نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که به عنوان دعوت شده به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اعلام شدن، بعد از پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه آزاد، باید برای تهیه و آماده کردن مدارک لازم برای مصاحبه اقدام کنن و با مدارک مورد نیاز سر جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 حاضر بشن.

 

 

داوطلبا بعد از شرکت در آزمون کتبی دکتری، باید خودشون را از نظر رزومه علمی و آموزشی تقویت کنن تا موفق بشن نمره قابل قبولی در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 بدست بیارن. بعد از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، داوطلبایی که تونستن حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را در واحدهای انتخابی خودشون بیارن، باید نسبت به تکمیل مدارک مورد نیازشون برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنن.

همه داوطلبا برای اطلاع از مدارک مورد نیاز، اطلاعیه هایی که توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org منتشر میشه را به دقت مطالعه کنن. از اون جایی که ارائه دادن مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در روز مصاحبه خیلی مهمه، در این مقاله مهم ترین مدارک مورد نیاز را معرفی کردیم.

 

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

همونطور که گفتیم داوطلبایی که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401، به مصاحبه یک یا چند کدرشته محل انتخابی خودشون دعوت شدن، باید مدارک لازم برای شرکت در جلسات مصاحبه دکتری این دانشگاه ها را تکمیل و زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد این مدارک را همراه خودشون داشته باشن تا بتونن در مصاحبه شرکت کنن.

 

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 به دو گروه اجباری و اختیاری یا امتیازی تقسیم میشن. دسته اول مدارک اجباری هستن که برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، داوطلب باید همراه خودش داشته باشه وگرنه اجازه حضور در مصاحبه را نداره. دسته دوم مدارک اختیاری یا امتیازی هستن که داشتن اونا برای داوطلبا امتیاز مثبت به حساب میاد. مدارک مورد نیاز در زیر ارائه شده:

 

مدارک مورد نیاز برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401
مدارک الزامی مدارک اختیاری
اصل شناسنامه و کارت ملی مدرک زبان انگلیسی معتبر
فیش پرداخت هزینه شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تصویر مقالات
تصویر مدرک کارشناسی و ریز نمرات مقطع مذکور کتب 
تصویر مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات مقطع مذکور تصویر مدارک مربوط به اختراع ثبت شده
یک نسخه از پایان نامه کارشناسی ارشد تصویر مدارک و احکام مربوط به جشنواره های علمی معتبر
- مدارک مربوط به شرکت در جشنواره و مسابقات بین المللی و المپیاد های معتبر

 

در کنار آماده کردن مدارک لازم مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401، خوبه که با جزییات برگزاری مصاحبه و سوالاتی که معمولا در جلسات مصاحبه از داوطلبا پرسیده میشه آشنا بشین. برای اینکه با آمادگی کامل سر جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد حاضر بشین، خوندن مقاله زیر بهتون پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

مشاوره شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

چند سالیه که شیوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دچار تغییراتی میشه. سال گذشته مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجازی برگزار شد یعنی همه دعوت شده ها به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برای شرکت در کد رشته محل دعوت به مصاحبه شده، باید در زمان مقرر شده از طرف مرکز سنجش و پذیرش به صورت آنلاین و غیر حضوری در مصاحبه شرکت می کردن.

 

تا الان هیچ اطلاعیه ای برای حضوری یا غیرحضوری بودن مصاحبه دکتری 1401 اعلام نشده. در صورت حضوری بودن، داوطلبا باید در روز مشخص شده در محل اعلام شده برای مصاحبه حاضر بشن اما در صورت غیر حضوری بودن مصاحبه باید در روز اعلام شده به صورت آنلاین مصاحبه را انجام بدن. در صورت مشخص شدن نوع مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 اطلاع رسانی لازم در این قسمت انجام میشه.

 

مصاحبه دانشگاه آزاد با مصاحبه دکتری سراسری متفاوته. پیشنهاد می کنیم در کنار آمادگی برای مصاحبه دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ حتما برای مصاحبه دانشگاه های سراسری هم شانس خودتون را امتحان کنین. برای اطلاع از مدارک و شرایط لازم برای مصاحبه دکتری سراسری حتما مقاله زیر را بخونین:

حتما بخوانید : مدارک شرکت در مصاحبه دکتری سراسری

 

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

طبق تجربه داوطلبای سنوات گذشته در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ احتمالا سوالا پیرامون کلیات پایان نامه کارشناسی ارشد و میزان تسلط داوطلب به آن، میزان تسلط داوطلب به زبان انگلیسی، علت کم بودن برخی نمرات دروس دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد و ... پرسیده میشه. حفظ خونسردی، حضور به موقع سر جلسه مصاحبه، آراستگی، حفظ اعتماد به نفس و همراه داشتن مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 از جمله موارد مهمیه که هر داوطلبی باید به آن دقت ویژه ای داشته باشه.

 

بهتره داوطلبا پیس از روز مصاحبه، سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را مطالعه کنن تا در روز مصاحبه پیش زمینه فکری نست به سوالات داشته باشن و از طرفی خونسردی خودشون را بتونن حفظ کنن. در همین حال خوبه که داوطلبا از میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد اطلاع داشته باشن برای همین میتونن به لینک زیر سر بزنن.

در ادامه بخوانید : شهریه دکتری دانشگاه آزاد

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما درباره جزئیات مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون را از کارشناسای این مرکز مشاوره بپرسین. همچنین می تونین با عضویت در کانال تلگرامی تحصیلیکو از اخبار مربوط به مصاحبه دکتری مطلع بشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ شیوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد چجوریه؟

✔️ مصاحبه دانشگاه آزاد هر ساله دچار تغییراتی میشه برای امسال هم پیش بینی شده مصاحبه بصورت مجازی انجام می گیره که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده.

2- ✔️  داوطلبای دکتری دانشگاه آزاد باید قبل از شرکت در مصاحبه فرم صلاحیت عمومی رو تکمیل کنن؟

✔️ خیر. تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی تنها برای داوطلبایی الزامیه که قصد شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری رو دارن، تمام مدارک لازم مصاحبه دانشگاه آزاد در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ سوالای مصاحبه دانشگاه آزاد درباره چه چیزایی است؟

✔️ در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سوالا پیرامون کلیات پایان نامه کارشناسی ارشد و میزان تسلط داوطلب به آن و .... پرسیده میشه که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده.

منبع : مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که در آزمون سراسری کارشناسی ارشد شرکت کردن و با یکدیگر به رقابت پرداختن، می تونن بعد از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 وارد سایت بشن و با استفاده از اطلاعات شخصی وارد شده در فرم ثبت نام، کارنامه خودشون رو مشاهده کنن.

 

 

بعد از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ داوطلبای ارشد منتظر اعلام نتایج اولیه و نهایی این آزمون هستن. کارنامه کنکور کارشناسی ارشد به صورت کارنامه اولیه و نهایی در اختیار داوطلبان قرار میگیره و در اون کارنامه اطلاعاتی مثل رتبه و تراز داوطلب به همراه وضعیت مجاز بودن برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشخص میشه. متقاضیان رشته محل های دانشگاه آزاد نیز هم باید، نتایج خودشون رو در همین کارنامه مشاهده کنن. نتایج این کنکور در دو مرحله به دست داوطلبان خواهد رسید که اولین مرحله آن، مدتی بعد از برگزاری آزمون منتشر میشه.

کارنامه کارشناسی ارشد 1401 وضعیت علمی داوطلب رو در مقایسه با سایر رقبا تعیین نموده و به داوطلب در نحوه چینش انتخاب ها کمک می کنه. تمامی داوطلبای کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خود گردان و دانشگاه آزاد باید در این مرحله برای دریافت کارنامه و مشاهده نتایج خود اقدام کنن. در ادامه این مقاله زمان و نحوه دریافت کارنامه اولیه و نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را برای داوطلبای این آزمون توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

زمان دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

با توجه به زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در 28 تا 30 اردیبهشت ماه، کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون و در خرداد ماه اعلام میشه. تمامی داوطلبایی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در جلسه آزمون حضور داشته و با سایر داوطلبان به رقابت پرداختن، باید در این زمان انتشار کارنامه اولیه این آزمون به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و نتایج خودشون رو مشاهده کنن. 

 

کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

داوطلبایی که بعد از زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد موفق به دریافت رتبه خوبی شدن و تونستن که برای انتخاب رشته مجاز بشن، می تونن برای دانشگاه های دولتی و غیر دولتی مثل دانشگاه های آزاد انتخاب رشته کنن و شانس خودشون رو برای قبولی در رشته مورد نظرشون بالا ببرن. این دسته از داوطلبا باید بعد از مشاهده کارنامه اولیه کنکور خودشون، باید سریعا برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد اقدام کنن.

 

 

کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ منتشر نشده. در صورت اعلام تاریخ دقیق انتشار کارنامه، در این قسمت لینک دریافت نتایج رو برای داوطلبا قرار میدیم.

 

 با توجه به اینکه هنوز کارنامه اولیه این کنکور منتشر نشده، پیش بینی می کنیم مانند سال های گذشته، کارنامه آزمون کارشناسی ارشد در خرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام بشه. در صورت تمایل به دریافت سریع هر گونه اطلاعیه در این باره داوطلبا می تونن در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد تحصیلیکو عضو بشن و در کمترین زمان اخبار رو دریافت کنن.

 

داوطلبا می تونن برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 1401 و چگونگی انجام دادنش، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

 

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

بعد از اینکه اولویت های انتخابی داوطلبای کنکور ارشد 1401 توسط نرم افزار سازمان سنجش بررسی شد، اولین اولویتی که با توجه به حد نصاب اکتسابی داوطلب، امکان قبولی در آن وجود داره به عنوان نتبجه نهایی داوطلب منتشر میشه. علاوه بر این، سازمان سنجش با انتشار کارنامه سبز ارشد وضعیت قبولی داوطلب در سایر کد رشته ها را هم نشان میده تا اگر متقاضی تصمیم به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد داشته باشه، بتونه از اطلاعات این کارنامه استفاده کنه.

 

 

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ منتشر نشده. در صورت اعلام تاریخ دقیق انتشار کارنامه، در این قسمت لینک دریافت نتایج رو برای داوطلبا قرار میدیم.

 

 با توجه به اینکه هنوز نتیجه نهایی این کنکور منتشر نشده، پیش بینی می کنیم مانند سال های گذشته، کارنامه آزمون کارشناسی ارشد در مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام بشه. در صورت تمایل به دریافت سریع هر گونه اطلاعیه در این باره داوطلبا می تونن در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد تحصیلیکو عضو بشن و در کمترین زمان اخبار رو دریافت کنن.

 

داوطلبایی که قصد استفاده از کارنامه سبز خودشون رو دارن و یا اینکه نمی دونن کارنامه سبز برای انتخاب رشته و قبولی اونها چه کاری انجام میده، می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: کارنامه سبز ارشد

 

 

 

 

 

نحوه دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش برای رفاه بیشتر داوطلبای کنکور کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۱ سامانه ای رو طراحی کرده که تمامی فرآیند های آزمون از جمله ثبت نام، انتخاب رشته، و دریافت کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد رو از این طریق انجام میده که برای دسترسی به اون، کافیه طبق تصاویر زیر در سایت سازمان سنجش وارد بخش کارشناسی ارشد بشین و "سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401" را انتخاب کنین. در این قسمت راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ رو برای داوطلبای این کنکور قرار دادیم.

 

راهنمای تصویری مشاهده کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

وارد سایت سنجش بشین و بعد از مراجعه به سایت سنجش، بر روی گزینه کارشناسی ارشد در سمت راست صفحه کلیک کنین.

 

کارنامه کنکور ارشد 1401

 

گزینه اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ رو انتخاب کنید.

 

کارنامه کنکور کارشناسی ارشد 1401

 

 بر روی "ورود به سیستم - کارنامه اولیه کارشناسی ارشد" کلیک کنین.

 

کارنامه کنکور ارشد 1401

 

 با ورود به این سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار میگیره که بر اساس آن می تونین میز کار خودتون رو مشاهده کنین.

 

روش اول : بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی

 

روش دوم : بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 

 

کارنامه کارشناسی ارشد 1401

 

 بر روی گزینه مشاهده کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 کلیک کنین تا کارنامه اولیه ارشد به شما نمایش داده بشه.

 

کارنامه کنکور کارشناسی ارشد 1401

 

در این  قسمت داوطلبای کنکور ارشد می تونن راهنمای تصویری مشاهده کارنامه نهایی رو مشاهده کنن. 

 

راهنمای تصویری مشاهده کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

وارد سایت سنجش بشین و بعد از مراجعه به سایت سنجش، گزینه اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ رو انتخاب کنید.

 

کارنامه ارشد

 

 بر روی "ورود به سیستم - کارنامه نهایی کارشناسی ارشد" کلیک کنین.

 

کارنامه کنکور کارشناسی ارشد

 

 با ورود به این سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار میگیره که بر اساس آن می تونین میز کار خودتون رو مشاهده کنین.

 

روش اول : بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی

 

روش دوم : بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 

 

کارنامه کنکور کارشناسی ارشد 1401

 

 بر روی گزینه مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد 1401 کلیک کنین تا کارنامه نهایی ارشد به شما نمایش داده بشه

 

کارنامه کنکور کارشناسی ارشد 1401

 

 

قابل ذکره که تمامی تصاویر مربوط به دریافت کارنامه کارشناسی ارشد 1401 برای سال های گذشته هستن و در صورت بروز تغییر در هر یکی از این مراحل، راهنماهای تصویری این مقاله بروزرسانی میشه. همچنین بعد از فعال شدن لینک انتشار کارنامه اولیه ارشد، لینک مربوطه رو در این فسمت قرار میدیم.

 

باید بگیم که با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد، جواب اولیه این دو آزمون در قالب یک کارنامه منتشر میشه، اما بعد از این مرحله، مسیر این دو دانشگاه از هم جدا شده و فرآیند های بعدی به صورت مجزا صورت میگیره. البته در این سه سال گذشته، مشاهده کردیم که کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش منتشر شدن که در صورت تکرار این روند، مراحل مشاهده نتایج همچون داوطلبان دانشگاه های سراسری خواهد بود.

 

داوطلبایی که قصد دارن بدونن چه زمانی نتایج نهایی کنکور ارشد در سایت سنجش قرار میگیره و چطور میشه که این نتایج رو دریافت کنن، می تونن برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد

 

اعتراض به کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

هر چند سازمان سنجش از دقت نرم افزار خود اطمینان خاطر داشته و صحت جواب کنکور کارشناسی ارشد رو به تمامی داوطلبای این آزمون تضمین میده، اما هر ساله بعد از انتشار کارنامه اولیه ارشد با داوطلبایی در این کنکور مواجه هستیم که، به این نتایج معترض هستن و به دنبال راهی برای ثبت اعتراضات خود میگردن. این داوطلبا در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص مندرجات کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ باید به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه و اعتراض خودشون رو در قسمت سیستم پاسخگویی سازمان سنجش برای سازمان ارسال کنن.

 

اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد هم به همین روش انجام میشه و داوطلبا با انتخاب گزینه "اعتراض به نتیجه قبولی" می تونن درخواست خودشون رو ارسال کنن. البته، اگه نارضایتی داوطلبا در این مرحله به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باشه، می تونن از قابلیت دیگه ای که این سازمان در اختیار اونا قرار داده، استفاده کرده و درخواست تجدید نظر رو ارسال کنن.

 

داوطلبا باید توجه کنن که برای اعتراض به کارنامه یا نتایج نهایی کنکور ارشد 1401 سازمان سنجش مهلتی رو قرار میده که داوطلبا در صورت داشتن اعتراض به نتیجه انتخاب رشته خودشون، می تونن درخواستشون رو بفرستن و منتظر جواب سازمان سنجش باشن. در صورتی که انتخاب رشته خودتون رو با دقت کافی انجام ندادین، می تونین در مهلتی که برای بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد توسط این سازمان گذاشته شده، درخواست تجدید نظر خودتون رو ارسال کنید.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو همچنین داوطلبای انتخاب رشته کارشناسی ارشد رو راهنمایی کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو پاسخگوی سوالات متقاضیا خواهند بود. به داوطلبای این آزمون توصیه می کنیم، با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو از زمان دقیق انتشار کارنامه اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱ سریع تر مطلع بشن. 

 

داوطبایی که برای ثبت نام در دانشگاه های آزاد در کنکور کارشناسی ارشد انتخاب رشته کردن، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان و نحوه دریافت این نتایج می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1401 منتشر شده؟

✔️ با توجه به متن مقاله، هنوز کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1401 منتشر نشده که در صورت انتشار در این مقاله به اطلاع داوطلبا خواهیم رسوند.

2- ✔️ در چه سایتی می تونیم کارنامه اولیه کنکور ارشد رو ببینیم؟ 

✔️ کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش منتشر میشه که آدرس این سایت در مقاله قرار گرفته.

3- ✔️ آیا می تونیم به کارنامه اولیه کنکور ارشد خودمون اعتراض کنیم؟

✔️ با توجه به متن مقاله، در صورتی که به کارنامه اولیه خودتون اعتراضی داشته باشین، می تونین با استفاه از سیستم پاسخگویی سایت سنجش اعتراض خودتون رو برای این سازمان ارسال کنین که توضیحات بیشتر در متن مقاله قرار داده شده.

منبع : کارنامه کارشناسی ارشد 1401



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

برای شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ داشتن یکسری مدارک لازم و اجباریه که از طرف سازمان سنجش یا دانشگاه مورد نظر در اطلاعیه ای اعلام میشه و یک سری مدارک برای شرکت در مصاحبه دکتری اختیاریه که داشتن اونا در زمان مصاحبه دکتری 1401 باعث افزایش امتیاز میشه و اگه اونارو همراهتون نداشته باشید اتفاقی نمی افته و تاثیر منفی ای در پذیرش شما نداره.

 

 

بعد از اتمام زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری ۱۴۰۱، سازمان سنجش اقدام به بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبا می کنه و نتیجه این بررسی رو از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org به اطلاع میرسونه. همه داوطلبایی که در این مرحله قبولی آورده باشن در حقیقت حد نصاب نمره علمی لازم رو برای رشته محلای انتخابیشون آوردن و باید با شرکت کردن در جلسه مصاحبه دکتری 1401 اون رشته و دانشگاه ها کسب قبولی در مصاحبه، قبولی نهاییشون رو بدست بیارن.

همون طور که گفتیم برای شرکت در این مرحله داوطلبا لازمه یک سری مدارک همراه خودشون داشته باشن، در این مقاله همه مدارک لازم و اختیاری برای شرکت در مصاحبه دکتری سراسری ۱۴۰۱ رو گفتیم تا به راحتی بتونین تمام مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه دکتری 1401 رو آماده کنین.

 

مدارک مصاحبه دکتری سراسری ۱۴۰۱ طبق اطلاعیه سازمان سنجش

سازمان سنجش در اطلاعیه ای مدارک لازم و ضروری برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ رو اعلام می کنه که تمام داوطلبا باید نسخه های فیزیکی و الکترونیکی مدارک گفته شده رو قبل از زمان مصاحبه دکتری 1401 آماده کنن. این مدارک شامل موارد زیر هستن:

 

اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.

 

اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

 

نکته: داوطلبایی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ ارشد و یا دکتری حرفه‌ ای هستن و حداکثر تا تاریخ 1401/06/31 فارغ‌ التحصیل میشن، باید اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم های مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ و دفترچه انتخاب رشته‌ دکتری 1401 رو تحویل بدن.

 

اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

 

نکته1: دانشجوهایی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوستن باید علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته اصل مدرک کاردانی خودشون روهم داشته باشن.

 

نکته2: داوطلبایی که به هر دلیلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی و کاردانیشون نیستن می تونن اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرکشون رو ارائه بدن.

 

در صورت استفاده از سهمیه مربیان دانشگاه های سراسری، ارائه اصل گواهی مبنی بر این که عضو هیات علمی (رسمی/ قطعی) و یا (رسمی/ آزمایشی) تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده با تایید بالاترین مقام مسئول لازمه.

 

همه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

 

داشتن مدرکی که وضعیت نظام وظیفه داوطلب رو مشخص کنه (مخصوص آقایان).

 

اصل و کپی فیش واریزی هزینه مصاحبه دکتری به ازای هر دانشگاه یا موسسه.

 

مصاحبه دانشگاه های آزاد با دانشگاه های سراسری متفاوته داوطلبایی که میخوان در کنار مصاحبه دانشگاه سراسری برای دانشگاه آزاد هم آماده بشن حتما مقاله زیر رو بخونن:

 

حتما بخوانید : مدارک شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

مدارک مصاحبه دکتری سراسری ۱۴۰۱ طبق اطلاعیه دانشگاه های سراسری

در بعضی از دانشگاه ها داوطلب باید برای شرکت در مصاحبه دکتری سراسری علاوه بر مدارکی که سازمان سنجش اعلام کرده، مدارک دیگه ای هم باید به همراه داشته باشه البته این مدارک برای دانشگاه های مختلف، متفاوته که در سایت هر دانشگاهی به صورت جداگانه اعلام میشه. به عنوان مثال دانشگاه شهید بهشتی برای مصاحبه دکتری علاوه بر مدارک فوق (گواهی ثبت نام اینترنتی داوطلب در سیستم جامع آموزشی گلستان) رو هم میخواد.

 

برای دونستن مدارک لازم حتما باید وارد سایت دانشگاه مورد نظر شده تا بتونین مدارک خواسته شده رو هم آماده کنین. یکسری مدارک هم هست که الزامی نیست و در واقع داشتن اونا در زمان مصاحبه امتیاز آوره. یعنی داوطلبایی که این مدارک رو دارن امتیاز بیشتری متناسب با برگه مصاحبه که از قبل طراحی و امتیاز بندی شده کسب می کنن. در زیر لیست این مدارک رو قرار دادیم.

 

مدارک اختیاری مصاحبه دکتری سراسری ۱۴۰۱ 

 

مدرک زبان

 

در صورتی که داوطلب دارای یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی داخلی یا خارجی باشه براش امتیاز خاصی در نظر گرفته میشه، عموما داشتن مدرک زبان آزمونای داخلی یا خارجی تفاوتی برای اساتید مصاحبه کننده نداره و موضوع مهم نمره مدرک داوطلبه. تعدادی از آزمونای معتبر زبان آزمون msrt، آزمون tolimo، آزمون تافل، آزمون آیلتس و آزمون mhle (مخصوص داوطلبان دکتری وزارت بهداشت) هستن.

 

اگه شما داوطلب شرکت در مصاحبه دکتری هستید و می خواهید اطلاعات کاملی از زمان این مصاحبه به دست بیارید، بهتره به لینک زیر سر بزنید و مقاله زمان مصاحبه دکتری رو مطالعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: زمان مصاحبه دکتری

 

گواهی ثبت اختراع و عناوین علمی

 

توصیه نامه از اساتید مقطع کارشناسی ارشد

 

توصیه نامه: به نامه ای گفته میشه که شخصی معتبر و با درجه علمی بالا "اساتید دانشگاهی" برای شخص دیگری "متقاضی تحصیل در خارج از کشور یا متقاضی تحصیل در مقطع دکتری" می نویسه و نظر و عملکرد فرد رو توضیح میده. بهتره دو یا سه توصیه‌نامه از اساتید مقاطع قبلی داوطلب به‌ خصوص استاد راهنمای پایان‌نامه کارشناسی ارشد به صورت جدا گونه داشته باشن.

 

کتابای تالیف و یا ترجمه شده توسط داوطلب

 

گواهی سابقه تدریس در دانشگاه ها

 

رزومه

 

یکسری دانشگاها از داوطلبا می خوان تا فرم اینترنتی "ثبت نام مصاحبه دکتری" رو تکمیل کنن که این فرم بیانگر مشخصات فردی، تحصیلی، شغلی و... داوطلباست، اما اکثر دانشگاه ها از داوطلبا میخوان تا رزومه کاملی از خودشون ارائه بدن که این رزومه شامل همه موارد گفته شده، هست. بطور کلی بهتره همه داوطلبا رزومه کاملی از سوابق آموزشی و پژوهشی خودشون بصورت خلاصه در دو تا سه صفحه به همراه داشته باشن.

 

کارنامه مرحله اول "انتخاب رشته" و کارنامه دعوت به مصاحبه آزمون دکتری سراسری 1401

 

اگه برای شما این سوال به وجود اومده که چطوری باید رزومه بنویسید و در رزومه چه مواردی رو باید ذکر کنید، ما بهتون پیشنهاد می کنیم که حتما به لینک زر سر بزنید و مقاله مربوط به نحوهنوشتن رزومه تحصیلی رو مطالعه کنید.

 

حتما بخوانید: نحوه نوشتن رزومه تحصیلی

 

مشاوره مدارک مصاحبه دکتری سراسری ۱۴۰۱

همه داوطلبا بعد از دیدن نتیجه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ در صورت دعوت شدن به مصاحبه برای دانشگاه های سراسری، اولین اقدامی که باید انجام بدن تکمیل فرم بررسی صلاحیت های عمومیه. برای این کار باید از طریق لینک موجود در کارنامه انتخاب رشته دکتری 1401 که در سایت سنجش به آدرس sanjesh.org قرار داره، هزینه فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۱ رو پرداخت کرده و بعد از اون اقدام به تکمیل این فرم و در نهایت گرفتن و یادداشت کردن کد رهگیری فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1401 کنن.

 

اگر شما برای مصاحبه دکتری دعوت شده اید و میخواهید اطلاعاتی در خصوص فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری بدست بیارید، بهتون پیشنهاد می کنیم که به لینک زیر مراجعه کنید و مقاله مربوط به اون رو مطالعه کنید.

 

در ادامه بخوانید : راهنمای تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما درباره جزئیات مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه دکتری سراسری پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون رو از کارشناسای این مرکز مشاوره بپرسین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- مدارک لازم برای مصاحبه دکتری چیه؟

دانشگاه های سراسری برای مصاحبه دکتری یکسری مدارک لازم و اجباری، یکسری مدارک اختیاری و امتیاز آور دارن که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

2- توصیه نامه چیه؟

به نامه ای گفته میشه که شخصی معتبر و با درجه علمی بالا "اساتید دانشگاهی" برای شخص دیگری "متقاضی تحصیل در خارج از کشور یا متقاضی تحصیل در مقطع دکتری" مینویسه و نظر و عملکرد فرد رو توضیح میده. که کاربرد اون تو متن مقاله به طور کامل گفته شده.

3- برای پر کردن فرم صلاحیت عمومی چیکار باید انجام بدیم؟

 همون طور که تو متن مقاله به طور کامل گفته شده از طریق لینک موجود تو کارنامه انتخاب رشته دکتری میشه به فرم بررسی صلاحیت عمومی دسترسی پیدا کرد.

منبع : مدرک های لازم برای شرکت در مصاحبه دکتری سراسری



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که در آزمون تستی قضاوت شرکت کردن، برای مشاهده نتیجه خودشون باید در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون قضاوت ۱۴۰۰ به سایت سنجش مراجعه کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی از نتیجه آزمون مطلع بشن. مدتی پس از برگزاری مرحله دوم آزمون قضاوت، نتایج نهایی هم در دسترس داوطلبان قرار میگیره.

 

 

قوه قضاییه هر سال آزمون های مختلفی رو برای جذب واجدین شرایط ورود به این سازمان در قالب شغل های مختلف اعم از وکالت و قضاوت و ... برگزار میکنه. آزمون قضاوت معمولا در دو مرحله تستی و تشریحی به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار میشه. داوطلبایی که موفق به کسب نمره قبولی در مرحله اول این آزمون شده باشن، می تونن در مراحل بعدی که شامل آزمون تستی و پذیرش نهایی میشه، شرکت کنن.

 

 

هنوز نتایج آزمون قضاوت ۱۴۰۰ اعلام نشده، به محض اعلام تاریخ دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی آزمون قضاوت ۱۴۰۰ به فاکتورهای مختلفی از جمله زمان برگزاری این آزمون بستگی داره. اطلاع از تاریخ اعلام نتایج آزمون قضاوت برای مشاهده نتیجه و کسب آمادگی برای شرکت در مرحله دوم آزمون قضاوت برای تمامی داوطلبا ضروریه. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه این مقاله به بررسی زمان اعلام نتیجه آزمون قضاوت برای سال 1400 پرداختیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون قضاوت ۱۴۰۰

آزمون قضاوت توسط سازمان سنجش برگزار میشه و مسئول اطلاعیه هایی نظیر زمان ثبت نام, زمان برگزاری آزمون قضاوت و اعلام نتایج این آزمون بر عهده این سازمان هستش. بنابراین، تمامی مراحل از ثبت نام تا اعلام نتایج نهایی در خصوص آزمون قضاوت به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام میشه.

 

اون دسته از فارغ التحصیلای دانشگاهی و حوزوی که در آزمون مرحله اول قضاوت سال ۱۴۰۰ شرکت کردن، بعد از از برگزاری این آزمون در انتظار اعلام نتایج اولیه اون هستن تا از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع بشن. فارغ التحصیلای دانشگاهی، ابتدا باید در آزمون تستی، سپس تشریحی تصدی منصب قضا شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب قبولی برای گزینش نهایی دعوت میشن. بطور کلی داوطلبایی که بتونن 60 درصد تست های آزمون تستی قضاوت را درست پاسخ بدن، می تونن در مرحله بعدی که مربوط به آزمون تشریحی میشه، شرکت کنن.

 

 

هنوز زمان اعلام نتایج اولیه آزمون قضاوت ۱۴۰۰ منتشر نشده، در صورت انتشار تاریخ دقیق، در این قسمت اطلاع رسانی می کنیم.

 

با توجه به زمان برگزاری آزمون قضاوت ۱۴۰۰ که در اسفند ماه برگزار میشه، پیش بینی می کنیم، در اردیبهشت ماه سال 1401 نتایج مرحله اول آزمون قضاوت برای داوطلبای این آزمون منتشر بشه. در صورت انتشار اطلاعیه جدید داوطلبا می تونن برای دریافت این اطلاعیه ها در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن و اخبار رو در دریافت کنن.

 

داوطبایی که از ثبت نام آزمون قضاوت سال جاری جا موندن، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام آزمون قضاوت در سال 1401 می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون قضاوت

 

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون قضاوت ۱۴۰۰

پس از اینکه زمان ثبت نام آزمون قضاوت به پایان رسید و داوطبا در آزمون تستی قضاوت ۱۴۰۰ شرکت کرده و با مشاهده نتیجه آزمون قضاوت خودشون، متوجه شدن که نمره قبولی جهت شرکت در مرحله دوم این آزمون رو کسب کردن، باید برای ادامه مراحل آزمون خودشون اقدام کنن و بقیه اطلاعیه ها رو از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دریافت کنن.

 

 

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون قضاوت ۱۴۰۰ منتشر نشده، در صورت اعلام زمان دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی میکنیم.

 

با استناد به مطالب توضیح داده شده، نمی توان زمان دقیقی رو برای اعلام نتایج نهاییآزمون قضاوت ۱۴۰۰ در نظر گرفت. اما با توجه به اینکه مرحله دوم آزمون قضاوت سال 1400 اعلام شده که در 3 شهریور ماه 1401 برگزار خواهد شد، احتمالا نتاسج نهایی آزمون قضاوت یا تصدی منصب قضا تا اواخر سال 1401 در سایت مربوطه برای اطلاع داوطلبا اعلام بشه. در صورت انتشار اطلاعیه جدید داوطلبا می تونن برای دریافت این اطلاعیه ها در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن و اخبار رو در دریافت کنن.

 

داوطلبایی که درباره شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام در آزمون قضاوت سال آینده اطلاعاتی ندارن، برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونن، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: شرایط لازم برای ثبت نام آزمون قضاوت

 

مشاوره اعلام نتایج آزمون قضاوت ۱۴۰۰

از اونجایی که شغل قضاوت شغل بسیار حساسی به شمار میره،بسیار طبیعی هستش که آزمون ها و مصاحبه های سختی برای استخدام افراد واجد شرایط این شغل در نظر گرفته بشه. بنابراین، اگه به هر دلیلی بعد از مشاهده نتیجه آزمون قضاوت خود، مطلع شدید که در آزمون قبول نشدید، ناامید نشده و برای آزمون دوره بعدی قضاوت تلاش کنین.

 

تجربه به دست آمده از یک آزمون شکست خورده، می تونه به شما کمک کنه تا در آزمون بعدی قضاوت موفق بشین. دقت کنید که مطالعه منابع آزمون قضاوت می تونه در قبولی شما بسیار موثر واقع بشه، پس سعی کنید نسبت به تهیه این منابع اقدام کنید. بنابراین اگر بعد از مشاهده نتایج هر مرحله از آزمون قضاوت مطلع شدید که در این مرحله از آزمون قبول شده اید، تمرکز خود را بر روی برنامه ریزی درسی صحیح برای موفقیت در مراحل بعدی آزمون بگذارید و خودتون رو آماده کنین.

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلیکو آمادن تا اطلاعات لازم در خصوص اعلام نتایج آزمون قضاوت رو در اختیار متقاضیان قرار داده و مشاوره لازم برای قبولی در این آزمون را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفن تحصیلیکو در اختیارتون قرار بدن. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار مربوط به آزمون قضاوت عضو کانال تلگرام تحصیلیکو باشین.

 

داوطلبایی که تمایل دارن که بدونن مرحله اول و دوم آزمون قضاوت در چه زمان هایی برگزار میشه، به اونها پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو حتما مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون قضاوت


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج آزمون تشریحی قضاوت 1400 چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ زمان اعلام نتایج آزمون تشریحی هنوز مشخص نیست و در صورت انتشار زمان دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

2- ✔️ نتایج نهایی آزمون قضاوت چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج احتمالا در اواخر سال 1401 اعلام میشه که زمان دقیق اعلام نتایج در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

3- ✔️ نتایج آزمون قضاوت در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج در سایت سنجش اعلام میشه که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

منبع : اعلام نتیجه آزمون قضاوت ۱۴۰۰



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که در آزمون کارشناسی ارشد 1401 شرکت کردن، می تونن در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش با وارد کردن مشخصات خودشون نتایج اولیه کنکور ارشد رو ببینن تا از وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودنشون در دوره های مختلف مطلع بشن. سال پیش نتایج اولیه ارشد در اوایل مهر ماه در سایت سنجش اعلام شد.

 

 

پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 سازمان سنجش کارنامه ای حاوی درصد دروس امتحانی، تراز و رتبه داوطلب و وضعیت مجاز یا عدم مجاز را بر روی سایت خود منتشر می کنه. داوطلبا می تونن با پیگیری از زمان اعلام نتایج به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کنن.

داوطلبایی که در مرحله اولیه مجاز به انتخاب رشته میشن می تونن در فرایند انتخاب رشته شرکت کنن. پس باید تمام مراحل آزمون را به درستی طی کنن. متقاضیا بعد از قطعی شدن نتایج می بایستنسبت به تکمیل مراحل بعدی اقدام کنن. به همین دلیل در ادامه این مقاله در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱ توضیح دادیم.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱

یکی از مهمترین آزمون هایی که توسط سازمان سنجش هر ساله برگزار می شه آزمون کارشناسی ارشده، که معمولا یک ماه پس از آزمون در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد 1401، نتایج اولیه به صورت کارنامه ای حاوی رتبه و تراز داوطلب منتشر میشه. همچنین، با مشخص شدن وضعیت مجاز و غیر مجاز، داوطلبا نسبت به اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر اقدام می کنن.

 

سال گذشته زمان اعلام نتایج ارشد به دلیل همه گیری ویروس کرونا در 8 شهریور ماه بود، اما ممکن است امسال مطابق با جدول زمان بندی این آزمون در مرداد ماه شاهد اعلام جواب اولیه کنکور ارشد باشیم. بنابراین به داوطلبا پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو باشن تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص اعلام شد مطلع بشن.

 

 

به محض اعلام زمان نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

پس از برگزاری آزمون داوطلبا باید منتظر اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد باشن تا از وضعیت مجاز یا عدم مجاز خود نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته مطلع بشن.

بیشتر بخوانید: نتایج اولیه ارشد

 

 

 

 

 

مشاوره زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱

هیجان انگیزترین مرحله در آزمون ارشد، اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشده، که پس از اعلام نتایج اولیه، متقاضیان از وضعیت رتبه و مجاز شدن خود مطلع می شن و می تونن با توجه به وضعیتشون برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد اقدام کنن.

 

داوطلبا می تونن در صورت مجاز به انتخاب رشته، کد رشته محل های دانشگاه آزاد رو انتخاب کنن و با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org، فرآیند انتخاب رشته و نتایج نهایی خود رو پیگیری کنن.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه و تحلیل کارنامه ارشد پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

 

متقاضیا در کارنامه اولیه خود با مقایسه رتبه خودشون در سهمیه و رتبه آخرین فرد قبول شده در سهمیه از شانس قبولی خود در هر کد ضریب مطلع میشن تا بتونن انتخاب رشته بهتری داشته باشن.

در ادامه بخوانید: رتبه اصلی در کارنامه ارشد کدام است

 

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج اولیه کنکور ارشد چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج در دو سال گذشته در شهریور ماه اعلام شد، که تاریخ دقیق اعلام نتایج اولیه در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ چه کسایی می تونن در انتخاب رشته کنکور ارشد شرکت کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد افرادی که طبق کارنامه اولیشون مجاز به انتخاب رشته بودن می تونن فرم انتخاب رشته رو تکمیل کنن.

3- ✔️ نتایج اولیه کنکور ارشد در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج در سایت سازمان سنجش اعلام میشه که لینک ورود به سایت به محض فعال شدن در این مقاله گذاشته میشه.

منبع : زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در طی دو مرحله نتایج اولیه و نتایج نهایی اعلام میشه. در مرحله اول متقاضیا می تونن نسبت به دریافت کارنامه اولیه خود اقدام کنن و  کد رشته محل های انتخابی خود رو در فرم انتخاب رشته تکمیل کنن. همچنین، در نتایج نهایی کنکور ارشد داوطلبا می تونن پس از مشاهده قبولی خود، در دانشگاه محل پذیرش ثبت نام کنن.

 

 

داوطلبایی که در کنکور ارشد شرکت می کنن، می تونن تو دو مرحله نتایج آزمون کارشناسی ارشد خودشون رو مشاهده کنن. تو مرحله اعلام نتایج اولیه تموم داوطلبایی که تو آزمون ارشد حاضر بودن، می تونن وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودنشون رو ببینن و تو مرحله دوم که در واقع همون مرحله نهایی اعلام نتایج کنکور ارشد نتیجه نهایی مشخص میشه.

اما چون خیلی از داوطلبا از زمان اعلام نتلایج کنکور ارشد 1401 اطلاع ندارن و نمی دونن که چه جوری باید نتایجشون رو ببینن در ادامه در مورد زمان و نحوه مشاهده نتایج اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱توضیح دادیم.

 

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401

بعد از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، همه اونایی که ثبت نام کنکور ارشد رو انجام دادن و سر جلسه آزمون حاضر بودن، می تونن تو زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد که در اوایل شهریور ماه منتشر میشه وارد سایت سازمان سنجش بشن و نتیجه شون رو مشاهده کنن و داوطلبایی که در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد شرکت می کنن می تونن تو مهر ماه از طریق همین سایت، نتایج نهایی کنکور ارشد 1401 رو ببینن.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

نتایج اولیه کنکور ارشد معمولا تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در سایت سنجش اعلام میشه و داوطلب برای اطلاع از زمان اعلام نتایج باید پیگیر اطلاعیه های سایت سنجش باشن. سال گذشته به دلیل تعویق کنکور ارشد در زمان برگزاری، نتیجه اولیه کنکور ارشد در 8شهریور ماه و نتایج نهایی ارشد در 27 شهریور ماه اعلام شد.

 

داوطلبا می تونن عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو باشن تا به محض اینکه اطلاعیه جدیدی از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401، مشخص شد، با خبر بشن.

 

 

به محض اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401

 

بعد از اینکه کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد منتشر شد و داوطلبا کد رشته محل های مد نظر شون رو تو فرم انتخاب رشته کنکور ارشد وارد کردن، باید منتظر اعلام نتایج نهایی آزمونشون باشن تا ببین در کدوم رشته محل پذیرش شدن.

 

سال گذشته به دلیل تعویق کنکور ارشد در زمان برگزاری، نتایج نهایی در 27 مهر ماه اعلام شد و داوطلبا می تونستن با استفاده از اطلاعات ثبت نامیشون وارد سایت سنجش بشن و نتایج انتخاب رشته کنکور ارشد و همچنین نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رو مشاهده کنن. امسال هم در صورتی که در برگزاری آزمون تعویقی اتفاق نیوفته، احتمال داره نتایج نهایی کنکور ارشد 1401 در اواخر شهریور ماه منتشر بشه.

 

داوطلبا می تونن با عضویت تو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو، از زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ با خبر بشن.

 

 

به محض اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401، در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

 

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد کارنامه سبز برای داوطلبا صادر میشه که طبق اون می تونن رتبه خوشون و آخرین فرد قبولی رو بررسی کنن.

بیشتر بخوانید : کارنامه سبز ارشد

 

 

 

 

 

نحوه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401

نتایج اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سنجش منتشر میشه و داوطلبا می تونن به محض اعلام نتایج با اطلاعات ثبت نامیشون وارد sanjesh.org بشن و جواب کنکورشون رو مشاهده کنن. مشاهده نتایج کنکور ارشد، با اطلاعات ثبت نامی ( شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام ) امکان پذیره.

 

نحوه اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

داوطلبا برای مشاهده کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد کافیه وارد سازمان سنجش یعنی sanjesh.org و بخش کارشناسی ارشد بشن.

 

نحوه اعلام نتایج اولیه ارشد

 

در ادامه با باز شدن صفحه بعد روی لینک " نتایج اولیه کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 " کلیک کنین.

نحوه اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد

 

برای مشاهده نتایج خود می تونین از 2 روش استفاده کنین که تو تصویر زیر مشخصه.

 

اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد

 

پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی میز کار شما به نمایش در میاد و کافیه بر روی گزینه " مشاهده کارنامه اولیه " کلیک کنین.

 

نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401

واسه مشاهده نتایج نهایی کنکور ارشد باید وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org بشین و روی قسمت << کارشناسی ارشد >> کلیک کنین.

 

نحوه اعلام نتایج نهایی ارشد

 

روی لینک " سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 " کلیک کنین.

اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد

 

وارد قسمت " ورود به سیستم " بشین.

 

مشاهده نتایج نهایی کنکور ارشد

 

تو این قسمت می تونین به دو روش نتیجه تون رو ببینین، اطلاعاتتون رو وارد و روی کلمه << ورود به سیستم >>کلیک کنین.

۱ شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام

۲شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

 

نتایج نهایی کنکور ارشد 1401

 

تو این قسمت میزکارتون رو می بینین که برای مشاهده نتایج نهایی ارشد باید وارد قسمت " مشاهده نتیجه نهایی " بشین.

 

مشاهده نتیجه نهایی ارشد

 

تو این مرحله می تونین نتیجه انتخاب رشته کنکور ارشد و همچنین جواب انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 رو ببینین.

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور ارشد

 

 

به محض اعلام نتایج کنکور ارشد۱۴۰۱، لینک ورود به سایت سنجش رو در این مقاله میذاریم.

 

داوطلبایی که به هر دلیلی به اطلاعاتشون دسترسی ندارن، می تونن از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش، مجدد اطلاعاتشون رو بازیابی کنن.

بیشتر بخوانید :  سیستم پاسخگوی سازمان سنجش

 

اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

بعد از اینکه دو مرحله نتایج کنکور کارشناسی ارشد اعلام بشه، یعنی هم در مرحله اعلام نتایج اولیه و هم نهایی، داوطلبایی هستن که از جواب کنکورشون راضی نیستن و به نتیجه اعلام شده از طرف سازمان سنجش اعتراض دارن. سازمان سنجش کشور واسه بررسی اعتراضای این داوطلبا، سیستم ارسال درخواست رو تو سایت خودش یعنی sanjesh.org راه اندازی کرده تا داوطلبا بتونن بعد از عضویت تو سایت این سازمان، اعتراض به نتایج کنکور ارشد رو ثبت کنن و از طریق همین پورتال پاسخ سازمان سنجش رو دریافت کنن.

 

نتایج اولیه کنکور ارشد که اعلام بشه، داوطلبایی که به نمره و رتبه کنکورشون معترض هستن، می تونن از طریق لینک " اعتراض به نتایج آزمون کارشناسی ارشد "، درخواست " بررسی مجدد نمره آزمون " رو ثبت و از طریق پورتالشون پاسخ کارشناسای سازمان سنجش رو دریافت کنن.

 

بعد از اینکه نتایج نهایی آزمون ارشد اعلام بشه، داوطلبایی که به هر دلیلی از نتیجه شون راضی نیستن، می تونن درخواست " اعتراض به نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد " رو تو سایت سازمان سنجش ثبت کنن.

 

همچنین بعد از انتشار کارنامه نهایی کنکور ارشد 1401، داوطلبا می تونن از طریق همین پورتال درخواست اشتباه در انتخاب رشته کنکور ارشد رو ثبت کنن و با توجه به مواردی که این سازمان در اختیارشون قرار داده ( تقاضای بررسی اولویت بعدی، تغییر دوره، به حد نصاب نرسیدن ظرفیت دانشگاه قبولی، لغو محرومیت از کنکور سال بعد )، خواسته شون رو مطرح و پیگیری کنن.

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور ارشد سراسری1401 و همچنین اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد پاسخ بدن و شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

 

داوطلبا می تونن بعد از اعلام نتایج با توجه به نوع اشتباه درخواست خودشون رو از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش ثبت کنن.

در ادامه بخوانید :  اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ اگه برای مشاهده نتیجه ارشد به اطلاعاتمون دسترسی نداشته باشیم، چطور می تونیم نتیجه مون رو ببینیم؟

✔️ داوطلبا می تونن از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش، مجدد اطلاعاتشون رو بازیابی کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

2- ✔️ نتایج اولیه کنکور ارشد چه زمانی اعلام میشه؟

✔️  سال گذشته این نتایج در  اوایل شهریور ماه اعلام شد، اگه تعویقی در زمان برگزاری اتفاق نیوفته زمان اعلام نتایج اولیه احتمالا در مرداد ماه میشه به محض اعلام زمان نتایج در این مقاله ذکر گفته میشه.

3- ✔️ آیا می تونیم به نتیجه کنکور ارشد اعتراض کنیم؟

✔️ بله، همون طور که در این مقاله توضیح دادیم امکان ثبت اعتراض بعد از اعلام نتایج اولیه و نهایی وجود داره.

منبع : اعلام نتایج کنکور ارشد 1401



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سازمان سنجش بعد از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، نتایج آزمون ارشد رو در طی دو مرحله اعلام می کنه. در کارنامه اولیه داوطلبا با مشاهده  رتبه و تراز خود در سهمیه از وضعیت مجاز به انتخاب رشته خود مطلع می شن. همچنین، در مرحله دوم، بعد از انتخاب رشته بر اساس کارنامه اولیه، نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱اعلام می شه.

 

 

همه داوطلبا بعد از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، منتظر اعلام نتایج کنکور ارشد 1401 هستن تا ببینن آیا مجاز به انتخاب رشته شدن یا نه. به محض اعلام نتایج اولیه ارشد، متقاضیا می تونن به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و کارنامه اولیه خود را دریافت و بررسی کنن و در صورت مجاز به انتخاب رشته، کدرشته محل های مورد علاقه خود رو انتخاب کنن تا سازمان سنجش بر اساس آن نتایج نهایی را بر روی سایت خود اعلام کنه.

آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد با هم ادغام شدن، سال گذشته نتایج اولیه این آزمون بطور همزمان و به شکل یک کارنامه که در اون وضعیت مجاز به انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد مشخص شده بود. در ادامه به خاطر ابهامایی که ممکن است برای داوطلبای ارشد بابت اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401 ایجاد شود، در این مقاله به زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۱ پرداخته شده. پس همراهمون باشین!

 

زمان و نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 به صورت کارنامه اولیه احتمال داره در اوایل شهریور ماه منتشر بشه و متقاضیا بر اساس اون می تونن، برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد و دانشگاه آزاد اقدام کنن.

 

سال گذشته نتایج اولیه کنکور ارشد به دلیل تعویق در زمان برگزاری کنکور در 8 شهریور ماه اعلام شد، زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد 1401 در صورتی که تعویقی اتفاق نیوفتد احتمال داره در مرداد ماه منتشر بشه. بنابراین، به داوطلبا پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو باشن تا به محض اینکه اطلاعات بیشتری در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، مشخص بشه، با خبر بشن.

 

 

به محض اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401، در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

 

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401

 

بعد از اینکه کارنامه اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱ از طرف سازمان سنجش منتشر بشه، داوطلبا می تونن با اطلاعات ثبت نامی خودشون وارد سایت sanjesh.org شده، نتایج خودشون رو ببینن و بعد از اون فرم انتخاب رشته خودشون رو پر کنن. در ادامه این مقاله برای آشنایی با نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱به طور خلاصه پرداخته شده.

 

ورود به سایت سنجش

ورود به بخش کارشناسی ارشد

وارد کردن اطلاعات خواسته شده

مشاهده نتیجه

 

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

ورود به سایت sanjesh.org، از منوی سمت راست گزینه " کارشناسی ارشد " انتخاب کنین.

 

مشاهده نتایج اولیه کنکور ارشد

 

روی لینک " نتایج اولیه آزمون تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد ناپیوسته ) سال 1401 " کلیک کنین.

نحوه مشاهده نتایج اولیه ارشد

 

یکی از دو روش زیر برای مشاهده نتایج اولیه خود رو انتخاب کنین.

 

نتایج اولیه کنکور ارشد

 

بعد از وارد کردن اطلاعات درخواستی، گزینه " مشاهده کارنامه اولیه " از میز کار رو انتخاب کنین.

 

مشاهده کارنامه اولیه کارشناسی ارشد

 

تصاویر بالا مربوط به سال گذشتس، به محض اینکه در روند اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401، تغییری ایجاد بشه این تصاویر بروز رسانی می شه.

احیانا اگه اطلاعات ثبت نامیتون رو گم و یا فراموش کردین می تونین از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اون رو بازیابی کنی.

بیشتر بخوانید: سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

 

 

 

 

 

زمان و نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

حدودا دو هفته بعد از تموم شدن مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401، نتایج نهایی کنکور ارشد اعلام می شه و تمامی داوطلبایی که در انتخاب رشته ارشد شرکت کردن، می تونن برای دیدن نتایجانتخاب رشته کنکور ارشدبه سایت سازمان سنجش مراجعه کنن.

 

سال گذشته به دلیل تاخیر در زمان برگزاری کنکور ارشد نتایج نهایی پایان مهر ماه اعلام شد. اما احتمال داره زمان اعلام نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۱ در مرداد ماه باشه. برای همین برای اطلاع از زمان دقیق پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه نتایج نهایی کنکور ارشد اعلام شد، با خبر بشین.

 

 

نتایج به محض اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۱، در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401 به صورت خلاصه

 

ورود به سایت سازمان سنجش

ورود به بخش کارشناسی ارشد

وارد کردن اطلاعات خواسته شده

مشاهده نتیجه

 

راهنمای تصویری مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه  کنین و  گزینه " کارشناسی ارشد " رو  از منوی سمت راست انتخاب کنین.

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور ارشد

 

روی لینک " سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 " کلیک کنین.

 

مشاهده نتایج نهایی ارشد

 

وارد قسمت " ورود به سیستم " بشین.

 

مشاهده نتیجه نهایی کارشناسی ارشد

 

تو این قسمت می تونین به دو روش نتیجه تون رو ببینین، اطلاعاتتون رو وارد و روی کلمه << ورود به سیستم >>کلیک کنین.

۱ شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام

۲شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

 

مراحل نتایج نهایی ارشد

 

تو این قسمت میزکارتون رو می بینین که برای مشاهده نتایج نهایی ارشد باید وارد قسمت " مشاهده نتیجه نهایی " بشین.

 

مرحله نتیجه نهایی ارشد

 

تو این مرحله می تونین نتیجه انتخاب رشته کنکور ارشد و همچنین جواب انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 رو ببینین.

 

نتیجه نهایی کنکور کارشناسی ارشد

 

احیانا اگه از نتیجه قبولی خودتون در کنکور ارشد راضی نیستین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون آزمون های ارشد امتحان کنین.

در ادامه بخوانید: ثبت نام ارشد بدون کنکور

 

در صورتی که بعد از خوندن این مقاله برای مشاهده نتایج کنکور ارشد 1401 دچار اشکال شدین ، می تونین از هرجای ایران که هستین از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو، کمک بگیرین.

 

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج اولیه کنکور ارشد چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ نتایج اولیه آزمون ارشد سال گذشته در 8 شهریور ماه اعلام شد، به محض اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد در این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد از طریق چه سایتی منتشر میشه؟

✔️ نتایج انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش منتشر میشه که آدرس اون در این مقاله قرار داده شده.

3- ✔️ بعد اعلام نتایج نهایی ارشد امکان تغییر قبولی به اولویت های پایین تر وجود داره؟

✔️ همونطور که در این مقاله بطور کامل توضیح داده شده، در اعلام نتایج نهایی ارشد نهایتا یک رشته محل واسه قبولی اعلام میشه و واسه تغییر اولویت قبولی باید از کارنامه نهایی تون کمک بگیرین.

منبع : اعلام نتایج ارشد



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

با اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، داوطلبای مجاز به انتخاب رشته می تونن برای دیدن نتایج خودشون به سایت سنجش مراجعه کنن و نتایج کنکور ارشد آزاد رو ببینن. همچنین، سال گذشته اعلام نتایج نهایی ارشد در 27 مهر ماه بود.

 

 

 

پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور ارشد داوطلبای مجاز به انتخاب رشته می تونن در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش، به اولویت بندی کدرشته محل های موجود در دفترچه انتخاب رشته بر اساس علاقه خود بپردازن و بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته منتظر اعلام نتایج نهایی باشن تا ببینن در کدوم یکی از رشته محل های انتخابیشون پذیرفته شدن.

همچنین، متقاضیای ارشد دانشگاه آزاد می تونن علاوه بر انتخاب کدرشته محل های دانشگاه سراسری حدود 100کدرشته محل دانشگاه آزاد را در زمان مقرر انتخاب کنن و نتایج نهایی خود را همزمان با نتایج کنکور ارشد بر روی سایت سنجش مشاهده کنن.

با توجه به اینترنتی بودن اعلام نتایج و تغییراتی که در نحوه مشاهده نتایج وجود داره خیلی از داوطلبا اطلاع دقیقی راجع به اعلام نتایج ارشد آزاد۱۴۰۱ ندارن. قصد داریم در این مقاله راجع به زمان و نحوه اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 1401 توضیح دهیم. با ما همراه باشین!

 

 

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد با هم ، همه داوطلبایی که در آزمون کارشناسی ارشد 1401 شرکت کردن و با توجه به کارنامه اولیهاین آزمون مجاز به انتخاب رشته ارشد آزاد بودن و زمان انتخاب رشته ارشد آزاد وارد سایت azmoon.org شده و انتخاب رشته خودشون رو انجام دادن با اطلاعات ثبت نامی شون می تونن نتایج انتخاب رشته خودشون رو دریافت کنن.

 

سال گذشته نتایج انتخاب رشته ارشد آزاد به دلیل تعویق در زمان برگزاری آزمون در 27 مهرماه اعلام شد. برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج ارشد آزاد1401 به متقاضیا توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو بشن تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص صادر شد، مطلع بشن.

 

اگه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قبولی دلخواهتون رو کسب نکردین حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

راهنمای تصویری مشاهده نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

نتایج ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام میشه و داوطلبا باید وارد سایت sanjesh.org بشن و با وارد کردن اطلاعات لازم نتیجه انتخاب رشتشون رو ببینن.

 

نحوه مشاهده نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 به صورت خلاصه

 

ورود به سایت سنجش

انتخاب گزینه کارشناسی ارشد

انتخاب گزینه سامانه جامع آزمون ارشد ۱۴۰۱

وارد کردن اطلاعات خواسته شده

مشاهده نتیجه نهایی

 

راهنمای تصویری مشاهده نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و انتخاب بخش " کارشناسی ارشد " از منوی سمت راست

 

نحوه مشاهده نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

کیلیک روی لینک " سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 "

 

مشاهده نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

انتخاب گزینه " ورود به سیستم " مطابق تصویر

 

مراحل مشاهده نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

دریافت کارنامه با استفاده از یکی از دو روش زیر ، وارد کرده اطلاعات خواسته شده و در نهایت انتخاب گزینه " ورود به سیستم "

۱ شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام

۲ شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

 

راهنما تصویری مشاهده نتایج ارشد دانشگاه آزاد

 

ورود به صفحه میز کار داوطلب و انتخاب گزینه " مشاهده کارنامه نهایی "

 

مشاهده کارنامه نهایی ارشد دانشگاه آزاد

 

در ادامه میز کارتون رو می بینین که می تونین با کلیک روی " مشاهده نتیجه نهایی " نتیجه انتخاب رشته دانشگاه سراسریتون رو ببینین.

 

مشاهده نتیجه نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

تصویر بالا مربوط به فرایند اعلام نتایج نهایی ارشد سال گذشتست، به محض اینکه تغییری در روند نتایج امسال ایجاد بشه این مقاله بروز رسانی میشه.

 

اگ جزو پذیرفته های دانشگاه ازاد هستین باید کلیه امور تحصیلی و کلاس های خودتون رو از طریق سامانه وادانا بگذرونین.

بیشتر بخوانید: وادانا

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد 1401 داشتین، می تونین با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط بوده و تموم سوالاتتون رو از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسین.

 

برای اطلاع از ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد بصورت بدون کنکور پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید: راه های ورود به کارشناسی ارشد بدون کنکور

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کجا اعلام میشه؟

✔️ نتایج نهایی ارشد آزاد از طریق سایت سازمان سنجش اعلام میشه که آدرس اون در متن مقاله گفته شده.

2- ✔️ نتایج ارشد دانشگاه آزاد جدا از نتایج ارشد سراسری اعلام میشه؟

✔️ خیر، همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده، نتایج نهایی کنکور ارشد آزاد همزمان با نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه های سراسری اعلام میشه.

3- ✔️ واسه مشاهده نتایج کنکور دانشگاه آزاد، چه اطلاعاتی لازمه؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده به اطلاعاتی مثل شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام یا شماره پرونده، کد ملی و سال تولد نیاز داریم.

منبع : اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبان متقاضی کنکور ارشد برای ورود به دانشگاه آزاد باید در آزمون سراسری کارشناسی ارشد ثبت نام کنن و در زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته خودشون رو در زمان مقرر انجام بدهن. برای مشاهده جواب نهایی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می تونین با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود در سایت سنجش، از رشته قبولی خود در این دانشگاه مطلع بشین.

 

 

 

از آنجا که داوطلبا برای ورود به دانشگاه آزاد در مقطع ارشد باید در آزمون سراسری کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش برگزار میشه، ثبت نام کنن، لازمه نیز برای مشاهده نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامیشون جواب نتایج آزمون ارشد رو ببینن.

همچنین، پس از اعلام نتایج نهایی ارشد متقاضیا می تونن فرم انتخاب رشته خودشون رو بر اساس علاقه تکمیل کنن و جواب نهایی انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد رو ببینن.

تو اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد فقط کد و عنوان رشته و دانشگاه قبولی داوطلب نوشته میشه که داوطلبا می تونن چند روز بعد از اعلام نتایج، کارنامه نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد رو از طریق سایت سنجش دریافت کنن. در ادامه در مورد زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱توضیح دادیم.

 

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

با توجه به اینکه نتایج اولیه ارشد به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در 8 شهریور ماه اعلام شد، احتمال داره نتایج اولیه کنکور ارشد 1401 در اوایل شهریورماه اعلام بشه. بنابراین، داوطلبای مجاز به انتخاب رشته می تونن تو انتخاب رشته آزمون ارشد آزاد شرکت کنن.

 

متقاضیای سال پیش تو 27 مهر ماه نتایج نهایی خودشون رو دیدن. البته داوطلبا می تونن عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو باشن تا از زمان دقیق اعلام نتایج کارشناسی ارشد آزاد 1401 با خبر بشن.

 

 

 به محض اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۱، در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اعلام نتایج ارشد دانشگاه های سراسری خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کارشناسی ارشد

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چند سالیه که همزمان با نتایج کارشناسی ارشد سراسری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام میشه و داوطلبایی که تو انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه ازاد 1401 شرکت کردن، می تونن جواب کنکورشون رو از طریق سایت سنجش مشاهده کنن. برای مشاهده نتایج نهایی ارشد دانشگاه ازاد فقط کافیه مراحل زیر رو طی کنین تا بتونین جواب آزمون رو ببینین.

 

نحوه مشاهده کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

 

وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و قسمت " کارشناسی ارشد " بشین.

 

نحوه مشاهده نتایج ارشد دانشگاه آزاد

 

روی لینک " سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 " کلیک کنین.

نحوه مشاهده کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

وارد قسمت " ورود به سیستم " بشین.

 

مشاهده نتایج ارشد دانشگاه آزاد

 

تو این قسمت می تونین به دو روش نتیجه تون رو ببینین، اطلاعاتتون رو وارد و روی گزینه " ورود به سیستم " کلیک کنین.

۱ شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام

۲ شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

 

مرحله مشاهده کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

برای مشاهده نتایج نهایی ارشد ازاد باید وارد قسمت " مشاهده نتیجه نهایی " بشین.

 

مشاهده نتیجه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

تو این مرحله می تونین نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ و همچنین نتایج کارشناسی ارشد سراسری رو ببینین.

 

نتایج ارشد دانشگاه آزاد

 

این تصاویر مربوط به سال قبله، به محض اینکه نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 اعلام بشه، این مقاله به روز رسانی میشه.

 

اگه بعد از اعلام نتایج از، نتایج نهایی کنکور ارشدتون راضی نبودین می تونین شانستون رو برای ثبت نام ارشد بدون کنکور امتحان کنین. برای اطلاع از شرایط بدون کنکور دانشگاه آزاد به مقاله زیر مراجعه کنین.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

مشاوره اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

تقریبا یه هفته بعد از اینکه جواب آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 از طرف سازمان سنجش اعلام میشه، کارنامه نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد، تو سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد یعنی azmoon.org منتشر میشه و داوطلبا می تونن با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد این سایت بشن و کارنامه نهایی رو دریافت کنن.

 

داوطلبایی که در کنار قبولی انتخاب رشته ارشد ازاد تو اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری هم قبول شدن، می تونن یکی از این دو تا قبولی رو انتخاب و با توجه به زمان بندی که اعلام میشه، با مدارکشون به دانشگاه قبولیشون برن و ثبت نامشون رو قطعی کنن.

 

البته با توجه به اینکه دانشگاه آزاد جزو دانشگاه های شهریه پردازه، به داوطلبا توصیه می کنیم که قبل از ثبت نام حضوری تو واحد قبولیشون حتما شهریه ارشد دانشگاه آزاد رو بررسی داشته باشن تا در حین تحصیل دچار مشکل مالی نشن.

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پاسخ بدن و شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

در ادامه بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور ارشد

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد تو چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد همزمان با نتایج نهایی کنکور ارشد سراسری و تو سایت سنجش اعلام میشه.

2- ✔️ برای مشاهده نتایج نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد چه اطلاعاتی لازمه؟

✔️ از جمله اطلاعات لازم برای مشاهده نتایج نهایی شماره پرونده داوطلباست که بقیه اطلاعات لازم در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم همزمان با اعلام نتایج نهایی منتشر میشه؟

✔️ خیر، کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، چند روز بعد از اعلام نتایج منتشر میشه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 1401



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سازمان سنجش سیستمی تحت عنوان سیستم پاسخگویی سازمان سنجش رو جهت ثبت درخواست اشتباه در نظر گرفته تا  داوطلبای کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، با توجه به نوع اشتباهشون بتونن درخواست خود رو ثبت کنن.  ازجمله مواردی که ممکن است هر داوطلب اشتباه بکنه شامل درخواست تغییر دوره قبولی، درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی و ... می باشد.

 

 

هر سال بعد از اینکه نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد اعلام میشه، خیلی از داوطلبا با دیدن نتیجه انتخاب رشته ارشدشون متوجه میشن که تو انتخاب رشته شون اشتباه کردن یا به هر دلیلی نظرشون در مورد رشته قبولیشون تغییر کرده، این داوطلبا دنبال راهی هستن تا بتونن این اشتباه رو جبران یا به نتیجه مد نظرشون نزدیکتر کنن.

خوشبختانه سازمان سنجش هر سال به خاطر رفع مشکلاتی مثل این، امکانی رو فراهم کرده تا داوطلبا بتونن درخواست هاشون رو از طریق سایت این سازمان ثبت کنن و کارشناسای سازمان سنجش هم از طریق همین سامانه، به این درخواست ها پاسخ بدن.

داوطلبا می تونن از طریق ارسال "درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی" به این سازمان، اشتباهات و درخواستاشون رو با توجه به گزینه های مشخص شده به این سازمان ارسال و وضعیت قبولیشون رو بهتر کنن. در ادامه در مورد درخواست تغییر دوره قبولی، درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی، درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد، درخواست بررسی اولویت های بعدی و نحوه ارسال درخواست اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ و درخواست بررسی اولویت بعدی توضیح دادیم.

 

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

بعد از اینکه نتایج نهایی کنکور ارشد اعلام بشه، داوطلبایی که به خاطر اشتباه تو ثبت کردن کد رشته محل ها، اشتباه تو چیدن اولویت ها یا تغییر علاقه شون، اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد شون داشتن یا درخواستی در این مورد دارن، می تونن وارد سایت سازمان سنجش بشن و از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش، درخواست مد نظرشون رو به این سازمان ارسال کنن. این درخواست ها می تونه شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشه که در ادامه هر کدوم رو به طور جدا توضیح دادیم.

 

درخواست تغییر دوره قبولی

درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی

درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد

درخواست بررسی اولویت های بعدی

 

داوطلبا بعد از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، می تونن نتایج این آزمون رو در سایت سنجش ببینن. برای آشنایی با مراحل نتایج ارشد به لینک مقاله زیر مراجعه کنین.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

 

 

 

 

 

ارسال درخواست بررسی اولویت بعدی کارشناسی ارشد 1401

چند روز بعد از اعلام نتایج ارشد، کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ که خیلیا اون رو به اسم کارنامه سبز ارشد می شناسن، از طرف سازمان سنجش منتشر میشه که تو اون جزئیات فرم انتخاب رشته داوطلبا نوشته شده. داوطلبا می تونن با بررسی این کارنامه، وضعیتشون رو تو انتخاب های پایین تر بررسی کنن.

 

بعد از بررسی این کارنامه اگه رشته محلی مد نظرشون بود و رتبه قبولیش رو آورده بودن، یعنی رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر پذیرفته شده تو اون رشته محل کمتر بود، می تونن از طریق درخواست بررسی اولویت بعدی کارشناسی ارشد 1401 به سازمان سنجش، از این سازمان بخوان تا تو این رشته محل ادامه تحصیل بدن. سازمان سنجش بعد از بررسی وضعیت داوطلب و ظرفیت دانشگاه مد نظرش ، ممکنه با این درخواست موافقت کنه.

 

متقاضیای کنکور ارشد می تونن در صورتی که به رشته خودشون علاقه ای نداشتن یا حتی در هیچ رشته ای قبول نشدن، در تکمیل ظرفیت ارشد شرکت کنن.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد

 

ارسال درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

بعد از اینکه نتایج کنکور ارشد اعلام میشه، خیلی از داوطلبایی که قبول میشن، برای ثبت نام حضوری به دانشگاه های قبولیشون مراجعه نمی کنن و به هر دلیل از تحصیل تو اون رشته محل منصرف میشن. تو این شرایط ممکنه که به خاطر کم بودن تعداد مراجعه کننده ها، ظرفیت به حد نصاب نرسه و کلاسی واسه داوطلبایی که قصد تحصیل تو رشته محل قبولیشون رو دارن، برگزار نشه.

 

سازمان سنجش امکانی رو فراهم کرده که این داوطلبا بتونن با ارسال درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی کارشناسی ارشد 1401 به سازمان سنجش، این سازمان رو در جریان قرار بدن و تقاضای بررسی این مشکل رو داشته باشن. معمولا سنجش بعد از بررسی شرایط و وضعیت داوطلبا و ظرفیت بقیه دانشگاه ها، این داوطلبا رو به دانشگاه های دیگه معرفی می کنه.

 

داوطلبا می تونن شانسشون رو برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی رشته های ارشد هم امتحان کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد

ارسال درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد

 

می دونیم که طبق دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد و طبق قوانین، اگه داوطلبی تو دوره روزانه قبول بشه، یک سال از شرکت تو آزمون کارشناسی ارشد سال بعد محرومه. خیلی داوطلبا به خاطر اینکه از این محدودیت اطلاعی ندارن و یا بی دقتی که تو انتخاب رشته کنکور ارشد دارن، بعد از اعلام نتیجه ارشد متوجه میشن که تو دوره روزانه قبول شدن و به خاطر اینکه قصد ثبت نام و ادامه تحصیل تو رشته محل قبولی رو ندارن، نگران این هستن که نتونن ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد رو انجام بدن و یه سال وقتشون رو از دست بدن.

 

سازمان سنجش برای رفع مشکل این داوطلبا امکان درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد رو در نظر گرفته، تا بتونن از طریق این لینک، درخواست لغو محرومیت کنکور ارشد رو به سازمان سنجش ارسال کنن. اگه دلایل داوطلب واسه درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد پذیرفته بشه، احتمالا محرومیتش لغو و مجوز شرکت تو کنکور کارشناسی ارشد سال بعد داده بشه.

 

ارسال درخواست تغییر دوره قبولی کارشناسی ارشد 1401

داوطلبایی که بعد از دیدن نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، به هر دلیلی ( مثل آزاد کردن مدرک ، قصد ادامه تحصیل تو خارج از کشور، بالا بودن شهریه و ... ) می خوان دوره قبولیشون ( روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان ) رو تغییر بدن، می تونن از طریق ارسال درخواست تغییر دوره قبولی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ به سازمان سنجش، خواسته خودشون رو با این سازمان در میون بزارن.

 

سازمان سنجش بعد از بررسی این درخواستا، با توجه به وضعیت کارنامه و شرایط داوطلب و بررسی ظرفیت رشته محلا، از طریق همین سیستم، به درخواست این داوطلبا پاسخ میده. اما طبق تجربه، معمولا امکان موافقت تغییر دوره قبولی از دوره بالاتر به دوره پایین تر بیشتره مثلا از روزانه به شبانه.

 

 

متقاضیای ارشد دوره شبانه باید هزینه تحصیل خودشون رو طبق مصوبات دانشگاه پرداخت کنن.

بیشتر بخوانید: شهریه ارشد شبانه

نحوه ارسال درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی ارشد ۱۴۰۱

برای اینکه بتونین درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی ارشد 1401 رو ثبت کنین، باید وارد سایت سنجش بشین و روی قسمت "ارسال درخواست" کلیک کنین.

 

بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد و تقاضای اولویت بعدی

 

اگه تا حالا عضو سایت سنجش نشدین، باید اول عضو بشین، واسه عضویت کافیه می تونین مقاله زیر رو بخونین.

 

و اگه قبلا عضو سنجش بودین، بعد از کلیک دگمه " ورود به سیستم "، با ایمیلی که باهاش عضو شدین و رمز ورودی که واستون به همون ایمیل ارسال شده می تونین وارد پورتال شخصی خودتون بشین.

 

بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی ارشد

 

وارد  قسمت " درخواست جدید " بشین و تو قسمت " آزمون " آزمون کارشناسی ارشد و از قسمت " سال "، ۱۴۰۱ و بعد از اون گزینه " بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی " رو انتخاب کنین.

 

مشاهده درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی ارشد

 

تو این قسمت می تونین بعد از وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده، با توجه به مشکل و شرایطی که دارین، هر کدوم از موارد زیر رو انتخاب کنین.

۱ درخواست تغییر دوره قبولی

۲درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی

۳درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد

۴درخواست بررسی اولویت های بعدی ( کد رشته محل قبولی بعدی رو تو کادر مربوط وارد کنین )

 

بعد از پر کردن مشخصات خواسته شده ، گزینه " تایید " رو بزنین.

 

بررسی نحوه تقاضای اولویت اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی کارشناسی ارشد

 

در ادامه بخوانید : ثبت نام ارشد بدون کنکور

اگه در مورد درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ سوالی داشتین می تونین با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط باشین و حتی می تونین ارسال درخواستتون رو به مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بسپارین، همچنین پیشنهاد میدیم واسه اطلاع از تموم اخبار مربوط به کنکور ارشد عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو بشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ در چه صورتی می تونیم درخواست بررسی اولویت های بعدی ارشد رو تو سنجش ثبت کنیم؟

✔️ داوطلبا می تونن با بررسی اولویت های پایین تر از قبولی نهاییشون تو کارنامه نهایی کارشناسی ارشد، اگه رتبه قبولی اون رشته محل رو آورده باشن، درخواست بررسی اولویت های بعدی ارشد رو ثبت کنن که توضیحات کامل در این مقاله داده شده.

2- ✔️ اگه دوره روزانه قبول شده باشیم، چطور می تونیم محرومیت شرکت تو ارشد سال بعد رو لغو کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد با ثبت " درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد " تو سایت سازمان سنجش، ممکنه که این سازمان با ثبت نام داوطلب در کنکور ارشد سال بعد موافقت کنه.

3- ✔️ کی امکان ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی ارشد وجود داره؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفتیم معمولا بعد از اینکه کارنامه نهایی ارشد منتشر میشه، لینک " ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی ارشد " تو سایت سنجش فعال میشه.

منبع : اشتباه در انتخاب رشته ارشد



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که قصد قبول شدن در کنکور کارشناسی ارشد رو در کمترین زمان دارن، می تونن با اطلاع از جزئیات رشته و کدضریب انتخابیشون و مشخص کردن منابعی که بالاترین ضریب رو داره، خودشون رو برای موفقیت در آزمون ارشد آماده کنن.

 

 

 

قبولی در کنکور ارشد برای برخی از داوطلبا از جمله اونایی که قبولی تو کنکور کارشناسی ارشد یا تحصیلات تکمیلی رو پلی برای ورود به مقطع دکتری می دونن اهمیت داره، اما خیلی از داوطلبا که شاغلن و یا به هر دلیل دیگه نمی تونن وقت زیادی برای مطالعه منابع معرفی شده بزارن کلا نا امید میشن و تلاشی برای قبولیشون تو کنکور کارشناسی ارشد نمی کنن.

بنابراین، تو ادامه این مقاله می خوایم بهتون ثابت کنیم که شما می تونین خیلی راحت تو رشته محل دلخواهتون قبول بشین. شاید خیلیا الان بگن که مگه میشه؟ یا بگین ما که تا الان چیزی نخوندیم؟ به خاطر اینکه همین جا خیالتون رو راحت کنیم بهتون مگیم که بلــــــــــــــــه، خیلی خوب هم میشه. پس اگه شما هم تا الان خیلی برای کنکور ارشدتون نخوندین و یا اصلا وقت زیادی برای مطالعه ندارین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین.

 

موفقیت در کنکور ارشد

خوب اولین کاری باید بکنین اینه که ببینین رشته مد نظرتون چند تا کد ضریب داره و شما اولویت و یا هدف قبولیتون تو کدوم کد ضریباست. پس قدم اول آشنایی با این کد ضریباست. از اونجایی که متاسفانه تو دانشگاها و یا استادا اصلا چیزی درباره این موضوع نمی گن تقریبات 90 درصد داوطلبا اصلا از این موضوع بی خبرن و بدون اطلاع سر جلسه کنکور ارشد حاضر میشن.

 

حالا برای اینکه هدفتون مشخص کنین و با مفهوم کد ضریب آشنا بشین یک مثال براتون می زنیم. تصویر زیر یکی از رشته های کنکور کارشناسی ارشد هستش.

 

کد ضریب کارشناسی ارشد در موفقیت و قبولی در زمان کم

 

همون طور که می بینن تو قسمت آبی رنگ " منابع دروس امتحانی " مشخص شده. داوطلبی که مثلا می خواد تو مجموعه روانشناسی شرکت کنه وقتی این قسمت رو میبینه فکر می کنه باید 16 کتاب رو طبق اون چیزی که نوشته شده برای کنکور ارشد بخونه. درصورتی که اصلا همچین چیزی نیست.

 

اگه دقت کنین یکی از ستون های این جدول نوشته شده " کد ضریب "، که با رنگ بنفش مشخص شده. شما اول باید انتخاب کنین که کدوم یکی از رشته های مجموعه روان شناسی مد نظرتون هست. مثلا اگه کسی روان شناسی بالینی رو می خواد باید اول ببینه که روان شناسی بالینی کد ضریبش چه عددیه.

 

همون طور که تو کادر سبز رنگ می بینین روان شناسی بالینی کد ضریب 2 رو داره. ضریب دروس برای کد ضریب روانشناسی مشخص شده و اگه دقت کنین متوجه می شین که از 17 منبعی که برای آزمون روانشناسی معرفی شده فقط 7 درس برای قبولی تو رشته ی روان شناسی تاثیر داره.

 

خوب تا الان یک مقدار خیالتون راحت شد که قبولی تو کنکور ارشد به اون سختیام که فکر می کردین نیست. حالا خیلیا میگن خب سیستم از کجا می فهمه که ما اون کد ضریب مد نظرمون بوده. نکنه رتبمون پایین بشه؟

 

ببینین زمانی که کارنامه کنکور ارشد برای شما صادر میشه برای هر کد ضریب شما یک رتبه و یک تراز جداگونه میاد. یعنی شما وقتی هدفت رشته روانشناسی بالینی هستش باید رتبتو تو کد ضریب 2 چک کنی. خوب تا الان کلی کارتون راحت شد، بریم سراغ این که حالا چه جوری تو زمان کم همین چند تا کتابم بخونیم.

 

برای اینکه از صفر تا صد کنکور کارشناسی ارشد با خبر باشین خوندن مقاله زیر رو بهتون پیشنهاد میدیم.

بیشتر بخوانید : مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد

 

 

 

 

 

برای موفقیت در کنکور ارشد با زمان کم چی بخوانیم

اولا ترس خیلی از داوطلبا اینه که فکر می کنن کنکور ارشد یک غول بزرگیه مثل کنکور سراسری همین جا بگیم که اصلا اینجوری نیست. حالا رو چه حسابی ؟ ببینین شما تو کنکور ارشد فقط و فقط دارین با داوطلبایی رقابت می کنین که مثل شما هدفشون مثلا شرکت تو رشته روانشناسیه نه کل جامعه آماری کنکور کارشناسی ارشد.

 

موفقیت و قبولی در کارشناسی ارشد در کمترین زمان

 

 

حالا پیشنهادی که داریم اینه که وقتتون رو فقط رو درسایی که ضریب بالایی داره بذارین. درسته که با فهمیدن مفهوم کد ضریب تعداد منابع کم شد ولی چون زمانتون کمه به جای اینکه همه منابع رو نصفه و نیمه بخونین دو تا 3 منبع رو که بالاترین ضریب رو براتون داره کامل بخونین.

 

اگه هم دیدین اصلا وقتتون به خوندن چند تا کتاب هم نمی رسه بهترین کاری که باعث میشه شما رتبه خوبی تو کنکور ارشد بگیرین اینه که نمونه سوالای کنکور کارشناسی ارشد سالای گذشته رو بگیرین و روی اونا کار کنین. اینجوری می تونین متوجه هم بشین که از هر کتاب کدوم قسمتا مهمه و هر سال داره ازش تو کنکور سوال طرح میشه، پس فقط می تونین سراغ اون قسمتای کتاب برین.

 

اگرم خواستین برنامه ریزی کنین و بخونین انتخاب منابع مناسب براتون خیلی مهم باشه، سعی کنین منابعی رو استفاده کنین که اون کسایی که تونستن باهاش رتبه خوب بیارن استفاده کردن و یا راحت ترش اینه که به انتشارات دانشگاه های خوب و سطح بالای استان خودتون مراجعه داشته باشین و جزوه اساتیدشون رو برای درس هایی که می خواین بگیرین. چون معمولا اساتید برجسته و خوب موارد مهم رو تو جزوه هاشون میگن.

در ادامه بخوانید: 4 راه برای ورود به کارشناسی ارشد بدون کنکور

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص قبولی تو کنکور ارشد تو زمان کم پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای نحوه مطالعه و انتخاب بهترین منابع ارشد استفاده کنین.

 

 

 

 

 


سوالات متداول


1- آیا باید همه منابع معرفی شده برای هر مجموعه رو مطالعه کنیم؟

خیر، داوطلبا باید با توجه به کد ضریب رشته مد نظرشون منابع رو مطالعه کنن.

2- چطور با مطالعه کم بتونیم به موفقیت در رشته دلخواهمون برسیم؟

داوطلبا باید اول کد ضریب رشته مد نظر رو چک کنن و دروس با ضریب بالا رو مطالع کنن که البته تو این مقاله در مورد این موضوع به طور کامل توضیح داده شده است.

3- برای قبولی تو کنکور ارشد از چه منابعی استفاده کنیم؟

منابعی که دانشجویای ارشد با خوندن اونا تونستن به نتیجه برسن که البته پیشنهاد دیگه ای هم تو این مقاله برای قبولی و مطالعه راحت تره داوطلبا گفته شده.

 منبع : با زمان کم هم می توان کنکور کارشناسی ارشد قبول شد



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبایی که شانس پذیرش در رشته های کنکور ارشد رو ندارن می تونن از طریق راه هایی که برای ثبت نام بدون کنکور ارشد وجود داره شامل ثبت نام استعدادای درخشان دانشگاه سراسری، استعداد درخشان دانشگاه آزاد، پردیس هاس بین الملل و دانشگاه پیام نور اقدام کنن.

 

 

داوطلبای علاقمند به ادامه تحصیل به صورت بدون کنکور در مقطع ارشد به 3 دسته تقسیم میشن. دسته اول کسایی هستن که بعد از اعلام نتایج نهایی در هیچ رشته ای نتونستن قبول بشن یا در رشته مورد علاقه و دلخواه خود قبول نشدن، دسته دوم کسایی هستن که اصلا تو کنکور ارشد ثبت نام نکردن و حالا دنبال راهی هستن تا هر چی زودتر وارد این مقطع بشن و دسته آخرم افرادی هستن که بخاطر استرس و ترس از شکست تو کنکور دلشون نمی خواد تو کنکور ارشد شرکت کنن.

حالا این افراد به دنبال راهی برای ورود به مقطع ارشد بدون شرکت تو کنکور کارشناسی ارشد هستن و مدام پیگیر اینن که اصلا راهی برای ورود به مقطع ارشد بدون کنکور وجود داره یا نه؟ و خیلی نگرانن که نکنه مدرک دانشگاه های بدون کنکور ارشد اعتبار پایینی داشته باشه؟ پس اگه شما هم جزو این دسته از افراد هستین تا ادامه این مقاله با ماه همراه باشین تا از تمام راه هایی که برای ورود بدون کنکور ارشد وجود داره با خبر بشین.

 

راه های ثبت نام بدون کنکور ارشد

برای ورود به مقطع ارشد علاوه بر اینکه می تونین از طریق شرکت تو کنکور کارشناسی ارشد اقدام کنین، می تونین شانستون رو برای راه هایی که برای ورود بدون کنکور ارشد هم وجود داره امتحان کنین. حالا چه راه هایی ؟ شاید جالب باشه براتون که بدونین برای ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد 4 تا راه وجود داره ! 4 تا ؟؟؟ مگه میشه ؟؟؟؟ حالا در ادامه تمام راه هایی که می تونه شما رو دانشجوی ارشد کنه، دونه دونه توضیح دادیم. 

 

راه های ورود به ارشد بدون کنکور

 

اولین راهی که برای ورود به مقطع ارشد وجود داره، ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه های سراسری هستش ! دانشگاه های سراسری هر سال علاوه بر پذیرش از طریق کنکور کارشناسی ارشد، میان از دانشجو های ممتاز و استعداد درخشان دانشگاه ها هم پذیرش دانشجو رو به صورت بدون کنکور انجام میدن. حالا چه جوری باید ثبت نام کنین و اصلا شرایط ثبت نامشون چیه؟

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه های سراسری اینجوریه که هر کدوم از دانشگاه ها به طور مجزا برای هر ترم تحصیلی فراخوان پذیرش دانشجو رو انجام میدن. فقط داوطلبا باید پیگیر اطلاعیه دانشگاه ها باشن تا به محض اینکه هر دانشگاهی فراخوان زد، شرایط رو بررسی کنن و اگه شرایطش رو داشتن برای ثبت نام اقدام کنن.

 

خوب شاید بعضی ها بگن که شرایط دانشگاه سراسری خیلی سخته و یا اصلا هدفشون تحصیل تو دانشگاه آزاد باشه.

 

دانشگاه آزاد هم مثل دانشگاه های سراسری علاوه بر پذیرش از طریق کنکور ارشد، به صورت بدون کنکور هم پذیرش می کنه. این دانشگاه هم شرایط خاص و ویژه ای برای پذیرش داوطلبا قرار داده، ولی خوبیش اینه شرایطش به طور کلی برای همه دانشگاه ها یکی هستش و تو دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد نوشته شده.

 

یه خوبی دیگه هم که داره اینه که زمان ثبت نام همه دانشگاه هاش با همه. یعنی شما یک فرم انتخاب رشته براش پر می کنی و سیستم به ترتیب اولویت دونه دونه انتخابا رو چک می کنه تا ببینه حد نصال قبولی کدوم رو دارین. زمان حدودی ثبت نامش هم معمولا تو اردیبهشت ماهه که تقریبا هم زمان با انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد، لینک ثبت نام بدون آزمون یا استعداد درخشان رو سایت سنجش. پذیرش دانشگاه آزاد قرار می گیره.

 

اما خیلی از داوطلبا بعد بررسی شرایط بدون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری کلا نا امید می شن و میگن شرایط اونا شامل حال ما نمیشه. اگه همچین چیزی هم بود باز نگران نباشین چون 2 تا راه دیگه هم برای ورود به مقطع ارشد بدون کنکور وجود داره.

 

یکی از راه هایی که بدون دردسر و بدون داشتن شرایط خاص و ویژه ای می تونین ثبت نامتون رو انجام بدین، ثبت نام پردیس بین المللی کیش و ارس هستش. برای ثبت نام تو این دانشگاه ها فقط باید تو زمان اعلام شده وارد سایتشون بشین و فرم ثبت نام رو تکمیل کنین. دانشگاه هم بعد از بررسی مدارک باهاتون تماس می گیره. فقط برای قبولی، باید تو یک مصاحبه که خود دانشگاه برگزار می کنه شرکت کنین که تو این مصاحبه سوابق علمی، تحصیلی و ... سوال میشه و مورد بررسی قرا می گیره.

 

ولی خوب متاسفانه شاید امکان حضور خیلی از داوطلبا تو این دانشگاه ها وجود نداشته باشه و یا خیلیا از بابت چیزی که در مورد هزینه تحصیل تو این داشنگاه ها شنیدن این دانشگاه رو انتخاب مناسبی ندونن.

 

اما آخرین و راحت ترین راهی که برای ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد وجود داره ثبت نام آزمون فراگیر پیام نوره !!!! خوب خیلیا الان میگن مگه نمی گین راه بدون کنکور پس چرا ثبت نام " آزمون " فراگیر پیام نور. یعنی اینم آزمون داره؟ بله ولی کاملا متفاوت از کنکور ارشده. ببینین برای فراگیر پیام نور شما ثبت نامتون رو تو رشته دلخواه انجام میدین. بعد خودتون رو باید برای آزمونش آماده کنین.

 

منابعی هم که باید برای آزمونش بخونین، درس هاییه که باید تو ترم اول ارشد رشته انتخابیتون پاس کنین. یعنی مثل کنکور ارشد که منابع آزمون، دروس کارشناسی اون رشته انتخابی نیست. بعد از اینکه پذیرش هم بشین انگار درسهای ترم اول ارشد رو پاس کردین و از ترم دوم وارد دانشگاه می شین. اینجوری انگار با یک تیر دو نشون زدین. هم دانشجوی ارشد شدین و هم درسای ترم اول رو پاس کردین.

 

البته ممکنه که دیگه دانشگاه فراگیر پیام نور پذیرشی به این صورت نداشته باشه.

 

برای دریافت اطلاعات کامل برای ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه های سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

 

 

 

 

 

اعتبار مدرک ارشد بدون کنکور

حالا شاید برای خیلیا مخصوصا اونایی که قصد ادامه تحصیل تو مقطع دکتری دارن و می دونن که معدل و کیفیت محل تحصیلشون تو مصاحبه دکتری تاثیر داره این سوال پیش بیاد که نکنه اعتبار مدرک دانشگاه های بدون کنکور پایین باشه؟ خیالتون از موضوع هم راحت باشه چون اصلا داخل مدرک شما کلمه بدون کنکور قید نمیشه. از اونجایی که همه ای دانشگاه هایی که به صورت بدون کنکور پذیرش می کنن از طریق کنکورهم پذیرش می کنن، هیچ تفاوتی بین شما و کسایی که از طریق کنکور پذیرش شدن نیست.

 

در ضمن محدودیتی هم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها ندارین. یعنی اگه بخواین می تونین شانستون رو برای همه راه های بدون کنکور ارشد امتحان کنین یا اصلا در کنار ثبت نام کنکور ارشد برای بدون کنکور ها هم ثبت نام کنین.

 

متقاضیای ثبت نام بدون کنکور ارشد می تونن بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های غیر انتفاعی ثبت نام کنن.

بیشتر بخوانید : ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

 

اطلاع از تمام اخبار ارشد ، با عضو شدن تو کانال ارشد تحصیلیکو

 

برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور ارشد علمی کاربردی خوندن مقاله زیر رو بهتون پیشنهاد میدیم.

 

اگه بعد از خوندن این مقاله هم دچار سوال و یا ابهامی در مورد ثبت نام بدون کنکور ارشد داشتین می تونین از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو کمک بگیرین. همچنین شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و اطلاعات کامل برای هر کدوم از این راه ها رو بگیرین.

 

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور ارشد علمی کاربردی

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ثبت نام ارشد استعداد درخشان چه زمانی انجام میشه؟

زمان ثبت نام برای ارشد استعداد درخشان دانشگاه سراسری و آزاد حدودا در اردیبهشت ماه انجام میشه که تو این مقاله هر کدوم به طور کامل توضیح داده شده است.

2- چه کسایی می تونن ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه های پردیس رو انجام بدن؟

همه داوطلبایی که دانشجوی سال آخر و یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی باشن می تونن برای ثبت نام این دانشگاه اقدام کنن که تو این مقاله درباره ثبت نام این دانشگاه توضیح داده شده است.

3- نحوه پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه پیام نور به چه صورتیه؟

برای پذیرش تو دانشگاه پیام نور باید تو آزمون این دانشگاه شرکت کرد که نحوه پذیرش این آزمون به طور کامل تو مقاله گفته شده.

منبع : 4 راه برای ورود به ارشد بدون کنکور



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در رشته های حوزوی و معارف هستن، می تونن برای پذیرش در حوزه های علمیه خواهران سال 1401 - 1402 ثبت نام کنن. این دسته از داوطلبان می تونن، پس از ثبت نام برای سطح مورد نظر با شرکت و موفقیت در آزمون و طی مراحل گزینش، در این حوزه ها پذیرش بشن.

 

 

حوزه علمیه خواهران هر ساله افراد واجد شرایط زیادی رو برای ثبت نام در این مدرسه علمیه جذب میکنه. افرادی که علاقمند به ثبت نام حوزه علمیه خواهران هستن، باید در زمان ثبت نام به سایت پذیرش و سنجش حوزه علمیه خواهران مراجعه کنن و مراحل ثبت نام خودشون رو انجام بدن.

 

 

ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1401 هنوز شروع نشده. به محض اعلام تاریخ دقیق ثبت نام در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

اما قبل از انجام مراحل ثبت نام شرایط ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1401 - 1402 مطلع باشن، چرا که تنها افرادی می تونن در این فراخوان ثبت نام کنن که دارای شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در حوزه رو باشن. در ادامه این مقاله در خصوص جزئیات پذیرش حوزه علمیه خواهران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ توضیح دادیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشین!

 

زمان ثبت نام حوزه علمیه خواهران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

زمان ثبت نام حوزه علمیه خواهران از طریق سایت سنجش و پذیرش مدرسه حوزه علمیه خواهران به نشانی اینترنتی paziresh.whc.ir به افراد داوطلب اطلاع رسانی میشه. ثبت نام حوزه علمیه خواهران از ثبت نام حوزه علمیه برادران به طور کامل جداست و در سایت های جداگونه انجام میشه. افرادی که قصد ثبت نام در حوزه رو دارن، باید حتما در زمان پذیرش حوزه علمیه خواهران سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به سایت ثبت نامی این فراخوان مراجعه کنن و مراحل ثبت نام خودشون رو انجام بدن.

 

 

زمان ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1401 - 1402 هنوز اعلام نشده. به محض اعلام تاریخ دقیق ثبت نام در این مقاله به متقاضیای این فراخوان اطلاع رسانی می کنیم.

 

هنوز اطلاعیه ای در خصوص پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ ثبت نام مقاطع عمومی، تکمیلی و بازپذیری حوزه علمیه خواهران در سایت حوزه علمیه خواهران منتشر نشده، اما بر اساس زمان ثبت نام سال های گذشته پیش بینی می کنیم، ثبت نام حوزه علمیه خواهران در بهمن ماه انجام بشه. داوطلبان متقاضی پذیرش سال تحصیلی جاری موظف هستن، در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنن.

 

 مقاضیای ثبت نام حوزه علمیه برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سایت سمارات که مربوط به دسترسی طلاب به بخش های آموزشی و ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه هستش، می تونن مقاله زیر رو دریافت کنن.

بیشتر بخوانید: سایت سمارات حوزه عملیه

 

شرایط ثبت نام حوزه علمیه خواهران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 ثبت نام و پذیرش نهایی در حوزه های علمیه خواهران منوط به رعایت شرایط پذیرش در حوزه های علمیه هستش. شرایط ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1401 به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم شدهکه شرایط عمومی بین تمامی مقاطع مشترک بوده و شرایط اختصاصی برای هر مقطع متفاوته که در ادامه مقاله این شرایط ثبت نام حوزه علمیه خواهران سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ رو برای متقاضیا قرار دادیم.

 

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در حوزه علمیه خواهران

 

اعتقاد داشتن و التزام به دین اسلام و شیعه اثنی عشری

 

اعتقاد و التزام به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه

 

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

 

نکته: اتباع غیر ایرانی می تونن با دریافت کد تحصیلی از جامعه المصطفی العالمیه در دوره روزانه ثبت نام کنن.

 

نداشتن سوء پیشینه

 

رعایت حدود و شئونات اسلامی

 

داشت رضایت پدر یا همسر و یا سرپرست قانونی

 

داشتن سلامت روحی و جسمی و نداشتن نقص عضو و یا بیماری های جسمی

 

عدم اشتغال به تحصیل همزمان در طول دوران تحصیل به صورت حضوری در حوزه و یا دانشگاه

 

داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و یا بالاتر با حداقل معدل 12

 

افرادی که هنوز در مقطع متوسطه دوم (پایه دوازدهم) فارغ التحصیل نشدن، در صورتی که میانگین معدل واحدهای گذرانده شده اون ها بالای 12 هست و تا تاریخ 31 شهریور ماه سال تحصیلی مورد نظر (31/06/1401) فارغ التحصیل میشن، مجاز به ثبت نام در حوزه علمیه خواهران هستن.

 

داشتن حداکثر سن 40 سال

 

افراد دارای مدرک کاردانی به مدت 2 سال، افراد دارای مدرک کارشناسی و یا حافظان قرآن کریم به مدت 4 سال و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری به مدت 5 سال از تخفیف سنی بهره مند میشن.

 

سکونت داشتن داوطلب با همسر و یا والدین و جد پدری و مادری و سرپرست قانونی وی در نزدیک ترین شهرستان دارای مدرسه حوزه علمیه خواهران (ملاک بومی بودن فاصله 30 کیلومتر از مدرسه تا محل سکونت هست)

 

موفقیت در تمامی مراحل گزینش که شامل مصاحبه ها و تحقیق هستش.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام حوزه علمیه خواهران

 

ثبت نام سطح 2 حوزه علمیه خواهران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ :

 
شرایط ثبت نام سطح 2 حوزه علمیه خواهران
مدرک تحصیلی مورد پذیرش حداکثر سن حداقل معدل لازم
هشتم و یا نهم 17 15
دیپلم و بالاتر 40 12

 

 ثبت نام سطح 3 حوزه علمیه خواهران 1401 - 1402 :

 

شرایط ثبت نام سطح 3 حوزه علمیه خواهران
مدرک تحصیلی مورد پذیرش شیوه حداقل معدل لازم
دانشنامه سطح 2 و یا کارشناسی مدرسه عالی شهید مطهری ، دانشگاه امام صادق و جامعه المصطفی حضوری 14
غیرحضوری 17

 

 ثبت نام سطح 4 حوزه علمیه خواهران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ :

 

شرایط ثبت نام سطح 4 حوزه علمیه خواهران
مدرک تحصیلی مورد پذیرش حداقل نمره برای مصاحبه تاثیرسوابق علمی و اجرایی تاثیر مصاحبه تاثیر نمره آزمون
دانشنامه سطح 3 حوزه  50% 15% 30% 55%

 

متقاضیای حوزه علمیه می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سایت نجما که برای دسترسی راحت تر طلاب ایجاد شده، مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: سایت نجما حوزه علمیه

 

نحوه ثبت نام حوزه علمیه خواهران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد ثبت نام حوزه علمیه خواهران رو دارن باید در صورت دارا بودن شرایط پذیرش حوزه به سایت ثبت نامی حوزه علمیه مراجعه کنن و مراحل ثبت نام خودشون رو از طریق این سایت انجام بدن. دقت کنین که تمامی مراحل ثبت نام حوزه علمیه به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سنجش و پذیرش حوزه علمیه خواهران انجام میشه. نحوه ثبت نام حوزه علمیه خواهران به صورت زیر هست.

 

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام حوزه علمیه خواهران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ :

 

جستجوی عبارت " مرکز پذیرش حوزه علمیه خواهران " و یا " paziresh.whc.ir " در کادر بالایی و یا میانی مرورگر

 

ثبت نام حوزه علمیه خواهران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده تحت عنوان " مدیریت پذیرش - حوزه های علمیه خواهران "

 

ثبت نام حوزه علمیه خواهران

 

ورود به سایت و انتخاب گزینه ثبت نام مقطع ( عمومی، عالی، تخصصی و یا بازپذیری )

 

ثبت نام حوزه علمیه

 

ورود به سامانه ثبت نام مقطع مورد نظر، دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام و لیست مدارس

 

ثبت نام حوزه علمیه 1401 - 1402

 

انتخاب گزینه " خرید کارت ثبت نام " به منظور پرداخت هزینه تعیین شده و دریافت شماره سریال نام نویسی

 

ثبت نام حوزه

 

بازگشت به صفحه اصلی ثبت نام و انتخاب گزینه ادامه " شروع فرآیند "

 

ثبت نام حوزه علمیه ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

ورود به سامانه ثبت نام با استفاده از سریال ثبت نام و تکمیل اطلاعات خواسته شده و بارگزاری مدارک

 

ثبت نام حوزه خواهران

 

 

قابل ذکر است که راهنمای تصویری فوق مربوط به ثبت نام سال های گذشته بوده ودر صورت ایجاد تغییر در این مراحل، راهنمای تصویری این مقاله بروزرسانی خواهد شد. همچنین پس از فعال سازی لینک ثبت نام، لینک مربوطه در این مقاله قرار خواهد گرفت.

 

در این زمینه، سامانه ای به نام سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران هم ایجاد شده که در این سامانه تمامی متقاضیای حوزه علمیه پس از تکمیل ثبت نام خودشون، می تونن برای دریافت اطلاعات مربوط به این حوزه ها، ورود به کلاس های مجازی خودشون و خدمات دیگه از این سامانه در طول تحصیل خودشون استفاده کنن.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو آمادن تا به تمام سوالای شما درباره ثبت نام حوزه علمیه واحد خواهران پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون رو از کارشناسای این مرکز مشاوره بپرسین. برای اطلاع از اخبار حوزه های علمیه عضو کانال تلگرامی تحصیلیکو باشید.

 

متقاضیای ثبت نام حوزه علمیه برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سامانه سخا و امکانات این سامانه، می تونن به مقاله زیر مراجعه کنن.

در ادامه بخوانید: سامانه سخا حوزه علمیه


سوالات متداول


1- ✔️ ثبت نام حوزه علیمه خواهران از چه تاریخی شروع میشه؟

✔️ این ثبت نام احتمالا از بهمن ماه شروع میشه که زمان دقیق ثبت نام در این مقاله گفته میشه.

2- ✔️ ثبت نام حوزه علمیه خواهران در چه سایتی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام در سایت سنجش و پذیرش حوزه انجام میشه که لینک ورود به سایت رو در این مقاله گذاشتیم.

3- ✔️ چه شرایطی برای ثبت نام در حوزه علمیه خواهران وجود داره؟

✔️ از جمله شرایط لازم برای ثبت نام در حوزه داشتن تابعیت کشور ایرانی هستش که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

منبع : ثبت نام حوزه علمیه خواهران ۱۴۰۱



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

علاقمندان به تحصیل علوم دینی در مدارس و حوزه های علمیه برادران، می تونن در صورتی که واجد شرایط نام نویسی و پذیرش حوزه ها هستن، برای اولویت های مورد نظر خود در پذیرش سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ ثبت نام کنن. این دسته از داوطلبا پس از موفقیت در مراحل پذیرش وارد حوزه های علمیه میشن.

 

 

حوزه علمیه برادران هر ساله برای جذب طلاب، اقدام به برگزاری آزمون هایی می کنه. افرادی که قصد ثبت نام در این آزمون رو دارن و هدفشون ادامه تحصیل در حوزه های علمیه برادران در سال تحصیلی جدید هست، باید به سایت سنجش و پذیرش حوزه علمیه برادران به نشانی paziresh.ismc.ir مراجعه کنن و مراحل ثبت نام خودشون رو از طریق این سایت انجام بدن.

 

 

ثبت نام حوزه علمیه برادران 1401 - 1402 هنوز شروع نشده. به محض اعلام زمان شروع ثبت نام، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

لازم به ذکر هست که، تنها افرادی می تونن در فراخوان پذیرش حوزه علمیه برادران رو انجام بدن که دارای تمامی شرایط لازم برای ثبت نام در حوزه علمیه باشن. در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با جزئیات ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ توضیحاتی رو برای متقاضیای این آزمون ارائه بدیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

زمان ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

زمان ثبت نام حوزه علمیه برادران از طریق سایت سنجش و پذیرش حوزه علمیه برادران به نشانی paziresh.ismc.ir به تمامی طلاب داوطلب در ثبت نام فراخوان حوزه علمیه برادران اطلاع رسانی میشه و متقاضیا باید در زمان اعلام شده ثبت نام خودشون رو در این سایت انجام بدن. قابل ذکره که ثبت نام حوزه علمیه خواهران از ثبت نام حوزه علمیه برادران به طور کامل جداست و در سایت های جداگانه ای انجام میشه. 

 

همچنین، داوطلبان ثبت نام حوزه علمیه می تونن با دریافت دفترچه راهنما، از زمان ثبت نام در حوزه مطلع بشن. با توجه به اینکه حوزه علمیه برای هر سال تحصیلی یک فراخوان پذیرش منتشر میکنه، ممکنه که زمان ثبت نام حوزه علمیه برادران در هر سال تحصیلی متفاوت از سال تحصیلی گذشته باشه که در صورت انتشار تاریخ در این مقاله به داوطلبا اطلاع رسانی می کنیم.

 

 

زمان ثبت نام حوزه علمیه برادران 1401 - 1402 هنوز آغاز نشده است. به محض اعلام زمان شروع ثبت نام، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

طبق اطلاع رسانی های انجام شده در سال گذشته، پیش بینی می کنیم، زمان پذیرش حوزه علمیه برادران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در بهمن ماه آغاز بشه. داوطلبان حوزوی متقاضی ثبت نام پس از اعلام زمان ثبت نام در این فراخوان حدود یک ماه و یا بیشتر برای ثبت نام فرصت دارن. با عضویت در کانال تلگرام تحصیلیکو به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر بشه مطلع میشین.

 

داوطلبایی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره سامانه نجاح حوزه علمیه دارن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: سامانه نجاح حوزه علمیه

 

شرایط ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام و تحصیل در حوزه های علمیه واحد برادران سال تحصیلی 1401  - 1402 هستن، باید واجد شرایط ثبت نام حوزه علمیه برادران باشن و تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی حوزه های علمیه برادران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به منظور موفقیت در ثبت نام آزمون ورودی حوزه های علمیه را هم، داشته باشن. در این قسمت شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام رو برای متقاضیای حوزه علمیه قرار دادیم.

 

شرایط عمومی ثبت نام حوزه علمیه برادران

 

اعتقاد و التزام به دین اسلام و شیعه اثنی عشری

 

اعتقاد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه

 

داشتن تابعیت کشور ایران

 

داشتن سلامت جسمی، روحی و روانی و اخلاقی

 

داشتن استعداد و انگیزه مناسب برای تحصیل علوم دینی

 

داشتن حداقل تحصیل پایه ششم (متوسطه اول) برای پذیرش در مدارس حوزه علمیه بلند مدت و حداقل پایه دوازدهم (متوسطه دوم) برای پذیرش در مدارس حوزه علمیه 

 

داشتن رضایت ولی برای داوطلبان دارای کمتر از سن 15 سال

 

کسب کردن امتیاز لازم در هر مرحله و مرحله پذیرش نهایی

 

نداشتن سابقه تحصیلی رسمی و یا اخراج از مراکز حوزه های کشوری

 

نداشتن مشکل نظام وظیفه عمومی

 

شرایط اختصاصی ثبت نام حوزه علمیه برادران

 

  • داشتن شرط سنی مورد نیاز برای ثبت نام حوزه علمیه برادران مطابق جدول زیر

 

جدول شرط حداکثر سن مورد نیاز برای ثبت نام در حوزه علمیه برادران
گروه (سطح تحصیلی) وضعیت نظام وظیفه
  داشتن معافیت تحصیلی داشتن معافیت دائم داشتن کارت پایان خدمت
پایه هشتم و سوم راهنمایی 18 18 20
پایه نهم و اول دبیرستان 18 19 21
پایه دهم و دوم دبیرستان 18 20 22
پایه یازدهم 18 21 23
سوم دبیرستان و دیپلم 20 21 23
پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی 20 22 24
دانشجوی زیر 30 واحد قبولی 20 23 25
دانشجوی بالای 30 واحد قبولی 21 24 26
دارای مدرک کاردانی 22 24 26
دارای مدرک کارشناسی 24 26 28
دارای مدرک کارشناسی ارشد 28 28 30
دارای مدرک دکتری 30 30 32
 

 

  • داشتن شرط معدل مطابق جدول زیر

 

جدول معدل به تفکیک گروه های آموزشی و منطقه انتخاب شده برای تحصیل
مقطع رشته استان محل سکونت غیر از مناطق محروم مناطق محروم (بومی و یا غیر بومی) تحصیل در سایر مناطق به صورت غیر بومی تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
گروه اول کلیه رشته ها 16 14 - -
گروه دوم کلیه رشته ها غیر از ریاضی و تجربی 15 13 17 18
گروه سوم رشته ریاضی و تجربی 14 12 16 17
گروه چهارم رشته عمومی (علوم انسانی، هنر، زبان خارجه و سایر) 14 12 15 15
گروه پنجم رشته های علوم پایه (رشته های فنی مهندسی و علوم پزشکی) 13 12 13 13
 

متقاضیای ثبت نام حوزه علمیه برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سامانه سخا و امکانات این سامانه، می تونن به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: سامانه سخا

 

نحوه ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

ثبت نام حوزه علمیه برادران به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سنجش و پذیرش حوزه علمیه برادران به آدرس paziresh.ismc.ir انجام میشه. بنابراین، تمامی داوطلبانی که قصد ثبت نام در حوزه علمیه برادران رو دارن، باید قبل از انجام مراحل ثبت نام، تمامی شرایط ثبت نام رو مطالعه کنن و در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام در زمان پذیرش حوزه علمیه، به این سایت مراجعه و مراحل ثبت نام خودشون رو انجام بدن. نحوه ثبت نام حوزه علمیه برادران به صورت زیر انجام میشه.

 

راهنمای ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

مراجعه به سایت سنجش و پذیرش حوزه علمیه برادران به نشانی اینترنتی paziresh.ismc.ir

 

مطالعه تمامی شرایط مورد نیاز برای ثبت نام

 

ورود به لینک ثبت نام حوزه علمیه برادران در سال تحصیلی مورد نظر

 

تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام و انتخاب گروه و برنامه آموزشی و حداکثر پنج مدرسه

 

نکته : در انتخاب مدارس حوزه علمیه هیچ اولویتی وجود نداره.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو آمادن تا به تمام سوالای شما درباره ثبت نام حوزه علمیه برادران پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون رو از کارشناسای این مرکز مشاوره بپرسین. برای اطلاع از اخبار و اطلاعیه های حوزه علمیه واحد برادران می تونین عضو کانال تلگرامی تحصیلیکو باشید.

 

متقاضیای حوزه علمیه می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سایت نجما که برای دسترسی راحت تر طلاب ایجاد شده، مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: سایت نجما حوزه علمیه


سوالات متداول


1- ✔️ ثبت نام حوزه علیمه برادران از چه تاریخی شروع میشه؟

✔️ این ثبت نام احتمالا از بهمن ماه شروع میشه که زمان دقیق ثبت نام در این مقاله گفته خواهد شد.

2- ✔️ ثبت نام حوزه علمیه برادران در چه سایتی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام در سایت سنجش و پذیرش حوزه انجام میشه که لینک ورود به سایت رو در این مقاله گذاشتیم.

3- ✔️ چه شرایطی برای ثبت نام در حوزه علمیه برادران وجود داره؟

✔️ از جمله شرایط لازم برای ثبت نام در حوزه داشتن تابعیت کشور ایرانی هستش که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

منبع : ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۱



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

زمان برگزاری آزمون قضاوت یا آزمون تصدی منصب قضا 1400 در چند مرحله (آزمون تستی و تشریحی) برگزار می شود. فارغ التحصیلای برخی از رشته های گروه علوم انسانی و معارف که علاقمند به امر قضاوت هستن، می تونن در این آزمون ثبت نام کنن. مرحله اول آزمون قضاوت در 13 اسفند برگزار میشود.

 

 

از عمده دغدغه های فارغ التحصیلای شاخه علوم انسانی، قبولی در رشته قضاوته. این رشته از محبوبیت خاصی بین این قشر برخورداره و داوطلبا می تونن از طریق کنکور سراسری، حوزه علمیه یا مستقیما آزمون تصدی منصب قضا اقدام کرده و وارد حرفه قضاوت بشن.

در طی چند سال اخیر دستگاه قوه قضاییه جهت تامین نیروی انسانی این خود برای امر قضاوت، اقدام به برگزاری آزمونی جامع تحت عنوان آزمون قضاوت، توسط سازمان سنجش میکنه و فارغ التحصیلای رشته های کارشناسی حقوق در یکی از گرایش ها، کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، کارشناسی فقه و حقوق، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها، کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی​ و سطح دو حوزوی یا بالاتر​ مجاز به شرکت در این آزمون هستن.

زمان برگزاری آزمون تصدی منصب قضا هر سال توسط سازمان سنجش اعلام میشه که اطلاع از این زمان برای همه داوطلبایی که فرآیند ثبت نام این آزمون رو انجام دادن لازمه، تا خودشون رو تا روز برگزاری آزمون آماده کنن. برای همین ما در این مقاله زمان و نحوه برگزاری این آزمون در سال 1400 رو برای داوطلبا توضیح دادیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

زمان و نحوه برگزاری آزمون مرحله اول قضاوت ۱۴۰۰

داوطلبایی که مجاز به شرکت در این آزمون تصدی منصب قضا یا همون آزمون قضاوت 1400 می شن، باید برای استخدام در منصب قضایی، نمره حد نصاب این آزمون کسب کرده و در مرحله اول این آزمون که به صورت تستی هستش، شرکت کنن. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش، پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون قضاوت، داوطلبانی که در آزمون قضاوت سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردن، باید برای مرحله اول این آزمون آماده بشن.

 

 

آزمون تستی قضاوت یا تصدی منصب قضا 1400 در تاریخ 13 اسفند ماه برگزار می شود.

 

آزمون قضاوت یا تصدی منصب قضا سال 1400 به صورت تستی برگزار میشه و پذیرفته شدگان این مرحله باید در آزمون مرحله بعد شرکت کنن. با توجه به اینکه شرکت کننده های این آزمون، فارغ التحصیلای دو گروه دانشگاهی و یا حوزه علمیه هستن، آزمون مرحله دوم این داوطلبا با هم متفاوت خواهد بود. قابل ذکره که، مرحله اول آزمون قضاوت سال ۱۴۰۰ به صورت تستی برگزار می شود.

 

آزمون تشریحی قضاوت نیز شامل مواد امتحانی خاص خودش هستش. داوطلبان متقاضی باید خودشون رو برای مواد امتحانی آزمون تشریحی هم آماده کنن. این مواد امتحانی شامل حقوق مدنی، حقوق تجارت، آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری، حقوق جزای عمومی، و حقوق جزای اختصاصی برای داوطلبان دانشگاهی اعلام شده.

 

مواد امتحانی آزمون تشریحی برای دانشجویان حوزوی نیز شامل : فقه بیع مکاسب و اصول فقه شامل جلد یک کفایه الاصول از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس برای آقایان، و برای خانم ها فقه شامل 15 کتاب از شرح لعمه، اصول فقه شامل الحلقه الثانیه شهید صدر هستش.

 

داوطلبایی که هنوز ثبت نام خودشون رو این آزمون تکمیل نکردن، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان و چگونگی ثبت نام این آزمون می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون قضاوت

 

زمان و نحوه برگزاری آزمون مرحله دوم قضاوت ۱۴۰۰

سایت سازمان سنجش هر سال اطلاعیه ای جهت آزمون استخدامی قضاوت منتشر می کنه این آزمون در دو مرحله انجام میشه و داوطلبای دانشگاهی و حوزوی باید برای شرکت در آزمون مرحله دوم یا مصاحبه حضوری بتونن نمره حد نصاب لازم آزمون مرحله اول رو کسب کنن. لازم به ذکره، افرادی که شرایط شرکت در آزمون رو ندارن، نمی تونن در این آزمون تشریحی شرکت کنن و از این آزمون حذف میشن.

 

داوطلبای دانشگاهی و متقاضیان فارغ التحصیلی که در مرحله اول آزمون تستی قضاوت 1400 حد نصاب تعیین شده این آزمون رو با موفقیت به دست آوردن، بایدبرای شرکت در مرحله دوم آزمون قضاوت سال ۱۴۰۰ باید به طور کامل آماده باشن. مرحله دوم آزمون قضاوت سال ۱۴۰۰ به صورت تشریحی برای داوطلبان آزمون تصدی منصب قضا برگزار خواهد شد.

 

 

مرحله دوم آزمون قضاوت یا تصدی منصب قضا 1400 در تاریخ 6 خرداد سال 1401 برگزار میشه.

 

سوالات آزمون مرحله اول قضاوت هر سال طبق روال و قوانین سازمان قوه قضائیه، به صورت تشریحی برگزار میشه و داوطلبایی که بتونن نمره قبولی در این آزمون رو بیارن، می تونن در آزمون مرحله دوم قضاوت 1400 هم شرکت کنن. داوطلبا برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون و اطلاعیه های بعدی، می تونن در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن. 

 

داوطلبایی که تمایل دارن در مورد شرایط ثبت نام آزمون قضاوت اطلاعات کسب کنن، پیشنهاد می کنیم برای دریافت جامع شرایط این آزمون مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون قضاوت

 

مشاوره زمان برگزاری آزمون قضاوت ۱۴۰۰

در زمان برگزاری هر دو مرحله آزمون قضاوت یا تصدی منصب قضا در سال 1400 چیزی که برای حضور در جلسه امتحان مورد نیاز هستش، کارت ورود به جلسه است. کارت شناسایی داوطلب و کارت ورود به جلسه به نوعی، مجوزی برای ورود به حوزه امتحانی محسوب میشه. در صورت نداشتن هر کدام از این کارت ها شما اجازه شرکت در این آزمون رو نخواهید داشت.

 

بنابراین، داوطلبای متقاضی آزمون تصدی منصب قضا باید در تاریخ مشخص با مراجعه به سایت سنجش نسبت به دریافت کارت و بررسی اطلاعات مندرج در اون بعد از دریافت اقدام کنن. لینک دریافت کارت ورود به جلسه چند روز قبل از روز برگزاری آزمون در سایت سنجش برای دسترسی داوطلبا فعال میشه. چند روز قبل از زمان دریافت کارت، داوطلب می تونه اطلاعات خودش رو هم ویرایش کنه. داوطلبا بدونن که، درباره اعلام نتایج آزمون قضاوت هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده.

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلیکو همواره آماده راهنمایی و کمک به داوطلبان ثبت نام آزمون استخدامی قضاوت ۱۴۰۰ و پاسخگویی به پرسش های کاربران در این خصوص از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هستن و داوطلبا می تونن، برای اطلاع از آخرین اخبار آزمون قضاوت عضو کانال تلگرامی تحصیلیکو باشن. 

 

داوطلبای این آزمون در صورتی که هنوز کارت ورود به جلسه خودشون رو دریافت نکردن، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان دریافت این کارت، می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت


سوالات متداول


1- ✔️ آزمون قضاوت مرحله اول چه زمانی برگزار میشه؟

✔️ این آزمون در اسفند ماه برگزار میشه که زمان دقیق برگزاری این آزمون در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ چه کسایی می تونن در آزمون مرحله دوم قضاوت شرکت کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، داوطلبایی آزمون مرحله اول رو با موفقیت بگذرونن و شرایط این آزمون رو به طور کامل داشته باشن، می تونن در آزمون مرحله دوم شرکت کنن.

3- ✔️ چه کسایی از آزمون تشریحی مرحله دوم معاف هستن؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفتیم، داوطلبای حوزوی در آزمون تشریحی مرحله دوم شرکت نمی کنن و مستقیم وارد مرحله مصاحبه میشن.

منبع : زمان برگزاری امتحان قضاوت ۱۴۰۰



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

متقاضیایی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک ۱۴۰۰ رو دارن، منابع این آزمون هر سال توسط سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که، داوطلبا باید جدید ترین منابع معرفی شده مربوط به آزمون مد نظر خودشون رو مطالعه کنن. مواد امتحانی این آزمون هم زمان ثبت نام داوطلبا در سایت مربوطه منتشر میشه.

 

 

آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی برگزار می شه که رشته ترافیک یکی از رشته های پرطرفدار این آزمونه که هر سال داوطبای زیادی متقاضی ثبت نام در این آزمون هستن. اون دسته از داوطلبایی که واجد شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400 بوده و موفق به نام نویسی شدن، باید منابع تعیین شده رشته انتخابی خود را تهیه کرده و با مطالعه مباحث مذکور آمادگی لازم را برای آزمون کسب کنن.

همون که گفتیم، داوطلبای متقاضی رشته ترافیک باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک ۱۴۰۰ در هر رشته رو داشته باشن. با توجه به اینکه منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک می تونه در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه ما در ادامه این مقاله به روز ترین منابع معرفی شده برای آزمون نظام مهندسی ترافیک 1400 برای هر سه صلاحیت رو گفتیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک ۱۴۰۰

داوطلبان آزمون نظارت در رشته ترافیک باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رو داشته باشن. فارغ التحصیلان رشته ترافیک ( و یا گرایش های مجاز به تشخیص کمیسیون هم ارزی ) و متقاضی شرکت در آزمون نظام مهندسی، باید آمادگی لازم رو برای شرکت در جلسه آزمون داشته و بتونن حد نصاب تعریف شده برای پذیرش در این آزمون را کسب کنن.

 

همون طور که گفته شد، این منابع از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه و ممکنه منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه. در جدول زیر به روز ترین منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک رو گذاشتیم که به محض تغییر در این منابع معرفی شده این جدول به روزرسانی میشه. قابل ذکره که این منابع آزمون برای مرداد سال 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه منبع جدید، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث اول ( تعاریف ) 1392
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث چهارم ( الزامات عمومی ساختمان ) 1396
مبحث بیست ( علائم و تابلوه ا) 1395
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) -
آئین نامه طراحی راه های شهری ( ۱۲ جلدی ) -
آئین نامه طرح هندسی راه های ایران – نشریه ۴۱۵ -
آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران از سطح ملی تا محلی -
قانون شهرداری ها و اصلاحات بعدی -
طراحی راه های شهری -
مطالعات برنامه‌ریزی حمل و نقل و ساماندهی ترافیک -
مشخصات فنی و اجرائی معابر -
مهندسی ترافیک و ترابری -
ایمنی معابر -
حمل و نقل همگانی

-

 

داوطلبا می تونن برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1400 و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون، به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

تعداد سوال و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک ۱۴۰۰

تعداد سوال های آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک 60 سواله و زمان پاسخگویی به سوالات این آزمون 120 دقیقه اعلام  شده. تعداد سوال ها و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک در جدول زیر برای داوطلبای این آزمون نوشته شده که به محض تغییر این جدول به روز رسانی میشه. معمولا اطلاعات مربوط به آزمون نظام مهندسی بعد از تمام شدن زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای اطلاع داوطلبا در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir اعلام میشه.

 

رشته آزمون نظام مهندسی تعداد سوالات  زمان پاسخگویی به کل سوالات
رشته ترافیک - طراحی 60 120 دقیقه

 

لازم به ذکره که، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به کل سوالات بر اساس اطلاعیه منتشر شده برای آزمون مرداد 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزازی آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک ۱۴۰۰

با توجه به عملکرد هر ساله آزمون نظام مهندسی معمولا مشاهده کردیم که بعضی از سوالات موجود در آزمون های نظام مهندسی رشته ترافیک به اشکال مختلف در آزمون ورود به حرفه مهندسان در هر دوره تکرار می شن. داوطلبا می تونن با مطالعه سوالات سال های گذشته آزمون نظام مهندسی ترافیک آمادگی بیشتری برای پذیرش در این آزمون داشته باشن. 

 

داوطلبان آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ رشته ترافیک می تونن، علاوه بر مطالعه منابع و مباحث آزمون ورود به حرفه مهندسان، نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون های سالای گذشته رو دانلود کنن و با بررسی سطح دشواری سوالات، روش های طراحی سوالات مربوط به مباحث پر تکرار، آمادگی بهتری برای این آزمون کسب کنن.

 

آزمون های ورود به حرفه مهندسان دو بار در سال برگزار میشه و زمان اعلام منابع این آزمون در سال 1400 هنوز مشخص نیست و در صورت مشخص شدن تاریخ دقیق، در سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام میشه. همونطور که گفتیم، به محض اعلام منابع آزمون دوم سال 1400 در این مقاله برای داوطبا به طور کامل اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین برای دریافت تمامی اطلاعیه های مربوط به این آزمون می تونین در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو باشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ از کجا می تونین به منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک 1400 دسترسی داشته باشیم؟

✔️ این منابع در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که در این مقاله هم این منابع قرار داده شده.

2- ✔️ آیا منابع آزمون رشته ترافیک هر سال با هم یکیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، منابع آزمون در هر سال با هم متفاوته.

3- ✔️ در صورتی که در آزمون نظام مهندسی یک دوره قبول نشدیم، می تونیم از منابع اون دوره برای دوره بعد استفاده کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، امکان تغییر در منابع معرفی شده برای هر دوره وجود داره.

منبع : منابع آزمون نظام مهندسی نظارت ترافیک



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانش آموزایی که تمایل به ثبت نام در مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ رو دارن، باید دارای حداثل معیار های مور نیاز برای ثبت نام آزمون تیزهوشان رو داشته باشن که بتونن در این آزمون، شرکت کنن و نتیجه خوبی رو کسب کنن. دانش آموزا قبل از ثبت نام باید از شرایط این مدارس باخبر باشن.

 

 

هر ساله مدارس تیزهوشان به دلیل کیفیت آموزشی و امکانات تحصیلی بالا مورد توجه و استقبال دانش آموزان و والدین آنها قرار میگیرن. کسب اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان برای تمامی داوطلبای مدارس تیزهوشان حائز اهمیته. داوطلبای واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401 - 1402 باید در بازه زمانی مشخص شده به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ برن و با توجه به مندرجات دفترچه ثبت نام، نام نویسی خودشون رو برای این آزمون ثبت کنن.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان اولین موضوعی است که برای ثبت نام باید به آن توجه کرد و هر ساله مورد پرسش تعداد  زیادی از دانش آموزان و خانواده ها قرار میگیره. در ادامه این مقال قصد داریم درباره ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان سال تحصیلی 1401 - 1402 و همچنین پذیرش در آزمون ورودی پایه هفتم و پایه دهم توضیح بدیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید!

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​

دانش آموزایی که قصد تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم در سال تحصیلی 1401 - 1402 رو دارن، لازمه که یک سری از شرایط عمومی و اختصاصی رو که توسط همین مدارس برای تمامی داوطلبان آزمون مشخص کرده رو داشته باشن تا بتونن در این آزمون شرکت کنن. تعدادی از شرایط منتشر شده توسط سایت آزمون تیزهوشان رو این قسمت برای داوطلبای این آزمون قرار دادیم.

 

شرایط ثبت نام آزمون سنجش تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​

 

شرایط ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 1401 - 1402 محسوب میشه.  ثبت نام آزمون تیزهوشان نیازمند گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزا در پایه ششم ابتدایی هستش و اینکه دانش آموزان باید تابعیت ایرانی داشته باشن. البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز با داشتن شرایط خاص می تونن در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ثبت نام رو شرکت کنن.

 

با توجه به اینکه هنوز زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ منتشر نشده، بر اساس ثبت نام آزمون های سال های گذشته می تونیم که پیش بینی کنیم احتمالا زمان ثبت نام این آزمون در فروردین 1401 اعلام بشه. در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه درباره زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در این مقاله برای تمامی داوطلبای این آزمون اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبایی که تصمیم گرفتن که برای ورود به مدارس تیزهوشان ثبت نام خودشون رو انجام بدن، میتونن برای دریافت اطلاعات بیتر به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس تیزهوشان 1401 - 1402

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​

دانش آموزایی که قصد تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه نهم به دهم در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ رو دارن، لازمه که یک سری از شرایط عمومی و اختصاصی رو که توسط همین مدارس برای تمامی داوطلبان آزمون مشخص کرده رو داشته باشن تا بتونن در این آزمون شرکت کنن. تعدادی از شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان 1401 - 1402  منتشر شده توسط سایت آزمون تیزهوشان رو این قسمت برای داوطلبای این آزمون قرار دادیم.

 

شرایط ثبت نام آزمون سنجش تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​

 

یکی از شرایط ورود به مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402 اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهمه. طبق مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان سال گذشته،​ دانش آموزان جهت ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید معدل حداقل 19 در پایه هشتم را کسب کنن. لازم به ذکره که، داوطلبای محصل در پایه نهم مدارس تیزهوشان دیگه نیازی به شرکت در این آزمون ندارن و صرفا باید حداقل معدل کل 16 در خرداد ماه کسب کنن. شرایط عمومی هم میشه به اینکه دانش آموزان باید تابعیت ایرانی داشته باشن، اشاره کرد. دانش آموزای غیر ایرانی هم با داشتن شرایط خاص می تونن در آزمون تیزهوشان نهم ثبت نام رو شرکت کنن.

 

با توجه به اینکه هنوز زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ منتشر نشده، بر اساس ثبت نام آزمون های سال های گذشته می تونیم پیش بینی کنیم که احتمالا زمان ثبت نام این آزمون در فروردین 1401 اعلام بشه. در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه درباره زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در این مقاله برای تمامی داوطلبای این آزمون اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبایی که تمایل دارن بیشتر درباره شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان بدونن، می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود دفترچه این آزمون، مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم

 

شرایط پذیرش آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

داوطلبایی که می خوان ثبت نام آزمون مدارس سمپاد خودشون رو کامل کنن و در این مدارس تحصیل کنن، نیاز دارن که درباره یک سری از شرایط مربوط به این مدارس باخبر باشن تا بتونن بهترین تصمیم رو بگیرن. همونطور که قبلا گفتیم، شرایطی که برای پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در این مقاله توضیح داده شده، از الزامات ثبت نام این مدارس هستن و تمامی داوطلبا باید اون شرایط رو داشته باشن.

 

شرایط پذیرش داوطلبان در مدارس تیزهوشان سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​

 

پذیرش دانش آموزای متقاضی نهم به دهم در سال تحصیلی 1401 - 1402 به منظور ورود به پایه دهم مدارس تیزهوشان صرفا بر اساس رتبه کسب شده در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان هستش.

 

با توجه به شرایط و ضوابط خاص نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان لازمه که، داوطلبا مدارس مورد نظر رو با توجه به محل سکونت خودشون در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ انتخاب کنن. 

 

حوزه امتحانی داوطلبان آزمون تیزهوشان 1401 - 1402​ بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل در سال تحصیلی جاری تعیین خواهد شد. 

 

دانش آموزانی که در محل سکونتشون چندین مدرسه تیزهوشان وجود داره، در انتخاب مدارس مورد نظر خودشون در سطح شهرستان اختیار کامل دارند و می توانند حداکثر 3 مدرسه از بین آن ها را به ترتیب اولویت در فرم ثبت نام خود وارد کنن.

 

داوطلبا باید بدونن که تغییر رشته در مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان در سال اول پذیرش ممنوع بوده و دانش آموز برای تغییر رشته در پایه های بعد باید، علاوه بر دارا بودن شرایط تغییر رشته تحصیلی، کف امتیاز قبولی در رشته ی مورد نظر در آزمون ورودی دبیرستان را کسب کنن. 

 

اگر در مورد شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان خود دچار سوال یا ابهامی شدین، می تونین سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسید. برای این کار می تونین از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین. همچنین می تونین، آخرین اخبار مدارس تیزهوشان را از کانال تلگرام تحصیلیکو دریافت کنین.

 

داوطلبایی که تمایل دارن بدونن آزمون تیزهوشان سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چه زمانی برگزار میشه، می تونن برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله زیر سر بزنن و اون رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری آزمون تیزهوشان

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402 اعلام شده؟

✔️ با توجه به متن مقاله، هنوز ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ اعلام نشده. 

2- ✔️ دانش آموزای تیزهوشان در سال اول در دوره دوم می تونن رشته خودشون رو تغییر بدن؟

✔️ با توجه به متن مقاله، داوطلبا باید بدونن که تغییر رشته در مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان در سال اول پذیرش ممنوعه.

3- ✔️ زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402 اعلام شده؟  

✔️ با توجه به متن مقاله، هنوز ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در پایه نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ اعلام نشده.

منبع : شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی و معماران تجربی ساختمان سالیانه 2 بار در محدوده زمانی مرداد ماه و اسفند ماه 1400 به منظور ارائه پروانه فعالیت حرفه ای مهندسی علاقمندای به این حوزه برگزار میشه. فرآیند ثبت نام آزمون مهندسی اسفند هنوز مشخص نشده و زمان ثبت نام در این نوبت در سامانه وزارت راه و شهرسازی اعلام میشه.

 

 

هر سال تاریخ ثبت نام آزمون نظام مهندسی از طریق سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به نشانی inbr.ir اعلام میشه و داوطلبایی که متقاضی ثبت نام در این آزمون برای نوبت اسفند ماه سال 1400 هستن، باید همواره پیگیر اطلاعیه های این سایت برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند سال 1400 باشن.

از اونجایی که اگه زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی چه در نوبت اول و چه در نوبت دوم از دست بره، شانسی برای شرکت در آزمون ندارین و تمام زحماتتون هدر میره، ما در این مقاله در مورد تاریخ و مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ در هر دو نوبت را به طور کامل توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین!

 

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰

سال گذشته ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 برای رشته های مختلف در ماه دی انجام شد و داوطبا باید با توجه به تاریخ ثبت نام رشته مد نظرشون برای این ثبت نام اقدام می کردن و بعد از ثبت نام، در زمان باقی مونده منابع آزمون نظام مهندسی رو مطالعه می کردن. هنوز زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ مشخص نشده، ولی پیش بینی می کنیم، این ثبت نام هم مثل بازه های سال گذشته، در دی ماه انجام بشه. با عضو شدن در کانال تلگرام تحصیلیکو به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر بشه، مطلع میشین.

 

 

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ اعلام نشده، به محض اعلام تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

همونطور که توضیح دادیم، احتمال اینکه در دی ماه زمان ثبت نام آزمون منتشر بشه زیاده، اما با توجه به اینکه هنوز زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی در نوبت اسفند ماه سال 1400 مشخص نشده، داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام در این آزمون مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی مرداد ۱۴۰۰

همون طور که توضیح داده شده، زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی از طریق سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به نشانی inbr.ir اعلام میشه که طبق جدید ترین اطلاعیه این سایت، زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی مرداد ماه 1400 شروع شد و داوطلبایی که قصد ثبت نام در این آزمون رو داشتن، تونستن در زمان مقرر ثبت نام خودشون رو تکمیل کنن.

 

 

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی مرداد ۱۴۰۰ به پایان رسید.

 

آزمون نظام مهندسی نیمسال اول سال های گذشته معمولا در بازه زمانی متغیری انجام شده. طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مهلت مجدد ثبت نام آزمون نظام مهندسی نوبت اول سال ۱۴۰۰ از اوایل خرداد تا مرداد ماه و برای آزمون ورود به حرفه مهندسان و از اوسط خرداد تا اواخر این ماه برای آزمون کارشناسی ماده 27 و آزمون معماران تجربی و کاردان های فنی ساختمان آغاز شده بود.

 

داوطلبایی که در آزمون نظام مهندسی ثبت نام کردن و منتظر کارت ورود به جلسه خودشون هستنن، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان و نحوه دریافت این کارت، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

 

مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

توصیه میشه ثبت نام خودتون رو برای آزمون نظام مهندسی 1400 حتما در زمان تعیین شده انجام بدین، اما ممکنه به هر دلیلی از جمله مشغله، فراموشی، عدم آگاهی از زمان دقیق و ...  این فرصت رو از دست بدین. خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی رو هر سال به مدت کوتاهی تمدید می کنه تا داوطلبایی که جا موندن یک شانس دیگه برای ثبت نام داشته باشن.

 

با توجه به اینکه در سال های گذشته که زمان ثبت نام تمدید شده، برای ثبت نام در نوبت اسفند ماه امسال هم انتظار میره این مهلت برای چند روز تمدید بشه. بعد از پایان یافتن مهلت اصلی ثبت نام، طی اطلاعیه ای مدت زمان تمدید و زمان شروع و پایان آن در سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی قرار می گیره و در طی اطلاعیه های بعدی، زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی مشخص میشه.

 

در نظر داشته باشین که، فارغ التحصیلای رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی پس از گذشت 3 سال سابقه کار حرفه ای، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد پس از گذشت 2 سال سابقه کار حرفه ای و فارغ التحصیلان مقطع دکتری پس از گذشت 1 سال سابقه کار حرفه ای از زمان دریافت مدرکشون مجاز به شرکت در ثبت نام آزمون نظام مهندسی هستن.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. داوطلبای این آزمون می تونن، در صورت تمایل برای دریافت اخبار در سریع ترین زمان در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن.

 

افرادی که قصد تمدید پروانه نظام مهندسی خودشون رو دارن، برای دریافت اطلاعاتی مثل شرایط مورد نیاز و نحوه تمدید پروانه خودشون می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: تمدید پروانه نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند ماه چه زمانی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام احتمالا در دی ماه انجام میشه که زمان دقیق در این مقاله گفته خواهد شد.

2- ✔️ ثبت نام همه رشته ها در یک روز انجام میشه؟

✔️ بازه های ثبت نام رشته ها با هم متفاوته که زمان دقیق ثبت نام هر رشته در این مقاله گفته خواهد شد.

3- ✔️ کسایی که از ثبت نام در زمان مقرر در آزمون نظام مهندسی جا بمونن باید چیکار کنن؟

✔️ این داوطلبا می تونن در زمان تمدید مهلت ثبت نام اقدام به ثبت نام مجدد کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : تاریخ ثبت نام آزمون نظام مهندسی



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ برای رشته های مختلف یکسان نیست و این زمان به رشته ای که داوطلب در اون ثبت نام کرده بستگی داره. داوطلبا می تونن در دو بازه مرداد و اسفند برای آزمون نظام مهندسی رشته مورد نظرشون ثبت نام کرده و خودشون رو برای حضور در جلسه آزمون آماده کنن.

 

 

آزمون نظام مهندسی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی دو بار در سال برگزار میشه که متقاضیای این آزمون می تونن، با ثبت نام در این آزمون و مطالعه منابع آزمون مهندسی در رشته مد نظر خودشون در روز برگزاری آزمون نظام مهندسی در مرداد یا اسفند سال 1400 با آمادگی کاملشانس خودشون رو برای دریافت پروانه نظام مهندسی امتحان کنن.

فارغ التحصیلای رشته های مهندسی و یا متخصصای با سابقه در رشته های فنی و معماری که واجد شرایط اخذ پروانه نظام مهندسی هستن، می تونن در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی و معماران تجربی ساختمان شرکت کرده و اقدام به دریافت پروانه فعالیت کنن. ثبت نام وبرگزاری آزمون نظام مهندسی هر ساله زیر نظر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام میشه.

اطلاع از این که زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی به داوطلبا کمک میکنه تا از زمانی که قبل از برگزاری آزمون در اختیار دارین، به درستی استفاده کنین و برای آزمون آمادگی لازم را کسب کنین. حالا در ادامه این مقاله در مورد زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ برای بازه اردیبهشت و اسفند رو برای داوطلبا به طور کامل توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

 

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰

همون طور که گفته شد، علاوه بر نیمسال اول داوطلبان می تونن در آزمون نظام مهندسی نیم سال دوم 1400 هم شرکت کنن که زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی تقریبا یک بازه زمانی مشخص و ثابت داره که هر سال در تاریخ معینی برگزار میشه. این بازه زمانی تقریبا قابل پیش بینی هستش اما هر سال امکان داره تحت تاثیر شرایطی، برگزاری این آزمون، عقب تر یا جلوتر بیفته.

 

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند ماه دوره های قبل از یک روش تقریبا ثابتی پیروی کرده و معمولا ثبت نام برای این آزمون در دی ماه انجام شده است. با توجه به عدم انتشار اطلاعیه نام نویسی نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ با استناد به رویه سال گذشته پیش بینی می کنیم که، ثبت نام آزمون نظام مهندسی نوبت دوم 1400 هم در دی ماه انجام میشه.

 

 

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ هنوز اعلام نشده که در صورت اعلام در این قسمت اطلاع رسانی می کنیم.

 

با توجه به اینکههنوز زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ مشخص نشده، به تمامی داوطلبای این آزمون پیشنهاد می کنیم، با عضو شدن در کانال تلگرام تحصیلیکو به محض اینکه زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی مهر 1400 مشخص بشه، مطلع میشین.

 

داوطلبایی که در آزمون نظام مهندسی شرکت کردن، برای اطلاع از زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خودشون، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

 

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۱۴۰۰

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی نوبت اول، از منابع رسمی مربوطه اعلام شد و داوطلبا با پیگیری اطلاعیه های سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن، تونستن در زمان مقرر، ثبت نام خودشون برای این آزمون رو در سایت مربوطه به ثبت برسونن. طبق اطلاعیه منتشر شده در خصوص تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ آزمون های اخذ پروانه نظام مهندسی و ورود به حرفه سال جاری قرار بود در دو نوبت صبح و عصر روزهای 29 ، 30 و 31 اردیبهشت برگزار بشه که این آزمون ها به تعویق افتاد و در مرداد ماه برگزار شد.

 

 

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام شد و این آزمون در مرداد ماه برگزار شد.

 

در این قسمت لیست رشته ها و زمان برگزاری آزمون اونا رو در مرداد ماه 1400 مشاهده می کنین.

 

عنوان آزمون تاریخ برگزاری آزمون
معماری اجرا برگزار شد
عمران اجرا
تاسیسات مکانیکی نظارت
تاسیسات برقی نظارت
تاسیسات مکانیکی اجرا
تاسیسات برقی اجرا
معماری نظارت برگزار شد
عمران نظارت
نقشه برداری
شهرسازی
ترافیک
عمران محاسبات برگزار شد
تاسیسات مکانیکی طراحی 
تاسیسات برقی طراحی
طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان
ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی
معماری طراحی برگزار شد 

 

داوطلبای واجد شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال 1400 که در زمان ثبت نام این آزمون موفق به ثبت اطلاعات و مدارک خود در سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir شدن، لازمه که خودشون رو برای این آزمون آماده کنن. این دسته ازداوطلبا باید در زمان باقی مانده تا برگزاری آزمون، منابع آزمون نظام مهندسی رو مطالعه کنن.

 

در آزمون نظام مهندسی داوطلبای رشته های معماری، عمران، نقشه برداری، شهرسازی، ترافیک، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی در تمام صلاحیت ها ( اجرا، نظارت، طراحی ) به رقابت می پردازن و آزمون های ورود به حرفه کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی هم همزمان در روزهای برگزاری آزمون، برگزار میشه.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. داوطلبای این آزمون می تونن، در صورت تمایل برای دریافت اخبار در سریع ترین زمان در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن.

 

داوطلبایی که تمایل دارن درباره اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، زمان و نحوه مشاهده نتیجه بیشتر بدونن، می تونن به این مقاله سر بزنن و درباره اعلام نتیجه این آزمون اطلاعات بیشتری کسب کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

 


سوالات متداول


1- ✔️ آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ چه زمانی برگزاری میشه؟

✔️ این آزمون دو بار در سال برگزار میشه که زمان برگزاری هر دو بار در این مقاله گفته میشه.

2- ✔️تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی اسفند ماه 1400 چه زمانیه؟

✔️ زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اسفند ماه هنوز اعلام نشده که به محض اعلام شدن در مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

3- ✔️ آزمون نظام مهندسی 1400 همه رشته ها در یک روز برگزار میشه؟

✔️ همون طور  که در این مقاله گفته شده، زمان برگزاری آزمون هر رشته با هم متفاوته.

منبع : تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

منابع آزمون نظام مهندسی اردبهشت و اسفند 1400 رشته های مختلف هر سال در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن به داوطلبا اطلاع رسانی میشه و داوطلبا باید با توجه به منابع معرفی شده رشتشون و بررسی تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات، خودشون رو برای حضور در این آزمون آماده کنن.

 

 

 

آزمون نظام مهندسی معمولا سالی دو بار در اسفند و مهر ماه توسط وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان برای داوطلبا برگزار می شه. هدف از برگزاری این آزمون ارائه پروانه اشتغال به افراد واجد شرایط، برای تاسیس شرکت های مهندسیه.

این دسته از داوطلبان باید با اطلاع از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ (نوبت اول و یا دوم) در فرصت بین زمان ثبت نام و زمان برگزاری این آزمون، خودشون رو برای حضور در جلسه آزمون آماده کنن. متقاضیا باید منابع، مباحث و قوانین اعلام شده برای رشته و صلاحیت مورد نظر خود را تهیه و مطالعه کنن.

منابع آزمون نظام مهندسی بسته به رشته و سال برگزاری آزمون متفاوته و برای هر دوره از آزمون توسط سایت وزارت راه و شهرسازی مواد آزمون نظام مهندسی به تفکیک رشته و به طور دقیق اطلاع رسانی می شه. بنابراین داوطلبا برای شرکت در آزمون نظام مهندسی سال 1400 باید به سایت های معتبر مراجعه کرده و از منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ با خبر بشن. حالا در ادامه این مقاله جدیدترین منابع معرفی شده برا رشته های مختلف آزمون نظام مهندسی رو توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ در رشته های مختلف

همون طور که گفته شد، آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی از رشته های مهندسی برگزار می شه و افراد زیادی در این آزمون شرکت می کنن. رشته های متفاوت آزمون نظام مهندسی رو در این قسمت برای آگاهی داوطلبای این آزمون قرار دادیم.

 

  1. آزمون نظام مهندسی رشته عمران

  2. آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات مکانیکی

  3. آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات برقی

  4. آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی

  5. آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری

  6. آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک

  7. آزمون نظام مهندسی رشته معماری

 

داوطلبایی که علاقمند به شرکت در آزمون نظام مهندسی در هر نوع رشته ای هستن، باید حداقل باید در رشته مورد نظر مدرک کارشناسی داشته باشن. به طور مثال، اگر داوطلبی قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری رو داره، باید مدرک کارشناسی نقشه برداری داشته باشه و اگر در این رشته تحصیل نکرده باشه، امکان ثبت نام برای آن وجود نداره.

 

منابع آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ماه

 

با توجه به اینکه هر ساله آزمون نظام مهندسی در رشته های ذکر شده برگزار می شه، سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir برای هر دوره از آزمون، منابع جدیدی رو اعلام می کنه. طبیعتاً منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ( محاسبات، نظارت و اجرا ) رشته تاسیسات مکانیکی ( طراحی و نظارت ) رشته تاسیسات برقی ( طراحی و نظارت ) رشته شهرسازی، رشته نقشه برداری، رشته ترافیک و رشته معماری ( طراحی، نظارت و اجرا ) متفاوت از همدیگه هستن.

 

مثل سال های گذشته، منابع آزمون نظام مهندسی 1400 هم توسط معاونت مسکن و ساختمان در سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام شد و داوطلبا می تونستن منابع آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ رو در این سایت به تفکیک رشته ها ببینن. در جدول زیر لیست مباحث آزمون نظام مهندسی ارائه شده بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی رو قرار دادیم.

 

مواد آزمونی نظام مهندسی اسفند 1400
رشته آزمونی لینک مشاهده مواد آزمونی
رشته برق منابع آزمون نظام مهندسی برق
رشته مکانیک منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک
رشته عمران منابع نظام مهندسی رشته عمران
رشته معماری منابع آزمون نظام مهندسی معماری
رشته نقشه برداری منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری
رشته ترافیک منابع آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک
رشته شهرسازی منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 


داوطلبا می تونن برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1400 و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون، به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات نظام مهندسی ۱۴۰۰

قبل از اینکه در رابطه با تعداد سوالات و زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی آشنا شوید، قصد داریم شما را با نکات اصلی این آزمون آشنا کنیم. آزمون نظام مهندسی برای تمام رشته ها به صورت کتاب بازه و شما می تونین در زمان شرکت در این آزمون کتاب های مباحث آزمون نظام مهندسی رو همراه خودتون ببرین.

 

آزمون نظام مهندسی رشته معماری طراحی به صورت تستی برگزار نمی شه.

 

سوالات این آزمون در تمامی رشته ها به جز رشته معماری طراحی به صورت تستی و چهار گزینه طرح میشه.

 

تمامی آزمون های تستی نظام مهندسی دارای نمره منفیه، به طوری که اگر شما یک سوال را غلط جواب بدین به میزان یک سوم (3/1) از نمره شما کم میشه.

 

تا به حال در هر دوره ای که آزمون نظام مهندسی برگزار شده، تعداد سوالات برای تمامی رشته 60 عدد بوده.

 

زمان آزمون نظام مهندسی با توجه به تفکیک رشته ها، متفاوته.

 

شما باید با توجه به زمان رشته خود برنامه ریزی درسی و زمانی مناسبی رو داشته باشین.

 

آمادگی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400

 

همونطور که گفته شد، تعداد سوالات نظام مهندسی 60 عدده و حداکثر زمان آزمون تستی نیز به شکلی هستش که شما می تونین حداکثر 4 دقیقه روی یک سوال سخت و محاسباتی زمان بذارین! پس اصلا روی کتاب باز بودن این آزمون حساب باز نکنین و کاملا مسلط در جلسه آزمون حاضر بشین. تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات هر آزمون در رشته های مختلف به شکل زیره :

 

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی
رشته / صلاحیت تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
برق ( طراحی) 60 سوال 180 دقیقه
برق ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
مکانیک ( طراحی ) 60 سوال 180 دقیقه
مکانیک ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
عمران ( اجرا ) 60 سوال 150 دقیقه
عمران ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
عمران ( محاسبات ) 60 سوال 240 دقیقه
معماری ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
معماری ( اجرا ) 60 سوال 150 دقیقه
نقشه برداری 60 سوال 180 دقیقه
ترافیک 60 سوال 120 دقیقه
شهرسازی 60 سوال 120 دقیقه

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

داوطلبای زیادی برای شرکت در این آزمون، در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی نام نویسی خودشون رو انجام میدن، اما فقط کسایی در این آزمون قبول می شن که حداقل به نیمی از سوال ها پاسخ درست بدن. یعنی حد نصاب نمره قبولی در این آزمون 50 درصد از نمره کله.  بنابراین برای مطالعه مباحث آزمون نظام مهندسی سال 1400 لازمه که موارد زیر رو رعایت کنین تا به نتیجه دلخواه خود برسین.

 

ابتدا با کمک مقالاتی که در این سایت قرار داده شده، منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رو به تفکیک رشته ثبت نامی خودتون به دقت بررسی کنین و اونا رو خریداری کنین.

 

به سال انتشار کتاب هایی که به عنوان منابع آزمون نظام مهندسی اسفند قرار داده می شه، دقت کرده و سعی کنید دقیقا مشابه همون سالی که توسط سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام شده استفاده کنین تا مطلبی از قلم نیفته.

 

منابع آزمون نظام مهندسی 1400 چیست؟

 

کتاب های خود را دسته بندی کنین. سعی کنین اول کتاب هایی رو بخونین که روی آن ها تسلط بیشتری دارین. اگر هم تسلط زیادی روی هیچ کدام از مباحث ندارید، نگران نباشید!

 

اگر تسلط کافی روی هیچ کدام از مباحث آزمون نظام مهندسی ندارین، بهتره ابتدا با مرور سوال های دوره های گذشته این آزمون، به مهم بودن مباحث پی ببرین. سعی کنید سوالات را کامل بررسی کنین تا متوجه بشین کدام سوال ها پرتکرار تر از سوال های دیگر هستن و این سوال های پرتکرار در کدام مباحث وجود دارن.

 

سعی کنید مباحث مهم و نکات پر تکرار رو نشانه گذاری کنین که در روزهای انتهایی و نزدیک به آزمون اونا رو مرور کنین.
دقت کنین، چندین بار با مرور سوالات، خودتون را محک بزنین. همچنین، زمان حل کردن یک سوال رو بگیرین تا آمادگی لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی رو پیدا کنین.

 

معمولا زمان مطالعه افراد برای خواندن مباحث آزمون نظام مهندسی اسفند کوتاهه، به همین خاطر باید در همین زمان کوتاه مطالعه خوبی رو انجام بدین . نگران نباشید ! اگه یک برنامه ریزی درست و مناسبی را پیش بگیرین، حتما موفق میشین.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامات شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی اردیبهشت و اسفند ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین می تونین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون عوض کانال تلگرامی تحصیلیکو بشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ برای آزمون نظام مهندسی باید از چه منابعی استفاده کنیم؟

✔️ داوطلبا باید منابعی که از طرف سازمان نظام مهندسی معرفی شده رو تهیه کنن که منابع هر آزمون در این مقاله هم گفته شده.

2- ✔️ شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی چیه؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با آزمون انتخابیه که سایر شرایط در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ برای آزمون نظام مهندسی چقدر زمان داریم؟

✔️ زمان آزمون نظام مهندسی برای رشته های مختلف متفاوته که در این مقاله زمان هر آزمون رو به تفکیک گفتیم.

منبع :

منابع آزمون نظام مهندسی اردبهشت و اسفند 1400 رشته های مختلف هر سال در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن به داوطلبا اطلاع رسانی میشه و داوطلبا باید با توجه به منابع معرفی شده رشتشون و بررسی تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات، خودشون رو برای حضور در این آزمون آماده کنن.

 

 

 

آزمون نظام مهندسی معمولا سالی دو بار در اسفند و مهر ماه توسط وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان برای داوطلبا برگزار می شه. هدف از برگزاری این آزمون ارائه پروانه اشتغال به افراد واجد شرایط، برای تاسیس شرکت های مهندسیه.

این دسته از داوطلبان باید با اطلاع از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ (نوبت اول و یا دوم) در فرصت بین زمان ثبت نام و زمان برگزاری این آزمون، خودشون رو برای حضور در جلسه آزمون آماده کنن. متقاضیا باید منابع، مباحث و قوانین اعلام شده برای رشته و صلاحیت مورد نظر خود را تهیه و مطالعه کنن.

منابع آزمون نظام مهندسی بسته به رشته و سال برگزاری آزمون متفاوته و برای هر دوره از آزمون توسط سایت وزارت راه و شهرسازی مواد آزمون نظام مهندسی به تفکیک رشته و به طور دقیق اطلاع رسانی می شه. بنابراین داوطلبا برای شرکت در آزمون نظام مهندسی سال 1400 باید به سایت های معتبر مراجعه کرده و از منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ با خبر بشن. حالا در ادامه این مقاله جدیدترین منابع معرفی شده برا رشته های مختلف آزمون نظام مهندسی رو توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ در رشته های مختلف

همون طور که گفته شد، آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی از رشته های مهندسی برگزار می شه و افراد زیادی در این آزمون شرکت می کنن. رشته های متفاوت آزمون نظام مهندسی رو در این قسمت برای آگاهی داوطلبای این آزمون قرار دادیم.

 

  1. آزمون نظام مهندسی رشته عمران

  2. آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات مکانیکی

  3. آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات برقی

  4. آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی

  5. آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری

  6. آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک

  7. آزمون نظام مهندسی رشته معماری

 

داوطلبایی که علاقمند به شرکت در آزمون نظام مهندسی در هر نوع رشته ای هستن، باید حداقل باید در رشته مورد نظر مدرک کارشناسی داشته باشن. به طور مثال، اگر داوطلبی قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری رو داره، باید مدرک کارشناسی نقشه برداری داشته باشه و اگر در این رشته تحصیل نکرده باشه، امکان ثبت نام برای آن وجود نداره.

 

منابع آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ماه

 

با توجه به اینکه هر ساله آزمون نظام مهندسی در رشته های ذکر شده برگزار می شه، سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir برای هر دوره از آزمون، منابع جدیدی رو اعلام می کنه. طبیعتاً منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ( محاسبات، نظارت و اجرا ) رشته تاسیسات مکانیکی ( طراحی و نظارت ) رشته تاسیسات برقی ( طراحی و نظارت ) رشته شهرسازی، رشته نقشه برداری، رشته ترافیک و رشته معماری ( طراحی، نظارت و اجرا ) متفاوت از همدیگه هستن.

 

مثل سال های گذشته، منابع آزمون نظام مهندسی 1400 هم توسط معاونت مسکن و ساختمان در سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام شد و داوطلبا می تونستن منابع آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ رو در این سایت به تفکیک رشته ها ببینن. در جدول زیر لیست مباحث آزمون نظام مهندسی ارائه شده بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی رو قرار دادیم.

 

مواد آزمونی نظام مهندسی اسفند 1400
رشته آزمونی لینک مشاهده مواد آزمونی
رشته برق منابع آزمون نظام مهندسی برق
رشته مکانیک منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک
رشته عمران منابع نظام مهندسی رشته عمران
رشته معماری منابع آزمون نظام مهندسی معماری
رشته نقشه برداری منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری
رشته ترافیک منابع آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک
رشته شهرسازی منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 


داوطلبا می تونن برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1400 و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون، به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات نظام مهندسی ۱۴۰۰

قبل از اینکه در رابطه با تعداد سوالات و زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی آشنا شوید، قصد داریم شما را با نکات اصلی این آزمون آشنا کنیم. آزمون نظام مهندسی برای تمام رشته ها به صورت کتاب بازه و شما می تونین در زمان شرکت در این آزمون کتاب های مباحث آزمون نظام مهندسی رو همراه خودتون ببرین.

 

آزمون نظام مهندسی رشته معماری طراحی به صورت تستی برگزار نمی شه.

 

سوالات این آزمون در تمامی رشته ها به جز رشته معماری طراحی به صورت تستی و چهار گزینه طرح میشه.

 

تمامی آزمون های تستی نظام مهندسی دارای نمره منفیه، به طوری که اگر شما یک سوال را غلط جواب بدین به میزان یک سوم (3/1) از نمره شما کم میشه.

 

تا به حال در هر دوره ای که آزمون نظام مهندسی برگزار شده، تعداد سوالات برای تمامی رشته 60 عدد بوده.

 

زمان آزمون نظام مهندسی با توجه به تفکیک رشته ها، متفاوته.

 

شما باید با توجه به زمان رشته خود برنامه ریزی درسی و زمانی مناسبی رو داشته باشین.

 

آمادگی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400

 

همونطور که گفته شد، تعداد سوالات نظام مهندسی 60 عدده و حداکثر زمان آزمون تستی نیز به شکلی هستش که شما می تونین حداکثر 4 دقیقه روی یک سوال سخت و محاسباتی زمان بذارین! پس اصلا روی کتاب باز بودن این آزمون حساب باز نکنین و کاملا مسلط در جلسه آزمون حاضر بشین. تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات هر آزمون در رشته های مختلف به شکل زیره :

 

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی
رشته / صلاحیت تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
برق ( طراحی) 60 سوال 180 دقیقه
برق ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
مکانیک ( طراحی ) 60 سوال 180 دقیقه
مکانیک ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
عمران ( اجرا ) 60 سوال 150 دقیقه
عمران ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
عمران ( محاسبات ) 60 سوال 240 دقیقه
معماری ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
معماری ( اجرا ) 60 سوال 150 دقیقه
نقشه برداری 60 سوال 180 دقیقه
ترافیک 60 سوال 120 دقیقه
شهرسازی 60 سوال 120 دقیقه

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

داوطلبای زیادی برای شرکت در این آزمون، در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی نام نویسی خودشون رو انجام میدن، اما فقط کسایی در این آزمون قبول می شن که حداقل به نیمی از سوال ها پاسخ درست بدن. یعنی حد نصاب نمره قبولی در این آزمون 50 درصد از نمره کله.  بنابراین برای مطالعه مباحث آزمون نظام مهندسی سال 1400 لازمه که موارد زیر رو رعایت کنین تا به نتیجه دلخواه خود برسین.

 

ابتدا با کمک مقالاتی که در این سایت قرار داده شده، منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رو به تفکیک رشته ثبت نامی خودتون به دقت بررسی کنین و اونا رو خریداری کنین.

 

به سال انتشار کتاب هایی که به عنوان منابع آزمون نظام مهندسی اسفند قرار داده می شه، دقت کرده و سعی کنید دقیقا مشابه همون سالی که توسط سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام شده استفاده کنین تا مطلبی از قلم نیفته.

 

منابع آزمون نظام مهندسی 1400 چیست؟

 

کتاب های خود را دسته بندی کنین. سعی کنین اول کتاب هایی رو بخونین که روی آن ها تسلط بیشتری دارین. اگر هم تسلط زیادی روی هیچ کدام از مباحث ندارید، نگران نباشید!

 

اگر تسلط کافی روی هیچ کدام از مباحث آزمون نظام مهندسی ندارین، بهتره ابتدا با مرور سوال های دوره های گذشته این آزمون، به مهم بودن مباحث پی ببرین. سعی کنید سوالات را کامل بررسی کنین تا متوجه بشین کدام سوال ها پرتکرار تر از سوال های دیگر هستن و این سوال های پرتکرار در کدام مباحث وجود دارن.

 

سعی کنید مباحث مهم و نکات پر تکرار رو نشانه گذاری کنین که در روزهای انتهایی و نزدیک به آزمون اونا رو مرور کنین.
دقت کنین، چندین بار با مرور سوالات، خودتون را محک بزنین. همچنین، زمان حل کردن یک سوال رو بگیرین تا آمادگی لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی رو پیدا کنین.

 

معمولا زمان مطالعه افراد برای خواندن مباحث آزمون نظام مهندسی اسفند کوتاهه، به همین خاطر باید در همین زمان کوتاه مطالعه خوبی رو انجام بدین . نگران نباشید ! اگه یک برنامه ریزی درست و مناسبی را پیش بگیرین، حتما موفق میشین.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامات شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی اردیبهشت و اسفند ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین می تونین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون عوض کانال تلگرامی تحصیلیکو بشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ برای آزمون نظام مهندسی باید از چه منابعی استفاده کنیم؟

✔️ داوطلبا باید منابعی که از طرف سازمان نظام مهندسی معرفی شده رو تهیه کنن که منابع هر آزمون در این مقاله هم گفته شده.

2- ✔️ شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی چیه؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با آزمون انتخابیه که سایر شرایط در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ برای آزمون نظام مهندسی چقدر زمان داریم؟

✔️ زمان آزمون نظام مهندسی برای رشته های مختلف متفاوته که در این مقاله زمان هر آزمون رو به تفکیک گفتیم.

منبع :

منابع آزمون نظام مهندسی اردبهشت و اسفند 1400 رشته های مختلف هر سال در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن به داوطلبا اطلاع رسانی میشه و داوطلبا باید با توجه به منابع معرفی شده رشتشون و بررسی تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات، خودشون رو برای حضور در این آزمون آماده کنن.

 

 

 

آزمون نظام مهندسی معمولا سالی دو بار در اسفند و مهر ماه توسط وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان برای داوطلبا برگزار می شه. هدف از برگزاری این آزمون ارائه پروانه اشتغال به افراد واجد شرایط، برای تاسیس شرکت های مهندسیه.

این دسته از داوطلبان باید با اطلاع از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ (نوبت اول و یا دوم) در فرصت بین زمان ثبت نام و زمان برگزاری این آزمون، خودشون رو برای حضور در جلسه آزمون آماده کنن. متقاضیا باید منابع، مباحث و قوانین اعلام شده برای رشته و صلاحیت مورد نظر خود را تهیه و مطالعه کنن.

منابع آزمون نظام مهندسی بسته به رشته و سال برگزاری آزمون متفاوته و برای هر دوره از آزمون توسط سایت وزارت راه و شهرسازی مواد آزمون نظام مهندسی به تفکیک رشته و به طور دقیق اطلاع رسانی می شه. بنابراین داوطلبا برای شرکت در آزمون نظام مهندسی سال 1400 باید به سایت های معتبر مراجعه کرده و از منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ با خبر بشن. حالا در ادامه این مقاله جدیدترین منابع معرفی شده برا رشته های مختلف آزمون نظام مهندسی رو توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ در رشته های مختلف

همون طور که گفته شد، آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی از رشته های مهندسی برگزار می شه و افراد زیادی در این آزمون شرکت می کنن. رشته های متفاوت آزمون نظام مهندسی رو در این قسمت برای آگاهی داوطلبای این آزمون قرار دادیم.

 

  1. آزمون نظام مهندسی رشته عمران

  2. آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات مکانیکی

  3. آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات برقی

  4. آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی

  5. آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری

  6. آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک

  7. آزمون نظام مهندسی رشته معماری

 

داوطلبایی که علاقمند به شرکت در آزمون نظام مهندسی در هر نوع رشته ای هستن، باید حداقل باید در رشته مورد نظر مدرک کارشناسی داشته باشن. به طور مثال، اگر داوطلبی قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری رو داره، باید مدرک کارشناسی نقشه برداری داشته باشه و اگر در این رشته تحصیل نکرده باشه، امکان ثبت نام برای آن وجود نداره.

 

منابع آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ماه

 

با توجه به اینکه هر ساله آزمون نظام مهندسی در رشته های ذکر شده برگزار می شه، سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir برای هر دوره از آزمون، منابع جدیدی رو اعلام می کنه. طبیعتاً منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ( محاسبات، نظارت و اجرا ) رشته تاسیسات مکانیکی ( طراحی و نظارت ) رشته تاسیسات برقی ( طراحی و نظارت ) رشته شهرسازی، رشته نقشه برداری، رشته ترافیک و رشته معماری ( طراحی، نظارت و اجرا ) متفاوت از همدیگه هستن.

 

مثل سال های گذشته، منابع آزمون نظام مهندسی 1400 هم توسط معاونت مسکن و ساختمان در سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام شد و داوطلبا می تونستن منابع آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ رو در این سایت به تفکیک رشته ها ببینن. در جدول زیر لیست مباحث آزمون نظام مهندسی ارائه شده بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی رو قرار دادیم.

 

مواد آزمونی نظام مهندسی اسفند 1400
رشته آزمونی لینک مشاهده مواد آزمونی
رشته برق منابع آزمون نظام مهندسی برق
رشته مکانیک منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک
رشته عمران منابع نظام مهندسی رشته عمران
رشته معماری منابع آزمون نظام مهندسی معماری
رشته نقشه برداری منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری
رشته ترافیک منابع آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک
رشته شهرسازی منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 


داوطلبا می تونن برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1400 و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون، به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات نظام مهندسی ۱۴۰۰

قبل از اینکه در رابطه با تعداد سوالات و زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی آشنا شوید، قصد داریم شما را با نکات اصلی این آزمون آشنا کنیم. آزمون نظام مهندسی برای تمام رشته ها به صورت کتاب بازه و شما می تونین در زمان شرکت در این آزمون کتاب های مباحث آزمون نظام مهندسی رو همراه خودتون ببرین.

 

آزمون نظام مهندسی رشته معماری طراحی به صورت تستی برگزار نمی شه.

 

سوالات این آزمون در تمامی رشته ها به جز رشته معماری طراحی به صورت تستی و چهار گزینه طرح میشه.

 

تمامی آزمون های تستی نظام مهندسی دارای نمره منفیه، به طوری که اگر شما یک سوال را غلط جواب بدین به میزان یک سوم (3/1) از نمره شما کم میشه.

 

تا به حال در هر دوره ای که آزمون نظام مهندسی برگزار شده، تعداد سوالات برای تمامی رشته 60 عدد بوده.

 

زمان آزمون نظام مهندسی با توجه به تفکیک رشته ها، متفاوته.

 

شما باید با توجه به زمان رشته خود برنامه ریزی درسی و زمانی مناسبی رو داشته باشین.

 

آمادگی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400

 

همونطور که گفته شد، تعداد سوالات نظام مهندسی 60 عدده و حداکثر زمان آزمون تستی نیز به شکلی هستش که شما می تونین حداکثر 4 دقیقه روی یک سوال سخت و محاسباتی زمان بذارین! پس اصلا روی کتاب باز بودن این آزمون حساب باز نکنین و کاملا مسلط در جلسه آزمون حاضر بشین. تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات هر آزمون در رشته های مختلف به شکل زیره :

 

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی
رشته / صلاحیت تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
برق ( طراحی) 60 سوال 180 دقیقه
برق ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
مکانیک ( طراحی ) 60 سوال 180 دقیقه
مکانیک ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
عمران ( اجرا ) 60 سوال 150 دقیقه
عمران ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
عمران ( محاسبات ) 60 سوال 240 دقیقه
معماری ( نظارت ) 60 سوال 150 دقیقه
معماری ( اجرا ) 60 سوال 150 دقیقه
نقشه برداری 60 سوال 180 دقیقه
ترافیک 60 سوال 120 دقیقه
شهرسازی 60 سوال 120 دقیقه

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

داوطلبای زیادی برای شرکت در این آزمون، در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی نام نویسی خودشون رو انجام میدن، اما فقط کسایی در این آزمون قبول می شن که حداقل به نیمی از سوال ها پاسخ درست بدن. یعنی حد نصاب نمره قبولی در این آزمون 50 درصد از نمره کله.  بنابراین برای مطالعه مباحث آزمون نظام مهندسی سال 1400 لازمه که موارد زیر رو رعایت کنین تا به نتیجه دلخواه خود برسین.

 

ابتدا با کمک مقالاتی که در این سایت قرار داده شده، منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رو به تفکیک رشته ثبت نامی خودتون به دقت بررسی کنین و اونا رو خریداری کنین.

 

به سال انتشار کتاب هایی که به عنوان منابع آزمون نظام مهندسی اسفند قرار داده می شه، دقت کرده و سعی کنید دقیقا مشابه همون سالی که توسط سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام شده استفاده کنین تا مطلبی از قلم نیفته.

 

منابع آزمون نظام مهندسی 1400 چیست؟

 

کتاب های خود را دسته بندی کنین. سعی کنین اول کتاب هایی رو بخونین که روی آن ها تسلط بیشتری دارین. اگر هم تسلط زیادی روی هیچ کدام از مباحث ندارید، نگران نباشید!

 

اگر تسلط کافی روی هیچ کدام از مباحث آزمون نظام مهندسی ندارین، بهتره ابتدا با مرور سوال های دوره های گذشته این آزمون، به مهم بودن مباحث پی ببرین. سعی کنید سوالات را کامل بررسی کنین تا متوجه بشین کدام سوال ها پرتکرار تر از سوال های دیگر هستن و این سوال های پرتکرار در کدام مباحث وجود دارن.

 

سعی کنید مباحث مهم و نکات پر تکرار رو نشانه گذاری کنین که در روزهای انتهایی و نزدیک به آزمون اونا رو مرور کنین.
دقت کنین، چندین بار با مرور سوالات، خودتون را محک بزنین. همچنین، زمان حل کردن یک سوال رو بگیرین تا آمادگی لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی رو پیدا کنین.

 

معمولا زمان مطالعه افراد برای خواندن مباحث آزمون نظام مهندسی اسفند کوتاهه، به همین خاطر باید در همین زمان کوتاه مطالعه خوبی رو انجام بدین . نگران نباشید ! اگه یک برنامه ریزی درست و مناسبی را پیش بگیرین، حتما موفق میشین.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامات شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی اردیبهشت و اسفند ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین می تونین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون عوض کانال تلگرامی تحصیلیکو بشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ برای آزمون نظام مهندسی باید از چه منابعی استفاده کنیم؟

✔️ داوطلبا باید منابعی که از طرف سازمان نظام مهندسی معرفی شده رو تهیه کنن که منابع هر آزمون در این مقاله هم گفته شده.

2- ✔️ شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی چیه؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با آزمون انتخابیه که سایر شرایط در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ برای آزمون نظام مهندسی چقدر زمان داریم؟

✔️ زمان آزمون نظام مهندسی برای رشته های مختلف متفاوته که در این مقاله زمان هر آزمون رو به تفکیک گفتیم.

منبع : مواد آزمون نظام مهندسی



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبای شرکت کننده آزمون ورود به حرفه مهندسان 1400 باید برای اطلاع از ساعت و محل حوزه امتحانی در زمان تعیین شده کارت ورود به جلسه آزمون خودشون رو دریافت کنن. کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ حدودا چند روز قبل از برگزاری آزمون در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن صادر میشه.

 

 

شرکت کننده های آزمون ورود به حرفه مهندسان، معماران تجربی و کاردان های فنی رشته های عمران، معماری، مکانیک، برق، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک باید برای گرفتن پروانه فعالیت حرفه ای خودشون، در این آزمون پذیرفته شده و سپس در سازمان نظام مهندسی عضو بشن.

همونطور که گفتیم، این دسته از داوطلبا باید چند روز پیش از برگزاری آزمون نظام مهندسی 1400 کارت ورود به جلسه خود را از طریق سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسان دریافت کنن. دریافت این کارت به دو دلیل مهمه، چرا؟ اول اینکه داوطلبا ساعت برگزاری و آدرس حوزه خودشون رو باید از طریق این کارت دریافت کنن و همچنین برای ورود به حوزه امتحانی باید این کارت رو همراه داشته باشن.

نکته مهمی که وجود داره اینه که اگه شما در بخش های مختلف یک آزمون شرکت کرده باشین، مثلا هم در طراحی هم نظارت و هم اجرا، برای هر کدوم باید کارت ورود به جلسه مجزایی دریافت کنین، اما از اونجایی که خیلی از داوطلبا نمی دونن کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ چه زمانی صادر میشه در ادامه این مقاله، در این باره توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰

متقاضیانی که در آزمون نظام مهندسی سال جاری ثبت نام کرده ان، باید با اطلاع از تاریخ برگزاری آزمون رشته و صلاحیت انتخابی، در زمان مقرر در حوزه امتحانی خود حاضر شده و در آزمون ورود به حرفه مهندسان اسفند ۱۴۰۰ شرکت کنند. کارت ورود به جلسه ازمون نظام مهندسی اسفند سال ۱۴۰۰ چند روز قبل از برگزاری آزمون منتشر میشه و داوطلبا با ورود به ثبت نام آزمون نظام مهندسی می تونن اون رو دریافت کنن.

 

 

هنوز تاریخ انتشار کارت ورود به جلسه اسفند 1400 مشخص نشده است. به محض اعلام زمان دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارت ورود به جلسه آزمون معمولا چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی از طریق سامانه اینترنتی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منتشر میشه. زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی رو هم اینجا گذاشتیم. 

 

حرفه / رشته زمان انتشار کارت آزمون نظام مهندسی زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی
مهندسان / تمامی رشته ها اعلام خواهد شد اعلام خواهد شد
کاردان های فنی اعلام خواهد شد اعلام خواهد شد
معماران تجربی اعلام خواهد شد اعلام خواهد شد

 

به محض اینکه زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند 1400 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم. داوطلبایی که تمایل دارن بدونن دقیقا این آزمون چه زمانی برگزار میشه، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۱۴۰۰

داوطلبایی ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال 1400 رو انجام دادن، باید پیگیر اطلاعیه های سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی باشن تا از زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در زمان درستی مطلع بشن.

 

 

آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۱۴۰۰ در تاریخ 29 تا 31 اردیبهشت ماه برگزار شد.

 

این کارت یک هفته پیش از آزمون در سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir منتشر شد و داوطلبای متقاضی تونستن با ورود به این سایت و وارد کردن اطلاعات لازم کارت ورود به جلسشون رو دریافت کنن. طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آزمون نظام مهندسی 1400 در تاریخ 29 تا 31 اردیبهشت برگزار و کارت این آزمون نیز در تاریخ 26 اردیبهشت منتشر شد.

 

داوطلبایی که تمایل دارن اطلاعاتی درباره چگونگی دریافت و زمان مشاهده نتیجه آزمون نظام مهندسی داشته باشن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

تاریخ برگزاری آزمون هر رشته نظام مهندسی و صلاحیت در زمان نام نویسی و در دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی به داوطلبان اطلاع رسانی میشه، اما ساعت دقیق آغاز آزمون و حوزه امتحانی هر داوطلب، در کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی مشخص خواهد شد که داوطلبا باید بهش توجه زیادی داشته باشن.

 

متقاضیا و شرکت کننده های آزمون ورود به حرفه مهندسان سال 1400 و کاردان های فنی و معماران تجربی باید در روز آزمون پرینت (نسخه چاپی) کارت ورود به جلسه خود را با مدارک شناسایی خودشون به همراه داشته باشن تا بتونن وارد حوزه امتحانی شده و در این آزمون شرکت کنن.

 

به داوطلبای آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ توصیه می کنیم که در روز های باقی مونده تا زمان برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان خودشون، برای سنجش اطلاعات آشنایی هر چه بیشتر و بهتر با سطح طراحی سوالات آزمون رشته مورد نظرشون، نمونه سوالای سال های گذشته مربوط به این آزمون رو دانلود و بررسی کنن.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تمام سوالات و ابهامای شما در خصوص زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ جواب بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تمام سوالای خودتون رو بپرسین. داوطلبای این آزمون می تونن، برای دریافت به موقع و سریع اخبار مربوط به این آزمون در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن.

 

داوطلبای که تصمیم گرفتن در آزمون های نظام مهندسی سال بعد شرکت کنن، برای اطلاع از آخرین منابع منتشر شده برای این آزمون، می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ این کارت چند روز قبل از برگزاری آزمون منتشر میشه که زمان دقیق اون در این مقاله گفته میشه.

2- ✔️ آیا داوطلبی که در چند بخش یک آزمون شرکت کرده باشه، فقط نیاز به دریافت یک کارت ورود به جلسه داره؟

✔️ همون طورکه در این مقاله توضیح داده شده، داوطلبا برای شرکت در هر بخش باید کارت ورود به جلسه مجزایی بگیرن.

3- ✔️ کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی در چه سایتی منتشر میشه؟

✔️ این کارت در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن منتشر میشه که آدرس اون در این مقاله گفته شده.

منبع : تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

منابع آزمون نظام مهندسی رشته معماری ۱۴۰۰ هر سال توسط سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام میشه که این منابع برای سه صلاحیت اجرا، طراحی و نظارت متفاوته و داوطلبا باید جدید ترین منابع معرفی شده مربوط به آزمون مد نظر خودشون رو مطالعه کنن. مواد امتحانی این آزمون هم زمان ثبت نام داوطلبا در سایت مربوطه منتشر میشه.

 

 

آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی برگزار می شه که رشته معماری یکی از رشته های پرطرفدار این آزمونه که هر سال داوطبای زیادی متقاضی ثبت نام در این آزمون هستن. اون دسته از داوطلبایی که واجد شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400 بوده و موفق به نام نویسی شدن، باید منابع تعیین شده رشته انتخابی خود را تهیه کرده و با مطالعه مباحث مذکور آمادگی لازم را برای آزمون کسب کنن.

همون که گفتیم، داوطلبای متقاضی رشته معماری باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی معماری ۱۴۰۰ در هر رشته رو داشته باشن. با توجه به اینکه منابع آزمون نظام مهندسی معماری می تونه در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه ما در ادامه این مقاله به روز ترین منابع معرفی شده برای آزمون نظام مهندسی معماری 1400 برای هر سه صلاحیت رو گفتیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی معماری ۱۴۰۰

داوطلبان آزمون نظارت در رشته معماری باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رو داشته باشن. فارغ التحصیلان رشته معماری متقاضی شرکت در آزمون نظام مهندسی، باید آمادگی لازم رو برای شرکت در جلسه آزمون داشته و بتونن حد نصاب تعریف شده برای پذیرش در این آزمون را کسب کنن.

 

همون طور که گفته شد، این منابع از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه و ممکنه منابع آزمون نظام مهندسی معماری در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه. در جدول زیر به روز ترین منابع آزمون نظام مهندسی معماری رو گذاشتیم که به محض تغییر در این منابع معرفی شده این جدول به روزرسانی میشه. قابل ذکره که این منابع آزمون برای مرداد سال 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه منبع جدید، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته معماری - نظارت

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته معماری ( نظارت )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث سوم: ( حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق ) 1395
مبحث چهارم( الزامات عمومی ساختمان) 1396
مبحث پنجم ( مصالح و فرآورده‌ های ساختمانی ) 1396
مبحث هفتم ( پی و پی‌ سازی ) 1392
مبحث هشتم ( طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی ) 1392
مبحث نهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های بتن ‌آرمه ) – ویرایش چهارم ، چاپ دوم به بعد 1392 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث دهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی ) 1392 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث یازدهم ( طرح و اجرای صنعتی ساختمان ) 1392
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث سیزدهم ( طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان ها ) 1395
مبحث چهاردهم ( تأسیسات مکانیکی ) 1396 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث پانزدهم ( آسانسورها و پلکان برقی ) 1392
مبحث شانزدهم (تأسیسات بهداشتی) 1396
مبحث هفدهم (لوله‌ کشی گاز طبیعی) 1389
مبحث هجدهم ( عایق‌ بندی و تنظیم صدا) 1396
مبحث نوزدهم ( صرفه‌ جویی در مصرف انرژی) 1389
مبحث بیستم (علائم و تابلوها) 1396
مبحث بیست و یکم (پدافند غیر عامل) 1395
مبحث بیست و دوم (مراقبت و نگهداری از ساختمانها) 1392
راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمانهای فولادی (بخش های نظارت و اجرا) 1390
مکانیک خاک ، گودبرداری، پی سازی و سازه های نگهبان -
روش ها و مسائل اجرایی ساخت و ساز در مراحل مختلف و نقشه های جزئیات اجرایی ساختمان ها -
قوانین مرتبط با صنعت بیمه، مالیات و کار -
مقررات، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و ساز -
قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی مرتبط با انواع قراردادها و پیمان ها -
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته معماری - طراحی 

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته معماری ( طراحی )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث سوم: ( حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق ) 1395
مبحث چهارم( الزامات عمومی ساختمان) 1396
مبحث هشتم ( طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی ) 1392
مبحث یازدهم ( طرح و اجرای صنعتی ساختمان ) 1392
مبحث پانزدهم ( آسانسورها و پلکان برقی ) 1392
مبحث هجدهم ( عایق‌بندی و تنظیم صدا ) 1396
مبحث نوزدهم ( صرفه‌جویی در مصرف انرژی) 1389
مبحث بیستم (علائم و تابلوها) 1396
مبحث بیست و یکم (پدافند غیر عامل) 1395
مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری -
مبانی طراحی معماری -
جزئیات اجرایی ساختمان -
ضوابط بلند مرتبه سازی -
ضوابط مقررات شهرسازی و معماری برای معلولین -

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته معماری - اجرا

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته معماری ( اجرا )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث سوم ( حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق ) 1395
مبحث چهارم ( الزامات عمومی ساختمان ) 1396
مبحث پنجم ( مصالح و فرآورده‌ های ساختمانی ) 1396
مبحث ششم ( بارهای وارد بر ساختمان ) 1392 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث هفتم ( پی و پی‌ سازی ) 1392
مبحث هشتم ( طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی ) 1392
مبحث نهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های بتن ‌آرمه ) – ویرایش چهارم ، چاپ دوم به بعد 1392 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث دهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی ) 1392 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث یازدهم ( طرح و اجرای صنعتی ساختمان ) 1392
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث سیزدهم ( طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان ها ) 1395
مبحث چهاردهم ( تأسیسات مکانیکی ) 1396 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث شانزدهم ( تأسیسات بهداشتی ) 1396
مبحث هفدهم ( لوله کشی گاز طبیعی ) 1389
مبحث هجدهم ( عایق‌بندی و تنظیم صدا ) 1396
مبحث نوزدهم ( صرفه‌جوئی در مصرف انرژی ) 1389
مبحث بیستم ( علائم و تابلو ها ) 1396
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) 1395
مبحث بیست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ ها ) 1392
راهنمای صرفه‌جویی در مصرف انرژی 1392
راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان های فولادی ( بخش ‌های نظارت و اجرا ) 1390
مکانیک خاک ، گود برداری ، پی سازی و سازه ‌های نگهبان -
ماشین آلات ساختمانی و آشنایی با نحوه عملکرد ، بهره برداری و نگهداری از ماشین آلات -
روش ها و مسائل اجرایی ساخت و ساز در مراحل مختلف و نقشه های جزئیات اجرایی ساختمان -
ضوابط و مقررات مربوط به نظام فنی و اجرائی کشور -
مقررات ، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت ساز و امور قراردادها -
قوانین مرتبط با صنعت بیمه و مالیات و کار -
مقررات ، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و ساز -
قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی مرتبط با انواع قرارداد و پیمان ها -
مدیریت ساخت و نظام برنامه ریزی و کنترل پروژه -
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

داوطلبا می تونن برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1400 و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون، به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

تعداد سوال و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی معماری ۱۴۰۰

تعداد سوال های آزمون نظام مهندسی رشته معماری 60 سواله و زمان پاسخگویی به سوالات بر اساس نوع آزمون متفاوت اعلام شده. تعداد سوال ها و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون های نظام مهندسی معماری در جدول زیر برای داوطلبای این آزمون نوشته شده که به محض تغییر این جدول به روز رسانی میشه. معمولا اطلاعات مربوط به آزمون نظام مهندسی بعد از تمام شدن زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای اطلاع داوطلبا در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir اعلام میشه.

 

رشته آزمون نظام مهندسی تعداد سوالات  زمان پاسخگویی به کل سوالات
رشته معماری - اجرا 60 150 دقیقه
رشته معماری - نظارت 60 150 دقیقه
رشته معماری - طراحی - 480 دقیقه

 

لازم به ذکره که، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به کل سوالات بر اساس اطلاعیه منتشر شده برای آزمون مرداد 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزازی آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

مشاوره منابع آزمون نظام مهندسی معماری ۱۴۰۰

با توجه به عملکرد هر ساله آزمون نظام مهندسی معمولا مشاهده کردیم که بعضی از سوالات موجود در آزمون های نظام مهندسی رشته معماری به اشکال مختلف در آزمون ورود به حرفه مهندسان در هر دوره تکرار می شن. داوطلبا می تونن با مطالعه سوالات سال های گذشته آزمون نظام مهندسی معماری آمادگی بیشتری برای پذیرش در این آزمون داشته باشن. 

 

داوطلبان آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ رشته معماری می تونن، علاوه بر مطالعه منابع و مباحث آزمون ورود به حرفه مهندسان، نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون های سالای گذشته رو دانلود کنن و با بررسی سطح دشواری سوالات، روش های طراحی سوالات مربوط به مباحث پر تکرار، آمادگی بهتری برای این آزمون کسب کنن.

 

آزمون های ورود به حرفه مهندسان دو بار در سال برگزار میشه و زمان اعلام منابع این آزمون در سال 1400 هنوز مشخص نیست و در صورت مشخص شدن تاریخ دقیق، در سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام میشه. همونطور که گفتیم، به محض اعلام منابع آزمون دوم سال 1400 در این مقاله برای داوطبا به طور کامل اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی رشته معماری ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین برای دریافت تمامی اطلاعیه های مربوط به این آزمون می تونین در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو باشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ از کجا می تونیم به منابع آزمون نظام مهندسی معماری دسترسی داشته باشیم؟

✔️ این منابع در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که در این مقاله هم این منابع قرار داده شده.

2- ✔️ آیا منابع آزمون نظارت با اجرا رشته معماری با هم یکیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، منابع صلاحیت های مختلف با هم متفاوته.

3- ✔️ در صورتی که در آزمون نظام مهندسی یک دوره قبول نشدیم، می تونیم از منابع اون دوره برای دوره بعد استفاده کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، امکان تغییر در منابع معرفی شده برای هر دوره وجود داره.

منبع : منابع آزمون نظام مهندسی رشته معماری



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

متقاضیایی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک ۱۴۰۰ رو دارن، منابع این آزمون هر سال توسط سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام میشه که منابع این آزمون با توجه به رشته های نظارت و طراحی و اجرا متفاوته، داوطلبای این آزمون باید جدید ترین منابع مربوط به آزمون مد نظر خودشون رو در سایت مربوطه مشاهده کنن.

 

 

آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی برگزار می شه که رشته برق یکی از رشته های پرطرفدار این آزمونه که هر سال داوطبای زیادی متقاضی ثبت نام در این آزمون هستن. اون دسته از داوطلبایی که واجد شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400 بوده و موفق به نام نویسی شدن، باید منابع تعیین شده رشته انتخابی خود را تهیه کرده و با مطالعه مباحث مذکور آمادگی لازم را برای آزمون کسب کنن.

داوطلبای متقاضی رشته برق باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی برق 1400 در هر رشته رو داشته باشن. با توجه به اینکه منابع آزمون نظام مهندسی برق می تونه در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه، ما در ادامه این مقاله به روز ترین منابع معرفی شده برای آزمون نظام مهندسی برق ۱۴۰۰ برای هر سه صلاحیت رو توضیح دادیم. پس تا آخر مقاله همراه ما باشین!

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق ۱۴۰۰

داوطلبان آزمون نظارت در رشته برق باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رو داشته باشن. فارغ التحصیلان رشته برق و متقاضی شرکت در آزمون نظام مهندسی، باید آمادگی لازم رو برای شرکت در جلسه آزمون داشته و بتونن حد نصاب تعریف شده برای پذیرش در این آزمون را کسب کنن.

 

همون طور که گفته شد، این منابع از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه و ممکنه منابع آزمون نظام مهندسی برق در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه. در جدول زیر به روز ترین منابع آزمون نظام مهندسی برق در صلاحیت نظارت و طراحی و اجرا رو گذاشتیم که به محض تغییر در این منابع معرفی شده این جدول به روزرسانی میشه. قابل ذکره که این منابع آزمون برای مرداد سال 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه منبع جدید، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق صلاحیت نظارت ۱۴۰۰

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق ( نظارت )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث اول ( تعاریف ) 1392
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث سوم ( حفاظت ساختمانها در مقابل حریق ) 1395
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث سیزدهم ( طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان ‌ها ) 1395
مبحث پانزدهم ( آسانسورها و پلکان­ برقی ) 1392
مبحث نوزدهم ( صرفه‌جویی در مصرف انرژی ) 1389
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) 1395
مبحث بیست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان ) 1392
کتاب های راهنمای مباحث مقررات ملّی ساختمان -
نشریه ۱۱۰-۱ و ۱۱۰-۲ سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور -
اطلاعات عمومی مهندسی مرتبط به تاسیسات برقی و الزامات آن ، مراجع علمی و فنی معتب -
مسائل مربوط به اجرا و نظارت تاسیسات برقی در ساختمان ‌ها -
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق صلاحیت طراحی ۱۴۰۰

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق ( طراحی )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث اول ( تعاریف ) 1392
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث سوم ( حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق ) 1395
مبحث سیزدهم ( طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ ها ) 1395
مبحث پانزدهم ( آسانسورها و پلکان­ برقی ) 1392
مبحث نوزدهم ( صرفه‌جویی در مصرف انرژی ) 1389
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) 1395
مبحث بیست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان ها ) 1392
کتاب­ های راهنمای مباحث مقررات ملّی ساختمان -
 نشریه ۱۱۰-۱ و ۱۱۰-۲ سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور -
 اطلاعات عمومی مهندسی مرتبط با تاسیسات برقی و الزامات آن ، مراجع علمی و فنی معتبر -
 مسائل مربوط به طراحی تاسیسات برقی در ساختمان‌ ها -
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق صلاحیت اجرا ۱۴۰۰

 

مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث اول ( تعاریف )
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث سوم ( حفاظت ساختمانها در مقابل حریق ) 1395
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث سیزدهم ( طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان ‌ها ) 1395
مبحث پانزدهم ( آسانسورها و پلکان­ برقی ) 1392
مبحث نوزدهم ( صرفه‌جویی در مصرف انرژی ) 1389
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) 1395
مبحث بیست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان ) 1392
کتاب های راهنمای مباحث مقررات ملّی ساختمان -
نشریه ۱۱۰-۱ و ۱۱۰-۲ سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور -
قرارداد ها و شرایط عمومی و خصوصی مرتبط با انواع قرارداد ها و پیمان‌ها -
قوانین مرتبط با صنعت بیمه، مالیات و کار  -
مدیریت ساخت و نظام برنامه‌ریزی و کنترل پروژه -
ماشین­ آلات ساختمانی و آشنایی با نحوه عملکرد، بهره­ برداری و نگهداری آنها -
مقررات، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها و امور قراردادها -
مسائل مربوط به اجرا و نظارت تاسیسات برقی در ساختمان‌ها -
نشریه شماره ۳۹۳- نقشه‌های جزئیات اجرایی تیپ تاسیسات الکتریکی ساختمان -
آئین‌نامه تکمیلی تعرفه برق و ضوابط واگذاری انشعاب برق -
آئین‌نامه حفاظتی تاسیسات الکتریکی در کارگاه‌ها مصوب شورای عالی حفاظت فنی -

 

داوطلبا می تونن برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1400 و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون، به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

تعداد سوال و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی برق ۱۴۰۰

تعداد سوال های آزمون نظام مهندسی رشته برق - نظارت و برق - طراحی و اجرا 60 سواله و زمان پاسخگویی به سوالات این آزمون نظارت 150 دقیقه و آزمون طراحی 195 دقیقه و برای آزمون اجرا 150 دقیقه اعلام شده. تعداد سوال ها و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی برق در جدول زیر برای داوطلبای این آزمون نوشته شده که به محض تغییر این جدول به روز رسانی میشه. معمولا اطلاعات مربوط به آزمون نظام مهندسی بعد از تمام شدن زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای اطلاع داوطلبا در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir اعلام میشه.

 

رشته آزمون نظام مهندسی تعداد سوالات  زمان پاسخگویی به کل سوالات
رشته برق - نظارت 60 150 دقیقه
رشته برق - طراحی 60 195 دقیقه
رشته برق - اجرا 60 150 دقیقه

 

لازم به ذکره که، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به کل سوالات بر اساس اطلاعیه منتشر شده برای آزمون مرداد 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره منابع آزمون نظام مهندسی برق صلاحیت نظارت ۱۴۰۰

با توجه به عملکرد هر ساله آزمون نظام مهندسی معمولا مشاهده کردیم که بعضی از سوالات موجود در آزمون های نظام مهندسی رشته برق به اشکال مختلف در آزمون ورود به حرفه مهندسان در هر دوره تکرار می شن. داوطلبا می تونن با مطالعه سوالات سال های گذشته آزمون نظام مهندسی برق آمادگی بیشتری برای پذیرش در این آزمون داشته باشن. 

 

داوطلبان آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ رشته برق می تونن، علاوه بر مطالعه منابع و مباحث آزمون ورود به حرفه مهندسان، نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون های سالای گذشته رو دانلود کنن و با بررسی سطح دشواری سوالات، روش های طراحی سوالات مربوط به مباحث پر تکرار، آمادگی بهتری برای این آزمون کسب کنن.

 

آزمون های ورود به حرفه مهندسان دو بار در سال برگزار میشه و زمان اعلام منابع این آزمون در سال 1400 هنوز مشخص نیست و در صورت مشخص شدن تاریخ دقیق، در سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام میشه. همونطور که گفتیم، به محض اعلام منابع آزمون دوم سال 1400 در این مقاله برای داوطبا به طور کامل اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین برای دریافت تمامی اطلاعیه های مربوط به این آزمون می تونین در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو باشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ از کجا می تونیم به منابع آزمون نظام مهندسی برق دسترسی داشته باشیم؟

✔️ این منابع در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که در این مقاله هم این منابع قرار داده شده.

2- ✔️ آیا منابع آزمون نظارت با طراحی رشته برق با هم یکیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، منابع صلاحیت های مختلف با هم متفاوته.

3- ✔️ در صورتی که در آزمون نظام مهندسی یک دوره قبول نشدیم، می تونیم از منابع اون دوره برای دوره بعد استفاده کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده امکان تغییر در منابع معرفی شده برای هر دوره وجود داره.

منبع : منابع آزمون نظام مهندسی نظارت برق



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

منابع آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری ۱۴۰۰ هر سال توسط سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که داوطلبا باید جدید ترین منابع معرفی شده مربوط به آزمون مد نظر خودشون رو مطالعه کنن. همجنین، داوطلبا مواد امتحانی این آزمون هم زمان ثبت نام داوطلبا در سایت مربوطه منتشر میشه.

 

 

آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی برگزار می شه که رشته نقشه برداری یکی از رشته های پرطرفدار این آزمونه که هر سال داوطبای زیادی متقاضی ثبت نام در این آزمون هستن. اون دسته از داوطلبایی که واجد شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400 بوده و موفق به نام نویسی شدن، باید منابع تعیین شده رشته انتخابی خود را تهیه کرده و با مطالعه مباحث مذکور آمادگی لازم را برای آزمون کسب کنن.

همونطور که گفتیم، داوطلبای متقاضی رشته نقشه برداری باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری ۱۴۰۰ در هر رشته رو داشته باشن. با توجه به اینکه منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری می تونه در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه ما در ادامه این مقاله به روز ترین منابع معرفی شده برای آزمون نظام مهندسی نقشه برداری 1400 برای هر سه صلاحیت رو گفتیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری ۱۴۰۰

داوطلبان آزمون نظارت در رشته نقشه برداری باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رو داشته باشن. فارغ التحصیلان رشته نقشه برداری و متقاضی شرکت در آزمون نظام مهندسی، باید آمادگی لازم رو برای شرکت در جلسه آزمون داشته و بتونن حد نصاب تعریف شده برای پذیرش در این آزمون را کسب کنن.

 

همون طور که گفته شد، این منابع از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه و ممکنه منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه. در جدول زیر به روز ترین منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری رو گذاشتیم که به محض تغییر در این منابع معرفی شده این جدول به روزرسانی میشه. قابل ذکره که این منابع آزمون برای مرداد سال 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه منبع جدید، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث اول ( تعاریف ) 1392
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیر عامل ) 1395
دستورالعمل های تیپ و تعرفه خدمات نقشه برداری ( ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور ) -
نقشه برداری عمومی ( شامل مفاهیم پایه ، روش های و ابزارهای فاصله یابی ، زاویه یابی و ترازیابی و تعیین موقعیت ) -
 نقشه برداری و پیاده سازی املاک و معابر -
نقشه برداری مسیر و محاسبات احجام خاکی -
 نقشه برداری ساختمانی و ثبتی و کاداستر -
 ژئودزی و تعیین موقعیت ماهواره ای ( شامل مفاهیم پایه، سطوح مبنا و دستگاه های مختصات ، سیستم های تصویر ، منابع خطاها ، مدل ها و روش های تعیین موقعیت ) -
 خطاها و محاسبات سرشکنی در نقشه برداری -
فتوگرامتری و سنجش از دور -
کارتوگرافی و سامانه های اطلاعات مکانی -
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

داوطلبا می تونن برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1400 و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون، به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

تعداد سوال و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداری ۱۴۰۰

تعداد سوال های آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری 60 سواله و زمان پاسخگویی به سوالات این آزمون 180 دقیقه اعلام  شده. تعداد سوال ها و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداری در جدول زیر برای داوطلبای این آزمون نوشته شده که به محض تغییر این جدول به روز رسانی میشه. معمولا اطلاعات مربوط به آزمون نظام مهندسی بعد از تمام شدن زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای اطلاع داوطلبا در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir اعلام میشه.

 

رشته آزمون نظام مهندسی تعداد سوالات  زمان پاسخگویی به کل سوالات
رشته نقشه برداری - طراحی 60 180 دقیقه

 

لازم به ذکره که، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به کل سوالات بر اساس اطلاعیه منتشر شده برای آزمون مرداد 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزازی آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری ۱۴۰۰

با توجه به عملکرد هر ساله آزمون نظام مهندسی معمولا مشاهده کردیم که بعضی از سوالات موجود در آزمون های نظام مهندسی رشته نقشه برداری به اشکال مختلف در آزمون ورود به حرفه مهندسان در هر دوره تکرار می شن. داوطلبا می تونن با مطالعه سوالات سال های گذشته آزمون نظام مهندسی نقشه برداری آمادگی بیشتری برای پذیرش در این آزمون داشته باشن. 

 

داوطلبان آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ رشته نقشه برداری می تونن، علاوه بر مطالعه منابع و مباحث آزمون ورود به حرفه مهندسان، نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون های سالای گذشته رو دانلود کنن و با بررسی سطح دشواری سوالات، روش های طراحی سوالات مربوط به مباحث پر تکرار، آمادگی بهتری برای این آزمون کسب کنن.

 

آزمون های ورود به حرفه مهندسان دو بار در سال برگزار میشه و زمان اعلام منابع این آزمون در سال 1400 هنوز مشخص نیست و در صورت مشخص شدن تاریخ دقیق، در سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام میشه. همونطور که گفتیم، به محض اعلام منابع آزمون دوم سال 1400 در این مقاله برای داوطبا به طور کامل اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین برای دریافت تمامی اطلاعیه های مربوط به این آزمون می تونین در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو باشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ از کجا می تونیم به منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری دسترسی داشته باشیم؟

✔️ این منابع در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که در این مقاله هم این منابع قرار داده شده.

2- ✔️ آیا منابع آزمون رشته نقشه برداری هر سال با هم یکیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده منابع این آزمون در هر سال با هم متفاوته.

3- ✔️ در صورتی که در آزمون نظام مهندسی یک دوره قبول نشدیم، می تونیم از منابع اون دوره برای دوره بعد استفاده کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، امکان تغییر در منابع معرفی شده برای هر دوره وجود داره.

منبع : منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری 1400



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

منابع آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی ۱۴۰۰ هر سال توسط سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که داوطلبا باید جدید ترین منابع معرفی شده مربوط به آزمون مد نظر خودشون رو مطالعه کنن و لازم به ذکره که مواد امتحانی این آزمون هم زمان ثبت نام داوطلبا در سایت مربوطه منتشر میشه.

 

 

آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی برگزار می شه که رشته شهرسازی یکی از رشته های پرطرفدار این آزمونه که هر سال داوطبای زیادی متقاضی ثبت نام در این آزمون هستن. اون دسته از داوطلبایی که واجد شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400 بوده و موفق به نام نویسی شدن، باید منابع تعیین شده رشته انتخابی خود را تهیه کرده و با مطالعه مباحث مذکور آمادگی لازم را برای آزمون کسب کنن.

داوطلبای متقاضی رشته شهرسازی باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی ۱۴۰۰ در هر رشته رو داشته باشن. با توجه به اینکه منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی می تونه در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه، ما در ادامه این مقاله به روز ترین منابع معرفی شده برای آزمون نظام مهندسی شهرسازی 1400 برای هر سه صلاحیت رو توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی ۱۴۰۰

داوطلبان آزمون نظارت در رشته شهرسازی باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی سال 1400 رو داشته باشن. همون طور که گفته شد، این منابع از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه و ممکنه منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی در هر دوره با دوره قبل برگزاری این آزمون متفاوت باشه.

 

همون طور که گفته شد، این منابع از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه و ممکنه منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه. در جدول زیر به روز ترین منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی رو گذاشتیم که به محض تغییر در این منابع معرفی شده این جدول به روزرسانی میشه. قابل ذکره که این منابع آزمون برای مرداد سال 1400 منتشر هستش و در صورت انتشار هر گونه منبع جدید، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث اول ( تعاریف ) 1392
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث چهارم ( الزامات عمومی ساختمان ) 1396
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث بیستم ( علائم و تابلوها ) 1396
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیر عامل ) 1395
مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران -
کتاب بازآفرینی شهری پایدار در محدوده ها و محله های ناکارآمد شهری 1397
آئین نامه طراحی راه های شهری ( ۱۲ جلدی ) -
آئین نامه طرح هندسی راه های ایران -
قرارداد همسان شماره ۱۲ ( تهیه طرح های توسعه و عمران، حوزه نفوذ و تفضیلی شهرها ) -
قرارداد همسان شماره ۱۹ ( تهیه طرح توسعه عمران (جامع) ناحیه ) -
راهنمای دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل در طرح های توسعه و عمران شهری -
آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران از سطح ملی تا محلی -
قانون شهرداری ها و اصلاحات بعدی -
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

داوطلبایی که تمایل دارن در آزمون نظام مهندسی سال 1400 شرکت کنن اما اطلاعات زیادی در این باره ندارن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

تعداد سوال و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی ۱۴۰۰

تعداد سوال های آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی 60 سواله و زمان پاسخگویی به سوالات این آزمون 100 دقیقه اعلام شده. تعداد سوال ها و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی در جدول زیر برای داوطلبای این آزمون نوشته شده که به محض تغییر این جدول به روز رسانی میشه. معمولا اطلاعات مربوط به این آزمون نظام مهندسی بعد از تمام شدن زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای اطلاع داوطلبا در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir اعلام میشه.

 

رشته آزمون نظام مهندسی تعداد سوالات  زمان پاسخگویی به کل سوالات
رشته شهرسازی - طراحی 60 100 دقیقه

 

لازم به ذکره که، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به کل سوالات بر اساس اطلاعیه منتشر شده برای آزمون مرداد 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزازی آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی ۱۴۰۰

با توجه به عملکرد هر ساله آزمون نظام مهندسی معمولا مشاهده کردیم که، بعضی از سوالات موجود در آزمون های نظام مهندسی رشته شهرسازی به اشکال مختلف در آزمون ورود به حرفه مهندسا در هر دوره تکرار می شن. داوطلبا می تونن با مطالعه سوالات سال های گذشته آزمون نظام مهندسی شهرسازی آمادگی بیشتری برای پذیرش در این آزمون داشته باشن. 

 

داوطلبان آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ رشته شهرسازی می تونن، علاوه بر مطالعه منابع و مباحث آزمون ورود به حرفه مهندسان، نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون های سالای گذشته رو دانلود کنن و با بررسی سطح دشواری سوالات، روش های طراحی سوالات مربوط به مباحث پر تکرار، آمادگی بهتری برای این آزمون کسب کنن.

 

آزمون های ورود به حرفه مهندسان دو بار در سال برگزار میشه و زمان اعلام منابع این آزمون در سال 1400 هنوز مشخص نیست و در صورت مشخص شدن تاریخ دقیق، در سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام میشه. همونطور که گفتیم، به محض اعلام منابع آزمون دوم سال 1400 در این مقاله برای داوطبا به طور کامل اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین برای دریافت تمامی اطلاعیه های مربوط به این آزمون می تونین در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو باشین.

 

داوطلبای آزمون نظام مهندسی می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ از کجا می تونیم به منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی دسترسی داشته باشیم؟

✔️ این منابع در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که در این مقاله هم این منابع قرار داده شده.

2- ✔️ آیا منابع آزمون رشته شهرسازی هر سال با هم یکیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، منابع آزمون در هر سال با هم متفاوته.

3- ✔️ در صورتی که در آزمون نظام مهندسی یک دوره قبول نشدیم می تونیم از منابع اون دوره برای دوره بعد استفاده کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، امکان تغییر در منابع معرفی شده برای هر دوره وجود داره.

منبع : منابع آزمون نظام مهندسی راه و شهرسازی



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ۱۴۰۰ هر سال توسط سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام میشه که این منابع برای صلاحیتا متفاوته و داوطلبا باید جدید ترین منابع معرفی شده مربوط به آزمون مد نظر خودشون رو مطالعه کنن. مواد امتحانی این آزمون هم زمان ثبت نام داوطلبا در سایت مربوطه منتشر میشه.

 

 

آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی برگزار می شه که رشته عمران یکی از رشته های پرطرفدار این آزمونه که هر سال داوطبای زیادی متقاضی ثبت نام در این آزمون هستن. اون دسته از داوطلبایی که واجد شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400 بوده و موفق به نام نویسی شدن، باید منابع تعیین شده رشته انتخابی خود را تهیه کرده و با مطالعه مباحث مذکور آمادگی لازم را برای آزمون کسب کنن.

همون که گفتیم، داوطلبای متقاضی رشته عمران باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی عمران ۱۴۰۰ در هر رشته رو داشته باشن. با توجه به اینکه منابع آزمون نظام مهندسی عمران می تونه در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه ما در ادامه این مقاله به روز ترین منابع معرفی شده برای این آزمون رو در هر صلاحیت رو گفتیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین!

 

منابع آزمون نظام مهندسی عمران ۱۴۰۰

داوطلبان آزمون نظارت در رشته عمران باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رو داشته باشن. فارغ التحصیلان رشته عمران متقاضی شرکت در آزمون نظام مهندسی، باید آمادگی لازم رو برای شرکت در جلسه آزمون داشته و بتونن حد نصاب تعریف شده برای پذیرش در این آزمون را کسب کنن.

 

همون طور که گفته شد، این منابع از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه و ممکنه منابع آزمون نظام مهندسی عمران در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه. در جدول زیر به روز ترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران رو گذاشتیم که به محض تغییر در این منابع معرفی شده این جدول به روزرسانی میشه. قابل ذکره که این منابع آزمون برای مرداد سال 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه منبع جدید، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران - نظارت

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ( نظارت )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث پنجم ( مصالح و فرآورده‌ های ساختمانی ) 1396
مبحث ششم ( بارهای وارد بر ساختمان ) 1398
مبحث هفتم ( پی و پی‌ سازی ) 1392
مبحث هشتم ( طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی ) 1392
مبحث نهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های بتن ‌آرمه ) – ویرایش چهارم ، چاپ دوم به بعد 1399
مبحث دهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی ) 1392 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث یازدهم ( طرح و اجرای صنعتی ساختمان ) 1392
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) 1395
مبحث بیست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ ها ) 1392
آئین‌ نامه طراحی ساختمان‌ ها در برابر زلزله ( استاندارد ۲۸۰۰ ) - ویرایش چهارم به همراه اصلاحیه -
راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان ‌های فولادی ( بخش‌های نظارت و اجرا ) 1390
استاتیک ، مقاومت مصالح ، تحلیل سازه‌ ها و طراحی سازه‌ های فولادی و بتنی ( در حد اطلاعات دانشگاهی ) -
روش ها و جزئیات اجرایی ساختمان -
گود برداری ، مکانیک خاک ، پی سازی و سازه های نگهبان -
مقررات ، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها -
قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی مرتبط با انواع قراردادها و پیمان ها -
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران - محاسبات 

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ( محاسبات )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث ششم ( بارهای وارد بر ساختمان ) 1398 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث هفتم ( پی و پی‌ سازی ) 1392
مبحث هشتم ( طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی ) 1392
مبحث نهم ( طرح و اجرای ساختمان ‌های بتن ‌آرمه ) – ویرایش چهارم ، چاپ دوم به بعد 1399
مبحث دهم ( طرح و اجرای ساختمان‌ های فولادی ) 1392 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
آئین‌ نامه طراحی ساختمان‌ ها در برابر زلزله ( استاندارد ۲۸۰۰ ) - ویرایش چهارم به همراه اصلاحیه -
استاتیک ، مقاومت مصالح و تحلیل سازه ‌ها ( در حد اطلاعات دانشگاهی ) -
مکانیک خاک – گود برداری – پی سازی و سازه های نگهبان -

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران - اجرا 

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ( اجرا )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث سوم ( حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق ) 1395
مبحث چهارم ( الزامات عمومی ساختمان ) 1396
مبحث پنجم ( مصالح و فرآورده‌ های ساختمانی ) 1396
مبحث ششم ( بارهای وارد بر ساختمان ) 1398
مبحث هفتم ( پی و پی‌ سازی ) 1392
مبحث هشتم ( طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی ) 1392
مبحث نهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های بتن ‌آرمه ) – ویرایش چهارم ، چاپ دوم به بعد 1399
مبحث دهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی ) 1392 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث یازدهم ( طرح و اجرای صنعتی ساختمان ) 1392
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث سیزدهم ( طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان ها ) 1395
مبحث چهاردهم ( تأسیسات مکانیکی ) 1396 - به همراه غلط‌نامه مربوطه
مبحث شانزدهم ( تأسیسات بهداشتی ) 1396
مبحث هفدهم ( لوله کشی گاز طبیعی ) 1389
مبحث هجدهم ( عایق‌بندی و تنظیم صدا ) 1396
مبحث نوزدهم ( صرفه‌جوئی در مصرف انرژی ) 1389
مبحث بیستم ( علائم و تابلو ها ) 1396
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) 1395
مبحث بیست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ ها ) 1392
آئین‌نامه طراحی ساختمان‌ ها در برابر زلزله ( استاندارد ۲۸۰۰ ) ویرایش چهارم و اصلاحیه مربوطه  -
راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان ‌های فولادی ( بخش‌های نظارت و اجرا ) 1390
مکانیک خاک، پی سازی و سازه های نگهبان -
روش ها و جزئیات اجرایی ساختمان -
قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی مرتبط با انواع قراردادها و پیمان ها -
قوانین مرتبط با صنعت بیمه و مالیات -
مدیریت ساخت و نظام برنامه‌ ریزی و کنترل پروژه -
قانون کار -
ماشین آلات ساختمانی و آشنایی با نحوه عملکرد با بهربرداری و نگهداری ماشین آلات ساختمانی -
مقررات، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها -
استاتیک، مقاومت مصالح و تحلیل سازه ها و طراحی سازه های فولادی و بتنی ( در حد اطلاعات دانشگاهی ) -
ضوابط و مقررات مربوط به نظام فنی و اجرایی کشور -
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ارزیابی 

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ( ارزیابی )  
مباحث امتحانی سال چاپ
دستورالعمل بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های موجود- شماره ۳۶۰ 1392
راهنمای روش‌ها و شیوه‌های بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های موجود و جزئیات اجرایی - شماره ۵۲۴ 1389
مبحث ششم (بارهای وارد بر ساختمان) 1398
مبحث هفتم (پی و پی‌سازی)  1392
مبحث هشتم (طرح و اجرای ساختمان‌های با مصالح بنایی) 1392
مبحث نهم (طرح و اجرای ساختمان‌های بتن‌آرمه) 1399
مبحث دهم (طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی)  ۱۳۹۲ و غلط‌نامه مربوطه
آئین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد ۲۸۰۰) ویرایش چهارم و اصلاحیه مربوطه -
استاتیک، مقاومت مصالح، تحلیل سازه‌ها، مکانیک خاک، گودبرداری، پی‌ سازی و سازه‌های نگهبان. -

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران -  طرح و ایجاد گود، پی سازه و نگهبان ​

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ( طرح و ایجاد گود، پی سازه و نگهبان )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث هفتم (پی و پی سازی) 1392
راهنمای طراحی دیوارهای حائل – ضابطه شماره ۳۰۸ 1396
مکانیک خاک، گودبرداری، پی و پی‌ سازی و سازه‌های نگهبان، خاک پیشرفته، پی پیشرفته و اجزاء محدود  1397
دستورالعمل اجرایی گودبرداری‌های ساختمانی 1391
دستورالعمل بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های موجود- شماره ۳۶۰ 1392
راهنمای روش‌ ها و شیوه‌های بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های موجود و جزئیات اجرایی - شماره ۵۲۴ 1389
مبحث ششم (بارهای وارد بر ساختمان) 1398
مبحث هشتم (طرح و اجرای ساختمان‌های با مصالح بنایی) 1392
مبحث دهم (طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی) 1392 و غلط‌نامه مربوطه
آئین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد ۲۸۰۰) ویرایش چهارم و اصلاحیه مربوطه -
استاتیک، مقاومت مصالح، تحلیل سازه‌ها، مکانیک خاک، گودبرداری، پی‌سازی و سازه‌های نگهبان. -

 

داوطلبا می تونن برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1400 و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این آزمون، به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

تعداد سوال و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی عمران ۱۴۰۰

تعداد سوال های آزمون نظام مهندسی رشته عمران 60 سواله و زمان پاسخگویی به سوالات بر اساس نوع آزمون متفاوت اعلام شده. تعداد سوال ها و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون های نظام مهندسی عمران در جدول زیر برای داوطلبای این آزمون نوشته شده که به محض تغییر این جدول به روز رسانی میشه. معمولا اطلاعات مربوط به آزمون نظام مهندسی بعد از تمام شدن زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای اطلاع داوطلبا در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir اعلام میشه.

 

رشته آزمون نظام مهندسی تعداد سوالات  زمان پاسخگویی به کل سوالات زمان پاسخگویی به هر سوال
رشته عمران - اجرا 60 150 دقیقه 5/2 دقیقه
رشته عمران - نظارت 60 150 دقیقه 5/2 دقیقه
رشته عمران - محاسبات 60 240 دقیقه 4 دقیقه
رشته عمران ارزیابی  30 120 4 دقیقه
رشته عمران طرح و ایجاد گود، پی سازه و نگهبان 30 120 4 دقیقه

 

لازم به ذکره که، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به کل سوالات بر اساس اطلاعیه منتشر شده برای آزمون مرداد 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزازی آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره منابع آزمون نظام مهندسی عمران صلاحیت نظارت ۱۴۰۰

با توجه به عملکرد هر ساله آزمون نظام مهندسی معمولا مشاهده کردیم که بعضی از سوالات موجود در آزمون های نظام مهندسی رشته عمران به اشکال مختلف در آزمون ورود به حرفه مهندسان در هر دوره تکرار می شن. داوطلبا می تونن با مطالعه سوالات سال های گذشته آزمون نظام مهندسی عمران آمادگی بیشتری برای پذیرش در این آزمون داشته باشن. 

 

داوطلبان آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ رشته عمران می تونن، علاوه بر مطالعه منابع و مباحث آزمون ورود به حرفه مهندسان، نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون های سالای گذشته رو دانلود کنن و با بررسی سطح دشواری سوالات، روش های طراحی سوالات مربوط به مباحث پر تکرار، آمادگی بهتری برای این آزمون کسب کنن.

 

آزمون های ورود به حرفه مهندسان دو بار در سال برگزار میشه و زمان اعلام منابع این آزمون در سال 1400 هنوز مشخص نیست و در صورت مشخص شدن تاریخ دقیق، در سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام میشه. همونطور که گفتیم، به محض اعلام منابع آزمون دوم سال 1400 در این مقاله برای داوطبا به طور کامل اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین برای دریافت تمامی اطلاعیه های مربوط به این آزمون می تونین در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو باشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ از کجا می تونیم به منابع آزمون نظام مهندسی عمران دسترسی داشته باشیم؟

✔️ این منابع در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که در این مقاله هم این منابع قرار داده شده.

2- ✔️ آیا منابع آزمون نظارت با اجرا رشته عمران با هم یکیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده منابع صلاحیت های مختلف با هم متفاوته.

3- ✔️ در صورتی که در آزمون نظام مهندسی یک دوره قبول نشدیم، می تونیم از منابع اون دوره برای دوره بعد استفاده کنیم؟

✔️ همون طوری که در این مقاله توضیح داده شده، امکان تغییر در منابع معرفی شده برای هر دوره وجود داره.

منبع : منابع امتحان نظام مهندسی عمران



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

منابع آزمون نظام مهندسی رشته مکانیک ۱۴۰۰ هر سال توسط سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام میشه که این منابع برای سه صلاحیت طراحی و نظارت و اجرا متفاوته و داوطلبا باید جدید ترین منابع معرفی شده مربوط به آزمون مد نظر رو مطالعه کنن. مواد امتحانی این آزمون هم زمان ثبت نام داوطلبا در سایت مربوطه منتشر میشه.

 

 

آزمون نظام مهندسی هر ساله در رشته های مختلفی برگزار می شه که رشته مکانیک یکی از رشته های پرطرفدار این آزمونه که هر سال داوطبای زیادی متقاضی ثبت نام در این آزمون هستن. اون دسته از داوطلبایی که واجد شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی 1400 بوده و موفق به نام نویسی شدن، باید منابع تعیین شده رشته انتخابی خود را تهیه کرده و با مطالعه مباحث مذکور آمادگی لازم را برای آزمون کسب کنن.

همون که گفتیم، داوطلبای متقاضی رشته مکانیک باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک ۱۴۰۰ در هر رشته رو داشته باشن. با توجه به اینکه منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک می تونه در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه ما در ادامه این مقاله به روز ترین منابع معرفی شده برای آزمون نظام مهندسی مکانیک 1400 برای هر سه صلاحیت رو توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین!

 

منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک ۱۴۰۰

داوطلبان آزمون نظارت در رشته مکانیک باید اطلاعات کافی و لازم از منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رو داشته باشن. فارغ التحصیلان رشته مکانیک متقاضی شرکت در آزمون نظام مهندسی، باید آمادگی لازم رو برای شرکت در جلسه آزمون داشته و بتونن حد نصاب تعریف شده برای پذیرش در این آزمون را کسب کنن.

 

همون طور که گفته شد، این منابع از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه و ممکنه منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک در هر دوره با دوره قبل متفاوت باشه. در جدول زیر به روز ترین منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک رو گذاشتیم که به محض تغییر در این منابع معرفی شده این جدول به روزرسانی میشه. قابل ذکره که این منابع آزمون برای مرداد سال 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه منبع جدید، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته مکانیک - نظارت

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته مکانیک ( نظارت )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث اول ( تعاریف ) 1392
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث سوم ( حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق ) 1395
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث چهاردهم ( تاسیسات مکانیکی ) 1396 - غلط نامه
مبحث پانزدهم ( آسانسورها و پلکان ­برقی ) 1392
مبحث شانزدهم ( تاسیسات بهداشت ) 396
مبحث هفدهم ( لوله‌ کشی گاز طبیعی ) 1389
مبحث نوزدهم ( صرفه‌ جویی در مصرف انرژی ) 1389
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) 1395
مبحث بیست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان­ ها ) 1392
کتاب ­های راهنمای مباحث مقررات ملّی ساختمان -
نشریه ۱۲۸ سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور -
مبانی ترمودینامیک ، مکانیک سیالات و انتقال حرارت -
اطلاعات عمومی  مهندسی مرتبط به تاسیسات مکانیکی در مراجع علمی و فنی معتبر بین المللی -
قانوننظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک - طراحی 

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته مکانیک ( طراحی )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث سوم ( حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق ) 1395
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث چهاردهم ( تاسیسات مکانیکی ) 1396 - غلط نامه
مبحث پانزدهم ( آسانسورها و پلکان ­برقی ) 1392
مبحث شانزدهم ( تاسیسات بهداشت ) 396
مبحث هفدهم ( لوله‌ کشی گاز طبیعی ) 1389
مبحث نوزدهم ( صرفه‌جویی در مصرف انرژی ) 1389
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) 1395
مبحث بیست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان­ ها ) 1392
کتاب ­های راهنمای مباحث مقررات ملّی ساختمان -
نشریه ۱۲۸ سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور -
مبانی ترمودینامیک، مکانیک سیالات و انتقال حرارت -
اطلاعات عمومی مهندسی مرتبط به تاسیسات مکانیکی در مراجع علمی و فنی معتبر بین المللی -
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌ های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390

 

منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک - اجرا 

 

منابع آزمون نظام مهندسی رشته مکانیک ( اجرا )
مباحث امتحانی سال چاپ
مبحث دوم ( نظامات اداری ) 1384
مبحث سوم ( حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق ) 1395
مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) 1392
مبحث چهاردهم ( تاسیسات مکانیکی ) 1396 - غلط نامه
مبحث پانزدهم ( آسانسورها و پلکان ­برقی ) 1392
مبحث شانزدهم ( تاسیسات بهداشت ) 396
مبحث هفدهم ( لوله‌ کشی گاز طبیعی ) 1389
مبحث نوزدهم ( صرفه‌جویی در مصرف انرژی ) 1389
مبحث بیست و یکم ( پدافند غیرعامل ) 1395
مبحث بیست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان­ ها ) 1392
کتاب ­های راهنمای مباحث مقررات ملّی ساختمان -
نشریه ۱۲۸ سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور -
نشریه شماره ۴۶۰ – راهنمای راهبری و نگهداری تاسیسات‌ مکانیکی ساختمان -
نشریه شماره ۴۶۱ – راهنمای پذیرش (Commissioning) تاسیسات‌ مکانیکی ساختمان -
مبانی ترمودینامیک، مکانیک سیالات و انتقال حرارت -
مسائل مربوط به اجرا و نظارت تاسیسات‌مکانیکی در ساختمان‌ها  -
اطلاعات عمومی مهندسی مرتبط با تاسیسات مکانیکی در مراجع علمی و فنی معتبر بین‌المللی -
قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی مرتبط با انواع قرارداد ها و پیمان‌ ها -
مدیریت ساخت و نظام برنامه‌ ریزی و کنترل پروژه  -
ماشین ­آلات ساختمانی و آشنایی با نحوه عملکرد، بهره­ برداری و نگهداری آنها  -
مقررات، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها و امور قراردادها -

 

لازم به ذکره که، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به کل سوالات بر اساس اطلاعیه منتشر شده برای آزمون مرداد 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزازی آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

تعداد سوال و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی مکانیک ۱۴۰۰

تعداد سوال های آزمون نظام مهندسی رشته مکانیک 60 سواله و زمان پاسخگویی به سوالات بر اساس نوع آزمون متفاوت اعلام شده. تعداد سوال ها و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون های نظام مهندسی مکانیک در جدول زیر برای داوطلبای این آزمون نوشته شده که به محض تغییر این جدول به روز رسانی میشه. معمولا اطلاعات مربوط به آزمون نظام مهندسی بعد از تمام شدن زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای اطلاع داوطلبا در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir اعلام میشه.

 

رشته آزمون نظام مهندسی تعداد سوالات  زمان پاسخگویی به کل سوالات
رشته مکانیک - نظارت 60 150 دقیقه
رشته مکانیک - طراحی 60 195 دقیقه
رشته مکانیک - اجرا  60 150 دقیقه

 

لازم به ذکره که، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به کل سوالات بر اساس اطلاعیه منتشر شده برای آزمون مرداد 1400 هستش و در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می کنیم.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزازی آزمون نظام مهندسی سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

مشاوره منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک ۱۴۰۰

با توجه به عملکرد هر ساله آزمون نظام مهندسی معمولا مشاهده کردیم که بعضی از سوالات موجود در آزمون های نظام مهندسی رشته مکانیک به اشکال مختلف در آزمون ورود به حرفه مهندسان در هر دوره تکرار می شن. داوطلبا می تونن با مطالعه سوالات سال های گذشته آزمون نظام مهندسی مکانیک آمادگی بیشتری برای پذیرش در این آزمون داشته باشن. 

 

داوطلبان آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ رشته مکانیک می تونن، علاوه بر مطالعه منابع و مباحث آزمون ورود به حرفه مهندسان، نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون های سالای گذشته رو دانلود کنن و با بررسی سطح دشواری سوالات، روش های طراحی سوالات مربوط به مباحث پر تکرار، آمادگی بهتری برای این آزمون کسب کنن.

 

آزمون های ورود به حرفه مهندسان دو بار در سال برگزار میشه و زمان اعلام منابع این آزمون در سال 1400 هنوز مشخص نیست و در صورت مشخص شدن تاریخ دقیق، در سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام میشه. همونطور که گفتیم، به محض اعلام منابع آزمون دوم سال 1400 در این مقاله برای داوطبا به طور کامل اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص منابع آزمون نظام مهندسی رشته مکانیک ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین برای دریافت تمامی اطلاعیه های مربوط به این آزمون می تونین در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو باشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و نحوه دریافت نتیجه خودشون، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ از کجا می تونیم به منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک دسترسی داشته باشیم؟

✔️ این منابع در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که در این مقاله هم این منابع قرار داده شده.

2- ✔️ آیا منابع آزمون نظارت با طراحی رشته مکانیک با هم یکیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، منابع صلاحیت های مختلف با هم متفاوته.

3- ✔️ در صورتی که در آزمون نظام مهندسی یک دوره قبول نشدیم، می تونیم از منابع اون دوره برای دوره بعد استفاده کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، امکان تغییر در منابع معرفی شده برای هر دوره وجود داره.

منبع : منابع آزمون نظام مهندسی رشته مکانیک



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سامانه آزمون نظام مهندسی 1400 به نشانی inbr.ir این امکان رو برای داوطلبا ایجاد کردهتا بتونن همه فرآیند های آزمون مد نظرشون رو مثل ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی رو با ورود به این سایت پیگیری کرده و انجام بدن. نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند ماه سال ۱۴۰۰ هنوز اعلام نشده.

 

 

ثبت نام آزمون نظام مهندسی دو بار در سال برای علاقمندای ورود به حرفه مهندسان در رشته های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک با صلاحیت های نظارت، طراحی، اجرا و محاسبات به صورت اینترنتی در سامانه آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir انجام میشه.

 

برای ورود مستقیم به سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی کلیک کنین.

 

 

 

 

برای ثبت نام و یا مشاهده اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir مراجعه کنین.

 

داوطلبای این آزمون می تونن برای دریافت اعلام نتایج آزمون خودشون به این سایت در زمان اعلام شده مراجعه کنن. در این مقاله قصد داریم، درباره این سایت و نحوه ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به داوطلبا به طور کامل توضیح بدیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین!

 

سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

داوطلبایی که متقاضی ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ هستن، باید ابتدا وارد سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir بشن و با دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام این آزمون از تمام جزئیات و قوانین شرکت در اون مطلع شده و در صورت داشتن تمام شرایط  لازم در زمان مقرر برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی اقدام کنن. البته داوطلبا برای تکمیل فرم ثبت نام در ابتدا باید هزینه شرکت در این آزمون رو با خرید کارت اعتباری ثبت نام، از همون سامانه آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir پرداخت کنن و در آخر بعد از تکمیل فرم مربوطه پرینت اون رو نگه دارن.

 

در ضمن حتما در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی روی وارد کردن اطلاعات خواسته شده خیلی دقیق باشین، چون حتی وارد کردن یک رقم اشتباه در مشخصات خودتون،  شما را به دردسر میندازه، اما اگه احیانا متوجه اشتباهی در فرم ثبت نام آزمون شدین برای اصلاح اطلاعات اون می تونین به سازمان نظام استانتون مراجعه کنین.

 

 اگه متقاضی شرکت در آزمون های ورود به حرفه مهندسان و کاردان های فنی ساختمان هستین، اجباری برای عضویت در سازمان استان ندارین و این عضویت برای شما کاملا اختیاریه، اما اگر در سازمان استان عضو هستین، در زمان ثبت نام باید شماره عضویت خودتون رو که شامل کد استان، کد رشته، کد مرتبط با اصلی بودن رشته و شماره سریال مختص استانتون رو وارد کنین.

 

 در خصوص ثبت نام آزمون رشته های معماری و عمران، اگر متقاضی شرکت در آزمون با صلاحیت های متفاوت هستین، باید برای هر صلاحیت ثبت نام مجزایی انجام بدین. به عنوان مثال اگر متقاضی شرکت در رشته عمران در هر سه صلاحیت محاسبات، نظارت و اجرا هستین، باید سه بار در سایت وزارت راه و شهرسازی inbr.ir ثبت نام کنین.

 

نکته دیگه ای که زمان ثبت نام باید به اون توجه کنین ابنه که ثبت نام آزمون نظام مهندسی در رشته های تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در صلاحیت های نظارت و طراحی و اجرا هستش که این آزمون ها هم جداگونه برگزار میشه و باید به صورت مجزا برای آزمون های مورد نظر ثبت نام کنین.

 

داوطلبای رشته معماری که در این آزمون موفق به دریافت نتیجه مورد نظرشون نشدن و قصد شرکت در آزمون سال بعد رو دارن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی معماری

 

سامانه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ در سایت inbr.ir

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی به صورت اینترنتی در سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir منتشر میشه و سامانه دریافت این کارت معمولا هر سال چند روز قبل از تاریخ آزمون در دسترس داوطلبا قرار میگیره. در ادامه راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی رو از سامانه به طور کامل توضیح دادیم.

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

 
 

اول از همه به سایت inbr.ir ( معاونت مسکن و ساختمان ) مراجعه کنین و سپس گزینه « سامانه آزمون های ورود به حرفه » رو انتخاب کنین.

 
 
سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰
 
 

صفحه ای برای شما باز میشه و در آنجا با توجه به آزمونی که قصد شرکت در اون رو دارین، نوع آزمون رو مشخص کرده و و در ادامه گزینه کارت ورود به جلسه رو انتخاب کنین.

 
 
سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی
 
 

 4 روش برای ورود به سامانه وجود داره که با انتخاب هر کدوم می تونین کارت ورود به جلسه رو دریافت کنین. این 4 روش عبارت است از:

 
  1. نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد

  2. شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد

  3. شماره شناسنامه، شماره ملی و سال تولد

  4. شماره پرونده و شماره داوطلبی

 

سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

 

 

لازم به ذکره که تمامی تصاویر بالا، مربوط به دریافت کارت ورود سال های گذشته هستش و در صورت مشاهده هر گونه تغییر در مراحل، راهنمای تصویری بروزرسانی میشه. همچنین لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند 1400 به محض فعال شدن در این قسمت قرار میگیره.

 

داوطلبای رشته شهرسازی که در این آزمون موفق به دریافت نتیجه مورد نظرشون نشدن و قصد شرکت در آزمون سال بعد رو دارن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 

سامانه اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

داوطلبایی که متقاضی ثبت نام آزمون نظام مهندسی مرداد و اسفند سال 1400 بودن و در آزمون مد نظر خود شرکت کردن، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج هستن تا از نتیجه قبولی خود مطلع شده و ببینن که آیا قبول شدن یا نه. نتایج این آزمون هم در سامانه آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir اعلام میشه و داوطلبا می تونن با مراجعه به این سایت در زمان مقرر نتیجه آزمون خودشون رو ببینن که زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی  هم از طریق همین سامانه اطلاع رسانی میشه.

 

 

نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند ماه ۱۴۰۰ هنوز اعلام نشده و در صورت انتشار زمان دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

باید به داوطلبا اطلاع بدیم که هنوز اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند ماه سال 1400 هنوز منتشر نشده و داوطلبا باید منتظر اطلاعیه های بعدی سامانه ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی در رابطه با اعلام نتایج این آزمون در اسفند ماه 1400 باشن. در این قسمت لینک های اعلام نتایج آزمون رو برای مرداد ماه 1400 رو قرار دادیم.

 

 

 

 

 

البته داوطلبای آزمون نظام مهندسی مرداد 1400 در ساعات اولیه اعلام نتایج به دلیل شلوغی سایت، ممکنه برای ورود به سامانه با مشکل مواجه بشین، اما رفته رفته این مشکل حل میشه و به راحتی می تونین از نتایج خودتون آگاه بشین. پس به طور کلی کلیه فرآیند های آزمون نظام مهندسی مثل ثبت نام، اعلام نتایج، دریافت کارت ورود به جلسه، آگاهی از اطلاعیه های مهم و ... از طریق سامانه آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir انجام میشه.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص سامانه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.  داوطلبای این آزمون می تونن، در صورت تمایل برای دریافت اخبار در سریع ترین زمان در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن.

 

داوطلبایی که تمایل به دریافت اطلاعات درباره تمدید پروانه نظام مهندسی دارن، خوندن مقاله زیر بهشون پیشنهاد میشه.

در ادامه بخوانید: تمدید پروانه نظام مهندسی


سوالات متداول


1- ✔️ ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 در چه سایتی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام در سایت وزارت راه و شهر سازی و معاونت مسکن انجام میشه که لینک ورود به سایت رو در این مقاله گذاشتیم.

2- ✔️ نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی به چه صورتیه؟

✔️ داوطلبا برای دریافت کارت باید ابتدا وارد سایت نظام مهندسی بشن که نحوه دریافت این کارت در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ نتایج آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ در چه سایت اعلام میشه؟

✔️ این نتایج در سایت وزارت مسکن و شهرسازی اعلام میشه که آدرس ورود به سایت رو در این مقاله قرار دادیم.

منبع : سایت ثبت نام و مشاهده اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی inbr.ir



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

شرکت کنندگان آزمون ورود به حرفه مهندسان، معمولا بعد از شرکت در این آزمون، در انتظار اعلام شدن نتایج پذیرش و یا عدم پذیرش خود هستند. نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند ماه 1400 مدتی پس از برگزاری این آزمون به داوطلبا اعلام میشه. نتایج آزمون نظام مهندسی، در سایت وزارت راه و شهرسازی اعلام میشه.

 

 

آزمون نظام مهندسی در دو نوبت مهر و بهمن در سال برگزار میشه و داوطلبایی که شرایط ثبت نام در آزمون مد نظر رو دارن و در اون ثبت نام و شرکت کردن، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ هستن تا ببینن موفق به دریافت پروانه نظام مهندسی شدن یا نه. شرکت کنندگان آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ باید برای دستیابی به مجوز فعالیت حرفه ای مهندسی، حد نصاب تعیین شده این آزمون ( حداقل 50 درصد از نمره کل آزمون ) رو کسب کنن.

 

 

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 1400 هنوز مشخص نیست، به محض اعلام زمان در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

 

 این دسته از داوطلبا، باید برای اطلاع از پذیرش و یا عدم پذیرش خودشون، در زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی سال 1400 وارد سامانه اعلام نتایج شده و جواب آزمون خود رو مشاهده کنن. اما از اونجایی که داوطلبای متقاضی این آزمون نمی دونن که نتایج امتحان نظام مهندسی چه تاریخی اعلام میشه، ما در ادامه این مقاله زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی 1400 برای نوبت مرداد و اسفند رو توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین.

 

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰

داوطبایی که متقاضی ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای نوبت اسفند ماه هستن، بعد از شرکت در آزمون نظام مهندسی مد نظر خودشون، برای اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند سال ۱۴۰۰ باید پیگیر اطلاعیه های سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن به نشانی inbr.ir باشن تا از تاریخ اعلام نتایج مطلع بشن.

 

 

هنوز زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ مشخص نیست. به محض فعال شدن لینک دریافت نتیجه آزمون، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

با توجه به اینکه هنوز زمان اعلام آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ مشخص نیست، به همین دلیل به تمامی داوطلبای این آزمون پیشنهاد می کنیم، در کانال تلگرام تحصیلیکو عضو باشن تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص صادر بشه زودتر ازش با خبر بشن. لازم به ذکره که، به محض مشخص شدن تاریخ دقیق انتشار جواب آزمون نظام مهندسی مرداد 1400 این مقاله بروزرسانی میشه.

 

داوطلبای رشته ترافیک که در این آزمون موفق به دریافت نتیجه مورد نظرشون نشدن و قصد شرکت در آزمون سال بعد رو دارن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: منایع آزمون نظام مهندسی ترافیک

 

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۱۴۰۰

همون طور که گفته شد، آزمون نظام مهندسی معمولا دو نوبت در سال برگزار میشه و داوطلبایی که نتونن نمره قبولی در آزمون رو بگیرن، می تونن شانسشون رو برای شرکت در آزمون نوبت بعدی امتحان کنن. داوطلبایی که در آزمون نظام مهندسی اردیبهشت  1400 شرکت کردن باید پیگیر سایت ثبت نام و اعلام نتایج نظام مهندسی به نشانی inbr.ir باشن تا از زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۱۴۰۰ مطلع بشن. سال گذشته به علت شیوع کرونا، این آزمون در مرداد ماه 1400 برگزار شد.

 

 

نتایج آزمون نظام مهندسی مرداد ۱۴۰۰ برای داوطلبای این آزمون در آبان ماه 1400 اعلام شد.

 

با استناد به اطلاعیه ای که در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسیمرداد 1400 برای اطلاع داوطلبا در سایت وزارت راه و شهرسازی منتشر شده، داوطلبا می تونن از تاریخ 29 آبان برای مشاهده نتایج آزمون خود اقدام کنن. نتایج آزمون نظام مهندسی، معماران تجربی، کاردان های فنی و کارشناسان ماده 27 مرداد سال 1400 اعلام شده.

 

آزمون نظام مهندسی رشته های مختلف سال 1400 در زمان های متفاوتی برگزار میشه، اما اعلام نتایج این آزمون به طور همزمانه. همونطور که گفتیم با توجه به زمان برگزاری آزمون، نتایج آزمون نظام مهندسی مرداد در آبان ماه ۱۴۰۰ اعلام شد. داوطلبای رشته شهرسازی که در این آزمون موفق به دریافت نتیجه مورد نظرشون نشدن و قصد شرکت در آزمون سال بعد رو دارن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 

مشاوره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

همانطور که قبل از این اشاره شد، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بعنوان مجری برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ وظیفه انتشار نتایج و کارنامه نهایی داوطلبان را نیز بر عهده داره. برای همین، داوطلبان در زمان تعیین شده برای اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی می تونن با مراجعه به سایت این سازمان از نتایج پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع بشن.

 

داوطلبای این آزمون در اسفند ۱۴۰۰ که پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی از عدم پذیرش خود مطلع میشن، می تونن در صورت احساس وجود مغایرت و اشتباه در نتایج اعلام شده، اعتراض خودشون را به نتیجه آزمون در زمان اعلام شده در سامانه ثبت کنن. همچنین داوطلبایی که در این دوره موفق به اخذ پروانه فعالیت حرفه ای خود نشدن، می تونن برای نوبت بعدی این آزمون نیز نام نویسی کنن. نام نویسی شرکت کنندگان این دوره برای نوبت های بعدی محدودیتی نداشته و این دسته از داوطلبان مشمول هیچ گونه محرومیت و محدودیتی نیستن.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ جواب بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تمام سوالای خودتون رو بپرسین. داوطلبای این آزمون می تونن، در صورت تمایل برای دریافت اخبار در سریع ترین زمان در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن.

 

داوطلبای رشته عمران که در این آزمون موفق به دریافت نتیجه مورد نظرشون نشدن و قصد شرکت در آزمون سال بعد رو دارن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی عمران


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند ماه ۱۴۰۰ چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج معمولا در اردیبهشت ماه اعلام میشه که زمان دقیق اعلام نتایج در این مقاله قرار داده میشه.

2- ✔️ نتایج آزمون نظام مهندسی برای رشته های مختلف در روز های متفاوتی اعلام میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، نتایج این آزمون به طور همزمان اعلام میشه.

3- ✔️ نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام میشه که آدرس ورود به سایت رو در این مقاله گذاشتیم.

منبع : تاریخ اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی 1400 برای هر آزمون به صورت مجزا بعد از پایان زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 و چند روز قبل از زمان برگزاری امتحان اون به صورت اینترنتی در سایت inbr.ir منتشر میشه و داوطلبا با ورود به این سایت در زمان مقرر و وارد کردن اطلاعات لازم می تونن، کارت ورود به جلسه آزمونشون رو دریافت کنن.

 

 

همه ساله، فارغ التحصیلای رشته های معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک این فرصت رو دارن تا شانس خودشون رو برای اشتغال به کار مرتبط با تحصیلات خود با شرکت در آزمون نظام مهندسی محک بزنند. آزمون نظام مهندسی دو بار در سال برگزار میشه و در صورتی داوطلب یکی از شاخه‎ های آزمون نظام مهندسی هستین و در این آزمون ثبت نام کردین، باید حتما کارت ورود به جلسه آزمون خودتون رو دریافت کنین تا علاوه بر حضور در جلسه امتحان، بتونین از زمان و مکان برگزاری آزمونتون هم مطلع بشین.

 

 

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ هنوز منتشر نشده. به محض انتشار تاریخ دقیق انتشار کارت ورود، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی در سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir منتشر میشه و داوطلبای متقاضی باید در زمان مقرر وارد این سایت بشن و کارتشون رو دریافت کنن. در ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی نوبت مرداد و اسفند 1400 برای داوطلبا به طور کامل توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰

همان طور که قبل از این اشاره کردیم، ثبت نام آزمون نظام مهندسی دو بار در سال برگزار می شه. زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند ماه 1400 از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr اعلام میشه و داوطلبایی که ثبت نام این آزمون رو انجام دادن، باید پیگیر اطلاعیه مربوطه در این سایت باشن تا از زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ مطلع بشن.

 

 

در صورت اعلام زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ لینک دریافت کارت در این مقاله قرار میگیره.

 

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی داوطلبان آزمون نظام مهندسی نیمسال دوم سال 1400 باید برای دریافت کارت آزمون خود اقدام کنن. هنوز زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ منتشر نشده و داوطلبای این آزمون می تونن، در صورت تمایل برای دریافت اخبار در سریع ترین زمان در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اسفند سال 1400 مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰

برای دریافت کارت ورود به جلسه لازمه که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی به سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir مراجعه کنین و با داشتن کد ملی و کد رهگیری که حین ثبت نام دریافت کردین، برای دریافت کارت ورود به جلسه خودتون اقدام کنین. در صورتی که در بخش ‌های متعدد نظارت و اجرا یا طراحی شرکت کردین و قراره در نوبت صبح و عصر هر دو آزمون شرکت کنین، حتما پیش از ورود به جلسه برای دریافت کارت آزمون نظام مهندسی هر دو نوبت آزمون اقدام کنین. در این قسمت برای داوطلبای این آزمون راهنمای خلاصه و تصویری دریافت کارت ورود به جلسه 1400 رو قرار دادیم.

 

مراحل دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

 

ورود به سایت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir

 

انتخاب گزینه " سامانه آزمون ها ورود به حرفه "

 

انتخاب گزینه " کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند 1400 "

 

ورود به سامانه با یکی از 4 روش تعیین شده

 

مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی 1400

 

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

 

وارد سایت inbr.ir بشین و روی گزینه سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسان کلیک کنین.

 

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

 

در ادامه مقطه مد نظر خودتون رو انتخاب کنین.

 

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

 

بعد از انتخاب مقطع روی گزینه کارت ورود به جلسه آزمون ثبت نامی کلیک کنین.

 

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی 1400

 

از طریق کی از 4 روش زیر می تونین کارت ورود به جلسه آزمونتون رو دریافت کنین.

 

کارت ورود به آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

 

 

لازم به ذکره که تمامی تصاویر بالا، مربوط به دریافت کارت ورود سال های گذشته هستش و در صورت مشاهده هر گونه تغییر در مراحل، راهنمای تصویری بروزرسانی میشه. همچنین لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند 1400 به محض فعال شدن در این قسمت قرار میگیره.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات درباره زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

 

حوزه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

مرکز وزارت راه و شهرسازی برای اون دسته از متقاضیایی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی اسفند ماه سال 1400 خود نشده و یا اطلاعات مندرج بر روی کارتشون با اصل اطلاعات مغایرت داره مراکزی رو آماده کرده تا داوطلبان با مراجعه حضوری به این مراکز، نواقص کارت خودشون رو بر طرف کنن.

معمولا حوزه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ یک روز قبل از برگزاری آزمون به مشکلات داوطلبای این آزمون رسیدگی می کنن. با توجه به عدم انتشار آدرس باجه های رفع نقص آزمون نظام مهندسی اسفند ماه 1400 در صورت انتشار آدرس باجه ها در سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، در این قسمت اطلاع رسانی می کنیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی 1400 جواب بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تمام سوالای خودتون رو بپرسین. داوطلبای این آزمون می تونن، در صورت تمایل برای دریافت اخبار در سریع ترین زمان در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشن.

 

داوطلبایی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی سال 1401 رو دارن، برای دریافت اطلاعات درباره منابع آزمون نظام مهندسی خودشون می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: منابع  آزمون نظام مهندسی عمران


سوالات متداول


1- ✔️ کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی سال 1400 چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ این کارت چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون منتشر میشه که زمان دقیق انتشار اون در این مقاله قرار داده خواهد شد.

2- ✔️ کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ در چه سایتی منتشر میشه؟

✔️ این کارت در سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت ساختمان منتشر میشه که آدرس سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ کارت ورود به جلسه همه آزمون های نظام مهندسی در یک تاریخ مشخص منتشر میشه؟

✔️ همونطور که در این مقاله توضیح داده شد، با توجه به متفاوت بودن زمان برگزاری آزمون ها، زمان انتشار کارت ورود به جلسه هر آزمون با هم متفاوته.

منبع : دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

افرادی که سه سال از تاریخ اعتبار پروانه نظام مهندسیشون گذشته در صورت دارا بودن تمام شرایط عمومی و اختصاصی تمدید پروانه، می تونن به صورت اینترنتی، از طریق سایت نظام مهندسی استان محل زندگی خودشون پروانه نظام مهندسی رو تمدید کنن و در زمان های تعیین شده بعدی، مراحل دیگه تمدید این پروانه رو انجام بدن.

 

مهندسان زیادی برای دریافت پروانه نظام مهندسی  در آزمون های نظام مهندسی شرکت می کنن و بعد از تلاش های زیاد این پروانه رو دریافت می کنن. طبق ماده 22 اجرایی قانون نظام مهندسی، پروانه نظام مهندسی در سراسر کشور تا مدت محدودی اعتبار داره.

تمدید این پروانه نیازمند به ارائه مدارک در 2 گروه مدارک عمومی و تخصصی و پرداخت هزینه مربوط به تمدید پروانه هستش. تمدید پروانه نظام مهندسی به صورت بومی و از طریق سازمان های نظام مهندسی هر استان انجام میشه و افراد عضو، باید بعد از ورود به سایت نظام مهندسی استان محل زندگی خودشون، درخواست خودشون رو در خصوص بر تمدید این پروانه، به همراه مدارک مورد نیاز، به صورت الکترونیکی ثبت کنن.

افرادی که دارای شرایط لازم برای تمدید پروانه نظام مهندسی سال 1400 هستن، می تونن درخواست خودشون رو به نظام مهندسی محل سکونت خودشون بدن و اگه دارای شرایط لازم بودن پروانه نظام مهندسی اون ها مجددا تمدید و فعال میشه. در این مقاله به طور کامل درباره تمدید پروانه نظام مهندسی و شرایط اون توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

تمدید پروانه نظام مهندسی

همه شما می دونین که شرط دریافت پروانه نظام مهندسی اینه که، شما ابتدا در آزمون های نظام مهندسی مربوط به رشته خودتون شرکت کنین و حداکثر 50 درصد از سوال های آزمون رو درست جواب بدین. در این صورت می تونین تحت شرایطی پروانه نظام مهندسی رو دریافت کنین و از مزایای اون استفاده کنین، اما متاسفانه با اینکه تلاش های زیادی برای دریافت پروانه نظام مهندسی انجام میشه، باز هم این پروانه فقط مدت محدودی اعتبار داره و افراد باید بعد از گذشت تاریخ اعتبار مجددا اون رو فعال کنن.

 

همون طور که گفتیم، طبق آخرین قوانین، پروانه نظام مهندسی تنها 3 سال برای همه افراد اعتبار داره؛ یعنی همه افراد با هر رشته و تخصصی که پروانه دارن، بعد از 3 سال باید تمدید پروانه نظام مهندسی خودشون رو انجام بدن، چون که بعد از گذشت 3 سال از تاریخ صدور، دیگه این پروانه اعتبار قانونی نداره و قابل استفاده نیست.

 

برای تجدید پروانه نظام مهندسی 1400 مدت زمان مشخصی وجود داره و شما فقط 1 ماه فرصت دارین که پروانه نظام مهندسی خودتون رو تمدید کنین و البته برای تمدید اون هم شرایط خاصی وجود داره. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام آزمون نظام مهندسی می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی

قبلا افراد باید برای تجدید پروانه نظام مهندسی خودشون به مراکز مربوطه مراجعه می کردن و ساعت هایی زیادی رو برای تمدید پروانه نظام مهندسی وقت می گذاشتن و در نهایت پروانه خودشون رو بر حسب شرایطی تمدید می کردن، اما در حال حاضر با توجه به سایتی که در بالا ذکر کردیم که همون سایت نظام مهندسی ساختمان استان تهران هست، افراد می تونن بدون هیچ گونه مراجعه حضوری و تنها با مراجعه سایت نظام مهندسی استان تهران به آدرس members.tceo.ir پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن.

 

البته برای تمدید پروانه نظام مهندسی ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی مدارکی که ذکر شد، رو باید آماده کنین و شما باید مدارک رو به صورت اسکن شده در سامانه قرار بدین! نحوه تمدید و تجدید پروانه نظام مهندسی طبق روال زیر هست.

 

  • نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ به صورت آنلاین

 

ابتدا شما باید به سایت members.tceo.ir مراجعه کنین و در بالای سمت چپ سایت، بر روی گزینه ورود اعضاء کلیک کنین.

 

نام کاربری شما همون شماره عضویت و رمز عبورتون به صورت پیش فرض کد ملی خودتونه که کافیه این اطلاعات رو وارد کنین و روی گزینه ورود کلیک کنین.

 

بعد از اون از امکانات مربوط به پنل کاربری خودتون، درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی رو بزنین و تمامی اطلاعات مربوطه رو وارد کنین.

 

دقت کنین که اگه پروانه نظام مهندسی شما بیش از 3 ماه اعتبار داشت، شما نمیتونین فرآیند تجدید پروانه نظام مهندسی رو انجام بدین.

 

در مراحل آخر ثبت نام شما باید اعلام کنین که آدرس محل سکونت شما عوض شده یا نه. در صورتی که آدرس محل سکونت شما عوض شده بود، باید مدارک مربوط به محل سکونت جدید رو با پست پیشتاز به امور عضویت سازمان بفرستین و منتظر بمونین که مدارک مربوط به آدرس شما تایید بشه. بعد از اینکه تایید شد به شما اطلاع رسانی میشه که برای مراجعه حضوری به سازمان اقدام کنین و تمامی مدارک مورد نیاز رو ارائه بدین.

 

افرادی که آدرس محل سکونتشون عوض نشده هم باید مدارک مربوطه رو با پست پیشتاز ارسال کنن و منتظر اعلام مراجعه حضوری باشن. داوطلبایی که قصد دارن در آزمون نظام مهندسی شرکت کنن، برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزاری این آزمون می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

شرایط عمومی تمدید پروانه نظام مهندسی

افرادی که سه سال از تاریخ اعتبار پروانه نظام مهندسیشون گذشته، اگه واجد شرایط باشن، می تونن درخواست مربوط به تجدید پروانه نظام مهندسی رو بدن. وظیفه بررسی شرایط بر عهده خود سازمان نظام مهندسیه. برای تمدید پروانه نظام مهندسی افراد باید دارای یک سری شرایط عمومی و شرایط اختصاصی باشن. در واقع، اگه افرادی که میخوان پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن، اگه که دارای شرایطی که سازمان نظام مهندسی اعلام میکنه، نباشن، نمی تونن روند مربوط به تمدید پروانه رو انجام بدن. شرایط عمومی که معمولا برای تجدید پروانه نظام مهندسی لازمه، شرایط زیر هستن.

 

افراد باید حتما مدارک مربوط به آدرس محل سکونت خودشون رو ارائه بدن و اگه آدرس محل سکونت اون ها تغییر کرده بود، باید مدارک جدید رو ارائه بدن. در ادامه ذکر میکنیم که چه مدارکی.

 

افرادی که قصد تمدید پروانه نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ رو دارن، باید حتما کمتر از سه ماه از تاریخ اعتبار پروانه نظام مهندسی خودشون مونده باشه؛ یعنی افرادی که بیش از سه ماه از تاریخ اعتبار پروانه نام مهندسیشون مونده، نمی تونن درخواست تجدید پروانه نظام مهندسی رو بدن.

برای همه افرادی که قصد تجدید پروانه نظام مهندسی رو دارن، اجباریه که فرم رفتار اخلاقی و حرفه ای مربوط به مهندسان رو دریافت کنن و اون رو پر کنن. ارائه این مدرک برای تمدید کردن پروانه نظام مهندسی اجباری هست.

 

تمامی افرادی که قصد دارن پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن، باید این نکته رو در نظر داشته باشن که قوانین مربوط به صدور پروانه نظام مهندسی دقیقا مطابق قوانین جدیده! یعنی اگه در زمانی که شما پروانه نظام مهندسی رو دریافت کردین، یک سری قانون متفاوت وجود داشته، اما الان که می خواین پروانه خودتون رو تمدید کنین یک سری قوانین جدید تر وجود داره، شما باید طبق شرایط جدید درخواست تجدید پروانه نظام مهندسی رو بدین.

 

برای آشنایی با سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی خوندن مقاله زیر به داوطلبای این آزمون پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی

شرایط اختصاصی تمدید پروانه نظام مهندسی

به غیر از شرایط عمومی ذکر شده برای تمدید کردن پروانه نظام مهندسی یک سری شرایط اختصاصی هم برای تمدید پروانه نظام مهندسی وجود داره که در ادامه اون ها رو ذکر می کنیم.

 

طبق قانونی که از سوی سازمان نظام مهندسی در سال 1397 تصویب شده، همه افرادی که قصد دریافت پروانه نظام مهندسی رو دارن باید در دوره مبانی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت کنن. همونطور که گفتیم برای تمدید پروانه نظام مهندسی هم افراد باید طبق شرایط به روز اقدام به درخواست کنن. بنابراین، اگه قصد تمدید پروانه نظام مهندسی رو دارین، باید حتما در دوره مبانی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت کنین، البته اگه تا الان شرکت نکردین.

 

افرادی که پروانه اشتغال به کار مهندسی رو دارن، ولی می خوان دانشنامه ارشد یا دکتری هم در پروانه اون ها ذکر بشه؛ باید مدارک مربوط به تحصیل خودشون رو در دفتر ثبت اسناد رسمی ثبت کنن و تصویر مربوط به اون رو ارائه بدن. افرادی که صلاحیت اجرا دارن و قصد دارن پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن، حتما باید دوره مربوط  به مبانی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) را گذرانده باشن. اگه فردی این دوره رو نگذرانده باشه، باید به سازمان راه و شهرسازی محل سکونت خودش مراجعه کنه و نامه حذف صلاحیت رو دریافت کنه.

 

افراد باید در زمان ارائه مدارک مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ حضور داشته باشن. 

 

افرادی که دارای مهر شهرسازی هستن، باید در هنگام ارائه مدارک مربوطه حتما این مهر رو به همراه داشته باشن.

 

افرادی که در دوره های مبانی سلامت، ایمنی و بهداشت یا همون HSE شرکت کردن، باید تمامی مدارک مربوط به این دوره ها رو ارائه مطابق به شیوه نامه ها ارائه بدن.

 

اگه فردی بخواد پروانه نظام مهندسی خودش رو تمدید کنه باید حتما پروانه نظام مهندسی قبلی رو تحویل بده.

 

با خوندن مقاله زیر از منابع رشته های مختلف آزمون نظام مهندسی مطلع میشین.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی

 

مدارک لازم جهت تمدید پروانه نظام مهندسی

برای تجدید پروانه نظام مهندسی، افراد می تونن با داشتن مدارک زیر، پروانه نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ خودشون رو تمدید کنن. دقت کنین که بعضی از مدارک که کپی هستن، حتما باید در برگه A4 چاپ شده باشن.

 

فرم درخواست تمدید پروانه اشتغال به كار مهندسي تکمیل شده

 

دو قطعه عکس تمام رخ 6 در 4 زمینه سفید که با شئونات اسلامی گرفته شده باشه و بیشتر از 6 ماه از تاریخ آن نگذشته باشه.

 

اصل پروانه نظام مهندسی قبلی

 

اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه از تمام صفحات

 

اصل و کپی از کاتر معافیت از خدمت یا کارت پایان خدمت

 

ارائه و تکمیل فرم مربوط به نمونه مهر و امضاء

 

کپی از تمامی مدارک تحصیلی معتبر مانند کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

 

تسویه حساب در سازمان نظام مهندسی استان محل سکونت

 

اصل رسيد بانكی به مبلغ 200 هزار تومن که به حساب مربوط به سازمان نظام مهندسی محل سکونت خودتون واریز میشه.

 

پرداخت اینترنتی و ارائه رسید آن مورد قبول نیست.

 

در صورتی که آدرس محل سکونت فرد تغییر کرده، ارائه اصل و تصوير سند مالكيت همراه با برگه عوارض نوسازی یا مبايعه برای تطبیق نشانی يا اجاره نامه رسمی آدرس جديد به نام فرد الزامی هست.

 

پاكت پستی پشت نویس شده که آدرس محل سکونت فرد در پشت آن نوشته شده باشه.

 

اگه هنوز نمیدونین باید از کجا کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندس خودتون رو دریافت کنین و یا نمیدونین که کی منتشر میشه، می تونین مقاله زیر رو مطالعه کنین.

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

 

سایت تمدید پروانه نظام مهندسی

برای کاهش مراجعات حضوری مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی و راحتی حال افرادی که قصد تمدید پروانه خودشون رو دارن، یک سایتی برای تمدید و صدور پروانه طراحی شد. از اردیبهشت ماه سال 1399 سازمان نظام مهندسی استان تهران سایت نظام مهندسی ساختمان استان تهران رو به عنوان تمدید پروانه نظام مهندسی افراد معرفی کرد.

 

این سایت تمام امور مربوط به تجدید پروانه نظام مهندسی رو به صورت آنلاین انجام میده و دیگه نیازی به مراجعه حضوری به مراکز مربوط نیست. آدرس سایت تمدید پروانه نظام مهندسی استان تهران members.tceo.ir هست که افراد با مراجعه به این سایت می تونن به راحتی مراحل مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی رو انجام بدن. در ادامه ذکر میکنیم که چطور میشه در این سامانه پروانه نظام مهندسی رو تمدید کرد.

 

سایت سازمان نظام مهندسی استان تهران به آدرس members.tceo.ir تنها برای تمدید کردن پروانه نظام مهندسی نیست و افرادی که برای اولین بار قصد دریافت پروانه رو دارن، می تونن با شماره سریال قبولی در آزمون نظام مهندسی و کد ملی وارد سامانه بشن و مراحل مربوط به صدور پروانه نظام مهندسی رو انجام بدن.

 

البته باید بدونین که تمامی مدارک مربوط به تمدید کردن پروانه نظام مهندسی در سال 1400 در همین سایت باید ارائه بشه، بنابراین، قبل از اینکه درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی رو در این سایت بدین، حتما مدارکی که ذکر شد رو آماده کنین.

 

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز مشاوره جهت تمدید پروانه نظام مهندسی داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین.

 

داوطلبایی که در آزمون نظام مهندسی شرکت کردن، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج آزمون می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه کسایی باید پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، افرادی که به مدت سه سال از دریافت پروانه آنها گذشته باید برای تمدید اون اقدام کنن.

2- ✔️ برای تمدید پروانه نظام مهندسی چه شرایطی لازمه؟

✔️ از جمله شرایط لازم اینه که برای تمدید پروانه نظام مهندسی باید حتما کمتر از سه ماه از تاریخ اعتبار پروانه افراد مونده باشه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ تمدید پروانه نظام مهندسی به چه نحوی باید انجام شه؟

✔️ این فرایند به صورت اینترنتی انجام میشه که نحوه تجدید این پروانه به طور کامل در این مقاله گفته شده.

منبع : تمدید مجدد پروانه نظام مهندسی



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۰ برای دانش آموزان سال دوازدهم روزانه و بزرگسال از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. این امتحانات از 2 دی آغاز میشن و تا 27 دی ماه ادامه دارن. شیوه برگزاری امتحانات نهایی هم طبق روال هر ساله به صورت حضوری هست.

 

 

امتحانات نهایی برای دانش آموزای سال نهم و دوازدهم برگزار میشه. اون دسته از دانش آموزایی که به هر دلیل توی امتحانات نهایی خرداد و یا شهریور ماه مدارسشون نمره قبولی نیاوردن باید خودشون رو آماده امتحانات نهایی دی ماه مدارس کنن تا از این طریق موفق به پاس کردن اون درس شده و اگر خواستن در دانشگاه ادامه تحصیل بدن.

با توجه به اهمیت زیاد امتحانات نهایی دوازدهم، دانش آمورا باید از زمان برگزاری این امتحانات در سال 1400 مطلع بشن تا هم فرصت کافی برای مطالعه کتاب هاشون داشته باشن و هم به موقع در جلسه آزمون حاضر شن. برای همین در ادامه این مقاله در خصوص تاریخ امتحانات نهایی دی ۱۴۰۰ رشته های ریاضی، تجربی و انسانی توضیح دادیم.

 

تاریخ امتحانات نهایی دوازدهم دی ۱۴۰۰

همونطور که گفته شد اطلاع از زمان برگزاری امتحانات نهایی دی ماه برای دانش آموزا اهمیت خیلی بالایی داره تا بتونن با یک برنامه ریزی درست برای مطالعه، خودشون رو برای حضور در جلسه هر امتحان و کسب یک نمره خوب از اون درس آماده کنن.

 

زمان برگزاری امتحان نهایی هر سال از طرف آموزش و پرورش به همه مدارس ابلاغ میشه. طبق برنامه امتحان نهایی دی ۱۴۰۰، این امتحانات از تاریخ 2 دی ماه آغاز میشه و تا تاریخ 27 دی ادامه داره. دانش آموزا هم باید از حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی مطلع باشن و در این آزمون ها شرکت کنن.

 

معمولا برنامه امتحانات نهایی دی ماه پایه دوازدهم بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد با دانش آموزای دوازدهم روزانه یکسان هست که به تازگی از سوی وزارت آموزش و پرورش منتشر شده و در جدول زیر قرار داده شده است.

 

برنامه امتحانات نهایی دی ماه پایه دوازدهم 1400 - 1401
زمان برگزاری : ساعت 10 صبح
رشته / تاریخ ریاضی - فیزیک علوم تجربی ادبیات و علوم انسانی علوم و معارف اسلامی
پنجشنبه 1400/10/2 تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) علوم و معارف قرآنی 3
دوشنبه 1400/10/6 حسابان 2 زیست شناسی 3 علوم و فنون ادبی 3  علوم و فنون ادبی 3
چهارشنبه 1400/10/8 هندسه 3  ریاضی 3 جغرافیا 3  عربی 3 (زبان تخصصی رشته)
شنبه 1400/10/11 فیزیک 3 فیزیک 3 فلسفه 2 فلسفه 2
دوشنبه 1400/10/13 سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت
چهارشنبه 1400/10/15 فارسی 3 فارسی 3 فارسی 3 فارسی 3
شنبه 1400/10/18 شیمی 3 شیمی 3 عربی 3 (زبان تخصصی رشته) تاریخ 3 (تخصصی رشته)
دوشنبه 1400/10/20 زبان خارجی 3 زبان خارجی 3 زبان خارجی 3 زبان خارجی 3
چهارشنبه 1400/10/22 عربی، زبان قرآن 3 عربی، زبان قرآن 3 تاریخ 3 اصول و عقاید 3
شنبه 1400/10/25 علوم اجتماعی علوم اجتماعی ریاضی و آمار 3 ریاضی و آمار 3
دوشنبه 1400/10/27 ریاضیات گسسته - جامعه شناسی 3 احکام 3

 

امتحان درس ادیان الهی (3) اقلیت های دینی در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 1400/10/2 برگزار خواهد شد

 

یکی از راه های موفقیت توی امتحانات نهایی، مطالعه نمونه سوالات درس های مختلف هست. دانش آموزای سال دوازدهم که قصد شرکت در امتحانات نهایی 1400 رو دارن می تونن از طریق مراجعه به مقاله زیر از انواع نمونه سوالات مطلع بشن.

 

بیشتر بخوانید : نمونه سوالات امتحان نهایی دوازدهم

 

 

 

 

 

تاریخ امتحانات نهایی پایه نهم دی ۱۴۰۰

امتحانات نوبت اول و دوم دانش آموزای نهم هم به صورت نهایی برگزار میشه، یعنی همه سوالات از طرف آموزش و پرورش هر استان طراحی میشه و در اختیار مدارس هر استان قرار می گیره و مدارس هم برنامه امتحانات نهایی نهم رو در اختیار دانش آموزا میذاره.

 

دانش آموزای سال نهم متوسطه باید با اطلاع از تاریخ برگزاری هر امتحان نهایی 1400، با یک برنامه ریزی دقیق خودشون رو برای حضور در امتحانات نهم آماده کنن تا از تجدید شدن در امتحان نهایی جلوگیری کنن.

 

 

به محض اینکه تاریخ امتحانات نهایی پایه نهم ۱۴۰۰ مشخص بشه در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

تاریخ امتحان نهایی ۱۴۰۰ پایه نهم برای هر استان متفاوته و از طرف آموزش و پرورش اون استان اعلام میشه که با خوندن مقاله زیر می تونین به محض اعلام برنامه امتحان نهایی پایه نهم هر استان مطلع بشین.

 

بیشتر بخوانید: امتحان نهایی پایه نهم

 

مشاوره امتحانات نهایی دی ۱۴۰۰

برای آمادگی بیشتر برای حضور در جلسه امتحان نهایی و داشتن یک برنامه ریزی دقیق و کامل برای جز به جز هر درس، پیشنهاد می کنیم حتما به حذفیات امتحان نهایی و بارم بندی های اعلام شده توسط آموزش و پرورش برای هر درس توجه داشته باشید تا بتونن به قسمت های مهم کتاب آشنا بشین.

 

علاوه بر این، با توجه به وضعیت پیش اومده و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، احتمال تعویق در زمان برگزاری امتحانات نهایی وجود داره، به همین دلیل حتما چند روز مونده به هر امتحان پیگیر اخبار مربوط به این موضوع باشید تا در صورت تعویق امتحانی مطلع بشین. البته می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه در تاریخ امتحانات نهایی 1400 تغییری ایجاد بشه مطلع بشین.

 

 

به محض اینکه تعویقی در زمان برگزاری هر امتحان نهایی دی ۱۴۰۰ ایجاد بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد تاریخ امتحان نهایی دی ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از نحوه مطالعه دروس خود مطلع بشین.

در ادامه بخوانید: بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ امتحانات نهایی دی ماه از کی شروع میشه ؟

✔️ امتحانات نهایی دی ماه از دوم دی ماه شروع میشه که زمان دقیق هر امتحان در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ چه جوری می تونیم برنامه ریزی دقیق تری برای هر امتحان داشته باشیم ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، یکی از راه های داشتن برنامه ریزی مناسب اطلاع از بارم بندی هر درسه.

3- ✔️ آیا امکان تعویق در زمان برگزاری امتحانات نهایی وجود داره ؟

✔️ با توجه به شرایط موجود امکان تعویق بعضی امتحان ها وجود داره که به محض تعویق در این مقاله اطلاع میدیم.

منبع : تاریخ امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۰



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبا برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، در تاریخی که توسط سازمان سنجش اعلام میشه، می تونن با استفاده از اطلاعات شخصی خودشون وارد سایت دانشگاه آزاد بشن و بعد از اولویت بندی کد رشته محل های مد نظرشون با انتخاب حداکثر 150 رشته، انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۱ خودشون رو ثبت کنن.

 

 

بعد از اینکه کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 منتشر میشه، زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم از طریق اطلاعیه هایی در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اطلاع رسانی خواهد شد و داوطلبایی که می خوان در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 شرکت کنن، می تونن در تاریخ مشخص شده توسط سازمان سنجش وارد سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد بشن و فرم رو تکمیل کنن.

 

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هنوز شروع نشده، به محض اعلام تاریخ دقیق انتخاب رشته، در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

 

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 توسط سازمان سنجش، وضعیت انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان مشخص میشه. داوطلبایی که در انتهای کارنامه اولیه خود عبارت کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برایشان تعریف شده، یعنی مجاز به انتخاب رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد هستن. اما خیلی از داوطلبا نمی دونن که انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه زمانی و در چه سایتی انجام میشه. برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام میشه. این انتخاب رشته معمولا چند روز بعد از انتخاب رشته کنکور سراسریه و داوطلبایی که مجاز به انتخاب رشته برای این دانشگاه هستن می تونن با ورود به این سایت برای تکمیل فرم انتخاب رشته خودشون اقدام کنن.

 

 

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 هنوز مشخص نشده و در صورت اعلام تاریخ دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هنور اعلام نشده اما با توجه به زمان انتخاب رشته سال قبل، پیش بینی می کنیم که مرداد ماه به عنوان زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اعلام بشه، ولی به داوطلبا پیشنهاد میدیم که عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو بشن تا به محض اینکه خبری در این مورد اعلام شد، سریع مطلع بشن.

 

داوطلبایی که هنوز انتخاب رشته خودشون رو انجام ندادن و یا اطلاعاتی درباره این انتخاب رشته ندارن، برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این انتخاب رشته، به داوطلبا پیشنهاد می کنیم حتما زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 هم در سایت سازمان سنجش به نشانی azmoon.org منتشر میشه و داوطلبا می تونن با توجه به تراز و رتبه شون، رشته محل های مد نظرشون رو در دانشگاه آزاد، انتخاب و اولویت بندی کنن که به خاطر حساس بودن این پروسه و بررسی شانس قبولی به داوطلبا توصیه می کنیم، از نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد کمک بگیرن تا بتونن به صورت اصولی تر انتخاب رشته شون رو انجام بدن.

 

 

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هنوز مشخص نشده به محض اعلام اطلاعیه در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

اما هر ساله تعداد زیادی از داوطلبای این دانشگاه به دلیل عدم اطلاع از مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته خود در مهلت معین شده نمیشن. به همین دلیل مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مهلت انتخاب رشته را به مدت 3 الی 4 روز تمدید میکنه تا این دسته از افراد نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته، شانس خودشون رو در رشته محل های مورد علاقه امتحان کنن.

 

داوطلبایی که هنوز دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو دانلود نکردن و یا اطلاعاتی درباره این دفترچه ندارن، بهشون پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات، مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 که در تکمیل فرم انتخاب رشته خود در سایت اشتباهی انجام دادن، در مهلت تمدید شده برای انجام انتخاب رشته، می تونن وارد سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ شده و فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنن. همچنین در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 بهتره که داوطلبا به رتبه و تراز اکتسابی خودشون در کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ توجه کرده و انتخاب هاشون رو براساس تمامی فاکتور های مربوط به انتخاب رشته از جمله مسیر، کیفیت و علاقه را در فرم انتخاب رشته ثبت کنن.

 

علاوه بر این داوطلبای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید بدونن که این دانشگاه جزو دانشگاه های غیر دولتی و شهریه پرداز هستش، اطلاع از هزینه تحصیل در این دانشگاه از اولویت بالایی برخورداره و معمولا یکی از فاکتورهایی محسوب میشه که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبا باید به آن توجه کنن. بعد از این مرحله همه داوطلبایی که در انتخاب رشته شرکت کردن، باید رسید انتخاب رشته خود را دریافت کرده و منتظر اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ باشن.

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تمام سوالای شما در مورد زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پاسخ بدن و شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز در ارتباط باشین و واسه انتخاب رشته کنکور سراسری و همچنین انتخاب رشته دانشگاه آزاد از تجربیاتشون کمک بگیرین. داوطلبای این دانشگاه می تونن برای دریافت اخبار در کمترین زمان، در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو عضو بشن.

 

داوطلبایی که تمایل به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی هستن، می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان و نحوه انجام این انتخاب رشته به مقاله زیر مراجعه کنن.

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ چه زمانی انجام میشه؟

✔️ چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، انتخاب رشته دانشگاه آزاد شروع میشه که زمان دقیق اون در این مقاله گفته میشه.

2- ✔️ کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، کد دسترسی به انتخاب رشته یا شناسه دانشگاه آزاد یک کد یکتا واسه هر داوطلبه که پایین کارنامه اولیه کنکور سراسری نوشته شده.

3- ✔️ انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 در چه سایتی انجام میشه؟

✔️ این انتخاب رشته در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام میشه که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته میشه.

منبع : زمان انتخاب رشته دانشگاه های آزاد ۱۴۰۱



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

همزمان با اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه آزاد 1401 این دانشگاه برای اون دسته از داوطلبایی که انتخاب رشته این آزمون رو انجام دادن، براساس فرم انتخاب رشتشون کارنامه نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ رو منتشر میکنه تا با استفاده از این کارنامه، بتونن شانس پذیرششون رو در همه رشته های انتخابی مشاهده کنن.

 

 

داوطلبایی که فرم اینترنتیانتخاب رشته برای رشته های با آزمون دانشگاه آزاد رو تکمیل کردن، بعد از اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد، منتظر انتشار کارنامه نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هستن تا از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خودشون در رشته های انتخابی شون در فرم انتخاب رشته مطلع بشن. این کارنامه شامل رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در انتخاب های داوطلبه. هدف از انتشار کارنامه نهایی، اطلاع داوطلبا از وضعیت خودشون در همه رشته محل های انتخابیشون هست. به این کارنامه اصطلاحا کارنامه سبز دانشگاه آزاد یا کارنامه محرمانه دانشگاه آزاد هم گفته میشه.

 

 

کارنامه نهایی دانشگاه آزاد 1401 هنوز منتشر نشده، به محض فعال شدن لینک دریافت کارنامه نهایی دانشگاه آزاد، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

از اونجایی که خیلی از داوطلبای دانشگاه آزاد نمی دونن که این کارنامه قراره چه زمانی منتشر بشه و نحوه دریافت و مشاهده اون به چه صورتی هستش، در این مقاله در مورد جزئیات مهمی مثل زمان و نحوه دریافت کارنامه نهایی دانشگاه آزاد 1401 صحبت کردیم. پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین!

 

زمان دریافت کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

هر سال چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد  کارنامه نهایی این آزمون از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org منتشر میشه. داوطلبا با مراجعه به سایت این دانشگاه و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می تونن کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401 خودشون رو دریافت کرده و از وضعیت در تمام کد رشته محل های انتخابیشون مطلع بشن.

 

 

زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هنوز اعلام نشده و در صورت اعلام زمان دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

معمولا کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه آزمون سراسری، چند روز بعد یا همزمان با اعلام نتایج دانشگاه آزاد منتشر میشه. با توجه به سال های گذشته، احتمالا این کارنامه در مهر ماه 1401 منتشر بشه. البته به داوطلبای دانشگاه آزاد پیشنهاد می کنیم، عضو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا به محض اینکه کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ منتشر شد، از زمانش مطلع بشین.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر از اسامی پذیرفته شدگان کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401 مقاله زیر رو بخونن.

بیشتر بخوانید: اسامی پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

نحوه دریافت کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد، به صورت اینترنتی و از طریق سایت این دانشگاه به آدرس azmoon.org در دسترس داوطلبایی که انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو انجام دادن، قرار می گیره. اون دسته از داوطلبایی که تصمیم به مشاهده کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401 دارن، باید بعد از ورود به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، روی اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ کلیک کرده و با استفاده از کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته این دانشگاه، کارنامه نهایی خودشون رو دریافت کنن.

 

مراحل دریافت کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ 

 

  1. ورود به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org

  2. انتخاب گزینه اعلام نتایج کنکور سال 1401 دانشگاه آزاد

  3. وارد کردم کد ملی و کد دسترسی

  4. مشاهده کارنامه نهایی

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 وارد سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org بشین و روی لینک " اعلام نتایج کنکور سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد " کلیک کنین.

 

کارنامه نهایی کنکور آزاد 1401

 

 کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد خودتون رو در کادرهای مربوطه وارد کرده و روی دکمه ورود کلیک کنید.

 

کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401

 

 کارنامه سبز کنکور دانشگاه آزاد خودتون رو دریافت کنین.

 

کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد

 

 

این تصاویر مربوط به دریافت کارنامه سبز سال گذشته اس، به محض انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ تصاویر بروز رسانی شده و لینک ورود به سایت در این مقاله قرار داده میشه.

 

داوطلبایی که بعد از مشاهده کارنامه نهایی خودشون تصمیم گرفتن که برای ورودی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ثبت نام کنن، می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

مشاوره کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

کارنامه سبز دانشگاه آزاد 1401 کاربرد خاصی نداره و فقط برای اطلاع داوطلبا از وضعیت انتخاب رشتشون صادر میشه. این کارنامه مثل کارنامه سبز کنکور سراسری قادر به مقایسه تمام انتخاب هاتون نیست بلکه فقط انتخاب های داوطلب، قبل از رشته محل قبولیش رو نشون داده و بررسی میکنه. به عبارت دیگه، یعنی شما فقط می تونین رتبه خودتون رو با رتبه آخرین نفر قبولی تا کد رشته محلی مشاهده کنین که به عنوان قبولی نهایی براتون صادر شده.

 

اگه داوطلبای انتخاب رشته این دانشگاه، در هیچ کدوم از انتخابای خودشون قبول نشدن اصلا نگران نباشن، چون می تونن در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، دوباره انتخاب رشته کرده و شانس خودشون رو برای این دانشگاه امتحان کنن. البته باید حواسشون باشه که زمان تکمیل دانشگاه آزاد چه زمانی هستش که از ثبت نام این ورودی جا نمونن و بتونین ثبت نامشون رو تکمیل کنن.

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره نحوه دریافت کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401 داشتین، می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای مجرب این مرکز در ارتباط باشین و از تجربه کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو در این زمینه استفاده کنین. همچینن داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخبار مربوط به دانشگاه های آزاد و کنکور، در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو عضو بشن و اخبار رو در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنن.

 

داوطلبایی که موفق به انتخاب رشته برای کنکور سراسری هم شدن، برای دریافت اطلاعات درباره و نحوه مشاهده کارنامه نهایی خودشون، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: کارنامه نهایی کنکور 1401

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401 چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده، این کارنامه چند روز بعد یا همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد منتشر میشه.

2- ✔️ کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ شامل چه اطلاعاتیه؟

✔️ همونطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده، این کارنامه شامل رتبه داوطلب و رتبه کل آخرین نفر قبولیه.

3- ✔️ کارنامه نهایی دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی منتشر میشه؟

✔️ این کارنامه از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر میشه که آدرس اون در متن مقاله قرار داده میشه.

منبع : کارنامه نهایی دانشگاه آزاد 1401



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه آزاد از طریق سامانه سنجش و پذیرش خودش، لیست رشته محل های با آزمونش رو برای داوطلبایی که مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه شدن، در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ منتشر می کنه. این دفترچه چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در سایت مربوطه برای تمامی داوطلبا منتشر میشه. 

 

 

بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و شروع مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد لیست رشته محل های با آزمون خودش رو که فقط از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرن، معرفی میکنه. این لیست به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد یا دفترچه رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد معروفه.

 

 

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هنوز منتشر نشده، در صورت اعلام تاریخ دقیق، لینک دانلود این دفترچه در این مقاله قرار میگیره.

 

لازم به ذکره که، ورود به کلیه رشته محل هایی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد وجود نداشته باشه، به صورت بدون کنکور انجام میشه. به دلیل اهمیت دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای شرکت در انتخاب رشته این دانشگاه، برای دسترسی راحت تر شما داوطلبا لینک دانلود لیست رشته محل های گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در این مقاله ارائه شده تا بتونین به راحتی به این لیست رشته محل ها دسترسی داشته باشین. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

از اونجایی که انتخاب رشته برای چهار رشته ( پزشکی، داندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ) دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و همراه با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری انجام میشه بنابراین لیست رشته محل های مورد پذیرش در این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته گروه تجربی دانشگاه های سراسری قرار داده شده.

 

برای مطالعه لیست رشته محل های ( پزشکی، داندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ) کلیک کنید

 

رشته های با آزمون گروه تجربی در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

این دفترچه از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر میشه که شامل رشته های پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، علوم تغذیه، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای، بهداشت عمومی، بهداشت خانواده و بهداشت مبارزه با بیماری هاستدر این قسمت، دفترچه انتخاب رشته 1400 کلی و رشته های پزشکی رو برای داوطلبای این رشته ها رو قرار دادیم که تا زمانی که دفترچه انتخاب رشـته 1401 بیاد، از حدود رشته ها و ظرفیت اونها مطلع بشن.

 

دفترچه های انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400
دفترچه انتخاب رشته آزاد
لیست رشته های گروه پزشکی دانشگاه ازاد

 

با توجه به این دفترچه، از سال گذشته رشته محل های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر شده، اما بقیه کد رشته های دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد شامل رشته های غیر پزشکیه که اگه، دنبال تحصیل بدون کنکور در این رشته ها هستین، می تونین برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رو بخونین.

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

رشته های با آزمون گروه ریاضی، انسانی، هنر و زبان در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

واحد های دانشگاه آزاد بر اساس کیفیت آموزشی و همچنین تعداد متقاضیای مربوط به هر رشته، تصمیم می گیرن که کدام رشته محل ها در دانشگاه آزاد با آزمون و چه رشته محل هایی بدون آزمون باشه. معمولا دانشگاه های با کیفیت در شهرهای بزرگ، رشته محل های خودشون رو فقط به صورت با آزمون ارائه میدن.

 

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ که می تونین از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org دانلود کنین، رشته ها یا زیرگروه های ریاضی، انسانی، هنر و زبان همراه با اسم دانشگاه هایینوشته شده که به خاطر تعداد بالای متقاضیا، فقط از طریق آزمون دانشجو می گیرن.

 

در این قسمت، دفترچه انتخاب رشته 1400 گروه های ریاضی، هنر و زبان رو برای داوطلبای این رشته ها رو قرار دادیم که تا زمانی که دفترچه انتخاب رشـته 1401 بیاد، از حدود رشته ها و ظرفیت اونها مطلع بشن.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی، هنر و زبان - کنکور 1400
  • نویسنده: دانشگاه آزاد
  • حجم: 2 MB
  • منبع: مرکز سنجش و پذیرش

 

اگر در هر کدام از این رشته ها، اگه شما نتونستین یا نخواستین از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری وارد دانشگاه بشین، می تونین در بقیه واحد های دانشگاه آزاد در همین رشته ها بصورت بدون آزمون وارد بشین. چون بیش از 95 درصد رشته محل های دانشگاه آزاد بدون کنکور دانشجو می گیره. اگه رشته های پزشکی و پیراپزشکی رو جدا کنیم، همه ی داوطلبا می تونن در بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 رو انجام بدن.

 

اگه در مورد انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کد رشته محل های با آزمون و یا دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه ازاد سوالی دارین، می تونین سوالتون رو از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسین. برای این کار می تونین از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین. همچنین می تونین عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو بشین تا از همه ی اخبار و اطلاعیه های کنکور سراسری و آزاد مطلع بشین.

 

داوطلبای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، برای دریافت لیست رشته ها و اطلاعات بیشتر درباره رشته های موجود در دانشگاه های آزاد، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ کی و کجا منتشر میشه؟

✔️بعد از اینکه نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام شد، دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org منتشر میشه که لینک دانلود اون در این مقاله گذاشته خواهد شد.

2- ✔️ دفترچه انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور دانشگاه آزاد یکیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، لیست رشته محل های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد به صورت دفترچه های مجزا منتشر میشه.

3- ✔️ از کجا می تونیم بفهمیم که ظرفیت پذیرش رشته های با آزمون دانشگاه آزاد برای رشته های علوم پزشکی چقدره؟

✔️ ظرفیت پذیرش رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد، در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مشخص میشه که جزئیات بیشتر در این مقاله نوشته شده.

منبع : دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ معمولا چند روز بعد از تمام شدن زمان انتخاب رشته مشخص میشه و داوطلبایی که قصد تغییر و یا جا به جایی رشته محل های ثبت شده خودشون رو دارن، می تونن با ورود به سایت دانشگاه آزاد Azmoon.org اطلاعات مدنظرشون رو ویرایش کنن.

 

 

داوطلبایی که در کنکور سراسری سال 1401 شرکت کردن بعد از مشاهده نتیجه اولیه خودشون،  برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز شدن، می تونن در مهلت تعیین شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای تکمیل فرم انتخاب رشته خودشون در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org اقدام کنن.

از اونجایی که فرآیند انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد حساس ترین مرحله در کنکور محسوب میشه و سیستم سازمان سنجش انتخاب های داوطلبا رو به ترتیب اولویت ثبت شده در این فرم میخونه، داوطلبا باید در وارد کردن کد رشته محل های انتخابی دقت زیادی داشته باشن. به همین دلیل دانشگاه آزاد فرصتی رو برای اون دسته از داوطلبایی که انتخاب رشتشون نیاز به ویرایش داره قرار داده تا بتونن دوباره وارد سایت بشن و انتخاب های ثبت شده خودشون رو ویرایش کنن.  برای آشنایی بیشتر داوطلبا با زمان و نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در ادامه این مقاله توضیحات کامل در این خصوص قرار داده شده. پس پیشنهاد می کنیم، تا آخر این مقاله همراه ما باشین. 

 

مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

خیلی از داوطلبا هستن که بعد از اتمام زمان انتخاب رشته خودشون برای دانشگاه آزاد، متوجه میشن که بعضی از اولویت ها رو به درستی وارد نکردن و یا قصد دارن که اولویت های انتخابی خودشون رو دردانشگاه آزاد تغییر بدن؛ اما آیا امکان تغییر اولویت های انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 وجود داره؟ خوشبختانه، دانشگاه آزاد زمانی رو برای ویرایش انتخاب رشته کنکور این دسته از داوطلبا در نظر میگیره.

 

 

به محض اینکه مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

هنوز زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از طرف سایت ثبت نامی این آزمون منتشر نشده؛ اما با توجه به اطلاعات سال قبل که زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد حدودا چند روز بعد از تمام شدن مهلت انتخاب رشته صورت میگیره، اما چون هنوز مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مشخص نشده، به داوطلبا پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام کنکور تحصیلیکو باشن تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر شد، سریع با خبر بشن.

 

داوطلبایی که قصد دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 دارن، می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

سایت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

افرادی که قصد ویرایش رشته محل های انتخابی خودشون در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد رو دارن، می تونن در مهلت تعیین شده از سوی دانشگاه آزاد به سایت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 به آدرس azmoon.org مراجعه کنن و مراحل مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خودشون رو در این سایت انجام بدن.

 

همونطور که گفتیم، دانشگاه آزاد در زمان انتخاب رشته امکان ویرایش کد رشته محل های انتخابی را در اختیار داوطلبان قرار میده. اون دسته از داوطلبایی که قصد تغییر، حذف یا اضافه کردن اولویت های انتخابی خود را دارن، می تونن در زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ انتخاب های خودشون رو در این سایت ویرایش کنن.

 

سایت ویرایش و ثبت انتخاب رشته آزاد، همون سایت ثبت نامی این آزمونه، البته ویرایش انتخاب رشته تنها برای افرادی امکان پذیره که در زمان ثبت نام در این آزمون اطلاعات لازم رو برای ثبت نام در آزمون وارد کردن و کارت اعتباری مربوط به ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد رو خریداری کردن. پس اگه فردی دارای شرایط بالا برای ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 بود، میتونه به سایت ثبت نامی این آزمون به آدرس اینترنتی azmoon.org مراجعه کنه و مراحل مربوط به ویرایش اولویت های انتخابی خودش رو انجام بده.

 

با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می تونین فرآیند انتخاب رشته خودتون رو دقیق تر انجام بدین.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبای مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، که قصد ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 رو دارن، باید در زمان مقرر به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کنن و با وارد شدن به قسمت ویرایش اطلاعات ثبت نامی، اطلاعات مورد نظر خودشون رو در مدت زمان اعلام شده ویرایش کنن.

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

در زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی دانشگاه آزاد به سایت ثبت نامی این دانشگاه به آدرس azmoon.org مراجعه کنین و به لینک مربوط به ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 وارد بشین. دقت کنین که، معمولا این لینک به نام «سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری» در سایت ثبت نامی دانشگاه آزاد وجود داره.

 

ویرایش انتخاب رشته آزاد

 

اطلاعات لازم رو برای ورود به پورتال ثبت نامی خودتون که کد ملی و کد دسترسی به ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد هست رو وارد کنین تا به سامانه شخصی خودتون وارد بشین.

 

ویرایش انتخاب رشته آزاد 1401

 

حالا، مراحل بعدی که مربوط به ویرایش اطلاعات وارد شده خودتون هست رو، انجام بدین و در نهایت اون ها رو ثبت کنین. ویرایش اولویت های انتخابی با کلیک کردن بر روی گزینه حذف اولویت انجام میشه.

 

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

 در نهایت گزینه " ثبت نهایی " را انتخاب کرده تا ویرایش با موفقیت ثبت بشه.

 

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

تصاویر بالا مربوط به فرآیند ویرایش انتخاب رشته سال گذشته اس، به محض اینکه تغییری در روند ویرایش انتخاب رشته آزاد امسال ایجاد بشه این تصاویر به روز رسانی میشن. همچنین بعد از فعال شدن لینک ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد، لینک ویرایش در این مقاله قرار میگیره.

 

داوطلبایی که قصد دارن اطلاعات بیشتری درباره کد رشته های دانشگاه آزاد داشته باشن و بر اساس اطلاعات جدید، انتخاب رشته خودشون رو ویرایش کنن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: کد رشته های دانشگاه آزاد

مشاوره نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

تا اینجا با نحوه ویرایش انتخاب رشته آزاد و تغییر اولویت ها برای این دانشگاه آشنا شدیم، اما به غیر از آموزش هایی که داده شد، یک سری نکات هم باید به داوطلبای این انتخاب رشته توصیه بشه تا بتونن ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ خودشون رو به درستی انجام بدن. پس به این دسته از داوطلب پیشنهاد می کنیم، حتما قبل از هر اقدامی نکات زیر رو مطالعه کنن.

 

بررسی اولویت های انتخابی بر اساس پارامترهای مختلف

 

اگه قصد تغییر اولویت های انتخابی خودتون رو دارین، اصلا عجله نکنین. سعی کنین روی یک برگه اولویت های انتخابی خودتون رو بنویسین و ببینین که کدومشون نیاز به تغییر و ویرایش داره؟ حتما عوامل مختلفی که در انتخاب رشته شما موثر هستن مثل مسافت، علاقه خودتون به دانشگاه و رشته انتخابی رو هم در تصمیم گیریتون تاثیر بدین.

 

بعد از اینکه اولویت های خودتون رو نوشتین، یک بار دیگه این اولویت ها رو بررسی کنین و از افرادی که در زمینه انتخاب رشته با تجربه هستن، مشورت بگیرین. در نهایت، با یک تصمیم قاطع در مهلت زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اطلاعات ثبت نامی و اولویت های خودتون رو ویرایش کنین.

 

مطالعه دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

 

در بیشتر سال ها دانشگاه آزاد و یا حتی دانشگاه های سراسری، اصلاحیه های مختلفی رو برای ثبت نام و انتخاب رشته منتشر می کنن که داوطلبان باید حتما قبل از انتخاب رشته، این اصلاحیه ها رو بخونن، چرا که ممکنه اصلاحیه های ذکر شده در دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کد رشته مد نظر و یا کد دانشگاه اون ها رو تغییر بده.

 

به همین خاطر قبل از اینکه مراحل مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی و تغییر اولویت های خودتون رو در سایت ثبت نامی دانشگاه آزاد تغییر بدین، دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو مطالعه کنین تا مشکلی برای شما در زمینه انتخاب رشته و تغییر اولویت های انتخابی پیش نیاد.

 

درخواست تغییر اولویت در زمان منتشر شدن جواب نهایی دانشگاه آزاد

 

گاهی اوقات افراد به دلیل بی اطلاعی در زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد، مراحل مربوط به تغییر اولویت های انتخابی خودشون رو انجام نمیدن یا به هر حال در زمان انتشار جواب نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، متوجه میشن که در اولویت های انتخابی خودشون اشتباه کردن! خوشبختانه امکان تغییر اولویت در زمان منتشر شدن جواب نهایی هم وجود داره. شما باید در این زمان درخواست تغییر اولویت بدین و دانشگاه آزاد با بررسی درخواست شما، ممکنه درخواست شما رو تایید کنه.

 

خیلی از وقت ها افراد نمی تونن در مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، مراحل مربوط به تغییر اولویت های انتخابی خودشون رو انجام بدن. اگه برای شما هم این مشکل به وجود اومده و در اولویت های اولیه که انتخاب کردین، قبول نشدین؛ می تونین شانس خودتون رو در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در سال 1401 امتحان کنین. در خیلی از سال ها افراد زیادی در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته مورد علاقه خودشون قبول شدن.

 

اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در مورد ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ داشتین، می تونین همه سوالاتتون رو از کارشناسای تحصیلیکو بپرسید. راه ارتباطی شما با این کارشناسا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو هستش. داوطلبا ​همینطور می تونن برای دریافت اخبار مربوط به انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو عضو باشن تا اخبار رو در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنن.

 

داوطلبایی که در ورودی مهر دانشگاه آزاد قبول نشدن و قصد دارن در ورودی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ثبت نام کنن و شانس خودشون رو امتحان کنن، برای دریافت دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه و اطلاعات بیشتر، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ چه زمانی می تونیم رشته محل های انتخابی دانشگاه آزاد رو ویرایش کنیم؟

✔️ مهلت ویرایش انتخاب رشته معمولا چند روز بعد از تموم شدن زمان انتخاب رشته داوطلباست که زمان دقیق در این مقاله گفته میشه.

2- ✔️ چه کسایی می تونن فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد رو ویرایش کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، کسایی که هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو پرداخت کردن می تونن اطلاعاتشون رو ویرایش کنن.

3- ✔️ برای تکمیل فرم انتخاب رشته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

✔️ یکی از نکاتی که باید بهش توجه کنین مطالعه دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته دانشگاه آزاده که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه های آزاد



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۱ هم بر اساس اطلاعات کارنامه اولیه کنکور سراسری انجام میشه و داوطلبایی که متقاضی انتخاب رشته این دانشگاه هستن، باید بر اساس رتبه و تراز خودشون در کارنامه اولیه کنکور انتخاب هاشون رو در سه دسته خوشبینانه، منطقی و بد بینانه در فرم انتخاب رشته بچینن.

 

 

با ادغام شدن آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری، داوطلبای دانشگاه آزاد هم باید از کارنامه کنکور سراسری برای انتخاب رشته خودشون استفاده کنن و در واقع انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هم مثل انتخاب رشته کنکور سراسریشده و فقط ترتیب اولویت ها در این فرم مهمه.
اما هنوز خیلی از داوطلبا با نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد آشنا نیستن و نمی دونن که با چه نحوه چینشی، شانس قبولیشون در انتخاب های خودشون بالاتر میره، برای همین در ادامه این مقاله در مورد نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 توضیح دادیم تا بتونن با اطلاعات کافی انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشین!

 

 

 

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ یک تفاوت اساسی با انتخاب رشته کنکور سراسری در سال های گذشته داره و اون اینه که، باید در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر عکس آزمون سراسری بومی پذیری نداریم و مثل انتخاب رشته کنکور سراسری باید در انتخابامون هم انتخاب های خوشبینانه داشته باشیم، هم انتخاب های منطقی و هم انتخاب های بدبینانه.

 

 اما سوال اصلی برای داوطلبای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اینه که چه انتخابی برای هر داوطلب خوشبینانه به حساب میاد و چه انتخابی منطقی و چه انتخابی بدبینانه محسوب میشه؟ برای این موضوع یک فرمول کلی برای این موضوع به دست آوردیم:

 

 انتخاب خوشبینانه :

 

انتخابی که آخرین تراز قبولی در اون نسبت به تراز قبولی ما نهایتا ۴۰۰ تا و یا حداقل ۱۰۰ تا بیشتر باشه. به عنوان مثال اگه تراز ما در زیرگروه ۱ تجربی ۶۸۰۰ باشه، می تونیم رشته محل هایی که در زیرگروه ۱ تجربی قرار دارن و تراز قبولی سال گذشته در اونا بین ۶۹۰۰ تا ۷۲۰۰ هست رو، به عنوان انتخاب خوشبینانه در انتخاب رشته قرار بدیم.

 انتخاب منطقی :

 

انتخابی که تراز قبولی در اون نسبت به تراز ما نهایتا ۱۰۰ تا بیشتر و یا ۱۰۰ تا کمتر باشه. به عنوان مثال اگه تراز ما در زیرگروه ۱ تجربی ۶۸۰۰ باشه، می تونیم رشته محل هایی که در زیر گروه ۱ تجربی قرار دارن و تراز قبولی اونا در بازه ۶۷۰۰ تا ۶۹۰۰ قرار می گیرن رو، انتخاب منطقی و معقول بدونیم.

 

 انتخاب بدبینانه :

 

انتخابی که تراز قبولی در اون نسبت به تراز ما نهایتا ۴۰۰ تا پایین تر باشه. مثلا اگه تراز ما در زیر گروه ۱ تجربی ۶۸۰۰ باشه، می تونیم رشته محل هایی که در زیر گروه ۱ تجربی قرار دارن و تراز قبولی اونا در بازه ۶۴۰۰ تا ۶۷۰۰ باشه رو انتخاب بدبینانه بدونیم.

 

دقت کنین وقتی می خواین رشته محلی رو برای انتخاب رشته خودتون انتخاب کنین، حتما تراز قبولی اون رو با تراز زیر گروه مناسب در کارنامه تون مقایسه کنین. به عنوان مثال اگه رشته داروسازی در رشته تجربی رو یا مهندسی شیمی در رشته ریاضی رو می خواین، باید ترازتون در زیر گروه ۲ رو با آخرین تراز قبولی اون مقایسه کنین و برای بقیه رشته ها هم با توجه به دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، که رشته های هر زیر گروه در همه ی گروه های آزمایشی نوشته شده، مقایسه صحیحی انجام بدین.

 

 اما سهم انتخابای خوشبینانه و منطقی و بدبینانه در انتخابای 100 تایی مون چقدر می تونه باشه، یعنی چه تعداد از 100 انتخابمون خوشبینانه، چه تعداد منطقی و چه تعداد بدبینانه باشه؟ برای جواب دادن به این سوال باید بگیم که، از نظر مشاورای مرکز مشاوره تحصیلیکو تعداد انتخابای خوشبینانه باید حداقل 15 انتخاب و حداکثر 30 انتخاب باشه و بیشتر از 30 انتخاب شانس شما در انتخابای منطقی کم و کمتر از 15 انتخاب، شانس شما در انتخابای خوشبینانه کم میشه.

 

تعداد انتخابای منطقی باید حداقل 40 انتخاب و حداکثر 60 انتخاب باشه. بیشتر از 60 و کمتر از 40 انتخاب، باعث کم شدن شانس قبولی در انتخابای خوشبینانه و بدبینانه و کم شدن شانس قبولی در انتخابای منطقی میشه. برای تعداد انتخابای بدبینانه هم باید حداقل 15 انتخاب و حداکثر 30 انتخاب باشه. بیشتر از 30 انتخاب بدبینانه و کمتر از 15 انتخاب به ترتیب باعث کم شدن شانس قبولی در انتخابای منطقی و کم شدن شانس قبولی در انتخابای بدبینانه میشه. در ضمن انتخاب رشته 4 رشته پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش انجام میشه. 

 

داوطلبای انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای اینکه فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو به طور دقیق انجام بدین، می تونین از نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد تحصیلیکو کمک بگیرین.

بیشتر بخوانید : نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

 

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

شرکت در کنکور سراسری فقط یکی از راه های ورود به دانشگاه آزاده. در سال های اخیر در گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان، بیشتر از 95 درصد رشته محل ها به صورت بدون کنکور ارائه شده و برای قبولی در اونا، نیازی به شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست، چون رشته محل های بدون کنکور در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ارائه نمیشه.

 

متقاضیا می تونن لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد رو بررسی کنن و اگه رشته مد نظرشون بدون کنکور ارائه شده بود، ثبت نام بدون کنکور سراسری آزاد ۱۴۰۱ رو انجام بدن. بجز دانشگاه آزاد، متقاضیا می تونن در بدون کنکور دانشگاه های دیگه مثل دانشگاه های سراسری و علمی کاربردی رو هم شرکت کنن و بدون دردسر و استرس کنکور سراسری، وارد دانشگاه بشن.

 

تصمیم گرفتیم برای اونایی که می خوان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 رو انجام بدن، علاوه بر توضیح قوانین و راه کارای انتخاب رشته صحیح، سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو رو مهیا کنیم، تا به این شکل سهم ویژه ای در انتخاب رشته صحیح داوطلبایی داشته باشیم که از مشاوره حضوری با مشاورای مرکز مشاوره تحصیلیکو استفاده نکردن. همچنین به همه داوطلبا توصیه می کنیم که عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو بشن تا در جریان اخبار لحظه ای مربوط به کنکور سراسری قرار بگیرن.

 

داوطلبا برای دریافت اطلاعات درباره زمان و نحوه دریافت نتایج نهایی دانشگاه آزاد می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید : اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 کی و کجا انجام میشه؟

✔️ انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و از طریق سایت azmoon.org انجام میشه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

2- ✔️ چینش انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید بر چه اساسی باشه؟

✔️ داوطلبا می تونن انتخاب رشتشون رو بر اساس سه دسته خوشبینانه، منطقی و بدبینانه بچینن که توضیحات لازم در مورد این چینش در این مقاله داده شده.

3- ✔️ ملاک قبولی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد چیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، تراز و رتبه در سهمیه کارنامه اولیه کنکور سراسری، ملاک قبولی و بررسی فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد هر داوطلبه.

منبع : انتخاب رشته در دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در تاریخی که اعلام میشه به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد azmoon.org انجام میشه و همه داوطلبایی که با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری خودشون، مجاز به انتخاب رشته شدن، می تونن دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو دانلود و فرم اینترنتی انتخاب رشته رو تکمیل کنن.

 

 

بعد از اینکه نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 اعلام بشه، مسیر داوطلبای دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد از هم جدا میشه و اونایی که قصد دارن شانسشون رو برای قبولی در دانشگاه های آزاد محک بزنن، باید از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انتخاب رشته دانشگاه آزاد خودشون رو تکمیل کنن

داوطلبایی که با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شدن، باید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 رو از سایت آزمون دانلود و رشته محل های ارائه شده در گروه آزمایشی کنکور شون رو انتخاب و بعد از تکمیل اولویت بندی خودشون، رشته محل ها رو در فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد وارد کنن. در ادامه در مورد زمان و شرایط انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۱ و همچنین تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

انتخاب رشته دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و معمولا چند روز بعد از انتخاب رشته کنکور شروع میشه. سال قبل داوطلبا با توجه به زمان برگزاری کنکور سراسری در مرداد ماه تونستن انتخاب رشته آزاد رو انجام بدن که طبق روال سال های قبل، پیش بینی می کنیم انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مرداد ماه انجام بشه.

 

هنوز مهلت انتخاب رشته کنکور داشگاه آزاد ۱۴۰۱ اعلام نشده ولی به داوطلبای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، پیشنهاد میدیم تا عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو بشن که از اخبار مربوط به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 اعلام بشه، در کمترین زمان ممکن باخبر بشن.

 

 

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 هنوز اعلام نشده، به محض اعلام تاریخ دقیق در این قسمت اطلاع رسانی انجام خواهیم داد.

 

لازم به ذکره سازمان سنجش و آموزش دانشگاه آزاد برای داوطلبایی که از انتخاب رشته دانشگاه آزاد جا موندن و یا قصد ویرایش ثبت نام خودشون رو دارن، زمانی رو به عنوان مهلت انتخاب رشته تمدید می کنه. پس داوطلبا از این نظر نگرانی نداشته باشن. این مهلت معمولا بین 3 تا 4 روز برای داوطلبای انتخاب رشته تمدید میشه.

 

داوطلبایی که تمایل دارن درباره انتخاب رشته اطلاعات بیشتری داشته باشن و از نحوه انجامش بیشتر سر در بیارن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته

 

 

 

 

 

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبایی که قصد دارن انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ رو هم در کنار انتخاب رشته کنکور سراسری انجام بدن و یا کلا قصدشون قبولی در دانشگاه آزاده، باید از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو دانلود کنن و بعد از اولویت بندی انتخاباشون، مجدد وارد سایت بشن و انتخاب رشته ازاد رو انجام بدن.

 

در ضمن انتخاب رشته 4 رشته پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش انجام میشه. در ادامه راهنمای تصویری انتخاب رشته رو برای داوطلبا قرار دادیم تا نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 رو ببینین و بدون هیچ مشکلی انتخاب رشته رو انجام بدین.

 

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ :

 

وارد سایت azmoon.org بشین و روی لینک " انتخاب رشته آزمون سراسری 1401 " کلیک کنین.

 

انتخاب رشته دالنشگاه آزاد

 

در اینجا باید کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و همچنین کد ملی خودتون رو وارد و روی دکمه " ورود " کلیک کنین.

 

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

 

در این قسمت باید هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد رو پرداخت کنین، برای این کار باید از طریق گزینه " پرداخت " وارد بشین.

 

انتخاب رشته کنکور آزاد

 

در ادامه می تونین اطلاعات کارت بانکی خودتون رو وارد کنین و روی گزینه " پرداخت " کلیک کنین.

 

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

 

اگه اطلاعاتتون درست وارد شده باشه پیام " پرداخت با موفقیت انجام شد " رو می بینین و وارد فرم اینترنتی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 میشین و می تونین فرم انتخاب رشته رو تکمیل کنید.

 

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

 

داوطلبا دقت داشته باشین که حتما در آخر انتخاب رشته گزینه"  تایید نهایی " رو بزنین تا کد پیگیری انتخاب رشته رو دریافت کنین و دریافت این کد نشون میده که انتخاب رشته با موفقیت انجام شده.

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

 

البته این تصاویر مربوط به سال گذشته است، به محض اینکه انتخاب رشته دانشگاه ۱۴۰۱ شروع بشه، این تصاویر بروزرسانی میشه. همچینن بعد از فعال شدن لینک انتخاب رشته این دانشگاه، در این مقاله قرار خواهد گرفت.

 

داوطلبایی که هنوز دفترجه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو دانلود نکردن و سری به رشته محل های موجود در این دانشگاه نزدن، برای انجام این کار و کسب اطلاعات بیشتر درباره این دفترچه، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبایی که با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری، برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مجاز میشن، می تونن 100 تا رشته محل رو از دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد انتخاب و با توجه به ملاک هاشون مثل علاقه، دوری و نزدیکی و اعتبار دانشگاهی، اولویت بندی و بعد از اون در فرم انتخاب رشته اینترنتی سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org وارد کنن.

 

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد جزو دانشگاه های شهریه پرداز هستش، به داوطلبا توصیه می کنیم حتما شهریه دانشگاه آزاد رو بررسی کنن تا بعد از قبولی در این دانشگاه دچار مشکل مالی نشن. نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم کاملا بر اساس تراز و رتبه در سهمیه کارنامه کنکور سراسری اعلام میشه، بنابراین به داوطلبا توصیه می کنیم که، راهنمای مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو مطالعه کنن تا بتونن انتخاب رشته کنکور دانشگاه ازاد رو به صورت اصولی انجام بدن.

 

 داوطلبایی که رتبه و تراز خوبی در کنکور سراسری ندارن و رشته مد نظرشون در لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401 وجود داره، می تونن در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد وارد سایت ثبت نام دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org بشن و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ رو ثبت و تکمیل کنن.

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو به همه ی سوالای شما در مورد انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۱ پاسخ بدن و در مورد نحوه انتخاب رشته اصولی و صحیح راهنماییشون کنن. داوطلبای انتخاب رشته این دانشگاه می تونن برای دریافت اخبار در کمترین زمان، در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو عضو بشن.

 

داوطلبایی که تمایل دارن برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد که در دفترچه این دانشگاه موجوده هم انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ کد دسترسی به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد چیه؟

✔️کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد یا همون شناسه انتخاب رشته، یک کد یکتاست که پایین کارنامه اولیه هر داوطلب نوشته شده که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

2- ✔️ انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 چه زمانی انجام میشه؟

✔️ این انتخاب رشته احتمالا در مرداد ماه انجام میشه که زمان دقیق اون در این مقاله گفته میشه.

3- ✔️ انتخاب رشته دانشگاه آزاد در چه سایتی انجام میشه؟

✔️ انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام میشه که لینک ورود به این سایت در این مقاله گذاشته میشه.

منبع : انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در یک رشته محلی قبول میشن، می تونن در صورت عدم علاقه به اون رشته محل و تصمیم برای شرکت در کنکور سراسری سال بعد، در دانشگاه آزادی که قبول شدن، ثبت نام نکنن و نرن و یا این راه رو می تونن انتخاب کنن که در اون دانشگاه ثبت نام کنن و مرخصی بگیرن.

 

 

بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 اعلام میشه، خیلی از داوطلبا هستن که یا از رشته محل قبولیشون راضی نیستن و یا اینکه می خوان یکبار دیگه شانسشون رو برای شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه های برتر سراسری و یا رشته محل بهتر امتحان کنن.

تلاش بیشتر داوطلبایی که در دانشگاه آزاد قبول شدن، مطالعه منابع کنکور و آماده کردن خودشون برای شرکت در این امتحان بزرگ سراسری که در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه سراسری خوبی قبول بشن و ادامه تحصیل بدن. 

اما نگرانی اکثر این داوطلبا برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یا بعد از اعلام نتایج نهایی این دانشگاه اینه که، اگر دانشگاه آزاد قبول شویم و نرویم چه اتفاقی می افته؟ آیا محرومیتی برای این داوطلبا ایجاد میشه؟ این دسته سوالات، سوالاتی هستن که داوطلبا دارن. پس اگه شما هم جزو این داوطلبا هستین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین!

 

اگر دانشگاه آزاد قبول شویم و نرویم

قبولی در رشته محل های دانشگاه آزاد نسبت به قبولی در دانشگاه های سراسری خیلی راحت تره و داوطلبایی که در کنکور شرکت کردن، می تونن در این دانشگاه نسبت به رتبه خودشون، در یک رشته محلی بهتر نسبت به دانشگاه های سراسری قبول بشن. برای همین، اکثر داوطلبا انتخاب رشته این دانشگاه رو انجام میدن تا شانسشون رو برای قبولی در رشته محل های دانشگاه آزاد هم امتحان کنن.

 

اما خیلی از داوطلبا به دلایل مختلفی از جمله بالا بودن شهریه و علاقه به تحصیل در دانشگاه های سراسری و یا حتی قبولی در رشته محلی بهتر، بعد از قبولی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می خوان بدونن که اگه دانشگاه آزاد قبول شن و نرن چه اتفاقی می افته، امکان محرومیت برای شرکت در آزمون سال بعد برای اون ها وجود داره یا نه؟

 

اگه داوطلبا در دانشگاه آزاد قبول بشن ولی ثبت نامی برای اون انجام ندن هیچ محرومیتی برای شرکت در کنکور سراسری و یا ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه برای داوطلبا به وجود نمیاد. پس این دسته از داوطلبا اصلا نگران نباشن، اما اگه جزو داوطلبایی هستین که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در یک رشته محلی قبول شدین و علت نرفتن و ثبت نام نکردنتون در اون دانشگاه، برای اینه که شانستون رو برای کنکور سال بعد و قبولی در دانشگاه های سراسری و یا رشته محل بهتر امتحان کنین، یک توصیه برای شما داریم:

 

توصیه ما اینه که حتی اگه می خواین شانستون رو برای ثبت نام کنکور سال بعد هم امتحان کنین، باز فرصت ثبت نام در رشته محل های دانشگاه آزاد رو از دست ندین. به چه دلیل؟ وضعیت قبولی در کنکور، هر سال در حال تغییره و ممکنه شما سال بعد نتونین در همین رشته محلی که امسال قبول شدین، قبول بشین اونوقت افسوس می خورین که چرا سال قبل ثبت نامم رو انجام ندادم. ما توصیه می کنیم داوطلبا ثبت نام قبولی امسالشون رو انجام بدن ولی دانشگاه نرن و از دانشگاه مرخصی بگیرن و اگه تمایل دارن، کنکور سال بعد شرکت کنن.

 

اگه این داوطلبا در کنکور سال بعد در یک رشته محل بهتر در دانشگاه سراسری یا آزاد قبول شدن که از این دانشگاه انصراف میدن و میرن سراغ ثبت نام در رشته محل بهتر، اما اگه متوجه شدن وضعیتشون از پارسال بدتر شده، دیگه خیالشون از این بابت راحته که قبولی دانشگاه آزاد رو از سال گذشته دارن. البته این کار بستگی به این داره که این دسته از داوطلبا در چه رشته محلی قبول شدن، اصلا بهش علاقه دارن یا نه و اینکه وضعیت مالی داوطلبا چطوره.

 

داوطلبایی که قصد ثبت نام قطعی برای دانشگاه آزاد رو دارن، برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونن مقاله زیر رو که می تونه این دسته از داوطلبا رو برای انجام ثبت نام موفقیت آمیز راهنمایی کنه، مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : ثبت نام دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

مشاوره عدم ثبت نام در محل رشته محل قبولی دانشگاه آزاد

البته باید حواستون هم باشه در صورتی که ثبت نام دانشگاه آزاد رو انجام بدین و بخواین از این دانشگاه مرخصی بگیرین، باید هزینه شهریه دانشگاه آزاد رو هم پرداخت کنین. اما اگه در کنکور سال بعد در رشته محلی به غیر از دانشگاه آزاد پذیرش بشین و بخواین ثبت نام اون رو انجام بدین، باید به دانشگاه آزاد سال قبلتون جریمه انصراف بدین.

 

جریمه انصراف از دانشگاه آزاد برای ورود به دانشگاه های سراسری، میشه نصف شهریه ثابت ترم های باقیمونده، اما اگه دانشگاه محل قبولی جدیدتون هم دانشگاه آزاد باشه، هیچ جریمه انصرافی رو نیاز نیست که پرداخت کنین. پس ما به داوطلبا پیشنهاد می کنیم، اگه دانشگاه آزاد قبول شدین و می خواین که در این دانشگاه ثبت نام نکنین، تمام جوانب تصمیمتون رو در نظر بگیرین تا بتونین بهترین تصمیم رو برای آینده تحصیلیتون بگیرین.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تمام سوالا و ابهامی شما در خصوص عدم ثبت نام در دانشگاه آزاد پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچینن داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخبار مربوط به دانشگاه های آزاد و کنکور، در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو عضو بشن و اخبار رو در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنن.

 

داوطلبایی که قصد دارن با سوابق تحصیلی خودشون و بدون نیاز به شرکت در کنکور در دانشگاه آزاد ثبت نام کنن، برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ اگه در یک دانشگاه آزاد قبول بشیم و نریم چه اتفاقی می افته؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، برای داوطلبا هیچ محرومیتی در خصوص ثبت نام نکردن در این دانشگاه ها پیش نمیاد.

2- ✔️ میشه در بعد از قبولی در یک رشته محل ثبت نام نهایی اون رو انجام ندیم؟

✔️ این امکان وجود داره، اما طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شده، می تونین ثبت نام اون رشته رو انجام هم بدین.

3- ✔️ جریمه انصراف از دانشگاه آزاد به دانشگاه های سراسری چقدره؟

✔️ جریمه انصراف از دانشگاه آزاد برابره با نصف شهریه ثابت ترم های باقیمونده که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : اگر در دانشگاه آزاد قبول شویم و نرویم



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اسامی پذیرفته شدگان با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org اعلام میشه. داوطلبایی که انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 رو انجام دادن، باید در زمان اعلام شده وارد سایت دانشگاه آزاد بشن و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، نتیجه انتخاب رشته خودشون رو مشاهده کنن.

 

 

 

اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در سایت azmoon.org اعلام میشه و تمام داوطلبایی که در رشته های با کنکور دانشگاه آزاد انتخاب رشته کردن، باید در زمان مقرر وارد سایت دانشگاه آزاد شده و بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، ببینن آیا در انتخاب رشته خودشون برای دانشگاه آزاد 1401 موفق شدن یا نه.

 

 

اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هنوز اعلام نشده، به محض اعلام تاریخ دقیق انتشار این اسامی، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

فرآیند پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد با دو روش با کنکور و بدون کنکور انجام میشه و همین باعث شده تا اکثر متقاضیای دانشگاه آزاد 1401 ندونن که اسامی قبول شدگان دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام میشه و به چه صورتی می تونن از نتیجه خودشون مطلع بشن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد لیست اسامی قبولی های دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین!

 

زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

با ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با هم، نتایج اولیه تمام داوطلبایی که در این آزمون شرکت کردن، از طریق سایت سنجش و با عنوان کارنامه اولیه کنکور سراسری منتشر میشه. داوطلبایی که در انتهای کارنامه شون، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ نوشته شده، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستن و می تونن انتخاب رشته خودشون رو برای این دانشگاه تکمیل کنن.

 

این داوطلبا در صورتی که فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 رو در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تکمیل کرده باشن، بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 بی صبرانه منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستن تا ببینن که اسمشون به عنوان قبول شدگان دانشگاه آزاد منتشر شده یا نه.

 

 

زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هنوز مشخص نشده، به محض اینکه اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اعلام بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

سال گذشته با توجه به زمان برگزاری کنکور، نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 در هفته اول مهر ماه اعلام شد. هنوز زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مشخص نشده، اما به داوطلبای این دانشگاه توصیه می کنیم، عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشن تا به محض اعلام نتایج دانشگاه آزاد، از اینکه اسمتون جزو اسامی پذیرفته های دانشگاه آزاد اعلام شده یا نه، مطلع بشن.

 

داوطلبایی که قصد مشاهده و دریافت نتایج نهایی دانشگاه آزاد رو دارن، برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونن به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 1401

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

اسامی قبول شدگان دانشگاه آزاد، به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org اعلام میشه. داوطلبایی که انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو انجام دادن، باید در زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد وارد سایت ذکر شده، بشن و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، اسامی قبولی های دانشگاه آزاد 1401 رو مشاهده کنن.

 

نحوه مشاهده اسامی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به طور خلاصه :

 

  1. ورود به سایت دانشگاه آزاد

  2. کلیک روی گزینه نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401 

  3. وارد کردن اطلاعات خواسته شده

  4. مشاهده نتیجه

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده اسامی دانشگاه آزاد 1401 :

 ورود به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org و انتخاب گزینه "  انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ " داوطلبا باید به سایت azmoon.org برن و روی گزینه نتیجه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد سال 1401 " کلیک کنن.

 

 

 اسامی پذیرفته شدگان با کنکور آزاد ۱۴۰۱

 

در این قسمت داوطلبا می تونن با وارد کردن کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی خودشون در کادرای مربوط و کلیک روی دکمه " ورود "، ببینن جزو لیست پذیرفته شدگان این دانشگاه قرار گرفتن یا خیر.

 

 اسامی پذیرفته شدگان با کنکور آزاد

 

 

این تصاویر مربوط به اعلام اسامی سال گذشته اس، به محض اعلام اسامی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ تصاویر بروز رسانی شده و لینک ورود به سایت در این مقاله قرار داده میشه.

 

داوطلبایی که هنوز کارنامه نهایی دانشگاه آزاد خودشون رو دریافت نکردن و نمیدونن چطور باید اون رو مشاهده کنن، برای دریافت اطلاعات بیشتر میتونن به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: کارنامه نهایی دانشگاه آزاد

 

زمان و نحوه اعلام اسامی پذیرفته شدگان بدون کنکور رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه آزاد، هر سال برای تکمیل ظرفیت خالی خودش اقدام به پذیرش دانشجو به دو روش با آزمون و بدون آزمون می کنه. با توجه به رشته ها و جایگاه علمی نسبتا خوبی که این واحد های این دانشگاه دارن، بیشتر داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل رو دارن، حتما شانس خودشون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد امتحان می کنن.

 

این دسته از داوطلبا با اتمام زمان ثبت نام رشته های دانشگاه آزاد و تکمیل انتخاب رشته این دانشگاه، منتظر اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد هستن تا از وضعیت خودشون مطلع بشن. با توجه به اعلام اسامی پذیرفته شدگان سال های گذشته، نتایج بدون کنکور این دانشگاه احتمالا اوایل مهر ماه ۱۴۰۱ و از طریق سامانه اعلام نتایج دانشگاه آزاد منتشر بشه.

 

مراحل مشاهده اسامی قبول شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 بطور خلاصه :

 

  1. ورود به سایت اعلام نتایج ( احراز هویت ) دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org

  2.  انتخاب گزینه " اعلام نتایج " مقطع مورد نظر

  3. وارد کردن اطلاعات خواسته شده

  4. ورود به سامانه و مشاهده نتیجه قبولی

 

داوطلبایی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر برای دریافت نتایج نهایی بدون کنکور خودشون دارن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره اعلام اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

در زمان اعلام اسامی دانشگاه آزاد 1401 در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با چند دسته داوطلبای این دانشگاه روبرو میشیم، دسته اول سری داوطلبایی هستن که در یکی از رشته محل های انتخابی شون برای دانشگاه آزاد قبول شدن، در کارنامه نهایی دانشگاه آزاد این دسته از داوطلبا جلوی کد رشته محلی در انتخاب رشته خودشون که حد نصابش رو آوردن کلمه " قبول " نوشته شده.

 

دسته دوم داوطلبایی هستن که حد نصاب هیچ کدوم از انتخاب هاشون رو نیاوردن و کلمه " مردود " رو در کارنامه نهایی شون نوشته شده، این دسته از داوطلبای دانشگاه آزاد می تونن در بهمن ماه، شانس خودشون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد امتحان کرده و یا اینکه برای در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تلاش کنن.

 

دسته آخر داوطلبایی هستن که در یکی از کد رشته های انتخابی، ترازشون به تراز آخرین نفر قبولی نزدیک بوده، در کارنامه این دسته از داوطلبا مطابق تصویر زیر در قسمت " نتیجه " ذخیره نفر چندم و در قسمت " رشته محل "رشته و دانشگاه قبولی ذخیره و همچنین جلوی کد رشته محل مربوط کلمه " ذخیره " نوشته شده که با توجه به ظرفیت دانشگاه ها در پذیرش ذخیره دانشگاه آزاد ممکنه برای ورودی مهر یا بهمن بتونن وارد این دانشگاه بشن.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص اسامی قبول شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ جواب بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون رو از کارشناسای مجرب این مرکز مشاوره بپرسین. همچینن داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخبار مربوط به دانشگاه های آزاد و کنکور، در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو عضو بشن و اخبار رو در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنن.

 

داوطلبا می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره چگونگی شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه های آزاد و قبولی در این ورودی، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن 

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ اسامی قبول شدگان دانشگاه آزاد 1401 از طریق چه سایتی قابل مشاهده می باشد؟

✔️ این اسامی از طریق سایت دانشگاه آزاد قابل مشاهده هستش که آدرس اون در متن مقاله گذاشته میشه.

2- ✔️ اسامی پذیرفته شدگان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل گفته شده، این اسامی حدودا یک ماه بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر میشه.

3- ✔️ اسامی قبول شدگان با کنکور و بدون کنکور دانشگاه آزاد با هم اعلام میشه ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله توضیح داده شده ، اسامی قبول شدگان با کنکور و بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت مجزا از هم اعلام میشه .

منبع : اسامی پذیرفته شدگان در کنکور دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()