اعلام نتایج امتحان نهایی
نوشته شده توسط : sevda

نمرات امتحانات نهایی 99 معمولا یک هفته بعد از آخرین امتحان نهایی دانش آموزا اعلام و تو کارنامه ای منتشر میشه . دانش آموزا برای دریافت نتیجه امتحان نهاییشون باید به صورت حضوری از مدرسه اقدام کنن و در صورت اعتراض به نمره ثبت شده درخواست اعتراضشون رو ثبت کنن .

 

بعد از تموم شدن امتحانات نهایی ۹۹ اکثر دانش آموزا منتظر دریافت نمرات امتحان نهاییشون هستن . مخصوصا از اونجایی که معدل نهایی دانش آموزهای سال دوازدهم تو کنکور سراسری تاثیر گذاره اهمیت نمرات امتحان نهایی برای دانش آموزا چندین برابر شده .

اما امسال با توجه به وضعیت پیش اومده و شیوع ویروس کرونا و تعویق زمان برگزاری امتحانات نهایی اکثر دانش آموزا نمی دونن که نمرات امتحان نهایی 99 چه زمانی و به چه صورتی اعلام میشه . برای همین تو ادامه این مقاله در مورد زمان اعلام نتایج نمرات امتحانات نهایی ۹۹ و نحوه دریافت کارنامه صحبت کردیم .

 

 

زمان اعلام نتایج امتحان نهایی ۹۹

معمولا بعد از تموم شدن هر امتحان ، پاسخنامه های دانش آموزا به گروه تصحیح کننده داده میشه و حداکثر بعد از گذشت 72 ساعت از زمان برگزاری هر امتحان ، نمرات امتحانات نهایی اون درس محاسبه و پرونده اون بسته میشه . در آخر نمرات امتحان نهایی به صورت کلی تو یک کارنامه برای دانش آموزا صادر میشه .

طبق روال سال های گذشته زمان اعلام نتایج نمرات و کارنامه امتحان نهایی دانش آموزا یک هفته بعد از تاریخ آخرین امتحان نهاییه . پس میشه نتیجه گرفت از اونجایی که آخرین امتحان نهایی در تاریخ 15 تیر ماه برگزار میشه احتمالا نمرات و کارنامه امتحان نهایی تو نیمه دوم تیر ماه صادر میشه . هنوز زمان دقیق اعلام نتایج نمرات امتحانات نهایی 99 مشخص نشده ولی پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه زمان اعلام نمرات امتحان نهایی ۹۹ مشخص شد با خبر بشین .

 

به محض اینکه زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی سال تحصیلی 99 مشخص بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

 

 برای اطلاع دقیق از زمان برگزاری کنکور سراسری 99 خوندن مقاله زیر بهتون پیشنهاد می شه .

بیشتر بخوانید : زمان برگزاری کنکور 99

 

سایت اعلام نتایج امتحان نهایی ۹۹

طبق روال هر سال دانش آموزان برای دریافت کارنامه و مشاهده نمرات امتحان نهاییشون باید به مدرسه محل تحصیل خودشون مراجعه و کارنامه امتحان نهایی خودشون رو بگیرن . اما امسال با توجه به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا امکان داره نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه برای دریافت کارنامه نباشه و دانش آموزا بتونن نمرات امتحانات نهایی 99 و کارنامه خودشون رو به صورت اینترنتی از طریق پورتال همگام و یا سیستم دانا دریافت کنن .

هنوز اطلاعیه دقیق جهت نحوه ارائه کارنامه و سایت اعلام نتایج امتحان نهایی ۹۹ منتشر نشده ولی به محض اینکه خبری در این خصوص منتشر بشه این مقاله به روز رسانی میشه . البته با عضویت تو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو به محض اینکه نحوه دریافت کارنامه و یا سایت اعلام نتایج امتحانات نهایی مشخص بشه مطلع میشین .

 

 از اونجایی که امکان داره اعلام نتایج امتحان نهایی دانش آموزا از طریق پورتال همگام باشه خوندن مقاله زیر پیشنهاد می شود .

بیشتر بخوانید : پورتال همگام

 

اعتراض به نمرات امتحان نهایی ۹۹

بعضی از دانش آموزا بعد از دریافت کارنامه و دیدن نمرات امتحان نهاییشون به نمره بعضی از درس هاشون اعتراض دارن . احیانا اگه این مورد برای شما هم پیش اومد می تونین بلافاصله بعد از مشاهده نمرات امتحان نهایی اعتراض خودتون رو ثبت کنین . معمولا بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی یک فرصت 4 الی 5 روزه جهت اعتراض به نمرات امتحان نهایی داده میشه .

توجه داشته باشین که دانش آموزا فقط یک بار حق اعتراض به نمرات امتحانات نهایی رو دارن و بعد از این که نتایج اعتراض نمرات اعلام شد و نمره نهایی دانش آموز تعیین شد به طور قطعی تو کارنامه نهایی اون ثبت میشه . احیانا اگه نمرتون پایین بود و دنبال بالاتر بردن اون هستین می تونین از فرصت ترمیم معدل استفاده کنین .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد اعلام نتایج نمرات امتحان نهاییتون پاسخ بدن شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

 

با خوندن مقاله زیر از تاثیر نمرات امتحانات نهایی روی کنکور سراسری 99 مطلع میشین .

در ادامه بخوانید : تاثیر معدل در کنکور سراسری

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج امتحان نهایی چه زمانی اعلام میشه ؟

✔️ نتایج امتحان نهایی معمولا یک هفته بعد از تاریخ آخرین امتحان اعلام میشه که تو این مقاله زمان دقیق اعلام نتایج نمرات امتحان نهایی گفته شده .

2- ✔️ نتایج امتحانات نهایی به چه صورتی اعلام میشه ؟

✔️ همون طور که تو این مقاله توضیح داده شده این نتایج معمولا به صورت حضوری از طریق خود مدرسه قابل دریافته ولی امکان اعلام نتایج به صورت اینترنتی هم وجود داره .

3- ✔️ کسایی که به نمرات امتحان نهاییشون اعتراض دارن باید چیکار کنن ؟

✔️ می تونن بلافاصله بعد از دریافت کارنامه درخواست اعتراضشون رو ثبت کنن که تو این مقاله توضیحات بیشتر داده شده .

منبع : اعلام نتایج امتحان نهایی





:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: