بارم بندی امتحانات یازدهم انسانی
نوشته شده توسط : sevda

بارم بندی امتحانات سال یازدهم رشته انسانی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای انسانی با توجه به بارم بندی امتحانات یازدهم ۹۹ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .


با نزدیک شدن به فصل امتحانات دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن .

اما همیشه استرس امتحانات با همه دانش آموزای انسانی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات 99 می کنه . دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم برای هر درسشون ، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون تو این امتحانات بیشتر میشه . در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن . پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات یازدهم رشته انسانی ۹۹ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه با ما همراه باشین .

 

بارم بندی امتحانات یازدهم انسانی ۹۹

اکثر امتحانات سال یازدهم رشته انسانی به صورت و هماهنگ کشوری برگزار میشه . از اونجایی که نحوه طراحی سوالات امتحانات از امتحانای مدرسه متفاوته ، برای همین دانش آموزای رشته انسانی با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم ۹۹ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن . در ادامه بارم بندی دروس عمومی و یازدهم انسانی 99 رو گفتیم .

 

    بارم بندی دروس عمومی امتحانات یازدهم انسانی 99 :

 

 بارم بندی درس دين و زندگی 2 پايه يازدهم انسانی :

امتحان قرائت قرآن کریم = 4 نمره
 
دروس     پاياني نوبت اول     پاياني نوبت دوم     پاياني نوبت دوم، شهريور ، دی ماه و بزرگسالان
اول و دوم     5     5     2
سوم و چهارم     6     3
پنجم و ششم     5     2.5
هفتم و هشتم           3.5     2.5
نهم و دهم     4.5     3.5
 یازدهم و دوازدهم     3     2.5
جمع     16     16     16

 

 بارم بندی درس عربی 2 پايه يازدهم انسانی :

 
نوبت اوّل ( از درس اوّل تا پايان متن و درک مطلب درس چهارم )
مهارت های زبانی     موضوع     نمره     جمع
مهارت های واژه شناسی     نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله     0.5     2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب )     0.5
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد )     0.5
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده )     0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی     ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن، تمرين و بخش " اعلمو "     5     7
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله )     0.5
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي )     1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد     ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده، ماضي نقلي، ماضي استمراري، امر، نهي، نفي، مستقبل، مجهول، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي سادهاي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر      1.5     7.5
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( سه مورد )     0.75
تشخيص اسم مكان و ترجمۀ آن در جمله     0.5
تشخيص اسم تفضيل و ترجمۀ دقيق آن در جمله     1
ترجمۀ دقيق جملۀ با اسلوب شرط     1
تشخيص فعل شرط و جواب آن     0.5
ترجمۀ دقيق دو اسم معرفه و نكره در عبارتي كه زيرش خط كشيده شده است .     0.5
تشخيص محلّ اعرابي ( فاعل، مفعول، مبتدا، خبر، مضافٌ اليه، صفت، جار و مجرور، يا مجرور به حرف جر)     1
تشخيص اسم فاعل ، اسم مفعول و اسم مبالغه     0.5
عدد اصلي يا ترتيبي     0.25
د : مهارت درک و فهم     سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد . يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود. يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب (سؤال سه گزينه اي)     1.5     3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده . يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد .     1.5
ه : مهارت مکالمه     پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده     0.25     0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند (جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت- هاي كتاب (، پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و ... )     0.25

 
نوبت دوم 
مهارت های زبانی     موضوع     نمره     جمع
مهارت های واژه شناسی     نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله     0.5     2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب )     0.5
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد )     0.5
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده )     0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی     ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن، تمرين و بخش " اعلمو "     5     7
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله )     0.5
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي )     1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد     ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده، ماضي نقلي، ماضي استمراري، امر، نهي، نفي، مستقبل، مجهول، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي سادهاي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر      1     7.5
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد )     0.5
شناخت اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم تفضيل و اسم مكان     1
اسلوب شرط ، تعيين فعل يا جواب شرط يا ترجمۀ دقيق اسلوب شرط     0.5
ترجمۀ دقيق جملۀ بعد از اسم نكره و ساير قواعد درس پنجم     0.5
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف " أَنْ، لَنْ، كَي، لِكَي، حَتَّي " در جمله یا يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف     1
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف " لَمْ، لِ ، لا " يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف     1
ترجمۀ دقيق افعال ناقصه " كانَ، صارَ، لَيْسَ " در جمله . تأكيد در طرّاحي سؤال بر شكل هاي مختلف فعل كانَ است .     1
محلّ اِعرابي " تشخيص نقش كلمات : فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ اليه ، صفت ،
جار و مجرور ، مجرور به حرف جر "     1
د : مهارت درک و فهم     سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود. يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب ( سؤال سه گزينه اي)     1.5     3
درک مطلب ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني ؛ يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد .     1.5
ه : مهارت مکالمه     پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده     0.25     0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند (جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت- هاي كتاب (، پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و ... )     0.25

 

 بارم بندی درس فارسی 2 پايه يازدهم انسانی :

 
ردیف     قلمروها     موضوع      نمره
1     زبانی 7     معنی واژه     1.5
املا واژه     1.5
دستور     4
2     ادبی 5     آرایه های ادبی     2.5
تاریخ ادبیات     1
حفظ شعر     1.5
3     فکری 8     درک مطلب     4
معنی و مفهوم نثر     2
معنی و مفهوم نظم     2
جمع     20

 

 بارم بندی درس نگارش 2 پايه يازدهم انسانی :

 
ردیف     موضوع     سنجه های ارزشیابی     نمره
1     بازشناسی           2
2     تولید متن     1 خوش آغازي ( جذّابيّت و گيرايي ، نشان دادن نمايي كلّي ازمحتواي نوشته )     1
 پرورش موضوع يا شيوه بيان نوشته ، بيان ساده و صميمي - بيان احساس
متناسب با موضوع - سير منطقي نوشته - فكر و  نگاه نو     9
خوش فرجامي ، جمع بندي مطالب- تاثير گذاري و تفكّر برانگيز
بودن     1
 رعايت نشانه هاي نگارشي     1
املاي واژگان ، نداشتن غلط املايي     2
3     سازه های نوشتاری     مثل نويسي/ حكايت نگاري/ شعر گرداني ، درک و دريافت هسته معنايي
مثل،حكايت و شعر- پروراندن موضوع     3
رعايت املا و نشانه هاي نگارشي     1
جمع     20
 

 بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 2 پايه يازدهم انسانی :

 
ردیف     موضوع      نمره
1     تاریخ ادبیات     2
سبک شناسی     2
2     موسیقی     6
3     زیبایی شناسی     6
4     نقد و تحلیل نظم و نثر     4
جمع     20

 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
ردیف     موضوع      نمره
1     speaking     4
2     listening     4
3     reading     4
4     writing     4
5     grammar     2
6     vocabulary     2
جمع     20



 
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات یازدهم انسانی ۹۹

  بارم بندی درس روان شناسی پايه يازدهم انسانی :

 
شماره درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم     شهریور
1     3.5 / 4.5     4     2
2     4.5 / 5.5     2
3     4.5 / 5.5     2.5
4     6 / 5     3
5           3.5 / 4     2.5
6     3.5 / 4     2.5
7     5.5 / 6     3.5
8     3     2

 

  بارم بندی درس فلسفه پايه يازدهم انسانی :

 
عنوان درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم و شهریور
چیستی فلسفه     4     2
ریشه و شاخه های فلسفه     3     1
فلسفه و زندگی     4     1
آغاز تاریخی فلسفه     3     1
زندگی بر اساس اندیشه     3     1
امکان شناخت     3     1
ابزارهای شناخت           3
نگاهی به تاریخچه معرفت     3
چیستی انسان 1     1
چیستی انسان 2     2
انسان ، موجود اخلاق گرا     3

 

 بارم بندی درس جغرافیا 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
شماره درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم ، شهریور
1     2     4
2     2
3     4
4     4
5     4
6     4
7           3
8     3.5
9     3
10     3.5
11     3

 

 بارم بندی درس تاریخ 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
شماره درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم و شهریور
1     3-1     3-0     5
2     2-1     2-0
3     3-1     3-0
4     3-1     3-0
5     3-1     3-0     5
6     3-1     3-0
7     3-1     3-0
8     3-1     3-0
9           3-1     15
10     3-1
11     2-1
12     2-1
13     3-1
14     3-1
15     3-1
16     3-1

 

 بارم بندی درس جامعه شناسی 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
شماره درس     نوبت اول     نوبت دوم     شهریور و دی ماه
1     2.5     5     1
2     2.5     1
3     2.5     1
4     2.5     1
5     2.5     1
6     2.5     1.5
7     2.5     1.5
8     2.5     1.5
9           2     1.5
10     2     1.5
11     2     1.5
12     2     1.5
13     2.5     1.5
14     2     1.5
15     2.5     1.5

 

 بارم بندی درس ریاضی و آمار 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
شماره فصل     نوبت اول      نوبت دوم     شهریور و دی 
1     13     8     6.5
2     7 ( تا آخر ص 44)     8     8
3           7     5.5

 

 بارم بندي درس انسان و محيط زيست پايه يازدهم انسانی :

 

 
شماره درس     نوبت اول دی ماه     نمره     نوبت دوم دی ماه     نمره
1     5     20     1.25     5
2     5     1.25
3     5     1.25
4     5     1.25
5                 5     15
6     5
7     5

 
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو تو زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات و بارم بندی پایه یازدهم امتحانات رشته تجربی و انسانی راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین . برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 

 
سوالات متداول

1- دانش آموزای پایه یازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات داشته باشن ؟  
این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس تو این مقاله گفته شده .

2- اطلاع از بارم بندی امتحانات چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟  
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد ، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن .

3- آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن ؟
خیر ، دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن ، که تو این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده . 

منبع : بارم بندی امتحانات یازدهم انسانی





:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: