بهترین روش مطالعه درس ریاضی
نوشته شده توسط : sevda


ریاضی هم مثل بقیه درس ها روش خاصی برای مطالعه داره . دانش آموزا با دونستن روش ها و نکته هایی که برای مطالعه درس ریاضی وجود داره ، مثل خوندن درس تو همون روز و یا خلاصه نویسی می تونن خیلی راحت به نمره ایده آل و مطلوب خودشون تو این درس برسن . 


درس ریاضی جزو یکی از درساییه که اکثر دانش آموزا و داوطلبای کنکوری با اون مشکل دارن و بیشترین درخواست معلم خصوصی رو هم برای این درس دارن . اما در کنار داشتن یک معلم خوب با دونستن روش صحیح مطالعه درس ریاضی به راحتی می تونین به اون نتیجه ای که می خواین برسین .

بالاخره هر گره ای با روش مخصوص به خودش باز میشه . پس درس ریاضی هم مثل بقیه دروس روش مطالعه مختص به خودش رو داره که اگه با روش خوندن اون آشنا باشین می تونین به یک نمره خوب و نتیجه مطلوبی برسین . پس تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین .

 


روش های مطالعه درس ریاضی
ریاضی جزو درساییه که اکثر دانش آموزا با دیدن علائم و فرمولای اون خیلی اضطراب پیدا می کنن و اغلب پیش خودشون فکر میکنن با یک موضوع خیلی سخت و پیچیده طرف هستن و همین اونا رو به شدت مضطرب می کنه . پس داشتن اعتماد به نفس می تونه این اضطراب شما رو کم کنه . خوب حالا علاوه بر داشتن اعتماد به نفس بریم سرغ نکاتی که برای خوندن درس ریاضی باید رعایت کنین .

 

 اگه احیانا جزو دانش آموزایی هستین که دچار افت تحصیلی شدین و نمره هاتون نسبت به قبل افت کرده پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین .

 

اولین نکته ای که برای مطالعه درس ریاضی باید بهش توجه کنین اینه که درس ریاضی به صورت زنجیره واره و مطالب هر درس به هم پیوسته هستن . یعنی برای خوندن درس ریاضی باید از پایه شروع کنین و پیش برین . اینجوری کارتون خیلی راحت تر میشه و هر چی جلوتر میرین مباحث براتون کم حجم تر و ساده تر میشه .

 

 نکته بعدی که وجود داره اینه که شما بهتره درس ریاضی رو همون روز که معلم بهتون درس داد بخونین ، تاکید می کنیم همون روز !  این کار واقعا تاثیر زیادی روی یادگیری شما داره . شاید این نکته به گوش خیلی از دانش آموزا خورده باشه و بدونن ، اما فقط تعداد کمی از دانش آموزا که جزو دانش آموزای موفق هم هستن ، به این موضوع عمل می کنن . پس حتما این موضوع رو از همین امروز اجرایی کنین .

زمانی هم که دارین این کار رو می کنین یک کاغذ کنارتون داشته باشین تا هر سوال و یا ابهامی که براتون پیش اومد تو اون بنویسین و حتما تو جلسه بعدی کلاس ریاضی از معلمتون بپرسین . اینجوری کامل متوجه می شین که این مطلب رو یاد گرفتین یا نه و نقاط ضعفتون رو همون روز اول متوجه می شین .

 

 از اونجایی که آموزش مهلم مدرسه هم می تونه تو اموزش و یادگیری دانش آموزا تاثیر خیلی زیادی داشته باشه پس حتما باید تو انتخاب مدرسه خوب هم دقت زیادی داشت .

 سعی کنین سر کلاس ریاضی از زمانتون بیشترین استفاده رو داشته باشین و تو این کلاس خیلی فعال و پویا باشین . هر سوالی که براتون پیش اومد حتما از معلمتون همون موقع بپرسین و برای حل تمرین های کلاسی پیش قدم بشین .

 

مورد بعدی که خیلی تو موفقیت شما تو درس ریاضی تاثیرگذاره اینه که شما باید موقع خوندن این درس و حل کردن تمرین ها ، اون رو برای خودتون توضیح بدین . یعنی فرض کنین که دارین مثل یک معلم اون رو برای شاگردتون آموزش میدین . پس توضیح دادن و یا آموزش دادن درس ریاضی به دیگران باعث میشه تسلطتتون تو اون درس بیشتر بشه .

طبق یافته‌ های ویلیام گلاسر : 10 درصد از اون چیزی که می‌ خونیم ، 20 درصد از اون چیزی که می‌ شنویم ، 30 درصد از اون چیزی که می‌ بینیم ، 50 درصد از اون چیزی که می‌ بینیم و می‌ شنویم ، 70 درصد از اون چیزی که در مورد اون با دیگران بحث می‌ کنیم ، 80 درصد از اون چیزی که به طور شخصی تجربه می‌ کنیم و " 90 درصد از اون چیزی که به دیگران یاد می‌ دیم در ذهنمون باقی می مونه " . پس آموزش دادن به دیگران مثل دوستان و یا خانواده رو حتما در نظر داشته باشین .

 

 از اونجایی که حجم مطالب درسی زیاده و امکان داره بعضی از مطالب درسی رو فراموش کنین ، یک دفتر خلاصه نویسی برای درس ریاضیتون داشته باشین و نکات و فرمول های مخصوص به هر درس رو تو اون بنویسین . این دفتر رو همیشه همراهتون داشته باشین تا زمانی که فرصت مرور کل مبحث ریاضی رو نداشتین ، از اون استفاده کنین .

 

 سعی کنین راه حل های ریاضی رو کامل بنویسین ! حتی زمان تمرین و مشق شب ، معمولا تو آزمونای کتبی ریاضی باید مرحله به مرحله پیش برین و جواب رو یادداشت کنین . اینکار باعث میشه که  متوجه بشین که تو کدوم قسمت و مرحله ضعف دارین و راحت تر می تونین مشکلتون رو بر طرف کنین .





اگه بعد از خوندن این مقاله سوال و یا ابهامی در مورد روش مطالعه درس ریاضی تون داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو از کارشناسای این مرکز کمک بگیرین . هم چنین اگه این روش مطالعه رو پیش بردین و باز به دنبال تقویت درس ریاضیتون بودین پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین .





سوالات متداول

1- چطور میشه تو درس ریاضی به نمره ایده آل رسید ؟
با داشتن برنامه مطالعه درست و دونستن روش مطالعه صحیح درس ریاضی می تونین به نمره ایده آلتون برسین .

2- بهترین زمان برای مطالعه درس ریاضی چه موقع هستش ؟
بهترین زمان برای مطالعه و تمرین درس ریاضی تو همون روز تدریس هستش که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- برای مطالعه صحیح درس ریاضی باید از چه روشی استفاده کرد ؟
برای مطالعه صحیح باید از خوندن درس تو همون روز و یا خلاصه نویسی استفاده کرد که تو این مقاله همه روش هایی که می تونین برای مطالعه صحیح ریاضی استفاده کنین گفته شده .

منبع : بهترین روش مطالعه درس ریاضی





:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: