بودجه بندی کنکور ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

بودجه بندی کنکور سراسری این امکان رو به داوطلبای متقاضی کنکور 1400 میده تا از مباحث مهم و پر تکرار هر کدوم از درس های گروه آزمایشی خودشون مطلع بشن و بتونن تو برنامه ریزی  کنکور ۱۴۰۰ زمان بیشتری برای این مطالب اختصاص بدن .



در کنکور سراسری هر کدوم از گروه های آزمایشی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ) سوالات از دروس و کتابای مشخصی طراحی شده و میشه گفت تو حالت کلی ، سوالای کنکور هر سال با یک روند خاصی بین دروس مختلف توزیع میشه که داوطلبا با دونستن این روند می تونن از میزان اهمیت هر مبحث مطلع بشن .

اما سوالی که برای اکثر داوطلبای کنکور پیش میاد اینه که از هر مبحث درسی تو کنکور 1400 چند سوال طرح می شه ؟ یا با حذف کدوم مباحث کمترین میزان درصد رو از دست میدم ؟ پاسخ به این سوالا تنها با آگاهی از بودجه بندی سوالات کنکور سالای گذشته امکان پذیره . به همین دلیل تو ادامه این مقاله در مورد بودجه بندی کنکور سراسری ۱۴۰۰ گروه آزمایشی مختلف توضیح دادیم . برای اطلاع از بودجه بندی گروه آزمایشیتون با ما همراه باشین .

 

 

بودجه بندی کنکور ۱۴۰۰ در گروه های آزمایشی مختلف

داوطلبا متقاضی کنکور سراسری 1400 با اطلاع کامل از بودجه بندی کنکور می تونن از اهمیت هر کدوم از مباحث درسیشون با خبر بشن . این جوری می تونن به شیوه صحیح تر و دقیق تری برنامه ریزی کنکور رو انجام بدن و برای مطالعه هر درسشون وقت بزارن .

تو بودجه بندی کنکور کاملا مشخص میشه که از هر درس تو کنکور سراسری چند تا سوال طرح میشه و داوطلبا می تونن علاوه بر برنامه ریزی کنکور ، برنامه تست زنی خودشون رو برای هر مبحث از دروس مشخص کنن . چون بعد از بررسی بودجه بندی دیگه می دونن کدوم مباحث پر اهمیت تر هستن و باید وقت بیشتری براش صرف کنن .

اهمیت بالای بودجه بندی کنکور اینه که دیگه داوطلبا برای مطالعه هر مبحثی دچار وسواس در مطالعه نمی شن و ساعت ها وقت خودشون رو برای مطالعه چندین باره مطلبی که تو کنکور اهمیت چندانی نداره نمی ذارن . حالا در جدول زیر بودجه بندی کنکور سراسری 1400 رو برای همه رشته ها قرار دادیم .

 

 

برای دریافت بودجه بندی کنکور گروه آزمایشی مد نظر کلیک کنین .
بودجه بندی کنکور سراسری ریاضی
بودجه بندی کنکور سراسری تجربی
بودجه بندی کنکور سراسری انسانی
بودجه بندی کنکور سراسری هنر
بودجه بندی کنکور سراسری زبان

 

البته این بودجه بندی های ارائه شده تو جدول بالا بر اساس بودجه بندی های کنکور سال های گذشته طراحی شده و امکان داره برای امسال روند طراحی سوالات تغییر کنه .

  از اونجایی که امکان داره بعضی از مباحث برای کنکور نظام جدید سال بعد حذف بشه و دیگه نیازی به مطالعه اون مباحث نباشه پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : حذفیات کنکور

 

 

 

 

 

نکات مهم استفاده از بودجه بندی کنکور ۱۴۰۰

البته موقع بررسی بودجه بندی کنکور باید به این موضوع توجه داشته باشین که اگه مطلبی تعداد سوال کمتری داره اون رو کلا کنار نذارین و یا جوری نباشه که اون مطلب رو بی دقت مطالعه کنین . چون مطالب زیادی هستن که با اینکه تعداد سوال کمتری رو تو کنکور به خودشون اختصاص میدن اما سوالای آسونی ازشون طرح میشه ، ولی داوطلبا به دلیل عدم تسلط کافی و آشنا نبودن با روش های تست زنی برای اون مباحث فرصت پاسخ دادن به این سوالات رو از دست می دن .

مهم ترین نکته ای که باید در تحلیل بودجه بندی دروس تخصصی و عمومی کنکور 1400 بدونین اینه که باید این جدول های بودجه بندی کنکور رو برای هر درس  ، فقط به عنوان راهنما در نظر بگیرین تا برنامه ریزی کنکور رو دقیق تر انجام داده و بتوینن مدیریت زمان بهتری داشته باشین . البته بهتره حتما از تعداد سوالات کنکور هم تو هر درس و زمان پاسخگویی به اون مطلع باشین .

 

 داوطلبا در کنار استفاده از بودجه بندی کنکور باید با تو یک آزمون آزمایشی ثبت نام کرده و آمادگی خودشون رو برای پاسخگویی به سوالات بیشتر کنن . برای انتخاب بهترین آزمون آمایشی مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : بهترین آزمون آزمایشی

 

اهمینت بودجه بندی کنکور ۱۴۰۰

اولین قدم برای یک مطالعه موفق و برنامه ریزی دقیق بررسی بودجه بندی کنکوره داوطلبا با استفاده از بودجه بندی 1400 می تونن ساعت مطالعه خودشون رو تنظیم کنن و با شناخت مباحث مهم و حذف مباحث غیر مهم به راحتی از مطالعه خودشون به اون نتیجه دلخواه برسن .

اگه تازه دارین برای مطالعه کنکور هم شروع می کنین نگران نباشین ، چون بودجه بندی کنکور می تونه اولویت ها و اهمیت مباحث رو مشخص کنه تا داوطلبا بتونن حتی تو زمان کم هم با یک برنامه ریزی کنکور دقیق به نتیجه دلخواه برسن . یک خوبی دیگه هم که بودجه بندی کنکور داره اینه که اگه داوطلب به درسی علاقه نداشته باشه می تونه فقط مباحث پر تکرار و مهم رو اون درس رو بخونه .

 

 بنابراین بودجه‌ بندی سوالات کنکور سراسری یک ابزار بسیار کارآمد برای شناخت کنکور و شیوه طراحی سوالات هستش و داوطلبا می تونن با روند تغییرات طراحی سوالا تو دروس مختلف آشنا شن .

 البته بعد از تحلیل بودجه بندی کنکور باید از بهترین منابع کنکور سراسری برای مطالعه و تست زنی خودتون استفاده کنین .

در ادامه بخوانید : منابع کنکور تجربی

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بودجه بندی کنکور ۱۴۰۰ پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و یک مشاوره تحصیلی کنکور عالی داشته باشین .

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بودجه بندی کنکور سراسری چه کمکی به داوطلبا می کنه ؟

✔️ همون طور که تو این مقاله گفته شد ، داوطلبا با تحیل بودجه بندی می تونن از مباحث مهم و پر تکرار کنکور سراسری با خبر بشن .

2- ✔️ داوطلبای کنکور سراسری چه جوری می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای کنکورشون داشته باشن ؟

✔️ یکی از راه ها برای برنامه ریزی دقیق تر در کنکور سراسری بررسی بودجه بندی کنکوره که تو این مقاله توضیحات لازم داده شده .

3- ✔️ چه جوری می تونین به بودجه بندی کنکور دسترسی داشته باشیم ؟

✔️ تو این مقاله بودجه بندی کنکور همه گروه آزمایشی قرار داده شده که می تونین به راحتی اون رو دانلود و بررسی کنین .

منبع : بودجه بندی کنکور ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: