موفقیت در کنکور سراسری ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست داوطلبا در مسیر آمادگی برای کنکور سراسری 1400 ، داشتن یک مشاور و همراه در طول این مسیر هستش . بطور کلی مشاور در مواردی مثل : افت درسی ، مقابله با استرس و اضطراب ، نحوه مطالعه و تست زنی در هر درس و تمام مراحل پذیرش در دانشگاه به داوطلب کمک می کنه .



کنکور سراسری یکی از مهم ترین مراحل تحصیلی دانش آموزا محسوب میشه که صرفا با داشتن برنامه ریزی اصولی و دقیق و اطلاع از نحوه برخورد با مشکلات ، میشه بهترین نتیجه رو گرفت . خیلیا فکر می کنن که برای موفقیت در کنکور سراسری فقط با مطالعه کتاب درسی و تست زنی می تونن در رشته و دانشگاه مورد نظرشون قبول بشن . در صورتی که سنگینی رقابت بین داوطلبا برای قبولی در رشته های خوب و ظرفیت محدود دانشگاه ها در این رشته ها رسیدن به نتیجه مطلوب رو سخت کرده .

علاوه بر برنامه ریزی درست ، فاکتورهای دیگه ای هم هست که برای موفقیت در کنکور سراسری تاثیر زیادی داره اطلاع از این موضوعات خیلی می تونه کمکتون کنه . نحوه رفتار والدین در این دوران ، راهکارهایی برای غلبه بر استرس آزمون ، انتخاب بهترین آزمون آزمایشی ، اطلاع از مباحث مهم و پر تکرار کنکور سراسری و ... از جمله مواردی هستن که برای موفقیت در کنکور سراسری باید بهشون توجه داشت .  به خاطر همین در این مقاله راجع به راه های موفقیت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ قدم به قدم صحبت کردیم . پس همراهمون باشین !

 

 

راه های موفقیت کنکور سراسری ۱۴۰۰

اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در کنکور سراسری 1400 ، اطلاع از همه مراحلی که در پیش داریم مثل ثبت نام ، انتخاب رشته ، اعلام نتایج ، برنامه ریزی ، تحلیل کنکور و ... هستش که در ادامه همه مراحل رو به ترتیب توضیح دادیم .

 1. مشخص کردن هدف

هدف داشتن به انسان ها انگیزه و پشتکار میده و باعث میشه تا برای رسیدن به خواستشون تلاش بیشتری کنن . از اونجایی که در مسیر رسیدن به موفقیت برای کنکور سراسری راه طولانی در پیش داریم ، ممکنه در یک بازه هایی کم بیاریم یا خسته بشیم . فکر کردن به هدف و تجسم کردن خودتون وقتی به اون هدف رسیدین انگیزه بیشتری بهتون میده و از طرفی هم باعث میشه که بتونین مسیر موفقیتتون رو به مسیرهای کوچیکتر تقسیم کنین .

منظور از مشخص کردن هدف برای موفقیت در کنکور ، اینه که با اطلاع کامل از رشته های گروه آزمایشی تون ، رشته و دانشگاه مورد نظر خودتون رو مشخص کرده و برای قبولی در اون رشته محل تموم تلاشتون رو بکنین .

 2. انتخاب منبع کمک آموزشی و تستی مناسب

متقاضیای کنکور سراسری ۱۴۰۰ در هر گروه آزمایشی که تمایل دارن شرکت کنن ، قبل از هر چیزی باید اقدام به تهیه منابع مناسب رشته امتحانی شون کنن . با توجه به تنوع بالای کتاب های کمک آموزشی و تستی موجود در بازار لازمه تا یک دید کلی راجع به پرفروش ترین کتاب های موجود در بازار داشته باشن تا بتونن بهترین کتاب رو با توجه به شرایط خودشون انتخاب کنن .

 3. بهترین روش مطالعه هر درس

خوندن کتابای کنکور و تسلط روی مباحث این آزمون ، نیازمند داشتن تکنیک و مهارت خاص برای هر درسی هستش . بطور مثال نحوه مطالعه دروس عمومی که بیشتر حفظی هستن با نحوه مطالعه درس شیمی که یک درس مفهومی محاسباتی هستش متفاوته . بنابراین داوطلبا برای صرفه جویی در زمان باید با نحوه مطالعه هر درس آشنا بشن .

 4. بودجه بندی کنکور سراسری

طراحی سوالای کنکور ، هرساله از کتاب ها و مباحث مشخصی طراحی میشه و سازمان سنجش هر سال لیست کتاب های درسی که مبنای طراحی سوالات هستن رو منتشر می کنه . در حالت کلی میشه گفت ، سوالای کنکور سراسری ، با یک روند خاصی بین دروس مختلف توزیع میشن که داوطلبا با دونستن این روند می تونن از میزان اهمیت هر مبحث مطلع بشن .

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور سراسری

 5. داشتن برنامه ریزی درسی مشخص

درسته که برنامه ریزی کنکور سراسری شامل یکسری اصول مشخصه اما با توجه به فاکتورهایی مثل هدف ، زمان و توانایی های هر فردی متفاوت هستش که شامل برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدته . برای داشتن یک برنامه ریزی خوب و جامع حتما باید متناسب با هدفتون گام های کوچیکتری رو تعیین کنین تا با رسیدن به این اهداف کوچیکتر به هدف اصلی تون نزدیک بشین .

 6. تهیه دفتر برنامه ریزی

داشتن دفتر برنامه ریزی باعث میشه تا برنامه ذهنی و عملیتون به هم نزدیک شده و منطبق با هم عمل کنن که در نتیجه شاهد افزایش راندمان خودتون در مطالعه و یادگیری مباحث هستین . همچنین با یادداشت کردن برنامه روزانه خودتون در دفتر برنامه ریزی می تونین از کیفیت مطالعتون در مباحث گوناگون به خوبی مطلع شده و در صورت ضعیف بودن در درسی یک تایم مطالعاتی برای خودتون در نظر بگیرین .

 7. آزمون آزمایشی مناسب

با توجه به تنوع در آزمون های آزمایشی داوطلبا دنبال انتخاب آزمون های آزمایشی هستن که در عین استاندارد بودن کیفیت بالایی نیز داشته باشه . داوطلبا باید به قدمت برگزاری آزمون مورد نظرشون ، جامعه آماری و داشتن برنامه راهبردیمی تونن از کیفیت یک آزمون مطلع بشن .

بیشتر بخوانید: معیارهای انتخاب بهترین آزمون آزمایشی

 8. تحلیل صحیح آزمون های آزمایشی

تحلیل آزمون های آزمایشی یعنی اینکه بعد از شرکت در هر آزمون آزمایشی ، زمان مشخصی رو برای بررسی تک تک سوالا و جواب های خودتون در نظر بگیرین . با بررسی جواب سوالا و تلاش برای رسیدن به جواب درست قطعا می تونین نقاط ضعف خودتون رو برطرف کرده و روی مباحث مسلط تر بشین .

 9. جمع بندی کنکور سراسری

بطور کلی جمع بندی یعنی مرتب کردن اطلاعات در ذهن برای دسترسی راحت تر ! جمع بندی مطالب ، یکی از مهم ترین فرصتای کنکور سراسری محسوب میشه که اگه به خوبی انجام بگیره باعث طبقه بندی مرتب اطلاعات در ذهن داوطلب و در نتیجه باعث استفاده درست تو زمان و فرصت مناسب میشه . توجه داشته باشین که به خاطر تفاوت در ماهیت هر درس و نحوه مطالعه اون ، پس جمع بندی دروس مختلف با هم متفاوت هستش .

 10. تحلیل کنکور سراسری

همونطور که گفتیم سوالای کنکور سراسری تغییرات آنچنانی نداره ، بنابراین متقاضیای کنکور سراسری ۱۴۰۰ ، برای آشنایی با نحوه طراحی سوال و مباحث پرتکرار دنبال تحلیل کنکور سراسری سال های گذشته هستن تا از نظر کارشناسای کنکور سراسری و هم از نظر داوطلبای کنکور آزمون ها رو مورد سنجش قرار بدن .

 11. استرس و راه های مقابله با آن

کنکور ، یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین رقابت ها در دوران تحصیل هر فردیه . با توجه به شرایط روحی و جسمی که این رقابت سنگین برای داوطلبا و حتی خانواده هاشون ایجاد می کنه ، داشتن استرس امری کاملا طبیعیه . از اونجایی که استرس یک نوع احساسه و همه  آدما در هر سن و سال و شرایطی باهاش سروکار دارن پس اگه به اندازه و کارامد باشه مفید هستش اما اگه باعث کاهش راندمان فرد باشه مضر محسوب میشه .

بیشتر بخوانید: استرس کنکور و راه های مقابله با آن

 12. مدیریت آزمون

همونطور که گفتیم ، موفقیت در کنکور سراسری صرفا با مطالعه و تست زنی امکان پذیر نیست . بلکه داوطلبایی که متقاضی رشته های خوب هستن باید با تسلط کامل روی تمامی مسائل کنکور سراسری داشته باشن . مدیریت آزمون مجموعه ای از مهارت هاست که به داوطلبا کمک می کنه تا مهارت آزمون دادن رو به خوبی یاد بگیرن .

 

 

 

 

 

 

موفقیت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ با کارشناسای تحصیلیکو

با توجه به سنگین شدن رقابت بین رشته و دانشگاه های خوب و از طرفی محدود بودن ظرفیت پذیرش این دانشگاه ها ، متقاضیای کنکور سراسری 1400 سال پرفراز و نشیبی پیش رو دارن که استفاده از تجربه افراد مجرب و کاردان در این زمینه می تونه در موفقیتشون تاثیر زیادی داشته باشه .

کارشناسای کنکور سراسری تحصیلیکو با اطلاع کامل از تموم مراحل پذیرش در کنکور سراسری و مشکلاتی که داوطلبای کنکور ممکنه باهاش مواجه بشن ، آمادن تا داوطلبای این آزمون رو بطور کامل راهنمایی کرده و در این سال سرنوشت ساز کنارشون باشن .

شما می تونین در این مدت زمان باقی مونده تا کنکور سراسری از هرجای کشور با استفاده از تلفن همراه یا تلفن ثابت با این مرکز مشاوره تماس گرفته و در زمینه های مختلف مثل برنامه ریزی هفتگی و روزانه ، نحوه مطالعه هر درس ، انتخاب بهترین آزمون آزمایشی ، تاثیر رفتار والدین با فرزندان کنکوری ، نحوه مقابله با استرس ، تحلیل آزمون های آزمایشی تون و ... مشاوره بگیرین .

حتی می تونین بطور سالانه با مشاور مورد نظرتون از طریق همین سامانه در ارتباط بوده و در تمامی مراحلی که دارین از تجربه هاشون استفاده کنین . همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری ۱۴۰۰ مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: مشاوره تحصیلی کنکور سراسری

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری توسط کارشناسای تحصیلیکو به چه نحوی امکان پذیره ؟

✔️ مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری توسط کارشناسای تحصیلیکو به صورت تلفنی و از طریق کارشناسای مجرب انجام میشه که در این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️  در برنامه ریزی کنکور سراسری توسط کارشناسای تحصیلیکو ، انجام دادن چه مواردی لازم و ضروری هستش ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، در برنامه ریزی کنکور سراسری توسط کارشناسای تحصیلیکو ، انجام دادن مواردی مثل داشتن خلاصه نویسی ، مطالعه درس هر روز در همان روز ، تست زنی و ... ضروری هستش .

3- ✔️ ثبت نام در کنکور سراسری حتما باید مطابق با رشته دیپلم داوطلب انجام بشه ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، در ثبت نام کنکور سراسری هیچ محدودیتی برای تغییر رشته وجود نداره و داوطلبا می تونن در هر رشته ای که تمایل داشتن ثبت نام کنن .

منبع : موفقیت در کنکور سراسری ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: