تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه کنکور سراسری
نوشته شده توسط : sevda

مدیریت زمان یکی از مهارت های لازم برای موفقیت تو کنکور سراسریه . از اونجایی که زمان تو کنکور سراسری از اهمیت ویژه ای برخورداره پس لازمه تا همه داوطلبا توجه خاصی به زمان داشته باشن . با رعایت تکنیک های ضربدر منها ، زمان های نقصانی ، استراتزی بازگشت و ... به راحتی میشه بهترین استفاده رو از زمان آزمون کرد و به تبع اون نتیجه خوبی هم تو آزمون گرفت .

مدیریت زمان مجموعه ای از مهارت هاست که داوطلبا رو تو استفاده درست از زمانی که دارن ، کمک می کنه . یکی از مهم ترین کارایی که سرجلسه آزمون لازمه تا همه داوطلبا بهش توجه کنن ، زمان آزمونه . برای تسلط کامل روی زمان لازمه تا داوطلبا تو طول سال تحصیلی مخصوصا آزمونای جامع توجه خاصی به مدیریت زمان تو این آزمونا داشته باشن . یعنی سعی کنن اصول مدیریت زمان رو رعایت کنن تا بتونن سرجلسه کنکور به خوبی زمان آزمون رو تحت کنترل داشته باشن .

موفقیت تو کنکور فقط با مطالعه و تست زنی امکان پذیر نیست . هر ساله داوطلبای زیادی رو می بینیم ، با وجود این که سطح علمی بالایی دارن اما به علت کمبود زمان سر جلسه آزمون ، فرصت نکردن تا به همه سوالا جواب بدن . به خاطر اهمیت زمان و روش های مدیریت زمان سرجلسه آزمون ، تو این مقاله تکنیک های لازم برای مدیریت بهتر آزمون رو آوردیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

5 تکنیک لازم برای مدیریت زمان سر جلسه آزمون

یکی از مهم ترین نکاتی که زمان برگزاری کنکور نباید ازش غافل شد ، داشتن محدودیت زمانیه . تو دفترچه سوالای کنکور ، زمان مشخصی برای جواب دادن به سوالای هر درس مشخص شده و باید بتونین تو زمان مشخص شده به سوالای هر درس جواب بدین . با تسلط روی اصول لازم برای مدیریت بهتر زمان ، قبل از برگزاری آزمون برای تایمتون برنامه ریزی کرده و می دونین تو هر بازه زمانی چه کارایی قرار انجام بدین .

 

 1. تکنیک ضربدر منها :

با استفاده از این تکنیک ، سوالای کنکور رو به سه دسته سوال تقسیم می کنین :

دسته اول : سوالای ساده ، این دسته از سوالا رو هم چنان که خوندین به جواب می رسین و بعد از رسیدن به جواب ، گزینه درست رو وارد پاسخنامه می کنین .

 دسته دوم : سوالای شک دار و سوالای زمان بر ، ممکنه با وقت گذاشتن رو این سوالا موفق به جواب دادن بشین و چون حل این سوالا زمان بره پس بهتره کنارشون علامت ضربدر بزنین تا سر فرصت برگشته و با خیال راحت حلشون کنین .

 دسته سوم : سوالای سخت ، ممکنه با خوندن صورت سوال ببینین که این سوال رو بلد نیستین پس بهتره کنارش منها گذاشته و زمانی برای فکر کردن نزارین .

اگه اول شروع کنین به حل تستای ساده ، روحیتون بالا رفته و به‌ راحتی می تونین به سوالای سخت تر هم جواب بدین .


 2. استراتژی بازگشت :

با استفاده از تکنیک استراتژی بازگشت برای زمانای اضافیتون برنامه دارین یعنی دقیقا می دونین ، زمانی رو که با استفاده از تکنیک زمان های نقصانی ذخیره کردین ، برای چه کاری می خواین مثلا برای مرور تست ها ، سوالای نزده و يا سوالای زمان بر می خواین استفاده کنین .

 

 3. تکنیک حداقل سوال :

کسب یک درصد متعادل تو همه درسا ، می تونه از مهم ترین عوامل موثر تو افزایش نمره‌ی تراز و رتبه داوطلبا باشه . سعی کنین برای هر درس فقط به اندازه زمان به دست آورده از تکنیک زمانای نقصانی وقت بزارین . بهتره تو هر درسی حداقل تواناییای خودتون رو در نظر بگیرین و کم ترین درصد رو برای خودتون پیش بینی کنین . همیشه توجه کنین اگه شما نتونستین تو درسی به 100 درصد سوالا جواب بدین پس بقیه داوطلبا هم نتونستن . این استراتژی بهتون کمک می کنه تا با آرامش و تسلط بیشتری به سوالا جواب بدین .

( بک لینک به استرس آزمون )

 4. تکنیک زمان های نقصانی :

تکنیک زمان های نقصانی بهتون کمک می کنه تا با رعایت نکات ساده بتونین تمام سوالایی که جواب دادین رو یک بار دیگه مرور کنین . تو این روش یک مقدار از وقت هر درس رو نگه داشته تا بعد از اتمام سوالای اون دفترچه ، زمان اضافی برای مرور داشته باشین و در صورت اضافه اومدن زمانتون سراغ سوالای بی جوابتون هم برین .

 5. تکنیک وقفه در آزمون :

خستگی تو آزمون کاملا طبیعیه و برای تمام داوطلبا اتفاق میفته اما زمان بروز این خستگی تو افراد با هم متفاوته . اگه برای بر طرف کردن این خستگی فعالیتی انجام نشه می تونه تو نتیجه کنکور داوطلبا تاثیر بدی بزاره . پس بهتره برای بر طرف کردن این خستگی اقدامات زیر انجام بشه :

    به صندلیتون تکیه داده و سعی کنین به صورت عمودی بشینین تا فشاری به ستون فقراتتون وارد نشه این کار باعث بر طرف شدن خستگیتون میشه .

    سعی کنین برای چند دقیقه کوتاه دست از آزمون بردارین و توجهی به سوالا نکنین . چشماتونو بسته و چندین نفس عمیق بکشین این کار کمک می کنه تا اکسیژن بیشتری به مغزتون برسه و هوای بیشتری وارد ریتون بشه .

    سعی کنین مواد قندی مثل خرما به همراه یک لیوان آب برای افزایش میزان گلوکز تو مغزتون بخورین  .

    اگه همچنان خستگی تو بدن و ذهنتون بود حتما سرجاتون چندین حرکت کششی انجام بدین تا سرعت جریان خون تو تو بدنتون بیشتر بشه .

 

 برای  این که بتونین نتیجه خوبی تو کنکور سراسری کسب کنین ، لازمه تا حتما بتونین آزمون خودتون رو به خوبی مدیریت کنین . 

 

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد کامل ترین روش های مدیریت زمان سرجلسه کنکور ، جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشنا در ارتباط باشین و تموم سوالای خودتون رو از این کارشناسا بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .

 

 
سوالات متداول

1- استفاده از تکنیک حداقل سوالات چه کمکی می تونه بکنه ؟
همونطور که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده تکنیک حداقل سوالات بهتون کمک می کنه تا با آرامش و تسلط بیشتری به سوالا جواب بدین .

2- برای بر طرف کردن خستگی سر جلسه کنکور چه اقداماتی بهتره انجام بشه ؟
تکیه به صندلی ، کشیدن نفس عمیق ، خوردن مواد قندی به همراه آب و ... که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- دلیل استفاده از استراتژی بازگشت تو کنکور سراسری چیه ؟
همونطور که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده با استفاده از تکنیک استراتژی بازگشت برای زمانای اضافیتون برنامه دارین و دقیقا می دونین که قراره چه کاری انجام بدین .
منبع : تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه کنکور سراسری





:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: