مجازی شدن مصاحبه دکتری ۹۹ برای تمام دانشگاه ها
نوشته شده توسط : sevda

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت : با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل کروناویروس ، مصاحبه دکتری برای همه دانشگاه ها به صورت مجازی برگزار می شود .

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت : با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل کروناویروس ، مصاحبه دکتری برای همه دانشگاه ها به صورت مجازی برگزار می شود .

دکتر ابراهیم خدایی افزود : در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تصمیم گرفته شد با توجه به شرایط موجود در کشور همه مصاحبه های آزمون دکتری سال ۹۹ به صورت مجازی برگزار شود .

وی افزود : این موضوع در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی امضا شده است و به دانشگاه های پذیرنده دانشجوی دکتری ابلاغ می شود .

براساس قانون « سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور » پذیرش دانشـجو در دوره دکتری (Ph.D) و دستیاری رشته های گروه دامپزشکی ، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون انجام می گیرد :

الف) معرفی اولیه داوطلبان : مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش انجام می شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، براساس آن اقدام به انتخاب رشته کرده و براسـاس کدرشـته محلهای انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی ( آزمون متمرکز ) که با هماهنگی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می شود با توجه به سهمیه داوطلب به کدرشته محل های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد .

مرحله آزمون کتبی پذیرش مقطع دکتری « Ph.D » ( نیمه‌متمرکز ) سال ۱۳۹۹ روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ برگزار می شود .

براساس قانون « سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور » مصـوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلـس شورای اسلامی و مصوبات « شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی » سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته برحسب هر یک از شیوه های : « آموزشی – پژوهشی » و « پژوهش محور » انجام می شود :

شیوه پذیرش آموزشی – پژوهشی : آزمون متمرکز ۵۰ درصد . سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری مصاحبه علمی ۲۰ درصد و مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد .

شیوه پذیرش پژوهش محور : آزمون متمرکز ۳۰ درصد . سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد. مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد . تهیه طرح واره ۲۰ درصد .

منبع : مجازی شدن مصاحبه دکتری ۹۹ برای تمام دانشگاه ها





:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: