شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی می تونن در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 شرکت کنن که یکسری شرایط مشخصی رو داشته باشن . بطور مثال سر جلسه کنکور سراسری ۹۹ حاضر بوده و بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشن .

 

 

هر سال بعد از اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد ، با چند دسته داوطلب روبرو میشیم . دسته اول افرادی هستن که در یکی از انتخاباشون قبول شدن و الان خیلی خوشحالن . دسته دوم افرادین که در هیچ کد رشته محلی نشدن و در کارنامشون مردود نوشته شده و دسته سوم داوطلبایی هستن که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته از قبولی شون راضی نیستن .

هر سال خیلی از داوطلبایی که در یکی از رشته محلای دانشگاه آزاد قبول شدن به دلایلی مثل قبولی در یکی از انتخابای سراسری شون و یا شهریه بالای دانشگاه ازاد تصمیم می گیرن تا در رشته محل دانشگاه آزاد ثبت نام نکنن . به خاطر همین ظرفیت دانشگاه آزاد در یکسری از رشته ها خالی میمونه و برای تکمیل ظرفیت این صندلی های خالی اقدام به پذیرش دانشجو تحت عنوان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 می کنه .

برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۹ لازمه تا حتما یکسری شرایط از قبل تعیین شده رو داشته باشین . از اونجایی که خیلی از داوطلبا اطلاعی از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 ندارن ، در ادامه این مقاله درباره شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد توضیح دادیم . تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

 

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۹

همونطور که گفتیم ، شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 تابع یک سری شرایط و ضوابطه ، بنابراین داوطلبایی که تصمیم دارن تا شانس خودشون رو برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مرحله تکمیل ظرفیت امتحان کنن باید حتما از این شرایط مطلع باشن و بعد اقدام به اولویت بندی رشته محل های مورد نظرشون از روی دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۹ کنن . در این قسمت مهم ترین شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 رو گفتیم :

 

 یکی از مهم ترین شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد  ۹۹ حاضر بودن سر جلسه کنکور سراسری 99 و مجاز به انتخاب رشته شدن در دانشگاه آزاده . از ساده ترین راه های تشخیص مجاز شدن در انتخاب رشته دانشگاه آزاد داشتن کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه داوطلباست .

 

 داوطلبایی که تصمیم دارن در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۹ شرکت کنن ، می تونن حداکثر 100 کد رشته محل رو انتخاب کنن .

 

 داوطلبایی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در گروه های ازمایشی هنر و زبان هم شرکت کردن در صورت تمایل به انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ، مجاز به انتخاب جمعا 100 کد رشته محل بر اساس اولویت های خودشون هستن .

 

 اون دسته از داوطلبایی که در انتخاب رشته دانشگاه ازاد 99 شرکت نکردن اما حالا تصمیم به شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۹ رو دارن ، میتونن شانس خودشون رو در این مرحله امتحان کنن .

 داوطلبایی که در یکی از کدهای انتخابی در فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری 99 خودشون قبول شدن ، در صورتی که تو تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ۹۹ شرکت کنن و قبولی یکی از رشته محلا رو هم کسب کنن مشکلی برای قبولی دانشگاه سراسریشون پیش نمیاد . به عبارتی قبولی دانشگاه ازاد ارتباطی به قبولی دانشگاه سراسری نداره و داوطلب می تونه به دلخواه یکی از این رشته ها رو برای ادامه تحصیل انتخاب کنه .

 داوطلبایی که زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد در یکی از رشته محلای انتخابی شون قبول شدن ، اگه تصمیم دارن در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 شرکت کنن ، باید به این نکته توجه داشته باشن که در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد قبولی قبلی شون باطل میشه .

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

 

 

آیا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۹ برگزار میشه ؟

تا چند سال گذشته ، دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت این دانشگاه برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن با توجه به ظرفیت خالی دانشگاه ها ، اقدام به پذیرش دانشجو تحت عنوان تکمیل ظرفیت می کرد . تکمیل ظرفیت معمولا همزمان با شروع کلاس های اون ترم یعنی در مهر و دی ماه انجام میشد .

دانشگاه ازاد سال گذشته ، فقط یکبار و در نیمسال اول اقدام به ثبت نام تکمیل ظرفیت کرد که از 2 مهر تا 10 مهر ادامه داشت . پیش بینی می کنیم امسال هم مثل سال گذشته داوطلبایی که شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 99 رو دارن ، بتونن ثبت نام خودشون رو انجام بدن .

توجه داشته باشین که ​شرایط کامل تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد معمولا در دفترچه تکمیل ظرفیت این دانشگاه نوشته میشه ، داوطلبایی که میخوان از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 مطلع بشن باید تا زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت که همزمان با شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ۹۹ هست ، صبر کنن . از اونجایی که هنوز زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 مشخص نیست ، پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۹ مطلع بشین .

 

به محض اینکه شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۹ اعلام بشه در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم .

در ادامه بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

 

اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا  ابهامی در مورد شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 99 داشتین و یا می خواستین از رشته های مورد پذیرش در این دوره مطلع بشین ، می تونین با استفاده از مشاوره تلفنی از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو کمک بگیرین .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چه شرایطی لازمه ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، یکی از شرایط لازم ، شرکت در کنکور سراسری و مجاز شدن در انتخاب رشته دانشگاه آزاده .

2- ✔️ شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کجا نوشته شده ؟

✔️ این شرایط در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و سایت دانشگاه آزاد نوشته میشه که در متن مقاله بطور دقیق توضیح داده شده .

3- ✔️ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به چه صورتی انجام میشه ؟

✔️ معمولا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام میشه که آدرس دقیق اون در متن مقاله گفته شده .

منبع : شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد





:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: