نوشته شده توسط : sevda

خرید کتاب درسی به صورت آزاد از طریق سایت azad.irtextbook.ir انجام میشه و  دانش اموزایی که موفق نشدن در زمان ثبت نام کتاب درسی سفارش خودشون رو ثبت کنن می تونن در زمان اعلام شده جهت خرید کتاب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به صورت ازاد و تکی برای این کار اقدام کنن.

 



در گذشته کتاب های درسی توسط خود مدارس خریداری می شد و در روزهای شروع مدرسه به دانش آموزان تحویل داده می شد؛ اما الان روش خرید کتاب درسی به صورت مجازی شده و هر دانش آموز باید به صورت فردی به سایت توزیع کتاب درسی به نشانی اینترنتی irtextbook.ir مراجعه کنه و کتاب درسی مقطع تحصیلی خودش رو خریداری کنه.

در این بین بعضی از دانش آموزان نمی تونن در زمان مشخص شده برای خرید کتاب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ اقدام کنن و مجبور به خرید کتاب درسی به صورت آزاد می شن. یکی از روش های خرید کتب درسی به صورت آزاد از طریق سایت  azad.irtextbook.irانجام میشه که در ادامه توضیح میدیم.

 

خرید کتاب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ ار نمایندگی

افرادی که به هر دلیلی موفق به ثبت نام در سامانه خرید کتاب درسی در زمان مورد نظر نشدن، می تونن برای خرید کتاب درسی به صورت آزاد اقدام کنن. برای این کار روش های مختلفی وجود داره که شما می تونین با کمک هر یک از این روش ها، اقدام به خرید کتاب درسی 1400 - 1401 به صورت تکی و آزاد کنین.

اولین و شاید ساده ترین روشی که افراد می تونن کتاب درسی خودشون رو به صورت آزاد خریداری کنن، اینه که به نمایندگی های توزیع کتاب مدارس آموزش و پرورش مراجعه کنن و کتاب های درسی رو به صورت تکی از این نمایندگی ها خریداری کنن. لیست نمایندگی های مجاز و مورد تایید وزارت آموزش و پرورش برای خرید کتاب درسی به صورت آزاد در سایت irtextbook.ir ذکر شده که افراد می تونن نسبت به دریافت این لیست اقدام کنن.

دقت کنید که هزینه خرید کتاب درسی به صورت آزاد در نمایندگی های مجازی که زیر نظر آموزش و پرورش هستن، هزینه ای هست که پشت کتاب درسی نوشته شده و در نمایندگی های منتخب نمی تونن هزینه اضافه ای رو برای خرید کتب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به صورت آزاد و تکی از شما دریافت کنن.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص فرایند ثبت نام کتاب درسی می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کتاب درسی

 

 

 

 

 

خرید کتاب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به صورت آزاد

دومین روش برای خرید کتاب درسی به صورت آزاد اینه که شما به سایت توزیع کتاب های درسی مراجعه کنین و به راحتی از اونجا کتاب درسی مد نظر خودتون رو سفارش بدین. دقت کنین که لینک مربوط به خرید کتاب درسی به صورت آزاد در سایت خرید کتاب های درسی، بعد از اتمام زمان ثبت نام اعلام شده به صورت معمولی انجام میشه.

در حال حاضر طبق اطلاعیه ای، قراره که لینک مربوط به خرید کتاب درسی به صورت آزاد از 17 مهرماه سال 1400 برای سال تحصیلی 1400 و 1401 در سایت مربوط به خرید کتب درسی به صورت آزاد به نشانی اینترنتی azad.irtextbook.ir شروع بشه.

ذکر این نکته لازمه که بعد از خرید کتاب درسی به صورت آزاد این کتاب ها با شرکت ملی پست ایران پست میشن و به دست افراد می رسن. بنابراین، نباید انتظار داشت که بعد از خرید کتاب ها از سایت azad.irtextbook.ir خیلی سریع این کتاب به دست شما برسه.

همچنین، هزینه مربوط به کتاب درسی در این سامانه یک هزینه مصوب و مشخصه که برای هر کتاب در پشت جلد کتاب ذکر شده. بنابراین، نیازی نیست که شما هزینه زیادی رو برای خرید کتاب درسی به صورت آزاد و تکی در سامانه azad.irtextbook.ir پرداخت کنین.

 

برای اطلاع از هزینه ثبت نام کتاب درسی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام کتاب درسی

 

نحوه خرید کتاب های درسی

نحوه خرید کتاب های درسی به صورت تکی و آزاد در سامانه توزیع کتاب های مدارس بسیار ساده انجام میشه. بنابراین، اگه قصد خرید کتاب درسی از این سامانه رو دارین، بدونین که کار سختی رو در پیش ندارین. به هر حال برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این سامانه، نحوه خرید کتاب درسی به صورت آزاد  تکی رو در سامانه azad.irtextbook.ir توضیح میدیم.

  • ابتدا یکی از مرورگرهای سیستم کامپیوتر و یا لپ تاپ خود را باز کنین و در فیلد جستجوی گوگل سایت azad.irtextbook.ir رو جستجو کنین.
  • حالا بعد از اینکه وارد سامانه شدین، باید بر روی گزینه «ورود به بخش سفارش تک جلدی کتاب درسی» کلیک کنین.

 

خرید کتاب درسی به صورت آزاد

 

  • دقت کنین که برای ثبت سفارش، اول از همه باید در سامانه ثبت نام کنین. دقت کنین که اگه معلم هستین، باید کد پرسنلی و کد ملی خودتون رو وارد کنین. در غیر این صورت اگه دانش آموز هستین، می تونین فقط کد ملی خودتون رو وارد کنین و بعد بر روی گزینه ورود کلیک کنین.

 

خرید کتاب درسی به صورت آزاد

 

  • حالا باید مرحله مربوط به ثبت نام خودتون رو با وارد کردن اطلاعات لازم انجام بدین.

 

 

  • در انتها اطلاعات وارد شده را تایید نمایید تا ثبت نام شما تکمیل گردد .

 

خرید کتاب درسی به صورت تکی

 

  • در مرحله بعد سفارش کتاب خود را با انتخاب ثبت سفارش جدید آغاز نمایید .

 

خرید کتاب درسی به صورت تکی

 

  • سپس دوره ، سال تحصیلی و رشته موردنظر خودتون رو انتخاب کنین.

 

خرید کتاب درسی  به صورت آزاد

 

  • در این مرحله باید کتاب یا کتاب های مورد نظر خود را انتخاب کرده و ثبت کنید .

 

خرید کتاب درسی

  • وارد قسمت سبد خرید خود شده و گزینه خرید خودتون رو نهایی کنید رو انتخاب کنین .

 

خرید کتاب درسی آزاد

 

  • در این بخش گزینه افزودن آدرس جدید رو انتخاب کنین. 

 

خرید کتاب ازاد 

 

  • در صفحه ظاهر شده آدرس خودتون را ثبت کرده و اطلاعات در خواستی رو وارد کنین.

 

خرید کتاب درسی

 

  • در نهایت پرداخت هزینه سفارش خودتون رو با کارت های بانکی عضو شتاب انجام بدین. 

 

 

برای ورود به لینک خرید کتاب درسی به صورت آزاد کلیک کنید.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد خرید کتاب درسی به صورت آزاد پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

در ادامه بخوانید: تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ کسایی که در زمان ثبت نام کتاب درسی موفق به ثبت سفارش نمیشن باید چیکار کنن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، این افراد می تونن در زمان خرید کتاب درسی به صورت آزاد سفارش خودشون رو ثبت کنن.

2- ✔️ ثبت سفارش کتاب درسی به صورت تکی از طریق چه سایتی انجام میشه ؟

✔️ این ثبت سفارش از طریق سایت azad.irtextbook.ir انجام میشه که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ آیا هزینه سفارش کتاب های درسی به صورت آزاد بیشتر از قیمت روی جلد کتابهاست؟

✔️ خیر ، همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، این هزینه برابر با قیمت روی جلد کتاب هاست.

منبع : خرید کتاب درسی





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: