شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : sevda

یکی از شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ که برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان داوطلبا ملاکه ، داشتن مدرک کارشناسی و یا دانشجوی سال اخر کارشناسی بودنه که این داوطلبا در صورت داشتن سایر شرایط لازم می تونن ثبت نامشون رو انجام بدن .



دانشگاه آزاد هر سال از دو طریق ثبت نام با کنکور و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع ارشد می کنه که برای ثبت نام بدون کنکور ارشد هم مثل ثبت نام کنکور اون شرایط و ضوابطی وجود داره و فقط داوطلبایی که این شرایط رو داشته باشن می تونن ثبت نام اون رو انجام بدن . 

از امسال هم قراره دانشگاه آزاد علاوه بر پذیرش استعداد درخشان ارشد ،  پذیرش دانشجو به صورت سوابق تحصیلی رو هم داشته باشه ، اما خیلی از داوطلبا از شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد مطلع نیستن و نمی دونن برای ثبت نام بدون کنکور اون چه شرایطی لازمه به همین دلیل در ادامه این مقاله در مورد شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ برای پذیرش استعداد درخشان و ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلیش توضیح دادیم . با ما همراه باشین .

 

 

شرایط ثبت نام براساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

ثبت نام براساس سوابق تحصیلی آزاد قراره امسال برای دانشگاه هایی باشه که از طریق کنکور ظرفیتشون به اون حد نصاب لازم نمی رسه و از اونجایی که امسال اولین سالیه که قراره دانشگاه آزاد به این صورت پذیرش دانشجو در مقطع ارشد داشته باشه هنوز شرایط ثبت نام بدون کنکور اون مشخص نشده ولی در ادامه یک سری شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد ۹۹ رو گفتیم که به محض اعلام دقیق تمام شرایط و ضوابط این مقاله به روز رسانی میشه .

 

 داشتن مدرک لیسانس ( البته دانشجوی سال آخر هم در صورت فارغ التحصیلی تا تاریخ مشخص شده می تونه ثبت نام ارشد بدون کنکور رو انجام بده )

 نداشتن منع ادامه تحصیل

 مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان ( داشتن کارت پایان خدمت ، داشتن معافیت تحصیلی و .... )

 

شرایط ثبت نام براساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد 99 در دفترچه ثبت نام این دانشگاه به طور کامل و جامع منتشر میشه که بعد از انتشار دفترچه این مقاله به روز رسانی میشه . البته با عضو شدن در کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو به محض انتشار دفترچه مطلع میشین .

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد همون طور که از اسمش مشخصه مختص داوطلبای ممتاز کارشناسی دانشگاه آزاده ، ولی فقط داوطلبایی می تونن متقاضی این ثبت نام باشن و فرم انتخاب رشته اون رو تکمیل کنن که تمام شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ ، که در دفترچه ثبت نام اون نوشته شده رو داشته باشن . حالا در ادامه شرایط لازم برای ثبت نام استعداد درخشان ارشد آزاد 99 رو گفتیم .

 

 داشتن حداقل معدل 16 برای فارغ التحصیلای کارشناسی رشته های غیر علوم انسانی و حداقل معدل 17 برای فارغ التحصیلای کارشناسی رشته های علوم انسانی

  فقط فارغ التحصیلای ممتاز خود دانشگاه آزاد می تونن از مزایای آیین نامه استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد اون استفاده کنن . 

 پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط تا 3 سال پس از فارغ التحصیلی در رشته متجانس امکان پذیره .

 ترم تابستانی و مرخصی بـدون احتسـاب سـنوات جزو نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شن ، البته مشروط به ایـنکه تعداد نیمسال های تحصیلی برای دوره کارشناسـی پیوسـته 10 نیمسال و برای دوره کارشناسی ناپیوسته 6 نیمسال بیشـتر نشه .

 تغییر رشته / گرایش در مقطـع کارشناسـی ارشـد ناپیوسته ممنوعه .

 متقاضـیای شـرکت در دوره کارشناسی ارشـد ناپیوسته بدون آزمون آزاد بایـد رشـته ای متجانس با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی خـودشون رو  انتخاب کنن .

 

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

مشاوره شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

داوطلبایی که بعد از مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد دیدن که شرایط ثبت نام استعداد درخشان و سوابق تحصیلی رو دارن می تونن شانسشون رو برای ثبت نام هر دو پذیرش امتحان کنن .

در ضمن اگه جزو داوطلبایی هستین که در ثبت نام کنکور ارشد شرکت کردین و بعد از اعلام نتایج نهایی اون از نتیجه قبولیتون راضی نیستین می تونین علاوه بر ثبت نام بدون کنکور ارشد ، شانستون رو برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور ارشد هم امتحان کنین .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص ثبت نام بدون کنکور ارشد و شرایط و ضوابط ثبت نام راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

در ادامه بخوانید : تکمیل ظرفیت کنکور ارشد

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد چه شرایطی لازمه ؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن مدرک کارشناسیه که بقیه شرایط لازم به طور کامل در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ چطور می تونیم از شرایط لازم برای ثبت نام بدون کنکور ارشد مطلع بشیم ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد این شرایط در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد نوشته میشه که در این مقاله هم این شرایط گفته شده .

3- ✔️ چه تفاوتی بین ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد با ثبت نام استعداد درخشان اون وجود داره ؟

✔️ یکی ار تفاوت های این ثبت نام اینه که ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مختص همه داوطلباست ولی ثبت نام استعداد درخشان مخصوص داوطلبای ممتاز دوره کارشناسیه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: