دریافت کارنامه مدرسه
نوشته شده توسط : sevda

دریافت کارنامه تحصیلی با کد ملی با پیشرفت تکنولوژی از طریق سامانه همگام امکان پذیره و دانش آموزا و اولیا اونا می تونن در زمانی مشخص با استفاده از کدملی و رمز ورود همگام ، کارنامه خودشون رو دریافت کنن .

 

 

کارنامه تحصیلی شامل ارزیابی نمرات تحصیلی و اخلاقی دانش اموزاست که به صورت هفتگی ، ماهانه و یا نهایی توسط معلم و کادر آموزشی مدرسه برای هر فرد صادر میشه تا علاوه بر خود دانش اموز ، اولیا اونا هم بتونن روند تحصیلی فرزندشون رو ببینن و بررسی کنن .

اما از اونجایی که روند دریافت کارنامه تحصیلی دانش آموزا با توجه به پیشرفت تکنولوژی نسبت به گذشته تغییر کرده و با راه اندازی سامانه سناد و همگام ، امکان دریافت کارنامه تحصیلی با کد ملی دانش آموز به صورت اینترنتی فراهم شده ، در ادامه این مقاله در مورد نحوه دریافت کارنامه مدرسه با شماره ملی توضیح دادیم . با ما همراه باشین .

 

 

دریافت کارنامه تحصیلی با کد ملی

قبلا فرایند دریافت کارنامه تحصیلی دانش آموزا فقط به صورت حضوری امکان پذیر بود و اولیا با مراجعه به مدرسه می تونستن کارنامه فرزندشون رو بگیرن ، اما با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد سامانه سناد و پورتال همگام دانش آموزی از طرف آموزش و پرورش ، این فرایند به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام میشه . 

برای این کار در ابتدا باید مدیر مدرسه در سامانه سناد دانش آموزی عضویت پیدا کرده تا معلما بتونن به اطلاعات تحصیلی دانش آموزشون دسترسی داشته باشن و با استفاده از کد تاییدیه که مدیر مدرسه در اختیارشون قرار داده وارد سامانه سناد دانش آموزی بشن .

معلم ها هم با وارد شدن به این سامانه نمرات دانش اموزای کلاس خودشون رو ثبت می کنن و بعد از تایید مدیر مدرسه و تکمیل فرایند ثبت نمرات در سامانه سناد ، دانش آموزا و یا اولیا اون ها می تونن با ورود به سامانه همگام اقدام به دریافت کارنامه مدرسه با کدملی دانش آموزشون کنن .

 

بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه ماهانه از سایت همگام

 

زمان دریافت کارنامه تحصیلی با کد ملی

زمان دریافت کارنامه تحصیلی معمولا تا دو هفته بعد از تموم شدن زمان امتحاناته و دانش آموزا می تونن در این زمان با ورود به پورتال همگام اقدام به دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی کنن . 

البته دریافت کارنامه دانش آموزا زمان مشخص نداره و با توجه به مدت زمان تصحیح برگه ها توسط معلم و مدتی که مدیر مدرسه برای ثبت نمرات برای معلم ها در سامانه سناد مشخص می کنه برای هر مدرسه متفاوته .

پس به طور کلی برای دریافت کارنامه مدرستون می تونین حدودا دو تا سه هفته بعد از زمان امتحانتون وارد پورتال همگام بشین و با ورود به بخش دریافت کارنامه تحصیلی ، ببینن کارنامه شما روی سایت قرار گرفته یا نه .

بنابراین نمیشه زمان مشخصی رو برای دریافت کارنامه دانش آموزا در سامانه همگام مشخص کرد و زمان انتشار اون در هر مدرسه متفاوته .

بیشتر بخوانید: نحوه ورود به سایت همگام

 

نحوه دریافت کارنامه تحصیلی با کد ملی

همون طور که گفته شد امکان دریافت کارنامه مدرسه با کدملی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه همگام برای دانش آموزا و اولیا اونا فراهمه . دانش اموزا برای این کار باید ابتدا وارد سایت همگام به آدرس www.hamgam.medu.ir بشن و با وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام وارد پورتال شخصی خود شده و با انتخاب گزینه " کارنامه " ، کارنامه هفتگی ، ماهانه و یا نهایی خودشون رو دریافت کنن .

  • نحوه دریافت کارنامه تحصیلی با کد ملی به طور خلاصه
  1. ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir 

  2. وارد کردن کدملی و رمز ورود همگام

  3. انتخاب گزینه کارنامه و دریافت اون

 اگه رمز همگام خودتون رو فراموش کردین و یا دریافت نکردین می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: رمز ورود همگام

  • راهنمای تصویری نحوه دریافت کارنامه تحصیلی با کد ملی :

ابتدا وارد سایت همگام به آدرس www.hamgam.mudu.ir بشین از بالای صفحه گزینه ورود رو انتخاب کنین .

 

 

در ادامه نام کاربری و رمز عبورتون رو در قسمت مشخص شده وارد کنین .

 در قسمت نام کاربری کد ملی دانش آموز رو ثبت کنین و در قسمت کلمه عبور هم باید رمز همگام دانش آموز رو وارد کنین . ( رمز همگام باید از مدیر مدرسه گرفته بشه . )

 

 

در ادامه وارد پورتال شخصیتون میشین و باید گزینه کارنامه رو انتخاب کنین .

 

 

سپس یکی از گزینه های " کارنامه نهایی " ، " کارنامه ماهانه " و یا " کارنامه هفتگی " رو انتخاب کنین .

 

 

 در ادامه برای مشاهده کارنامه مدنظرتون ، گزینه مشخص شده در قسمت مدیریت رو انتخاب کنین .

 

 

برای ورود به پورتال همگام کلیک کنید .

 

  کارنامه نهایی همه مدارس روی پورتال همگام قرار داده میشه ولی لزومی برای قرار دادن کارنامه هفتگی و ماهانه در این سامانه نیست و در صورت تمایل خود مدیر مدرسه ، کارنامه هفتگی و ماهانه نیز روی این سایت قرار می گیره .

در ادامه بخوانید: دریافت کارنامه دانش آموزان در سامانه همگام

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص دریافت کارنامه تحصیلی با کد ملی پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . با عضو شدن در کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو هم از جدیدترین اخبار مربوط به مدارس مطلع میشین .



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا امکان دریافت کارنامه تحصیلی با کدملی وجود داره ؟

✔️ بله ، همون طور که در این مقاله توضیح داده شد ، دانش آموزا می تونن با ورود به پورتال همگام کارنامه خودشون رو دریافت کنن .

2- ✔️ کارنامه مدرسه دانش آموزا چه زمانی رو پورتال همگام قرار می گیره ؟

✔️ زمان انتشار کارنامه هر مدرسه متفاوته و زمان مشخص نداره که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

3- ✔️ برای دریافت کارنامه تحصیلی از سامانه همگام چه اطلاعاتی لازمه ؟

✔️ یکی از اطلاعات لازم برای ورود به پورتال همگام ، وارد کردن کدملی دانش آموزه که سایر اطلاعات لازم در این مقاله گفته شده .

منبع : دریافت کارنامه مدرسه





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: