ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد 99 که احتمالا بعد از اعلام نتایج نهایی ارشد شروع میشه ، فرصتی رو برای فارغ التحصیلای کارشناسی ایجاد کرده تا بتونن در صورت داشتن تمام شرایط لازم ، شانس خودشون رو برای پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد امتحان کنن .

 

 

فارغ التحصیلای دوره کارشناسی رشته های مختلف که قصد ادامه تحصیل در ارشد دانشگاه آزاد رو دارن می تونن به دو طریق وارد این دانشگاه و این مقطع بشن . یکی از طریق آزمون کارشناسی ارشد و یکی از طریق ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد .

اما موقعی که حرف از ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد میشه اکثر داوطلبا میگن که این ثبت نام فقط برای دانشجوهای استعداد درخشانه و ما شرایط ثبت نام رو نداریم ، اما جالبه بدونین دانشگاه آزاد علاوه بر پذیرش دانشجو به صورت استعداد درخشان ، قصد پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی ارشد رو هم داره .

یعنی علاوه بر دانشجو های ممتاز دوره کارشناسی ، سایر داوطلبا هم می تونن ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد رو انجام بدن . حالا در ادامه این مقاله در مورد جزئیات ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ توضیح دادیم . با ما همراه باشین .

 

 

زمان و نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

داوطلبایی که قصد ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد آزاد 99 رو دارن باید پیگیر اطلاعیه های مرکز سنجش و پذیرش باشن تا از زمان دقیق ثبت نامشون مطلع بشن . احتمالا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد هم مثل ثبت نام های دیگه این دانشگاه به صورت اینترنتی انجام میشه .

از اونجایی که قراره این پذیرش برای دانشگاه هایی اجرا بشه که از طریق کنکور ظرفیتشون به اون حد نصاب لازم نرسیده به همین دلیل پیش بینی می کنیم زمان ثبت نام بر اساس سوبق تحصیلی ارشد ۹۹ بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد آزاد باشه . اما پبشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر شد با خبر بشین .

 

به محض اینکه زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد 99 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم .

 

 

شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

یکی از پر تکرارترین سوال داوطلبایی که متقاضی ثبت نام بدون کنکور ارشد هستن اینه که شرایط اون چیه و چه کسایی می تونن این ثبت نام رو انجام بدن . ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد همون طور که از اسمش مشخصه مثل ثبت نام استعداد درخشان فقط مخصوص دانشجوهای زرنگ و ممتاز نیست .

نحوه پذیرش به این صورت میشه که هر دانشگاهی از بین داوطلبای متقاضیش بهترین معدل های دوره کارشناسی رو پذیرش می کنه . یعنی مثلا وقتی یک دانشگاه 10 نفر دانشجو بخواد ، میاد از بین اون فارغ التحصیلایی که در ثبت نام سوابق تحصیلیبش شرکت کردن ، 10 نفر از افرادی که بهترین معدل های کارشناسی رو دارن پذیرش می کنه .

البته به محض اعلام شرایط کامل پذیرش ، این مقاله به روز رسانی میشه ، چون امکان داره شرایط خاص دیگه ای هم برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبا بذارن . با عضویت در کانال تلگرامی تحصیلیکو به محض اعلام شرایط جدید مطلع میشین .

 

 برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور ارشد آزاد

 

خیلی از داوطلبا هستن از این که عنوان بدون کنکور تو مدرکشون بخوره می ترسن و تردیدشون برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها سر این موضوعه . اما جالبه بدونین مدرک داوطلبایی که از طریق کنکور ، دانشجو ارشد می شن با افرادی که به صورت بدون کنکور از این دانشگاه فارغ التحصیل میشن هیچ فرقی نداره و اصلا داخل مدرک ، کلمه بدون کنکور قید نمیشه .

شهریه بر اساس سوابق تحصیلی هم هیچ تفاوتی با شهریه ارشد دانشگاه آزاد با کنکور نداره . پس اگه نمی خواین دوباره پشت کنکور ارشد بمونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور ارشد از دست ندین . در ضمن اگه تو کنکور ارشد امسال هم شرکت کردین می تونین به تکمیل ظرفیت ارشد هم امید داشته باشین .

در ادامه بخوانید : تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد چه زمانی انجام میشه ؟

✔️ این ثبت نام احتمالا بعد از اعلام نتایج نهایی ارشد انجام میشه که زمان دقیق اون در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد آزاد تو چه سایت انجام میشه ؟

✔️ همون طور که تو این مقاله گفته شد این ثبت نام تو سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام میشه .

3- ✔️  ثبت نام سوابق تحصیلی ارشد آزاد شرط معدل هم داره ؟

✔️ همون طور که تو این مقاله گفتیم این ثبت نام هیچ شرط معدلی برای داوطلبا نداره .

منبع : ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: