روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور تجربی
نوشته شده توسط : sevda

برای رسیدن به درصد بالا در ریاضی کنکور تجربی باید با روش مطالعه صحیح یادگیری و حل تست در این درس آشنا باشین . یکی از مهم ترین روش هایی که در مطالعه ریاضی لازمه تا حتما در نظر داشته باشین دست به قلم شدن و اطلاع از تکنیک های تست زنی هستش .

 

 

درس ریاضی یکی از تاثیرگذارترین درس ها در کنکور گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانیه اما مطالعه اون برای خیلی از داوطلبای متقاضی گروه آزمایشی تجربی از سخت‌ترین کارها محسوب میشه . علت این سختی می تونه نداشتن اطلاع درست از نحوه مطالعه صحیح و اصولی ریاضی کنکور باشه .

ریاضی درسی نیست که با روخوانی کردن یا حتی یک بار خوندن ، بتونین درصد بالایی از اون درس بزنین ، بلکه شما باید برای مطالعه این درس قلم به دست گرفته و تک تک مسائل رو حل کنین و حتما مرور متوالی این درس رو در برنامه ریزی خودتون داشته باشین تا بتونین رو درس ریاضی مسلط بشین . برای اطلاع از نحوه مطالعه ریاضی کنکور تجربی به روش رتبه های برتر کنکور تا آخر این مقاله با ما همراه باشین !

از اونجایی که ریاضی تو کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک اصلی ترین درس محسوب میشه و کتاب ها و مباحث بیشتری رو هم داره تو یک مقاله جدا بطور مفصل راجع به روش مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی توضیح دادیم . برای اطلاع از روش مطالعه ریاضی کنکور ریاضی مقاله زیر رو بخونین . ( هنوز نوشته نشده )

 

 

روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی

ریاضی یکی از درس های مشترک تموم گروه های آزمایشی محسوب میشه اما اهمیت ، ضریب و تعداد سوالای این درس تو هر گروه آزمایشی و زیر گروه ها با هم متفاوته بطور مثال در کنکور تجربی 30 سوال با 47 دقیقه زمان در نظر گرفته شده ، داوطلبا باید حداکثر در این مدت زمان در نظر گرفته بتونن به سوالای این قسمت جواب بدن .

برای یادگیری بهتر و عمیق تر ریاضی کنکور لازمه حتما مرحله به مرحله پیش رفته تا مطلب رو بطور کامل متوجه بشین . اگه بعد از درک کامل یک مبحث و راه حل های در نظر گرفته شده برای حل اون مسائل بتونین مسائل مربوط رو حل کنین اعتماد به نفستون بالا میره و باعث میشه خدتون رو به چالش کشیده و مسائل سخت تر رو هم حل کنین .

بیشتر بخوانید : تحلیل کنکور تجربی

 

 

5 اصل مهم در روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی و انسانی

به خاطر اهمیت درس ریاضی تو کنکور تجربی ، در این قسمت 5 اصل مهم رو که برای مطالعه این درس باید رعایت کنین ، گذاشتیم تا داوطلبایی که هدف مشخصی دارن برای تقویت درس ریاضی خودشون بتونن از این روش ها کمک بگیرن .

 1. تحلیل سوالای ریاضی کنکور سال گذشته

داوطلبایی که قصد شرکت در کنکور سراسری رو به هدف قبولی تو رشته های خوب دارن ، لازمه تا زمان مطالعه ریاضی اهمیت ویژه ای برای این درس قائل باشن و تمام تلاششون رو بکنن تا این درس رو تو کنکور بالا بزنن . توصیه ای که کارشناسای تحصیلیکو بهتون دارن اینه که حتما قبل از شروع مطالعه ریاضی کنکور ، مبحث ریاضی آزمون های دو سال اخیر رو یک مطالعه کلی داشته باشین . چون با این کار با مباحث مهم از نظر طراح سوال آشنا میشین و از طرفی با شناسایی این مباحث ، وقتی در برنامه ریزی خودتون به مبحث مورد نظرتون رسیدین چون اهمیت موضوع براتون از قبل مشخص شده ناخودآگاه ذهنتون با تمرکز بالاتری اقدام به یادگیر اون مبحث می کنه .

 

 برای اطلاع از بودجه بندی کنکور گروه آزمایشی مورد نظرتون حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : بودجه بندی کنکور سراسری

 2. عدم استفاده از ماشین حساب

هدف از برگزاری کنکور سراسری ، سنجش دانش ، دقت و سرعت داوطلبا نسبت به هم هستش ، از اونجایی که استفاده از ماشین حساب باعث افزایش سرعت و دقت میشه بنابراین در آزمون سراسری ممنوع اعلام میشه . همونطور که می دونین در کنکور سراسری با محدودیت زمانی مواجه هستیم بنابراین سرعت عمل پایین یکی از دلایل نرسیدن به نتیجه دلخواه داوطلباست .

داوطلبایی که زمان حل مسائل ریاضی برای رسیدن به جواب از ماشین حساب استفاده می کنن قطعا روز آزمون دچار مشکل شده و نمی تونن به خوبی به مسائل جواب بدن . از اونجایی که استفاده از ماشین حساب باعث تنبلی ذهن میشه به هیچ عنوان زمان حل مسائل ریاضی ازش استفاده نکنین تا به مرور زمان و با تمرین و تکرار سرعت عملتون رو در این درس بالا ببرین .

 3. دست به قلم شدن و حل مسائل

همون طور که می دونین ریاضی به خاطر ماهیت محاسباتیش ، درسی نیست که با حفظ کردن و رو خوانی بتونین بهش مسلط بشین . برای فهم مسائل ریاضی حتما باید یک قلم و کاغذ کنار دستتون باشه و تک تک مسائل رو حل کنین تا به جواب آخر برسین .

توجه داشته باشین که ممکنه با روخوانی از راه حل مسئله متوجه بشین چجوری و با استفاده از چه روشی باید به جواب آخر برسین اما تا مسئله رو خودتون حل نکنین ، نمی تونین متوجه مشکلات خودتون در محاسبات مسائل ریاضی و یا حتی ریزه کاری های اون بشین .

بیشتر بخوانید: روش های تست زنی

 4. مطالعه کامل مباحث قبلی

زمان مطالعه درس ریاضی باید به این نکته توجه کنین که مسائل و مباحث درس ریاضی به صورت زنجیره وار به هم مرتبط هستن . پس برای خوندن این درس باید از مطالعه مباحث پایه شروع کرده و تا انتها پیش برین . داشتن نظم و پیوستگی در مطالعه ریاضی ، کارتون رو خیلی راحت تر کرده و از طرفی یادگیری مباحث هم براتون ساده تر میشه . پس سعی کنین از مباحث پایه شروع کرده و اول یک موضوع رو بطور کامل تموم کرده و بعد سراغ موضوع دیگه برین .

 5. تسلط روی حل مسائل ترکیبی

برخلاف دروس عمومی که فصل هاش ارتباط چندانی با هم ندارن مباحث درس ریاضی زنجیروار به هم متصل و پیوسته هستن . بطور مثال بدون یادگرفتن و تسلط روی فصل توابع نمی تونین حدو پیوستگی و یا کاربرد مشتق رو به خوبی یاد بگیرین . پس برای این که بتونین در درس ریاضی به درصد دلخواهتون برسین حتما سعی کنین مطلب رو بر اساس ارتباطشون با هم مطالعه کنین .

 

 

بهترین منابع درس ریاضی کنکور تجربی

برای موفقیت در این رقابت بزرگ ، تنها خوندن کتاب درسی نمی تونه شما رو به نتیحه دلخواهتون برسونه و حتما باید در کنار کتاب درسی از بهترین منابع کمک آموزشی و تستی درس ریاضی هم استفاده کنین . کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتاب های موجود در بازار ، بهترین منابع کنکور تجربی رو برای درس ریاضی این رشته کهشامل ریاضی و آمار 1 ، ریاضی 1 ، ریاضی 2 و ریاضی 3 هستش رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن .

  • گروه آزمایشی علوم تجربی

 

  نام کتاب سری انتشارات مولف تعداد جلد
منبع پیشنهادی انتشارات گاج میکرو طلایی علی اکبر طالبی سه جلد ( دهم - یازدهم - دوازدهم )
منبع آموزشی بیشتر انتشارات خیلی سبز سری جامع تست رسول محسنی منش و سروش مومنی و کوروش اسلامی دو جلدی ( جلد اول درسنامه و بانک تست و درسنامه - جلد دوم پاسخنامه تشریحی )
تست بیشتر انتشارات نشر الگو سری موج آزمون  کاظم اجلالی و ارشک حمیدی تک جلدی

 

 

پیشنهاد تحصیلیکو به متقاصیای کنکور سراسری با هر سطح علمی که هستن ، تهیه و مطالعه منبع پیشنهادی هستش اما داوطلبایی که پایه ضعیف تری داشته و نیاز به آموزش بیشتر دارن ، منبع آموزش بیشتر توصیه میشه و در دوران جمع بندی ریاضی و تسلط بیشتر ، منبع تست بیشتر مناسب هستش .

 

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه ریاضی کنکور دارین ، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با همه کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و تموم سوالاتتون رو بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: نحوه مطالعه دروس کنکور سراسری



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای مطالعه اصولی درس ریاضی باید چیکار کنیم ؟

✔️ برای مطالعه اصولی درس ریاضی حتما باید بعد از مشخص کردن وضعیت علمی خودتون ، منابع مناسب رو تهیه کرده و طبق مراحل گفته شده در متن مقاله پیش برین . 

2- ✔️  چرا برای تسلط بیشتر باید از تست های سنوات گذشته استفاده کنیم؟

✔️ همونطور که تو متن مقاله گقته شده ، چون شبیه ترین سوالا به کنکور سراسری ، سوالای کنکور سنوات گذشته هستش .

3-  ✔️ برای مطالعه درس ریاضی بهتره از چه منابع استفاده کنیم ؟

✔️ برای مطالعه درس ریاضی بهتره تا با توجه به وضعیت تحصیلیتون یکی از منابع مطالعاتی ریاضی گفته شده در این مقاله رو تهیه کنین .

منبع : روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور تجربی





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: