تاثیر معدل در کنکور ارشد
نوشته شده توسط : sevda

تاثیر معدل داوطلبا در کنکور ارشد ۱۴۰۰ به صورت قطعیه و بخشی از پذیرش نهایی داوطلبا بر اساس این معدل سنجیده میشه به همین دلیل متقاضیا باید معدل کارشناسیشون رو به طور دقیق در فرم ثبت نام وارد کرده و در صورت نادرست بودن اون ، در فرصت های مشخص شده برای ویرایش اون اقدام کنن .

 



از مهمترین پارامترهایی که  در گزینش دانشجویای متقاضی کنکور ارشد 1400 تاثیر داره ، معدل کارشناسی این متقاضیاست .  تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۰ به این صورته که بعد از اینکه دانشجو برای ارشد ثبت نام کرد ، بخشی از پذیرش اون ، بر اساس معدل کارشناسی اون شخص سنجیده میشه .

حالا با توجه به قطعی بودن تاثیر معدل در کنکور ارشد و اهمیت این موضوع در پذیرش داوطلبا و نتایج آزمون کارشناسی ارشد در ادامه این مقاله در خصوص این موضوع توضیح دادیم . با ما همراه باشین .

 

 

نحوه تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

از موضوع های مهمی که در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰ ،نوشته شده ، تاثیر معدل در کنکور ارشده و به طور کلی همه متقاضیان شرکت در کنکور ارشد ، طبق معدل کارشناسی و نمره کسب شده در آزمون ارشد ، گزینش میشن که این گزینش شامل تاثیر 20 درصد معدل کارشناسی و 80 درصد نمره کنکور ارشده .

با توجه به اینکه استفاده از تاثیر معدل در ارشد به صورت قطعیه بسیاری از داوطلبا نسبت به این قضیه ابهاماتی دارن ، که از اونجایی که سطح آموزشی دانشگاه های مختلف با هم خیلی تفاوت داره ، سازمان سنجش چطور معدل کارشناسی داوطلبای کنکور ارشد رو ملاک قرار میده ؟ 

سازمان سنجش برای تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد ، تمام دانشگاه ها رو بر اساس ضریب کیفیت آموزشی دسته بندی کرده که هر دانشگاه تو این دسته بندی ، از لحاظ کیفیت آموزشی در یک تراز قرار می گیره و طبق اون تراز ، معدل کارشناسی دانشجو در ضریب مربوط به دانشگاه خودش ضرب میشه تا معدل اصلی برای تاثیر در کنکور ارشد به دست بیاد .

طبق این تراز بندی داوطلبای شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد نباید نگران رقابت با سایر دانشجویان به صورت غیر منطقی باشن ، چون قطعا با استفاده از این دسته بندی دانشگاه ها از لحاظ کیفیت آموزشی ، نگرانی برای رقابت ناسالم وجود نداره .

تاثیر 20 درصد معدل تراز بندی شده دانشجو در کنکور ارشد ، چه معدل کارشناسی او کم و چه زیاد باشه ، در نتایج کنکور ارشد تاثیر میذاره و با توجه به این تاثیر در سال های گذشته ، این موضوع قطعیه . پس داوطلبا توجه داشته باشن که تاثیر معدل حتما به صورت تراز شده به وسیله سازمان سنجش انجام میشه . 

بیشتر بخوانید: مشاوره کنکور ارشد

 

 

 

 

 

اهمیت معدل در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

به دلیل اینکه تاثیر معدل در کنکور ارشد به صورت قطعی لحاظ میشه و در نمره نهایی و رتبه داوطلب تاثیر میذاره ، وارد کردن معدل دقیق کارشناسی در فرم ثبت نام ارشد بسیار مهمه . به دلیل اینکه در صورت ورود اشتباه معدل ، اگر به موقع ویرایش نشه ، پس از بررسی توسط سازمان سنجش ، مشکلاتی برای او در مراحل بعدی به وجود میاد .

ولی با توجه به اهمیتی که در صحیح وارد کردن معدل کارشناسی هست ، در سه مرحله متقاضی می تونه ویرایش معدل رو انجام بده ، مرحله اول در همون بازه ای که سایت برای ثبت نام بازه می تونه دوباره وارد صفحه ثبت نام خودش بشه و این ویرایش رو انجام بده .

مرحله دوم زمان اعلام ویرایش اطلاعات ثبت نامی ارشد توسط سازمان سنجشه ، که تاریخ اون از طرف سازمان بر روی سایت سنجش قرار می گیره و فرصت دوباره ای در اختیار داوطلبا برای ثبت نام مجدد کنکور ارشد و ویرایش گذاشته میشه و مرحله سوم هم موقع دریافت کارت ورود به جلسه ، این فرصت گذاشته میشه که متقاضی یک بار دیگه معدلش رو چک کنه و در صورت اشتباه بودن ، اون رو ویرایش کنه .

بیشتر بخوانید : تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد

در صورتی که معدل وارد شده اشتباه باشه و در هر سه فرصت گفته داشته ویرایش اون انجام نشه ، پس از بررسی توسط سازمان سنجش ، ممکنه موقع اعلام نتایج نهایی مشکلاتی پیش بیاد . پس علاوه بر دقت داوطلب برای وارد کردن معدل موقع ثبت نام ، باید در فرصت های اعلام شده برای ویرایش ثبت نام کنکور ارشد توسط سایت سازمان سنجش ، حتما باید این موضوع توسط متقاضی پیگیری بشه. 
 

 داوطلبایی که موقع ثبت نام کنکور ارشد و یا در کدام از مهلت های ویرایش معدل کارشناسی هنوز فارغ التحصیل نشدن باید فرم معدل کنکور رو از انتهای دفترچه ثبت نام کنکور ارشد تکمیل کنن . این فرم نشون دهنده اینه که معدلی که شما زمان ثبت نام کنکور ارشد وارد کردین میانگین معدل شما تا زمان ثبت نام بوده که با تایید این فرم توسط دانشگاه کارشناسی ، در صورت قبولی در کنکور ارشد ، بابت متغییر بودن معدل کارشناسی شما در زمان ثبت نام مشکلی براتون پیش نمیاد .

در ادامه بخوانید: زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص تاثیر معدل در کنکور ارشد راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو باشین تا به محض اینکه اطلاعیه های در خصوص این ویرایش منتشر شد با خبر بشین .

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ میزان تاثیر معدل در کنکور ارشد چقدره ؟

✔️ معدل داوطلبا به میزان 20 درصد در پذیرش داوطلبا تاثیر داره که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

2- ✔️ نحوه تاثیر معدل کارشناسی داوطلبا در کنکور ارشد به چه صورتیه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم این تاثیر به صورت قطعی لحاظ میشه .

3- ✔️ در صورتی که داوطلب معدل خودش رو اشتباه وارد کرده باشه باید چیکار کنه ؟

✔️ داوطلب باید در زمان هایی که سنجش مشخص می کنه برای ویرایش معدل اقدام کنه که زمان های ویرایش در این مقاله گفته شده .

منبع : تاثیر معدل در کنکور ارشد





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: