بودجه بندی کنکور انسانی ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

مهم ترین قدم برای داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی و کسب رتبه خوب در کنکور سراسری انسانی 1400 نظام جدید ، اطلاع از بودجه بندی این آزمون در سال های گذشته هستش . این آگاهی باعث میشه تا داوطلبا مباحث پر تکرار دروس پر اهمیتی مثل ادبیات ، عربی و علوم اجتماعی رو از مباحث کم اهمیت شناخته و زمان مطالعه خودشون رو به درستی بین دروس تقسیم کنن .



در کنکور سراسری گروه های آزمایشی علوم انسانی ، سوالات از کتابا و مباحث مشخصی طراحی میشه ، در حالت کلی ، سوالای کنکور انسانی هر سال با یک روند خاصی بین دروس مختلف توزیع میشن که داوطلبا با دونستن این روند می تونن از میزان اهمیت هر مبحث مطلع بشن .

اطلاعاتی که بودجه بندی به داوطلبای آزمون سراسری رشته علوم انسانی 1400 میده ، باعث میشه تا این داوطلبا با نحوه مطالعه صحیح هر مبحث در درس های مختلف ، برنامه ریزی درست و اصولی با توجه به اهمیت هر درس داشته باشن .

هم چنین با توجه به کنکور سنوات بدونن که کدوم قسمت های کتاب درسی بیشتر مورد توجه طراحان سوال کنکور قرار داره تا بیشتر تمرکز و زمان خودشون رو روی اون بخش از کتاب های درسی بزارن . با توجه به اهمیت بودجه بندی در کنکور انسانی ۱۴۰۰ تو این مقاله جزئیات بودجه بندی این آزمون رو بطور کامل گفتیم . پس همراهمون باشین !

 

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور انسانی ۱۴۰۰

اولین دفترچه ای که داوطلبای کنکور انسانی 1400 باید به اون جواب بدن ، دفترچه سوالات عمومیه که شامل 100 سوال و 75 دقیقه زمان پاسخگویی هستش . در این قسمت بودجه بندی دفترچه عمومی کنکور انسانی نظام جدید ۱۴۰۰ رو به ترتیب درس های این دفترچه قرار دادیم تا با مطالعه این بودجه بندی از اهمیت هر مبحث مطلع شده و با آگاهی بیشتری برنامه ریزی تون رو انجام بدین .

  • ادبیات

اولین درس دفترچه عمومی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ به درس ادبیات اختصاص داره که شامل 25 سوال و 18 دقیقه زمان پاسخگویی هستش . سوالات این درس به صورت مبحثی که شامل تاریخ ادبیات ، املا و لغت ، دستور زبان ، آرایه ادبی و قرابت معنایی هستش ، تقسیم میشن . جزئیات بودجه بندی ادبیات کنکور انسانی 1400 در جدول زیر گفته شده :

 

بودجه بندی ادبیات کنکور انسانی 1400
  معنی لغت املا تاریخ ادبیات دستور زبان آرایه ادبی قرابت معنایی
سال 98 3 سوال 3 سوال 1 سوال 5 سوال 4 سوال 9 سوال

 

  • عربی

دومین مبحث از دفترچه عمومی کنکور سراسری 1400 عربی رو شامل میشه با 25 سوال و 25 دقیقه مدت زمان پاسخگویی . طراحی سوال از این درس در همه گروه های آزمایشی کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت مبحثی انجام میشه . بنابراین داوطلبای کنکور سراسری ۱۴۰۰ که متقاضیای قبولی در رشته های خوب هستن ، بهتره روی ترجمه ، قواعد و تحلیل های صرفی مسلط شده تا بتونن از عهده تمام سوالات این قسمت بر بیان . برای مشاهده بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1400 جدول زیر رو مشاهده کنین :

 

بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1400
  ترجمه و تعریب درک مطلب تحلیل صرفی اعراب گذاری قواعد
سال 98 10 سوال 4 سوال 3 سوال 1سوال 7 سوال

 

  • دین و زندگی

سومین درس از دفترچه عمومی شامل درس دین و زندگی میشه با 25 سوال و 17دقیقه زمان پاسخگویی ، بهترین طراحی سوال از نظر طراح سوال دینی کنکور به صورت درس به درس هستش . جزئیات درس دین و زندگی برای آمادگی بیشتر در کنکور انسانی 1400 بطور کامل در جدول زیر گفته شده :

 

بودجه بندی دین و زندگی کنکور انسانی 1400
  دهم یازدهم دوازدهم
سال 98 9 سوال 8 سوال 8 سوال

 

  • زبان انگلیسی

خب به آخرین درس از دفترچه عمومی یعنی زبان رسیدیم ! برای این درس در کنکور سراسری 25 سوال با 20 دقیقه مدت زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده . طراحی سوال از این درس به صورت مبحثی انجام میشه ، جزئیات درس زبان برای کنکور انسانی ۱۴۰۰ بطور کامل در جدول زیر قرار داده شده :

 

بودجه بندی زبان کنکور انسانی 1400
  گرامر واژگان درک مطلب کلوز تست
سال 98 4 سوال 8 سوال 8 سوال 5 سوال

 

  درس زبان در قسمت کلوز تست شامل دو بخش گرامر 2 سوال و واژگان 3 سوال میشه برای این که بتونین در درس زبان کنکور سراسری 1400 درصد خوبی رو کسب کنین کافیه تا روی واژگان و گرامر مسلط باشین .

حتما بخوانید: روش مطالعه زبان کنکور

 

 

 

 

 

بودجه بندی دروس اختصاصی کنکور انسانی ۱۴۰۰

یکی از گروه های آزمایشی اصلی کنکور سراسری 1400 رشته علوم انسانیه که دروس تخصصی اون شامل ریاضی ، اقتصاد ، عربی ، تاریخ ، جغرافی ، علوم اجتماعی ، فلسفه و منطق و روان شناسی میشه . متقاضیای کنکور سراسری از اهمیت دروس تخصصی نسبت به دروس عمومی مطلع هستن و می دونن که استفاده از این بودجه بندی در برنامه ریزی کنکور 1400 و بازه های جمع بندی خیلی می تونه بهشون کمک کنه . با خوندن این قسمت از جزئیات جمع بندی کنکور علوم انسانی ۱۴۰۰ مطلع شده و می تونین برنامه مطالعاتی بهتری برای خودتون داشته باشین .

  • ریاضی

اولین درس از دفترچه اختصاصی کنکور انسانی 1400 ، ریاضی با 20 سوال و 25 دقیقه زمان پاسخگویی هستش .​ خیلی از داوطلبای کنکور انسانی دل خوشی از این درس ندارن ! به خاطر تاثیری که ریاضی در نتیجه کنکور داوطلبا داره ، پیشنهاد کارشناسای تحصیلیکو به داوطلبای این آزمون مطالعه بودجه بندی درس ریاضی در زمان شروع برنامه ریزی برای کنکور 1400 و دوران جمع بندی هستش . این کار باعث میشه تا از اهمیت و تعداد سوالای هر بخش مطلع شده و  بتونن با توجه به اهمیت هر مبحث برنامه ریزی بهتری داشته باشن .

 

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات
عبارت گویا 2 سوال احتمال  3 سوال
معادله گویا  1 سوال گزاره 1 سوال
تابع 6 سوال دنباله 3 سوال
آمار  4 سوال    

 

پیشنهاد کارشناسای تحصیلیکو برای داوطلبای کنکور انسانی 1400 اینه که حتما در دوران جمع بندی ریاضی کنکور روی مباحث زود بازده و پر تکرار مثل آمار و احتمال و ... تمرکز زیادی داشته باشن تا با مرور مجدد این مباحث به تسلط کامل رسیده و بتونن نتیجه مورد نظرشون رو بگیرن .

  • اقتصاد

دومین قسمت دفترچه اختصاصی کنکور سراسری انسانی ، مربوط به درس اقتصاد با 15 سوال که زمان در نظر گرفته برای این قسمت 10 دقیقه هستش . اقتصاد جزو درس های حفظی ، مفهومی و محاسباتی محسوب میشه که جزئیات دقیق اون در جدول زیر گذاشته شده :

 

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات
تولید 2 سوال فقر و توزیع درآمد 1 سوال
بازار  2 سوال اقتصاد بین الملل 2 سوال
آشنایی با شاخص اقتصادی 5 سوال اقتصاد ایران 1 سوال
پول و بانک 2 سوال    

 

  • زبان و ادبیات فارسی

سومین درس دفترچه اختصاصی کنکور سراسری انسانی ، مربوط به درس ادبیات و زبان فارسی با 30 سوال که زمان در نظر گرفته برای این قسمت 30 دقیقه هستش . ادبیات کنکور از اصلی ترین دروس برای آزمون رشته علوم انسانی محسوب میشه که جزئیات دقیق اون در جدول زیر گذاشته شده :

 

بودجه بندی ادبیات فارسی کنکور انسانی 1400
  معنی لغت تاریخ ادبیات و سبک شناسی عروض قافیه آرایه ادبی قرابت معنایی
سال 98 1 سوال 7 سوال 8 سوال 2 سوال 8 سوال

4 سوال

 

  • عربی

چهارمین مبحث از دفترچه اختصاصی کنکور انسانی 1400 ، عربی رو شامل میشه با 20 سوال و 20 دقیقه مدت زمان پاسخگویی . طراحی سوال از این درس بصورت مبحثی انجام میشه ، عربی بعد از ادبیات از مهم ترین دروس تخصصی رشته علوم انسانی به حساب میاد .

داوطلبای کنکور سراسری ۱۴۰۰ که متقاضی قبولی در رشته های خوب هستن ، بهتره روی ترجمه ، قواعد و تحلیل های صرفی مسلط شده تا بتونن از عهده تمام سوالات این قسمت بر بیان . پیشنهاد کارشناسای تحصیلیکو به داوطلبای کنکور انسانی 1400 اینه که حتما از بودجه بندی این درس در بازه جمع بندی عربی کنکور استفاده کنن که جزئیات جمع بندی عربی تخصصی کنکور انسانی در جدول زیر قرار داده شده :

 

بودجه بندی عربی تخصصی کنکور انسانی 1400
  ترجمه و تعریب اعرابگذاری تحلیل صرفی قواعد
سال 98 9 سوال 1 سوال 3 سوال 7 سوال

 

  • تاریخ و جغرافیا

درس پنجم و ششم از دفترچه اختصاصی کنکور سراسری 1400 شامل تاریخ و جغرافیاست که از هر کدوم 15 سوال میاد و مدت زمان در نظر گرفته شده برای این قسمت 25 دقیقه هستش . ساده ترین قسمت دفترچه اختصاصی کنکور انسانی مربوط به درس تاریخ و جغرافیاست که بودجه بندی اون در جدول زیر گذاشته شده :

 

بودجه بندی تاریخ و جغرافیا کنکور انسانی 1400
    دهم یازدهم دوازدهم
سال 98 تاریخ 5 سوال 5 سوال 5 سوال
جغرافیا 3 سوال 7 سوال 5 سوال

 

  • علوم اجتماعی

هفتمین درس از دفترچه اختصاصی کنکور سراسری 1400 برای علوم اجتماعی با 20 سوال و 15 دقیقه زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده . این درس جزو دروس مفهومی و حفظی گروه آزمایشی علوم انسانی هستش ، بودجه بندی اون در جدول زیر گذاشته شده . با مطالعه بودجه بندی این درس اهمیت فصل های مختلف اون براتون مشخص میشه :

 

بودجه بندی علوم اجتماعی کنکور انسانی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات
هویت فردی و اجتماعی 1 سوال علوم اجتماعی 1 سوال
تحولات هویتی جهان اجتماعی 1 سوال کنش اجتماعی 1 سوال
هویت ایرانی 1 سوال قدرت اجتماعی 1 سوال
فرهنگ معاصر غرب و نظام نوین جهانی 4 سوال نابرابری اجتماعی 1 سوال
چالش های جهانی 2 سوال سیاست هویت 1 سوال
بیداری اسلامی و جهان جدید 3 سوال پیشینه علوم اجتماعی درجهان اسلام 1 سوال
ذخیره دانشی 1 سوال افق علوم اجتماعی درجهان اسلام 1 سوال

 

  • فلسفه و منطق

هشتمین قسمت سوالای دفترچه تخصصی کنکور علوم انسانی 1400 شامل منطق سال دهم و فلسفه سال یازدهم و دوازدهمه که 25 سوال و 25 دقیقه زمان برای پاسخگویی به این درس در نظر گرفته شده . چینش سوالای منطق و فلسفه به ترتیب منطق و بعد فلسفه چیده شده که جزئیات بودجه بندی اون در جدول زیر قرار داده شده :

 

بودجه بندی فلسفه و منطق کنکور انسانی 1400
  منطق دهم فلسفه یازدهم فلسفه دوازدهم
سال 98 10 سوال 5 سوال 10 سوال

 

  • روانشناسی

دفترچه اختصاصی کنکور علوم انسانی با درس روانشناسی تموم میشه ، برای این درس 20 سوال و 15 دقیقه زمان برای پاسخگویی در نظر گرفته شده . ماهیت درس روانشناسی مفهومی حفظیه ، متقاضیای کنکور علوم انسانی 1400 ، با اطلاع از بودجه بندی این درس مباحث مهم و پر اهمیت شناخته شده و میشه برای مسلط شدن روی این مباحث وقت بیشتری گذاشت .

 

بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات
روان شناسی : تعریف وروش موردمطالعه 7 سوال تفکر ( 2 )تصمیم گیری 2 سوال
روان شناسی رشد 4 سوال انگیزه و نگرش 1 سوال
احساس ، توجه وادراک 1 سوال  روانشناسی سلامت 1 سوال
حافظه و علل فراموشی 1 سوال ترکیبی 1 سوال
تفکر ( 1 ) حل مسئله 2 سوال    

 

در ادامه بخوانید: مشاوره تحصیلی کنکور

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بودجه بندی کنکور انسانی ۱۴۰۰ جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین . هم چنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع شده و حتی با برنامه هفتگی که کارشناسای تحصیلیکو براتون در نظر گرفتن پیش برین و برنامه ریزی کنین .

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بودجه بندی درس فلسفه و منطق تو کنکور سراسری رشته انسانی به چه صورتی هستش ؟  

✔️ همونطور که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، بطور میانگین در این قسمت 10 سوال مربوط به منطق و 15 سوال مربوط به فلسفه یازدهم و دوازدهم هستش .

2-  ✔️ بودجه بندی کنکور انسانی چه کمکی به داوطلبای متقاضی این آزمون می کنه ؟

✔️ همون طور که تو این مقاله گفته شد ، داوطلبا با تحلیل بودجه بندی کنکور انسانی چند سال اخیر می تونن مباحث مهم و پر تکرار همه درسای این آزمون رو شناخته و در برنامه ریزی شون قرار بدن .

3-  ✔️ از چه طریقی می تونیم به بودجه بندی کنکور انسانی دسترسی داشته باشیم ؟    

✔️ بودجه بندی همه درسای کنکور انسانی ، بطور کامل تو این مقاله قرار داده شده که با مطالعه این مقاله می تونین از اون مطلع بشین .

منبع : بودجه بندی کنکور انسانی ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: