نوشته شده توسط : sevda

مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹ با توجه به تخصصی و یا پژوهش محور بودن رشته داوطلبا به دو صورت مختلف برگزار میشه . داوطلبا بعد از اطلاع از نحوه برگزاری مصاحبشون باید با آماده کردن رزومه تحصیلی ، خودشون رو برای حضور تو ایستگاه های مصاحبه دکتری علوم پزشکی 99 آماده کنن .

بعد از اینکه نتایج دعوت به مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹ اعلام شد داوطلبا باید خودشون رو برای سرنوشت ساز ترین مرحله یعنی مصاحبه دکتری وزارت بهداشت آماده کنن . اما داوطلبا در کنار اطلاع از سوالات مصاحبه و آمادگی های لازم برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری باید با نحوه برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 هم آشنایی کامل داشته باشن .

به همین دلیل ما تو ادامه این مقاله هم در مورد زمان و نحوه برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی محور دکتری بهداشت 99 صحبت کردیم و هم در مورد سوالایی که سر جلسه مصاحبه دکترا پرسیده میشه . پس اگه شما هم می خواین با دانش و آمادگی کامل سر جلسه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت حاضر بشین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین .

 

 

زمان برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹

حدودا چند روز بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ، داوطلبایی که حد نصاب دعوت به مصاحبه رو کسب کردن پیگیر اطلاع از زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه مد نظرشون هستن . معمولا زمان برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت از نیمه مرداد ماه شروع و تا اوایل شهریور ماه هم ادامه داشت . 

اما امسال به دلیل وضعیت پیش اومده و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تاخیر تو زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 احتمالا زمان برگزاری مصاحبه دکتری بهداشت هم با کمی تاخیر برگزار بشه . البته هنوز اطلاعیه ای برای زمان برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹ منتشر نشده ولی پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام دکتری تحصیلیکو باشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص اومد مطلع بشین .

به محض اینکه زمان برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹ اعلام بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

 

 
نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹

نحوه برگزاری آزمون دکتری تخحصی و پژوهش محور با هم متفاوته و به این صورته که تو دکتری تخصصی مصاحبه شما به صورت آمایشی برگزار میشه و شما می تونین شانستون رو برای همه انتخاب هایی که حد نصاب دعوت به مصاحبش رو آوردین بسنجین . حالا منظور از آمایشی بودن مصاحبه دکتری تخصصی چیه ؟

آمایشی بودن به این جوریه اومدن چند تا دانشگاه رو زیر مجموعه هم کردن مثلا گفتن دانشگاه شهید بهشتی یا علوم پزشکی تهران زیر مجموعه هم هستن . یعنی شما چه به یکی از این دانشگاه ها دعوت به مصاحبه بشین چه به هر دو دانشگاه کلا یک مصاحبه میدین ولی نمره مصاحبتون برای هر دو دانشگاه لحاظ میشه . که تو جدول زیر مناطق آمایشی رو براتون گذاشتیم .

 
مناطق آمایشی مصاحبه دکتری تخصصی
منطقه ی آمایشی 1 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : بابل ، سمنان ، شاهرود ، گلستان ، مازندران ، گیلان
منطقه ی آمایشی 2 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : ارومیه ، تبریز
منطقه ی آمایشی 3 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : کردستان ، کرمانشاه ، همدان
منطقه ی آمایشی 4 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : اهواز ، لرستان
منطقه ی آمایشی 5 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : شیراز ، هرمزگان
منطقه ی آمایشی 6 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : زنجان ، قزوین ، قم
منطقه ی آمایشی 7 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : اصفهان ، شهرکرد ، کاشان ، یزد
منطقه ی آمایشی 8 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : کرمان ، زاهدان
منطقه ی آمایشی 9 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : بیرجند ، مشهد

 

اما تو دکتری پژوهش محور ، مصاحبه توسط خود دانشگاه ها برگزار میشه و هر دانشگاه خودش به طور مجزا مصاحبه رو برگزار می کنه . بعد از بررسی فرم انتخاب رشته هم هر داوطلب فقط حداکثر به 3 دانشگاه دعوت به مصاحبه میشه . کسایی هم که تو دکتری پژوهش محور دعوت به مصاحبه میشن داشتن چند مورد زیر برای حضور تو جلسه مصاحبشون اجباریه از جمله :

 

 داوطلبایی می تونن تو مصاحبه دکتری پژوهشی 99 شرکت کنن که حداقل 2 مقاله اصیل پژوهشی چاپ شده و به عنوان نویسنده اول یا مسئول داشته باشن .

مقاله ها باید حتما چاپ شده باشن و مستندات مربوط به ارسال و در دست بررسی بودن مقاله مورد قبول نیست .

 

 داشتن مدرک زبان مورد تأیید شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی زمان مصاحبه الزامیه و ثبت نام به صورت مشروط غیر قابل قبوله .

 تو هر دانشگاه علوم پزشکی برای هر رشته فقط یک مصاحبه انجام می شه و پذیرش مربوط به انتخاب رشته در مراکز تحقیقات اون دانشگاه ، با همون مصاحبه انجام میشه .

 


مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹

حالا در ادامه با توجه به مشخص شدن نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 99 باید با روال مصاحبه دکتری وزارت بهداشت آشنای کامل داشته باشین تا بتونین روند مصاحبه رو به بهترین شکل ممکن بگذرونین و نشون بدین بهترین انتخاب برای مصاحبه دکتری هستین .

از اونجایی که حتی اگه بالاترین نمره رو تو آزمون کتبی کسب کرده باشین با کوچکترین اشتباهی سر جلسه مصاحبه دکتری می تونین شانس پذیرش رو از دست بدین . بنابراین با توجه به اینکه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت منحصر به فرد هستش و کلا با مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و سراسری وزارت علوم متفاوته و کسایی می تونن از پس این مصاحبه بر بیان که آشنایی با فرایند مصاحبه و یا تجربه حضور تو جلسه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت رو داشته باشن .

 


مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹ طی چند ایستگاه برگزار میشه . که تو هر ایستگاه توانایی های مختلف دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیره که در ادامه در مورد هر ایستگاه توضیح دادیم .

 

 ایستگاه شماره یک :

داوطلب تو این ایستگاه باید در مورد پایان‌ نامه ، آخرین مقطع تحصیلی متناسب با رشته مورد پذیرش و مقاله استخراج شده از اون به سوالاتی که داوران می پرسن پاسخ بده . که تسلط کامل تو متن پایان نامه و اصطلاحات تخصصی که به کار برده شده اهمیت خیلی بالایی تو بررسی صلاحیت شما داره .

 

ایستگاه شماره 2 : ارائه شفاهی مطالب علمی  یا " Scientific Presentation "

تو این ایستگاه به داوطلب چند موضوع مرتبط با رشته امتحانیش پیشنهاد می ‌شه و داوطلب باید یکی از این موضوعات را به دلخواه انتخاب کنه و فرض کنه که باید سخنرانی کوتاهی برای داورا حاضر و ارائه کنه . پس از انتخاب موضوع به مدت 5 دقیقه به داوطلب مهلت میدن که موضوع منتخب خودش رو آماده‌ و با اجازه داورا مطالب خودش رو به مدت 3 دقیقه بدون استفاده از تکنولوژی خاصی و فقط به‌ صورت گفتاری برای اونا ارائه بده  .

 

 ایستگاه شماره 3 : جستجوی منابع علمی

تو این ایستگاه داورا چند تا موضوع مرتبط با رشته مورد پذیرش داوطلب رو برای تحقیق در اختیارش قرار می ‌دن . داوطلب موظفه یکی از موضوع ها رو انتخاب و سه مقاله مرتبط با اون رو جستجو کنه . در ادامه مقاله هایی که به ‌عنوان منبع انتخاب کرده‌ رو از نظر اعتبار علمی منبع ( رفرنس ) ارزیابی کنه و در انتها به سوالای مربوط به نحوه استفاده از منابع در متون مقاله ها جواب بده .

پس بهتره قبل از اینکه بخواین سر جلسه مصاحبه این کار رو انجام بدین زودتر پیگیر سایت های مختلف و معتبر تو رشته خودتون باشین و اونا رو بشناسین .

 

 ایستگاه شماره 4 : اختصاصی زبان انگلیسی

تو این ایستگاه یک امتحان زبان برای داوطلب طراحی شده . این امتحان شامل ( مکالمه کوتاه ، درک و ترجمه متن اختصاصی و درک اصطلاحات تخصصی رشته داوطلب ) هستش . داوطلب با شرکت تو این ایستگاه ضمن معرفی کوتاه خودش به زبان انگلیسی ، یک متن تخصصی رو ابتدا می خونه و سپس ترجمه می کنه . 

 

 ایستگاه شماره 5 : توانمندی ‌های تخصصی رشته امتحانی

تو این قسمت داوطلب موظفه توانایی های خودش رو در ارتباط با رشته امتحانی بگه و تسلط خودش رو به داورا نشون بده . تو این ایستگاه هر داوطلب باید شایستگی خودش رو برای تحصیل تو مقطع دکتری رشته امتحانیش به داورای حاضر تو جلسه مصاحبه اثبات کنه .  

البته گروه‌ ها می‌ تونن چیدمان ایستگاه‌ ها رو افزایش و یا جابجا کنن اما به طور معمول این 5 ایستگاه تو مصاحبه دکتری وزارت بهداشت هستند . تو هر کردوم از این ایستگاه ها 10 نفر از اساتید دانشگاه‌ های مختلف دانشجو ها رو ارزیابی می‌ کنن .

 

 باید قبل از حضور تو مصاحبه دانشگاه های سراسری یکسری اقدامات لازم برای حضور تو جلسه مصاحبه انجام بدین .

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن که شما رو در انجام مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به بهترین شکل ممکن یاری کنن . برای ارتباط با مشاورای تحصیلیکو می تونین از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین .

 

 

 
سوالات متداول

1- مصاحبه دکتری تخصصی با دکتری پژوهش محور چه تفاوتی با هم دارن ؟
یکی از تفاوت های این دو مصاحبه تو نحوه برگزاریشون هستش که تو مصاحبه تخصصی مصاحبه ها به صورت آمایشی برگزار میشه که جزئیات بیشتر تو این مقاله گفته شده .

2- مصاحبه دکتری وزارت بهداشت چه زمانی برگزار میشه ؟
این مصاحبه حدودا تو نیمه دوم مرداد برگزار میشه که به محض اینکه زمان دقیق برگزاری مصاحبه ها مشخص بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

3- مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به چه صورتی برگزار میشه ؟
این مصاحبه به صورت چند ایستگاهی هستش که تو این مقاله تمام ایستگاه های مصاحبه دکتری وزارت بهداشت گفته شده . 

منبع : مصاحبه دکتری وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 هفته آخر شهریور ماه اعلام میشه . داوطلبایی که تو مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹ شرکت کرده بودن می تونن با مراجعه به سایت مرکز آموزش پزشکی نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت خودشون رو ببینن .

 


بعد از اینکه فرایند مصاحبه دکتری تموم میشه نمره های مصاحبه ، نمره آزمون کتبی و اولویت انتخاب های داوطلبا بررسی میشه و نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 تو سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر میشه .

اما خیلی از داوطلبایی که تو فرایند مصاحبه دکتری وزارت بهداشت شرکت کرده بودن بی صبرانه منتظر اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت هستن تا ببینن تونستن حد نصاب قبولی رشته محلی رو کسب کنن یا نه . به همین دلیل تو این مقاله در مورد زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت ۹۹ توضیح دادیم . 

 

زمان اعلام نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت ۹۹

مرکز سنجش پزشکی هر سال طی یک جدول زمان بندی زمان اعلام نتایج آزمون های مختلف رو اعلام می کنه . داوطلبا باید با بررسی این جدول از زمان اعلام نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت ۹۹ مطلع بشن .

امسال طبق این جدول زمان بندی و اطلاعیه مرکز سنجش پزشکی نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 هفته آخر شهریور ماه اعلام میشه . البته پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام دکتری تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت اعلام شد با خبر بشین .

 


به محض اینکه نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 منتشر بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .



 
نحوه مشاهده نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت ۹۹ به صورت اینترنتی تو سایت مرکز سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir اعلام میشه . همه داوطلبایی که حدنصاب دعوت به مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت رو کسب کرده بودن و تو مصاحبه دکتری وزارت بهداشت شرکت کردن باید تو زمان اعلام نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت 99 وارد سایت سنجش پزشکی بشن و با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن نتیجه خودشون رو ببینن .

    نحوه مشاهده نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 به طور خلاصه :

    ورود به سایت سنجش پزشکی و بخش دکتری تخصصی

    کلیک روی گزینه نتیجه نهایی

    وارد کردن کد ملی و شماره تلفن

    ارسال شدن رمز به تلفن همراه 

    وارد کردن رمز و مشاهده نتیجه

    راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹​ به طور خلاصه :

* ورود به سایت سنجش پزشکی و انتخاب گزینه دکتری تخصصی

 

 

* انتخاب گزینه نتایج نهایی 

 

 

* وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه 

 

 

* در ادامه یک کد به شماره تلفت همراهتون ارسال میشه که با وارد کردن اون کد می تونین نتایج نهایی آزمون دکتری رو ببینین .

 

به محض اینکه نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 اعلام بشه لینک مشاهده نتایج رو تو این مقاله میذاریم .

 
مشاوره اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت کارنامه ای برای داوطلبا صادر نمیشه و فقط می تونن نتیجه قبولی یا عدم قبولی خودشون رو ببینن . اما حدودا چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی یک کارنامه برای داوطلبا صادر میشه که در اون جزئیات بیشتر نوشته شده .

کسایی که هم که حد نصاب قبولی رو کسب کردن حدودا چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 باید برای ثبت نام حضوری خودشون به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنن . فقط قبل از مراجعه حضوری حتما باید سایت دانشگاه رو بررسی کنن تا هم از زمان دقیق مراجعه حضوری مطمئن بشن و هم اگه دانشگاه مد نظر پیش ثبت نام اینترنتی داشت اون رو انجام بدن .

 اگه احیانا بعد از اعلام نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت از نتیجه قبولی خودتون راضی نبودین می تونین سال بعد با آمادگی بیشتر تو کنکور دکتری وزارت بهداشت شرکت کنین . 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم امادن تا به تموم سوالای شما در مورد اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای موفقیت تو دوره دکتری کمک بگیرین .

 

 

 
سوالات متداول

1- نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت چه زمانی اعلام میشه ؟
نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت هفته آخر شهریور ماه اعلام میشه که به محض اعلام نتایج تو این مقاله اطلاع میدیم .

2- نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت تو چه سایتی اعلام میشه ؟
نتایج دکتری وزارت بهداشت تو سایت مرکز سنجش پزشکی اعلام میشه که نحوه مشاهده نتایج رو تو این مقاله گذاشتیم .

3- برای مشاهده نتایج دکتری وزارت بهداشت به چه اطلاعاتی نیازه ؟
برای مشاهده این نتیجه به کد ملی و شماره تلفن همراهی که زمان ثبت نام وارد کردین احتیاجه که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده . 

منبع : اعلام نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نرم افزار انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به داوطلبا این امکان رو میده که با وارد کردن گروه امتحانی ، رشته امتحانی ، سهمیه و رتبه خودشون شانس قبولیشون رو تو زیر گروه های مختلف رشته امتحانیشون ببینن .

داوطلبایی که تو کنکور ارشد 99 شرکت کردن و طبق کارنامه اولیشون مجاز به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد شدن می تونن با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تحصیلیکو شانس قبولی خودشون رو تو رشته محلای رشته امتحانیشون بسنجن .

نرم افزار انتخاب رشته مجازی ارشد دانشگاه آزاد که بر اساس داده های قبولی سال گذشته طراحی شده به داوطلبا این امکان رو میده که با وارد کردن گروه امتحانی ، رشته امتحانی ، سهمیه و رتبه خودشون شانس قبولیشون رو تو زیر گروه های مختلف به صورت خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه ببینن .

سوالات متداول

1- نرم افزار انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ انتخاب رشته داوطلبا رو بر چه اساسی نمایش میده ؟
این نرم افزار انتخاب رشته رو بر اساس شانس قبولی کم به زیاد به صورت انتخابای خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه نشون میده .

2- برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ارشد به چه اطلاعاتی نیازه ؟
برای استفاده از این نرم افزار به اطلاعات گروه آزمایشی ، رشته ، سهمیه نیازه که بقیه اطلاعات مورد نیاز تو این مقاله گفته شده .

3- نرم افزار انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ به چه صورتی رشته محلای مختلف رو به داوطلبا پیشنهاد میده ؟
این نرم افزار رتبه داوطلبا رو طبق داده های آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته مقایسه می کنه و تو رشته محلایی که داوطلب شانس قبولی داره تو 3 حالت نشون میده . 
منبع : انتخاب رشته ارشد مجازی دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد تحصیلیکو این امکان رو به داوطلبا میده که شانس قبولی خودشون رو تو رشته محلای زیر گروه های مختلف رشته امتحانیشون ببینن . این جوری می تونن انتخاب رشته دقیق تری انجام بدن .

داوطلبایی که طبق کارنامه اولیشون مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شدن می تونن با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ارشد سراسری تحصیلیکو بررسی کنن که طبق قبولیای سال گذشته تو کدوم رشته محلا شانس قبولی دارن و فرم انتخاب رشته خودشون رو با دقت بیشتری پر کنن .

نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ که بر اساس داده های قبولی سال گذشته طراحی شده و این امکان رو به داوطلبا میده که شانس قبولی خودشون رو تو رشته محلای زیر گروه های مختلف رشته امتحانیشون تو سه حالت خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه ببینن . برای استفاده از این نرم افزار فقط کافیه گروه آزمایشی ، رشته و رتبه خودتون رو وارد کنین .

نرم افزار انتخاب رشته مجازی کارشناسی ارشد


سوالات متداول

1- نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد تحصیلیکو چه کمکی به داوطلبا می کنه ؟
داوطلبا با استفاده از این نرم افزار می تونن شانس قبولی خودشون رو طبق کارنامه قبولی سال گذشته بسنجن و انتخاب رشته ای دقیق تر انجام بدن .

2- برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ارشد تحصیلیکو به چه اطلاعاتی نیازه ؟
برای استفاده از این نرم افزار به اطلاعات گروه آزمایشی و رشته احتیاجه که بقیه اطلاعات مورد نیاز تو این مقاله گفته شده .

3- نرم افزار انتخاب رشته ارشد بر اساس چه داده هایی جمع آوری شده ؟
این نرم افزار بر اساس داده های قبولی کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته طراحی شده است .
منبع : نرم افزار انتخاب رشته مجازی کارشناسی ارشد



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد تحصیلیکو این امکان رو برای داوطلبا فراهم کرده تا با وارد کردن گروه آزمایشی ، رشته امتحانی و درصد دروسشون بتونن رتبه خودشون رو تو زیر گروه های مختلف رشته امتحانیشون ببینن .

داوطلبایی که تو آزمون ارشد 99 شرکت کردن بعد از انتشار دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ و مقایسه جواباشون با پاسخنامه می تونن با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد تحصلیکو ، حدود رتبه خودشون رو تخمین بزنن و بررسی کنن با این رتبه تو چه رشته محلایی شانس قبولی دارن .

اکثر رشته های کارشناسی ارشد شامل چند زیر گروه میشه که نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد تحصیلیکو این امکان رو برای داوطلبا فراهم کرده تا با وارد کردن گروه آزمایشی ، رشته امتحانی و درصد دروسشون بتونن رتبه خودشون رو تو زیر گروه های مختلف رشته امتحانیشون ببینن .

 

نرم افزار تخمین رتبه ارشد ۹۹

سوالات متداول

1- نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد تحصیلیکو بر اساس چه داده ای طراحی شده ؟
این نرم افزار بر اساس کارنامه داوطلبای سال گذشته طراحی شده است .

2- برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد تحصیلیکو به چه اطلاعاتی نیازه ؟
برای استفاده از این نرم افزار به درصد دروس احتیاجه که بقیه اطلاعات لازم به طور کامل تو این مقاله گفته شده .

3- آیا این نرم افزار تخمین رتبه ارشد ، رتبه تو زیر گروه های مختلف یک رشته رو تخمین میزنه ؟
بله . این نرم افزار حدود رتبه زیر گروه های مختلف رو تخمین میزنه .
منبع : تخمین رتبه کنکور کارشناسی ارشد



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

همه داوطلبا روز آزمون تعدادی وسایل و مدارک ضروری مثل : کارت ورود به جلسه ، کارت شناسایی ، مداد ، مواد قندی و ... باید همراه خودشون داشته باشن . داشتن یکسری از این وسایل مثل کارت ورود به جلسه ضروری و اجباریه و در صورت همراه نداشتن اجازه آزمون دادن بهشون داده نمیشه .


به دلیل ظرفیت محدود و تقاضای بالای داوطلبا برای رشته و دانشگاه های خوب ، سازمان سنجش هر ساله برای پذیرش این دانشگاه ها اقدام به برگزاری آزمون هماهنگی متناسب با وضعیت تحصیلی دانش آموزا می کنه تا گزینش کاملا یکسانی برای رشته و دانشگاه های پر متقاضی داشته باشه .

یکی از سوالایی که روزای آخر ذهن داوطلبا رو به خودش مشغول کرده وسایلیه که باید سرجلسه آزمون همراهشون باشه . به خاطر اهمیتی که این لوازم ضروری سرجلسه آزمون دارن ، بهتره تا حتما قبل از روز برگزاری آزمون با اطلاع از این لوازم ، اقدام به تهیه و آماده سازی این وسایل کرده تا مشکلی براتون پیش نیاد . تو این مقاله به طور کامل درباره این لوازم ضروری توضیح دادیم پس همراهمون باشین !

 

11 وسیله مورد نیاز برای روز کنکور

همه داوطلبایی که تصمیم دارن تو کنکور سراسری شرکت کنن لازمه تا قبل از زمان برگزاری کنکور سراسری یکسری وسایل لازم برای روز آزمون رو از قبل تهیه کنن و روز آزمون همراه خودشون داشته باشن .

 

 1. کارت ورود به جلسه :

کارت ورود به جلسه یکی از مهم ترین مدارکی هستش که روز کنکور باید حتما همراهتون باشه . برای دریافت این کارت لازمه تا چند روز قبل از برگزاری کنکور وارد سایت سنجش شده و با اطلاعات ثبت نامیتون اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنین . داوطلبایی که کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خودشون رو روز آزمون همراهشون نداشته باشن ، اجازه شرکت تو کنکور سراسری رو ندارن .

 

 2. کارت شناسایی :

برای کنترل و مطابقت تصویر داوطلب ، اطلاعات کارت ورود به جلسه و اطلاعات فردی شناسنامه ای ، لازمه تا حتما یک کارت شناسایی همراهتون باشه . این کارت شناسایی باید کارت ملی باشه اما توصیه مشاورای تحصیلیکو به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامتونه . داوطلبایی که کارت ملی ندارن می تونن شناسنامشون رو همراه خودشون داشته باشن و مشکلی براشون پیش نمیاد .

 

 3. ساعت مچی :

به خاطر اهمیت زمان سر جلسه آزمون بهتره تا حتما یک ساعت همراه خودتون داشته باشین تا بتونین زمان رو باهاش کنترل کنین و زمان رو از دست ندین .

 4. مداد نرم :

حتما 3 تا مداد مشکی نرم و تراشیده به همراه خودتون داشته باشین . برای این که پاک کردن مدادتون راحت تر باشه از مداد HB استفاده کنین . البته اگه تمایل به جواب دادن سوالا با اتود دارین ، مشکلی وجود نداره اما احتمال خراب شدن اتودتون رو هم در نظر بگیرین و حتما همراه خودتون مداد داشته باشین تا در صورت نیاز به مداد ، دچار مشکل نشین .

 

 5. پاک کن :

برای این ، تو کنکور از مداد یا اتود استفاده می کنین تا در صورتی که تستی رو غلط جواب دادین بتونین پاک کنین و گزینه درست رو وارد کنین . همه داوطلبا سر جلسه آزمون ، پاک کن لازمشون میشه . بهتره تا 2 تا پاک کن همراه خودتون داشته باشین . پاک کنی رو همراه خودتون ببرین که پاک کن خوبی باشه و پاسخ برگتون رو الکی سیاه نکنه .

 

 6. مداد تراش :

حتما یک تراش تیز همراه خودتون داشته باشین تا در صورتی که  لازم شد مدادتون رو بتراشین مشکلی براتون پیش نیاد .

 

 7. سوزن ته گرد یا سنجاق قفلی :

سر جلسه آزمون لازمه تا حتما کارت ورود به جلسه خودتون رو رو سینتون وصل کنین . برای این کار هم احتیاج به سنجاق قفلی یا سوزن ته گرد دارین .

 

 8. مواد قندی :

برای جواب دادن به سوالای کنکور ، لازمه تا از فکرتون استفاده کنین و انرژیتون گرفته میشه . از اونجایی که زمان آزمون طولانیه ممکنه حتی احساس ضعف هم بهتون دست بده . پس بهتره تا حتما مقداری خوراکی قندی مثل شکلات ، بیسکوییت ، خرما و ... همراه خودتون داشته باشین .

البته توصیه مشاورای تحصیلیکو همراه داشتن مقداری خرما یا انجیر برای زمانیه که قندتون افتاده چون موادی که دارای قند طبیعی هستن خیلی سریع تر کمک می کنه تا انسولین خونتون بالا بیاد . حتما یک لقمه کوچیک نون و پنیر و خرما و گردو برای مواقعی که دچار ضعف شدین داشته باشین . به هیچ عنوان از خوراکی هایی که ممکنه دست و یا پاسخنامتون رو کثیف کنه همراه خودتون نبرین .


 9. یک بطری آب و آبمیوه :

حتما همراه خودتون یک بطری آب خنک و یه بری آبمیوه یا شربت داشته باشین تا هر وقت احساس تشنگی کردین بتونین از آب یا آبمیوتون استفاده کنین . به هیچ عنوان بطری خودتون رو رو پاسخنامتون نزارین و حواستون باشه در بطری باز نمونه که یک وقت رو برگتون بریزه .

 

 10. دستمال کاغذی یا پارچه ای :

ممکنه به هر دلیلی سر جلسه کنکور دستمال کاغذی یا پارچه ای لازمتون بشه پس بهتره تا همراه خودتون مقداری دستمال کاغذی و یه دونه دستمال پارچه ای داشته باشین .

 

 11. لباس راحت و مناسب آزمون :
سعی کنین لباسی که برای جلسه کنکور می پوشین کاملا آزاد ، راحت و مناسب آزمون باشه . بهتره تا لباسی که می پوشین خنک باشه چون آزمون تو فصل تابستون برگزار میشه . اما حتما یک سویشرت همراه خودتون داشته باشین تا اگه یک وقت جاتون نزدیک به وسایل سرمایشی بود و سردتون شد باعث نشه تا اختلالی تو آزمونتون به وجود بیاد . البته خانم ها حتما باید مقنعه سرشون باشه .
توجه کنین که اگه به هر دلیلی صندلیتون اذیتتون می کرد حتما به مراقب گفته تا در صورت امکان جاتون رو عوض کرده یا مشکلتون رو برطرف کنن .

 

 برای  این که بتونین نتیجه خوبی تو آزمونتون کسب کنین ، لازمه تا حتما آزمون خودتون رو به خوبی مدیریت کنین .

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد لوازم مور نیاز سر جلسه آزمون ، جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشنا در ارتباط باشین و تموم سوالای خودتون رو از این کارشناسا بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم تا با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .

 

 
سوالات متداول

1- چه لوازمی روز برگزاری کنکور سراسری حتما باید همراهمون باشه ؟
روز برگزاری آزمون لازمه تا یکسری وسایل ضروری مثل : کارت ورود به جلسه ، کارت شناسایی ، مداد و ... همراهتون باشه که تو متن مقاله تمام این وسایل گفته شده .

2- نحوه پوشش سر جلسه کنکور چطور می تونه باشه ؟
 همون طور که تو متن مقاله گفته شده لباسی که برای جلسه کنکور می پوشین کاملا آزاد ، خنک ، راحت و مناسب آزمون باشه .

3- کارت ورود به جلسه کنکور رو چه زمانی میشه دریافت کرد ؟
برای دریافت کارت ورود به جلسه لازمه تا چند روز قبل از برگزاری کنکور وارد سایت سنجش شده و با اطلاعات ثبت نامیتون اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنین که نحوه دریافت اون تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده . 

منبع : 11 وسیله لازم و ضروری برای جلسه آزمون



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ هفته آخر شهریور ماه اعلام میشه و داوطلبا بعد از دیدن نتیجه خودشون می تونن اقدام به ثبت نام تو دانشگاه محل قبولیشون بکنن . برای مشاهده اعلام نتایج نهایی کافیه تا داوطلبا وارد سایت مرکز سنجش پزشکی کشور شده و با داشتن کد رهگیری ثبت نامشون از نتیجه خودشون مطلع بشن .

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 داوطلبایی که مجاز به انتخاب رشته شدن ، از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir  اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی خودشون می کنن .

بعد از اتمام زمان انتخاب رشته ارشد بهداشت ، مرکز سنجش پزشکی کشور اقدام به بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبا کرده و در نهایت تو شهریور ماه نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ رو منتشر میکنه . خیلی از داوطلبا اطلاع دقیقی از زمان اعلام نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت ندارن ، برای همین تو این مقاله درباره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت توضیح دادیم . تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹

با شروع ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 ، جدولی شامل تمام بازه های زمانی برای مراحل مختلف آزمون ارشد بهداشت تو دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت در نظر گرفته شده . طبق این جدول ، زمان اعلام نتایج نهایی ارشد بهداشت 99 قرار بود 12 شهریور ماه انجام بشه اما با توجه به تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد بهداشت ۹۹ ، نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت 99 به تعویق افتاد و احتمالا تو دهه آخر شهریور ماه اعلام میشه .

بعد از اعلام نتایج نهایی ارشد بهداشت ، داوطلبایی که موفق به کسب قبولی تو یکی از رشته محلای انتخابیشون شدن ، لازمه تا تو بازه زمانی مشخص شده ، برای ثبت نام مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خودشون اقدام کنن . با توجه به شرایط پیش اومده ممکنه نتایج نهایی دیرتر اعلام بشه ، به همین خاطر پیشنهاد می کنین تا با عضویت تو کانال تلگرامی کارشناسی ارشد تحصیلیکو از تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به ارشد وزارت بهداشت مطلع بشین .

 

به محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ ، تو این مقاله اطلاع میدیم .

 

 

 
نحوه مشاهده نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹

داوطلبایی که اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کردن برای مشاهده نتیجه نهاییشون باید تو زمان اعلام شده ، وارد سایت مرکز سنجش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir بشن و با استفاده از کد رهگیری ثبت نامشون وضعیت علمی خودشون رو بررسی کنن .

     مراحل اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 به طور  خلاصه :

    مراجعه به سایت مرکز سنجش پرشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir

    انتخاب بخش کارشناسی ارشد از منوی سمت راست

    کلیک بر روی گزینه اعلام نتایج نهایی

    وارد کردن کد رهگیری ثبت نام و مشاهده نتیجه

 

    راهنمای تصویری مشاهده اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ :

 

 ورود به سایت مرکز سنجش پزشکی کشور به آدرسsanjeshp.ir  و انتخاب گزینه کارشناسی ارشد از منوی سمت راست

 

 

 کلیک روی لینک " نتیجه نهایی "

 

 

 انتخاب گزینه " نتیجه نهایی " و وارد کردن " کد رهگیری ثبت نام " در کادر مربوطه

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشتس . به محض فعال شدن لینک اعلام نتایج نهایی 99 این مقاله به روز رسانی شده و لینک دسترسی به اعلام نتایج نهایی ارشد بهداشت ۹۹ براتون گذاشته میشه .

 

مشاوره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹

داوطلبایی که براساس نتیجه نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 تو یکی از رشته محلای انتخابیشون ، قبول شدن لازمه تا تو بازه زمانی مشخص شده ، اقدام به ثبت نام تو دانشگاه مورد نظرشون کنن . زمان و نحوه ثبت نام هر دانشگاهی تو سایت اون دانشگاه اعلام میشه .

تو اعلام نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت کارنامه ای برای داوطلبا صادر نمیشه . زمان اعلام نتایج نهایی ، داوطلبا فقط می تونن نتیجه قبولی و یا عدم قبولی خودشون رو ببینن . چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی ، مرکز سنجش و پذیرش پزشکی کشور اقدام به انتشار کارنامه نهایی داوطلبا می کنه .

کارنامه نهایی ارشد بهداشت برای اطلاع بیشتر داوطلبا نسبت به جزئیات انتخاب رشتشونه . تو این کارنامه جایگاه داوطلب تو هر رشته محل نسبت به بقیه داوطلبا مشخص شده و وضعیت قبولی داوطلب نسبت به آخرین نفر قبولی نوشته شده .

 


کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو آماده ان تا پاسخگوی تموم سوالای شما درباره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 باشن . شما می تونین با استفاده از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط باشین و تموم سوالای خودتون رو از این کارشناسا بپرسین .

 

 
سوالات متداول

1- چه مدارکی برای مشاهده نتیجه نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت لازمه ؟
برای مشاهده نتیجه نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، کد رهگیری ثبت نام لازمه که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

2- نتایج نهایی ارشد بهداشت چه زمانی اعلام میشه ؟
نتایج نهایی ارشد بهداشت احتمالا اواخر شهریور ماه اعلام میشه ، به محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج نهایی ارشد بهداشت تو این مقاله اطلاع رسانی میشه .

3- نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از چه طریقی قابل مشاهده است  ؟
برای مشاهده نتیجه نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید به سایت مرکز سنجش پزشکی کشور مراجعه کرد که تو متن این مقاله به طور کامل توضیح داده شده . 

منبع : اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سال کنکور ، سال خیلی مهمی برای متقاضیای کنکور تلقی میشه . در کنار وظایفی که خود داوطلب داره ، اولیا هم لازمه یکسری کارها انجام داده و شرایط رو برای موفقیت بیشتر فرزندشون مهیا کنن . این وظایف شامل : توجه به تغذیه مناسب و خواب کافی ، عدم مقایسه کردن با اطرافیان ، اطلاع از برنامه تحصیلی دانش آموز و ... میشه .


کنکور مهم ترین آزمونیه که داوطلبا تو دوره تحصیلشون شرکت می کنن و گاهی حتی می تونه سرنوشتشون رو هم عوض کنه . این سال نه تنها برای داوطلب بلکه برای خانواده و اطرافیانش هم مهم تلقی میشه و خانواده ها رو از لحاظ ذهنی و حتی جسمی درگیر مسائل و دغدغه های مرتبط با خودش کرده . البته نقش خانواده رو تو موفقیت یا حتی گاهی شکست تو کنکور نباید نادیده گرفت .

بچه ها بیشترین تاثیر رو از والدینشون می گیرن یعنی رفتار والدین تاثیر مستقیمی رو عملکرد فرزندشون داره . این تاثیر پذیری تو سال کنکور به خاطر استرس و تشویشی که برای داوطلبا به همراه داره ، بیشتر میشه و حتی می تونه تاثیر منفی هم در پی داشته باشه . به خاطر اهمیت و تاثیر رفتار والدین رو فرزنداشون ، تو این مقاله بایدها و نباید های رفتاری والدینی که فرزندشون کنکوریه ، رو گفتیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

10 وظیفه مهم والدین در حق دانش آموزان کنکوری

تو سال کنکور بهتره تا والدین به عنوان یک مشوق و راهنما در کنار فرزندشون باشن و سعی کنن بهترین شرایط رو برای فرزندشون فراهم کنن . برای همین لازمه تا والدین از وظایفی که تو این سال مهم  نسبت به فرزندشون دارن ، اطلاع کامل داشته باشن . مهم ترین این وظایف شامل :

 

 1. انتخاب مدرسه خوب :

خوب اولین چیزی که باید توجه کنین نقش مدرسه تو عملکرد و نتیجه داوطلب تو این سال مهمه . هیچ وقت نمیشه گفت یک مدرسه خوبه یا بده . چون مطمئنا ملاک ها و معیار های والدین برای دانش آموزش متفاوته و خوب بودن یا بد بودن از نظر هر شخص معنی متفاوتی داره . اما بهتره یک سری اصول برای انتخاب یک مدرسه خوب در کنار معیارای شخصی در نظر داشته باشین .

 

 2. صحبت کردن با فرزند :

سعی کنین حداقل ماهی یک بار ، به دور از هر استرس و تنشی تو یک محیط آروم با فرزندتون در رابطه با وضعیت تحصیلیش و دغدغه هاش صحبت کنین تا فرزندتون بدونه که حواستون به وضعیت روحی و علمیش هست . این کار باعث کاهش فشار روانی و استرسش میشه ، علاوه بر حمایت جسمی احساس حمایت روحی رو هم به همراه داره .

 

 3. شناخت حساسیت های روانی :

به خاطر فشار روانی و استرس زیادی که تو سال کنکور به داوطلبا وارد میشه ، از لحاظ روحی خیلی حساسن و ممکنه این حساسیت کاملا غیر منطقی باشه و حتی گاهی وقتا حرفایی که بهشون گفته میشه رو به اشتباه برداشت کنن .

این حساسیت های روانی ، کاملا طبیعیه و به خاطر استرس زیادی که دارن ممکنه ذهنشون ، حرفا و رفتار اطرافیان رو جور دیگه ای تحلیل کنه . این جور مواقع سعی کنین با حفظ آرامشتون ، منظورتون رو توضیح بدین . با اطلاع از حساسیت‌های فرزندتون می تونین با منطق و سیاست باهاش برخورد کرده تا دچار مشکل نشین .

 

 4. فراهم کردن شرایط مطالعه :

یکی از شرایط لازم برای موفقیت تو کنکور ، مطالعه مستمر و مداوم تو طول سال تحصیلیه . محیط مطالعه فرزندتون باید دارای نور کافی و به دور از استرس و تنش و سر و صدای زیاد باشه هم چنین بهتره تو این مدت مهمانی دادن ، زمان روشن بودن تلویزیون و زمان صرف غذا خیلی رعایت بشه تا با فراهم کردن شرایطی ایده آل برای مطالعه ، فرزندتون بتونه خودش رو برای این رقابت بزرگ آماده کنه .

 

 5. توجه به تغذیه مناسب و خواب کافی :

رعایت اصول تغذیه‌ای مناسب و خواب کافی ، تو ایجاد آرامش و کاهش استرس خیلی موثره . حتما باید یک الگوی رژیم غذایی مناسب تو زندگی روزمره داشته باشین . این رژیم غذایی حاوی ویتامین ب ، آهن ، کربوهیدرات‌ های مفید ، فیبر ، آنتی اکسیدان‌ها و ... باشه .

چون هر کدوم از این مواد مغذی به نحوی روی تقویت حافظه ، کاهش اضطراب و عملکرد دانش آموزا تاثیر مثبت میزاره . داشتن یک الگوی خواب مناسب ، می تونه تو کاهش استرس و خستگی تاثیر زیادی داشته باشه پس شرایط مناسبی رو برای خواب کافی فرزندتون ایجاد کنین .

 6. ارتباط مداوم با مشاور تحصیلی فرزندتون :

اکثر اولیا اطلاع دقیقی از شرایط کنکور و وضعیت تحصیلی فرزندشون ندارن . بهتره تا با مشاور فرزندتون در ارتباط باشین تا پیگیر عملکردش بوده و از برنامه مطالعاتی فرزندتون مطلع باشین . مطلع بودن از برنامه ‌ی مطالعاتی فرزندتون باعث میشه تا در جریان امورش باشین و بی‌دلیل و بدون اطلاع ایرادی نگیرین ، تذکر دادن ‌‌هاتون سر وقت و کاملا منطقی باشه .

 

 7. مقایسه کردن ممنوع :

یکی از کارایی که لازمه تا خانواده ها ازش دوری کنن ، مقایسه کردن فرزندشون با همکلاسی ها و اطرافیانه . این کار واقعا اشتباه و غیر منطقیه . چون شرایط ، توانایی ها ، معیار‌های علمی ، سطح علمی ، نوع یادگیری و قدرت یادگیری افراد با هم متفاوته .

هر فردی رو فقط با خودش میشه مقایسه کرد یعنی پیشرفتش رو طی گذر زمان دید . مقایسه فرد با خودش و مشاهده پیشرفتش تو گذشت زمان باعث افزایش اعتماد به نفس و گرفتن انگیزه بیشتری میشه .

 

 8. فراهم کردن محیطی آرام و بدون استرس با کاهش رفت و آمدهای خانوادگی :

به خاطر فشار و استرسی که داوطلب تو این مدت تحمل می کنه ممکنه گاهی یک جمله از طرف فامیل ، چندین روز ذهنش رو مشغول کنه و حتی ممکنه گاهی با صحبتایی که پیرامون نتیجه کنکور فرد میشه پیش خودش فکر کنه اگه نتیجه مطلوبی تو کنکور بدست نیاره چه اتفاقی میافته . بنابراین بهتره تو این مدت رفت و آمد های خانوادگی کاملا رعایت بشه تا فرزندتون تو یک محیط آروم و بدون حاشیه مطالعه خودش رو داشته باشه .

 9. داشتن توقع و انتظارات معقول با توجه به توانایی های فرزند :

توانایی ها و علاقه افراد با هم متفاوته . والدین نباید تو این سال پر اهمیت بدون توجه به توانایی های فردی و علاقه فرزندشون ، خواسته خودشون رو بهش تحمیل کنن . چون با این کار دارن با آینده فرزندشون بازی می کنن و مشکلات زیادی رو هم تو این سال و هم تو آینده فرزندشون به وجود میارن .

 

 10. عدم تاکید بر رشته یا دانشگاه خاص :

خانواده‌ها نباید هیچ اصراری داشته باشن که فرزندشون تو کدوم رشته یا کدوم شهر قبول بشه و اجازه ندن این موضوع برای فرزندشون استرس و اضطراب ایجاد کنه .

 

 تو کنکور سراسری زمان خیلی مهمه . 

 

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالای شما درباره وظایف والدینی که فرزندشون کنکوریه ، پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون رو از کارشناسای این مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی بپرسین . پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو شده تا از تمام اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .

 

 برای کسب نتیجه خوب تو کنکور سراسری ، لازمه تا داوطلبا بتونن آزمون خودشون رو مدیریت کنن .

 

 
سوالات متداول

1- والدین چه وظایفی نسبت به فرزندای کنکوریشون دارن ؟
از مهم ترین وظایف والدین نسبت به فرزندای کنکوریشون : صحبت کردن با فرزند ، شناخت حساسیت های روانی ، فراهم کردن شرایط مطالعه و ... هست که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

2- چرا نباید والدین فرزنداشون رو با دیگران مقایسه کنن ؟
همونطور که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده شرایط ، توانایی ها ، معیار‌های علمی ، سطح علمی ، نوع یادگیری و قدرت یادگیری افراد با هم متفاوته و این مقایسه باعث افزایش استرس و کاهش تمرکز فرزندشون میشه .  

3- دلیل عدم تاکید خانواده ها رو رشته یا دانشگاه خاص برای چیه ؟
از مشکلاتی که این تاکید برای داوطلب به وجود میاره افزایش استرس و کاهش بازدهی داوطلبه که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده . 

منبع : 10 توصیه مهم برای والدین کنکوری ها



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی از ارزشیابی و برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان را اعلام کرد.

خسرو ساکی جزئیات تکمیلی و نهایی زیر را درباره برگزاری امتحانات متوسطه اول، دوم و هنرستان‌ها در اختیار ایسنا قرار داد که به این شرح است:

حضوری بودن تمامی امتحانات دوازدهمی‌ها

- تمامی امتحانات پایانی خرداد ماه ۹۹ پایه دوازدهم نظری اعم از نهایی و غیرنهایی(داخلی) به صورت حضوری برگزار می‌شود.

- امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظری طبق برنامه اعلام شده و امتحانات داخلی پایه دوازدهم نظری نیز با تصویب شورای مدرسه تحت عنوان تکمیل فرآیند آموزش، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم 

- تمامی امتحانات  پایانی خرداد ماه ۹۹ پایه نهم نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود. امسال امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار نمی‌شود.

همچنین تمامی مراحل طراحی سوالات، برگزاری امتحانات و تصحیح اوراق در مدرسه  انجام خواهد گرفت. برنامه امتحانات پایانی پایه نهم بر اساس نظر شورای مدرسه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که ترجیحا از ششم خرداد ۹۹ شروع  و تا ۳۱ خرداد به اتمام  برسد و نمرات حداکثر تا پایان هفته اول تیرماه ۹۹  در سامانه ثبت شود.

ارزشیابی داوطلبان آزاد، ایثارگران، بزرگسالان و از راه دور

- ارزشیابی دانش آموزان داوطلب آزاد، ایثارگران، بزرگسالان و از راه دور به غیر از پایه دوازدهم، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی برابر آیین‌نامه‌های مربوط به صورت حضوری تا پایان خرداد برگزار می‌شود. امتحانات نهایی پایه‌های دوازدهم، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی مطابق آیین‌نامه‌های مربوط همزمان با دانش آموزان روزانه از  تاریخ هفدهم خرداد شروع می‌شود.

ارزشیابی غیرحضوری دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم

- ارزشیابی پایانی خرداد ماه  ۹۹ دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم طبق تصمیم شورای مدرسه ترجیحا بعد از تاریخ  ششم خرداد ماه به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام  می‌شود. ارزشیابی این دانش آموزان  بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، ارزشیابی حین آموزش‌های مجازی، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری، پژوهش‌های دانش آموزی مرتبط با دروس، خلاصه نویسی، نتایج ارزشیابی‌های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوه‌های ارزشیابی صورت می‌گیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه  ارائه می‌شود، این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی و پایانی نوبت دوم (خرداد) ثبت و اعلام نتیجه می‌شود. 

تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی هنرستانی‌ها به صورت حضوری 

- تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش (داخل و خارج هنرستان) از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا  ۱۵ مرداد ماه با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره  به صورت تراکمی و با برنامه ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود. 

- ارزشیابی پایانی خرداد ماه ۹۹ دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی هنرستان‌ها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیت‌های حضوری و غیر حضوری  دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه‌های ارزشیابی پیش گفته، انجام  خواهد شد. بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیر حضوری و پودمان های باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود.

 ضمنا رعایت  کلیه اصول و پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زمان برگزاری امتحانات مورد تاکید است.

آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم به صورت استانی برگزار و تاریخ آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع : اعلام جزئیات تکمیلی برگزاری امتحانات پایان ترم دانش آموزان



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه الزامی برای پذیرش حضوری دانشجویان از ۱۷ خرداد ماه برای دانشگاه‌ها وجود ندارد گفت: دانشگاه‌های که در شرایط سفید باشند و مستلزم جابجایی دانشجویان نباشند می‌تواند از ۱۷ خرداد دانشجویان کارشناسی ارشد خود را به صورت حضوری پذیرش کنند. بنابراین الزامی برای دانشگاه‌ها به منظور پذیرش فیزیکی همه دانشجویان وجود ندارد.

دکتر علی خاکی صدیق در تشریح عملکرد وزارت علوم در دوران تعطیلی آموزش حضوری ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: از همان ابتدای تعطیلی دانشگاه‌ها ما روش آموزش مجازی را برای ادامه فعالیت‌های دانشگاه‌ها به کار گرفتیم و در دنیا نیز دانشگاه‌ها آموزش الکترونیکی را در دستور کار خود قرار دادند. در واقع تمام تلاش ما در وزارت علوم این بود که تهدید تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع این ویروس را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: وزارت علوم همزمان با آغاز آموزش‌های مجازی دانشگاه‌ها اولین بخشنامه آموزشی خود را در ۱۰ اسفند ماه ۹۸ با محوریت ادامه آموزش‌های غیر حضوری و الکترونیکی صادر کرد و بعد از آن نیز کارگروه تخصصی آموزش الکترونیکی به منظور مشاوره و بهره‌گیری دانشگاه‌ها از این نوع آموزش‌ها و تقویت زیرساخت‌های آن تشکیل داد.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه‌های ما از حدود دو دهه قبل آموزش الکترونیکی خود را شروع کردند البته این آموزش‌ها به صورت دوره‌های الکترونیکی برگزار می‌شد و ما تجربه آموزش ترکیبی الکترونیکی را در دانشگاه‌ها نداشتیم و این گونه نبود که ما صرفا آموزش مجازی داشته باشیم اما با ایجاد شرایط فعلی دانشگاه‌ها مجبور شدند به سمت آموزش الکترونیکی صرف حرکت کنند. به همین جهت در کارگروهی که به همین منظور در وزارت علوم تشکیل شد توصیه‌ها و مشاوره های ما برای ارائه هرچه بهتر این آموزش‌ها آغاز شد به گونه‌ای که ما هیچ دوره‌ای را در ستاد تعطیلی نداشتیم و امسال شلوغ‌ترین عید آموزش عالی به شمار می‌رفت.

دکتر خاکی صدیق تاکید کرد: در وزارت علوم در فروردین ماه مصوبه‌ای به منظور حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها صادر کرد و با توجه به اینکه تجربه کار آموزش‌های غیرحضوری در دانشگاه‌ها متفاوت بود و مراکز از نظر امکانات، اعضای هیات علمی موقعیت جغرافیایی، تجهیزات سخت افزاری و غیره متفاوت بودند به همین جهت ما در هیچ مقطعی دنبال یک راه حل برای همه دانشگاه‌ها در حوزه آموزش‌های مجازی نبودیم و به همین جهت این اجازه به مدیران دانشگاه‌ها داده شد که با توجه به وضعیت خود از بخش‌نامه‌های که صادر می‌شود استفاده کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص وضعیت آموزش مجازی در موسسات  غیردولتی و غیر انتفاعی نیز گفت: وزارت علوم تسهیلاتی را برای این موسسات در نظر گرفت که بتوانند این موضوع را به خوبی مدیریت کنند و امکاناتی را به آن دانشگاه‌ها اختصاص داد.

وی در خصوص وضعیت برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها نیز گفت: در این راستا وزارت علوم بخش‌نامه‌ای را ارسال کرد که در آن قید شد اگر امکان حضور دانشجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم باشد امتحانات پایان ترم می‌تواند به صورت حضوری برگزار شود اما به طور کلی اولویت وزارت علوم در این زمینه حفظ سلامتی دانشجویان و اساتید هست.

معاون آموزشی وزارت علوم  با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله باکرونا مبنی بر بازگشایی دانشگاه از ۱۷ خردادماه گفت: براساس این مصوبه تاکید شده است که شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها مجاز اعلام می‌شود ولی این به معنی الزام حضور همه دانشجویان در دانشگاه‌ها نیست. در واقع  اولویت ما حضور دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها هستند که این دانشجویان برای انجام پژوهش‌های خود باید در محیط‌های دانشگاهی حاضر باشند.

وی تاکید کرد: درصد قابل توجهی از دانشگاه‌ها توانستند آموزش‌های غیرحضوری دروس خود را پیش ببرند و ما مشکلی در زمینه اتمام دروس دانشجویان نداریم که نیازمند حضور فیزیکی دانشجویان باشد.

به گفته وی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به شرطی که بتواند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در شرایط سفید از نظر ابتلا به کرونا باشند و حضور فیزیکی دانشجویان مستلزم جابجایی آنها نباشد و این گونه نباشد که دانشجویان از نقاط مختلف مثلا برای حضور یک هفته در دانشگاه حاضر باشند، می‌توانند اقدام به پذیرش حضوری دانشجویان کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص وضعیت دانشجویانی که به آموزش‌های مجازی دسترسی نداشتند نیز گفت: دانشجویانی که به اینترنت و آموزش مجازی دسترسی نداشته باشند می‌تواند درخواست حذف ترم بدون احتساب سنوات داشته باشند و دانشگاه‌ها نیز ملزم به رسیدگی به این درخواست‌ها هستند.

دکتر خاطی صدیق از تصمیم وزارت علوم برای نظارت و ارزیابی دوره‌های مجازی و اساتید دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ما به این مراکز اعلام کردیم که یک ارزیابی اولیه از وضعیت خود داشته باشند ولی ارزیابی کامل و علمی وزارت علوم در این زمینه در تابستان شروع می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به وضعیت شهریه دانشجویان در ترم تحصیلی جاری نیز خاطرنشان کرد: این موضوع در حیطه تصمیم گیری معاونت آموزشی نیست اما توصیه ما همواره این بوده با توجه به شرایط بحرانی دانشگاه‌ها همراهی لازم را با دانشجویان داشته باشند تا علاوه بر نگرانی ناشی از شرایط استرس مالی نیز به دانشجویان وارد نشود. البته عنوان شد در این زمینه هیات امنای دانشگاه‌ها یک تصمیم واحد بگیرند که اقدام بسیار درستی است اما در خصوص اینکه در چه مرحله‌ای از تصمیم گیری وجود دارد در جریان آن نیستم.

وی  با تاکید بر اینکه دانشجویان در ترم جاری تا چهار درس را می‌توانند به عنوان معرفی به استاد بگیرند گفت: طبق آیین‌نامه، دانشجویان دو درس را می‌توانستند به عنوان معرفی به استاد بگیرند اما در ترم جاری تا چهار درس امکانپذیر شد و دانشگاه‌ها هم می‌توانند ترم تابستانی برگزار کنند.

وی از دسترسی حدود ۳.۵ میلیون دانشجو به آموزش مجازی در ترم جدید خبر داد و گفت: در خصوص وضعیت آموزش دانشگاه‌ها برای ترم آینده هنوز نمی‌توانیم شرایط را پیش‌بینی کنیم اگرچه برخی از دانشگاه‌های دنیا اعلام کردند که آموزش‌های آنها در ترم جاری به صورت الکترونیکی خواهد بود اما ما با توجه به شرایط تصمیم گیری خواهیم کرد اما دانشگاه می‌تواند آموزش مجازی را به صورت یک گزینه مهم آموزش در ترم آینده مدنظر قرار بدهد ولی به طور کلی آموزش در دوران پساکرونا یا در ترم آینده با آموزش مجازی که از اسفند ماه ۹۸ آغاز شد متفاوت خواهد بود و ما کیفیت آموزشی را ارتقا خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی که تا حدود ۵ اردیبهشت به دست آوردیم در دانشگاه‌های دولتی متمرکز حدود ۸۳.۷ درصد در دانشگاه پیام نور ۹۳ درصد و در دانشگاه علمی کاربردی ۵۰ درصد و دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰ درصد، دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیر دولتی ۷۴ درصد، دانشگاه شاهد ۹۳ درصد، دانشگاه آزاد ۹۰ درصد از دانشجویان خود را در ترم تحصیلی جاری تحت آموزش مجازی قرار دادند. از حدود سه میلیون دانشجوی کل کشور حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به ایتنرنت و آموزش مجازی دسترسی داشتند و از ۳۰۰ هزار دانشجوی دیگر آماری در دسترس نیست. به طور کلی ۸۶ درصد دانشجویان ما از پوشش آموزش‌های الکترونیکی بهره مند شدند.

منبع : اجباری نبودن حضور دانشجویان در دانشگاه ها



:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سازمان سنجش هر ساله ، فهرستی رو تحت عنوان لیست حذفیات کنکور سراسری منتشر می کنه تا داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور سراسری رو دارن با مطالعه این فهرست از جزئیات حذفیات کنکور سراسری مطلع بشن . این فهرست حذفیات شامل : مباحث کم اهمیت ، پاورقی ها و .... میشه .

یکی از سنگین ترین و سرنوشت سازترین رقابتا تو دوران تحصیل ، آزمون سراسریه . حجم مطالبی که داوطلبا برای این آزمون باید مسلط باشن ، خیلی زیاده و همین یکی از دلایل افزایش استرس داوطلباست . سازمان سنجش برای کاهش این استرس ، مطالب کم اهمیتی مثل بعضی صفحه های کتاب ، پاورقی ها و بیشتر بدانیم و ... رو به عنوان حذفیات کنکور سراسری اعلام می کنه تا داوطلبا زمانی رو برای یادگیری و تسلط این مباحث نذارن .

امسال با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی حدودا 3 ماهه مدارس ، تدابیر سازمان سنجش در رابطه با لیست حذفیات کنکور کمی متفاوت تره . با توجه به شرایط پیش اومده سازمان سنجش اقدام به حذف 20 درصد از محتوای درسی سال دوازدهم کرد تا اگه داوطلبی به هر دلیلی تو این 20 درصد مطالب مشخص شده ضعفی داره ، این ضعف درسی مسبب ایجاد مشکلاتی تو نتیجه کنکورش نشه .

داوطلبایی که تصمیم به شرکت تو این ماراتن بزرگ دارن ، لازمه تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام به دریافت لیست حذفیات کنکور سراسری کنن تا بتونن خودشون رو بهتر برای این رقابت آماده کنن . اطلاع از لیست حذفیات کنکور سراسری تو کم کردن حجم مطالب درسی خیلی می تونه به داوطلبای کنکوری کمک کنه . این لیست حذفیات ، هر ساله تغییر پیدا می کنه . با توجه به اهمیت داشتن ، لیست حذفیات کنکور سراسری ، تو این مقاله این لیست حذفیات رو مشخص کردیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

فهرست حذفیات نظام جدید کنکور سراسری ۹۹

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور سراسری ۹۹ نظام جدید (3-3-6 ) رو دارن با توجه به نظام انتخابیشون برای موفقیت بیشتر تو کنکور سراسری 99 باید از فهرست حذفیات منابع کنکور سراسری نظام جدید مطلع باشن .

 

برای اطلاع از فهرست حذفیات کنکور سراسری نظام جدید ( 3-3-6 ) کلیک کنید .

 

به خاطر شرایط متفاوت آموزش ، امسال تدابیر سازمان سنجش در رابطه با لیست حذفیات کنکور کمی متفاوت تره . تو آخرین اطلاعیه سازمان سنجش ، جدولی تحت عنوان میزان پوشش محتوای کتب درسی پایه دوازدهم برای داوطلبایی که قصد شرکت تو آزمون سراسری ۹۹ نظام جدید ( 3-3-6 ) رو دارن ، منتشر شده . با مطالعه جدول زیر می تونین از لیست این مطالب مطلع بشین .

 

 
رديف     نام كتاب     80 درصد محتوای تحت پوشش     20 درصد حذفيات
1     فيزيك 3     

رشته تجربی :

كد 112244 (چاپ 1398) از صفحه 1 تا پايان صفحه 102 (تا ابتدای مدل اتم رادرفورد ـ‌ بور)

 

رشته رياضی فيزيك :

كد 112209 (چاپ 1398) از صفحه 1 تا پايان صفحه 124 (تا ابتدای مدل اتم رادرفوردـ بور)
    

رشته تجربی :

كد 112244 (چاپ 1398) از صفحه 103 (ابتدای مدل اتم رادرفورد ـ بور) تا پايان صفحه 125 (پايان فصل 4) حذف است. لازم به تذكر و توضيح است تمرينهای صفحه 122 از تمرين شماره 1 تا پايان تمرين شماره 7 جزو آزمون هستند.

 

رشته رياضی فيزيك :

كد 112209 (چاپ 1398) از صفحه 124 (ابتدای مدل اتم رادرفورد ـ بور) تا پايان صفحه 156 (پايان فصل 6) حذف است. لازم به تذكر و توضيح است تمرينهای صفحه 134 از تمرين شماره 1 تا پايان تمرين شماره 10 جزو آزمون هستند.
2     زيست شناسی 3     صفحه 1 تا 100     صفحه 101 تا 124
3     تاريخ 3     صفحه 1 تا 124 (تا پايان درس 9)     صفحه 125 تا 159 (درس 10 تا 12)
4     زبان انگليسی 3     صفحه 1 تا 82     صفحه 83 تا 102
5     فارسی 3 (كليه رشته ها) كد 112201     صفحه 10 تا 147     صفحه 148 تا 163
6     علوم و فنون ادبی 3 (علوم انسانی و معارف اسلامی)     صفحه 10 تا 94     صفحه 95 تا 122
7     جغرافيای (3) (كاربردی) رشته علوم انسانی     صفحه 1 تا 93 (تا مبحث زمين لغزش)     صفحه 93 تا 115
8     عربی، زبان قرآن (3) كد 112206 رشته علوم تجربی و رياضی و فيزيك     صفحه 1 تا پايان صفحه 48 يعنی از درس اول تا پايان درس سوم     صفحه 49 تا پايان صفحه 65 يعنی همه درس چهارم
9     عربی، زبان قرآن (3) كد 112207 رشته ادبيات و علوم انسانی     صفحه 1 تا پايان صفحه 70 يعنی از درس اول تا پايان درس چهارم     صفحه 71 تا پايان صفحه 82 يعنی همه درس پنجم
10     عربی، زبان قرآن (3) كد 112208 رشته علوم و معارف انساني     صفحه 1 تا پايان صفحه 124 يعنی تا پايان درس هشتم     صفحه 125 تا پايان صفحه 164 يعنی همه درس نهم و دهم
11     شيمی 3     صفحه 1 تا 100 (اول مبحث آمونياك و بهرهوري در كشاورزي)     صفحه 101 تا 121
12     حسابان 2 (رشته رياضی)     از صفحه 1 تا 110 پايان فصل 4     از صفحه 111 تا 144
13     رياضيات گسسته (رشته رياضی)     از صفحه 1 تا 72 پايان درس اول از فصل 3     از صفحه 73 تا 84
14     هندسه 3 (رشته رياضی)     از صفحه 1 تا 76 پايان درس اول از فصل 3     از صفحه 77 تا 86
15     رياضی3 (رشته تجربی) كد 112211     از صفحه 1 تا 120 پايان فصل 5     از صفحه 121 تا 150
16     رياضی و آمار 3 (رشته انسانی)     از صفحه 1 تا 85 پايان درس اول از فصل 3     از صفحه 86 تا 104
17     فلسفه 2     از صفحه 1 تا 63     از صفحه 65 تا 90
18     جامعه شناسی 3     از صفحه 1 تا 92     از صفحه 93 تا 116
19     دين و زندگی 3 كد 112204     از صفحه 1 تا 109     از صفحه 10 1 تا 140
20     دين و زندگی 3 كد 112205     از صفحه 1 تا 135     از صفحه 136 تا 175
21     تاريخ 3 كد 112233 رشته علوم و معارف اسلامی     از صفحه 1  تا 135     از صفحه 136 تا 175

 

 یکی از پر متقاضی ترین گروه های آزمایشی کنکور سراسری ، رشته تجربیه . 

 
فهرست حذفیات نظام قدیم کنکور سراسری ۹۹

داوطلبای فارغ التحصیل نظام ترمی واحدی – سالی واحدی که قصد شرکت تو کنکور سراسری 99 رو دارن و با توجه به نظام آموزشیشون تصمیم به شرکت تو کنکور نظام قدیم رو گرفتن . این دسته از داوطلبا باید توجه داشته باشن که سازمان سنجش با توجه به منابع اطلاع رسانی شده این نظام اقدام به حذف یکسری مطالب کرده و لازمه تا برای موفقیت بیشتر تو کنکور سراسری ۹۹ از فهرست این حذفیات مطلع باشن .

 

برای اطلاع از فهرست حذفیات کنکور سراسری نظام قدیم ( ترمی واحدی - سالی واحدی ) کلیک کنید .

 

 با توجه به تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ خیلی از داوطلبا تو این مهلت 3 ماهه تصمیم به جمع بندی تمام مطالبی که تا الان خوندن با استفاده از بهترین روش های جمع بندی دارن .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما درباره فهرست حذفیات کنکور سراسری پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون رو از کارشناسای این مرکز مشاوره بپرسین . پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور تحصیلیکو بشین تا از تمام اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع باشین .

 

 

 
سوالات متداول

1- معمولا کدوم قسمت از کتابا جزو حذفیات کنکور سراسری اعلام میشه ؟
حذفیات کنکور معمولا شامل پاورقی ها ، بیشتر بدانیم و ... کتاب های درسی که اهمیت زیادی ندارن ، تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده .  

2- چجوری میشه از بخش های حذف شده کتاب مطلع شد ؟
برای اطلاع از لیست حذفیات کنکور می تونین به سایت سنجش و یا متن همین مقاله مراجعه کنین .

3- حذفیات کنکور سراسری از طریق دفترچه ثبت نام قابل دسترسیه ؟
لیست حذفیات کنکور ، از طریق سایت سنجش منتشر میشه ، لیست حذفیات کنکور تو متن این مقاله به طور کامل قرار داده شده . 

منبع : حذفیات کنکور سراسری



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی 99 - 1400 برای همه دور ها ( ابتدایی ، متوسطه دوره اول ، متوسطه دوره دوم ) از اول خرداد شروع میشه و والدین باید با توجه به پایه تحصیلی و زمان دقیق ثبت نام مدرسه مد نظرشون برای ثبت نام دانش آموزشون اقدام کنن .

کم کم با نزدیک شدن پایان سال تحصیلی دغدغه والدین میشه انتخاب یک مدرسه مناسب برای دانش آموزشون تو سال تحصیلی جدید . خیلی ها از همون مدرسه قبلی راضی هستن و خیلی ها به دنبال انتخاب مناسب تر برای دانش آموزشون می گردن ، خیلی ها به دلیل تغییر دوره مجبورن که مدرسه دانش آموزشون رو تغییر بدن .

اما بعد از انتخاب مدرسه دغدغه والدین اینه که چه زمانی باید برای ثبت نام پایه تحصیلی 99 - 1400 اقدام کنن که به موقع باشه و یک وقت با دیر اقدام کردن ثبت نام مدرسه ، ظرفیت اون مدرسه جدید تکمیل نشه . برای همین تو ادامه این مقاله در مورد زمان ثبت نام مدارس ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم ۹۹ - ۱۴۰۰ صحبت کردیم .

 

زمان ثبت نام مدارس ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰

دوره ابتدایی حساس ترین دوره آموزشی دانش آموزانه که با ثبت نام به موقع تو مدرسه دلخواهتون می تونین خیالی راحت برای آموزش فرزندتون داشته باشین . معمولا ثبت نام مدارس ابتدایی همزمان با تموم شدن امتحانات آخر سال تحصیلی به صورت حضوری و یا اینترنتی انجام میشه .

ثبت نام مدارس ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ از اول خرداد شروع میشه و احتمالاً این ثبت نام تا ۳۱ مرداد ماه هم ادامه داره که تو جدول زیر زمان دقیق ثبت نام بعضی از مدارس رو گفتیم .

 
نوع مدرسه     زمان ثبت نام اول ابتدایی     میان پایه ها
دولتی     از اول خرداد تا آخر مرداد     از اول خرداد تا آخر مرداد
غیرانتفاعی     از اول خرداد تا آخر مرداد     از اول خرداد تا آخر مرداد
شاهد     اول ابتدایی 7 تا 17 خرداد     احتمالا در مرداد ماه

 

 

 
زمان ثبت نام مدارس متوسطه دوره اول ۹۹ - ۱۴۰۰

دانش آموزایی که پایه ششم تحصیلی می گذرونن می تونن وارد دوره اول متوسطه و یا همون دوره راهنمایی بشن . این دوره شامل پایه های هفتم ، هشتم و نهم میشه که تنوع انتخاب مدرسه برای ثبت نام مدارس متوسطه اول بیشتر هستش . دانش اموزا دوره اول متوسطه 99 - 1400 می تونن ثبت نامشون رو تو مدارس مختلفی از جمله مدارس دولتی ، غیر دولتی ، شاهد ، تیزهوشان و .. انجام بدن .

زمان ثبت نام مدارس دوره اول متوسطه ۹۹ - ۱۴۰۰​ از اول خرداد ماه شروع میشه و دانش آموزا می تونن ثبت نامشون رو تا آخر مرداد انجام بدن که تو جدول زیر زمان دقیق ثبت نام بعضی از مدارس گفته شده .

 
نوع مدرسه     زمان ثبت نام پایه هفتم     میان پایه ها
شاهد     از اول تا 14 تیر     احتمالا در مرداد ماه
تیزهوشان     از 26 بهمن تا 7 اسفند     از اول خرداد تا آخر مرداد
انرژی اتمی     از 25 بهمن تا اردیبهشت ماه     از 25 بهمن تا اردیبهشت ماه

 

زمان ثبت نام مدارس متوسطه دوره دوم ۹۹ - ۱۴۰۰

مدارس متوسطه دوره دوم شامل پایه های تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم میشه . دانش آموزا برای ثبت نام مدارس متوسطه دوره دوم انتخاب های زیادی مثل مدارس دولتی ، غیر دولتی ، شاهد ، تیزهوشان ، نمونه دولتی ، انرژی اتمی ، البرز و ... دارن .

ثبت نام مدارس دوره دوم متوسطه ۹۹ - ۱۴۰۰ از اول خرداد ماه شروه میشه و دانش آموزا می تونن ثبت نامشون رو تا آخر مرداد انجام بدن که تو جدول زیر زمان دقیق ثبت نام بعضی از مدارس رو گفتیم .

 
نوع مدرسه     زمان ثبت نام پایه هفتم     میان پایه ها
شاهد     از 5 تا 21 تیر ماه     احتمالا در مرداد ماه
تیزهوشان     از 26 بهمن تا 7 اسفند     -
نمونه دولتی     هنوز مشخص نشده     -
انرژی اتمی     از 25 بهمن تا اردیبهشت ماه     از 25 بهمن تا اردیبهشت ماه
البرز     از 20 تا 31 اردیبهشت     

-

 


با توجه به وضعیت پیش اومده و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیش بینی میشه ثبت نام مدارس ۹۹ - ۱۴۰۰ به صورت سیستمی انجام بشه . اگر هم امکان ثبت نام سیستمی تو مدرسه ای نباشه ، ثبت نام مدارس بر اساس حروف الفبا و با رعایت اصول بهداشتی انجام میشه .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم امادن تا به تموم سوالای شما در مورد ثبت نام مدارس 99 - 1400 برای دانش آموزتون پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشنا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای بررسی و مقایسه مدارس مختلف استفاده کنین و بهترین مدرسه رو برای دانش آموزتون انتخاب کنین .

 

 
سوالات متداول

1- ثبت نام دانش آموزای دوره ابتدایی چه زمانی انجام میشه ؟
این ثبت نام از اول خرداد ماه شروع میشه که زمان دقیق ثبت نام تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

2- ثبت نام دانش آموزای متوسطه دوره اول چه زمانی انجام میشه ؟
این ثبت نام از اول خرداد ماه شروع میشه که جزئیات زمان دقیق ثبت نام مدارس مختلف تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- ثبت نام دانش آموزای متوسطه دوره دوم چه زمانی انجام میشه ؟
این ثبت نام از اول خرداد ماه شروع میشه که جزئیات زمان دقیق ثبت نام مدارس مختلف تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده . 

منبع : زمان ثبت نام مدارس



:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه خوارزمی بر اساس آیین نامه " پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری " از میان متقاضیان واجد شرایط ، برای سال تحصیلی 99 - 1400، در رشته های مندرج در جدول ، بدون شرکت در آزمون ، اقدام به پذیرش دانشجو می نماید .

  • شرایط پذیرش داوطلبان :

الف- شرایط عمومی:
1. اعتقاد به دین مبین اسلام با یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .
2. متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران .
3. نداشتن ممنوعیت از تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح .

ب- شرایط اختصاصی:
1. دانش آموختگان دارای میانگین کل 16 و یا بالاتر در مقطع کارشناسی برای تمامی رشته ها
2. دانش آموختگان دارای میانگین کل 17 و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد برای تمامی رشته ها و دفاع از نمره پایان نامه با درجه عالی بین نمره 18 - 20 می باشند .
3. تاریخ فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد متقاضی از تاریخ 97/6/1 به بعد باشد .
4. طول دوره تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 5 نیمسال باشد .
5. کسب حداقل 7 امتیاز از ردیف شماره 1 بخش امتیازات پژوهشی در زمان بررسی مدارک الزامی می باشد .  داشتن حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی یا ISI مستخرج از پایان نامه چاپ شده یا دارای گواهی معتبر چاپ دارای شماره و زمان چاپ مقاله . چنانچه متقاضی هنوز موفق به دفاع از پایان نامه خود نشده ، مقالات ارائه شده باید در جهت رشته دانشجو باشد .
توجه:
• متقاضیان فاقد مقاله علمی و پژوهشی یا ISI و یا فاقد گواهی پذیرش چاپ مقاله علمی و پژوهشی یا ISI ،مجاز به ثبت نام در این فراخوان نمی باشند .
• متقاضیانی که تنها یک مقاله همایشی یا کنفرانسی دارند نیز مجاز به ثبت نام در این فراخوان نمی باشند .
6. کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و مصاحبه مطابق با جدول ارزشیابی پیوست
7. پذیرش برای ورود به دوره تحصیلی دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی ، صرفا از بین دانش آموختگان دانشگاه های دولتی معتبر انجام خواهد گرفت .
8. کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون های زبان معتبر تا قبل از آزمون جامع دکتری .

تبصره 1 : آزمون های زبان معتبر مطابق با جدول شماره 4 ، به قرار ذیل است . داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی زبان فقط تا دو سال معتبر است.
MSRT (MCHE) – IELTS –TOEFL(PBT)-TOEFL(IBT)-TOEFL(CBT)-TOLIMO
تبصره 2 : چنانچه متقاضی آن ، دارای مدرک زبان معتبر باشند ، مطابق با جدول شماره 4 امتیاز لازم را کسب خواهند کرد .

  • زمان ثبت نام :

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی از تاریخ 99/1/30 لغایت 99/2/25 با مراجعه به نشانی اینترنتی https://golestan.khu.ac.ir نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند . البته ثبت نام در فراخوان پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون تا ۱۵ خرداد ماه تمدید شد.


• داوطلبان لازم است با ورود به سایت گلستان بر روی قسمت متقاضیان استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی کلیک نمایند .
• وارد منوی ثبت مشخصات اولیه داوطلب شده مشخصات اولیه خود را به طور کامل وارد نمایند .
• بعد از وارد نمودن اطلاعات اولیه نسبت به ایجاد و تعریف شناسه کاربری و گذر واژه اقدام نموده و آن را به خاطر سپرده و ذخیره و نگهداری نمایند و از سامانه خارج شوند .
• مجددا به نشانی https://golestan.khu.ac.ir مراجعه نموده و حساب کاربری خود را وارد نمایند .
• با کلیک بر روی متقاضیان استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی اطلاعات لازم را کامل نمایند .
• داوطلبان می بایست شماره پرونده ای که سیستم برای آنها ایجاد می کند را برای پیگیری های بعدی ذخیره و نگهداری نمایند . 

منبع : ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه رازی از بین برگزیدگان علمی دانشگاه رازی و سایر دانشگاه ها که واجد شرایط عمومی و اختصاصی آیین نامه استعداد درخشان هستند ، در دوره دکتری تخصصی برای نیمسال اول سال تحصیلی ٤٠٠- ٩٩ دانشجو می پذیرد.

شرایط ثبت نام :

  • شرایط اختصاصی :

١ -دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته مورد تقاضا و مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از یکی از دانشگاههای داخل کشور
٢ -دارا بودن میانگین کل معدل ١٦ یا بالاتر در مقطع کارشناسی (یا معدل همتراز شده طبق همترازی سامانه سازمان سنجش)
٣ -دارا بودن میانگین کل معدل ١٧ یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد (یا معدل همتراز شده طبق همترازی سامانه سازمان سنجش)
٤ -بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد .
٥ -قبولی در مصاحبه گروه مربوطه
٦ -متقاضی باید حداکثر تا تاریخ 99/6/31 دانش آموخته شود .
٧ -کسب حداقل ٧ امتیاز از بند ١ -١ جدول شماره ١ (جدول در متن کامل فراخوان)
تبصره ١ : پذیرش افراد مشمول این آیین نامه ، در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی ، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است .
تبصره ٢ : لازم به ذکر است از دانش آموختگان دانشگاههای غیر دولتی ، پیام نور ، غیرانتفاعی، آزاد ، جامع علمی کاربردی ، مجازی ، پـردیس هـای بین الملل (خودگردان) پذیرش بدون آزمون به عمل نمی آید . لذا دانشجویان دانشگاه های مذکور از ارسال مدارک یـا پرداخـت وجـه جـداً خـود داری نمایند . 

توجه : از دانشجویان و دانش آموختگان پردیس خودگردان دانشگاه رازی پذیرش به عمل می آید.

  • نحوه ارائه مقالات یا فعالیتهای علمی برگزیده:

١ -مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ١ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مرتبط با پایان نامه باشد .
تبصره : منظور از پذیرش مقاله ، پذیرش بدون قید و شرط مقاله می باشد .
٢ -هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد .
٣ -برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر ( خورازمی ، فارابی ، رازی و یا ابن سینا ) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند .
٤ -برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی ( رتبه های اول تا پانزدهم کشوری) باید تآیید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند .
٥ -مقاله ، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن ، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از نام استاد راهنما یا مشاور ذکر شود( نام دانشجو باید اولین نویسنده در لیست دانشجویان باشد) و یا مخترع اصلی اختراع باشد در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت .
تذکر: پذیرش داوطلبان حائز شرایط این آیین نامه بدون پرداخت شهریه تحصیلی است . بنابراین داوطلبانی که از این طریق پذیرفته می شوند در صورت انصراف از تحصیل ، ملزم به پرداخت هزینه های آموزش رایگان خواهند بود .

ظرفیت پذیرش:

١ -دانشگاه اختیار دارد حداکثر ٢٠ %ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی - پژوهشی دوره روزانه دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت به صورت مازاد برظرفیت ، پذیرش نماید .
٢ -ظرفیت مذکور مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه می باشد .

مدارک لازم:

  1.  فرم تکمیل شده تقاضا ( فرمهای ١،٢ ،٣ ، فرم تایید مقاله توسط استاد راهنما) به طور دقیق و خوانا (دانشجویان یا دانش آموختگان دانشگاه رازی نیازی به تکمیل فرم شماره ٢ ندارند)

  2.  یک نسخه تصویر شناسنامه (فقط صفحه اول و در صورت داشتن توضیحات، تصویر تمام صفحات الزامی است) وتصویر کارت ملی

  3.  تصویر مدرک نمایانگر وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور

  4.  تصویر گواهینامه و ریز نمرات در دوره کارشناسی ارشد که نمره پایان نامه حتما در آن درج شده باشد. معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه و ذکر نمره پایان نامه ( درصورت دفاع) باید ارائه شود . (ارائه نمره پایان نامه برای دانشجویان سال آخر که تا 99/6/31 دانش آموخته می شوند الزامی نیست)

  5.  تصویر گواهینامه و ریز نمرات در دوره کارشناسی

  6.  معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد (برای دانشجویان المپیادی)

  7.  معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره های معتبر علمی خوارزمی ، فارابی ، رازی ، ابن سینا ( برای برگزیدگان جشنواره ها در مقطع کارشناسی ارشد )

  8.  تصویر کامل کلیه مقالات علمی ترویجی ، علمی پژوهشی ، ISI ، ISC که منتشر شده باشد . (در صورت انتشار مقاله ، تصویر جلد مجله حتماً ضمیمه شود)

  9.  تصویر کلیه مقالات ارائه شده در کنفرانس ها ، کلیه تألیفات ، کتب و فعالیت های پژوهشی داوطلب

  10.  گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند ( نسخه کامل مقاله نیز ضمیمه شود )

  11.  تصویر جلد مجله که اعتبار و درجه ی علمی مجله مشخص باشد ( علمی - پژوهشی، ISC ، ISI ،( مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد .

  12. ارائه فرم تأیید مقاله توسط استاد راهنما

 مهلت ارسال مدارک و ثبت نام تا پایان اردیبهشت ماه می باشد 

منبع : ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی کرمانشاه



:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه گلستان به منظور اجرای سیاست های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان ، از بین دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها، طبق آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای نیمسال اول سال تحصیلی 1399- 1400 در دوره دکتری دانشجو می پذیرد .

رشته های مورد پذیرش :

زیست شناسی (فیزیولوژی گیاهی) ، ریاضی محض (جبر و آنالیز) ، زمین شناسی تکتونیک و فیتوشیمی

شرایط ثبت نام :

1. دانشجویان نیمسال چهارم در مقطع کارشناسی ارشد که تا پایان شهریور 1399 فارغ التحصیل شوند یا فارغ التخصیلان کارشناسی ارشد که بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی آنها نگذشته باشد .

2. داشتن میانگین کل حداقل ۱۶ در دوره کارشناسی و میانگین حداقل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (با میانگین همتراز شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه) .

3. کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق آیین نامه فوق الذکر .

4. کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون ها و ارائه آن تا قبل از ثبت نام

5. شرکت در مصاحبه دکتری

– پذیرش تنها در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی ، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است .

– داوطلبان تنها مجاز به انتخاب یک رشته می باشند .

مدارک لازم :

1. تکمیل فرم فعالیت های آموزشی و پژوهشی (CV)

2. گواهی فراغت از تحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد که در آن نمره معدل قید شده باشد برای دانش آموختگان یا گواهی تاریخ فراغت از تحصیل برای دانشجویان کارشناسی ارشد

3. تکمیل فرم خلاصه وضعیت متقاضی به صورت تایپ شده

4. فایل اسکن گواهی پذیرش یا چاپ مقاله ISI یا علمی پژوهشی داخلی و خارجی مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت که مرتبط با پایان نامه باشد ، به همراه صفحه اول مقاله ، اسکن گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ، اسکن گواهی برگزیدگی جشنواره های علمی معتبر بین المللی خوارزمی ، فارابی ، رازی و ابن سیناء که مجموعه آنها در یک فایل PDF ارسال گردد .

5. لازم به ذکر است صرفا مقالات پذیرش یا چاپ شده در مجلات ارسال شود . ارائه سایر مدارک پژوهشی در روز مصاحبه الزامی است .
6. واریز مبلغ 800,000 ریال (هشتصد هزار ریال) به حساب شماره 3150063581 با شناسه 005006004057 بانک تجارت شعبه دانشگاه به نام درآمد انتشارات داشگاه گلستان و ارسال فیش واریزی .

آدرس ارسال مدارک : کیلومتر ده جاده گرگان - گنبد ، کیلومتر یک جاده سرخنکلاته - گرگان ، دانشگاه جامع گلستان ، کد پستی 79142 - 49361
شماره تماس 01738734141 (دفتر هدایت استعداد درخشان دانشگاه)

نکات قابل توجه :

هزینه ثبت نام غیرقابل استرداد است .

مهلت ثبت نام تا 99/02/31 می باشد .

درج عبارت (مربوط به استعدادهای درخشان) بر روی پاکت پستی الزامی است .

تحویل اصل فرم ها و گواهی های ارسالی بالا در روز مصاحبه الزامی است .

داوطلبان مشغول خدمت وظیفه ، با ارائه گواهی از یگان محل خدمت خود مبنی بر اتمام خدمت وظیفه عمومی تا پایان شهریور ۱۳۹۹ ، می توانند در این فراخوان شرکت کنند .

متقاضیان واجد شرایط در زمان مقرر جهت مصاحبه علمی دعوت خواهند شد .

لازم به ذکر است که ارائه درخواست و دعوت به مصاحبه به منزله پذیرش قطعی نمی باشد و پذیرش قطعی داوطلبان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود .

اسامی پذیرفته شدگان نهایی در نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد .

منبع : ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه گلستان



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه زنجان طبق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در دوره تحصیلی دکتری اقدام به پذیرش دانشجو می نماید .

زمان ثبت نام :

داوطلبان دارای شرایط  ثبت نام ، پس از مطالعه دقیق آیین نامه های  یاد شده که متن کامل به پیوست آورده شده است، بایستی فرم­های مربوطه را به صورت اشاره شده تکمیل و از تاریخ 1399/02/01 تا پایان وقت اداری مورخ 1399/02/31  صرفا در سامانه گلستان به آدرسhttp://golestan.znu.ac.ir مطابق راهنمای ثبت نام بارگذاری نموده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند. لازم به ذکر است هیچ مدرکی به صورت حضوری یا پستی پذیرفته نخواهد شد.

شرایط ثبت نام :

پذیرش دانشجوی بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق لیست رشته­ های پیوست صورت می گیرد. 

الف) دارا بودن صلاحیت­های عمومی داوطلبان

ب) دارا بودن شرایط اختصاصی داوطلبان پذیرش بدون آزمون (مطابق آیین­ نامه­ ها­ی پیوست)

ج) ارسال مدارک لازم جهت شرکت در فراخوان

مدارک جهت شرکت در فراخوان مقطع دکتری (Ph.D) :

1-تصویر فرم اعلام وضعیت مقطع کارشناسی ارشد (فرم شماره 1)

2- تصویر فرم اعلام وضعیت مقطع کارشناسی (فرم شماره 2)

3- تصویر مشخصات مستندات پژوهشی (فرم شماره 3)

4- تصویر صفحه­ ی اول پایان نامه، مستندات پژوهشی (شامل چاپ یا پذیرش مقاله­ ها، و سایر مستندات مطابق جدول مستندات پژوهشی آیین­ نامه شماره 237200/21 مورخ 16/12/93). نکته کسب حداقل 7 امتیاز از بند 1 جدول امتیازات پژوهشی الزامی است.(مدارک به صورت فایل فشرده بارگذاری شود)

5- واریز مبلغ 850000 ریال (هشتاد و پنج هزار تومان) به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه زنجان از طریق سامانه (قابل ذکر است مبلغ واریزی به هیچ وجه قابل استرداد نیست)

د) نکات قابل توجه

1. دانشگاه در بررسی مدارک داوطلب، دانشگاه محل تحصیل مقاطع قبلی را مد نظر قرار داده و ضریب همترازی دانشگاه را اعمال خواهد کرد

2. دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته طبق آیین نامه مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

3.دانشجویان دانشگاه زنجان که بیش از دو نیمسال را در سایر دانشگاهها به صورت مهمان گذرانده باشند مانند دانشجویان سایر دانشگاهها خواهند بود

4. فرم‌های بایستی به صورت تایپ شده، کامل و بدون خط خوردگی باشد و دانشجویان سایر دانشگاهها باید فرمها را در سربرگ دانشگاه مبدا تکمیل نمایند. توجه شود فرم هایی که به صورت دستی و یا ناقص تکمیل شود مورد بررسی قرار نمی گیرد.

توجه : زمان مصاحبه داوطلبان مقطع دکتری متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع : پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه زنجان



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

جزئیات ثبت نام دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه ولی عصر رفسنجان برای سال 99 اعلام شد .

متن اطلاعیه این دانشگاه به شرح زیر است :

دانشگاه ولی‌عصر(عج) در نظر دارد از طریق پذیرش بدون آزمون در سال تحصیلی 1400-1399 ، از بین دانش‌آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ولی‌عصر(عج) و سایر دانشگاه‌های دولتی در مقطع دکتری بدون آزمون دانشجو پذیرش نماید . متقاضیان برای اطلاع از شرایط ثبت نام می توانند به وب سایت استعدادهای درخشان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان به آدرس http://education.vru.ac.ir رجوع کنند .

مدارک مورد نیاز :

  1. یک برگ کپی شناسنامه و کارت ملی ؛

  2. کپی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد .

  3. کارنامه آزمون ملی یا بین المللی زبان انگلیسی که گذرانیده اید .

  4. تکمیل شده فرمهای پیوست .

  5. یک نسخه از فایل پایان نامه در صورت دانش آموختگی .

  6. اصل فیش واریزی به مبلغ 300000ریال (سی هزار تومان) به شماره حساب 2178673808007 بانک ملی مرکزی به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان (مخصوص دانشجویان سایر دانشگاه ها می باشد و دانشجویان دانشگاه ولی عصر«عج» نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

آخرین مهلت ثبت نام :

مدارک لازم باید حداکثر تا 15 خرداد 1399 با پست سفارشی به آدرس :

رفسنجان–دانشگاه ولی‌عصر(عج) سازمان مرکزی–حوزه‌ی معاونت آموزشی-دفتر استعدادهای درخشان ارسال گردد .

ضمناً درج عبارت " مربوط به پذیرش بدون آزمون دکتری 1399 - 1400 " روی پاکت الزامی است .

اسامی پذیرفته شدگان نهایی بر روی پایگاه اینترنتی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان اعلام خواهد شد.

منبع : ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه ولی عصر رفسنجان



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نحوه برگزاری آزمون و اعلام نتایج امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی را اعلام کرد .

رضوان حکیم زاده با بیان اینکه در دوره ابتدایی یادگیری دانش آموزان بسیار مهم است، گفت: برای ما مهم است که همه دانش آموزانمان به آموزش دسترسی داشته باشند و اشکالاتشان جبران شود به همین خاطر در دستورالعملی که برای مدارس ابتدایی ارسال کردیم، مسئولیت بازگشایی دوره ابتدایی را بر عهده آموزگاران و مدیران گذاشته‌ایم مبنی براینکه تک تک دانش آموزانشان را ارزیابی کنند و اطلاع دهند که آیا اینها از آموزش‌های تلویزیونی استفاده کرده‌اند یا عضو شبکه‌های مجازی عضو بوده‌اند .

وی با اظهار به اینکه با تشخیص معلم اگر دانش آموزی در یادگیری‌اش اشکالاتی داشته باشد، معلم موظف است یک برنامه مشخص برای دانش آموز طراحی کند تا بر اساس آن مشکلات یادگیری‌اش بر طرف شود، افزود: معلم گزارش خود را به شورای مدرسه می‌دهد و بر اساس همان ارزیابی یادگیری دانش آموزان، شورای مدرسه راجع به برگزاری امتحانات و اتمام محتوا تصمیم گیری می‌کند.

معاون وزارت آموزش و پرورش در رابطه با ارزیابی دانش آموزان اظهار کرد: برای ما دو نکته خیلی مهم است؛ یکی اینکه همه دانش آموزان باید همه محتوا را دریافت کنند و هیچ قسمتی از محتوا نباید نادیده گرفته یا حذف شود و دیگر اینکه دانش آموزان یاد بگیرند.


حساسیت آموزش و پرورش نسبت به کلاس اولی‌ها

وی به کلاس اولی‌ها اشاره کرد و گفت: ما در خصوص کلاس اولی‌ها حساسیت خاصی داریم و در دستورالعمل ارسالی هم اعلام کردیم که برای کلاس اولی‌ها که آغاز دوره تحصیلی‌شان بوده، یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن و حروف الفبا خیلی مهم است و برای همین تاکید کردیم هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی باید ارزیابی داشته باشند که همه حروف الفبا را یاد گرفته باشند و این را باید مدرسه هم تائید کند.

این مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون‌ها در مقطع ابتدایی لزوما حضوری نیست، اظهار کرد: تاکید ما این است که دانش آموزان در قالب دو یا سه نفر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بتوانند در مدارس جهت ارزیابی حضور پیدا کنند. اما اگر معلم بتواند به روش دیگری به این اطمینان برسد که دانش آموز هم از جهت نوشتاری و هم از جهت خواندن، مهارت‌های لازم را کسب کرده، اجباری برای حضور نداریم.

 تقویت مهارت دانش آموزان با برنامه آموزش پرورش در ایام تابستان

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اعلام این خبر که در تابستان مدرسه‌ها باز نیست، گفت: با مذاکراتی که با عوامل شبکه آموزش داشتیم یکسری برنامه‌های تابستانی برای دانش آموزان داریم که تقویت مهارت‌ها است اما باز هم به صورت خاص تقاضای ما این بود که برای کلاس اولی‌ها و نوآموزان پیش دبستانی که باید زبان فارسی را یاد می‌گرفتند و آمادگی کسب می‌کردند تا وارد مدرسه شوند، بتوانیم یکسری برنامه‌های تقویتی در جهت یادگیری زبان و تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اعلام نتایج در دوره ابتدایی اشاره و بیان کرد: در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی توصیفی داریم با محوریت معلم هر زمانی که تشخیص دهد دانش آموزان یادگیری ‌شان به اتمام رسیده، می‌تواند نتایج ارزشیابی را در کارنامه دانش آموز ثبت کند .

 

منبع : اعلام نحوه برگزاری و اعلام نتایج مقطع ابتدایی



:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه حکیم سبزواری در راستای اجرای آیین نامه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان اقدام به پذیرش دانشجوی مقطع دکتری بدون شرکت در آزمون سراسری ، برای نیم سال اول سال تحصیلی 1400-1399 نموده است .

زمان ثبت نام :

کلیه دانشجویان یا دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل و مورد تایید وزارت ، در صورتی که حائز شرایط ثبت نام باشند می توانند متقاضی اخذ پذیرش از این دانشگاه بوده و بدون شرکت در آزمون ، ‌در رشته های اعلام شده در این دانشگاه ادامه تحصیل نمایند . متقاضیان می بایست در خواست و مدارک خود را از ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ لغایت ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه حکیم سبزواری به نشانی :http://www.hsu.ac.ir/talent ثبت نمایند .

شرایط ثبت نام :

1. بیش از ۲ سال از تاریخ دانش آموختگی (تاریخ دفاع) متقاضی نگذشته باشد (فارغ التخصیلان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ به بعد می‎توانند در این فراخوان شرکت نمایند مشروط بر آن که تا ۹۹/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند) .

2. اخذ میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی (یا میانگین همتراز شده طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه) .

3. اخذ میانگین ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه) .

4. کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه ، مطابق جدول مندرج در آیین نامه (کسب حداقل ۷ امتیاز از بند مربوط به مقالات علمی و پژوهشی الزامی است) .

5. داشتن حداقل یک مقاله علمی پژوهشی الزامی است .

6. پذیرش افراد مشمول این آیین نامه در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است .

7. ارائه اصل کلیه مستندات پژوهشی و آموزشی در زمان مصاحبه الزامی می باشد .

مراحل و مدارک ثبت نام اینترنتی :

1. ثبت درخواست صرفا در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان به نشانی Http://Www.Hsu.Ac.Ir/Talent صورت می پذیرد .

2. اسکن مدرک کارشناسی

3. اسکن مدرک کارشناسی ارشد ویژه فارغ التحصیلان یا اسکن ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد ویژه دانشجویان در حال تحصیل

4. اسکن صفحه اول شناسنامه

5. چکیده پایان نامه ارشد (فارسی-لاتین) / در صورت عدم دفاع، تصویر پروپوزال

6. مقالات و یا نامه پذیرش مقالات (داشتن مقاله علمی- پژوهشی الزامی است)

تبصره : ارائه اصل کلیه مستندات پژوهشی و آموزشی در زمان مصاحبه الزامی می باشد .

7. فیش واریزی به مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال را به شماره حساب ۴۰۰۱۱۰۹۹۰۳۰۲۰۰۱۴ با شناسه پرداخت ۳۳۶۱۰۹۹۶۰۱۲۰۰۰۶۰۰۲۰۰۰۰۰۰۰۰۱۱۰۵ ( شماره شبا IR220100004001109903020014) به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه حکیم سبزواری نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی (قابل واریز از تمامی بانک ها و خود پردازها) جهت بررسی پرونده .

پس از بررسی اولیه مدارک ، کلیه متقاضیان واجد شرایط به مصاحبه دعوت خواهند شد ، زمان و محل مصاحبه متعاقبا از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد .
منبع: پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا  سردار تقی مهری به تشریح وضعیت خدمت مشمولانی پرداخت که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا هنوز نتوانسته کنکور بدهند .

سردار تقی مهری با اشاره به وضعیت خدمت مشمولانی که امسال کنکوری بودند ، اظهار کرد : برابر قانون کسانی که به سن ۲۰ سالگی می ‌رسند ، ۱۸ سال آن ها تمام می ‌شود و حداکثر تا ۲۰ سالگی باید وضعیت سربازی خود را معلوم کنند ، البته از ۱۸ تا ۲۰ سالگی می‌ توانند معافیت تحصیلی بگیرند .

وی افزود : افرادی هستند که به عنوان به مثال امسال خرداد ماه امسال دیپلم می ‌گیرند این افراد یک سال زمان دارد تا به خدمت سربازی بیاید یعنی تغییر تاریخ کنکور تغییری در وضعیت این ها ندارد چراکه تا خرداد سال آینده این افراد مهلت دارند تا دانشگاه قبول شوند .

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد : بنابراین کسانی که در خرداد امسال دیپلم گرفتند یک سال زمان و مهلت معرفی دارند که برای خدمت سربازی بیایند . در واقع می ‌توانند در کنکور امسال که شهریور ماه برگزار می ‌شود ، شرکت کنند .

ارائه مهلت یک ساله به لیسانسه ‌ها از سوی دانشگاه
سردار مهری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وضعیت خدمت مشمولان دانشجو که در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند و باید کنکور ارشد و یا دکترا می‌ دادند و الان زمان این آزمون هم به تأخیر افتاده است ، گفت : کسانی که در مقطع دکترا هستند یا مقاطع فوق لیسانس می ‌خواهند شرکت کنند بستگی به شرایط فرد داد . به عنوان مثال لیسانسه ‌ها ۵ سال وقت دارند . حتی اگر دچار مشکل شوند همانند کرونا که پیش آمده دانشگاه اجازه دارد ، کمیسیون برگزار می‌ کنند و یک سال به آن ها اجازه دهد که ادامه تحصیل بدهند .

وی خاطرنشان کرد : اگر مدت زمان تحصیل فردی بیشتر از ۵ سال برای گرفتن لیسانس پیوسته طول کشید و به دلیلی عقب افتاد در کمیسیون یک سال دیگر هم به او اجازه می‌ دهند . یعنی ۶ سال وقت دارد لیسانس خود را بگیرد و هیچ مشکلی هم از نظر وظیفه عمومی ندارد .

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در حال حاضر دیپلمه ‌ای نداریم که اجازه شرکت در کنکور را نداشته باشد چراکه هر کسی الان دیپلم گرفت یک سال فرصت دارد تعیین تکلیف سربازی خود را انجام دهد و یک بار هم کنکور را اجازه دارد شرکت کند .

احتمال دادن یک بازه زمانی به مشمولانی که برای بار دوم می ‌خواهند کنکور بدهند
سردار مهری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا احتمال دارد ستاد کل نیرو های مسلح برای کسانی که کنکور سال گذشته را قبول نشدند و امسال قصد داشتند تا بار دیگر در کنکور شرکت کنند ولی به دلیل کرونا و تعویق آزمون‌ ها این شانس را از دست دادند ، مهلتی در نظر بگیرد تا بتواند از شانس خود استفاده کنند ، گفت : این را مطلع نیستم مگر آموزش و پرورش یا هر نهاد دیگری از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کند و آنها تصمیم جدیدی در این باره بگیرند .

به گفته وی تا به این لحظه هنوز نه آموزش و پرورش و نه وزارت علوم و نه هیچ نهاد دیگری این درخواست را نه از ستاد کل نیروهای مسلح و نه از سازمان وظیفه عمومی ناجا نداشته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان گفت : تمامی دیپلمه ‌ها نگران نباشند و استرس هم نداشته باشند چراکه همه می ‌توانند یک بار در کنکور شرکت کنند .

منبع : مشخص شدن وضعیت سربازی کنکوری ها



:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به نیاز دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی به آموزش تکمیلی و رفع اشکال، بازگشایی مدارس استثنایی به شورای مدرسه واگذار شده است.

 

سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری آموزش و پرورش استثنایی با اعلام تدوین شیوه نامه بازگشایی مدارس استثنایی اظهار داشت: با توجه به عدم دسترسی ۳۲ هزار از دانش آموزان با نیاز های ویژه به امکانات شبکه ای و ارتباطی این شیوه نامه با رویکرد پاسخگویی و رفع اشکالات دانش آموزان به صورت انفرادی تدوین شده است.

وی افزود: حضور دانش آموزان با نیاز های ویژه در مدارس اختیاری است و آموزش به صورت انفرادی، با همراهی ولی دانش آموز صورت می گیرد و رعایت همه نکات بهداشتی در مدارس با نظارت شورای مدرسه خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: مراکز راهنمایی و مشاوره و مراکز ویژه اختلالات یادگیری مطابق با بخشنامه وزارتی بازگشایی خواهند شد.

معاون وزیر با بیان اینکه جهان با پدیده ناخواسته کرونا مواجه شده است و این پدیده همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده است، اظهار داشت: این پدیده سلامت، اقتصاد و اشتغال، روابط اجتماعی و آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داده است و دولت ها در این شرایط در مربعی دنبال تعادل بین حوزه سلامت، روابط اجتماعی، اقتصاد و آموزش هستند.

وی افزود: در کشور ما هم تعادل بخشی بین حوزه سلامت و آموزش و پرورش توسط وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای آموزش و پرورش تنظیم می شد که سلامت آسیب نبیند و به همین منظور طولانی ترین تعطیلات ناخواسته فیزیکی آموزش و پرورش در دنیا شکل گرفت اظهار داشت: فضای مجازی تعادل بخشی بین آموزش و سلامت را رقم زد.

وی گفت: در راستای تعادل بخشی بین حوزه سلامت و آموزش، وزارت آموزش و پرورش سریع ترین واکنش را نشان داد و علیرغم تعطیلی فضای فیزیکی مدارس آموزش تعطیل نشد و صدا و سیما و فضای مجازی به کمک آموزش آمدند.

حسینی افزود: حضور خلاقانه معلمان در بستر فضای مجازی و ادامه آموزش از این طریق دستاوردهای بزرگی را به همراه داشت و فقط در آموزش و پرورش استثنایی ۵ میلیون ساعت آموزش در بستر فضای مجازی تولید و ارائه شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه فضای مجازی مکان جدیدی برای عمق بخشی به تعلیم و تربیت است اظهار داشت: بستر مجازی و دنیای دیجیتال در عصر کرونا کارکرد بزرگی در آموزش داشت و این کارکرد می تواند در بقیه ایام سال بویژه زمان تعطیلی مدارس بدلیل آلودگی هوا یا بلایای طبیعی ادامه داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال شبکه ای مستقل، امن، با انعطاف، پر ظرفیت و اختصاصی بود و با این هدف شبکه شاد شکل گرفت افزود: ۴۸ درصد دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی، ۷۳ درصد معلمان، ۸۵ درصد کلاس ها و صد درصد مدارس و مدیران مدارس استثنایی به این شبکه متصل شده اند.

حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه به هیچگونه امکانات ارتباطی و شبکه ای دسترسی ندارند اظهار داشت: ارسال بسته های آموزشی و افزایش کمی و کیفی آموزشهای منزل محور ازجمله فعالیت ویژه برای این دانش آموزان می باشد.

معاون وزیر با بیان اینکه راه اندازی پایگاه جامع محتوی آموزشی با هدف تحقق آموزش همه دانش آموزان در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: در راستای راه اندازی بانک جامع آموزش، بیش از هزار اثر آموزشی همکاران در سراسر کشور جمع آوری شده است که پس ارزیابی، محتواهای مفید در اختیار دانش آموزان هدف قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تولید محتوای استاندارد نیازمند استودیوی مناسب این کار است و با این هدف دو استودیوی تخصصی ویژه تولید محتوای آموزشی نابینایان و ناشنوایان در استان تهران راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: یک استودیو در استان سمنان با رویکرد ناتوانان ذهنی، استودیوی دیگری با رویکرد طیف اتیسم در استان خراسان رضوی و یک استودیو هم در سازمان با هدف پوشش نیاز های آموزشی تمامی گروه ها راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر با اشاره به محتوای آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: در آموزش و پرورش استثنایی تاکنون ۵۵۶ عنوان کتاب از دوره پیش دبستان تا پایان متوسطه دوم وجود دارد که از این تعداد ۲۴۷ کتاب بریل، ۸۴ کتاب درشت خط و کتاب ۱۴۴ برای دانش آموزان با کم توانی ذهنی است.

وی افزود: قرار است محتوای همه این کتب در همه پایه ها در پایگاه جامع آموزش و با استفاده از ظرفیت استان ها و ۵ استودیوی تخصصی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

معاون وزیر در ادامه با اشاره به طرح ایجاد مجتمع های تفریحی آموزشی و پرورشی با هدف آموزش غیر مستقیم به کودکان با نیازهای ویژه اظهار داشت: اصل طرح که در راستای مناسب سازی فضاهای آموزشی نیز هست بسیار خوب تدوین شده است و باید مدل کار طراحی شده و به شورای شهر کلانشهر ها، سازمان نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز ارائه شود.

در این نشست دستورالعمل ویژه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیازهای ویژه به تصویب رسید.

 

منبع : بازگشایی مدارس استثنایی با نظر شورای مدرسه برای رفع اشکال دانش آموزان



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، دستورالعمل برگزاری امتحانات و آزمون‌های تراکمی دانش آموزان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی را ابلاغ کرد .

 

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت دستورالعمل برگزاری امتحانات و آزمون‌های تراکمی دانش آموزان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی در خصوص مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس جدید را به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) بر پایه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی (با تأکید بر اقدامات هوشمند) و نسخه o۳ دستورالعمل بازگشایی مدارس در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی تنظیم و تصویب‌شده است و از زمان ابلاغ تا اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، قابل استناد و لازم‌الاجراست. در صورت لزوم، اصلاح و بازبینی‌های ضروری در این پروتکل، بر اساس نظرات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صورت خواهد پذیرفت.

در این دستورالعمل الزامات کلی با توجه به شرایط شیوع بیماری آمده است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

برگزاری آزمون در حوزه‌های امتحانی و مراکز آزمون منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل شامل موارد ذیل است:

برنامه مدون گندزدایی کلید سطوح دارای امکان تماس زیاد مانند؛ تجهیزات، دستگیره، درب‌ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، پریز و کلید‌های برق و کلیه وسایلی است که به‌طور عمومی و مشترک استفاده می‌شود.

تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی‌کننده دست به مقدار کافی و متناسب (بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و تأمین دپوی حداقل برای مصرف دو هفته مدرسه) در محل مدرسه.

تأمین فاصله‌گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع در ورود به محل آزمون.

ابلاغ دستورالعمل برگزاری امتحانات دانش آموزان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی

تأمین فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در محل آزمون .

تهویه مناسب هوا در محل برگزاری جلسه آزمون .

آگاهی همه دانش آموزان، معلمین و کارکنان مدرسه از احتیاطات لازم در زمان شیوع بیماری از طریق ارائه آموزش‌های لازم.

لازم است اطلاع‌رسانی ویژه‌ای در خصوص الزامات بهداشتی برگزاری امتحانات، آزمون‌ها و ... باهدف پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ و شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و ارتباطی (مانند؛ سامانه شاد، سامانه پیامکی و...) صورت پذیرد.

پیش از اجرای این پروتکل، ارائه آموزش‌های غیرحضوری لازم برای مدیران، کارکنان، کارشناسان، والدین و نیرو‌های خدماتی در خصوص این پروتکل و سایر دستورالعمل‌های ابلاغی در دستور کار قرار گیرد.

نصب تابلو‌های اطلاع‌رسانی مبنی بر اهمیت حفظ سلامت خود و دیگران براساس آموزه‌های بهداشتی و همچنین اعلام هشدار در ورودی‌های اصلی به‌منظور انصراف ورود افراد علامت دارد و مشکوک (دارای سابقه تماس با افراد مبتلا و یا تماس با افراد دارای علامت در دو هفته اخیر) صورت پذیرد.

نصب پوستر و بنر‌های آموزشی در تمام‌مسیر با تأکید بر رعایت اصول فاصله‌گذاری فیزیکی و تأکید بر حفظ سلامت دیگران انجام شود.

پوستر نحوه صحیح شستشوی دست باید در تمامی سرویس‌های بهداشتی و بالای هریک از روشویی‌ها نصب شود.

علائمی به‌منظور تعیین فاصله ایمن در محل ورود و خروج دانش آموزان و کارکنان نصب شود.

ضدعفونی‌کننده محل برگزاری امتحان و تجمع مراقبان، قبل و بعد از آزمون الزامی است.

در مناطق گرمسیری کشور که از سیستم‌های سرمایشی و تهویه استفاده می‌کنند، فرایند ضدعفونی باید با تأیید و نظارت کارشناس بهداشت، انجام شود.

در هر مکان یک‌بار آزمون به عمل آید و در صورت نیاز به تکرار آزمون برای گروه‌بندی، بافاصله حداقل دو ساعت پس از ضدعفونی انجام شود.

از بزرگ‌ترین فضا‌های موجود برای انتخاب مرکز آزمون و حضور دانش آموزان استفاده شود.

چینش صندلی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که فاصله ۸/۱ تا ۲ متر بین آزمون دهندگان رعایت شود.

با اتمام زمان آزمون، از دانش آموزان خواسته شود تا در محل صندلی‌های خود نشسته و منتظر جمع‌آوری اوراق توسط مراقبان باشند، خروج دانش آموزان به‌گونه‌ای مدیریت شود که به‌صورت تک‌به‌تک محل آزمون را ترک کنند، درصورتی‌که دانش آموزان مایل به تحویل برگه قبل از اتمام زمان آزمون باشد، باید موضوع را به مراقب اعلام کرده و مراقب ضمن رعایت دستورالعمل امتحانات با دریافت برگه اجازه خروج دهد.

تصحیح کلیه اوراق امتحانی دانش آموزان باید با استفاده از دستکش یک‌بارمصرف انجام شود.

ابلاغ دستورالعمل برگزاری امتحانات دانش آموزان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی

استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش و ماسک برای کارکنان و مراقبان مراکز آزمون الزامی است.

تجمع در محیط‌های خاص مدرسه از قبیل؛ دفتر، اتاق کپی و ... انجام نشود.

استفاده از ماسک برای دانش آموزان الزامی است، این موضوع باید قبلاً به اطلاع خانواده‌ها رسیده باشد و جهت اطمینان از حفظ سلامت دانش آموزان باید به تعداد ۱۰ درصد افراد حوزه آزمون، ماسک تهیه شود.

دانش آموزان باید از لوازم‌تحریر شخصی استفاده نمایند. جابجایی لوازم‌تحریر ممنوع است.

 

غربالگری
-لازم است در حوزه‌های آزمون، نیروی آموزش‌دیده (به تعداد موردنیاز) با همکاری مراکز خدمات جامع سلامت و با پوشش و لوازم حفاظت فردی مناسب و استاندارد برای غربالگری برپایه اندازه‌گیری حرارت بدن از طریق دستگاه‌های الکترونیکی بدون تماس و هم‌چنین سؤال در مورد سابقه بیماری و یا تماس با افراد علامت‌دار و مشکوک مستقر شود (استفاده از اولیای پزشک و پیراپزشک و مراقبین سلامت بلامانع است).

کلیه افرادی که مقرر است در امتحانات شرکت کنند و همین‌طور کارکنان، معلمین و ... لازم است روز قبل از آزمون  ثبت‌نام کرده و گزارش آن را به‌صورت پرینت، مشابه کارت ورود به جلسه، به مسئول برگزاری آزمون نشان دهند.

برای دانش آموزان بیمار یا مبتلابه بیماری زمینه‌ای: بیماری قلبی – عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای و مزمن، شاخص توده بدنی، (BMI) بیشتر از ۴۰، بیماران با نقض ایمنی و تحت درمان با کورتیکواستروئید (پردنیزولون) بیش از ۵/۱۲ میلی گرم در روز بیش از دو هفته، بیماران تحت شیمی‌درمانی، دچار بدخیمی‌ها با افرادی که پیوند اعضاء شده‌اند، در صورت تأیید پزشک، آزمون به‌صورت انفرادی انجام شود.

کارکنان، مراقبان و افراد حاضر نباید از گروه‌های زیر باشند:

مادران باردار
بیماران با بیماری زمینه‌ای: بیماری قلبی– عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای و مزمن، شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از ۴۰.

بیماران با نقض ایمنی: تحت درمان با کورتیکواستروئید (پردنیزولون) بیش از ۵/۱۲ میلی‌گرم در روز بیش از دو هفته، بیماران تحت شیمی‌درمانی، افراد دچار بدخیمی‌ها، افرادی که پیوند اعضاء شده‌اند.

جداسازی و ممانعت از ورود افراد مشکوک به بیماری (افراد دارای تب، سرفه خشک، تنگی نفس، اختلال بویایی و چشایی) و با انجام صورت‌جلسه برای دانش آموزان برای پیگیری‌های بعدی بلامانع است.

درصورتی‌که لازم باشد، با توجه به وجود یکی از علائم احتمالی بیماری در یک یا چند نفر از دانش آموزان یا کارکنان، ایزولاسیون موقت در مدرسه و در اتاقی تمیز که از قبل به این کار اختصاص داده‌شده باشد، انجام شود، سپس و در اسرع وقت افراد بزرگ‌سال به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده یا به خانه فرستاده شوند. همچنین دانش آموزان به والدین برای انتقال به خانه یا ویزیت در مرکز خدمات جامع خدمات سلامت، اطلاع‌رسانی شود. مربی بهداشت و مسئولین حوزه باید از قبل نسبت به این موارد آگاه و آماده باشد.

 

تغذیه
توزیع مواد خوراکی در محل آزمون ممنوع است.

برای آزمون‌های کوتاه‌تر از ۲ ساعت، خوردن هرگونه مواد خوراکی به جز آب آشامیدنی شخصی در زمان امتحان مجاز نیست.

برای آزمون‌های طولانی‌تر، لازم است به دانش آموزان در خصوص همراه داشتن مواد خوراکی سالم و لزوم رعایت ملاحظات بهداشتی قبل از خوردن مواد خوراکی اطلاع‌رسانی شود.

پذیرایی از مراقبان در زمان آزمون به‌جز استفاده از بطری آب شخصی ممنوع است.

 

منبع : ابلاغ دستورالعمل برگزاری امتحانات دانش آموزان



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، دستورالعمل برگزاری امتحانات و آزمون‌های تراکمی دانش آموزان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی را ابلاغ کرد .

 

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت دستورالعمل برگزاری امتحانات و آزمون‌های تراکمی دانش آموزان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی در خصوص مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس جدید را به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) بر پایه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی (با تأکید بر اقدامات هوشمند) و نسخه o۳ دستورالعمل بازگشایی مدارس در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی تنظیم و تصویب‌شده است و از زمان ابلاغ تا اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، قابل استناد و لازم‌الاجراست. در صورت لزوم، اصلاح و بازبینی‌های ضروری در این پروتکل، بر اساس نظرات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صورت خواهد پذیرفت.

در این دستورالعمل الزامات کلی با توجه به شرایط شیوع بیماری آمده است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

برگزاری آزمون در حوزه‌های امتحانی و مراکز آزمون منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل شامل موارد ذیل است:

برنامه مدون گندزدایی کلید سطوح دارای امکان تماس زیاد مانند؛ تجهیزات، دستگیره، درب‌ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، پریز و کلید‌های برق و کلیه وسایلی است که به‌طور عمومی و مشترک استفاده می‌شود.

تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی‌کننده دست به مقدار کافی و متناسب (بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و تأمین دپوی حداقل برای مصرف دو هفته مدرسه) در محل مدرسه.

تأمین فاصله‌گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع در ورود به محل آزمون.

ابلاغ دستورالعمل برگزاری امتحانات دانش آموزان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی

تأمین فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در محل آزمون .

تهویه مناسب هوا در محل برگزاری جلسه آزمون .

آگاهی همه دانش آموزان، معلمین و کارکنان مدرسه از احتیاطات لازم در زمان شیوع بیماری از طریق ارائه آموزش‌های لازم.

لازم است اطلاع‌رسانی ویژه‌ای در خصوص الزامات بهداشتی برگزاری امتحانات، آزمون‌ها و ... باهدف پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ و شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و ارتباطی (مانند؛ سامانه شاد، سامانه پیامکی و...) صورت پذیرد.

پیش از اجرای این پروتکل، ارائه آموزش‌های غیرحضوری لازم برای مدیران، کارکنان، کارشناسان، والدین و نیرو‌های خدماتی در خصوص این پروتکل و سایر دستورالعمل‌های ابلاغی در دستور کار قرار گیرد.

نصب تابلو‌های اطلاع‌رسانی مبنی بر اهمیت حفظ سلامت خود و دیگران براساس آموزه‌های بهداشتی و همچنین اعلام هشدار در ورودی‌های اصلی به‌منظور انصراف ورود افراد علامت دارد و مشکوک (دارای سابقه تماس با افراد مبتلا و یا تماس با افراد دارای علامت در دو هفته اخیر) صورت پذیرد.

نصب پوستر و بنر‌های آموزشی در تمام‌مسیر با تأکید بر رعایت اصول فاصله‌گذاری فیزیکی و تأکید بر حفظ سلامت دیگران انجام شود.

پوستر نحوه صحیح شستشوی دست باید در تمامی سرویس‌های بهداشتی و بالای هریک از روشویی‌ها نصب شود.

علائمی به‌منظور تعیین فاصله ایمن در محل ورود و خروج دانش آموزان و کارکنان نصب شود.

ضدعفونی‌کننده محل برگزاری امتحان و تجمع مراقبان، قبل و بعد از آزمون الزامی است.

در مناطق گرمسیری کشور که از سیستم‌های سرمایشی و تهویه استفاده می‌کنند، فرایند ضدعفونی باید با تأیید و نظارت کارشناس بهداشت، انجام شود.

در هر مکان یک‌بار آزمون به عمل آید و در صورت نیاز به تکرار آزمون برای گروه‌بندی، بافاصله حداقل دو ساعت پس از ضدعفونی انجام شود.

از بزرگ‌ترین فضا‌های موجود برای انتخاب مرکز آزمون و حضور دانش آموزان استفاده شود.

چینش صندلی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که فاصله ۸/۱ تا ۲ متر بین آزمون دهندگان رعایت شود.

با اتمام زمان آزمون، از دانش آموزان خواسته شود تا در محل صندلی‌های خود نشسته و منتظر جمع‌آوری اوراق توسط مراقبان باشند، خروج دانش آموزان به‌گونه‌ای مدیریت شود که به‌صورت تک‌به‌تک محل آزمون را ترک کنند، درصورتی‌که دانش آموزان مایل به تحویل برگه قبل از اتمام زمان آزمون باشد، باید موضوع را به مراقب اعلام کرده و مراقب ضمن رعایت دستورالعمل امتحانات با دریافت برگه اجازه خروج دهد.

تصحیح کلیه اوراق امتحانی دانش آموزان باید با استفاده از دستکش یک‌بارمصرف انجام شود.

ابلاغ دستورالعمل برگزاری امتحانات دانش آموزان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی

استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش و ماسک برای کارکنان و مراقبان مراکز آزمون الزامی است.

تجمع در محیط‌های خاص مدرسه از قبیل؛ دفتر، اتاق کپی و ... انجام نشود.

استفاده از ماسک برای دانش آموزان الزامی است، این موضوع باید قبلاً به اطلاع خانواده‌ها رسیده باشد و جهت اطمینان از حفظ سلامت دانش آموزان باید به تعداد ۱۰ درصد افراد حوزه آزمون، ماسک تهیه شود.

دانش آموزان باید از لوازم‌تحریر شخصی استفاده نمایند. جابجایی لوازم‌تحریر ممنوع است.

 

غربالگری
-لازم است در حوزه‌های آزمون، نیروی آموزش‌دیده (به تعداد موردنیاز) با همکاری مراکز خدمات جامع سلامت و با پوشش و لوازم حفاظت فردی مناسب و استاندارد برای غربالگری برپایه اندازه‌گیری حرارت بدن از طریق دستگاه‌های الکترونیکی بدون تماس و هم‌چنین سؤال در مورد سابقه بیماری و یا تماس با افراد علامت‌دار و مشکوک مستقر شود (استفاده از اولیای پزشک و پیراپزشک و مراقبین سلامت بلامانع است).

کلیه افرادی که مقرر است در امتحانات شرکت کنند و همین‌طور کارکنان، معلمین و ... لازم است روز قبل از آزمون  ثبت‌نام کرده و گزارش آن را به‌صورت پرینت، مشابه کارت ورود به جلسه، به مسئول برگزاری آزمون نشان دهند.

برای دانش آموزان بیمار یا مبتلابه بیماری زمینه‌ای: بیماری قلبی – عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای و مزمن، شاخص توده بدنی، (BMI) بیشتر از ۴۰، بیماران با نقض ایمنی و تحت درمان با کورتیکواستروئید (پردنیزولون) بیش از ۵/۱۲ میلی گرم در روز بیش از دو هفته، بیماران تحت شیمی‌درمانی، دچار بدخیمی‌ها با افرادی که پیوند اعضاء شده‌اند، در صورت تأیید پزشک، آزمون به‌صورت انفرادی انجام شود.

کارکنان، مراقبان و افراد حاضر نباید از گروه‌های زیر باشند:

مادران باردار
بیماران با بیماری زمینه‌ای: بیماری قلبی– عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای و مزمن، شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از ۴۰.

بیماران با نقض ایمنی: تحت درمان با کورتیکواستروئید (پردنیزولون) بیش از ۵/۱۲ میلی‌گرم در روز بیش از دو هفته، بیماران تحت شیمی‌درمانی، افراد دچار بدخیمی‌ها، افرادی که پیوند اعضاء شده‌اند.

جداسازی و ممانعت از ورود افراد مشکوک به بیماری (افراد دارای تب، سرفه خشک، تنگی نفس، اختلال بویایی و چشایی) و با انجام صورت‌جلسه برای دانش آموزان برای پیگیری‌های بعدی بلامانع است.

درصورتی‌که لازم باشد، با توجه به وجود یکی از علائم احتمالی بیماری در یک یا چند نفر از دانش آموزان یا کارکنان، ایزولاسیون موقت در مدرسه و در اتاقی تمیز که از قبل به این کار اختصاص داده‌شده باشد، انجام شود، سپس و در اسرع وقت افراد بزرگ‌سال به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده یا به خانه فرستاده شوند. همچنین دانش آموزان به والدین برای انتقال به خانه یا ویزیت در مرکز خدمات جامع خدمات سلامت، اطلاع‌رسانی شود. مربی بهداشت و مسئولین حوزه باید از قبل نسبت به این موارد آگاه و آماده باشد.

 

تغذیه
توزیع مواد خوراکی در محل آزمون ممنوع است.

برای آزمون‌های کوتاه‌تر از ۲ ساعت، خوردن هرگونه مواد خوراکی به جز آب آشامیدنی شخصی در زمان امتحان مجاز نیست.

برای آزمون‌های طولانی‌تر، لازم است به دانش آموزان در خصوص همراه داشتن مواد خوراکی سالم و لزوم رعایت ملاحظات بهداشتی قبل از خوردن مواد خوراکی اطلاع‌رسانی شود.

پذیرایی از مراقبان در زمان آزمون به‌جز استفاده از بطری آب شخصی ممنوع است.

 

منبع : ابلاغ دستورالعمل برگزاری امتحانات دانش آموزان



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به دلیل نهایی بودن و شرکت در کنکور و دانش‌آموزان پایه نهم به دلیل وجود هدایت تحصیلی، حضوری است .

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در برنامه زنگ هفت شبکه آموزش، اظهار کرد : بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از ساعت ۸ شنبه 27 اردیبهشت، مدارس کشور بازگشایی می‌شود اما به این مفهوم است که معلمان، مدیران و کارکنان مدارس در مدرسه حاضر می‌شوند و دانش‌آموزان، برای رفع اشکال در مدرسه حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدرسه، داوطلبانه و بر حسب نیاز است، گفت: در واقع بیشتر این هدف‌گذاری برای آن دسته از دانش‌آموزانی است که به هر دلیل نتوانستند از خدمات غیرحضوری و فضای مجازی بهره‌مند شوند و این فرصت برای آنها فراهم شده است تا بتوانند در مدرسه برای رفع اشکال و خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.

کمرئی با تأکید بر اینکه کیفیت آموزش و استمرار آن دغدغه اصلی نظام آموزشی و خانواده‌هاست، افزود: تعطیلات طولانی مدتی که امسال داشتیم باعث اختلال در نظام آموزشی شد و یک وقت طولانی در نظام آموزشی ایجاد کرد و طبیعی است که بر کیفیت نظام آموزش تأثیر بگذارد و به همین دلیل دغدغه ما بازگشت به مدرسه بود اما با توجه به اینکه باید مسائل امنیت و سلامت دانش‌آموزان در اولویت است تا زمانی که مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا صادر نشد، مدارس برای رفع اشکال هم دایر نشد.

وی با اشاره به آموزش‌های تلویزیونی، ادامه داد: حدود ۲ هزار برنامه در آموزش تلویزیونی با پوشش 97 درصدی داشتیم اما اینکه چقدر دانش‌آموزان پای برنامه‌های تلویزیون بنشینند، آماری نداریم و در کنار آن هم، آموزش در فضای مجازی رایج شد و معلمان، دانش‌آموزان خود را تحت پوشش قرار دادند؛ در شبکه شاد هم حضور ۶۵ درصدی دانش‌آموزان را شاهد هستیم اما در مناطق محروم این نگاه وجود داشت که ممکن است برخی دانش‌آموزان از این خدمات استفاده نکرده باشند اگرچه برای آنها نیز جزوات آموزشی و درس‌نامه را ارسال کرده بودیم ولی این یک ماه را ایجاد کردیم تا اگر دانش‌آموزان احساس کردند که به امکانات آموزشی دسترسی نداشتند از آن بهره‌مند شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان گفت: امتحانات در پایه دوازدهم به صورت نهایی و حضوری است که از ۱۷ خرداد آغاز شده و تا ۱۶ تیر نیز ادامه دارد و همچنین تا دهم خرداد می‌توانند از امکانات مدارس بهره‌مند شوند و رفع اشکال کنند چون سال سرنوشت سازی است.

وی اضافه کرد: در پایه نهم نیز با توجه به اینکه دانش‌آموزان هدایت تحصیلی دارند، امتحاناتشان به صورت حضور خواهد بود ضمن اینکه این دسته از دانش آموزان ممکن است بخواهند در امتحانات مدرسه نمونه دولتی شرکت کنند و معدل در قبولی آنها ۵۰ درصد اثر دارد.

کمرئی تصریح کرد: امتحانات پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیر حضوری است و بر اساس سوابق معلم از آموزش دانش‌آموز و ارزشیابی در طول سال، انجام می‌شود و مرجع آن نیز معلم همان کلاس است.

وی در خصوص آموزش‌های تلویزیونی گفت: در پایه متوسطه اول تمام محتوا تا تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد و در متوسطه دوم در شاخه نظری 182 درس بوده که تا پایان اردیبهشت تمام می‌شود و درشاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش هم آموزش دروس شایستگی‌های غیر فنی، پایه و دروس عمومی ارائه شده است ولی در زمینه دروس مهارتی این امکان فراهم نبود.

 

منبع : مشخص شدن نحوه برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان



:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

 

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از امکان شرکت در آزمون جامع دوره دکتری بدون تاییدیه موفقیت در آزمون زبان خارجی در این دانشگاه خبر داد .

مرتضی محسنی گفت : با توجه به شرایط خاص ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری و یا عدم امکان شرکت دانشجویان در آزمون های زبان خارجی در کشور ، مقرر شد کلیه دانشجویان دوره دکتری که تمامی شرایط شرکت در آزمون جامع به غیر از تاییدیه موفقیت در آزمون زبان خارجی را دارند در صورتی که زمان برگزاری آزمون جامع آنان حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ تعیین شده است ، اجازه دارند با رعایت سایر مقررات به صورت مشروط در این نوبت آزمون جامع شرکت کنند .

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور اظهار داشت : طبق مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی ، تایید نهایی نمرات آزمون جامع این دانشجویان و تصویب پروپوزال آنان و نیز ورود به مرحله پژوهشی در هر حالت ، پس از ارائه گواهی موفقیت در آزمون زبان میسر است و تا آن زمان کماکان در مرحله نیمسال آزمون جامع با رعایت مقررات مربوط باقی خواهند ماند و باید در هر نیمسال برای آزمون جامع ثبت نام کنند .

وی تاریخ ثبت نمره آزمون جامع این دانشجویان را زمان ارائه گواهی موفقیت در آزمون زبان خارجی اعلام کرد .

منبع : امکان شرکت در آزمون جامع دکتری پیام نور بدون داشتن مدرک زبان



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بارم بندی امتحانات سال یازدهم رشته انسانی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای انسانی با توجه به بارم بندی امتحانات یازدهم ۹۹ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .


با نزدیک شدن به فصل امتحانات دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن .

اما همیشه استرس امتحانات با همه دانش آموزای انسانی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات 99 می کنه . دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم برای هر درسشون ، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون تو این امتحانات بیشتر میشه . در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن . پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات یازدهم رشته انسانی ۹۹ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه با ما همراه باشین .

 

بارم بندی امتحانات یازدهم انسانی ۹۹

اکثر امتحانات سال یازدهم رشته انسانی به صورت و هماهنگ کشوری برگزار میشه . از اونجایی که نحوه طراحی سوالات امتحانات از امتحانای مدرسه متفاوته ، برای همین دانش آموزای رشته انسانی با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم ۹۹ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن . در ادامه بارم بندی دروس عمومی و یازدهم انسانی 99 رو گفتیم .

 

    بارم بندی دروس عمومی امتحانات یازدهم انسانی 99 :

 

 بارم بندی درس دين و زندگی 2 پايه يازدهم انسانی :

امتحان قرائت قرآن کریم = 4 نمره
 
دروس     پاياني نوبت اول     پاياني نوبت دوم     پاياني نوبت دوم، شهريور ، دی ماه و بزرگسالان
اول و دوم     5     5     2
سوم و چهارم     6     3
پنجم و ششم     5     2.5
هفتم و هشتم           3.5     2.5
نهم و دهم     4.5     3.5
 یازدهم و دوازدهم     3     2.5
جمع     16     16     16

 

 بارم بندی درس عربی 2 پايه يازدهم انسانی :

 
نوبت اوّل ( از درس اوّل تا پايان متن و درک مطلب درس چهارم )
مهارت های زبانی     موضوع     نمره     جمع
مهارت های واژه شناسی     نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله     0.5     2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب )     0.5
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد )     0.5
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده )     0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی     ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن، تمرين و بخش " اعلمو "     5     7
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله )     0.5
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي )     1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد     ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده، ماضي نقلي، ماضي استمراري، امر، نهي، نفي، مستقبل، مجهول، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي سادهاي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر      1.5     7.5
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( سه مورد )     0.75
تشخيص اسم مكان و ترجمۀ آن در جمله     0.5
تشخيص اسم تفضيل و ترجمۀ دقيق آن در جمله     1
ترجمۀ دقيق جملۀ با اسلوب شرط     1
تشخيص فعل شرط و جواب آن     0.5
ترجمۀ دقيق دو اسم معرفه و نكره در عبارتي كه زيرش خط كشيده شده است .     0.5
تشخيص محلّ اعرابي ( فاعل، مفعول، مبتدا، خبر، مضافٌ اليه، صفت، جار و مجرور، يا مجرور به حرف جر)     1
تشخيص اسم فاعل ، اسم مفعول و اسم مبالغه     0.5
عدد اصلي يا ترتيبي     0.25
د : مهارت درک و فهم     سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد . يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود. يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب (سؤال سه گزينه اي)     1.5     3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده . يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد .     1.5
ه : مهارت مکالمه     پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده     0.25     0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند (جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت- هاي كتاب (، پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و ... )     0.25

 
نوبت دوم 
مهارت های زبانی     موضوع     نمره     جمع
مهارت های واژه شناسی     نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله     0.5     2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب )     0.5
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد )     0.5
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده )     0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی     ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن، تمرين و بخش " اعلمو "     5     7
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله )     0.5
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي )     1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد     ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده، ماضي نقلي، ماضي استمراري، امر، نهي، نفي، مستقبل، مجهول، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي سادهاي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر      1     7.5
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد )     0.5
شناخت اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم تفضيل و اسم مكان     1
اسلوب شرط ، تعيين فعل يا جواب شرط يا ترجمۀ دقيق اسلوب شرط     0.5
ترجمۀ دقيق جملۀ بعد از اسم نكره و ساير قواعد درس پنجم     0.5
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف " أَنْ، لَنْ، كَي، لِكَي، حَتَّي " در جمله یا يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف     1
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف " لَمْ، لِ ، لا " يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف     1
ترجمۀ دقيق افعال ناقصه " كانَ، صارَ، لَيْسَ " در جمله . تأكيد در طرّاحي سؤال بر شكل هاي مختلف فعل كانَ است .     1
محلّ اِعرابي " تشخيص نقش كلمات : فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ اليه ، صفت ،
جار و مجرور ، مجرور به حرف جر "     1
د : مهارت درک و فهم     سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود. يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب ( سؤال سه گزينه اي)     1.5     3
درک مطلب ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني ؛ يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد .     1.5
ه : مهارت مکالمه     پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده     0.25     0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند (جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت- هاي كتاب (، پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و ... )     0.25

 

 بارم بندی درس فارسی 2 پايه يازدهم انسانی :

 
ردیف     قلمروها     موضوع      نمره
1     زبانی 7     معنی واژه     1.5
املا واژه     1.5
دستور     4
2     ادبی 5     آرایه های ادبی     2.5
تاریخ ادبیات     1
حفظ شعر     1.5
3     فکری 8     درک مطلب     4
معنی و مفهوم نثر     2
معنی و مفهوم نظم     2
جمع     20

 

 بارم بندی درس نگارش 2 پايه يازدهم انسانی :

 
ردیف     موضوع     سنجه های ارزشیابی     نمره
1     بازشناسی           2
2     تولید متن     1 خوش آغازي ( جذّابيّت و گيرايي ، نشان دادن نمايي كلّي ازمحتواي نوشته )     1
 پرورش موضوع يا شيوه بيان نوشته ، بيان ساده و صميمي - بيان احساس
متناسب با موضوع - سير منطقي نوشته - فكر و  نگاه نو     9
خوش فرجامي ، جمع بندي مطالب- تاثير گذاري و تفكّر برانگيز
بودن     1
 رعايت نشانه هاي نگارشي     1
املاي واژگان ، نداشتن غلط املايي     2
3     سازه های نوشتاری     مثل نويسي/ حكايت نگاري/ شعر گرداني ، درک و دريافت هسته معنايي
مثل،حكايت و شعر- پروراندن موضوع     3
رعايت املا و نشانه هاي نگارشي     1
جمع     20
 

 بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 2 پايه يازدهم انسانی :

 
ردیف     موضوع      نمره
1     تاریخ ادبیات     2
سبک شناسی     2
2     موسیقی     6
3     زیبایی شناسی     6
4     نقد و تحلیل نظم و نثر     4
جمع     20

 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
ردیف     موضوع      نمره
1     speaking     4
2     listening     4
3     reading     4
4     writing     4
5     grammar     2
6     vocabulary     2
جمع     20



 
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات یازدهم انسانی ۹۹

  بارم بندی درس روان شناسی پايه يازدهم انسانی :

 
شماره درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم     شهریور
1     3.5 / 4.5     4     2
2     4.5 / 5.5     2
3     4.5 / 5.5     2.5
4     6 / 5     3
5           3.5 / 4     2.5
6     3.5 / 4     2.5
7     5.5 / 6     3.5
8     3     2

 

  بارم بندی درس فلسفه پايه يازدهم انسانی :

 
عنوان درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم و شهریور
چیستی فلسفه     4     2
ریشه و شاخه های فلسفه     3     1
فلسفه و زندگی     4     1
آغاز تاریخی فلسفه     3     1
زندگی بر اساس اندیشه     3     1
امکان شناخت     3     1
ابزارهای شناخت           3
نگاهی به تاریخچه معرفت     3
چیستی انسان 1     1
چیستی انسان 2     2
انسان ، موجود اخلاق گرا     3

 

 بارم بندی درس جغرافیا 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
شماره درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم ، شهریور
1     2     4
2     2
3     4
4     4
5     4
6     4
7           3
8     3.5
9     3
10     3.5
11     3

 

 بارم بندی درس تاریخ 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
شماره درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم و شهریور
1     3-1     3-0     5
2     2-1     2-0
3     3-1     3-0
4     3-1     3-0
5     3-1     3-0     5
6     3-1     3-0
7     3-1     3-0
8     3-1     3-0
9           3-1     15
10     3-1
11     2-1
12     2-1
13     3-1
14     3-1
15     3-1
16     3-1

 

 بارم بندی درس جامعه شناسی 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
شماره درس     نوبت اول     نوبت دوم     شهریور و دی ماه
1     2.5     5     1
2     2.5     1
3     2.5     1
4     2.5     1
5     2.5     1
6     2.5     1.5
7     2.5     1.5
8     2.5     1.5
9           2     1.5
10     2     1.5
11     2     1.5
12     2     1.5
13     2.5     1.5
14     2     1.5
15     2.5     1.5

 

 بارم بندی درس ریاضی و آمار 2 پايه يازدهم انسانی : 

 
شماره فصل     نوبت اول      نوبت دوم     شهریور و دی 
1     13     8     6.5
2     7 ( تا آخر ص 44)     8     8
3           7     5.5

 

 بارم بندي درس انسان و محيط زيست پايه يازدهم انسانی :

 

 
شماره درس     نوبت اول دی ماه     نمره     نوبت دوم دی ماه     نمره
1     5     20     1.25     5
2     5     1.25
3     5     1.25
4     5     1.25
5                 5     15
6     5
7     5

 
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو تو زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات و بارم بندی پایه یازدهم امتحانات رشته تجربی و انسانی راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین . برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 

 
سوالات متداول

1- دانش آموزای پایه یازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات داشته باشن ؟  
این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس تو این مقاله گفته شده .

2- اطلاع از بارم بندی امتحانات چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟  
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد ، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن .

3- آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن ؟
خیر ، دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن ، که تو این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده . 

منبع : بارم بندی امتحانات یازدهم انسانی



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بارم بندی امتحانات سال یازدهم رشته ریاضی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای ریاضی با توجه به بارم بندی امتحانات یازدهم ۹۹ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .

با نزدیک شدن به فصل امتحانات دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن .

اما همیشه استرس امتحانات با همه دانش آموزای ریاضی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات 99 می کنه . دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم برای هر درسشون ، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون تو این امتحانات بیشتر میشه . در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن . پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات یازدهم رشته ریاضی ۹۹ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه با ما همراه باشین .

 

بارم بندی امتحانات یازدهم ریاضی ۹۹

اکثر امتحانات سال یازدهم رشته ریاضی به صورت و هماهنگ کشوری برگزار میشه . از اونجایی که نحوه طراحی سوالات امتحانات از امتحانای مدرسه متفاوته ، برای همین دانش آموزای رشته ریاضی با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم ۹۹ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن . در ادامه بارم بندی دروس عمومی و یازدهم ریاضی 99 رو گفتیم .

 

    بارم بندی دروس عمومی امتحانات یازدهم ریاضی 99 :

 

 بارم بندی درس دين و زندگی 2 پايه يازدهم ریاضی :

امتحان قرائت قرآن کریم = 4 نمره
 
دروس     پاياني نوبت اول     پاياني نوبت دوم     پاياني نوبت دوم، شهريور ، دی ماه و بزرگسالان
اول و دوم     5     5     2
سوم و چهارم     6     3
پنجم و ششم     5     2.5
هفتم و هشتم           3.5     2.5
نهم و دهم     4.5     3.5
 یازدهم و دوازدهم     3     2.5
جمع     16     16     16

 

 بارم بندی درس عربی 2 پايه يازدهم ریاضی :

 
نوبت اوّل ( از درس اوّل تا پايان متن و درک مطلب درس چهارم )
مهارت های زبانی     موضوع     نمره     جمع
مهارت های واژه شناسی     نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله     0.5     2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب )     0.5
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد )     0.5
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده )     0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی     ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن، تمرين و بخش " اعلمو "     5     7
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله )     0.5
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي )     1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد     ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده ، ماضي نقلي ، ماضي استمراري ، امر ، نهي ، نفي ، مستقبل ، مجهول ، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي سادهاي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر      1.5     7.5
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( سه مورد )     0.75
تشخيص اسم مكان و ترجمۀ آن در جمله     0.5
تشخيص اسم تفضيل و ترجمۀ دقيق آن در جمله     1
ترجمۀ دقيق جملۀ با اسلوب شرط     1
تشخيص فعل شرط و جواب آن     0.5
ترجمۀ دقيق دو اسم معرفه و نكره در عبارتي كه زيرش خط كشيده شده است .     0.5
تشخيص محلّ اعرابي ( فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ اليه ، صفت ، جار و مجرور ، يا مجرور به حرف جر )     1
تشخيص اسم فاعل ، اسم مفعول و اسم مبالغه     0.5
عدد اصلي يا ترتيبي     0.25
د : مهارت درک و فهم     سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد / يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود . يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب ( سؤال سه گزينه اي )     1.5     3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني / يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد .     1.5
ه : مهارت مکالمه     پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده     0.25     0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند ( جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت - هاي كتاب ( پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و ... )     0.25

 
نوبت دوم 
مهارت های زبانی     موضوع     نمره     جمع
مهارت های واژه شناسی     نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله     0.5     2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب )     0.5
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد )     0.5
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده )     0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی     ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن، تمرين و بخش " اعلمو "     5     7
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله )     0.5
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي )     1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد     ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده ، ماضي نقلي ، ماضي استمراري ، امر ، نهي ، نفي ، مستقبل ، مجهول ، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي سادهاي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر      1.5     7.5
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد )     0.75
شناخت اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم تفضيل و اسم مكان     0.5
عدد اصلي و ترتيبي     1
ترجمۀ دقيق جملۀ بعد از اسم نكره     1
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف " أَنْ، لَنْ، كَي، لِكَي، حَتَّي " در جمله یا يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف     0.5
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف " لَمْ، لِ ، لا " يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف     0.5
ترجمۀ دقيق افعال ناقصه " كانَ، صارَ، لَيْسَ " در جمله . تأكيد در طرّاحي سؤال بر شكل هاي مختلف فعل كانَ است .     1
محلّ اِعرابي " تشخيص نقش كلمات : فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ اليه ، صفت ،
جار و مجرور ، مجرور به حرف جر "     0.5
د : مهارت درک و فهم     سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد /  يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود . يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب ( سؤال سه گزينه اي )     1.5     3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني ؛ يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد .     1.5
ه : مهارت مکالمه     پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده     0.25     0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند ( جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت هاي كتاب (پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و ... )     0.25

 

 بارم بندی درس فارسی 2 پايه يازدهم ریاضی :

 
ردیف     قلمروها     موضوع      نمره
1     زبانی 7     معنی واژه     1.5
املا واژه     1.5
دستور     4
2     ادبی 5     آرایه های ادبی     2.5
تاریخ ادبیات     1
حفظ شعر     1.5
3     فکری 8     درک مطلب     4
معنی و مفهوم نثر     2
معنی و مفهوم نظم     2
جمع     20

 

 بارم بندی درس نگارش 2 پايه يازدهم ریاضی :

 
ردیف     موضوع     سنجه های ارزشیابی     نمره
1     بازشناسی           2
2     تولید متن     1 خوش آغازي ( جذّابيّت و گيرايي ، نشان دادن نمايي كلّي ازمحتواي نوشته )     1
 پرورش موضوع يا شيوه بيان نوشته ، بيان ساده و صميمي - بيان احساس
متناسب با موضوع - سير منطقي نوشته - فكر و  نگاه نو     9
خوش فرجامي ، جمع بندي مطالب - تاثير گذاري و تفكّر برانگيز
بودن     1
 رعايت نشانه هاي نگارشي     1
املاي واژگان ، نداشتن غلط املايي     2
3     سازه های نوشتاری     مثل نويسي / حكايت نگاري / شعر گرداني ، درک و دريافت هسته معنايي
مثل،حكايت و شعر- پروراندن موضوع     3
رعايت املا و نشانه هاي نگارشي     1
جمع     20
 

 بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 2 پايه يازدهم ریاضی :

 
ردیف     موضوع      نمره
1     تاریخ ادبیات     2
سبک شناسی     2
2     موسیقی     6
3     زیبایی شناسی     6
4     نقد و تحلیل نظم و نثر     4
جمع     20

 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 2 پايه يازدهم ریاضی : 

 
ردیف     موضوع      نمره
1     speaking     4
2     listening     4
3     reading     4
4     writing     4
5     grammar     2
6     vocabulary     2
جمع     20



 
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات یازدهم ریاضی ۹۹

 بارم بندي درس انسان و محيط زيست پايه يازدهم ریاضی :

 

 
شماره درس     نوبت اول دی ماه     نمره     نوبت دوم دی ماه     نمره
1     5     20     1.25     5
2     5     1.25
3     5     1.25
4     5     1.25
5                 5     15
6     5
7     5
جمع     20     20     20     20

 

 بارم بندی درس زمین شناسی پايه يازدهم ریاضی : 

 
شماره فصل     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم     شهریور
1     6     1.5     3
2     7     1.5     3.5
3     7     2     3.5
4           4     2.5
5     4     2.5
6     4     3.5
7     3     1.5
جمع     20     20     20

 

 بارم بندی درس فیزیک 2 پايه يازدهم ریاضی : 

 
شماره فصل     نوبت اول     نوبت دوم     شهریور ، دی ، بزرگسال
محتوای نظری     فعالیت و آزمایش     محتوای نظری     فعالیت و آزمایش     محتوای نظری     فعالیت و آزمایش
اول     11     2     4     0.5     5.5     1.5
دوم تا ص 67     5.5     1.5     2     0.5     4.75     1
از ص 67 تا آخر           2.5     0.5            
سوم                 4.5     1     3.5     0.5
چهارم                 3.5     1     2.75     0.75
جمع     16.5     3.5     16.5     3.5     16.5     3.5
20     20     20

 

 بارم بندی درس جغرافیا 2 پايه يازدهم ریاضی : 

 
شماره درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم ، شهریور
1     2     4
2     2
3     4
4     4
5     4
6     4
7           3
8     3.5
9     3
10     3.5
11     3
جمع     20     20

 

 بارم بندی درس هندسه 2 پايه يازدهم ریاضی :

 
فصل     دی      خرداد     شهریور
فصل 1     14     5     8
فصل 2 تا ص 45     6     2     7
فصل 2 از ص 45 تا آخر           5
فصل 3     8     5
جمع     20     20     20

 

 بارم بندی درس شیمی 2 پايه يازدهم ریاضی :

 
فصل     نوبت اول     نوبت دوم
اول     15     5
دوم تا ص 63     5     2
از ص 63 تا آخر     7
سوم           6
جمع     20     20

 

  بارم بندی درس حسابان 1 پايه يازدهم ریاضی :

 
شماره فصل     نوبت اول     نوبت دوم     دی ، شهریور ماه
1     10     4     4
2     8     3     4
3     از فصل اول 2 نمره     3     3
4           4     4
5     6     5
جمع     20     20     20

 

  بارم بندی درس آمار و احتمال پايه يازدهم ریاضی :

 
شماره فصل     نوبت اول     نوبت دوم     دی ، شهریور ماه
1     12     4.5     5
2     8     5.5     6
3           6     5
4           4     4
جمع     20     20     20


کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو تو زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات و بارم بندی پایه یازدهم امتحانات رشته انسانی و تجربی راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین . برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 

 
سوالات متداول

1- دانش آموزای پایه یازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات داشته باشن ؟  
این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس تو این مقاله گفته شده .

2- اطلاع از بارم بندی امتحانات چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟  
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد ، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن .

3- آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن ؟
خیر ، دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن ، که تو این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده .
منبع : بارم بندی امتحانات یازدهم ریاضی



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بارم بندی امتحانات سال یازدهم رشته تجربی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای تجربی با توجه به بارم بندی امتحانات یازدهم ۹۹ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .

 

با نزدیک شدن به فصل امتحانات دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن .

اما همیشه استرس امتحانات با همه دانش آموزای تجربی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات 99 می کنه . دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم برای هر درسشون ، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون تو این امتحانات بیشتر میشه . در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن . پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات یازدهم رشته تجربی ۹۹ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه با ما همراه باشین .

 

بارم بندی امتحانات یازدهم تجربی ۹۹

اکثر امتحانات سال یازدهم رشته تجربی به صورت و هماهنگ کشوری برگزار میشه . از اونجایی که نحوه طراحی سوالات امتحانات از امتحانای مدرسه متفاوته ، برای همین دانش آموزای رشته تجربی با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم ۹۹ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن . در ادامه بارم بندی دروس عمومی و یازدهم تجربی 99 رو گفتیم .

 

    بارم بندی دروس عمومی امتحانات یازدهم تجربی 99 :

 

 بارم بندی درس دين و زندگی 2 پايه يازدهم تجربی :

امتحان قرائت قرآن کریم = 4 نمره
 
دروس     پاياني نوبت اول     پاياني نوبت دوم     پاياني نوبت دوم، شهريور ، دی ماه و بزرگسالان
اول و دوم     5     5     2
سوم و چهارم     6     3
پنجم و ششم     5     2.5
هفتم و هشتم           3.5     2.5
نهم و دهم     4.5     3.5
 یازدهم و دوازدهم     3     2.5
جمع     16     16     16

 

 بارم بندی درس عربی 2 پايه يازدهم تجربی :

 
نوبت اوّل ( از درس اوّل تا پايان متن و درک مطلب درس چهارم )
مهارت های زبانی     موضوع     نمره     جمع
مهارت های واژه شناسی     نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله     0.5     2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب )     0.5
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد )     0.5
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده )     0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی     ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن ، تمرين و بخش " اعلمو "     5     7
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله )     0.5
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي )     1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد     ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده ، ماضي نقلي ، ماضي استمراري ، امر ، نهي ، نفي ، مستقبل ، مجهول ، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي ساده اي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر      1.5     7.5
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( سه مورد )     0.75
تشخيص اسم مكان و ترجمۀ آن در جمله     0.5
تشخيص اسم تفضيل و ترجمۀ دقيق آن در جمله     1
ترجمۀ دقيق جملۀ با اسلوب شرط     1
تشخيص فعل شرط و جواب آن     0.5
ترجمۀ دقيق دو اسم معرفه و نكره در عبارتي كه زيرش خط كشيده شده است .     0.5
تشخيص محلّ اعرابي ( فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ اليه ، صفت ، جار و مجرور ، يا مجرور به حرف جر )     1
تشخيص اسم فاعل ، اسم مفعول و اسم مبالغه     0.5
عدد اصلي يا ترتيبي     0.25
د : مهارت درک و فهم     سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد / يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود . يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب ( سؤال سه گزينه اي )     1.5     3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده / يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني / يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد .     1.5
ه : مهارت مکالمه     پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده     0.25     0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند ( جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت - هاي كتاب / پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و ... )     0.25

 
نوبت دوم 
مهارت های زبانی     موضوع     نمره     جمع
مهارت های واژه شناسی     نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله     0.5     2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب )     0.5
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد )     0.5
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده )     0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی     ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن، تمرين و بخش " اعلمو "     5     7
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله )     0.5
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي )     1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد     ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده ، ماضي نقلي ، ماضي استمراري ، امر ، نهي ، نفي ، مستقبل ، مجهول ، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي سادهاي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر      1.5     7.5
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد )     0.75
شناخت اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم تفضيل و اسم مكان     0.5
عدد اصلي و ترتيبي     1
ترجمۀ دقيق جملۀ بعد از اسم نكره     1
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف " أَنْ، لَنْ، كَي، لِكَي، حَتَّي " در جمله یا يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف     0.5
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف " لَمْ، لِ ، لا " يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف     0.5
ترجمۀ دقيق افعال ناقصه " كانَ، صارَ، لَيْسَ " در جمله . تأكيد در طرّاحي سؤال بر شكل هاي مختلف فعل كانَ است .     1
محلّ اِعرابي " تشخيص نقش كلمات: فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ اليه ، صفت ،
جار و مجرور ، مجرور به حرف جر "     0.5
د : مهارت درک و فهم     سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد ( يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود . يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب ( سؤال سه گزينه اي )     1.5     3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني ؛ يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد .     1.5
ه : مهارت مکالمه     پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده     0.25     0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت - هاي كتاب ( پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و ... )     0.25

 

 بارم بندی درس فارسی 2 پايه يازدهم تجربی :

 
ردیف     قلمروها     موضوع      نمره
1     زبانی 7     معنی واژه     1.5
املا واژه     1.5
دستور     4
2     ادبی 5     آرایه های ادبی     2.5
تاریخ ادبیات     1
حفظ شعر     1.5
3     فکری 8     درک مطلب     4
معنی و مفهوم نثر     2
معنی و مفهوم نظم     2
جمع     20

 

 بارم بندی درس نگارش 2 پايه يازدهم تجربی :

 
ردیف     موضوع     سنجه های ارزشیابی     نمره
1     بازشناسی           2
2     تولید متن     1 خوش آغازي ( جذّابيّت و گيرايي ، نشان دادن نمايي كلّي ازمحتواي نوشته )     1
 پرورش موضوع يا شيوه بيان نوشته ، بيان ساده و صميمي - بيان احساس
متناسب با موضوع - سير منطقي نوشته - فكر و  نگاه نو     9
خوش فرجامي ، جمع بندي مطالب - تاثير گذاري و تفكّر برانگيز
بودن     1
 رعايت نشانه هاي نگارشي     1
املاي واژگان ، نداشتن غلط املايي     2
3     سازه های نوشتاری     مثل نويسي / حكايت نگاري / شعر گرداني ، درک و دريافت هسته معنايي
مثل،حكايت و شعر- پروراندن موضوع     3
رعايت املا و نشانه هاي نگارشي     1
جمع     20
 

 بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 2 پايه يازدهم تجربی :

 
ردیف     موضوع      نمره
1     تاریخ ادبیات     2
سبک شناسی     2
2     موسیقی     6
3     زیبایی شناسی     6
4     نقد و تحلیل نظم و نثر     4
جمع     20

 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 2 پايه يازدهم تجربی : 

 
ردیف     موضوع      نمره
1     speaking     4
2     listening     4
3     reading     4
4     writing     4
5     grammar     2
6     vocabulary     2
جمع     20



 
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات یازدهم تجربی ۹۹

 بارم بندی درس ریاضیات 2 پايه يازدهم تجربی :

 
شماره فصل     نوبت اول      نوبت دوم     شهریور/دی
1     6     2     2.5
2     6     2.5     3
3     6     2.5     3
4     2     3     3
5           3.5     3.5
6     3.5     3
7     3     2
جمع     20     20     20

 

 بارم بندی درس هندسه 2 پايه يازدهم تجربی :

 
فصل     دی      خرداد     شهریور
فصل 1     14     5     8
فصل 2 تا ص 45     6     2     7
فصل 2 از ص 45 تا آخر           5
فصل 3     8     5
جمع     20     20     20

 

 بارم بندی درس جغرافیا 2 پايه يازدهم تجربی : 

 
شماره درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم ، شهریور
1     2     4
2     2
3     4
4     4
5     4
6     4
7           3
8     3.5
9     3
10     3.5
11     3
جمع     20     20

 

 بارم بندی درس شیمی 2 پايه يازدهم تجربی :

 
فصل     نوبت اول     نوبت دوم
اول     15     5
دوم تا ص 63     5     2
از ص 63 تا آخر     7
سوم           6
جمع     20     20

 

 بارم بندی درس زیست شناسی 2 پايه يازدهم تجربی :

 
شماره فصل     نیم سال اول     نیم سال دوم     شهریور
1     4     1     2
2     4     1     2
3     3.5     1     2
4     2.5     1     1.5
5     4     1     2
فعالیت ها     2            
6           3     2
7           4     2.5
8           3     2
9           3     2
فعالیت ها           2     2
جمع     20     20     20

 

 بارم بندي درس انسان و محيط زيست پايه يازدهم تجربی :

 

 
شماره درس     نوبت اول دی ماه     نمره     نوبت دوم دی ماه     نمره
1     5     20     1.25     5
2     5     1.25
3     5     1.25
4     5     1.25
5                 5     15
6     5
7     5
جمع     20     20     20     20

 

 بارم بندی درس زمین شناسی پايه يازدهم تجربی : 

 
شماره فصل     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم     شهریور
1     6     1.5     3
2     7     1.5     3.5
3     7     2     3.5
4           4     2.5
5     4     2.5
6     4     3.5
7     3     1.5
جمع     20     20     20

 

 بارم بندی درس فیزیک 2 پايه يازدهم تجربی : 

 
شماره فصل     نوبت اول     نوبت دوم     شهریور ، دی ، بزرگسال
محتوای نظری     فعالیت و آزمایش     محتوای نظری     فعالیت و آزمایش     محتوای نظری     فعالیت و آزمایش
اول     11     2     4     0.5     5.5     1.5
دوم تا ص 67     5.5     1.5     2     0.5     4.75     1
از ص 67 تا آخر                 2.5     0.5            
سوم                 4.5     1     3.5     0.5
چهارم                 3.5     1     2.75     0.75
جمع     16.5     3.5     16.5     3.5     16.5     3.5
20     20     20

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو تو زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات و بارم بندی پایه یازدهم امتحانات رشته ریاضی و انسانی راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین . برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 

 
سوالات متداول

1- دانش آموزای پایه یازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات داشته باشن ؟
این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس تو این مقاله گفته شده .

2- اطلاع از بارم بندی امتحانات چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟  
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد ، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن .

3- آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن ؟
خیر ، دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن ، که تو این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده .
منبع : بارم بندی امتحانات یازدهم تجربی



:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبای علاقه مند به ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی به سه روش می تونن وارد این رشته بشن : شرکت تو کنکور سراسری ، ثبت نام تو مقطع کاردانی ناپیوسته دامپزشکی دانشگاه آزاد و تحصیل در رشته دامپزشکی خارج از کشور .

رشته دامپزشکی جزو زیر گروه یک رشته علوم تجربیه که بعد از پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی از پرطرفدارترین رشته های این گروه آزمایشیه . هدف از رشته دامپزشکی شناخت ، درمان و پیشگیری از بیماری های حیوانات و همچنین ارائه راهکارهایی برای کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک بین انسان و دامه .

با سنگین شدن رقابت تو کنکور بین رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی ، به تبع قبولی تو این رشته ها خیلی سخت تر شده . اما هر ساله داوطلبایی هستن که علاقه شدید به رشته دامپزشکی دارن و برای قبولی تو این رشته چندین بار تو کنکور سراسری شرکت کردن اما به نتیجه دلخواهشون نرسیدن . یکی از دغدغه های این دسته از افراد نحوه ورود به دانشگاه تو رشته دامپزشکی به صورت بدون کنکوره .

ممکنه سوالایی مثل " واقعا دامپزشکی بدون کنکور وجود داره ؟ " ، " تفاوت دامپزشکی بدون کنکور با دامپزشکی با کنکور تو چیه ؟ " ، " چه اقداماتی برای پذیرش دامپزشکی بدون کنکور باید انجام داد " و ... ذهن خیلی از داوطلبا رو به خودش مشغول کرده باشه . پس اگه شما هم جزو اون دسته از داوطلبایی هستین که قصد ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی به صورت بدون کنکور رو دارن ، تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

کاردانی دامپزشکی بدون کنکور

رشته دامپزشکی یکی از محبوب ترین رشته های گروه تجربیه ، ادامه تحصیل تو این رشته آرزوی خیلی از داوطلبای کنکور این رشتس . همونطور که گفتیم برای ورود به رشته دام پزشکی از دو مقطع دکترای حرفه ای و کاردانی ناپیوسته میشه اقدام کرد .

پذیرش تو مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ( معدل کتبی ) انجام میشه . بنابراین داوطلبایی که موفق به قبولی تو این رشته از طریق کنکور سراسری نشدن ، می تونن شانس خودشون رو از طریق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تو مقطع کاردانی ناپیوسته هم امتحان کنن .

چون پذیرش دامپزشکی تو مقطع کاردانی دانشگاه آزاد به صورت ناپیوستس ، پس کسایی می تونن تو این رشته ثبت نام کنن که دیپلم نظام جدید (3-3-6) ، دیپلم و پیش دانشگاهی نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی و یا یک مدرک کاردانی داشته باشن .

 

 فارغ التحصیلای مقطع کاردانی دامپزشکی که قصد ادامه تحصیل تو این رشته رو دارن ، می تونن با از یکی از دو روش زیر اقدام به ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی کنن :

 

1. داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل تو مقاطع بالاتر رو دارن : این دسته از داوطلبا باید اقدام به گذروندن مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های مربوط به دامپزشکی کرده و بعد از اون مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته رو بگذرونن . فارغ التحصیلای مقطع کاردانی دامپزشکی می تونن فعالیت های زیر رو انجام بدن :

    مسئولیت انجام امور درمانگاهی و کشتارگاهی و آزمایشگاهی

    راهنمایی دانش آموزای دبیرستان های فنی حرفه ای رشته امور دامی

    داوطلبایی که از طریق کاردانی وارد رشته دامپزشکی شدن ، ادامه تحصیل دادن و موفق به اخذ مدرک دکتری دامپزشکی تو گرایش علوم آزمایشگاهی دام شدن ، اجازه تاسیس آزمایشگاه علوم دامی رو دارن .

 

2. ادامه تحصیل تو دوره دکترای حرفه ای دامپزشکی : کاردانی دامپزشکی یه دوره مستقله و هیچ ارتباطی با دوره دکترای حرفه ای دامپزشکی نداره ، بنابراین داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل تو دوره دکترای حرفه ای دامپزشکی رو دارن باید دوباره تو کنکور رشته تجربی شرکت کرده و در صورت قبولی تو رشته دکترای تخصصی دامپزشکی از اول تو مقطع دکترای حرفه ای این رشته رو شروع کنن . 

فارغ التحصیلای دکترای حرفه ای دامپزشکی شماره نظام دامپزشکی دارن ، بنابراین داوطلبای علاقمند به این رشته باید توجه داشته باشن در صورتی که فارغ التحصیل مقطع دکترای حرفه ای دامپزشکی باشن می تونن به عنوان یک دامپزشک اقدام به فعالیت کنن .



 
تحصیل رشته دامپزشکی در خارج از کشور

اکثر خانواده هایی که فرزندشون علاقه به تحصیل تو رشته دامپزشکی داره ولی موفق به کسب نتیجه مطلوب برای ورود به دانشگاه تو این رشته نشدن ، سعی می کنن تا برای تحقق این آرزوی فرزندشون  ، اون رو برای تحصیل تو رشته مورد علاقش در خارج از کشور آماده کنن . کشورای خیلی زیادی هستن که اقدام به پذیرش دانشجو تو رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور می کنن .

هزینه های ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی تقریبا با هزینه تحصیل این رشته تو دوره پردیس های و خودگران برابری می کنه ولی این بین هستن کشورایی که اقدام به پذیرش دانشجو به صورت رایگان و پرداخت هیچ هزینه ای برای ادامه تحصیل می کنن .

داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی در خارج از کشور رو دارن بهتره تا قبل از این که بخوان اقدامی انجام بدن راجع به تمام دانشگاه هایی که بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کنن ، اطلاعاتی داشته باشن و با توجه به شرایط خودشون و مقایسه دانشگاه ها با هم بهترین دانشگاه رو برای تحصیل تو رشته دامپزشکی انتخاب کنن .

 

دانشگاه علمی کاربردی تو مقطع کاردانی ، اقدام به پذیرش دانشجو تو و زیر گروه های رشته دامپزشکی مثل علوم آزمایشگاهی دامپزشکی می کنه . 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا پاسخگوی تموم سوالا و ابهامای شما در مورد راه های پذیرش بدون کنکور دامپزشکی ، به طور کامل و جامع باشن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . هم چنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال تلگرامی تحصیلیکو از همه اخبار مربوط به پذیرش بدون آزمون دامپزشکی مطلع بشین .

 

 
سوالات متداول

1- چه راه هایی برای ورود به رشته دامپزشکی به صورت بدون کنکور وجود داره  ؟
کاردانی دامپزشکی و تحصیل در خارج راه های پذیرش بدون آزمون رشته دامپزشکی هستن که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

2- فارغ التحصیلای مقطع کاردانی دامپزشکی چه فعالیت هایی می تونن ، انجام بدن ؟
همون طور که تو متن مقاله به طور کامل گفته شد یکی از فعایت هایی که فارغ التحصیلای مقطع کاردانی دامپزشکی می تونن انجام بدن : مسئولیت انجام امور درمانگاهی و کشتارگاهی و آزمایشگاهیه .

3- هزینه تحصیل دامپزشکی تو خارج از کشور چقدره ؟
هزینه های ادامه تحصیل رشته دامپزشکی خارج از کشور تقریبا با هزینه تحصیل رشته دامپزشکی تو دوره های پردیس های خودگران برابری می کنه که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده . 

منبع : کاردانی دامپزشکی بدون کنکور



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دینی یکی از درسای عمومی تو کنکوره که با مطالعه و جمع بندی اصولی این درس می تونین نتیجه خیلی بهتری تو کنکورتون بگیرین . نکته ای که تو جمع بندی درس دین و زندگی مهمه توجه ویژه طراح سوال به پیام آیه هاست به خاطر همین توجه ، لازمه تا داوطلبا وقت بیشتری برای یادگیری و تسلط کامل رو این قسمت بزارن .


خیلی از داوطلبا به خاطر زیاد بودن حجم مطالب درسی ، کمبود زمان ، استرس و مشکلات دیگه تو دوران آمادگی برای کنکور مطالعه خیلی منسجمی ندارن یا از نحوه مطالعشون تو این مدت راضی نیستن . با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری همه داوطلبا با هر سطح علمی که دارن به دنبال روش جمع بندی معتبری هستن تا بتونن تو این زمان باقی مونده ، همه مباحثی که خوندن رو یک بار دیگه مرور کنن و تو ذهنشون به یک دسته بندی استاندارد و مطابق چینش سوالای کنکور سراسری برسن .

دینی یکی از درسای عمومی تو دفترچه کنکور سراسریه که اگه داوطلبا مطالعه درست و اصولی برای این درس داشته باشن ، درس کمک کننده ای تو نتیجه آزمونشونه و اگه مطالعه خوبی نداشته باشن نتیجه عکس میده . کتاب دینی داوطلبای رشته علوم انسانی با کتاب دینی سایر گروه ها فرق داره ، دین و زندگی رشته انسانی 9 درس بیشتر از بقیه گروه های آزمایشی داره و این باعث میشه که حجم مطالب دین و زندگی برای داوطلبای رشته انسانی بیشتر از سایر گروه های آزمایشی باشه . با این که ضریب درس دین و زندگی تو کنکور سراسری 2 در نظر گرفته شده اما با مطالعه و جمع بندی درست و اصولی این درس میشه درصد بالایی رو کسب کرد و راحت تر به نتیجه دلخواه رسید .

به خاطر اهمیت جمع بندی درس دینی تو نتیجه کنکور سراسری داوطلبا ، تو این مقاله درباره 4 اصل مهم برای جمع بندی درس دینی کنکور و بهترین منابع جمع بندی این درس توضیح دادیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

4 نکته ضروری جمع بندی دینی از نظر رتبه های برتر کنکور

استمرار تو جمع بندی و مطالعه دینی می تونه این درس رو به یکی از ساده ترین درسای کنکور تبدیل کنه . برای نتیجه گیری بهتر از جمع بندی درس دینی ، رعایت کردن یکسری نکات خیلی می تونه کمک کننده باشه . برای این که یک جمع بندی خوب و اصولی داشته باشین ، رعایت نکات گفته شده تو تمام گروه های آزمایشی لازمه . این نکات شامل موراد زیر میشه :

 

 1. به این نکته توجه داشته باشین که درسای دینی رو جوری بخونین تا همه سر تیترهای هر درس به خوبی تو ذهنتون باقی بمونه و اصطلاحا ملکه ی ذهنتون بشن . مطالعه همه تیترها جوری باشه که با یادآوری هر سر تیتر بدونین تو متن مربوط به اون سر تیتر دقیقا راجع به چی صحبت شده و نکات مهم مربوط به اون تیتر چه کلماتیه .

 

 2. سعی کنین یک بار آیات و متن درس رو به دقت خونده و زیر نکات مهم خط بکشین یا با استفاده از مارکر ، جملات کلیدی و مهم رو هایلایت کنین . بعد از خوندن هر پارگراف پیام آیه مرتبط با اون تیتر رو پیدا کنین . تو درس دینی اصلی ترین منبع مطالعه ، برای همه داوطلبا کتاب درسیه . اما برای پیام آیه ها و متن و هم چنین نکته های این درس می تونین از کتابای کمک آموزشی استفاده کنین .

 

 3. زمان مطالعه آیه ها سعی کنین ترجمه مربوط به هر ایه رو یاد گرفته و تیترهایی از متن درس که ارتباط معنایی با آیه ها دارن رو مشخص کنین . تو اکثر کتابای آموزشی این قسمت به خوبی مشخص شده و می تونین از کتابای کمک آموزشی که دارین تو این زمینه استفاده کنین .

 

 4. زمان جمع بندی درس دینی از حل و تحلیل تستای جامع غافل نشین . سعی کنین تمام مباحثی که مطالعه کردین رو تو تست هم پیاده کنین . حل تست کمک می کنه تا با نحوه طرح سوال از قسمتای مختلف کتاب آشنا بشین . با تحلیل سوالای این آزمونا می تونین مرور سریع درس دین و زندگی رو داشته باشین .

 

 
بهترین منابع جمع بندی دینی کنکور

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور ، همه داوطلبای کنکوری ترجیح میدن به جای یادگرفتن مطالب جدید تو این فرصت باقی مونده با استفاده از منابع مناسب هر درس ، همه مطالبی که تا الان خوندن رو مرور کرده تا به یک دسته بندی خوبی برسن .

یکی از درسایی که در عین ساده بودن ، نکات زیادی داره و داوطلبا باید رو کلمات و مفهوم جمله ها خیلی توجه داشته باشن درس دین و زندگیه . داوطلبا با تهیه یک منبع مناسب می تونن به راحتی رو تمام قسمت های مختلف این درس مسلط بشن . پس انتخاب منبع مناسب برای جمع بندی درس دینی نیازمند دقت زیادیه .

 

 همیشه و تو همه درسا ، بهترین و کامل ترین منبع جمع بندی و مرور سریع ، خلاصه های نوشته شده توسط خود داوطلبه . از اونجایی که تو سال کنکور زمان بیشتری صرف مطالعه و تست زنی میشه ، داوطلبایی هستن که متاسفانه تو طول سال یا مطالعه درستی نداشته ، یا فرصت نوشتن خلاصه نویسی رو نداشتن و یا به هر دلیلی تمایلی به خوندن خلاصه خودشون ندارن و بیشتر دنبال یک منبع مناسب هستن که تمام نکات دینی رو پوشش داده باشه .

کارشناسای مر کز مشاوره تحصیلیکو ، بهترین منابع جمع بندی دینی رو تو جدول زیر براتون مشخص کردن . کافیه تا یکی از این منابع رو تهیه کنین و برای مرور و جمع بندی از اون منبع استفاده کنین اما اگه کتابی داشتین که تو این جدول نبود هم می تونین ازش استفاده کنین .

 
نام کتاب      انتشارات     سری     دانلود بخشی از کتاب
کتاب دین و زندگی جامع کنکور     گاج     سری خط ویژه     کلیک کنید
جمع بندی دین و زندگی     خیلی سبز     جمع بندی     کلیک کنید

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال و یا ابهامی در مورد نحوه جمع بندی دین و زندگی کنکور سراسری داشتین ، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط باشین و سوالای خودتون رو بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تموم اخبار مرتبط با کنکور سراسری مطلع بشین .

 

 بحث زمان تو کنکور سراسری از اهمیت زیادی برخورداره ، لازمه تا داوطلبای کنکوری با استفاده از چند تکنیک ساده تو زمانشون خیلی صرفه جویی کنن . استفاده از تکنیک زمان های نقصانی به تنهایی تو کنکور سراسری هیچ تاثیری نمی تونه داشته باشه اما به همراه تکنیک ضربدر منها خیلی می تونه کمک کنه .

 

 
سوالات متداول

1- تهیه همه منابع گفته شده تو مقاله برای جمع بندی درس دینی لازمه ؟
خیر ، همون طور که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده تهیه یکی از منابع جمع بندی با توجه به شرایط علمی هر داوطلب کافیه .  

2- چرا زمان جمع بندی تاکید زیادی رو حل تست و تحلیل جواب این تستا هست ؟
همون طور که تومتن مقاله به طور کامل توضیح داده شده ، چون حل تست کمک می کنه تا با نحوه طرح سوال از قسمتای مختلف کتاب آشنا بشین هم چنین با تحلیل سوالای این آزمونا می تونین مرور سریع درس دین و زندگی رو داشته باشین .

3- بهترین منبع برای جمع بندی متن درس دینی چه کتابیه ؟
هر داوطلبی باید متناسب با سطح علمی خودش تو درس دینی ، بهترین منبع رو انتخاب کنه که به طور کامل تو متن مقاله توضیح داده شده . 

منبع : بهترین روش جمع بندی درس دینی کنکور



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

یکی از راه های موفقیت تو کنکور سراسری ، داشتن مهارت آزمون دادن سرجلسه آزمونه . از اونجایی که خیلی از داوطلبا برای اولین بار تو آزمون سراسری شرکت می کنن لازمه تا با دونستن و تقویت 20 نکته لازم و ضروری بتونن آزمونشون رو به خوبی مدیریت کنن و عوامل محیطی و تغییر شرایط باعث خراب شدن نتیجه کنکورشون نشه .

 برای موفقیت تو کنکور سراسری تنها مطالعه ، تست زنی و برنامه ریزی درسی کافی نیست بلکه داوطلبا باید بتونن آزمون خودشون رو با توجه به شرایط کنکور مدیریت کنن . از اونجایی که 4 ساعت آزمون ، نتیجه همه زحمتایی که تو یک سال کشیدن رو مشخص می کنه پس مدیریت درست آزمون در کنار کاهش استرس می تونه کمک کنه تا داوطلب بهترین نتیجه ممکن رو با توجه به شرایط علمیش بگیره .

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری ، اکثر کنکوریا ، اقدام به حل تستای کنکور چند سال اخیر و آزمونای جامع می کنن ، معمولا تو خونه با شرایط ایده آل به آزمون جواب داده میشه اما کوچکترین تغییری سر جلسه آزمون می تونه تمرکز داوطلب رو از بین برده و مدیریت آزمون رو از دستش خارج کنه .

به خاطر همین مهارت آزمون دادن مسئله مهمیه و باعث میشه تا داوطلب بتونه از تمام قابلیت ها و توانایی های خودش سر جلسه آزمون استفاده کنه . اگه مایلین تا توانایی مدیریت جلسه آزمون رو به خوبی یاد بگیرین ، ادامه این مقاله رو از دست ندین و تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

20 نکته لازم و ضروری برای مدیریت آزمون

از اونجایی که خیلی از داوطلبا برای اولین بار تو آزمون سراسری شرکت می کنن لازمه تا از یکسری نکات مطلع بشن و با آگاهی کامل از این نکات ، استفاده از اونا سر جلسه کنکور با مشکلی مواجه نشن و بهترین نتیجه رو بگیرن :

 

  1. زمان ورود به حوزه با آرامش کامل و از طریق تابلوهای راهنما که تو حیاط و راهروهای حوزه آزمونتون نصب شده و با توجه به شماره داوطلبیتون ، شماره کلاس و شماره صندلی خودتون رو پیدا کنین  . اگه به مشکلی برخوردین از مراقبای حاضر سر جلسه کمک بخواین .

 

  2. بعد از پیدا کردن صندلیتون ، شماره داوطلبی نوشته شده رو کارت ورود به جلسه رو با شماره داوطلبی روی صندلیتون چک کنین .

 

  3. دو تا مداد و یک پاک کن و 1 تراش رو میزتون داشته باشین و مابقی وسایلتون رو زیر یا کنار صندلیتون بزارین تا خیلی دست و پاگیر نباشه و هر وقت نیاز داشتین برشون دارین  .

( بک لینک به وسایل ضروری سرجلسه کنکور )

 

 4. بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم ، آزمون شروع شده و داوطلبا باید دفترچه سوالای عمومی کنکور رو که داخل پاکت پلاستیکی مخصوصی کنار صندلیشون گذاشته شده ، بردارن . این پاکت ، محل خاصی برای پاره کردن و بیرون آوردن دفترچه داره پس پلاستیک رو با آرامش و از محل مخصوص پاره کنین . با عجله پاره کردن پلاستیک از محل نادرست اون ممکنه پاسخنامه و دفترچه سوالاتتون رو هم پاره کنه !

 

 5. بعد از باز کردن پاکت ، اولین کاری که می کنین چک کردن اطلاعات نوشته شده رو پاسخنامتون باشه تا از درستیه این اطلاعات مطمئن بشین . در صورتی که حتی کوچکترین مغایرتی دیدین حتما به مراقبای سر جلسه اطلاع بدین .

 

 6. با نام و یاد خدا آزمونتون رو شروع کنین ، دفترچه سوالای عمومیتون رو باز کرده وهمون اول زمان مناسب برای هر درس رو که قبلا از طریق تکنیک زمان های نقصانی به دست آوردین رو ابتدای هر درس بنویسین .

 


 7. به هیچ عنوان ترتیب دفترچه رو به هم نزنین ، برای حل سوالا سعی کنین با همون ترتیب دفترچه پیش برین ، با به هم زدن ترتیب دفترچه سطح تمرکز خودتون رو پایین میارین و از طرفی ممکنه تو وارد کردن گزینه ها تو پاسخنامه دچار اشتباه بشین .

 

 8. با آرامش کامل و به ترتيب سوالا رو بخونین نه اين كه دفترچه رو تند تند ورق بزنین . ورق زدن سریع دفترچه و نگاه کردن به همه سوالا ، باعث از دست دادن زمان میشه . هم چنین اگه سوالی رو ببینین كه بلد نيستين استرس می گیرین و همین باعث میشه تا نتونین رو سوالا تمرکز کامل داشته باشین .

 

 9. گزينه مربوط به هر سوال رو حتماً همون موقع که به جواب آخر می رسید ، تو پاسخنامه علامت بزنین تا زمان وارد کردن جوابا دچار اشتباه نشین . به هیچ عنوان وارد کردن جوابا رو به آخر تایم موکول نکنین، چون ممکنه وقت کم بیارین ، از طرفی ممکنه به خاطر استرس آزمون گزینه ها رو به اشتباه وارد پاسخنامه کنین .

 

 10. سعی کنین وقتی دارین یک سوال رو حل می کنین به چيز دیگه ای فکر نکنین . چون تو این حالت سوال رو با تمرکز کامل حل کرده و سراغ سوال بعدی میرین و تمام فکرتون رو یک سوال میزارین .

 

 11. بعد از هر 5 تا سوال که جواب میدین يک بار جواب سوالاتتون رو چک کنین تا اگه اشتباهی تو سوالا داشتین بتونین درست کنین .

 

 12. سر جلسه آزمون به هيچ عنوان به نتيجه فكر نكنین ، تمام تایم آزمون سعی کنین فقط حواستون به سوالا و جواب دادن به سوالا باشه .

 

 13. به خاطر طولانی بودن زمان آزمون و هم چنین فعالیت فکری زیادی که سرجلسه آزمون دارین ، بهتره تا همراه خودتون حتما مواد قندی مثل : خرما ، شکلات و... به همراه آب و آبمیوه داشته باشین تا در صورتی که قندتون افتاد ، ضعف کردین و یااحساس تشنگی کردین ، بتونین بخورین و مشکلی براتون ایجاد نشه .


 14. با توجه به اين كه سازمان سنجش 4 نوع دفترچه در اختيار داوطلبا قرار میده سعی کنین سوالا رو با دقت بخونین و تو آرامش كامل به سوالا جواب بدین . به هيچ عنوان خودتون رو با دانش آموز كناریتون مقايسه نكنين و یادتون باشه که دفترچه هاتون با هم فرق می کنه .

 

 15. انرژیتون رو تا آخر آزمون حفظ کنین نه این که اول آزمون خیلی پر انرژی باشین ولی ساعتای پایانی آزمون خسته باشین و تمرکز بالایی نداشته باشین .

 

 16. برای جواب دادن به سوالا سعی کنین از تکنیک ضربدر منها استفاده کنین و سوالایی که روشون مسلط هستین رو جواب بدین ، سوالای شک دار و زمان بر رو کنارشون علامت ضربدر گذاشته و کنار سوالایی که بلد نیستین علامت منها بزارین تا تو زمان بدست اومده از تکنیک زمانای نقصانی بخواین رو سوالای نزدتون فکر کنین و به درستی جواب بدین .

 

 17. به هیچ وجه هیچ سوالی رو شانسی جواب ندین حتی اگه بین دو گزینه شک داشتین ، تو اکثر موارد ثابت شده که داوطلبا گزینه غلط رو انتخاب می کنن چون تو دام آموزشی اون سوال میفتن . پس شانسی جواب دادن ممنوع !

 

 18. اگه سوالای یک درس سخت تر از حد معمول و سالای قبل بود نگران نشین ، چون این سختی شامل حال همه داوطلبای کنکور میشه نه فقط شما !

 

 19. اگه مبحثی از درسی رو حذف کردین و اصلا نخوندین ، سر جلسه کنکور هم سراغ سوالای اون مبحث نرین . فقط در صورتی به سوالای اون مبحث می تونین جواب بدین که سوالای ساده ای طرح شده باشه و شما به درستی جواب خودتون مطمئن باشین .

 

 20. با یکی از تکنیک های مدیریت زمان ( استراتژی بازگشت ) برنامه داشته باشین یعنی دقيقاً بدونین زمانی رو که با استفاده از تکنیک اعداد نقصانی ذخیره کردین رو برای چه کاری می خواین مثلا برای مرور تست ها ، سوالات نزده و يا سوالات وقت گیر می خواین که البته تکنیک ضربدر منها هم خیلی می تونه کمکتون کنه .

 

 مدیریت زمان ، خیلی می تونه به داوطلبا تو کنترل و صرفه جویی زمان کمک کنه . مدیریت زمان چند تکنیک ساده و کاربردی داره . 

 

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد تکنیک های مدیریت آزمون کنکور ،  جواب بدن . می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشنا در ارتباط باشین و تموم سوالای خودتون رو از این کارشناسا بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم تا با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .

(بک لینک به استرس آزمون)

 

 
سوالات متداول

1- وسایل لازم و ضروری که بای سرجلسه ازمون همراهمون باشه ، شامل چه چیزاییه ؟
کارت ورود به جلسه ، کارت شناسایی ، مداد سیاه نرم و ... که به طور کامل تو متن مقاله گفته شده .

2- تورق سریع دفترچه سوالا سرجلسه آزمون باعث به وجود اومدن چه مشکلاتی میشه ؟
از مشکلاتی که تورق سریع دفترچه و نگاه کردن به همه سوالا به وجود میاره ، باعث از دست دادن زمان ، ایجاد استرس و... میشه کهتو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- نکات ضروری که لازمه تا سرجلسه کنکور رعایت کنیم چه چیزاییه ؟
حفظ آرامش ، استفاه از تکنیک های مدیریت زمان ، عدم داشتن استرس ، عدم فکر کردن به نتیجه کنکور و ... که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده . 

منبع : 20 نکته کلیدی برای مدیریت جلسه آزمون



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

مدیریت زمان یکی از مهارت های لازم برای موفقیت تو کنکور سراسریه . از اونجایی که زمان تو کنکور سراسری از اهمیت ویژه ای برخورداره پس لازمه تا همه داوطلبا توجه خاصی به زمان داشته باشن . با رعایت تکنیک های ضربدر منها ، زمان های نقصانی ، استراتزی بازگشت و ... به راحتی میشه بهترین استفاده رو از زمان آزمون کرد و به تبع اون نتیجه خوبی هم تو آزمون گرفت .

مدیریت زمان مجموعه ای از مهارت هاست که داوطلبا رو تو استفاده درست از زمانی که دارن ، کمک می کنه . یکی از مهم ترین کارایی که سرجلسه آزمون لازمه تا همه داوطلبا بهش توجه کنن ، زمان آزمونه . برای تسلط کامل روی زمان لازمه تا داوطلبا تو طول سال تحصیلی مخصوصا آزمونای جامع توجه خاصی به مدیریت زمان تو این آزمونا داشته باشن . یعنی سعی کنن اصول مدیریت زمان رو رعایت کنن تا بتونن سرجلسه کنکور به خوبی زمان آزمون رو تحت کنترل داشته باشن .

موفقیت تو کنکور فقط با مطالعه و تست زنی امکان پذیر نیست . هر ساله داوطلبای زیادی رو می بینیم ، با وجود این که سطح علمی بالایی دارن اما به علت کمبود زمان سر جلسه آزمون ، فرصت نکردن تا به همه سوالا جواب بدن . به خاطر اهمیت زمان و روش های مدیریت زمان سرجلسه آزمون ، تو این مقاله تکنیک های لازم برای مدیریت بهتر آزمون رو آوردیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

5 تکنیک لازم برای مدیریت زمان سر جلسه آزمون

یکی از مهم ترین نکاتی که زمان برگزاری کنکور نباید ازش غافل شد ، داشتن محدودیت زمانیه . تو دفترچه سوالای کنکور ، زمان مشخصی برای جواب دادن به سوالای هر درس مشخص شده و باید بتونین تو زمان مشخص شده به سوالای هر درس جواب بدین . با تسلط روی اصول لازم برای مدیریت بهتر زمان ، قبل از برگزاری آزمون برای تایمتون برنامه ریزی کرده و می دونین تو هر بازه زمانی چه کارایی قرار انجام بدین .

 

 1. تکنیک ضربدر منها :

با استفاده از این تکنیک ، سوالای کنکور رو به سه دسته سوال تقسیم می کنین :

دسته اول : سوالای ساده ، این دسته از سوالا رو هم چنان که خوندین به جواب می رسین و بعد از رسیدن به جواب ، گزینه درست رو وارد پاسخنامه می کنین .

 دسته دوم : سوالای شک دار و سوالای زمان بر ، ممکنه با وقت گذاشتن رو این سوالا موفق به جواب دادن بشین و چون حل این سوالا زمان بره پس بهتره کنارشون علامت ضربدر بزنین تا سر فرصت برگشته و با خیال راحت حلشون کنین .

 دسته سوم : سوالای سخت ، ممکنه با خوندن صورت سوال ببینین که این سوال رو بلد نیستین پس بهتره کنارش منها گذاشته و زمانی برای فکر کردن نزارین .

اگه اول شروع کنین به حل تستای ساده ، روحیتون بالا رفته و به‌ راحتی می تونین به سوالای سخت تر هم جواب بدین .


 2. استراتژی بازگشت :

با استفاده از تکنیک استراتژی بازگشت برای زمانای اضافیتون برنامه دارین یعنی دقیقا می دونین ، زمانی رو که با استفاده از تکنیک زمان های نقصانی ذخیره کردین ، برای چه کاری می خواین مثلا برای مرور تست ها ، سوالای نزده و يا سوالای زمان بر می خواین استفاده کنین .

 

 3. تکنیک حداقل سوال :

کسب یک درصد متعادل تو همه درسا ، می تونه از مهم ترین عوامل موثر تو افزایش نمره‌ی تراز و رتبه داوطلبا باشه . سعی کنین برای هر درس فقط به اندازه زمان به دست آورده از تکنیک زمانای نقصانی وقت بزارین . بهتره تو هر درسی حداقل تواناییای خودتون رو در نظر بگیرین و کم ترین درصد رو برای خودتون پیش بینی کنین . همیشه توجه کنین اگه شما نتونستین تو درسی به 100 درصد سوالا جواب بدین پس بقیه داوطلبا هم نتونستن . این استراتژی بهتون کمک می کنه تا با آرامش و تسلط بیشتری به سوالا جواب بدین .

( بک لینک به استرس آزمون )

 4. تکنیک زمان های نقصانی :

تکنیک زمان های نقصانی بهتون کمک می کنه تا با رعایت نکات ساده بتونین تمام سوالایی که جواب دادین رو یک بار دیگه مرور کنین . تو این روش یک مقدار از وقت هر درس رو نگه داشته تا بعد از اتمام سوالای اون دفترچه ، زمان اضافی برای مرور داشته باشین و در صورت اضافه اومدن زمانتون سراغ سوالای بی جوابتون هم برین .

 5. تکنیک وقفه در آزمون :

خستگی تو آزمون کاملا طبیعیه و برای تمام داوطلبا اتفاق میفته اما زمان بروز این خستگی تو افراد با هم متفاوته . اگه برای بر طرف کردن این خستگی فعالیتی انجام نشه می تونه تو نتیجه کنکور داوطلبا تاثیر بدی بزاره . پس بهتره برای بر طرف کردن این خستگی اقدامات زیر انجام بشه :

    به صندلیتون تکیه داده و سعی کنین به صورت عمودی بشینین تا فشاری به ستون فقراتتون وارد نشه این کار باعث بر طرف شدن خستگیتون میشه .

    سعی کنین برای چند دقیقه کوتاه دست از آزمون بردارین و توجهی به سوالا نکنین . چشماتونو بسته و چندین نفس عمیق بکشین این کار کمک می کنه تا اکسیژن بیشتری به مغزتون برسه و هوای بیشتری وارد ریتون بشه .

    سعی کنین مواد قندی مثل خرما به همراه یک لیوان آب برای افزایش میزان گلوکز تو مغزتون بخورین  .

    اگه همچنان خستگی تو بدن و ذهنتون بود حتما سرجاتون چندین حرکت کششی انجام بدین تا سرعت جریان خون تو تو بدنتون بیشتر بشه .

 

 برای  این که بتونین نتیجه خوبی تو کنکور سراسری کسب کنین ، لازمه تا حتما بتونین آزمون خودتون رو به خوبی مدیریت کنین . 

 

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد کامل ترین روش های مدیریت زمان سرجلسه کنکور ، جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشنا در ارتباط باشین و تموم سوالای خودتون رو از این کارشناسا بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .

 

 
سوالات متداول

1- استفاده از تکنیک حداقل سوالات چه کمکی می تونه بکنه ؟
همونطور که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده تکنیک حداقل سوالات بهتون کمک می کنه تا با آرامش و تسلط بیشتری به سوالا جواب بدین .

2- برای بر طرف کردن خستگی سر جلسه کنکور چه اقداماتی بهتره انجام بشه ؟
تکیه به صندلی ، کشیدن نفس عمیق ، خوردن مواد قندی به همراه آب و ... که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- دلیل استفاده از استراتژی بازگشت تو کنکور سراسری چیه ؟
همونطور که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده با استفاده از تکنیک استراتژی بازگشت برای زمانای اضافیتون برنامه دارین و دقیقا می دونین که قراره چه کاری انجام بدین .
منبع : تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه کنکور سراسری



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بعد از اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد داوطلبایی که از محل قبولی خودشون راضی نیستن می تونن با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰ مثل مهمانی بر اساس ضابطه چند دانشجویی و یا انتقالی بر اساس جدول همترازی از فرصت انتقالی و یا مهمانی استفاده کنن .

یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجوها مخصوصا دانشجوهای دختر اینه که تو شهر محل سکونت و یا نزدیکترین شهر به محل سکونتشون تحصیل کنن . اما بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام میشه ، با داوطلبایی رو به رو میشیم که به دلیل عدم اطلاع از چینش انتخاب رشته و یا هر دلیل دیگه ای تو رشته محلی پذیرش شدن که از محل قبولی راضی نیستن و به دنبال راهی برای مهمانی و یا انتقالی گرفتن به دانشگاه مد نظرشون هستن .

اما خیلی از داوطلبا که می خوان از این امتیاز برای مهمانی و انتقالی 99 - 1400 استفاده کنن نمی دونن برای ثبت درخواستشون چه شرایطی لازمه و چه زمانی باید برای اون اقدام کنن . برای همین تو ادامه این مقاله در مورد زمان و شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰ صحبت کردیم .

 

زمان و نحوه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰

ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد کاملا به صورت اینترنتی تو سامانه منادا به آدرس monada.iau.ac.ir انجام میشه و اصلا نیازی به مراجعه حضوری دانشجو به واحدای مبدا و مقصد نیست . فقط کافیه تو زمان اعلام شده وارد سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بشین . اطلاعات خواسته شده رو وارد و مدارک لازم رو بارگذاری کنین و در آخر هزینه بررسی درخواستتون رو واریز کنین .

بعد از اینکه درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد  ۹۹ - ۱۴۰۰ رو ثبت کردین ، درخواست شما توسط معاونت مرکزی دانشگاه آزاد بررسی میشه و در صورتی که شرایط نقل و انتقالات داشته باشین این درخواست به واحدای مبدا و مقصد ارسال میشه . چون موافقت واحدای مبدا و مقصد برای نقل و انتقالات الزامیه .

 

    زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد  ۹۹ - ۱۴۰۰ برای ورودی مهر ماه :

سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد تو طول سال بازه و دانشجوها می تونن وارد این سامانه بشن اما برای اینکه دانشجوها بخوان درخواست انتقالی و یا مهمانی خودشون رو ثبت کنن باید تو تاریخ های اعلام شده توسط این سامانه اقدام کنن که معمولا برای ورودی مهر ماه زمان ثبت درخواست نقل و انتقالی دانشگاه آزاد تو خرداد ماهه . پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شروع شد باخبر بشین .

به محض اینکه زمان دقیق نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای مهرماه اعلام بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

    زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 99 - 1400 برای ورودی بهمن ماه :

داوطلبایی که می خوان درخواست نقل و انتقالی خودشون رو برای نیم سال دوم و یا بهمن ماه انجام بدن معمولا سامانه ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد تو آذر ماه فعال میشه . پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شروع شد باخبر بشین .

به محض اینکه زمان دقیق نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای بهمن ماه اعلام بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

 اگه داوطلب کنکور سراسری بودین و از محل قبولیتون راضی نیستین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هم امتحان کنین .



 
شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰

اما برای انتقالی یا مهمانی گرفتن به دانشگاه دلخواه شرایط و ضوابط خاصی لازمه که فقط کسایی که این شرایط رو داشته باشن می تونن درخواست انتقالی و یا مهمانیشون رو ثبت کنن حالا در ادامه در مورد شرایط مهمانی و نقل و انتقالات 99 - 1400 دانشگاه آزاد صحبت کردیم .

 

شرایط عمومی :

 نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی ، انضباطی و نظام وظیفه

 دانشجوی متقاضی باید حداقل یک نیمسال تو واحد مبدأ ثبت نام تحصیل کرده باشه . ( به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش )

 انتقال صرفاً براي پذیرفته شده های با آزمون امکان پذیره

 انتقال و میهمانی دانشجوهای دوره های خودگردان فقط به واحدای مجري دوره های خودگردان امکان پذیره .

 انتقال تنها در صورت وجود مقطع رشته/ گرایش و سال قبولی تو واحد مقصد امکان پذیره .

 امکان انتقالی تو ترم آخر وجود نداره .

 انتقال و میهمانی تو مقطع دکتری تخصصی ممنوعه . اگه دانشجوی دکتری هستین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دکتری امتحان کنین .

 انتقال مجدد تو هر مقطع تحصیلی ممنوعه .

 انتقال و میهمانی از واحد الکترونیکی ( با توجه به غیرحضوري بودن تحصیل ) به سایر واحدا ممنوعه .

 انتقال و میهمانی از واحدای بین الملل تنها به واحدهای بین المللی امکان پذیره .

 انتقال و میهمانی از واحدای برون مرزی به سایر واحدای دانشگاهی تو داخل کشور ممنوعه .

 انتقال و میهمانی دانشجوهای پژوهش محور ممنوعه .

 انتقال و میهمانی کارکنا و اعضای هیات علمی واحدای دانشگاهی به محل خدمت ممنوعه .

 و در آخر درخواست نقل وانتقال دانشجویان اتباع غیر ایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی هستش .

 اگه دانشجوی ارشد هم هستین و شرایط نقل و انتقالات رو ندارین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور ارشد هم امتحان کنین . 


 شرایط خصوصی :

 نقل و انتقال یا مهمانی بر اساس ازدواج یا متارکه ( طلاق ) :

* بر این اساس همه دانشجوهای دختر که بعد از ثبت نام تو آزمون دانشگاه آزاد ازدواج دائم کردن می تونن به شهر محل سکونت همسر خودشون انتقالی یا مهمانی بگیرن .

* انتقال یا مهمانی دانشجوهای مرد که پس از ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد ازدواج کردن به محل سکونت یا اشتغال ( به استثنا دانشگاه های گروه 1 جدول هم ترازی ) امکان پذیره .

* همچنین انتقال یا مهمانی دانشجوهای متاهل زن که بعد از ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد از همسرشون خود جدا شدن به شهر محل سکونت خانواده خود امکان پذیره .

 نقل و انتقال یا مهمانی بر اساس خانواده شاهد یا ایثارگر

 نقل و انتقال یا مهمانی دانشجویان معلول و بیمار

* استفاده از این گزینه تنها بعد از تایید پزشک معتمد واحد یا مرکز دانشگاهی ، انجمنای بیماران خاص و کمیسیون های پزشکی امکان پذیره .

نقل و انتقال یا مهمانی براساس سرپرستی

 مهمانی براساس چند دانشجویی

* این گزینه برای خانواده هایی ممکنه که بیشتر از یک دانشجو بطور همزمان تو دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستن .

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس فوت والدین ، همسر و فرزند

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس همسر و فرزندان کارکنان دانشگاه آزاد

 نقل و انتقال یا مهمانی همسران و فرزندان اعضای هیئت علمی ( شاغل و بازنشسته )

نقل و انتقال یا مهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس همسر و فرزندان وزراء ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معاونین رئیس جمهور ، استانداران و سفراء

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس موارد خاص

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس جدول همترازی

* جدول همترازی دانشگاه آزاد جدولیه که تو اون همه واحدای دانشگاه آزاد به 7 گروه دسته بندی شدن . هر دسته هم شامل دانشگاه های هم سطحه . نقل و انتقالی براساس جدول همترازی این امکان رو فراهم می کنه که هر دانشجو بتونه در صورت موافقت واحدای مبدا و مقصد و سازمان مرکزی ، به واحدای همتراز یا پایین تر انتقال یا مهمانی بگیره .

 

اگر دلیل مورد نظر دانشجو برای استفاده از نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه آزاد جزو هیچ کدوم از دلایل گفته شده در بالا نباشه ، دانشجو می تونه دلایل و مدارک مستند خودش رو تو سامانه ثبت کنه تا موضوع انتقالش تو کمیسیون نقل و انتقال موارد خاص بررسی بشه .

اگه متقاصی کنکور سراسری بودین و شرایط نقل و انتقالی رو ندارین می تونین شانستون رو برای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دانشگاه آزاد امتحان کنین .


زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰

داوطلبایی که شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد رو دارن و درخواستشون رو ثبت کردن منتظر اعلام نتایج این درخواست هستن تا ببینن آیا با درخواست اونا موافقت شده یا نه . زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر خلاف بقیه نتایج ها که بعد از تموم شدن زمان ثبت نام اعلام میشه ، نیست .

یعنی بعد از اینکه درخواست انتقالی و یا مهمانی خودتون رو وارد کردین باید مدام وارد سامانه منادا بشین و ببینین با درخواستتون موافقت شده یا خیر . یعنی امکان داره حتی یک روز بعد از ثبت درخواست انتقالی و مهمانی نتیجه براتون مشخص بشه .

 اگه بعد از بررسی شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد این شرایط رو نداشتین و یا بعد از اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دیدین که با درخواستتون موافقت نشده می تونین شانستون رو برای تکمیل ظرفیت هم امتحان کنین .


 اگه در خصوص نقل و انتقالات دانشگاه آزاد با سوال و مشکلی مواجه شدین می تونین سوالای خودتون رو از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسین . برای این کار می تونین از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین . 

 

 
سوالات متداول

1- اگه بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد از محل قبولی راضی نبودیم باید چیکار کنیم ؟
می تونین از فرصت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد استفاده کنین که تو این مقاله این موضوع به طور کامل توضیح داده شده .

2- درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد چه زمانی باید ثبت بشه ؟
این ثبت درخواست دو بار در سال برای ورودی مهر حدودا تو خرداد و برای ورودی بهمن حدودا تو آذر ماه امکان پذیره که زمان دقیق ثبت درخواست نقل و انتقالات تو این مقاله گفته شده .

3- برای ثبت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد چه شرایطی لازمه ؟
یکی از این شرایط انتقالی و یا مهمانی بر اساس جدول همترازی هستش که بقیه شرایط لازم برای مهمانی و انتقالی تو این مقاله به طور کامل گفته شده .
منبع : نقل و انتقالات دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اولین پذیرش علمی کاربردی برای مقطع ارشد تو دی ماه سال 92 بود که از طریق برگزاری آزمون انجام شد و فقط کسایی می تونستن ثبت نام ارشد علمی کاربردی رو انجام بدن سابقه کاری مرتبط با رشته انتخابیشون رو داشته باشن .

ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد تو برنامه خیلی از داوطلبا قرار گرفته و داوطلبایی که نمی خوان استرس شرکت تو کنکور رو داشته باشن و یا از نتیجه قبولیشون تو کنکور ارشد راضی نیستن و یا به هر دلیلی دیگه نمی خوان کنکور ارشد شرکت کنن پیگیر راه های ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد هستن .

اما وقتی صحبت از دانشگاه های بدون کنکور میشه یکی از پر متقاضی ترین اونا تو مقطع ارشد بدون کنکور علمی کاربردی هستش . علمی کاربردی به دلیل اینکه به نسب پذیرش راحت تری به صورت بدون کنکور داره و تحصیل تو این دانشگاه هم معمولا از بقیه دانشگاه ها راحت تره تو اولویت خیلی از داوطلبا مخصوصا افراد شاغل قرار می گیره .

اما آیا دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع ارشد پذیرش داره ؟ یا واقعا قبولی تو ارشد علمی کاربردی به راحتی ثبت نام تو مقطع کاردانی و یا کارشناسی این دانشگاهه ؟ اصلا چه کسایی می تونن تو ارشد علمی کاربردی ثبت نام کنن و زمان ثبت نام این دانشگاه کیه ؟ پس اگه این سوال ها ذهن شما رو هم درگیر کرده تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین .

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربردی

چند سال پیش علمی کاربردی برای ورودی بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو تو مقطع ارشد کردن . یعنی اولین ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربردی تو دی ماه 92 بود ! اما شاید الان برای خیلیا سوال پیش بیاد که چرا کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربردی مگه علمی کاربردی بدون کنکور پذیرش نداره ؟

 

 

نحوه پذیرش علمی کاربردی تو مقطع ارشد خیلی خیلی سخت تر از نحوه پذیرش تو مقاطع قبلی این دانشگاه بود و این دانشگاه برای پذیرش ارشد شرایط خاصی رو قرار داد که فقط کسایی که این شرایط رو داشتن می تونستن ثبت نام کنکور ارشد علمی کاربردی رو انجام بدن . یکی از این شرایط ها شرکت تو آزمون کارشناسی ارشد علمی کاربردی بود که کاملا مجزا از کنکور کارشناسی ارشد بود و توسط خود علمی کاربردی برگزار می شد .

اما شاید خیلیا الان بگن با توجه به اینکه معمولا تحصیل تو  علمی کاربردی نسبتا از بقیه دانشگاه ها راحت تره پس مسلما آزمونی که خود علمی کاربردی برای مقطع ارشد می گیره خیلی راحت تر از کنکور کارشناسی ارشده ! درسته ، ولی این دانشگاه یک سری شرایط دیگه که در ادامه گفتیم هم به جز برگزاری آزمون رو قرار داده بود :

 

 حداقل 3 سال سابقه کاری در رشته انتخابی داشته باشین تا بتونین تو این آزمون ثبت نام کنین .

 بعد از قبولی تو کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربری باید تو مصاحبه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی هم شرکت می کردین .

 در آخرم هر کس فقط حق داشت تو زمینه رشته کارشناسی خودش ادامه تحصیل بده . یعنی مثل کنکور کارشناسی ارشد نبود که با هر کارشناسی هر رشته ای رو که خواستین رو کنکور بدین و حق تغییر رشته از کارشناسی به ارشد رو نداشتین .

 اگه دیدین که شرایط ثبت نام ارشد علمی کاربردی رو ندارین می تونین شانستون رو برای راه های دیگه ای که برای ثبت نام بدون کنکور مقطع ارشد وجود داره امتحان کنین .



 
لیست رشته های کارشناسی ارشد علمی کاربردی

پس با توجه به چیزایی که گفته شد و شرطایی که این دانشگاه برای پذیرش ارشد علمی کاربردی گذاشته بود متوجه شدین ورود به علمی کاربردی برای مقطع ارشد به اون سادگی هام که فکر می کردین نبوده . اصلا موقعی که رشته های ارشد علمی کاربردی رو بررسی کنین متوجه می شین که رشته هاش با رشته هایی که تو دفترچه ثبت نام کنکور ارشد نوشته متفاوته و بیشتر رشته های این دانشگاه تو مقطع ارشد مهارتیه و عملی هستش و به درد بازار کار می خوره .

 اگه شاغل هستین و خیلی شرایط حضور در کلاس رو ندارین می تونین شانستون رو برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور امتحان کنین .


پس اگه این امکان دوباره هم فراهم شد و خواستین ثبت نام ارشد علمی کاربردی رو انجام بدین حتما لیست رشته هاش رو بررسی کنین تا ببینین اون رشته دلخواه شما وجود داره یا نه . اما خیلی وقتا باز هم خیلیا با توجه به شرایط شغلی که دارن و با هر دلیل تحصیل تو علمی کاربردی رو ترجیح میدن باز به دنبال ورود به این دانشگاه برای ادامه تحصیل تو مقطع ارشد هستن .

حالا هنوزم میشه تو این دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کرد ؟

تو  آبان ماه ۹۵ رئیس دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرد برای سال ۹۶ و ۹۷ برنامه داریم که به صورت محدود به برخی از مراکز با کیفیت دانشگاه علمی کاربردی ، مجوز پذیرش دانشجو تو مقطع کارشناسی ارشد داده بشه . همچنین تو فروردین ماه ۹۶ هم از راه‌اندازی مجدد مقطع کارشناسی ارشد تو دانشگاه علمی کاربردی از سال ۹۶ خبر داده شد . اما با این حال پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد تو این دانشگاه تو سال ۹۶ هم محقق نشد .

طبق آخرین اخبار اعلام شد که از سال ۹۸ به بعد ، دانشگاه علمی کاربردی تو مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می کنه که البته رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه مهارتی هستش و شامل رشته‌ های نظری نمیشه که البته هنوز هم هیچ خبری از ثبت نام ارشد علمی کاربردی نشده .

اما پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه برای ثبت نام کارشناسی ارشد علمی کاربردی خبری شد مطلع بشین . کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو هم آمادن تا تمام ابهامای شما رو برای ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تمام راه های ورود به مقطع ارشد با خبر بشین .



 
سوالات متداول

1- آیا دانشگاه علمی کاربردی تو مقطع ارشد پذیرش داره ؟
این دانشگاه تو دی ماه 92 از داوطلبا تو مقطع ارشد پذیرش کرد که اگه امسال هم این دانشگاه پذیرش کنه تو این مقاله اطلاع میدیم .

2- لیست رشته های ارشد علمی کاربردی شامل چه رشته هایست ؟
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد این رشته ها شامل رشته های مهارتی و عملی بوده و رشته های نظری رو نداشته .

3- آیا دانشگاه علمی کاربردی از طریق کنکور ارشد پذیرش می کنه ؟
خیر ، این دانشگاه از طریق آزمون جداگونه ای که خودش می گرفت پذیرش داوطلبا رو انجام میداد که جزئیات بیشتر تو این مقاله گفته شده . 

منبع : کارشناسی ارشد علمی کاربردی



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

استرس داشتن تو روز امتحان می تونه عملکرد دانش آموزا رو تحت تاثیر قرار بده و نتونن بازدهی مناسبی با توجه به مطالعشون داشته باشن . دانش آموزا می تونن با انجام کار هایی مثل ورزش ، خوردن یک وعده غذایی مفید و انجام تنفس عمیق می تونن به راحتی استرس روز امتحان رو کاهش بدن  .

داشتن کمی استرس برای امتحان می تونه خوب باشه و شما رو برای داشتن رقابت و مطالعه بیشتر تحریک کنه . اما بعضی موقع ها مخصوصا تو فصلای امتحان این استرس زیاد میشه و کنترل اون از دستمون خارج میشه . زمانی که شما دچار استرس می شین اولش خوبه و باعث میشه تو بدنتون آدرنالین آزاد بشه و شما بتونین راحت تر به کار خودتون ادامه بدین . اما مشکل زمانی ایجاد میشه که استرستون بیشتر و مدت زمان اون طولانی تر بشه .

زمانی که استرس و اضطراب امتحان زیاد بشه باعث میشه شما نگران بشین و احساس فراموشی داشته باشین . این موضوع در واقع می تونه و به توانایی و سطح عملکرد شما تو امتحانات تاثیر منفی بذاره . اما حالا باید چیکار کرد ؟ تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین .

 

راه های مقابله با استرس روز امتحان

اولین قدم ساده و کاربردی داشتن یک برنامه منظم و عملی مناسب با زمان و سطح علمی شماس . با داشتن برنامه مطالعاتی منظم دیگه نگرانی از بابت مطالعه خودتون ندارین چون طبق برنامه پیش رفتین خیالتون سر جلسه امتحان راحت تر میشه و استرستون هم کمتر . اما علاوه بر داشتن برنامه منظم راه های دیگه ای هم برای کاهش استرس روز امتحان وجود داره که در ادامه اشاره کردیم .



 


 1 . داشتن برنامه ریزی منظم

پس اولین کاری که بعد از تهیه برنامه امتحانیتون کردین اینه که یک برنامه ریزی منظم نسبت به زمانی که تا روز امتحان دارین انجام بدین .

 

 
 2 . نفس عمیق بکشین

یکی از بهترین روش ها برای اینکه به خودتون آرامش بدین اینه که تمرین تنفسی داشته باشین . این تمرین رو می تونین شب قبل از امتحان انجامش بدین تا به خوابیدنتون کمک کنه و یا قبل از نشستن سر جلسه امتحان تا آرومتون کنه . تمرین نفس عمیق برای این کار عالیه به این صورت که :

یک دست را روی معده خودتون بذارین ، از طریق بینی نفس رو به داخل بکشین و معده رو حس کنین که باز می شه بعد نفس رو از دهان خارج کنین .  چندین بار این جوری نفس کشیدن رو امتحان کنین تا احساس آرامش کنین .  

 


 3 . با برنامه بخورین ، بخوابین و ورزش کنین

شب زنده داری ، رژیم غذایی نادرست و ضعیف و نداشتن تحرک در طول روز می تونه استرس و اضطراب شما رو افزایش بده . به همین دلیل حتما توصیه می کنیم برای عملکرد بهتر بدنتون حتما 8 تا 9 ساعت خواب مفید داشته باشین ، تغذیه مناسب ، سالم و کافی داشته باشین و تا اونجایی که میشه مواد خوراکی کافئین دار مصرف نکنین و آب زیاد بنوشین و تو برنامه روزانتون حداقل نیم ساعت ورزش رو قرار بدین .

پیاده روری قبل از امتحان حتی در حد 5 دقیقه هم می تونه باعث کاهش استرس روز امتحان بشه ، سعی کنین تو روز امتحان یک وعده غذایی خوب بخورین . داشتن یک وعده غذایی مغذی به شما انرژی ، استقامت و قدرت مغزی می ده و تو امتحان کمکتون می کنه . همیشه میگن اگه می خواین باهوش باشین ، هوشمندانه بخورین !

 
 4 . به خودتون ایمان داشته باشین

شما برای این امتحان برنامه ریزی داشتین و کلی براش وقت گذاشتین پس نباید دلیلی برای نگرانی و استرس شما وجود داشته باشه . بنابراین سعی کنین به جای تفکرات منفی ، نیمه پر لیوان رو ببینین با تفکر مثبت اون رو پر کنین . به تلاش خودتون ایمان داشته باشین و مطمئن باشین به اندازه تلاشتون به اون هدف می رسین .

 


 5 . از افراد استرس زا دوری کنین !

سعی کنین از افرادی که باعث استرستون میشن دوری کنین و اصلا از اونا در رابطه با اینکه چقدر خوندن و چقدر مطالعه داشتن سوال نکنین .

 

 
سخنی با والدین برای مقابله با استرس دانش آموزشون

خیلی وقتا والدین دانش آموزا هم جزو عوامل استرس زا به حساب میان و به جای تشویق کردن دانش آموزا و آرامش دادن بهشون باعث ایجاد استرس تو اونا میشن پس سعی کنین :

 

 کمال طلب نباشین و برای کوچک ترین موفقیت و تلاش دانش آموزتون ارزش قائل باشین و از اون تشکر کنین .

 انتظارات غیر واقعی از فرزندتون نداشته باشین و به ضعف هاش هم توجه کنین . داشتن انتظارات غیرواقعی باعث ایجاد ترس و دلهره دانش آموز میشه .

 کمک کنین تا دانش آموزتون برای خوندن دروسش برنامه ریزی داشته باشه . اگه دیدین به تنهایی نمی تونین از پس دروس و برنامه ریزی درسی برای دانش آموزتون بر بیاین می تونین از یک معلم خصوصی خوب کمک بگیرین .

 از تکنیک تنفس عمیق و آرام سازی برای آرامش و کاهش استرس دانش آموزتون استفاده کنین .

 وسایل و تجهیزاتی که دانش آموز برای امتحان احتیاج داره رو شب قبل از امتحان حاضر کنین .

کارشناساس مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالای شما برای کنترل استرس و اضطراب دانش آموزا کمک کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای کنترل استرستون کمک بگیرین .

 

 
سوالات متداول

1- برای مقابله با استرس امتحان چه راه هایی وجود داره ؟
یکی از راه های مقابله با استرس داشتن خواب کافی هستش که بقیه عواملی که باعث کاهش استرس روز امتحان میشه رو تو این مقاله گفتیم .

2- والدین برای کنترل استرس دانش آموزشون چه کارایی می تونن انجام بدن ؟
والدین می تونن با تشویق دانش آموز و نداشتن توقع بیجا از اونا به کاهش استرس اونا کمک کنن که بقیه مواردی که توسط والدین باید رعایت بشه تو این مقاله گفته شده .

3- تکنیک نفس عمیق چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟
دانش آموزا با استفاده از این تکنیک می تونن استرس خودشون رو کم کنن که تو این مقاله این تکنیک به طور کامل توضیح داده شده .
منبع : 5 روش معجزه آسا برای کاهش استرس امتحان



:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بارم بندی امتحانات نهایی سال دوازدهم رشته انسانی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای انسانی با توجه به بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ۹۹ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .


با نزدیک شدن به فصل امتحانات نهایی دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن .

اما همیشه استرس امتحانات نهایی با همه دانش آموزای انسانی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی 99 می کنه . دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم برای هر درسشون ، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون تو این امتحانات بیشتر میشه . در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن . پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم رشته انسانی ۹۹ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه با ما همراه باشین .

 

بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی ۹۹

اکثر امتحانات سال دوازدهم رشته انسانی ( دین و زندگی 3 ، فارسی 3 ، علوم اجتماعی ( هویت اجتماعی ) 3 ، عربی ، زبان قرآن 3 ، زبان انگلیسی 3 ، سلامت و بهداشت 3 و ...  ) به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار میشه .

از اونجایی که نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی از امتحانای مدرسه متفاوته ، برای همین دانش آموزای رشته انسانی با دونستن بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ۹۹ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن . در ادامه بارم بندی دروس عمومی و اختصاصی دوازدهم انسانی 99 رو گفتیم .

 

 

میزان نمرات و بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته انسانی که تو این مقاله گفتیم ، طبق آخرین بارم بندی اعمال شده برای امتحانات نهایی هستش و در صورت هر گونه تغییر ، جدولای زیر به روز رسانی میشه .

    بارم بندی دروس عمومی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی 99 :

 بارم بندی درس فارسی 3 دوازدهم انسانی :

 
ردیف      قلمروها      موضوع ها      نمره 
1     زبانی 7 نمره      معنی واژه       1/5
املای واژه       1/5
دستور      4
2     ادبی 5 نمره      آرایه های ادبی      3
حفظ شعر      2
3     فکری 8 نمره      درک مطلب      4
معنی و مفهوم نثر      2
معنی و مفهوم نظم      2
جمع                  20


 بارم بندی درس نگارش 3 دوازدهم انسانی :​

 
ردیف      موضوع       سنجه های ارزشیابی      نمره 
1     بازشناسی      توانایی بازشناسی آموزه های درس      2
2     تولید متن      خوش آغازی (جذابیت و گیرایی ، نشان دادن نمایی کلی ازمحتوای نوشته )      1
پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته ( بیان ساده و صمیمی- بیان احساس  متناسب با موضوع - سیر منطقی نوشته - فکر و نگاه نو)      9
خوش فرجامی ( جمع بندی مطالب - تاثیر گذاری و تفکر برانگیز بودن )      1
رعایت نشانه های نگارشی      1
 املای واژگان ( نداشتن غلط املایی)      2
3     سازه های نوشتاری      مثل نویسی / حکایت نگاری / شعر گردانی ( درک و دریافت هسته معنایی مثل ، حکایت و شعر - پروراندن موضوع - رعایت املا و نشانه های نگارشی )      4
جمع                  20

 

 بارم بندی درس عربی ، زبان قرآن 3 نوبت اول دوازدهم انسانی :

 
مهارت های زبانی       موضوع       نمره       جمع 
الف : مهارت واژه شناسی       نوشتن معنای چهار کلمه داخل جمله از عربی به فارسی؛ از جملات متن ، تـمرین و بخش «اعلموا» (زیر کلمات خط کشیده میشود.)       1      2نـمره  
مترادف و متضاد (دو جفت کلمه کنار هم نهاده میشود و دانش آموز فقط تضاد یا ترادف آنها را مشخص میکند./ یا شش کلمۀ پراکنده داده میشود که چهار تای آنها متضاد هستند./ می -توان این سؤال را درون متن درک مطلب طراحی کرد. متضاد یا مترادف دو کلمه را در متن خواست و نمره درک مطلب ، نیم نمره افزایش یابد.)         0/5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه  یا نوشتن مفرد یا جمع اسم (در حد جمع های مکسر خوانده شده در کتاب دوازدهم ) یا انتخاب گزینۀ مناسب برای جای خالی یک جمله              0/5
ب : مهارت ترجمه به فارسی      ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا»        4      9نـمره  
ترجمۀ درست یک جملۀ دارای لای نفی جنس . (ترجمۀ لای نفی جنس به صورت «هیچ ... نیست » مد نظر است .)       0/5
ترجمۀ درست جمله های دارای حروف مشبهۀ بالفعل ؛ یکی از جمله ها از «لیت » است .       1/5
ترجمۀ درست یک یا دو جمله دارای قید حالت (حال ) در دو شکل آن      1
ترجمۀ درست یک یا دو جمله دارای اسلوب استثنا یا حصر       0/5
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی (دو جمله )       0/5
تکمیل ترجمۀ ناقص از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا» (چهار جای خالی)       1
ج : مهارت شناخت و کاربرد قواعد       ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی، ماضی استمراری، ماضی بعید، امر، نهی، نفی، مستقبل ، مجهول ، فعل دارای نون وقایه ، معادل های عربی مضارع التزامی و اسلوب شرط داخل جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند خرج ، دخل ، صبر، کتب و ... که زیر فعل خطی کشیده میشود و دانش آموز با کمک یک قرینه یا بیشتر، آنها را ترجمه میکند؛ مانند: «یا صدیقتی، لا تخرجی من صفـک .» که در این جمله دو قرینۀ «یا صدیقتـی» و «ضمیر ـک » به دانش آموز کمک میکند تا بتواند «لا تخرجی» را درست ترجمه کند. یا در قالب مصور به صورت ارتباط دادن جملات به تصاویر (هشت مورد)       2      7نـمره  
تشخیص و انتخاب فعل ماضی، مضارع ، امر و نهی مناسب برای جای خالی در جمله ، یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد. (چهار مورد)     1
تشخیص لای نفی جنس (چند جمله کوتاه داده میشود و دانش آموز باید لای نفی جنس را از لای نفی و لای نهی و لای جواب تشخیص دهد.)       0/25
تشخیص حروف مشبهه بالفعل (چند جمله کوتاه داده میشود و دانش آموز باید حرف مشبه بالفعل را از حروف جر، استقبال ، نفی و سایر حروف تشخیص دهد./ یا به هر صورتی که قدرت تشخیص حروف مشبهه بالفعل را بسنجد.)       0/25
تشخیص محل اعرابی در جملاتی که معنا و ساختاری ساده دارند؛ مانند: «کتب المسافر رساله فی الفندق .» جملات کاملا حرکت گذاری میشوند. (فاعل ، مفعول ، مبتدا، خبر، مضاف الیه ، صفت ، جار و مجرور، یا مجرور به حرف جر) دو نوع «حال » هر کدام ٠/٢٥ / مستثنی ٠/٢٥ / تشخیص اسلوب حصر ٠/٢٥      2
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم مکان ، اسم تفضیل یا ترجمه درست آنها؛ یا ترکیبی از تشخیص و ترجمه آنها (در هر حالت این اسم ها داخل جملات کوتاه هستند.)       1/5
د: مهارت درک و فهم      سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان «وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم » (چهار مورد) یا ارائه شش کلمه که دو تا اضافه است و چهار جمله با جای خالی که باید با کلمه مناسب کامل شود. یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب (سؤال سه گزینه ای)       1      2نـمره  
درک مطلب (ارائه متن و طراحی چهار سؤال حتی الامکان با چهار کلمه پرسشی خوانده شده ) یا (ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی)؛ یا ترکیبی از دو حالت پیشنهادی بالا؛ یا طرح سؤال با توجه به تصویر که در این حالت پاسخ کوتاه مطلوب است ؛ یا هر شیوه ابتکاری دیگری که بتواند مهارت درک و فهم را بسنجد.       1

 

  بارم بندی درس عربی ، زبان قرآن 3 نوبت دوم دوازدهم انسانی :

 
مهارت های زبانی       موضوع       نمره       جمع 
الف : مهارت واژه شناسی       نوشتن معنای چهار کلمه داخل جمله از عربی به فارسی؛ از جملات متن ، تـمرین و بخش «اعلموا» (زیر کلمات خط کشیده میشود.)       1      2نـمره  
مترادف و متضاد (دو کلمه داده میشود و دانش آموز فقط تضاد یا ترادف را مشخص میکند؛ یا شش کلمۀ درهم داده میشود و دانش آموز آنها را کنار هم به صورت مترادف و متضاد قرار می -دهد.)         0/5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه یا پیدا کردن گزینۀ مناسب برای شرح یک کلمه         0/25
نوشتن مفرد یا جمع اسم (در حد جمع های مکسر خوانده شده در کتاب دوازدهم )       0/25
ب : مهارت ترجمه به فارسی      ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا»      4      9نـمره  
ترجمۀ درست یک جملۀ دارای لای نفی جنس . (ترجمۀ لای نفی جنس به صورت «هیچ ... نیست » مد نظر است .)       0/5
ترجمۀ درست جملۀ دارای حروف مشبهۀ بالفعل (أن ، کأن ، لیت و لعل ) با تکیه بر معنای حروف مشبهۀ بالفعل       0/5
ترجمۀ یک جملۀ دارای مفعول مطلق تأکیدی و یک جملۀ دارای مفعول مطلق نوعی      1
ترجمۀ یک جملۀ دارای قید حالت       0/5
ترجمۀ درست جملۀ دارای استثنا یا اسلوب حصر       0/5
ترجمۀ درست جملۀ دارای اسلوب ندا       0/5
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی (دو جمله )       0/5
تکمیل ترجمۀ ناقص از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا» (چهار جای خالی)       1
ج : مهارت شناخت و کاربرد قواعد       ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی، ماضی استمراری، ماضی بعید، امر، نهی، نفی، مستقبل ، مجهول ، معادل های عربی مضارع التزامی، اسلوب شرط و فعل دارای نون وقایه داخل جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند: خرج ، دخل ، صبر، کتب و ... که زیر فعل خطی کشیده میشود و دانش آموز با کمک یک قرینه یا بیشتر، آنها را ترجمه میکند؛ مانند: «أنا دخلت قریۀ جدی أمس .» که در این جمله دو قرینه «أنا» و «ی » در «إنی» و «جدی» و قید زمان «أمس » به دانش -آموز کمک میکنند تا بتواند «دخلت » را درست ترجمه کند. در صورتی که از فعل های دشواری مانند تهمسون استفاده میشود، لازم است که معنای شکل سوم شخص مفرد آن داده شود؛ مثال : یا تلامیذ، لم تهمسون فی الصف ؟! (همس : آهسته سخن گفت ) یا در قالب مصور به صورت ارتباط دادن جملات به تصاویر (هشت مورد) یا به صورت تلفیقی از حالت اول و دوم      2      7نـمره  
تشخیص محل اعرابی در جملاتی که معنا و ساختاری ساده دارند؛ مانند: «کتب المسافر رساله فی الفندق .» جملات کاملا حرکت گذاری میشوند. (فاعل ، مفعول ، مبتدا، خبر، مضاف الیه ، صفت ، جار و مجرور، یا مجرور به حرف جر، اسم و خبر افعال ناقصه و حروف مشبهه بالفعل و لای نفی جنس ، نائب فاعل ، صفت ، حال ، مستثنی، مفعول مطلق و منادا) تذکر: سهم حال ، مستثنی، مفعول مطلق و منادا ١/٥ نـمره از ٤ نـمره است . تشخیص نوع مفعول مطلق نیز سؤال میشود. ٠/٢٥ نـمره تشخیص اسلوب حصر از استثناست . ٠/٥ نـمره تحلیل صرفی و اعراب که مؤکدا باید در قالب سؤال دو گزینه ای شبیه کتاب درسی باشد.      4
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم مکان ، اسم تفضیل یا ترجمه درست آنها؛ یا ترکیبی از تشخیص و ترجمه آنها (در هر حالت این اسم ها داخل جملات کوتاه هستند.)      1
د: مهارت درک و فهم      سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان «وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم » (چهار مورد) یا ارائه شش کلمه که دو تا اضافه است و چهار جمله با جای خالی که باید با کلمه مناسب کامل شود. یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب (سؤال سه گزینه ای)       1      2نـمره  
درک مطلب (ارائه متن و طراحی چند سؤال حتی الامکان با چند کلمه پرسشی خوانده شده ) یا (ارائه چند جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی)؛ یا ترکیبی از دو حالت پیشنهادی بالا؛ یا طرح سؤال با توجه به تصویر که در این حالت پاسخ کوتاه مطلوب است ؛ یا هر شیوه ابتکاری دیگری که بتواند مهارت درک و فهم را بسنجد.       1

 

 بارم بندی امتحانات شفاهی در عربی دوازدهم انسانی ( میان نوبت اول و دوم ) :

 
مهارت ها      موضوع      نـمره  
مهارت های خواندن ، شنیدن و سخن گفتن       روان خوانی (بدون درنگ و خطا ، و با تلفظ نسبتا درست مخارج حروف ) ، یا حفظ شعر و اجرای گروهی آن ، اجرای نـمایشی متن برخی درس ها .        4
مکالمۀ ساده در حد کتاب درسی به صورت پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی (سؤال با جملات دارای ما، ماذا، ما هو، ما هی، بم ، من ، لمن ، أین ، من أین ، ممن ، کم ، هل ، أ، متی، کیف ، لماذا، لم ، عم ، أی)، یا اجرای گروهی مکالماتی ساده .       1
جمع            5

 

 بارم بندی درس دین و زندگی 3 دوازدهم انسانی :

 
عنوان      پایانی نوبت اول      پایانی نوبت دوم ،شهریور، بزرگسالان 
درس اول      3 نمره      7 نمره
درس دوم      3 نمره 
درس سوم      2 نمره 
درس چهارم      2 نمره 
درس پنجم      3 نمره 
درس ششم      3 نمره 
درس هفتم      -     7 نمره
درس هشتم      -
درس نهم      -     6 نمره 
درس دهم      -
قرائت      4 نمره       
جمع      20     20

 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 3 دوازدهم انسانی :​
 
آزمون کتبی : این آزمون مجموعا شامل 12 نمره از بیست نمره نهایی هستش . 

 
مبحث     نمره
واژگان ( VOCABULARY )     2
دستور زبان ( GRAMMAR )     2
نمره مهارت نوشتاری ( WRITING )     4
مهارت خوانداری (READING)     4

 

 

 
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی 99

 بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 3 دوازدهم انسانی :

 
ردیف      موضوع      نمره 
1     تاریخ ادبیات     2
2     سبک شناسی     2
3     موسیقی شعر      6
4     زیبایی شناسی      6
5     نقد و تحلیل نظم و  نثر      4
جمع            20

 

 بارم بندی درس فلسفه 2 دوازدهم انسانی :​

 
ارزشیابی مستمر نوبت اول و دوم     نمره     پاياني نوبت اول     نمره     پایانی نوبت دوم و شهریور     نمره
فعالیتهای داخل درس :     6     (1) فصل اول: كليات     3     (1) فصل اول: كليات     1
فصل دوم: كليات (2)     2.5     فصل دوم: كليات (2)     0.5
فصل سوم: مباني حكمت مشاء (1)     3     فصل سوم: مباني حكمت مشاء (1)     1
فصل چهارم: مباني حكمت مشاء (2)     4     فصل چهارم: مباني حكمت مشاء (2)     2
 پاسخ به سؤال هاي دبير در باره متن درس و ميزان فهم از محتواي درس     6     فصل پنجم: نمايندگان مكتب مشاء (1)     2     فصل پنجم: نمايندگان مكتب مشاء (1)     0.5
فصل ششم: نمايندگان مكتب مشاء (2)     3.5     فصل ششم: نمايندگان مكتب مشاء (2)     1
 مشاركت و همكاري در حين تدريس     2     فصل هفتم: افول حكمت مشاء     2     فصل هفتم: افول حكمت مشاء     0.5
            فصل هشتم: حكمت اشراق     3
 تحقيق و پژوهش     2     فصل نهم : جریان های فكری عالم اسلام     1.5
فصل دهم: صدرالمتألهين     2
 انجام تمرينات پايان هر درس     4     فصل يازدهم: مباني حكمت متعاليه     4
فصل دوازدهم: حكماي معاصر     2
فصل سيزدهم: حيات فرهنگي     1
جمع     20     جمع     20     جمع     20

 

 بارم بندی درس جغرافیا 3 دوازدهم انسانی :​

 
شماره درس      نوبت اول      نمره      نوبت دوم      نمره      شهریورماه      نمره 
1      6/5     20      1/5      15+5     3     20
2      6/5      1/5     3
مهارت های جغرافیایی (١)        1/5      0/5     1
3      5/5      1/5      2/5
4           3     3
مهارت های جغرافیایی(٢)                  2     1
5                 5     3
6                 4      2/5
مهارت های جغرافیایی (٣)                  1     1

 

 بارم بندی درس تاریخ 3 ایران و جهان معاصر دوازدهم انسانی :​

 
شماره درس      نوبت اول      نوبت پاياني ( خرداد/  شهريور/ بزرگسالان ، آموزش از راه دور، داوطلبان آزاد) 
1     3     2
2     4      
3     3     2
4     3      
5     4     2
6     3      
7           2
8     3
9     3
10     2
11     2
12     2
      20نمره      20نمره 

 

  ادامه بارم بندی درس تاریخ 3 ایران و جهان معاصر دوازدهم انسانی :

 
جدول بارم بندی کیفی 
ردیف      نوع پرسش      نمره 
1     به خاطر آوردن ؛ مانند: پرسش های کوتاه پاسخ ؛ جور کردنی؛ چندگزینه ای؛ صحیح و غلط ؛ تکمیل کردنی (جا خالی) توجه : ١. در سؤال های جور کردنی، تمامی واژگان یا اصطلاحات مربوط به ستون پاسخ از یک جنس یا نوع باشد. ٢. طراحی سؤال های تکمیل کردنی یا جای خالی توصیه نمیشود، چنانچه تمایل به طرح چنین پرسش هایی دارید، واژگان و یا اصطلاحات مهم حذف شده را در پرسش نامه درج نمایید و از دانش آموزان بخواهید که واژه یا اصطلاح مناسب را در جای خالی درج نمایند.      حداکثر ٣ 
2     تعریف اصطلاحات یا مفاهیم تاریخی؛      حداکثر ٢ 
3     توصیف ، فهرست و طبقه بندی اجزا یا ویژگیهای پدیده های تاریخی؛      حداکثر ٤ 
4     تلخیص ، تشریح و تحلیل زمینه ها، علل ، دلایل ، آثار، نتایج و پیامدهای پدیده های تاریخی؛      حداقل ٨ 
5     مقایسه پدیده های تاریخی( نقش و عملکرد شخصیت ها؛ شرایط ظهور و سقوط تمدن ها و حکومت ها؛ رویدادها و تحولات مهم و ....)؛ توجه : محتواهای مقایسه شده میتواند مربوط به درس ها و فصل های مختلف باشد و نه صرفا یک درس یا فصل      حداقل ٢ 
6     کاربست شواهد و مدارک تاریخی (نقشه ها، نمودارها، آثار و بناها، کتیبه ، اسناد، متون ) و استخراج و استنباط دلالت های آن ها؛ توجه : در طراحی چنین سؤال هایی، یک یا چند مورد از شواهد و مدارک تاریخی را در پرسش نامه ارائه و ذیل آن پرسش هایی را طرح نمایید. لازم به توضیح است که شواهد و مدارک تاریخی میتواند از خارج کتاب درسی نیز طرح شود، مشروط به آنکه کاملا مرتبط با محتوای آموزش داده شده و در سطح شواهد و مدارک کتاب درسی باشد.      حداکثر ٢ (پیشنهادی) 
7     اظهارنظر و قضاوت ؛ توجه : اظهارنظر و قضاوت میتواند در بارة شخصیت های بزرگ ، رویدادهای مهم و تأثیرگذار تاریخی، آثار و بناهای باستانی موجود در سایت های تاریخی و موزه ها که مورد بازدید دانش آموزان قرار گرفته و یا موضوع هایی که راجع به آن جست و جو و پژوهشی کرده اند، انجام شود. لازم به یادآوری است که هدف از این گونه پرسش ها، دستیابی دانش آموزان به پاسخی یکسان نیست و لذا ارزش گذاری و تخصیص نمره به پاسخ های چنین سؤال هایی بر اساس تناسب جواب با پرسش و نحوة استدلال و ساماندهی مطلب انجام شود.      حداکثر ٢ 

 

 بارم بندی درس جامعه شناسی 3 دوازدهم انسانی :​

 
درس       نوبت اول       نوبت دوم       جبرانی  
اول       ٤ نمره      ٥ نمره       1/5
دوم      ٤ نمره         1/5
سوم      ٤ نمره       1/5
چهارم       ٤ نمره         1/5
پنجم      ٤ نمره       1/5
ششم             3      2/5
هفتم      3      2/5
هشتم       3      2/5
نهم       3      2/5
دهم       3      2/5
جمع       ٢٠ نمره       ٢٠ نمره       ٢٠ نمره  

 

 بارم بندی درس سلامت و بهداشت دوازدهم انسانی :​

 
شماره فصل      عنوان فصل      شماره درس      عنوان درس      شماره صفحه      بارم نوبت اول      بارم نوبت دوم 
1     سلامت      1     سلامت چیست ؟       11-3      1/5      0/5
2     سبک زندگی       18-12     1
2     تغذیه سالم و بهداشت مواد غذایی     3     برنامه غذایی سالم       32-19     3      1/5
4     کنترل وزن و تناسب اندام       39-33     2
5     بهداشت و ایمنی مواد غذایی       48-40      1/5
3     پیشگیری از بیماری ها      6     بیماری های غیر واگیر       66 -49     4     2
7     بیماری های واگیر       78-67     3
4     بهداشت در دوران نوجوانی      8     بهداشت فردی       100-79      2/5     1
9     بهداشت ازدواج و باروری       110-101      1/5
10     بهداشت روان       128-111           3
5     پیشگیری از رفتار های پر خطر     11     مصرف دخانیات و الکل       137 -129     3
12     اعتیاد به مواد مخدر و عوارض آن       156-138      2/5
6     محیط کار و زندگی سالم      13     پیشگیری از اختلالات اسکلتی- عضلانی ( کمر درد)       169-155     3
14     پیشگیری از حوادث خانگی       182-170      3/5
جمع نمرات                              20     20

 

 بارم بندی درس ریاضی و آمار 3 دوازدهم انسانی :​

 
فصل      محدوده فصل      نوبت اول      نوبت دوم      شهریور و دی 
1     کل      15     5     8
2     تا صفحه ٦٠      5     2      5/5
صفحه ٦٠ به بعد             3/5
3     کل       9/5      6/5
جمع            20     20     20


کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو تو زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات نهایی راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین . همچنین می تونین بارم بندی امتحانات نهایی تجربی و ریاضی رو هم از کارشناسان بگیرین . برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 

 
سوالات متداول

1- دانش آموزای پایه دوازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات نهایی داشته باشن ؟  
این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات نهاییمی تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس تو این مقاله گفته شده .

2- اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟  
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد ، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن .

3- آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن ؟  
خیر ، دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات نهایی ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن ، که تو این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده . 

منبع : بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی



:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کلاس‌های مدارس پس از ۲۷ اردیبهشت با هدف رفع اشکال برگزار می‌شود و هیچ اجباری برای حضور دانش‌آموزان نیست.

محمدمحسن بیگى مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص بازگشایی مدارس در تاریخ ۲۷ اریبهشت، اظهار کرد: این تصمیم برای کلاس‌های درسی اتخاذ شده که در آن‌‌ها عناوین آموزشی به هر دلیلی به طور صحیح برای دانش آموزان تفهیم و تعمیق نشده است؛ لذا برای برگزاری این کلاس‌ها اجباری از سمت وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد، به طور کامل اختیاری هستند و با هدف رفع اشکالات درسی تشکیل می‌شوند.

کدام دانش‌آموزان مجاز به حضور در مدرسه نیستند؟

او افزود: مدارس استثنایی، شبانه‌روزی و پیش‌دبستانی‌ها مجاز به بازگشایی نخواهند بود؛ سایر مدارس هم با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند آغاز به کار کنند.

بیگی گفت: دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند و احتمال خطر به هر علت مانند بیماری‌های تنفسی، پیوند عضو، شیمی درمانی برای آن‌ها وجود دارد به هیچ عنوان در مدرسه حضور نداشته باشند و همچنین کادر آموزشی مانند معلمان، معاونان و مدیران که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند، حضورشان توصیه نمی‌شود.

آیا حضور غیاب  در نمرات پایان سال تاثیرگذار است؟

او با بیان اینکه حضور داشتن یا غایب بودن دانش‌آموزان به هیچ عنوان در معدل و نمرات پایان سال آنان تأثیر ندارد، تاکید کرد: هیچ یک از معلمان و مدیران هم نمی‌توانند به بهانه کسر نمره پای دانش‌آموزان را به مدرسه بکشانند.

بیگی با اشاره به اینکه مدارس موظف به فراهم‌سازی محیط پاک و ضدعفونی کردن روزانه کلاس‌های درس هستند، ادامه داد: دانش‌آموزان نیز باید به طور جدی دستکش و ماسک‌های بهداشتی همراه خود داشته باشند و استفاده کنند.

 

پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، والدین نگران نباشند

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در پروتکلی که از سمت وزارت بهداشت و درمان به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده، تمام جوانب و اصول بهداشتی یادآوری شده است و همه مدارس تابع آن خواهند بود؛ لذا والدین نگران بهداشت محیطی مدرسه و بهداشت فردی دانش‌آموزان خود نباشند.

او در خصوص بودجه مورد نیاز مدارس برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، بیان کرد: بودجه‌ای در پایان سال از محل اعتبارات مصوب ستاد کرونا به استان‌ها به عنوان سرانه بهداشتی اختصاص داده‌ایم تا وسایل مورد نیاز برای ضدعفونی محیط مدرسه را تهیه کنند.

 

منبع : بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی



:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد .  

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش «دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان» را در راستای اتخاذ تدابیرلازم به منظور انجام ثبت نام دانش آموزان در فضایی امن و آرام، سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید19(کرونا) به ادارت کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد .

در این دستورالعمل بر رعایت؛ اصل تکریم، کرامت انسانی و حفظ احترام خانوده‌ها، انتخاب افرادی دارای حسن خلق، صبور و آگاه به قوانین و مقررات در ستادهای ثبت نام، دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به شیوع کرونا، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تعیین سهمیه‌های ثبت نام در مدارس در دوره‌های مختلف تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی، اطلاع رسانی به موقع و تمهید مقدمات لازم به منظور پیشگیری از ازدحام تاکید شده است.

شایان ذکر است؛ در دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان در راستای تسهیل درامر ثبت نام، دو بخش مجزای مقررات عمومی ثبت نام ومقررات ثبت نام در مدارس غیردولتی، استعدادهای درخشان و شاهد گنجانده شده است و در هر بخش شرایط و موارد لازم برای ثبت نام شرح داده شده است که در ادامه خواهد آمد.

مقررات عمومی ثبت نام

ثبت نام کلیه نوآموزان دوره پیش دبستانی در سامانه سناد به تفکیک کدهای دولتی، با مشارکت مردم و غیردولتی الزامی بوده و مسئولیت ثبت نام با مدیر مدرسه است.

سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین 2/7/94 الی 1/7/95) و سن ثبت نام پیش دبستانی، دو، پنج تا شش سال تمام (متولدین 2 مهر93 الی 1 مهر94) است.

ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی اتباع خارجی همچون سایر دوره‌های تحصیلی، طبق شیوه نامه‌های ابلاغی بلامانع است.

اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان به استناد ماده 31 آیین نامه اجرایی مدارس صورت پذیرد.

ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم آموزش متوسطه، با تأکید بر رعایت اولویت‌های تعیین شده در نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و تشکیل کارگروه مشاوره‌ای انتخاب رشته به منظور بهره‌ برداری و تکمیل ظرفیت اسمی کلاس‌ها با رعایت مفاد بخشنامه شماره 2/710 مورخ 19 فروردین99 و راهکارها و سیاست‌های توسعه متوازن با رویکرد توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش در دوره دوم آموزش متوسطه صورت پذیرد.

به استناد بخشنامه شماره 61298 مورخ 11تیر97 برقراری هرگونه رابطه مالی مدارس با مؤسسات درخصوص برگزاری آزمون و کتاب‌های کمک درسی ممنوع است.

به استناد ماده 30 آیین نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه وتعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نمی‌باشد و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم گردد.

به استناد مصوبه بیست و یکمین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مورخ 17 بهمن96 و بیست و دومین جلسه شورا مورخ 24بهمن96 برگزاری هرگونه آزمون یا مصاحبه برای پذیرش دانش آموزان در دوره ابتدایی و پایه هفتم دوره اول متوسطه در مدارس غیردولتی ممنوع می‌باشد.

وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم، لباس کارگاهی، با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و بارعایت سایر قوانین و مقررات بعداز شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

به منظور رعایت اصول تربیتی و باتوجه به همیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است.

تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می‌باشند و شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش وپرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع انجام می‌شود.

به استناد ماده 7 اساسنامه مدارس عشایری مصوبه شماره 176882 مورخ 1آذر94 ، سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان می‌باشد و باتوجه به کوچ رو بودن عشایر بازه زمانی سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

دانش آموزان گروه‌های آسیب دیده شنوایی، بینایی، معلول جسمی – حرکتی و دارای اختلال های هیجانی – رفتاری خفیف تامتوسط، در صورت دارابودن شرایط می‌توانند در تمامی دوره‌های تحصیلی برابر شیوه نامه اجرایی آیین نامه آموزش وپرورش تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی ثبت نام نموده و از خدمات مربوط برخوردار گردند.

مدارس هیأت امنایی از نوع مدارس دولتی محسوب گردیده و دریافت هرگونه هزینه به جز هزینه‌های خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه که به تصویب هیأت امنایی مدرسه رسیده است، توسط این مدارس ممنوع می‌باشد.

ثبت نام در مدارس دوره دوم آموزش متوسطه نظری و هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای نمونه دولتی، تابع شرایط و ضوابط مندرج در دستورالعملی خواهد بود که متعاقبا از سوی وزارت آموزش وپرورش به ادارات کل آموزش وپرورش استان ها ابلاغ می‌شود.

ثبت نام دانش آموزان در مدارس بزرگسالان بارعایت مفاد آیین نامه آموزشی نظام جدید دوره دوم آموزش متوسطه شیوه نیم سالی – واحدی، بزرگسالان، آموزش از راه دور ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور که طی بخشنامه شماره 173978/400 مورخ 20آذر96 به ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها ارسال شده انجام می‌پذیرد.

رعایت دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی، موضوع بخشنامه شماره 189606/400 مورخ 12دی96 در ثبت نام دانش آموزان ذکور الزامی است.

مقررات ثبت نام در مدارس غیردولتی، استعدادهای درخشان و شاهد :

ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی، استعدادهای درخشان و شاهد علاوه بر رعایت آیین نامه‌های مصوب شورای عالی آموزش وپرورش با رعایت مقررات ذیل انجام می گیرد:

در مدارس غیردولتی نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراه رئوس کلیه فعالیت‌ها در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا دانش آموزان و مراجعین الزامی است.

مدارس غیردولتی در زمان ثبت نام صرفا مجاز به اخذ شهریه مصوب ( برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش وپرورش و فوق برنامه درسی) می‌باشند و دریافت هزینه خدمات از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل، ایاب و ذهاب و هزینه تشکیل کلاس‌های تابستانی و فعالیت غیردرسی از اولیای دانش آموزان با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی منطقه/ ناحیه در زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود.

مدیران مدارس غیردولتی موظف‌اند، هنگام ثبت نام با ورود به سامانه مشارکت‌های مردمی به آدرس mosharekatha.ir  نسبت به انعقاد قرارداد اخذ شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند.

کلیه قراردادها به صورت الکترونیکی و از سامانه مذکور باید انجام شود و قرارداد دستی فاقد اعتبار است.

مدارس استعدادهای درخشان:

ثبت نام پذیرفته شدگان پایه هفتم از طریق سنجش و پذیرش ورودی دبیرستان‌های دوره اول استعدادهای درخشان براساس بند (د-1) ضوابط و شرایط پذیرش ثبت نام در دستورالعمل سنجش و پذیرش این مدارس به شماره 189987/104 مورخ 12بهمن98 مجاز می‌باشد.

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان در پایه دهم، براساس بند (د-1) دستورالعمل  آزمون ورودی این مدارس به شماره 189987/104 مورخ 12بهمن98 صورت پذیرد. همچنین دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 99-98 از شرکت در آزمون پایه دهم سال تحصیلی 1400-1399 معاف می‌باشند.

ثبت نام دانش آموزان پایه‌های تحصیلی و تربیتی (دوره اول متوسطه) مصوبه شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش وپرورش به شماره 93348/120 مورخ 5 دی97 و در دوره دوم با رعایت مفاد مواد 66 و تبصره ماده 77 آیین نام آموزشی دوره دوم متوسطه (روزانه) مصوب جلسه 932 شورای عالی آموزش وپرورش مورخ 17خرداد95 انجام شود.

ثبت نام دانش آموزان متقاضی انتقال در دبیرستان‌های دوره اول و دوره دوم استعدادهای درخشان، بارعایت کف نمره مدرسه مدرصه مقصد و به شرط وجود ظرفیت، مطابق نقل وانتقال این مدارس و از طریق سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان با موافقت استان‌های مبدأ و مقصد انجام شود.

انتقال دانش آموزان پایه هفتم و دهم این مدارس در سال اول پذیرش در آزمون ورودی، در بین مدارس استعدادهای درخشان درون یک شهرستان به استناد بند بخش(و) دستورالعمل شماره 189987/140 مورخ 12 بهمن 98 اکیداً ممنوع است.

ثبت نام دانش آموزان پایه دهم پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در رشته‌ای غیراز رشته پذیرفته شده در سنجش ورودی، ممنوع است.

تصمیم گیری درخصوص امکان یا عدم امکان انتقال به هریک از مدارس استعدادهای درخشان، در اختیار اداره کل آموزش وپرورش استان خواهد بود.

ثبت نام دانش آموزان پایه یازدهم مدارس استعدادهای درخشان متقاضی تغییر رشته تحصیلی با رعایت شرایط و ضوابط تغییر رشته و به شرط وجود ظرفیت و صرفاً در صورت دارا بودن کف امتیاز قبولی در رشته موردنظر در آزمون ورودی پایه دهم بلامانع است.

میزان حق الثبت مدارس استعدادهای درخشان، براساس مصوبه هیأت امنا سمپاد که معادل پنجاه درصد مبلغ بخشنامه مربوط به ثبت نام در مدارس غیردولتی هر شهر است، توسط اداره کل آموزش وپرورش استان تعیین و به مدارس استعدادهای درخشان ابلاغ می‌شود.

در هنگام ثبت نام دانش آموزان، مدیران این مدارس با عنایت به مفاد آیین نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی (دوره اول متوسطه) مصوب شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش وپرورش 4 مهر 97 وجود کتب تکمیلی ویژه این مدارس را از دانش آموزان دریافت و نسبت به ثبت سفارش کتب فوق از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به صورت گروهی اقدام نمایند (وجوه دریافتی باید به حساب مدرسه واریز شود) لازم به ذ کر است بخشنامه محتوای تکمیلی به شماره 52398/104 مورخ 5 تیر95 در دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1400-1399 لازم الاجرا است.

مدارس شاهد:

تغییرات بخشنامه ثبت نام مدارس شاهد: (سال تحصیلی 1400-1399)

امتیاز نوه رزمنده هر ماه 5 امتیاز و حداکثر 70 امتیاز می‌باشد.

اعمال ضریب 20 برای محاسبه امتیاز معادل در بند ج جدول 1-6 امتیازات

بند ج از ردیف 3-6 امتیاز خیر مدرسه ساز حذف می‌گردد.

فرزندان جانبازان تا 24 درصد از پرداخت 40 درصد کمک سرانه مصوب ستاد اجرایی شاهد استان معاف می‌باشند.

ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم منوط به کسب شرایط ورود به شاخه ورشته موردنظر(بدون درنظرگرفتن اولویت دانش آموز برای ثبت نام در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی یا همان الف –ب – ج) به علاوه شرایط علمی ورود به پایه دهم مندرج در جدول1-5 و کسب امتیاز لازم طبق جدول1-6 امتیازبندی می‌باشد.

دانش آموزان دوره دوم متوسطه با اولویت ایثارگری (دانش آموزان جانباز و فرزندان جانبازان تا 25 درصد) (ورودی و ادامه تحصیل) چنانچه حداکثر در 2 درس کمتر از حد نصاب نمره را کسب نمایند، می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام نمایند.

دستورالعمل ثبت مدارس شاهد (1400-1399) به صورت کامل جهت بهره مندی همکاران و اولیای در سامانه سجا وسایت اداره کل شاهد بارگذاری و قابل استفاده می‌باشد.

منبع : ابلاغ دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان



:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

وزیر آموزش و پرورش گفت : برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی ، با رعایت جوانب بهداشتی از مردادماه آغاز خواهد شد .

 

حاجی میرزایی با تاکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان در روزهای بازگشایی مدارس، تاکید کرد : وزارت آموزش و پرورش تمهیدات لازم را برای ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت فراهم کرده و باید در جهت توجیه و آموزش دانش آموزان اقدام نماید.

وی در خصوص سنجش سلامت دانش آموزان ابتدایی افزود : برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی ، با رعایت جوانب بهداشتی از مردادماه آغاز خواهد شد .

محسن حاجی میرزایی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت خبر داد . وی افزود : حضور دانش‌آموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سئوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند .

حاجی میرزایی ادامه داد : کلیه مدارس ابتدایی و متوسط (به جز کودکان استثنایی) از ۲۷ اردیبهشت به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری، بهره‌مند شوند دایر خواهد شد .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استمرار روش‌های آموزش غیرحضوری، از تلویزیون و بستر شاد تصریح کرد : استفاده دانش آموزان از تمام یا بخشی از فرصت فراهم شده حسب نیاز و به صورت داوطلبانه خواهد بود .

وی گفت : با توجه به تعیین تاریخ ۱۷ خرداد برای شروع امتحانات پایه دوازدهم ، ارائه خدمات حضوری به دانش آموزان پایه دوازدهم تا دهم خرداد ماه خواهد بود .

 

منبع : سنجش سلامت دانش آموزان اول ابتدایی از مرداد



:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سازمان سنجش اطلاعیه ای درباره زمان و محل انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیتهای عمومی از معرفی‌شدگان بومی استان‌های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 98 اعلام کرد .

پیرو اطلاعیه‌ مورخ 98/12/25 ، ‌بدین‌‌وسیله‌ نظر معرفی‌‌شدگان‌ رشته‌‌های‌ تحصیلـی پردیس­های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1398 را ‌به‌ نکات زیر جلب می نماید:

 

الف) پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 98 که در ردیف ‌معرفی‌شدگان هر یک ‌از رشته‌‌های‌ تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت قرارگرفته‌اند، درصورتی که برای‌ انجام‌ مراحل‌ مختلف‌ مصاحبه ، معاینه مراجعه ‌نموده و به عنوان پذیرفته‌شده ‌نهایی‌ هر یک از رشته‌های تحصیلی‌ تکمیل ظرفیت اعلام‌ قبولی شوند، مطابق ضوابط،  قبولی‌ قبلی آنان‌ لغو شده و می‌بایست در رشته قبولی جدید (تکمیل ظرفیت) ثبت‌نام و ادامه تحصیل نمایند .

 بنابراین ، امکان بازگشت و ادامه تحصیل این دسته از پذیرفته‌شدگان در رشته قبولی قبلی میسر نمی‌باشد. لذا داوطلبان گرامی لازم است در این خصوص دقت و توجه لازم بعمل آورند.

ب) داوطلبان بومی استانهای مذکور که در ردیف معرفی ­شدگان قرارگرفته ­اند، چنانچه در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش شرکت نمایند و در ردیف پذیرفته ­شدگان نهایی رشته­ های مربوطه قرار بگیرند، در صورت شرکت در آزمون سراسری سال 1399 مجاز به انتخاب رشته­ های تحصیلی دوره روزانه نمی­باشند.

ج) اسامی پذیرفته‌شدگان نهائی رشته‌های مربوط پس از انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش و گزینش علمی نهایی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.


** انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت­های عمومی معرفی شدگان بومی استان‌های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خورستان در رشته­های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان درمرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1398 در دو بخش مجزا به شرح ذیل خواهد بود. (معرفی شدگان دقت نمایند که درمراحل موردنظر شرکت نموده باشند ) :

 

الف ) : نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت های عمومی گزینش

توجه آن دسته از داوطلبان تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1398 را که اسامی آنان در ردیف معرفی­شدگان هریک از رشته محل‌های دانشگاه فرهنگیان اعلام شده است به رعایت موارد ذیل جلب می نماید :

1. پس از تهیه نسخه پرینت" فرم اطلاعات فردی" از سایت سازمان سنجش آموزش کشور (فرم شماره 1)، نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس و مدارک خواسته شده در فرم مزبور اقدام و به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی حداکثر ظرف مدت 48 ساعت از زمان انتشار این اطلاعیه، به وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی خود ارسال نمایند .

برای دریافت فرم اطلاعات فردی کلیک کنین .

 

2. لازم است در تکمیل "فرم اطلاعات فردی" دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هر گونه نقص و... در تکمیل فرم، به عهده داوطلب می باشد.

3. عدم تکمیل فرم و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاههای مذکور بوده و برابر مقررات تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

یادآوری (1) : معرفی شدگان تکمیل ظرفیت موظفند علاوه بر حضور در مصاحبه اختصاصی براساس استان بومی ، طبق بخش «نحوه تکمیل و ارسال فرم اطلاعات بررسی صلاحیت های عمومی گزینش » در اسرع وقت با در دست داشتن فرم شماره (1) و سایر مدارک مربوط، جهت طی مراحل بررسی صلاحیت­های عمومی و مصاحبه گزینش ضمن هماهنگی قبلی، به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی خود مراجعه نمایند .

برای دریافت نشانی و شماره تلفن هسته های گزینش وزارت آموزش و پرورش کلیک کنین .

یادآوری (2) : - حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته­ های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی می­گردد. مسئولیت آن نیز صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

ب): اقدامات لازم برای انجام بخشی از مراحل گزینش و مصاحبه اختصاصی

مصاحبه جزئی از شرایط قانونی در مراحل آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان می باشد. انجام مصاحبه اختصاصی، صرفاً در مهلت مقرر مندرج در این اطلاعیه امکان پذیرمی‌باشد. انجام مصاحبه مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده، تحت هر شرایطی به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهدبود.

یادآوری (3) : معرفی شدگان دقت نمایند چنانچه تغییری در مراکز مجری مصاحبه ایجاد گردد متعاقبا از طریق اداره کل آموزش وپرورش استان بومی داوطلب اعلام خواهد شد.

شرح    انجام مصاحبه تخصصی    بررسی صلاحیت های عمومی گزینش
دانشگاه فرهنگیان    استان بومی داوطلب    استان بومی
2- عدم حضور در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه وسایر مراحل گزینش آن به هر دلیل،به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان تلقی می­گردد و مسئولیت آن صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

3- از معرفی شدگانی مصاحبه اختصاصی به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره (2) راهنمای انتخاب رشته و دفترچه "بخش پیوست ها" آزمون سراسری سال 1398 و اطلاعیه ­های اصلاحی بعدی سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور (کسب نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیرگروه گروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه­ی دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم)، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (متولدین 76/07/01 به بعد) و ...) باشند. در غیر این صورت انجام مصاحبه علمی - اختصاصی، منتفی خواهد بود.

یادآوری (4) : شرط حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

4- ویژگی­های جسمانی معرفی شدگان چندبرابر بارعایت بند 8 بخش ‹ج›"شرایط اختصاصی" شرایط و ضوابط پذیرش و تربیت دانشجومعلم متعهد خدمت در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی، باید توسط پزشک معتمد واجد شرایط آموزش وپرورش، صرفاً در مهلت مقرر در زمان انجام مصاحبه مورد تأیید قرارگیرد. در غیر این صورت انجام مصاحبه امکان پذیر نخواهد بود.

5- معرفی داوطلب از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش وپرورش جهت بررسی صلاحیت­های عمومی، اختصاصی و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تلقی نمی­گردد. بدیهی است درصورت تأیید صلاحیت­های افراد معرفی شده از سوی آموزش و پرورش (موفقیت درمصاحبه اختصاصی و تایید صلاحیت­های عمومی )، گزینش علمی نهایی آنان در مقایسه با سایر داوطلبان آزمون، براساس ضوابط و نمرات علمی که در آزمون کتبی (کنکور) کسب نموده‌اند و با در نظرگرفتن اولویت‌های انتخابی داوطلب، توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد گرفت.

6- با توجه به اصلاحات دفترچه شماره (2) آزمون سراسری سال 1398 به داوطلبان معرفی شده برای انجام مصاحبه تخصصی، توصیه می شود اصلاحات بعدی دفترچه مزبور را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به دقت مطالعه نموده و براساس آخرین اصلاحات اعلام شده، برای مصاحبه اختصاصی اقدام نماید.

یادآوری (5) : داوطلبان معرفی شده درصورت عدم تمایل به تحصیل در کد رشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان می­توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی، نسبت به انصراف ازتحصیل در دانشگاه­های مزبور اقدام نموده و یا درمراحل مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی شرکت نکنند.

7- داوطلبی که در شهریورماه سال 1398 برای رشته­ های متمرکز دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی معرفی شده لیکن به دلیل نداشتن شرط" معدل، سن و معاینات پزشکی" مطابق مفاد شرایط وضوابط مندرج دفترچه بخش پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته­ های تحصیلی آزمون سراسری سال 1398، از سوی آموزش وپرورش مورد تأیید قرار نگرفته‌اند. چنانچه در مرحله تکمیل ظرفیت در ردیف معرفی شدگان قرار گیرند از مراجعه برای انجام فرایند مصاحبه به دلیل غیر واجدشرایط بودن، خودداری نمایند.

یادآوری (6) : چنانچه داوطلبی در این مرحله به آموزش وپرورش معرفی شده باشد که ویژگی‌های جسمانی داوطلب، نسبت به مراحل قبلی آزمون تغییر کرده است موضوع مجدداَ توسط مرکز مجری مصاحبه صرفاً برای رشته­ های مرحله تکمیل ظرفیت (حسب معرفی داوطلب از سوی سازمان سنجش آموزش کشور) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.   

8- تغییر رشته وگرایش، تغییر اولویت، تغییردوره تحصیلی، انتقال وجابه جایی در بین دانشگاه ها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

9-  تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بُعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین وغیره ... ممنوع می باشد.

10-مسئولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی واختصاصی آزمون سراسری سال 1398 و مفاد اطلاعیه مورخ 98/11/23 سازمان سنجش آموزش کشور برای مرحله تکمیل ظرفیت از سوی کلیه داوطلبان متقاضی و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی (داوطلبان ذکور)در مراحل مختلف آزمون مزبور، به عهده آنان خواهد بود.

11-محل تحصیل پذیرفته شدگان پس از ثبت نام قطعی، توسط پردیس ها در واحدهای تابعه (سطح استان) طبق جدول شماره (1) صفحه 3 بخش پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1398 تعیین خواهد شد. 

12-جهت شرکت در مصاحبه به همراه داشتن اصل وتصویر مدارک (کارت ملی، شناسنامه، دفترچه درمانی - درصورت وجود- دیپلم ویا گواهی تأیید شده که معدل کل درآن قید شده است ) و یک قطعه عکس 4 ×3 که درسال جاری گرفته شده باشد (ترجیحاً عکسی که موقع ثبت نام درآزمون از طریق پست الکترونیکی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است)، الزامی است.

13-زمان مصاحبه معرفی شدگان: انجام مصاحبه بر اساس اعلام اداره کل آموزش وپرورش استان بومی داوطلب در فاصله زمانی روز یک شنبه مورخ 18/ 3/ 1399 لغایت روز چهارشنبه مورخ 99/04/18 خواهد بود.

یادآوری مهم:

1- زمان دقیق انجام مصاحبه از داوطلبان معرفی­شده، به وسیله مرکز مجری مصاحبه، تعیین خواهد شد.

2- معرفی شدگان موظفند با مراجعه به سایت مرکز مجری مصاحبه و یا اداره کل آموزش و پرورش استان بومی از زمان و مکان دقیق مصاحبه مطلع شوند. معرفی شدگان لازم است قبل از 99/03/18 از طریق سایت اینترنتی و تلفن پردیس مجری مصاحبه، از روز و ساعت دقیق مصاحبه خود مطلع شوند.

14- براساس ردیف 11 جدول تعرفه های آزمون سراسری، موضوع مصوبه هئیت محترم وزیران در جلسه مورخ 97/09/18 به شماره ابلاغی 124415/ت 55778هـ مورخ 97/09/21، هریک از داوطلبان معرفی شده بارعایت موارد فوق، مبلغ 340.000 (سیصد وچهل هزار) ریال به حسابی که در زمان مصاحبه اختصاصی اعلام می­گردد واریز نموده و اصل فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل نمایند.

یادآوری (7) : از داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش وپرورش بوده و بدون توجه به ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته نموده­اند مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی به عمل نخواهد آمد. بنابراین این گونه داوطلبان از واریز مبلغ مزبور خودداری نمایند بدیهی است مبلغ واریزی برگشت داده نمی شود. 

15-چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص گردد که شرایط لازم را نداشته است درهرمرحله از ثبت نام، تحصیل ویا استخدام آزمایشی وقطعی، قبولی وی لغو می­گردد وحسب مورد مکلف به پرداخت خسارتهای ناشی از آن خواهد بود.

تذکرات مهم :

1 ) : با توجه بند 3 اطلاعیه مورخ 98/11/23 مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری 1398 در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی دارای بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت درگزینش رشته‌های تحصیلی مرحله تکمیل ظرفیت نبودند بر این اساس در صورت معرفی به آموزش و پرورش از مراحل مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت­های عمومی حذف خواهند شد. 

2 ) : از داوطلبان محترم درخواست می‏شود جهت انجام مصاحبه اختصاصی در روز و تاریخ تعیین شده در این اطلاعیه و با درنظرگرفتن تذکر ذیل جدول بند (13)، به محل تعیین شده مراجعه نمایند.

3): کلیه معرفی شدگان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان مکلفند، فرم" اعلام آمادگی برای پذیرش و انجام مصاحبه اختصاصی (فرم شماره 2) " را تکمیل و در زمان مراجعه برای انجام مصاحبه اختصاصی (در مهلت مقرر) به مرکز مجری مصاحبه در استان بومی خود تحویل نمایند. شایان ذکراست داوطلبانی که دارای مصاحبه قبلی بوده و حدنصاب لازم را کسب کرده­اند، صرفاً فرم مزبور را تکمیل و به مرکز مجری مصاحبه تحویل دهند.

برای دریافت فرم اعلام آمادگی برای پذیرش در مصاحبه کلیک کنین .

4): داوطلبی که در شهریورماه و یا مهرماه سال 1398 برای رشته­ های مختلف تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی شده و صلاحیت عمومی و تخصصی آنان مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گرفته است. می‌بایست نسبت به تکمیل فرم پذیرش در مرکز مجری مصاحبه اختصاصی و فرم اطلاعات فردی در هسته گزینش استان بومی (فرمهای شماره 1 و 2) اقدام نمایند. عدم مراجعه به هر یک از مراکز مزبور (هسته گزینش و پردیس مجری مصاحبه اختصاصی)، به منزله انصراف از رشته­های تکمیل ظرفیت، تلقی خواهدشد.

5) : به موجب کارنامه نهایی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای رشته­ های متمرکز شهریور ماه سال 1398 صادر شده و در کارنامه نهایی آنان برای برخی از کدرشته محل‌های انتخابی، کد (5) به مفهوم عدم تأیید صلاحیت­های عمومی درج شده است، چنانچه این داوطلبان نسبت به گزینش درخواست رسیدگی مجدد نموده باشند و متعاقب آن در رشته ­های مرحله تکمیل ظرفیت نیز شرکت نموده­اند، درصورت اعلام قبولی همزمان برای دو رشته، ملاک برای تحصیل رشته­ های تکمیل ظرفیت خواهد بود.

6): در صورت قبولی نهایی داوطلبان در گزینش نهایی کدرشته محل های مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت، قبولی قبلی آنان «کان‌لم یکن» تلقی خواهد شد. بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، انصراف از رشته قبولی جدید جهت تحصیل در رشته قبلی، امکان پذیر نخواهد بود. 

 

برای دریافت آدرس محلای مصاحبه برای تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان کلیک کنین .

 

منبع : اعلام زمان و محل مصاحبه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان



:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()