اگر در دانشگاه آزاد قبول شویم و نرویم
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در یک رشته محلی قبول میشن، می تونن در صورت عدم علاقه به اون رشته محل و تصمیم برای شرکت در کنکور سراسری سال بعد، در دانشگاه آزادی که قبول شدن، ثبت نام نکنن و نرن و یا این راه رو می تونن انتخاب کنن که در اون دانشگاه ثبت نام کنن و مرخصی بگیرن.

 

 

بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 اعلام میشه، خیلی از داوطلبا هستن که یا از رشته محل قبولیشون راضی نیستن و یا اینکه می خوان یکبار دیگه شانسشون رو برای شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه های برتر سراسری و یا رشته محل بهتر امتحان کنن.

تلاش بیشتر داوطلبایی که در دانشگاه آزاد قبول شدن، مطالعه منابع کنکور و آماده کردن خودشون برای شرکت در این امتحان بزرگ سراسری که در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه سراسری خوبی قبول بشن و ادامه تحصیل بدن. 

اما نگرانی اکثر این داوطلبا برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یا بعد از اعلام نتایج نهایی این دانشگاه اینه که، اگر دانشگاه آزاد قبول شویم و نرویم چه اتفاقی می افته؟ آیا محرومیتی برای این داوطلبا ایجاد میشه؟ این دسته سوالات، سوالاتی هستن که داوطلبا دارن. پس اگه شما هم جزو این داوطلبا هستین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین!

 

اگر دانشگاه آزاد قبول شویم و نرویم

قبولی در رشته محل های دانشگاه آزاد نسبت به قبولی در دانشگاه های سراسری خیلی راحت تره و داوطلبایی که در کنکور شرکت کردن، می تونن در این دانشگاه نسبت به رتبه خودشون، در یک رشته محلی بهتر نسبت به دانشگاه های سراسری قبول بشن. برای همین، اکثر داوطلبا انتخاب رشته این دانشگاه رو انجام میدن تا شانسشون رو برای قبولی در رشته محل های دانشگاه آزاد هم امتحان کنن.

 

اما خیلی از داوطلبا به دلایل مختلفی از جمله بالا بودن شهریه و علاقه به تحصیل در دانشگاه های سراسری و یا حتی قبولی در رشته محلی بهتر، بعد از قبولی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می خوان بدونن که اگه دانشگاه آزاد قبول شن و نرن چه اتفاقی می افته، امکان محرومیت برای شرکت در آزمون سال بعد برای اون ها وجود داره یا نه؟

 

اگه داوطلبا در دانشگاه آزاد قبول بشن ولی ثبت نامی برای اون انجام ندن هیچ محرومیتی برای شرکت در کنکور سراسری و یا ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه برای داوطلبا به وجود نمیاد. پس این دسته از داوطلبا اصلا نگران نباشن، اما اگه جزو داوطلبایی هستین که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در یک رشته محلی قبول شدین و علت نرفتن و ثبت نام نکردنتون در اون دانشگاه، برای اینه که شانستون رو برای کنکور سال بعد و قبولی در دانشگاه های سراسری و یا رشته محل بهتر امتحان کنین، یک توصیه برای شما داریم:

 

توصیه ما اینه که حتی اگه می خواین شانستون رو برای ثبت نام کنکور سال بعد هم امتحان کنین، باز فرصت ثبت نام در رشته محل های دانشگاه آزاد رو از دست ندین. به چه دلیل؟ وضعیت قبولی در کنکور، هر سال در حال تغییره و ممکنه شما سال بعد نتونین در همین رشته محلی که امسال قبول شدین، قبول بشین اونوقت افسوس می خورین که چرا سال قبل ثبت نامم رو انجام ندادم. ما توصیه می کنیم داوطلبا ثبت نام قبولی امسالشون رو انجام بدن ولی دانشگاه نرن و از دانشگاه مرخصی بگیرن و اگه تمایل دارن، کنکور سال بعد شرکت کنن.

 

اگه این داوطلبا در کنکور سال بعد در یک رشته محل بهتر در دانشگاه سراسری یا آزاد قبول شدن که از این دانشگاه انصراف میدن و میرن سراغ ثبت نام در رشته محل بهتر، اما اگه متوجه شدن وضعیتشون از پارسال بدتر شده، دیگه خیالشون از این بابت راحته که قبولی دانشگاه آزاد رو از سال گذشته دارن. البته این کار بستگی به این داره که این دسته از داوطلبا در چه رشته محلی قبول شدن، اصلا بهش علاقه دارن یا نه و اینکه وضعیت مالی داوطلبا چطوره.

 

داوطلبایی که قصد ثبت نام قطعی برای دانشگاه آزاد رو دارن، برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونن مقاله زیر رو که می تونه این دسته از داوطلبا رو برای انجام ثبت نام موفقیت آمیز راهنمایی کنه، مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : ثبت نام دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

مشاوره عدم ثبت نام در محل رشته محل قبولی دانشگاه آزاد

البته باید حواستون هم باشه در صورتی که ثبت نام دانشگاه آزاد رو انجام بدین و بخواین از این دانشگاه مرخصی بگیرین، باید هزینه شهریه دانشگاه آزاد رو هم پرداخت کنین. اما اگه در کنکور سال بعد در رشته محلی به غیر از دانشگاه آزاد پذیرش بشین و بخواین ثبت نام اون رو انجام بدین، باید به دانشگاه آزاد سال قبلتون جریمه انصراف بدین.

 

جریمه انصراف از دانشگاه آزاد برای ورود به دانشگاه های سراسری، میشه نصف شهریه ثابت ترم های باقیمونده، اما اگه دانشگاه محل قبولی جدیدتون هم دانشگاه آزاد باشه، هیچ جریمه انصرافی رو نیاز نیست که پرداخت کنین. پس ما به داوطلبا پیشنهاد می کنیم، اگه دانشگاه آزاد قبول شدین و می خواین که در این دانشگاه ثبت نام نکنین، تمام جوانب تصمیمتون رو در نظر بگیرین تا بتونین بهترین تصمیم رو برای آینده تحصیلیتون بگیرین.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تمام سوالا و ابهامی شما در خصوص عدم ثبت نام در دانشگاه آزاد پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچینن داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخبار مربوط به دانشگاه های آزاد و کنکور، در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو عضو بشن و اخبار رو در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنن.

 

داوطلبایی که قصد دارن با سوابق تحصیلی خودشون و بدون نیاز به شرکت در کنکور در دانشگاه آزاد ثبت نام کنن، برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ اگه در یک دانشگاه آزاد قبول بشیم و نریم چه اتفاقی می افته؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، برای داوطلبا هیچ محرومیتی در خصوص ثبت نام نکردن در این دانشگاه ها پیش نمیاد.

2- ✔️ میشه در بعد از قبولی در یک رشته محل ثبت نام نهایی اون رو انجام ندیم؟

✔️ این امکان وجود داره، اما طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شده، می تونین ثبت نام اون رشته رو انجام هم بدین.

3- ✔️ جریمه انصراف از دانشگاه آزاد به دانشگاه های سراسری چقدره؟

✔️ جریمه انصراف از دانشگاه آزاد برابره با نصف شهریه ثابت ترم های باقیمونده که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : اگر در دانشگاه آزاد قبول شویم و نرویم





:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: