

برای دانش آموز موفق و زرنگ شدن فقط کافیه برنامه داشته باشین، پیش خوانی کنین، از خودتون امتحان بگیرن، درس هر روز همان رو بخونین و مرور داشته باشین تا بتونین به راحتی به اون نمره دلخواه برسین و یک دانش آموز درس خوان و موفق بشین.



همه کسایی که زمانی دانش آموز بودند، حتما این تجربه رو داشتن که دیگران و والدین شون، به چشم یک دانش آموز خوب و موفق بهشون نگاه کنن. برای همین داشتن این احساس برای دخترا و پسرایی که در حال حاضر دانش آموزند، قابل درکه و اغلب اون ها یک سؤال از خودشون دارن و اون اینکه چگونه دانش آموز زرنگ و موفقی باشیم؟

ما در این مقاله می خوایم با هم دیگه راه ها و روش هایی که برای موفقیت در درس خوندن لازمه رو برای شما، مرور کنیم. کار سختی نیست. فقط کافیه انگیزه لازم رو داشته باشین. منظور از انگیزه هم همون "خواستنه" . اینکه از صمیم قلب بخوایید که به شاگرد اول مدرسه تبدیل بشید. با ما همراه باشین.

 

 

چگونه دانش آموز زرنگ و موفقی باشیم؟

در این قسمت می رسیم به اصل ماجرا. روش هایی که لازمه برای رسیدن به مرحله ای که هم خودتون و هم دیگران به شما به عنوان یک دانش آموز زرنگ نگاه کنند. قبل از هر چیزی لازمه بدونید که برای زرنگ بودن از نظر درسی، فقط همه چیز به خودتون بستگی داره و خیلی نمی تونید این مسئله رو به معلم و محیط کلاس و بقیه ربط بدید. پس بهانه ها رو رها کنید و بدونید که خودتون باید اولین قدم ها رو بردارید.

 

 پیش خوانی دروس قبل از کلاس:

یکی از روش های اثبات شده اینه که قبل از اینکه دروس در کلاس توسط دبیر و معلم تدریس بشه، شما پیش خوانی داشته باشید یعنی از قبل یک مطالعه بر روی آن ها انجام بدید. اینطوری هم با مبحث آشنایی قبلی خواهید داشت و هم اینکه مباحث براتون خیلی عجیب و گنگ نخواهند بود. تمرکزتون هم در کلاس حین یادگیری بیشتر میشه.

 

 درس های داده شده در کلاس رو همان روز در منزل مرور کنید:

بهترین راه برای اینکه درس های داده شده تو ذهنتون به خوبی حک بشه، اینه که همون روز اون درس ها رو توی خونه مرور کنید. به این ترتیب هم نکته هایی که معلم در اون روز گوشزد کرده فراموشتون نخواهد شد و هم اینکه چون مطلب به تازگی در حافظه شما وارد شده، با یک مرور جزئی دیگه به راحتی در ذهنتون حک میشه. در غیر اینصورت ممکنه هفته بعد که به سراغ اون مطلب میرید، خیلی از نکته ها رو فراموش کرده باشید و برای یادآوری مجدد اون ها هم دیگه زمان از دست رفته باشه. 

بیشتر بخوانید: درس هر روز همان روز

 

چگونه دانش آموز زرنگ و موفقی باشیم؟

 

 برنامه داشته باشید:

برای موفقیت توی هر زمینه ای، برنامه ریزی حرف اول رو میزنه. برنامه ریزی داشتن باعث میشه که حواشی کمتر بشن، از این شاخه به اون شاخه نپرید، در ضمن برای همه درس ها هم وقت کافی بگذارید و به این شکل نباشه که مثلا برای درس های تخصصی تمام وقت تون رو صرف کنید و وقتی به خودتون میایید متوجه میشید که خیلی از درس های عمومی رو اصلا نیم نگاهی هم نداشتید!

 

 از خودتون امتحان بگیرید:

وقتی درس ها رو مرور کردید و یاد گرفتید، از خودتون پرسش و پاسخ داشته باشید. به عبارت دیگه خودتون رو به چالش بکشید. می تونید در این مرحله از کتاب های کمک آموزشی هم کمک بگیرید. به این ترتیب به خوبی می تونید پی به مشکلاتی که دارید، ببرید و خیلی سریع دوباره به مطالعه و خوندن و رفع اون ها بپردازید.

                                   

 مرور داشته باشید:

به تناوب درس ها رو مرور کنید. مرور یعنی یادآوری و یادآوری مکرر باعث میشه مطالب از ذهنتون به راحتی پاک نشه. دروس مثل اتر می مونند. بعضی هاشون خیلی زود از ذهن می پرند مثل زبان انگلیسی.

بیشتر بخوانید : نحوه مرور مطالب درسی

 

 

 

 

 

مشاوره در رابطه با دانش آموز موفق شدن

برای اینکه به موفقیت نزدیک بشیم مثلا موفقیت در درس خوندن و به اصطلاح دانش آموز زرنگ بودن لازم نیست که خودتون رو از بقیه زندگی محروم کنید!

خیلی از بچه های محصل می پرسن که چگونه دانش آموز درس خوانی باشیم؟ یا چگونه شاگرد اول مدرسه باشیم ؟ بعضی ها هم فقط بهشون توصیه می کنند که فقط و فقط درس بخونند. یعنی از نظر این دسته از صبح تا غروب فقط باید در یک اتاق موند و درس خوند!!

 

چگونه شاگرد زرنگ کلاس شویم ؟

 

همه ما می دونیم که این راهکار صد درصد غلطه! دانش آموزان ربات نیستن که فقط به منظور انجام یک کار برنامه ریزی شده باشند! در کنار تلاش ، درس خوندن و اهمیت دادن به نحوه درس خوندن تون، احتیاج به تنوع و فراغت هم دارین. در غیر این صورت شک نداشته باشید که هم کارایی مغزتون پایین میاد و هم اینکه یک جایی کم میارید و از هر چی درس خوندنه متنفر میشید.

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد ایجاد انگیزه برای درس خواندن جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای رسیدن به نتیجه دلخواه کمک بگیرین .

در ادامه بخوانید : ایجاد انگیزه برای درس خواندن

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ چگونه می تونیم دانش آموز زرنگی باشیم ؟

✔️  راه های مختلفی برای دانش آموز زرنگ شدن وجود داره از جمله داشتن برنامه ریزی مناسب برای مطالعه که بقیه موارد در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ بهترین راه برای ثبت سریع درس ها در ذهن چیه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، دانش آموزا با خوندن درس هر روز در همان روز تدریس، می تونن اطلاعات رو سریع تو ذهنشون ثبت کنن.

3- ✔️ چه جوری می تونیم به مشکلات درسی خودمون پی ببریم؟

✔️ دانش آموزا با امتحان گرفتن از خودشون می تونن به مشکلات درسیشون پی ببرن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : چگونه دانش آموز زرنگ و موفقی باشیم؟





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: