ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی به دو صورت حضوری و غیر خضوری انجام میشه که داوطلبایی که متقاضی ثبت نام در این دوره های جهاد دانشگاهی هستن می تونن با توجه به شرایطشون در دوره های کوتاه مدت و یا بلند مدت ثبت نام کنن.

 

 

 

جهاد دانشگاهی از موسسه های قدیمی و بسیار معتبر کشور محسوب می شه که تونسته جایگاه خوبی در سیستم آموزش کشور داشته باشه. به طور کلی جهاد دانشگاهی یه موسسه غیر دولتی محسوب می شه که بار آموزش های غیر رسمی در حوزه های مختلف رو به دوش کشیده.

با وجود غیر دولتی بودن جهاد دانشگاهی این موسسه زیر نظر دانشگاه تهران اداره و مدیریت می شه. پس میشه انتظار داشت که کیفیت آموزشی این موسسه بالا باشه. همین دلیل کافیه که شما بخوایید بدونید چطور می شه ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی رو انجام داد. با ما همراه باشید بدونیم چطور می شه ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی را انجام داد و چه شرایطی برای اون لازمه.

 

زمان ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی

دوره های جهاد دانشگاهی از دو بخش مختلف تشکیل شده:

1-      دوره های کوتاه مدت

2-      دوره های بلند مدت

دوره های کوتاه مدت به صورت 3 ماه یک بار و فصلی ثبت نام میشه. در کلام ساده تر هر دوره کوتاه مدت جهاد دانشگاهی از یک ترم سه ماهه تشکیل شده و زمان ثبت نام اون اول هر ماه فصل هست. یعنی ماه های فروردین، تیر، مهر و دی زمان ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی کوتاه مدت است.

این دوره ها بسیار محبوب هستن و درست مثل بسیاری از موسسه های آموزشی مثل کانون زبان ایران هست. با این تفاوت که به جز زبان انواع دوره های کامپیوتر، هنر، معماری، علوم پزشکی، نظام مهندسی، آموزش های مجازی و ... رو هم آموزش می دن. این دوره می تونن پیوسته یا ناپیوسته باشن، و فرد ملزم به ادامه او نیست. یعنی بعد از اتمام هر دوره مدرک همون دوره بهش تعلق می گیره.

اما دوره های بلند مدت جهاد دانشگاهی داستانشون فرق می کنه. به طور کلی جهاد دانشگاهی چون زیر نظر دانشگاه تهران هست، می تونیم اون رو به نوعی یک آموزش عالی هم محسوب کنیم. به خاطر همین موضوع دوره های مختلف آموزشی رو به صورت بلند مدت همون ثبت نام دانشگاه بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردیه.

ثبت نام این دوره ها مثل دانشگاه ها و آموزشگاه های عالی دوبار در سال و در ماه های مهر و بهمن هست. مدرک داده شده در این دوره ها به اندازه یک مدرک آموزش عالی دوره علمی کاربردی ارزش داره و امکان ادامه تحصیل با اون در سایر دانشگاه های دولتی یا خصوصی وجود داره.

در ضمن مدت زمان این دوره ها می تونه به صورت کارشناسی ناپیوسته یا کاردانی باشه. یادتون باشه که شرط دریافت مدرک اتمام کل دوره با موفقیت است. یعنی شما باید دو یا  چهار سال تحصیل کنید تا بتونید مدرک جهاد دانشگاهی رو به دست بیارین.

 

برای ورود به سامانه امجد حهاد دانشگاهی می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: سامانه امجد

 

شرایط ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی

به طور کلی شرایط خاصی برای ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی وجود نداره. اما بهتره کمی بیشتر از این مورد صحبت کنیم.

تمامی افراد در سنین مختلف بدون نیاز به هیچ مدرکی می تونن در ثبت نام دوره کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شرکت کنن. این کلاس ها بر اساس علاقه فرد و یا نیاز اون در زمینه های مختلف هست.

زبان و کامپیوتر و چند حوزه آموزشی دیگه که به صورت پله ای هستن اگه قرار باشه از اول شروع نکنین و از سطوح بالاتری وارد این آموزش ها بشین باید آزمون تعیین سطح رو بدین.

اما به جز این آزمون که تنها برای تشخیص سطح واقعی شما ترتیب داده شده، هیچ مانعی برای ثبت نام شما در هیچ دوره کوتاه مدتی وجود نداره. تنها شرایط ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی در این دوره ها داشتن مدارک هویتی، عکس و ... و پرداخت شهریه کلاس هاست.

اما در مورد دوره های بلند مدت یکم داستان فرق می کنه. تنها شرطی که برای ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی در دوره های بلند مدت وجود داره اینه که شما باید حداقل مدرک دیپلم رو داشته باشید. این شرایط درست مثل همه دانشگاه ها و آموزشگاه های عالی است.

اما از نظر سن، جنس و ... هیچ مانعی وجود نداره، در ضمن بسته به نوع آموزشگاه ممکنه نیاز به برگزاری آزمون باشد یا نه.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

لیست دوره های جهاد دانشگاهی

به طور کلی دوره های جهاد دانشگاهی با هدف ساده تر کردن مسیر آموزش در کشور ایجاد شد. این موسسه برای این که بتونه قشرهای دور افتاده از تحصیل در سنین مختلف رو جذب آموزش و تحصیل کنه دوره های خودش رو به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت تعریف کرد.

لیست دوره های کوتاه مدت:

دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی به نوعی طراحی شده که درست شبیه به انواع موسسات آموزشی خصوصی هست. یعنی این طور که شما می تونید با ثبت نام در دوره های مختلف به صورت کوتاه مدت و سه ماهه، آموزش های لازم در اون دوره رو ببینین و در سطح آموزشی که دیده اید مدرک می گیرین. مسلما در انتهای هر سه ماه شما باید آزمون بدید و در صورت قبولی در این آزمون ها اجازه دریافت مدرک رو دارین.

به طور کلی دوره های مختلفی در آموزش کوتاه مدت وجود داره. مهمترین این دوره ها می تونه آموزش انواع زبان در سطوح مختلف، آموزش علوم کامپیوتر در سطوح مختلف با مدارک معتبر، آموزش های مجازی، آموزش های مربوط به پزشکی عمومی، آموزش های اختصاصی برای سازمان ها و شرکت ها و  ده ها نوع آموزش دیگه.

نکته ای که باید به اون توجه داشته باشین این هست که شعبه های مختلفی از جهاد دانشگاهی در کشور وجود داره، هر کدوم از این شعبه ها بر اساس سیاست گذاری های کلی و منطقه ای اقدام به آموزش یک سری از حوزه ها می کنن. پس یادتون باشه در تمامی شعبه ها تمامی حوزه ها تدریس نمی شه. بلکه هر شعبه می تونه حوزه خودش رو داشته باشه.

لیست دوره های بلند مدت جهاد دانشگاهی :

اما دوره های بلند مدت فرم دیگری از دوره های کوتاه مدت هست.  به طور کلی می تونیم این طوری بگیم که ثبت نام دوره های بلند مدت جهاد دانشگاهی همون ثبت نام دانشگاه علمی کاربردیه. آموزش های داده شده به دو صورت کاردانی و کارشناسی هستن.

از طرف دیگه مدرکی که شما دریافت می کنین به اندازه یک مدرک علمی کاربردی ارزش داره و می تونین ازش در ادامه تحصیل خود استفاده کنین. هر حوزه و هر شعبه از جهاد دانشگاهی که امکان آموزش بلند مدت داشته باشه رشته های مختلفی برای تحصیل می تونه داشته باشه و لزومی بر یکسان بودن حوزه های آموزشی میان تمامی حوزه ها وجود نداره.

 

برای ورود به سامانه آزمون بر خط جهاد دانشگاهی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: سامانه آزمون بر خط جهاد دانشگاهی

نحوه ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی

اما نحوه ثبت نام جهاد دانشگاهی بستگی به نوع آموزشی که می خوایید ببینید داره.

ثبت نام دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی :

دوره های کوتاه مدت روش ثبت نام ساده تری دارن. شما باید اول هر ماه فصل فروردین، تیر و ... به شکل حضوری یا غیر حضوری تو یکی از شعبه های جهاد دانشگاهی اقدام به ثبت نام کنین. توجه داشته باشید که نوع آموزش و نحوه ثبت نام به اون شعبه بستگی داره.

بعضی از شعبه ها مثل شعبه های تهران جامع تر هستن و امکان ثبت نام به صورت غیر حضوری هم دارن اما شعبه های شهرستان ها هنوز حضوری ثبت نام می کنن و بعضی از مواد آموزشی را در اختیار دارن.

ثبت نام دوره های بلند مدت جهاد دانشگاهی:

به طور کلی دوره های بلند یه چیزی شبیه به همون دانشگاه های علمی کاربردی هست. پس نوع ثبت نام، آموزش و مدرک شبیه به دانشگاه های علمی کاربردی هستش. شما می تونین بر اساس شعبه جهاد دانشگاهی اقدام به ثبت نام کنین.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

در ادامه بخوانید: لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی



سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام دوره کوتاه مدت جهاد دانشگاهی چه زمانی انجام میشه ؟

✔️ این ثبت نام ها معمولا در اول هر فصل انجام میشه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

2- ✔️ برای ثبت نام دردوره های جهاد دانشگاهی چه شرایطی لازمه ؟

✔️ شرایط ثبت نام برای دوره های کوتاه مدت و بلند مدت متفاوته که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

3- ✔️ نحوه ثبت نام در دورهه ای جهاد دانشگاهیبه چه صورتی انجام میشه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد ، این ثبت نام به صورت حضوری و غیرحضوری انجام میشه.

منبع : ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: