ممنوعیت اخذ شهریه در مدارس دولتی
نوشته شده توسط : sevda

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: اخذ هرگونه شهریه در مدارس دولتی از والدین دانش آموزان، خلاف قانون است.

رضوان حکیم زاده، رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش درباره دریافت وجه برای ثبت نام ترم آینده در مدارس اظهار کرد: هرگونه دریافت وجه به صورت اجباری از طرف مدارس دولتی قابل قبول نیست و کمک دهی والدین به مدارس باید با میل و علاقه خودشان همراه باشد.

او افزود: مدارس به هیج عنوان نمی‌توانند «دریافت وجه» را از شرایط ثبت نام بدانند، این کار بر خلاف قانون است اما در صورتی که والدین با توجه به کیفیت و فعالیت مدارس تمایل به پرداخت وجه داشتند، این امر باید حتما به صورت داوطلبانه صورت بپذیرد و هیچ گونه اجباری در کار نباشد.

حکیم زاده با بیان اینکه الزامی بودن خانواده‌ها برای پرداخت شهریه در مدارس دولتی مطابق دستورالعمل‌های ارسالی نخواهد بود، تاکید کرد: اگر مدارس دولتی بر خلاف قوانین اقدام به دریافت شهریه کنند، مشخصات دقیق آن باید از سوی والدین به مرکز رسیدگی به عملکرد و ارزیابی شکایات آموزش و پرروش ارسال شود تا در صورت درخواست ثبت شان بتوانیم مشکلات را رسیدگی کنیم.

رسیدگی به شکایات و ثبت نظرات در سایت آموزش و پرورش

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش نسبت به ثبت درخواست یا شکایت خود اقدام کنند و بعد از دریافت کد رهگیری به پیگیری موضوع بپردازد، البته آموزش و پرورش هم برای رفع این مشکل به عنوان ستاد ثبت نام در وزارتخانه  این موضوع را رفع خواهد کرد.

حکیم زاده به والدین توصیه کرد: بهتر است ابتدا از طریق منطقه آموزش و پرورش مشکل پیگیری شود چرا که مرکز رسیدگی به عملکرد و ارزیابی شکایات آموزش و پرورش، نماینده‌ای دارد که وظایف آنان رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مراجعه کنندگان است.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش چند دسته مدارس دارد که مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه‌ای که امسال داشتند با پیگیری و نظارت‌های لازم، مبلغی برای شهریه شان در سامانه مرکز مشارکت‌ها و سازمان مدارس غیردولتی مشخص و ثبت شده است. این شهریه کاملا ثابت بوده و در صورت تمایل، خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان شان در مدارس غیردولتی می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و تصمیم بگیرند؛ بنابراین این مدارس حق دریافت شهریه ثابت خود را داشته و برای شهریه کلاس‌های فوق العاده باید منتظر شروع تحصیلی جدید باشند.

مدارس هیئت امنایی برای ثبت نام، حق دریافت شهریه ندارند

حکیم زاده گفت: مدارس هیئت امنایی برای ثبت نام و فعالیت عادی خود حق دریافت شهریه ندارند و هیئت امنای مدارس که متشکل از نمایندگان و اولیاء هستند طبق مصوبه فعالیت‌ها در فضای مجازی یا حضوری با موافقت والدین می‌توانند آن را دریافت کنند.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس دولتی به صورت معمول حق اجبار خانواده‌ها را برای دریافت هیچ وجهی ندارند و اگر قرار است که خانواده‌ها کمکی انجام دهند باید داوطلبانه و در زمانی که خودشان دوست دارند، باشد.

منبع : ممنوعیت اخذ شهریه در مدارس دولتی





:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: