زمان شروع مطالعه کنکور ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

همه داوطلبا برای ورود به رشته و دانشگاه خوب باید تو رقابت بزرگی به نام کنکور سراسری شرکت کنن . تنظیم زمان و برنامه ریزی درست ، برای آماده شدن تو کنکور سراسری خیلی مهمه . بطور مثال داوطلبایی که از تابستون خودشون رو برای شرکت تو این ماراتن برزگ آماده می کنن به خاطر داشتن زمان بیشتر نسبت به سایر داوطلبا شانس بیشتری برای موفقیت دارن .

برای مشاوره زمان شروع برنامه ریزی و مطالعه کنکور سراسری 99



با سنگین شدن رقابت تو کنکور سراسری و تبدیل اون به یکی از سخت ترین و نفس گیرترین آزمون ها ، لازمه تا برای قبولی برنامه ریزی درستی داشته باشین . اولین و مهمترین تصمیمی که باید برای شروع برنامه ریزی بگیرین اینه که از کی شروع کنین تا به همه درسا و مباحث برسین و بتونین نتیجه دلخواه خودتون رو بدست بیارین .

زمان شروع مطالعه برای کنکور سراسری تو همه افراد با توجه شرایط تحصیلی ، استعداد و هدفشون باهم متفاوته . اولین و مهم ترین فاکتور برای این که بدونین " از کی برای کنکور شروع کنین " اینه که خودتون رو بشناسین و از توانایی های خودتون اطلاع داشته باشین ، بدونین که چقدر طول میکشه تا بتونین مطالب درسی رو بفهمین .

به خاطر اهمیت زمان شروع مطالعه برای کنکور سراسری ۱۴۰۰ با نتیجه قبولی داوطلبا تو این مقاله در مورد پربازده ترین زمان های شروع برنامه ریزی برای کنکور سراسری 1400 توضیح دادیم . پس همراهمون باشین !

 

 

شروع مطالعه برای کنکور سراسری از تابستان

همه ما این رو شنیدیم که برای موفقیت تو کنکور سراسری بهتره از تابستون شروع کنیم تا بتونیم تو یک دانشگاه خوب قبول شیم . با شروع تابستون خیلی از متقاضیای کنکور سراسری 1400 سوالای زیادی ذهنشون رو به خودش مشغول کرده مثل : " تو تابستون چجوری برای کنکور درس بخونیم " ، " تو تابستون بیشتر رو چه پایه ای تمرکز کنیم " ، " به چه درسی تو تابستون بیشتر اهمیت بدیم " و ... .

با سنگین شدن رقابت تو کنکور سراسری ۱۴۰۰ ، تابستون یک فرصت طلایی برای داوطلبایی که تصمیم به قبولی تو یک رشته و دانشگاه خوب دارن ، محسوب میشه اما باید توجه کنین که شروع مطالعه از فصل تابستون باعث نشه که در طول سال تحصیلی خسته شده ، راندمان و میزان مطالعتون افت کنه .

  • مزایای شروع مطالعه از تابستان :
  1.  داشتن زمان کافی برای مطالعه و مرور همه مباحث

  2.  بالا بردن اعتماد به نفس نسبت به داوطلبایی که دیرتر شروع به مطالعه می کنن .

  3.  ایجاد آمادگی ذهنی برای آغاز سال تحصیلی

  4.  رسیدن به یک برنامه ریزی درست و اصولی با آغاز سال تحصیلی

بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی کنکور سراسری

 

 

 

 

 

شروع مطالعه برای کنکور سراسری از مهر ماه

با شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس تقریبا همه متقاضیای کنکور سراسری 1400 بطور جدی برای استارت مطالعه کنکور سراسری رو میزنن . داوطلبایی که از مهر ماه شروع به مطالعه کردن باید بدونن که از داوطلبایی که تابستون شروع به مطالعه کردن یک مرحله عقب ترن پس برای رسیدن به هدفشون باید تلاششون رو بیشتر کنن .

این دسته از داوطلبا تابستون خودشون رو استراحت کردن و از مهر ماه با انرژی بیشتری می تونن مطالعه خودشون رو شروع کنن .داوطلبایی که از مهر ماه شروع به مطالعه می کنن باید بدونن که با یک برنامه ریزی دقیق و منظم می تونن برای رسیدن به هدفشون تلاش کنن چون هنوز برای رسیدن به موفقیت دیر نشده .

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی درسی

 

شروع مطالعه برای کنکور سراسری بعد از عید نوروز

دسته سوم داوطلبایی هستن که بنا به هر دلیلی تا عید مطالعه درستی نداشتن اما با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری و استرس ناشی از این آزمون تصمیم به مطالعه می گیرن .

ممکنه الان پیش خودتون بگین از عید تا کنکور سراسری زمان زیادی ندارین چجوری میخواین تو این فرصت خودتون رو برای کنکور آماده کنین ؟ تو جواب این سوال باید بهتون بگیم هر روزی که برنامه ریزی و درس خوندن برای کنکور رو شروع کنین خیلی از رقبای خودتون رو پشت سر گذاشته و ازشون پیشی می گیرین .

هر ساله داوطلبای زیادی هستن که تو مدت زمان کوتاهی با برنامه ریزی درست و اصولی شروع به مطالعه برای کنکور سراسری کردن و تونستن به رتبه ها و رشته های خوبی دست پیدا کنن . اما توجه داشته باشین که برای موفقیت تو این برهه حتما همه تلاش خودتون رو بکنین تا تو این چند ماه باقی مونده بتونین رو بیشتر مباحث مسلط بشین . برای موفقیت تو این مدت زمان نسبتا کم لازمه تا حتما به یکسری نکات توجه کنین :

 نداشتن وسواس مطالعاتی :

کسی که از فروردین یا عید برای کنکور شروع میکنه باید بدونه که الان موقع این نیست که وسواس داشته باشه روی یادگیری مطالبی که تا حالا نشده ازش یه تست بیاد یا چیزی که تا الان هیچوقت یاد نگرفته تمرکز کنه . این دسته از داوطلبا باید سعی کنن بیشتر روی یادگیری مباحث مهم وقت بزارن . اگه وسواس در مطالعتون دارین حتما مقاله راه های جلوگیری از وسواس در مطالعه رو بخونین .

 پیدا کردن مباحث مهم

مسلما تو این مدت شما نمی تونین همه بخش های کتاب درسی و منابع آزمون های سراسری رو مطالعه کنین بنابراین اولین قدم پیدا کردن فصول و دروس پر سوال و تمرکز روی اونهاست . برای این کار لازمه تا بخش های پر سوال و مورد توجه طراحان هر درس رو بشناسین و بخش هایی که زمان زیادی برای مطالعه و تسلط لازم ندارن و می تونه تو مدت زمان کوتاهی باعث افزایش درصد و تراز بشه . بهترین کار برای شروع برنامه ریزی از عید بررسی سوالای کنکور سال های گذشته هستش .

در ادامه بخوانید: استرس کنکور سراسری

اگه بعد از خوندن این مقاله سوالی براتون پیش اومد یا دچار ابهامی شدین ، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز تماس بگیرین و تمام سوالای خودتون رو در مورد نحوه برنامه ریزی برای کنکور با توجه به زمان باقی مونده تا کنکور و شرایط تحصیلیتون از کارشناسای تحصیلیکو بپرسین . هم چنین اگه در مورد موضوع خاصی دوست دارین بیشتر بدونین ، می تونین نظرتون رو برامون ارسال کنین .

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ شروع مطالعه تو تابستون چه مزایایی داره ؟

✔️ یکی از مزایای شروع مطالعه برای کنکور سراسری داشتن زمان کافی برای مطالعه و مرور همه مباحثه که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ داوطلبایی که از عید شروع به مطالعه می کنن باید به چه نکاتی توجه داشته باشن ؟

✔️ داوطلبایی که از عید شروع به مطالعه می کنن باید مباحث پر تکرار و مهم رو مشخص کنن و وسواس مطالعاتی نداشته باشن که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

3- ✔️ بهترین بازه برای شروع مطالعه و برنامه ریزی کنکور سراسری چه زمانیه ؟

✔️ بهترین بازه برای شروع مطالعه برای هر داوطلبی متفاوته که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

منبع : زمان شروع مطالعه کنکور ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: