لیست دوره های جهاد دانشگاهی
نوشته شده توسط : sevda

لیست دوره های جهاد دانشگاهی در مراکز مختلف با هم متفاوته و متقاضیا می تونن با توجه به رشته های ارائه شده در جهاد دانشگاهی محل سکونتشون در دوره های کوتاه مدت و یا بلند مدت این مرکز شرکت کنن و با گذروندن کلاس های مختلف علاوه بر دریافت مدرک، مهارت هم یاد بگیرن .

 

 


در لیست دوره های جهاد دانشگاهی  چه آموزش هایی وجود داره؟ جهاد دانشگاهی یکی از مهم ترین موسسه های آموزشی در کشور محسوب میشه که سال هاست در این زمینه فعالیت داره. این موسسه که به صورت مستقیم زیر نظر دانشگاه تهران فعالیت داره که دوره های خودش رو به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می کنه.

دوره های کوتاه مدت در ترم سه ماهه برگزار میشه و دوره های بلند مدت به صورت کاردانی یا کارشناسی انجام میگیره. دوره بلند مدت مدرکی معادل مدرک علمی کاربردی به دانش آموخته می ده که می شه از اون به عنوان رزومه یا به عنوان مدرک پایه و مورد قبول نظام آموزشی کشور برای ادامه تحصیل استفاده کرد. دوره های کوتاه مدت هم برای افزایش توانایی و مهارت های فرد در حوزه های مختلف به کار می آد و بسیار هم مورد توجه قرار داره. لیست دوره های جهاد دانشگاهی را در ادامه بررسی می کنیم.

 

دوره های جهاد دانشگاهی

همانطور که بالاتر هم گفتیم دوره های جهاد دانشگاهی در دو گروه کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می شه. ویژگی های هر کدام از دوره ها رو در ادامه گفتیم.

 

دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی:

 

به طور کلی اصلی ترین و مهمترین هدف تشکیل جهاد دانشگاهی این دوره های کوتاه مدت بودن. دوره های کوتاه مدت به بقیه این فرصت رو می ده که آموزش هایی رو ببینن که جای اون ها در سیستم آموزش کشور خالیه. به بیان بهتر دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی مکمل سیستم آموزشی کشور محسوب میشه. شما می تونین به عنوان یک دانش آموز در این دوره ها شرکت کنین و بر اساس علاقه و نیازی که دارین از اون ها استفاده کنین.

این دوره ها انواع مختلفی داره و در شعبه های مختلف در شهرهای مختلف تعداد آموزش ها و حوزه های آموزشی فرق می کنه. این موضوع بیشتر به امکانات شعبه بستگی داره. به صورت عمومی آموزش زبان در سطوح مختلف رو میشه در تمامی شعبه ها پیدا کرد .

این دوره ها به صورت سه ماهه برگزار می شه و اول هر فصل ( فروردین، تیر، مهر، دی ) زمان ثبت نام و شروع کلاس های جهاد دانشگاهی در دوره های کوتاه مدت هست. لیست دوره های جهاد دانشگاهی در این حالت بسیار طولانی و زیاد است و معمولا می شه در این بین آموزش های عمومی و تخصصی رو در کنار یک دیگر دید.

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه .

بیشتر بخوانید: ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی

 

دوره های بلند مدت جهاد دانشگاهی:

 

دوره های بلند مدت خدمتی بود که جهاد دانشگاهی سعی کرد زیر نظر دانشگاه تهران اون رو پیاده کنه. طی این دوره ها دانش آموخته مدرکی معادل علمی کاربردی در زمینه های مختلف در دوره های کارشناسی یا کاردانی می گیره. این مدرک کاملا معتبره و به اندازه یک مدرک علمی کاربردی ارزش داره.

معمولا مراکز استان و شهرهای بزرگ مثل تهران شعبه های آموزش دوره های بلند مدت رو مدیریت می کنن و کمتر در شهرهای کوچکتر می تونیم این دوره ها رو پیدا کنیم. لیست دوره های جهاد دانشگاهی در این حالت مسلما محدودتر می شن و بر اساس نیاز آموزش عالی کشور اقدام به جذب دانشجو می کنن.

 

برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

لیست رشته های دوره های جهاد دانشگاهی

به طور کلی جهاد دانشگاهی سعی کرده که یک موسسه همه چیز تموم در زمینه آموزش باشه. به خاطر همین موضوع هست که تقریبا می تونیم تو لیست دوره های جهاد دانشگاهی تقریبا هر نوع رشته و گروهی رو پیدا کنیم.

 

این گروه ها به صورت عادی عبارتند از:

 

  1. فنی مهندسی

  2. کامپیوتر

  3. علوم پزشکی

  4. فرهنگ و هنر

  5. زبان های خارجی

  6. علوم انسانی

  7. کشاورزی و منابع طبیعی

این ها گروه های کلی در لیست دوره های جهاد دانشگاهی محسوب میشن. اما این که هر گروه چه رشته هایی داره بیشتر به خود شعبه ها بستگی داره. یادتون باشه قرار نیست شعبه ها تمام این گروه ها رو داشته باشن. ممکن فقط یک یا دو گروه از این ها در بعضی از شعبه ها وجود داشته باشه.

از طرف دیگه این دوره ها و کلاس ها به صورت تخصصی و عمومی برگزار میشه. یعنی این که عملا شاید صدها عنوان کلاس بشه اینجا ردیف کرد. که داوطلبا با ورود به سایت جهاد دانشگاهی استانتون می تونین از لیست این رشته های ارائه شده مطلع بشین . برای مثال در ادامه لیست کلاس هایی که در شعبه دانشگاه صنعتی شریف در گروه های مختلف فعال هستن رو براتون آوردیم :

 

گروه فنی مهندسی: کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه – دانشمند داده – حسابداری مالیاتی – برنامه نویسی با پایتون

در گروه زبان های خارجی: کلاس های فشرده زبان انگلیسی در سطوح مختلف – کلاس ویژه مکالمه زبان انگلیسی

در گروه علوم انسانی: مدیریت مالی

در سایر گروه ها فعلا شعبه دانشگاه شریف دوره ای نداره. این نشون می ده که قرار نیست تموم شعبه ها همه دوره ها رو داشته باشه. شما می تونین به اون سایت گفته شده مراجعه کنین و بر اساس شعبه ای که می تونین برای ثبت نام اقدام کنین.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سایت امجد جهاد دانشگاهی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه .

بیشتر بخوانید: سایت امجد

 

مشاوره رشته های دوره های جهاد دانشگاهی

تو این مقاله سعی شد که شما رو با لیست دوره های جهاد دانشگاهی آشنا کنیم. همونطور که گفتیم جهاد دانشگاهی کلاس ها رو تو دو دوره کوتاه مدت و بلند مدت برگزار میکنه. این دوره ها قرار نیست در همه شعبه ها به صورت یکسان و همزمان باشه. هر شعبه صورت جزیره ای مدیریت خودش رو اعمال می کنه و این اتفاق باعث شده که عملا کلاس ها درمیان شعبه های مختلف یک دست نباشن.

همین موضوع یک مزیت خوب محسوب می شه. شما اگه در تهران یا شهرهایی زندگی کنید که چند شعبه جهاد دانشگاهی داشته باشه عملا می تونید بر اساس نیاز خودتون شعبه مورد نظر رو انتخاب کنین.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد لیست دوره های جهاد دانشگاهی پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

در ادامه بخوانید: سایت آزمون بر خط جهاد دانشگاهی


سوالات متداول


1- ✔️ چطور می تونیم از دوره های ارائه شده در جهاد دانشگاهی مطلع بشیم ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد ، داوطلبا با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی و یا مراجعه حضوری می تونن از دوره های ارائه شده این مرکز مطلع بشن .

2- ✔️ آیا دوره های ارائه شده جهاد دانشگاهی همه مراکز با هم یکیه ؟

✔️ خیر ، طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شد دوره های جهاد های دانشگاهی مراکز مختلف با هم متفاوته .

3- ✔️ تفاوت دوره کوتاه مدت با بلند جهاد دانشگاهی چیه ؟

✔️ یکی از تفاوت این دو دوره اینه که معمولا لیست رشته های دوره بلند مدت محدود تره که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : لیست دوره های جهاد دانشگاهی





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: