عدم حذف کنکور ارشد
نوشته شده توسط : sevda

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : کنکور کارشناسی ارشد به هیچ وجه حذف نخواهد شد ، اما نحوه پذیرش دانشجو در این مقطع را هم قبول نداریم .

منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ، درباره مشکلات پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از طریق کنکور و زمان رفع این نواقص و چگونگی آن گفت: کنکور کارشناسی ارشد در کشور به هیچ وجه حذف نخواهد شد ، اما نحوه پذیرش دانشجو در این دو مقطع را هم اصلا قبول نداریم . وضع موجود هم اشکالات زیادی دارد که باید اصلاح شود.

او افزود : دانشگاه‌ها مخصوصا دانشگاه‌های مطرح و مادر کشور به شیوه پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی مخصوصا دکتری تخصصی انتقادات جدی دارند. برخی معتقدند سطح دانشجویان دکتری وارد شده به دانشگاه از طریق کنکور پایین است و این دانشجویان صلاحیت‌های لازم را ندارند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور ادامه داد : این انتقادات باعث شد که یک اصلاحیه جزئی برای کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعمال شود. به این صورت که یک حد نصاب برای پذیرش دانشجوی مقطع دکتری گذاشته شد و دانشگاه‌ها در تعیین این حد نصاب اختیار داشته باشند .

کبگانیان بیان کرد : به طور کلی اصلاح رویه کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور است و در انجام این اصلاحات کاملا جدی هستیم. دانشگاه‌ها نارضایتی زیادی و مشکلات زیادی با این شیوه دارند که باید حل شود.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : برای کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ که دفترچه‌ها باید چاپ و در اختیار داوطلبان قرار می ‌گرفت مصوبه حداقلی را تصویب کردیم .

او تصریح کرد : مقرر شده تا طرحی به نام طرح جامع ساماندهی کنکور تحصیلات تکمیلی از وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرو رفع مشکلات برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ارسال شود.

 

منبع : عدم حذف کنکور ارشد





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: