بهترین تغذیه برای کنکوری ها
نوشته شده توسط : sevda

داشتن تغذیه مناسب برای کنکوری ها علاوه بر بالا بردن عملکر مغز و حافظه باعث کاهش استرس اونا میشه. توجه به هرم غذایی، مصرف زیاد آب، مصرف سبزیجات و ... تاثیر زیادی در بالا بردن قدرت یادگیری موقع درس خواندن داره.

 

 

مسلما همه ما در مورد کنکور و استرس های مربوط به این دوره آگاهی داریم و تا حالا خودمون یا یکی از نزدیکترین افراد خانوادمون با این مشکل مواجه شده. کنکور جز اون دسته از اتفاق هایی تو زندگی افراد به حساب میاد که ناخوداگاه ممکنه استرس زیادی و به افراد منتقل کنه و باعث تخریب روحیه اون ها بشه.

بر اساس آمار و اطلاعات به دست اومده در سال های اخیر می تونیم بگیم که تغذیه کنکوری ها نقش خیلی مهم و اساسی در بهتر شدن حالت روحی و شرایط ذهنی اون ها داره و بهشون کمک می کنه تا این دوره رو راحت تر و با موفقیت پشت سر بذارن و استرشون رو کنترل کنن. 

با توجه به اهمیت تغذیه برای کنکوری ها ما در ادامه این مقاله در خصوص تغذیه و دمنوش های مناسب برای کنکوری ها توضیح دادیم. با ما همراه باشین.

 

 

بهترین تغذیه برای کنکوری ها

تغذیه مناسب هنگام درس خواندن می تونه باعث شه تا افراد مطالب و خیلی دقیق تر و بهتر از زمان های عادی یاد بگیرن و به تدریج هم توانایی ذهنیشون افزایش پیدا می کنه. به چند مورد از مهم ترین و اساسی ترین نکات در مورد تغذیه کنکوری ها اشاره می کنیم تا با اون ها بهتر آشنا بشید و بتونید تو دوران کنکور با استفاده از این روش ها، عملکرد خودتون رو بیشتر کنین.

 

 سعی کنین بجای اینکه در هر وعده غذای، میزان زیادی غذا بخورید، تعداد وعده های غذایی بیشتر کنید اما مقدار غذا رو کم کنین، چون این طوری کلسترول خون شما کم میشه و میزان قند خونتون هم متعادل باقی می مونه.

 

 شاید تا حالا به این موضوع دقت نکرده باشین که نوشیدن آب به طور مکرر باعث سرحالی میشه و خستگی و از بدن شما دفع می کنه اما حقیقت اینه که اب واقعا مایه حیاته و باعث سرحال شدن شما در طی روز میشه.

بیشتر بخوانید: استرس کنکور و راه مقابله با آن

 یه عده از خوراکی ها حاوی موادی هستن که روند رشدی شما سرعت می بخشن و باعث میشن تا نیروی دفاعی بدنتون تقویت بشه، این موارد مورد نیاز و ضروری بدن به موارد زیر تقسیم میشن:

  1. اهن

  2. کلسیم

  3. منیزیم

  4. روی

  5. سلنیم و.....

 

 سبزیجات و حتما در برنامه ی غذاییتون بگنجانید تا ذهنتون کمتر دچار فراموشی دروس بشه و قدرت حافظتون تقویت بشه.

 

 کم خونی یکی دیگه از عواملی که ممکنه آزار دهنده باشه و باعث از دست رفتن تمرکز و آرامش افراد بشه، به همین خاطر هم بهتره حتما مکمل های آهن با مشورت پزشک برای افراد مصرف بشن. (به خصوص برای بانوان و دختران)

 

 صبحانه خوردن در اول صبح قبل از آغاز درس خوندن و فعالیت روزانه بسیار مهمه و باید جدی گرفته بشه. موارد لبنیاتی و خوراکی هایی نظیر جوانه گندم ، نان تهیه شده از گندم و حبوباتی نظیر عدس ، لوبیا ، نخود  و... تاثیر خیلی خوبی برای افزایش قدرت حافظه دارن.

 

 خوردن مواد غذایی مانند ماهی تن ، ساردین ، زرده تخم مرغ ، جیگر و سبزیجات دارای برگ تیره و همچنین گوجه فرنگی و.... باعث میشه که علاوه بر قدرت ذهنی، سیستم ایمنی بدن هم تقویت بشه و داوطلب در دوران کنکور کمتر دچار بیماری و مشکلات جسمانی بشه.

بیشتر بخوانید: موفقیت در کنکور در زمان کم

 

 

 

 

 

دمنوش مناسب برای کنکوری ها

شاید براتون جالب باشه که در مورد دمنوش مناسب برای کنکوری ها اطلاعاتی داشته باشین. مسلما دمنوش های گیاهی می تونن نقش بسزایی در ایجاد  آرامش روحی داشته باشن و میزان استرس و تا حد زیادی کاهش بدن.

تغذیه کنکوری ها جز اون دسته از مواردی هستن که در خیلی از مواقع کنکوری ها بهش توجهی نمی کنن و متاسفانه عواقب و ضرر و زیانش هم در نهایت باعث ایجاد مشکلات زیادی میشه. یکی از مواردی که توصیه میشه کنکوری ها اون رو جدی بگیرن اینه که برای کاهش استرس و داشتن حالت روحی از دمنوش هایی مثل گل گاوزبان، بادرنجبویه، اسطوخودوس، بابونه، چای سبز استفاده کنن. البته قبل اینکه این دمنوش های گیاهی رو مصرف کنین توجه داشته باشین که بیماری خاصی نداشته باشین.

 

بهترین تغذیه برای کنکوری ها

 

اگه نمی دونین که برای هر درس چقدر باید تست بزنین، خوندن مقاله زیر بههتون پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: برای هر درس چقدر باید تست بزنیم

 

اهمیت تغذیه برای کنکوری ها

تغذیه کنکوری ها رو جدی بگیرین. اگر دقت کرده باشین می بینین که یه عده از کنکوری ها و کسانی که پشت کنکور موندن، ادعا می کنند که در حقیقت تلاش زیادی کرده بودن و تسلط خوبی هم بر مطالب درسی داشتن اما متاسفانه نتونستن نتیجه دلخواهی بدست بیارن.

واقعیت اینه که برای موفقیت در کنکور تنها تسلط بر مطالب درسی کافی نیست و عوامل بسیار زیادی مثل تغذیه مناسب برای کنکوری ها می تونه احتمال موفقیت این افراد در کنکور رو خیلی بیشتر از قبل کنه.

برای تغذیه مناسب توصیه میشه از پرخوری پرهیز بشه و حتما هرم غذایی استاندارد و رعایت کنین و از گروه های غذایی مختلفی مثل گروه نان، غلات، گوشت و مشتقات آن، میوه ها، لبنیات و سبزیجات استفاده کنین و تا اون جایی که میشه از موارد زیر هم به شدت پرهیز کنین:

  1. قندهای ساده همچون شکر ، قند ، مربا ، نوشابه و شکلات و...

  2. ماست ترش ، دوغ ، پنیر نامناسب ، سیب ترش ، گشنیز و.....

اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در مورد تغذیه مناسب یرای کنکوری ها داشتین، می تونین از هر جای ایران که هستین با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تماس بگیرین و از تجربه این کارشناسا برای موفقیت تو کنکور استفاده کنین . همچنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری از همه اخبار مربوط به کنکور مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: برنامه ریزی انگیزشی برای کنکور

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ کنکوری ها با مصرف کدوم یکی از مواد غذایی می تونن حافظه خودشون رو تقویت کنن ؟

✔️ یکی از مواد غذایی که باعث تقویت حافظه کنکوری ها میشه استفاده از سبزیجاته که بقیه مواد غذایی در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ آیا رعایت برنامه غذایی برای داوطلبان کنکوری لازمه ؟

✔️ بله، همون طور که در این مقاله توضیح داده شده علاوه بر مطالعه، توجه به هرم غذایی و تغذیه مناسب هم در عملکرد داوطلبان کنکوری تاثیر داره.

3- ✔️ دمنوش های مناسب برای داوطلبان کنکوری کدامند؟

✔️ یکی از این دمنوش ها استفاده از دمنوش گل گاوزبانه که بقیه دمنوش های مناسب در این مقاله گفته شده.

منبع : بهترین تغذیه برای کنکوری ها





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: