نوشته شده توسط : sevda

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد محتوای درس‌ها به دانش‌آموزان تدریس شده است و حتی اگر روند تعطیلی مدارس ادامه یابد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در ۱۵ شهریور دوباره مدسه‌ها را بازگشایی و ۱۰درصد دیگر را جبران کنیم.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدیدرباره وضعیت سال تحصیلی و زمان احتمالی بازگشایی مدارس اظهارداشت: این موضوع بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در این راستا چند سناریو پیش‌بینی کردیم؛ ما بر مبنای اعلام این ستاد تصمیم‌گیری می‌کنیم و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد محتوای دروس آموزش داده شده است، و حتی اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در نیمه اول شهریور، ۱۵شهریور دوباره مدارس را بازگشایی و ۱۰درصد دیگر را جبران کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از۹۰درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنمای تعلیماتی با بسته‌های آموزشی پوشش می‌دهند.

وی با تشکر از معلمان کشور که چند روز پس از آغاز تعطیلات کرونایی به آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی پرداختند و در جهاد آموزشی شرکت کردند، یادآور شد: مدارس از پنجم اسفند تعطیل شدند و از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز و از دهم اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند.

دبیر ستاد ملی کرونا در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۹۰درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار داشتند، البته قبل از ورود کرونا به کشور ۷۰ درصد محتوای آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده بود و اکنون بیش از۸۰درصد محتوا آموزش داده شده است و در برخی دروس این عدد به ۸۵درصد می‌رسد؛ در پایه دوازدهم نیز ۹۰درصد محتواها آموزش داده شده است.

حمیدی به اطلاعات سامانه رصد اشاره کرد و اظهار داشت: از ۱۰۷ هزار مدرسه کشور، فعالیت آموزشی در  ۹۷هزار مدرسه جریان دارد و روزانه از فعالیتشان به ما گزارش می‌دهند؛ ضمن اینکه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌های کشور، روزانه ۵۳ هزار ماسک تولید می‌کنند.

وی با تقدیر از زحمات و اقدامات خودجوش مراقبان سلامت، درباره فعالیت آنها در شرایط به وجود آمده، افزود: مراقبان سلامت ما یک کار خوب انجام داده‌اند، با ظرفیت یک و نیم میلیون دانش‌آموز سفیر سلامت اقدام به راهنمایی‌های آموزشی و بهداشتی، راه‌اندازی پویش هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت، نه به سفر کرده‌اند، با برگزاری مسابقات برای دانش‌آموزان درون منازل ۲۵۰هزار اثر در این مورد جمع آوری شده و حتی برخی مراقبان سلامت ما نیز به مجموعه مدافعان سلامت پیوستند.

وی با تشکر از معلمان کشور که چند روز پس از آغاز تعطیلات کرونایی به آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی پرداختند و در جهاد آموزشی شرکت کردند، افزود: مدارس از پنجم اسفند تعطیل شدند و از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز و از دهم اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند.

دبیر ستاد ملی کرونا در آموزش و پرورش در ادامه به تشریح سیاست‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی کرونا پرداخت و از خانواده‌ها خواست که در هنگام تماشای تلویزیون و کارهای خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و ورزش را فراموش نکنند تا باعث افزایش نشاط خانواده‌ و افزایش ایمنی بدن شود.

حمیدی یادآور شد: ۳۳هزار دبیر تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ورزشی در خانه را طراحی می کنند و پیشنهادهای خود را به دبیرخانه استان ارائه می‌دهند.

 

منبع : آمادگی اتمام سال تحصیلی برای آموزش و پرورش



:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت : این دانشگاه با افزایش سن پذیرفته‌شدگان موافق است، اما طبق قانون دامنه سنی فرد استخدامی باید به گونه‌ای باشد که بتواند ۳۰ سال به کشور خدمت کند و سیاست‌گذاری در این زمینه تابع مقررات است.

حسین خنیفر روز شنبه درباره کاهش سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت : این مساله تابع تصمیم‌گیری مثلث سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در واقع از سمت آموزش و پرورش برای شرایط استخدامی این وزارتخانه باید تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایرنا، حداقل سن دانشجو ۱۷ سال و حداکثر آن مطابق اساسنامه مراکز تربیت معلم سابق، ۲۲ سال بوده است که در اولین پذیرش دانشجوی متعهد خدمت برای دانشگاه فرهنگیان، کمیسیون توسعه منابع انسانی شورای‌ عالی آموزش و پرورش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را ۲۴ سال تعیین کرد و در سال ۱۳۹۱ نیز بر این اساس دانشجو پذیرش شد.

همچنین این کمیسیون در سال ۱۳۹۲ بطور مجدد سن پذیرش را بازنگری کرد و به ۲۲ سال کاهش یافت. اما در حال حاضر برخی از علاقه‌مندان به شغل معلمی درخواست دارند، تا سن ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد و امکان انتخاب افراد گسترده‌تر شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه در کاهش سن استخدامی دخالتی ندارد، عنوان کرد: این دانشگاه برای آموزش و پرورش نیرو تربیت می‌کند، بنابراین محلی که افراد را استخدام‌ می‌کند، می‌تواند در مورد شرایط استخدام نیز تعیین و تکلیف کند.

خنیفر ادامه داد: دانشگاه با افزایش سن پذیرش دانشجویان و ماده ۲۸ قانون موافق است.

وی توضیح داد: بر اساس ماده ۲۸، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف می‌توانند با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و گذراندن دوره‌های تدریس برای شغل معلمی و استخدام رسمی آموزش و پرورش آماده شوند.

خنیفر عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان موافق است که سن پذیرش دیپلم به ۲۵ سال، کارشناسی به ۳۰ سال، کارشناسی ارشد به ۳۵ سال و دکتری به ۴۰ سال برسد.

رییس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: این دانشگاه خواستار این است که افراد در مقاطع تحصیلات تکمیلی تا ۳۵ سالگی نیز بتوانند به استخدام این وزارتخانه درآیند، اما تصمیم گیری درباره این موضوع درون دستگاهی است و خود آموزش و پرورش باید درباره این موضوع تصمیم گیری ‌کند.

خنیفر با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مساله افزایش سن پذیرش دانشجو را به دلیل نگرانی از وضعیت نسل بیکار مطرح کرده است، گفت: اما شرایط سنی استخدام رسمی در کشور یک قانون است، هر نهادی از جمله آموزش و پرورش، افرادی را که توانایی ۳۰ سال خدمت داشته باشند، جذب می‌کند. اگر سن افراد افزایش یابد، سنوات خدمت هم افزایش پیدا می کند.

وی اعلام کرد: دانشگاه فرهنگیان آماده آموزش به تمامی دانشجویان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش است، بطور مثال فردی که جغرافیا خوانده است در این دانشگاه برای تدریس باید روش آموزش جغرافیا، فنون تدریس، تکنولوژی آموزشی، مشاوره و راهنمایی و غیره را به درستی بیاموزد .

 

منبع : کاهش سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان



:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

مهلت ثبت نام در فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه علامه طباطبایی تا 10 اردیبهشت ماه جاری تمدید شد.

دانشگاه علامه طباطبائی اعلام کرده که به منظور ارتقای کیفی دوره‌های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین‌نامه "پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری" تعدادی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۹۹-۱۴۰۰ بدون آزمون پذیرش می‌کند.

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت از یکی از دانشگاه‌های دولتی داخل کشور، داشتن میانگین کل ۱۶ و یا بالاتر در مقطع کارشناسی در تمامی رشته ها، بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد، کسب حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه و  داشتن میانگین کل ۱۷ و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها از مهم‌ترین شرایط اختصاصی ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی است.

بر اساس اعلام دانشگاه علامه طباطبایی، حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی - پژوهشی دوره روزانه دکتری دانشگاه، به پذیرش بدون آزمون دانشجویان واجد شرایط اختصاص دارد.

همچنین دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند، لذا داوطلبانی که در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و قبل از آن فارغ التحصیل شده باشند، به هیچ وجه مجاز به شرکت در این فراخوان نیست.

طبق این فراخوان؛ دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، کلیه دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، دولتی غیرانتفاعی، پیام نور، جامع علمی کاربردی و همچنین دانش آموختگان دوره های مجازی، نیمه حضوری، بین الملل، پردیس بین الملل و پردیس خودگردان، مجاز به ورود بدون آزمون به دوره دکتری این دانشگاه  نیستند لذا در صورت شرکت، از فرایند پذیرش حذف خواهند شد.

متقاضیان فراخوان فوق تا 10 اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند مدارک خود را برای ثبت نام در فراخوان فوق به ساختمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی ارسال کنند.

منبع : تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه علامه



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

رییس سازمان سنجش آموزش‌کشور از امکان تغییر حوزه امتحانی برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان سنجش آموزش کشور، ابراهیم خدایی اظهار داشت: یک سری از داوطلبان ممکن است بخواهند حوزه امتحانی خود را به لحاظ رفت و آمدها تغییر دهند و هفته اول اردیبهشت ماه اطلاعیه‌ای صادر می شود تا کسانی که می‌خواهند ویرایش اطلاعات داشته باشند بتوانند آن را انجام دهند.

وی افزود : طبیعتاً تسهیلاتی نیز برای ثبت نام هم در آنجا دیده می‌شود.

پیرو انتشار جدول حاوی برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری این سازمان در تاریخ ۲۳ مهرماه ۹۸، آزمون های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۳۹۹ با توجه به بند ۴ مصوبه ششمین جلسه مورخ ۹۸/۱۲/۱۵ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و نیز تعطیلی تمام مراکز آموزش عالی همچنین به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹، صبح جمعه ۹ خرداد سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود .

منبع : امکان تغییر حوزه امتحانی و جزئیات زمان برگزاری کنکور ارشد و دکتری



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس راه بهتری جز کنکور و مصاحبه برای انتخاب دانشجویان دکتری وجود ندارد .

وی اضافه کرد کسی که می‌خواهد در این جایگاه باشد باید توانایی خود را احراز کند و باید به اساتید با سابقه و برجسته‌ ای که داوری می‌‌ کنند اطمینان کرد .

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره اظهارداشت : تاکنون شکایتی مبنی بر اینکه حقی از داوطلبی از نظر قانون‌گذاری در مصاحبه‌ های دکتری ضایع شده باشد و داوطلب شکایت خود را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آورده باشد نداشتیم .

وی گفت : در حالت کلی معتقدم سیستم انتخاب دانشجوی دکتری در همه جای دنیا تنها براساس یک آزمون نیست ، اصل گزینش داوطلب دکتری انتخاب شخصی برای همکاری در کارهای پژوهشی اساتید است و اینکه اساتید در انتخاب افرادی که بیشترین همخوانی و نزدیکی را برای پیش‌برد اهداف از قبل تعیین شده در دانشگاه داشته باشند موضوع خوبی است . 

میرزاده گفت: علاوه بر این ، باید به اساتید دانشگاهی در این فرایند انتخاب حضور دارند اطمینان کرد ، قطعا این افراد دارای سابقه و پیشنیه علمی و تخصصی هستند و به سادگی نمی‌توان گفت استاد باعث رد شدن دانشجو شده است و این همه بزرگان علمی کشور از همین سیستم‌ها خارج شده‌اند . استادی اگر توانایی علمی فردی را تشخیص دهد سطح و اخلاق او بسیار بالاتر از این است که بخواهد بی‌دلیل او را رد کند. البته ممکن است مواردی هم وجود داشته باشد قابل بررسی است .

به گفته وی ، فعلا راه بهتری وجود ندارد و کسی که می‌خواهد در این جایگاه باشد باید خود را معرفی کند ، همان‌طور که در برخی موارد دیده شده حتی در استخدام‌ ها ، افرادی که دارای نمره‌های برتر در آزمون هستند اما در عمل در مسوولیتی که برای آن استخدام می‌شوند هیچ حرفی برای گفتن ندارند .

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر داوطلبی مستنداتی دارد که حقی از او در جلسه دفاع ضایع شده است می‌ تواند به وزارت علوم و وزارت بهداشت شکایت ببرد و اگر مشکلی ساختاری و قانونی در این باره وجود دارد ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌تواند به این موضوع ورود کند .

منبع : کنکور و مصاحبه بهترین راه برای انتخاب دانشجویان دکتری



:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

مرکز سنجش پزشکی اطلاعیه ای در خصوص جاماندگان از ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 منتشر کرد . 

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است :


1 - طبق برنامه ریزی قبلی زمان برگزاری تاریخ 26 و 27 تیرماه می باشد . در صورت هر گونه تغییر ، مراتب هفته اول اردیبهشت ماه از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد .

 

2 - با توجه به تمدید مهلت ثبت نام ، داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده اند یا هزینه ثبت نام را پرداخت نموده و ثبت نام نکرده اند و همچنین افرادی که نیاز به تصحیح و ویرایش اطلاعات و مدارک خود دارند ، میتوانند از تاریخ 25 /1/ 99 لغایت 27 /1/ 99 نسبت به ثبت نام یا ویرایش اقدام کنند . 

 

3 - با توجه به اینکه ستاد اداری آموزش دانشگاهها در حال فعالیت میباشند ، لذا افرادی که نیاز به دریافت اطلاعات مربوط به معدل اکتسابی و صدور فرم مربوطه دارند ، میتوانند معدل اکتسابی خود را دریافت نموده و در فرم ثبت نام درج نمایند .

البته جهت کمک به داوطلبان مجدداً در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، مهلت دیگری جهت اعلام معدل در سامانه داده خواهد شد .

 

4 - افرادی که بر اساس تذکر بند 1-3- دفترچه راهنمای ثبت نام ، جهت ثبت نام در آزمون میبایست ازتحصیل انصراف داده و سپس ثبت نام نمایند ، با توجه به اینکه ستاد اداری آموزش دانشگاهها در حال فعالیت میباشند ، میتوانند اقدام نموده و انصراف دهند . با این حال این افراد نیز تا زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ، میتوانند انصراف دهند .

 

5 - در مورد متقاضیان استعداد درخشان نیز ، در صورت ایجاد هر گونه ایجاد تغییر در روند موجود ، اطلاعات لازم از طریق همین سامانه اعلام می شود . 

 

6 - در صورت وجود مشکل در مورد هزینه ثبت نام یا روند ثبت نام، یا وجود خطا در ثبت نهایی ، خواهشمند است داوطلب درخواست خود را صرفاً از طریق سامانه http://sanjeshp.ir - قسمت تماس با ما – دسته بندی : پشتیبانی سایت - به این مرکز اعلام نماید .

 

7 - با توجه به اعلام مراجع ذیربط مبنی بر افزایش زمان پایان نیمسال تحصیلی جاری از خرداد ماه به شهریور ماه ، جهت کمک و مساعدت با داوطلبان ، کلیه مواردی که لازم است تا خرداد ماه انجام شود تا تاریخ 31 /6/ 99 قابل انجام خواهد بود .

 

8 - در صورت ایجاد هر گونه تغییر در روند موجود و یا ابلاغ جدید ، از همین سامانه اطلاع رسانی خواهد شد .

منبع : اطلاعیه جاماندگان از ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99



:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه زابل از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 99 - 1400 دانشجو می پذیرد .

به اطلاع می رساند با توجه به راه اندازی سامانه پست الکترونیکی واحد استعدادهای درخشان دانشگاه در جهت تسهیل فرآیند پاسخ گویی ، ثبت نام و عدم نیاز به مراجعات حضوری متقاضیان ، مقتضی است که دانشجویان محترم واجد شرایط استفاده از تسهیلات آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ، کلیه مدارک aدرخواستی را بصورت اسکن شده به سامانه پست الکترونیکی esteadad@uoz.ac.ir ارسال نمایند .

توضیحات :

 1- لازم است کلیه مدارک اسکن شده در قالب یک فایل فشرده و بنام شخص دانشجو ایمیل گردد . در صورت ارسال تکی و ناقص مدارک، مسئولیت عدم بررسی پرونده بر عهده شخص دانشجو خواهد بود .

2- مهلت ارسال مدارک مطابق اطلاعیه قبلی از تاریخ 25/12/1398 تا تاریخ25/02/1399می باشد .

3-متقاضیان علاوه بر ارسال اسکن مدارک از طریق پست الکترونیکی ، می بایست اصل مدارک و فرم های تکمیل شده را تا تاریخ 25/02/1399 به آدرس زابل- کیلومتر 2 جاده بنجار- پردیس جدید دانشگاه زابل- معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی – گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه زابل ارسال نمائید .

4- علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی ودریافت فرم های ثبت نام به سایت دانشگاه زابل به آدرس www.uoz.ac.ir قسمت اطلاعیه ها مراجعه فرمایند .

5- جهت پاسخگویی به سوالات مستقیما با پست الکترونیکی واحد مکاتبه و یا با شماره تلفن 1232359-0543 تماس حاصل فرمایید .

 

مدارک مورد نیاز (بصورت اسکن شده)

1- تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی

2- تصویر عکس 4*3

3- تصویر رسید فیش بانکی (مطابق مندرجات اطلاعیه قبلی)

4- تصویر فرم های ثبت نام تکمیل شده ( فرم درخواست کارشناسی ارشد )

لازم به ذکر است که پذیرش نهایی متقاضیان براساس بررسی مدارک و سوابق تحصیلی صورت می گیرد و مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از تاریخ مذکور مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی گیرد .

منبع : ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه زابل



:: بازدید از این مطلب : 701
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

براساس تصمیم نهایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت امکان حذف یک یا چند درس بدون احتساب سقف سنوات و حذف ترم دانشجویان علوم پزشکی در نیم سال تحصیلی جاری فراهم شد.

دکتر حسین قنبری، مشاور معاون آموزشی وزیر بهداشت ، ضمن اعلام این خبر به تصمیم نهایی وزارت بهداشت درخصوص وضعیت آموزش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در نیمسال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم گرفته شده امکان حذف یک یا چند درس بدون توجه به لزوم رعایت حداقل واحدهای انتخابی در هر نیمسال وجود دارد و در صورتی که دانشجو متقاضی حذف ترم تحصیلی و استفاده از مرخصی تحصیلی باشد صرفاً در سقف سنوات مجازات تحصیلی دانشجو محسوب نمی‌شود.

افزایش سقف سنوات دانشجویان

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت لزوم و با تشخیص معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزایش یک نیمسال به سقف سنوات ارفاقی دانشجویانی که به دلیل حذف واحدهای درسی یا عدم امکان برخورداری از کلاس‌های حضوری و یا غیرحضوری و برگزار نشدن جلسه دفاع از پایان‌نامه و رساله با کمبود سنوات مجاز مواجه شده‌اند، مجاز می‌باشد.

به گفته وی، در صورتی که محدودیت‌های زمانی و مکانی حاکم بر نیمسال جاری فراغت از تحصیل دانشجویان را با تاخیر مواجه سازد، در نیمسال آتی به جبران فرصت از دست رفته امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو برابر (دو درس) قابل افزایش است.

تخفیف شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت درخصوص تصمیم این وزارتخانه برای دانشجویان علوم پزشکی شهریه‌پرداز نیز گفت: دانشگاه‌ها تسهیلات لازم جهت تقسیط، تخفیف، حذف جریمه دیرکرد و یا معافیت از شهریه با نظر هیات امنای دانشگاه را مدنظر داشته باشند.

وضعیت دفاع پایان‌نامه دانشجویان

دکتر قنبری تاکید کرد: برای آن دسته از دانشجویانی که بیش از بروز وضعیت فعلی به تایید استاد راهنما و مدیر گروه مربوطه، آمادگی، دفاع از پایان‌نامه یا رساله کارشناسی ارشد، دکتری عمومی یا تخصصی و PHD را داشته‌اند اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کروناویروس جلسه دفاع آنها برگزار نشده است، نیز باید با توجه به اهمیت و حساسیت تاریخ دانش‌آموختگی در اسرع وقت نسبت به برگزاری جلسه دفاع تحت نظارت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و یا معاونت تحقیقات به روش الکترونیکی، حضوری و یا نیمه‌حضوری با مراعات همه الزامات بهداشتی و ضوابط اقدام شود.

امکان اخذ ۲۶ واحد برای دانشجویان در ترم آینده

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام اینکه اخذ حداکثر ۲۶ واحد در ترم آتی به منظور فراغت از تحصیل دانشجویان به دلیل حذف ترم تابستانی امسال امکان‌پذیر است، گفت: با توجه به اینکه در اردیبهشت‌ماه هیچ‌گونه آزمونی برگزار نخواهد شد، لذا برای برگزاری آزمون‌ها از خردادماه به بعد نیز در هفته‌های آتی، بسته به شرایط کلی کشور تصمیم‌گیری می‌شود و این موضوع حداقل یک ماه قبل از برگزاری آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امکان مهمانی دانشجویان علوم پزشکی در ترم جاری فراهم شد

وی در ادامه پیشنهاد داد: با توجه به ضرورت کاهش جابه‌جایی دانشجویان و همچنین اهمیت کاهش حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها حتی در صورت فروکش نمودن بیماری کرونا، دانشگاه‌ها به نحو مقتضی امکان مهمانی و یا صرفاً حضور دانشجویان در کلاس‌های درسی و کارآموزی در بخش‌های بالینی (به غیر از کارورزی) در دانشگاه محل اقامت دانشجو را فراهم کنند تا در صورت تقاضای دانشجو و با ارائه کارت دانشجویی و تکمیل تعهدنامه تهیه شده توسط دانشگاه پذیرنده دانشجو مبنی بر اینکه "گذراندن دوره آموزشی محدود هیچ‌گونه حقی را برای دانشجو درخصوص ادامه تحصیل در دانشگاه ایجاد نمی‌کند و دانشجو نمی‌تواند در امتحان پایان ترم این دانشگاه شرکت کند" را فراهم کنند و صرفاً گواهی شرکت در کلاس یا انجام کارآموزی برای داوطلب در پایان دوره به منظور ارائه به دانشگاه مبدأ صادر شود و دانشجو ملزم به شرکت در آزمون دروس مذکور در دانشگاه مبدأ باشد.

وضعیت برگزاری آزمون صلاحیت بالینی

دکتر قنبری همچنین درخصوص برگزاری آزمون‌های صلاحیت بالینی دانشجویان علوم پزشکی نیز گفت: در مورد برگزاری این آزمون برای آن دسته از دانشجویان رشته پزشکی که دوره کارورزی را به اتمام رسانده و برای فراغت از تحصیل منتظر برگزاری آزمون مذکور هستند، دانشگاه‌ها می‌توانند با نظارت مستقیم دبیرخانه کلان مناطق آمایشی و با هماهنگی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی و با رعایت کلی پروتکل‌های بهداشتی آزمون را به صورت محدود برای دانشجویانی که اصرار به شرکت را دارند، برگزار کنند.

همچنین دکتر قنبری تاکید کرد: در صورتی که دانشجویان مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد نیاز به حضور در آزمایشگاه برای انجام کار پایان‌نامه خود داشته باشند، دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند امکان حضور این دانشجویان را از ۳۰ فروردین به بعد فراهم بیاورند.

به گفته وی، حضور دستیاران، انترن ها و دانشجویان سایر رشته‌ها از جمله پرستاری که در مرحله کارورزی هستند برای ارائه خدمات در بیمارستان‌ها ضروری است و باید طبق برنامه اعلام شده صورت بگیرد.

وضعیت کلاس‌های آموزشی دانشجویان پزشکی بعد از ۳۰ فروردین

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت درخصوص امکان ارائه آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی از ۳۰ فروردین نیز گفت: در این خصوص با توجه به شرایط پیش‌رو تصمیم‌گیری و نتیجه اعلام خواهد شد. در واقع با توجه به تاخیر پیش آمده در برگزاری کلاس‌هایی که نیاز به حضور دانشجو است، پس از شروع برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری برای جبران برگزاری کلاس‌های مذکور ترم جاری تا زمان برگزاری کامل کلاس‌ها و جبران عقب‌ماندگی تمدید می‌شود و سپس آزمون پایان ترم برگزار خواهد شد و زمان پایان ترم تحصیلی براساس شروع ارائه دروس به صورت حضوری تعیین خواهد شد.

دکتر قنبری در پایان تاکید کرد: "رسیدگی به پرونده تحصیلی دانشجویانی که به دلیل مردودی در آزمون‌های جامع در معرض اخراج قرار گرفتند"، "تصمیم‌گیری جهت صدور مجوز شرکت مجدد در آزمون‌های مذکور صرفاً برای یک نوبت"، "رسیدگی به پرونده تحصیلی دانشجویانی که به دلیل ترک تحصیل اخراج شده‌اند" و همچنین "تصمیم‌گیری درخصوص اعطای حداکثر تا یک سال مرخصی بدون احتساب در سنوات برای آن دسته از دانشجویانی که به دلیل بیماری حاد یا مزمن غیبت داشته‌اند" که از جمله وظایف و اختیارات کمیته منطقه‌ای دانشگاه‌ها یا دانشکده‌های علوم پزشکی است صرفاً برای نیمسال جاری به کمیسیون بررسی موارد خاص واگذار می‌شود.

منبع : مجاز شدن حذف ترم تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 1180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

رئیس سازمان سنجش در مصاحبه ای ، جزئیاتی از زمان و نحوه برگزاری کنکور ۹۹ را اعلام کرد .
رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه 30 درصد سؤالات کنکور از پایه دوازدهم است ، جزئیاتی از زمان و نحوه برگزاری کنکور ۹۹ را اعلام کرد .

 تاریخ و شیوه برگزاری کنکور سراسری سال 99 یکی از مهمترین سؤالات دانش‌آموزان پایه دوازدهم است ، دانش‌آموزانی که به دلیل تحمیل تعطیلات کرونایی ، فرصت آموزش حضوری مدارس را در یک ماه اسفند از دست دادند .

چند روز قبل بود که معاون وزارت آموزش و پرورش ، برگزاری کنکور 99 را منوط به شروع امتحانات نهایی پایه 12 و به پایان رسیدن آن دانست .

 او همچنین گفت ، تصور می‌کنیم در ایام خرداد ماه امتحانات دانش‌آموزان را داشته باشیم ، امتحانات در بخش‌هایی از تیرماه نیز ادامه می‌یابد و آزمون سراسری بعد از پایان امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار خواهد شد .

هم‌اکنون ابراهیم خدایی ؛ رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه مخاطب کنکور دانش‌آموزان سال آخر متوسطه ( پایه دوازدهم ) هستند ، اظهار کرد : معمولا روال این بود که سال تحصیلی دانش‌آموزان پایه آخر دبیرستان ، اسفند ماه به اتمام می‌رسید و آن ها بعد از عید کلاس درس نداشتند و بیشتر کلاس ها تقویتی برگزار می‌شد .

وی افزود : برآورد ما این است که محتوای آموزشی پایه دوازدهم حدود 90 درصد تکمیل شده است اما اینکه وزارت آموزش و پرورش ، باقیمانده مطالب را تا چه اندازه به صورت مجازی پوشش داده است یا اینکه چه تمهیداتی برای شروع مجدد مدارس دارند ، باید خودشان اعلام کنند .

رئیس سازمان سنجش گفت : بحث کنکور با تقویم وزارت آموزش و پرورش برای پایه دوازدهم ارتباط پیدا می‌کند، مصوبه ستاد ملی کرونا تصریح دارد که کنکور 20 روز پس از امتحانات نهایی برگزار شود و ما منتظریم تا وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت بتواند برنامه شروع آموزش دانش آموزان را اعلام کند تا بتوانیم برنامه زمانی کنکور را اعلام کنیم .

خدایی بیان کرد : مسئله برگزاری کنکور منوط به این است که وزارت آموزش و پرورش چه برنامه‌ای داشته و چه تقویم آموزشی پیش بینی می‌کند تا ما بتوانیم برنامه زمانی خود را تعیین کنیم .

وی ادامه داد : قاعدتاً زمان برگزاری کنکور 99 تغییر می‌کند اما این به زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم بستگی دارد که 20 روز بعد از امتحانات نهایی، کنکور برگزار خواهد شد . 

رئیس سازمان سنجش افزود : تمام تلاش سیستم آموزشی کشور این است، سال تحصیلی آینده از مهر ماه آغاز شود و یکی از مصوبات ستاد ملی کرونا همین موضوع است بر همین اساس ما برنامه ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد و تغییراتی در بحث فرایندهای زمان‌بر کنکور مثل مصاحبه‌ ها و امتحانات عملی انجام خواهد شد تا عمده نتایج کنکور در شهریور 99 اعلام شود .

خدایی در پاسخ به این پرسش که آیا نحوه محتوای کنکور 99 تغییر خواهد کرد ، افزود : کنکور عمومیت داشته و برای همه یکسان است و اینگونه نیست که دانش آموزی تسهیلات بیشتری دریافت کرده باشد ، سختی و دشواری شرایط برای همه یکسان است و نگاه ما به محتوایی که در آموزش و پرورش تدریس می‌شود ، خواهد بود و با همکاران آموزش و پرورش به طور مرتب در تماس هستیم و این مسائل منوط به آن است که آموزش و پرورش محتوای درسی و تقویم آموزشی را نهایی کرده و به سازمان سنجش اعلام کند ما نیز حداکثر تسهیلات و کمک را خواهیم کرد . یکی از اصلی ترین وظایف ما این است که بتوانیم راه حل هایی ارائه کنیم و داوطلبان با خیال راحت تر امتحان بدهند .

وی در پاسخ به این پرسش که محتوای آموزشی پایه دوازدهم به چه میزان در کنکور 99 تأثیر گذار است ، بیان کرد : آزمون کنکور از سه سال دوره متوسطه دوم است و قسمتی از سؤالات از پایه دوازدهم طرح می‌شود و دو قسمت آن از سال دهم و یازدهم است ، وزن سؤالات پایه دوازدهم در کنکور تقریباً بالای 30 درصد است .

رئیس سازمان سنجش که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت ، در پایان گفت : هماهنگی‌های لازم را با آموزش و پرورش درباره محتوای کتابهای درسی خواهیم داشت و داوطلبان نگران نباشند و دروس را با آرامش بخوانند طبیعتاً امتحانی که گرفته می‌شود از مطالبی است که دانش آموزان خوانده باشند .

منبع : جزئیات جدید برگزاری کنکور ۹۹ و نحوه طراحی سؤالات



:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه زابل از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دکتری برای سال تحصیلی 99 - 1400 دانشجو می پذیرد .

به اطلاع می رساند با توجه به راه اندازی سامانه پست الکترونیکی واحد استعدادهای درخشان دانشگاه در جهت تسهیل فرآیند پاسخ گویی ، ثبت نام و عدم نیاز به مراجعات حضوری متقاضیان ، مقتضی است که دانشجویان محترم واجد شرایط استفاده از تسهیلات آیین نامه پذیرش بدون آزمون دکتری تخصصی ، کلیه مدارک درخواستی را بصورت اسکن شده به سامانه پست الکترونیکی esteadad@uoz.ac.ir ارسال نمایند .

توضیحات :

 1- لازم است کلیه مدارک اسکن شده در قالب یک فایل فشرده و بنام شخص دانشجو ایمیل گردد . در صورت ارسال تکی و ناقص مدارک، مسئولیت عدم بررسی پرونده بر عهده شخص دانشجو خواهد بود .

2- مهلت ارسال مدارک مطابق اطلاعیه قبلی از تاریخ 25/12/1398 تا تاریخ25/02/1399می باشد .

3-متقاضیان علاوه بر ارسال اسکن مدارک از طریق پست الکترونیکی ، می بایست اصل مدارک و فرم های تکمیل شده را تا تاریخ 25/02/1399 به آدرس زابل- کیلومتر 2 جاده بنجار- پردیس جدید دانشگاه زابل- معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی – گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه زابل ارسال نمائید .

4- علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی ودریافت فرم های ثبت نام به سایت دانشگاه زابل به آدرس www.uoz.ac.ir قسمت اطلاعیه ها مراجعه فرمایند .

5- جهت پاسخگویی به سوالات مستقیما با پست الکترونیکی واحد مکاتبه و یا با شماره تلفن 1232359-0543 تماس حاصل فرمایید .

 

مدارک مورد نیاز (بصورت اسکن شده)

1- تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی

2- تصویر عکس 4*3

3- تصویر رسید فیش بانکی (مطابق مندرجات اطلاعیه قبلی)

4- تصویر فرم های ثبت نام تکمیل شده ( فرم درخواست دکتری تخصصی)

لازم به ذکر است که پذیرش نهایی متقاضیان براساس بررسی مدارک و سوابق تحصیلی صورت می گیرد و مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از تاریخ مذکور مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی گیرد .

منبع : ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه زابل



:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()