نوشته شده توسط : sevda

پر کردن فرم هدایت تحصیلی سامانه همگام برای انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزای پایه نهم اجباریه. دانش آموزا باید با دریافت رمز عبور همگام، در زمان مقرر وارد سایت hamgam.medu.ir بشن و فرم هدایت تحصیلی رو در پورتال شخصیشون پر کنن. این فرم برای راهنمایی و جهت بخشی به انتخاب رشته دانش آموزا، بر اساس یک سری عوامل موثر در انتخاب رشته، تهیه میشه. 

 

 

دانش آموزای پایه نهم برای انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه خودشون، باید فرم هدایت تحصیلی رو در سایت همگام پر کنن. از اونجایی که مشاورا با توجه به فرم هدایت تحصیلی و آزمون های مشاوره ای به دانش آموزا برای اولیت های انتخاب رشته امتیاز میدن، پس نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی اهمیت زیادی داره.

در انتخاب رشته و تکمیل فرم هدایت تحصیلی دانش آموزا هیچ اجبار و اما و اگری وجود نداره و دانش آموز می تونه این فرم رو با توجه به علاقه، استعداد و توانایی هاش برای هر رشته ای که شرایطش رو داره در سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir پر کنه.

اما از اونجایی که این فرم باید به صورت اینترنتی و در پورتال همگام پر بشه، خیلی از دانش آموزا نگران صحیح پر کردن این فرم هستن و یا اصلا نمی دونن چه جوری باید اون رو پر کنن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام توضیح دادیم.

 

نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

اولین قدم برای پر کردن فرم هدایت تحصیلی پایه نهم اینه که رمز عبور همگامشون رو از مدیر مدرسه دریافت کنن. دانش آموزا با داشتن این رمز و کد ملی می تونن بعد از وارد شدن به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir و وارد کردن اطلاعات خواسته شده فرم هدایت تحصیلی خودشون رو در این سامانه تکمیل کنن.

 

نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام به طور خلاصه

 

۱ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir

 

۲وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام

 

۳انتخاب گزینه هدایت تحصیلی

 

۴پر کردن فرم اولویت بندی رشته ها

 

۵دریافت تاییدیه نهایی انتخاب رشته

 

اگر دوست دارین بدونین که آزمون های مشاوره ای که نمره موثر در انتخاب رشته پایه نهم به دهم دارن رو، چطور میتونین انجام بدین، میتونین به لینک زیر سر بزنین و اطلاعات کامل در مورد نحوه انجام آزمون مشاوره ای بدست بیارین.

 

بیشتر بخوانید: چگونه در سایت همگام آزمون مشاوره ای دهیم

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

 

۱وارد سایت hamgam.medu.ir بشین و در قسمتی که در عکس زیر مشخص شده کد ملی و رمز عبور همگام رو وارد کنین.

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

 

۲بعد از وارد شدن در صفحه شخصی خودتون روی گزینه "هدایت تحصیلی" کلیک کنین.

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

 

۳در ادامه روی گزینه «تکمیل فرم اولویت» کلیک کنین.

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

 

۴سپس روی گزینه ای که در تصویر زیر مشخص شده کلیک کنین.

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

 

۵در این مرحله، برای اولویت بندی انتخابای خودتون روی قسمتی که در شکل زیر مشخص شده کلیک کنین.

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

 

۶بعد از اینکه اولویت هاتون رو انتخاب کردین روی گزینه «ذخیره چیدمان» کلیک کنین.

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

 

دانش آموزای پایه نهم برای هدایت تحصیلی علاوه بر پر کردن فرم الویت بندی خودشون در سایت همگام باید فرم آزمون های مشاوره ای که در همین سایت قرار داره رو هم پر کنن. اگه میخواین بدونین رمز ورودتون به سایت همگام چیه، میتونین به لینک زیر مراجعه کنین.

 

بیشتر بخوانید : رمز ورود همگام

 

 

 

 

 

مشاوره تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

انتخاب رشته پایه نهم برای دانش آموزا بی نهایت سرنوشت ساز و مهمه چون دانش آموزا با این انتخاب، مسیر تحصیلی، شغلی و زندگی خودشون رو مشخص می کنن. پس دانش آموزا برای پر کردن فرم هدایت تحصیلی در سایت همگام باید به مولفه های زیادی مثل علاقه، استعداد، توانایی و شرایطشون رو در نظر بگیرن و طبق این موارد انتخاب رشته خودشون رو بچینن تا در زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی از نتیجه خودشون راضی باشن.

 

همه دانش آموزا در دوره دبستان و متوسطه اول مطالب عمومی و کلی رو آموزش می بینن. انتهای دوره اول متوسطه به یک دید کلی از همه علوم رسیدن و زمان اون شده که بخوان وارد دنیای تخصصی یک علم با توجه به علاقه و شرایطشون بشن تا بتونن به صورت جزئی به مطالعه اون علم بپردازن. بهتره تا دانش آموزا قبل از شروع انتخاب رشته با همه شاخه ها و رشته های تحصیلی آشنا بشن وعوامل موثر در انتخاب رشته نهم به دهم را در نظر بگیرن.

 

برای اینکه که بتونین یک انتخاب رشته درست و اصولی برای خودتون انجام بدین پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین.

 

در ادامه بخوانید : انتخاب رشته نهم به دهم

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو جهت تکمیل فرم هدایت تحصیلی نهم به دهم 1401 - 1402 کمک کنن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از راهنماییاشون استفاده کنین. همچنین برای اینکه از اخبار هدایت تحصیلی نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مطلع بشین، میتونین در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ دانش آموزا فرم هدایت تحصیلیشون رو در چه سایتی باید پر کنن؟

✔️ داشن آموزا باید این فرم رو در سامانه همگام پر کنن که لینک ورود به این سایت در این مقاله گذاشته شده.

2- ✔️ پر کردن فرم هدایت تحصیلی به چه صورتی انجام میشه؟

✔️ این فرم باید به صورت اینترنتی در پورتال همگام پر بشه که در این مقاله راهنمای تصویری پر کردن فرم هدایت تحصیلی گذاشته شده.

3- ✔️ آیا پر کردن فرم هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته پایه نهم کافیه؟

✔️ خیر، همون طور که در این مقاله به طور کامل گفته شد، دانش آموزا باید در کنار پر کردن فرم هدایت تحصیلی فرم آزمون های مشاره ای رو هم پر کنن.

منبع : هدایت تحصیلی سایت همگام



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اعلام نتایج آزمون ورودی تیزهوشان به دو شکل برای دانش آموزا منتشر میشه. دانش آموزایی که در این آزمون قبول نشدن می تونن کارنامه خودشون رو از سایت azmoon.medu.ir دریافت کنن اما دانش آموزایی که در این آزمون قبول شدن به صورت مستقیم به مدرسه تیزهوشانی که پذیرش شدن برای ثبت نام مراجعه می کنن.

 

 

 اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم معمولا مدتی پس از برگزاری این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت hoosh.medu.ir اعلام میشه. دانش آموزا می تونن با داشتن کد ملی و رمز همگام قبولی یا عدم قبولی خودشون رو ببینن.

از اونجایی که اکثر والدین نمیدونن که اسامی قبول شدگان تیزهوشان 1401 - 1402 چه زمانی اعلام میشه و به چه نحوی باید اسامی دانش آموزانشون رو مشاهده و بررسی کنن در ادامه این مقاله در مورد لیست اسامی قبول شدگان تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ توضیح دادیم. با ما همراه باشین. 

 

اسامی قبول شدگان تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

یکی از دغدغه اصلی دانش آموزا و والدینشون بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، زمان اعلام نتایج و مشاهده اسامی پذیرفته شدگانه. جواب آزمون تیزهوشان معمولا هر سال در مرداد ماه اعلام میشه.

 

سال گذشته نتایج این آزمون مطابق سنوات گذشته در مرداد ماه اعلام شد. پیش بینی می کنیم در صورت برگزاری آزمون تیزهوشان در موعد مقرر شاهد اعلام اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان 1401 - 102 در مرداد ماه باشیم.شما می تونین با عضو شدن در کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو از اطلاعات بیشتر در خصوص مدارس تیزهوشان مطلع بشین.

 

 

به محض منتشر شدن زمان اعلام نتایج آزمون ورودی ششم به هفتم و نهم به دهم حتما در این قسمت اطلاع رسانی می کنیم.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص زمان و نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان می تونین مقاله زیر رو بخونین.

حتما بخوانید: اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان

 

 

 

 

 

اسامی قبول شدگان تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم احتمالا بین 2 تا 4 هفته بعد از برگزاری آزمون در سایت azmoon.medu.ir منتشر میشه. دانش آموزا باید در این زمان که توسط سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اعلام میشه، وارد سایت مذکور شده با وارد کردن اطلاعات لازم وارد پورتال خودشون بشن تا ببینن اسمشون جزو لیست قبول شدگان این آزمون قرار داره یا نه.

 

سال گذشته نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در نیمه اول شهریور اعلام شد. امسال زمان اعلام اسامی قبول شدگان تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402​ هنوز مشخص نیست اما پ=یش بینی می کنیم مثل سال گذشته دانش آموزا در شهریور ماه بتونن از اسامی قبول شدگان تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مطلع شبن. شما می تونین با عضو شدن در کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو از اطلاعات بیشتر در خصوص مدارس تیزهوشان مطلع بشین.

 

هر سال تعدادی از دانش آموزا هستن که به دلایلی مثل تغییر محل سکونت باید اقدام به انتقالی مدرسه خودشون هم بکنن. این دسته از دانش آموزا با مطالعه مقاله زیر می تونن از نحوه انتقالی در مدارس تیزهوشان مطلع بشن.

بیشتر بخوانید: نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان

 

مشاوره اسامی قبول شدگان تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​

اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 1401 به دو شکل برای دانش آموزا منتشر میشه. دانش آموزایی که حد نصاب نمره قبولی رو برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان دریافت کردن که باید بصورت مستقیم و بدون دریافت کارنامه به مدارس تیزهوشانی که قبول شدن مراجعه کنن.

 

اما دسته دوم دانش آموزایی هستن که قبول نشدن. اونا می تونن کارنامه کامل خودشون رو دریافت کنن و نتایج امتحان خودشون رو به صورت دقیق ببینن. در این کارنامه تعداد پاسخ درست، تعداد پاسخ غلط، تعداد نزده ها، نمره داوطلبا و نمره آخرین فرد قبولی نوشته شده.

 

اگه بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان به نتیجه قبولیتون اعتراض داشتین می تونین خیلی راحت وارد سایت بشین و اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان رو ثبت کنین. اینجوری دوباره پاسخ برگ و یا کارنامه شما مورد بررسی قرار می گیره.

 

در ضمن در صورتی که باز هم نتیجه نگرفتین اصلا از نتیجه خودتون ناراضی نباشین و نذارین این موضوع بخواد تاثیری تو روند تحصیلی شما داشته باشه. برای اینکه مطمئن باشین قبول شدن تو تیزهوشان هیچ تضمینی برای موفقیت شما و رسیدن به هدفتون نداره حتما مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید : اگر در آزمون تیزهوشان قبول نشدیم چیکار کنیم؟

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص نتایج و اسامی قبول شدگان تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین می تونین در کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو عضو بشین تا از خبرها خیلی زود مطلع بشید.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ این اسامی دو هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام میشه که به محض اینکه اسامی اعلام بشه در این مقاله اطلاع می دیم.

2- ✔️ نتایج و اسامی قبولی های تیزهوشان در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این اسامی در سایت استعداد درخشان اعلام میشه که آدرس سایت اعلام نتایج ششم به هفتم و نهم به دهم در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ کارنامه آزمون تیزهوشان شامل چه اطلاعاتی میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، در این کارنامه تعداد پاسخ درست، تعداد پاسخ غلط، تعداد نزده ها، نمره داوطلب و نمره آخرین فرد قبولی نوشته میشه.

منبع : اسامی قبول شدگان تیزهوشان 1401 - 1402



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سهمیه مناطق شامل سهمیه منطقه 1، و 3 میشه که این تقسیم بندی با هدف رعایت عدالت آموزشی بین داوطلبای کنکور سراسری ۱۴۰۱ ایجاد شده و سهمیه منطقه بندی داوطلبان بر اساس محل سه سال آخر تحصیلی شون مشخص میشه. ظرفیت هر رشته محل در کنکور نیز به نسبت تعداد افراد شرکت کننده در هر سهمیه مناطق تقسیم میشه.

 

 

سهمیه های مختلفی برای داوطلبای کنکور سراسری وجود داره که سهمیه مناطق یکی از پر جمعیت ترین اونهاست. این سهمیه با هدف رعایت عدالت آموزشی به سه بخش منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 تقسیم بندی میشه که افرادی با شرایط تحصیل مشابه در یک گروه قرار می گیرن.

حالا با توجه به اهمیت سهمیه ها در کنکور سراسری 1401 و میزان تاثیر اون در رتبه و قبولی داوطلب ها، برای اکثر متقاضیان کنکور سراسری سواله که تاثیر هر یک از سهمیه مناطق در کنکور سراسری ۱۴۰۱ چقده و اصلا سهمیه کدوم مناطق بهتره؟ برای پاسخ به این سوال ها تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین.

 

نحوه تقسیم بندی داوطلبان در سهمیه مناطق کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش برای رعایت عدالت آموزشی بین همه داوطلبای کنکور سراسری 1401، تمامی بخش های کشور (استان، شهر، روستا) رو به سه بخش منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 تقسیم کرده و همون طور هم که گفته شد هدف از این کار این بوده که افراد با شرایط مشابه در یک گروه قرار بگیرن.

 

مناطق به این صورت تقسیم بندی شدن افرادی که در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها (تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان) تحصیل کردن دارای سهمیه منطقه 1، افرادی که در شهرهیا کوچک تر تحصیل کردن دارای سهمیه منطقه 2 و کسایی که در شهر های دور افتاده و روستاها تحصیل کردن دارای سهمیه منطقه 3 بشن.

 

این طوری سازمان سنجش زمان تصحیح پاسخ برگ کنکور سراسری داوطلب ها، هر فرد رو فقط با داوطلبایی که سهمیه مشابه دارن مقایسه و برای اون کارنامه صادر می کنه. مثلا کارنامه فردی که سهمیه منطقه 3 کنکور رو داره فقط با کسایی مقایسه میشه که دارای همین سهمیه باشن یعنی در شرایط آموزشی یکسانی تحصیل کرده باشن.

 

بعد از انتشار کارنامه کنکور سراسری، رتبه در سهمیه کنکوره که براتون مهمه و شما طبق اون باید انتخاب رشته کنکورتون رو انجام بدین. منظور از رتبه در سهمیه اینه که رتبه شما در کنکور فقط و فقط با کسایی مقایسه شده سهمیه مشابه سهمیه شما رو داشته باشن.

 

برای این که متوجه بشین که جزو کدام یک از سهمیه مناطق کنکور سراسری 1401 باید بدونین که به طور کلی داوطلبای کنکور سراسری بر اساس محل تحصیل سه سال آخر تحصیل خودشون جزو یکی از سهمیه های مناطق 1، 2 و یا 3 کنکور قرار می گیرن.

 

اما ممکنه برای داوطلبا سوال پیش بیاد اگه مناطق تحصیل این 3 سال با هم متفاوت باشه، کدوم سهمیه شامل حالمون میشه؟ به طور کلی ممکنه حالت خاصی وجود داشته باشه که داوطلبا نتونن سهمیه مناطق خودشون رو تشخیص بدن به همین دلیل در ادامه این بخش به شرح هر کدوم از این حالت های می پردازیم:

 

اگه مناطق تحصیل این 3 سال با هم متفاوت باشه سهمیه منطقه مرفه تر برای داوطلب لحاظ میشه. یعنی حتی اگه داوطلبی 2 سال تحصیل خودش رو در روستا تحصیل کرده باشه و فقط یک سال از اون رو در یکی از شهر های منطقه 1 تحصیل کرده باشه سهمیه نهایی که برای اون فرد لحاظ میشه، منطقه مرفه تره یعنی منطقه 1.

 

داوطلبایی که فارغ التحصیل دوره کاردانی (فوق دیپلم) پیوسته هستن، بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره دبیرستان و یا هنرستان (سال اول، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان)، جزو یکی از سهمیه های مناطق 1، 2  یا 3 قرار می گیرن.

 

داوطلبایی که حداقل دو سال آخر تحصیل خودشون رو در خارج از کشور گذرونده باشن (سال دوازدهم، دوره پیش دانشگاهی و سال ما قبل اون)، جزو منطقه 3 محسوب می شن.

 

همه داوطلبای معلول که بند معلولیت رو در تقاضانامه ثبت نام علامت گذاری و مدارک مربوطه رو نیز به سازمان ارسال کردن، جزو سهمیه منطقه 3 محسوب می شن.

 

برای اطلاع از سهمیه های کنکور سراسری و تاثیر اون ها روی رتبه داوطلب ها می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: سهمیه های کنکور سراسری

 

 

 

 

 

سهمیه کدام مناطق بهتر است ؟

یکی از پر تکرارترین سوالی که ذهن خیلی از داوطلبای کنکور سراسری رو به خودش مشغول میکنه اینه که سهمیه کدام مناطق بهتره؟ به کدوم منطقه کنکور سراسری ظرفیت بیشتری در کنکور اختصاص داده میشه؟

 

اون چیزی که به غلط بین داوطلبای کنکور سراسری جا افتاده اینه که سهمیه منطقه 3 از منطقه 1 و 2 بهتره و همین موضوع باعث شده که خیلی از داوطلبا برای کسب سهمیه منطقه 3 کنکور، بخوان 3 سال آخر تحصیلشون رو در مناطقی که جزو این سهمیه حساب میشن تحصیل کنن.

 

کدوم یک از مناطق کنکور بهتره و به کدوم منطقه ظرفیت بیشتری در کنکور اختصاص داده میشه؟ همون طور که گفته شد، هدف ایجاد سهمیه مناطق اینه که افراد با شرایط آموزشی یکسان با هم در کنکور سنجیده بشن و کارنامه فردی که مثلا در تهران درس خونده و امکانات آموزشی کافی داشته با فردی که در یک منطقه محروم با کم ترین امکانات آموزشی تحصیل کرده مقایسه نشه.

 

به عنوان مثال داوطلب سهمیه منطقه 1 با سایر داوطلبای منطقه یک، داوطلب سهمیه منطقه 2 با سایر داوطلبای منطقه دو و داوطلب سهمیه منطقه 3 با سایر داوطلبای منطقه سه کنکور سراسری ۱۴۰۱ مقایسه می شن نه با کل داوطلبان کنکور.

 

طبق دفترچه کنکور سراسری از 100 درصد ظرفیت پذیرش هر رشته در کنکور 1401، 30 درصد اون به داوطلبای ایثارگر تعلق می گیره و 70 درصد باقیمونده بین داوطلبای دارای سهمیه مناطق تقسیم میشه.

 

این 70 درصد باقیمونده از ظرفیت پذیرش هر رشته در دانشگاه ها هم بین داوطلبای سهمیه مناطق 1، 2 و 3 بر اساس تعداد داوطلبای هر سهمیه تقسیم میشه.

 

مثلا اگه ظرفیت پذیرش یک رشته محل در کنکور سراسری رو بعد از کسر 30 درصد ظرفیت داوطلبای دارای سهمیه ایثارگری، عدد 100 در نظر بگیریم و تعداد داوطلبای منطقه 1، 20 نفر، داوطلبای منطقه 2، 50 نفر و تعداد داوطلبای منطقه 3 کنکور 30 نفر باشن همون طور که گفته شد به نسبت تعداد افراد شرکت کننده در کنکور این سهمیه ها تقسیم میشه.

 

یعنی 20 درصد از ظرفیت ها به منطقه 1، 50 درصد ظرفیت به داوطلبای منطقه 2 و 30 درصد ظرفیت با داوطلبای منطقه 3 داده میشه.

 

پس هر چقدر تعداد داوطلبای یک منطقه در کنکور بیشتر باشه، ظرفیت بیشتری هم به داوطلبای اون منطقه اختصاص داده میشه و از اونجایی که تعداد داوطلبای منطقه 2 و 3 در کنکور نسبت به داوطلبای منطقه 1 بیشتره این تصور غلط به وجود اومده که سهمیه منطقه 2 یا 3 بهتر از سهمیه منطقه 1 هست در صورتی که با توضیحات ارائه شده متوجه شدین که این طور نیست.

 

البته سهمیه منطقه 3 در صورتی می تونه برای داوطلبی خوب باشه که خودش دانش آموز منطقه 1 باشه و از امکانات این منطقه استفاده کنه، ولی 3 سال آخر تحصیلش رو در مدرسه خارج از شهر که شامل سهمیه منطقه 3 میشه تحصیل کنه، در این صورت سهمیه منطقه 3 شاملش میشه و در حالی که از امکانات کافی برخوردار بوده، با داوطلبای این گروه رقابت می کنه.

 

اگه جزو داوطلبایی هستین که سهمیه ایثارگر 5 درصدی دارین و بین انتخاب سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگری موندین می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: چرا باید از سهمیه ایثارگری 5 درصدی استفاده کنیم

 

تعهدات سهمیه مناطق در کنکور سراسری ۱۴۰۱

طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری داوطلبایی که دارای سهمیه مناطق کنکور هستن و بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور 1401 در یکی از رشته محل های دوره روزانه پذیرش بشن بابت تحصیل رایگان و امکاناتی که بهشون داده میشه تعهد دارن که حداکثر یک سال بعد از فارغ التحصیلی، در هر منطقه ای از کشور، که دولت در صورت نیاز برای اونا تعیین می کنه، خدمت کنن.

 

میزان تعهد خدمت برای داوطلبایی که سهمیه منطقه 2 و 3 کنکور سراسری دارن به اندازه دو برابر مدت زمان تحصیل و میزان تعهد خدمت برای داوطلبایی که سهمیه منطقه 1 دارن برابر با مدت زمان تحصیلیشونه.

 

برای اطلاع از لایحه جدید در خصوص حذف و یا تغییرت در خصوص سهمیه های کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید: حذف سهمیه های کنکور

احیانا اگه بعد از خوندن این مقاله هم دچار ابهامی در خصوص سهمیه مناطق کنکور سراسری 1401 شدین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مجرب تحصیلیکو در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ از کجا بفهمیم کدوم یکی از سهمیه های کنکور سراسری شامل حالمون میشه؟

✔️ سهمیه های مناطق کنکور سراسری با توجه وضعیت سه سال آخر دبیرستان داوطلبا مشخص میشه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شد.

2- ✔️ به کدوم یکی از داوطلبای سهمیه مناطق کنکور سراسری ظرفیت بیشتری داده میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح دادیم ظرفیت با توجه به تعداد نفرات هر منطقه تقسیم میشه.

3- ✔️ داوطلبایی که سه سال آخر تحصیلیشون رو در منطق متفاوتی تحصیل کرده باشن شامل کدوم سهمیه مناطق کنکور میشن؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم، برای این دسته از داوطلبا، منطقه مرفه تر به عنوان سهمیه مناطق کنکور سراسری در نظر گرفته میشه.

منبع : سهمیه مناطق در کنکور



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که مجاز به انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه های آزاد و سراسری ۱۴۰۱ هستن و می خوان فرم انتخاب رشته رو تکمیل کنن باید به معیارهای مهمی مثل علاقه، اعتبار علمی دانشگاه، مسافت و هزینه تحصیل توجه داشته باشن تا بتونن به بهترین نتیجه دلخواهشون برسن.

 

 

داوطلبایی که در کنکور ارشد 1401 شرکت کردن بعد از اعلام نتایح اولیه کنکور ارشد و دریافت کارنامه خودشون باید برن سراغ سرنوشت سازترین مرحله یعنی انتخاب رشته کنکور ارشد. با توجه به اینکه داوطلبا در کنکور ارشد فقط در یک یا دو رشته امتحانی می تونن شرکت کنن و هر رشته، گرایش های مختلفی داره خیلی از داوطلبا بعد از دریافت کارنامه اولیشون دچار سردرگمی میشن و نمی دونن چه جوری باید فرم انتخاب رشته رو تکمیل کنن.

از اونجایی که کوچک ترین اشتباهی در وارد کردن رشته محلا باعث میشه داوطلبا یک سال عقب بیوفتن و یا به ناچار در رشته ای که بهش علاقه ندارن پذیرش بشن و تحصیل کنن، پس پر کردن فرم انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه های آزاد سراسری و ترتیب رشته محلا اهمیت زیادی داره. به همین دلیل در ادامه این مقاله در مورد معیارهای مهم در انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱ که در زمان مقرر انجام میشه و باید بهش توجه بشه رو توضیح دادیم.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱

اولین موضوعی که بعد از دریافت کارنامه ارشد باید بهش توجه بشه اینه که داوطلب در کدوم یکی از گرایش های کنکور ارشد تونسته مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری بشه. چون معمولا هر مجموعه آزمایشی در مقطع ارشد چند زیر مجموعه داره و از اونجایی که درس هایی که شما در کنکور پاسخ دادین ضرایبش برای هر گرایش متفاوت بوده باعث شده رتبه و وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودنتون برای هر کد ضریب متفاوت باشه.

 

پس قدم اول اینه که ببینین در کدوم کد ضریب ها مجاز به انتخاب رشته هستین. اگر هم احیانا با کد ضریب های رشتتون آشنا نیستین، می تونین طبق دفترچه ثبت نام و یا دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ببینین که هر کد ضریب مربوط به کدوم یکی از رشته های مجموعه امتحانیتون است.

 

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

 

بعد از بررسی این مورد حالا باید ببینین که فرصت انتخاب رشته در کدوم یکی از دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور رو دارین. برای بررسی این مورد در قسمت شماره ( 1 ) طبق تصویر، وضعیت شما مجاز و یا غیر مجاز نوشته میشه که یعنی شما برای انتخاب رشته دوره های روزانه مجاز هستین یا نیستین. برای دوره های غیر روزانه و انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد هم باید ستون شماره ( 2 ) رو بررسی به همون روال بررسی داشته باشین.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

انتخاب رشته ارشد

 

بعد از اینکه کد ضریب ها و وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن رو بررسی کردین باید بریم سراغ اولویت های شما برای انتخاب رشته. معیارهای مختلفی برای انتخاب رشته ارشد وجود داره مثل علاقه، اعتبار علمی دانشگاه، شانس قبولی بالاتر، مسافت و هزینه تحصیل و خیلی چیز های دیگه  که در ادامه هر کدوم رو توضیح میدیم.

 

خوب اولین و مهم ترین معیار انتخاب رشته هر فردی مطمئنا علاقه به اون گرایشی است که می خواد تو اون ادامه تحصیل بده. پس سعی کنین قبل از انتخاب رشته حتما در مورد هر کدوم از گرایش هاتون اطلاعات لازم رو کسب کنین. مخصوصا از اونجایی که در مقطع دکتری محدودیت تغییر رشته دارین و معمولا باید رشته ای بخونین که در مقطع ارشد خوندین پس با دانش کامل انتخاب کنین.

 

مورد بعدی اعتبار علمی دانشگاه است. اگه جزو داوطلبایی هستین که اعتبار علمی دانشگاه ها براتون اهمیت داره برای این کار کافیه به سایت دانشگاه رشته مد نظرتون برین و رزومه هیئت علمی و اساتید رو با هم مقایسه کنین.

 

برای خیلی از داوطلبا هزینه تحصیل اهمیت زیادی داره. داوطلبا برای تحصیل تو مقطع ارشد همه دوره های دانشگاه های سراسری به غیر از دوره روزانه باید شهریه پرداخت کنن. پس بهتره قبل از چینش انتخاب ها حتما شهریه ارشد شبانه ، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور و دانشگاه آزاد رو بررسی کنین و با توان مالی خودتون بسنجین.

 

اگه مجار به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد هم شدین برای اطلاع از شهریه ارشد دانشگاه آزاد خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید : شهریه ارشد دانشگاه آزاد

 

بعضی از داوطلبا هم به دلیل تاهل، اشتغال و خیلی چیزای دیگه امکان تحصیل تو یه شهر دیگه رو ندارن. پس اگه شما هم جزو این دسته از داوطلبا هستین حتما رشته محلای ارائه شده تو استانتون و استان های هم جوار رو تو اولیت های بالاتر بزارین.

 

یکی از مواردی هم که برای خیلی از داوطلبا جزو اولویت بالای انتخاب رشته ارشدشون لحاظ میشه کیفیت اون دانشگاه هست. اگه بخوایم کیفیت دانشگاه ها رو از بیشترین کیفیت نام ببریم به این صورته که اول روزانه، دوم شبانه، سوم پردیس خودگردان، چهارم غیرانتفاعی و در آخر هم دانشگاه پیام نوره.

بیشتر بخوانید : ثبت نام ارشد فرهنگیان

 

 

 

 

 

انتخاب رشته ارشد بر اساس شانس قبولی

اما موردی که برای بعضی از داوطلبا اهمیت بالایی داره شانس قبولی اوناس. سوالی که اکثرا براشون پیش میاد اینه که ما رتبه هامون تو کد ضریب های مختلف متفاوته از کجا بفهمیم که تو کدوم کد ضریب شانس قبولی بالاتری داریم؟ یا مثلا اگه کد ضریبی که بهش علاقه داریم رتبه کمتری داشته باشه و اونو انتخاب بالاتر بزنیم باعث میشه شانس قولیمون در انتخاب های بعدی هم پایین بیاد؟

 

برای اینکه متوجه بشین که در کدوم رشته شانس قبولی بیشتری دارین باید رتبه در سهمیه خودتون رو با رتبه آخرین فرد مجاز در سهمیه مقایسه کنین. حالا چه جوری؟​ از اونجایی که در کارنامه اولیه ارشد برای هر زیر مجموعه رتبه مجزایی دارین، برای اینکه ببینین رتبه اصلیتون کدومه خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید : رتبه اصلی در کارنامه ارشد

 

برای این مقایسه کافیه رتبه آخرین فرد قبولی رو تقسیم بر عدد 3 کنین و جوابی که بدست میاد رو با رتبه در سهمیه خودتون مقایسه کنین. حالا دلیل این کار چیه! ببینین دانشگاه ها برای اینکه خیالشون راحت بشه که همه صندلی های خالیشون پر میشه میان تعداد نفرات مجاز به انتخاب رشته رو 3 برابر ظرفیت خودشون اعلام می کنن. برای همینه که با این تقسیم می تونین به راحتی ببینین چقدر شانس برای قبولی دارین.

 

مثلا در همون کارنامه بالا داوطلب به ترتیب اول تو کد ضریب 1 بعد کد ضریب 2 و در آخر کد ضریب 3 شانس قبولی داره.

 

اما پیشنهادی که کارشناسای تحصیلیکو میدن اینه که اولویت چینش انتخاب هاتون رو بر اساس علاقه بزارین تا شانس قبولی. چون سیستم به ترتیب از بالا انتخاب های شما رو می خونه . مثلا انتخاب اول خونده میشه اگه قبول شدین که همون جا متوقف میشه و دیگه انتخاب های بعدی چک نمیشه اگر هم قبول نشدین میره سراغ انتخاب بعدی و این کار انقدر ادامه پیدا می کنه تا تو یک انتخاب پذیرش بشین.

 

حالا امکان داره شما انتخاب هاتون رو بر اساس شانس قبولی بیشتر بچینین و در یکی از همون انتخاب ها هم پذیرش بشین. معمولا بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد یک کارنامه نهایی برای داوطلبا صادر میشه که در اون نشون میده که شانس قبولی برای انتخاب های بعدی هم داشتین یا نه. بعد که این کارنامه میاد می بینین شما شانس قبولی رشته محلی که بهش علاقه داشتین هم داشتین ولی چون انتخاب بالاتر از اون رو قبول شدین دیگه سیستم اون رو چک نکرده.

 

پس اولویتتون رو برای دانشگاهی که علاقه دارین بزارین. اینجوری اگه بعد از اعلام نتایج اون رشته رو پذیرش هم نشده باشین حداقل خیالتون راحته که سیستم اون انتخاب رو خونده و پذیرش نشدین نه اینکه بگین کاش رشته محل دلخواهم رو بالاتر میزدم.​ البته داوطلبا می تونن با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور ارشد تحصیلیکو با وارد کردن رتبشون یه لیستی از رشته محلایی رو که در اون شانس قبولی دارن رو ببینن.

در ادامه بخوانید : نرم افزار انتخاب رشته ارشد

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن به همه سوالا و ابهامای شما در خصوص انتخاب رشته پاسخ بدن و تو چینش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401 راهنمایی کنن. شما می تونین برای استفاده از تجربه کارشناسا از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ بهترین معیار چینش انتخاب های کنکور ارشد چیه؟

✔️ معیار های زیادی برای چینش انتخاب ها وجود داره و بهترین معیار در نظر گرفتن علاقه و شرایط خود فرده که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

2- ✔️ چه معیارهایی رو برای انتخاب رشته کنکور ارشد باید در نظر گرفت؟

✔️ معیار هایی که باید در نظر گرفت شامل علاقه، مسافت، کیفیت دانشگاهه که بقیه معیار ها تو این مقاله گفته شده.

3- ✔️ چه جوری هر اعتبار علمی هر دانشگاه مطلع بشیم؟

✔️ همون طور که تو این مقاله توضیح داده شده برای اطلاع از اعتبار علمی دانشگاه ها باید به سایت اون دانشگاه برین.

منبع : مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داشتن کد منطقه یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهیه که همه داوطلبایی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱ میشنT می تونن از طریق سایت سنجش، کد منطقه آموزش و پرورششون رو دریافت کنن.

 

 

یکی از اطلاعات مورد نیار برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 وارد کردن کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم و وارد کردن کد سوابق تحصیلی دیپلم برای داوطلبان نظام جدید (3 -3-6) میشه.

یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی داشتن کد منطقه تحصیلی آموزش و پرورشه. از اونجایی که اکثر داوطلبا برای پیدا کردن کد منطقه با مشکل مواجه هستن و نمی دونن باید از کجا این کد رو دریافت کنن، در ادامه می خوایم در مورد دریافت کد منطقه تحصیلی کنکور ۱۴۰۱ صحبت کنیم. با ما همراه باشین!

 

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی ۱۴۰۱

داوطلبایی که مشمول سوابق تحصیلیکنکور 1401 هستن بعد از ورود به سایت دیپ کد برای دریافت کد سوابق تحصیلی، یکی از اطلاعاتی که نیاز دارن کد منطقه اخذ مدرک دیپلم (نظام جدید، نظام قدیم) و کد منطقه اخذ مدرک پیش دانشگاهیه.

 

این کد معمولا روی کارنامه دانش آموزا نوشته میشه، ولی سازمان سنجش برای دسترسی راحت تر داوطلبا به این کد، سامانه دریافت کد مناطق سوابق تحصیلی رو گذاشته که داوطلبا می تونن با وارد کردن شهر محل اخذ مدرکشون کد منطقه رو دریافت کنن.

 

 

 

 

برای از شرایط و موارد لازم برای دریافت کد دانش آموزی با کد ملی می تونین مقاله زیر رو بخونین.

 

بیشتر بخوانید: دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

 

 

 

 

 

 

شما می تونین برای دریافت کد منطقه تحصیلی خودتون و یا دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1401 با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو تماس داشته باشین و جواب تمام سوالات خودتون رو برای سوابق تحصیلی و ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ ​از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بگیرین.

 

بیشتر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1401

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ کد منطقه رو از کجا می تونیم دریافت کنیم ؟

✔️ با مراجعه به سایت سازمان سنجش می تونین کد منطقه رو دریافت کنین که لینک دسترسی به این کد ، داخل این مقاله گذاشته شده .

2- ✔️ کد سوابق تحصیلی از چه سایتی می تونیم بگیریم ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل گفتیم ، این کد رو از طریق سایت سامانه مشاهده سوابق تحصیلی آموزش و پرورش می تونین دریافت کنین .

3- ✔️ آیا برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید هم به کد منطقه احتیاجه ؟

✔️ بله ، برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ( نظام جدید ، نظام قدیم ) و پیش دانشگاهی وارد کردن کد منطقه الزامیه که تو این مقاله لینک دسترسی به کد منطقه رو گذاشتیم .

منبع : کد منطقه سوابق کنکور



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کارت ورود به جلسه کنکور در تیر ماه و چند روز قبل از برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر میشه. در کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱ زمان و مکان دقیق برگزاری آزمون مشخص شده و داشتن این کارت برای حضور در جلسه کنکور سراسری الزامیه.

 

 

از مهم ترین شرایط شرکت در جلسه کنکور سراسری 1401 داشتن کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۱ به همراه کارت شناسایی معتبر همچون کارت ملی یا شناسنامه است. داوطلبایی که یک یاز این دو مدارک هم همراه خودشون نداشته باشن نمی تونن سر جلسه آزمون سراسری حاضر بشن.

 

به همین دلیل اطلاع از زمان، نحوه ویرایش اطلاعات و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401 اهمیت زیادی داره. برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان دریافت کارت آزمون سراسری و نحوه پرینت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری و ویرایش اون توضیح دادیم. با ما همراه باشین.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری معمولا چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون سراسری هستش. داوطلبا باید در زمان انتشار کارت وارد سایت سنجش بشن و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده کارت ورود به جلسه کنکور 1401 رو دریافت کنن.

 

باتوجه به این که زمان برگزاری آزمون های رشته های مختلف از 8 تا 11 تیر ماه در نظر گرفته شده پس تا چند روز قبل از برگزاری آزمون داوطلبا وقت دارن که اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه 1401 بکنن. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از تمامی اخبار مربوط به این حوزه مطلع بشین.

 

 

در حاضر تاریخ دقیقی به عنوان زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱ اعلام نشده، به محض اعلام تاریخ انتشار کارت در این قسمت اطلاع رسانی میشه.

 

برای اطلاع از اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : اعلام نتایج کنکور سراسری

 

 

 

 

 

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401 رو در اختیار داوطلبا گذاشته و متقاضیا می تونن تو زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱، اگه نیاز به تغییر و ویرایش اطلاعاتشون داشتن، از طریق لینک "ویرایش اطلاعات" پایین کارت ورود به جلسه کنکور خودشون، اطلاعاتشون رو ویرایش کنن.

 

داوطلبا دقت داشته باشن که همه اطلاعاتشون قابل تغییر و ویرایش نیست و می تونن فقط اطلاعاتی مثل: کد سوابق تحصیلی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه کنکور سراسری (سهمیه رزمندگان، سهمیه ایثارگران و سهمیه خانواده شهدا)، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل گرفتن مدرک ماقبل دیپلم، محل گرفتن مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی و اشتغال رو تغییر و ویرایش کنن، ولی نمی تونن اطلاعاتی مثل گروه آزمایشی، عکسشون یا حوزه آزمونشون رو تغییر بدن.

 

داوطلبایی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی میشن و نیاز دارن که اطلاعاتی مثل: نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌ دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش‌ دانشگاهی رو تغییر بدن و همچنین قصد تغییر نمرات آموزش و پرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی رو دارن، باید تا تاریخ مشخص شده به منطقه آموزش و پرورشی که مدرک تحصیلیشون رو گرفتن، مراجعه و اطلاعاتشون رو تغییر بدن.

 

داوطلبایی هم که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمیشن و می خوان اطلاعات فردیشون رو مثل: نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش‌ دانشگاهی و وضعیت تحصیلی و اشتغالشون رو اصلاح کنن، باید تا تاریخ مشخص شده تو سایت سازمان سنجش، اطلاعاتشون رو ویرایش کنن.

در ادامه بخوانید : وسیله لازم و ضروری برای آزمون

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به همه سوالای شما در مورد دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱ از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو پاسخ بدن. اگرم میخواین از همه اخبار و اطلاعات مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کنکور 1401 مطلع بشین میتونین در کانال تلگرام تحصیلیکو عضو بشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ کارت ورود به جلسه کنکور سراسری چه زمانی منتشر میشه ؟

✔️ این کارت چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری منتشر میشه که زمان دقیق انتشار رو تو این مقاله گفتیم .

2- ✔️ چه جوری باید پرینت کارت وررود به جلسه کنکور سراسری رو بگیریم ؟

✔️ تو این مقاله راهنمای تصویری نحوه دریافت و پرینت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری گفته شده .

3- ✔️ اگه متوجه اشتباهی روی اطلاعات کارت ورود به جلسمون شدیم باید چیکار کنیم ؟

✔️ باید اطلاعات رو ویرایش کنین که نحوه ویرایش اطلاعات تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

منبع : تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱ چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور در سایت سازمان سنجش منتشر میشه. داوطلبا باید با وارد کردن اطلاعات خواسته شده این کارت رو دریافت و سر جلسه کنکور 1401 همراه خودشون داشته باشن. 

 

 

داوطلبایی که زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ وارد سایت سازمان سنجش شده و ثبت نام کنکور سراسری رو انجام دادن، با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۰ می تونن در این رقابت مهم شرکت کنن. داشتن کارت ورود به جلسه روز برگزاری کنکور سراسری اجباریه و همه داوطلبایی که قصدشون شرکت در آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۱ است، باید برای گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور گروه آزمایشی خودشون اقدام و پرینت این کارت رو روز آزمون همراه داشته باشن.

به خاطر اهمیت به همرا داشتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری روز آزمون، در این مقاله در مورد زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401 و همچنین ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه و باجه های رفع نقص توضیح دادیم. با ما همراه باشین!

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401

تقریبا یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون سراسری، کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از طریق سازمان سنجش منتشر شده و در دسترس داوطلبا قرار می گیره. داوطلبا تا روز قبل آزمون هم می تونن وارد سایت سازمان سنجش شده و کارت ورود به جلسه کنکور گروه آزمایشی خودشون رو دریافت کنن.

 

آزمون سراسری ۱۴۰۱ در تیر ماه برگزار میشه و کارت ورود به جلسه کنکور سراسری چند روز قبل از برگزاری کنکور از سایت سنجش قابل دریافته. به همین دلیل به داوطلبا پبشنهاد می کنیم برای اطلاع از زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری حواسشون به بروزرسانی های این مقاله باشه که در اسرع وقت از آخرین اخبار کنکور 1401 مطلع بشن.

 

 

 

آزمون های کنکور سراسری ۱۴۰۱ از تاریخ 8 تا 10 تیر ماه برگزار میشه. طبق روال هر سال چند روز قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه کنکور 1401 منتشر میشه. به محض اعلام تاریخ دقیق انتشار کارت در این قسمت اطلاع رسانی میشه.

 

برای اطلاع از زمان برگزاری کنکور سراسری 1401 پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : زمان برگزاری کنکور سراسری

 

 

 

 

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری 1401

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش صادر میشه. همه متقاضیای کنکور سراسری، برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401 باید وارد سایت سازمان سنجش شده و کارت ورود به جلسه کنکور سراسری گروه آزمایشی ثبت نامیشون رو دریافت کنن.

 

در صورتی که داوطلبی علاوه بر رشته اصلی خودش، در یکی از رشته های شناور هنر یا زبان هم ثبت نام کنه، باید پرینت هر دو یا سه تا کارت ورود به جلسه رو تهیه و روز برگزاری آزمونش همراه داشته باشه.

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱ 

 

 ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org، انتخاب گزینه " کارت ورود به جلسه کنکور سراسری​ 1401

 

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

 

کلیک روی گزینه "کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

داوطلبا به چهار روش می تونن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401 رو دریافت کنن:

 

با وارد کردن شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه

 

با وارد کردن شماره پرونده، کد ملی و سریال شناسنامه

 

با وارد کردن شماره پرونده، شماره داوطلبی

 

با وارد کردن شماره سریال، شماره شناسنامه

 

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

 

به محض فعال شدن لینک دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1401، لینک مستقیم در این قسمت قرار داده شده و تصاویر بروزرسانی میشه.

 

برای اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور سراسری پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : اعلام نتایج کنکور سراسری

 

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401

سازمان سنجش هر ساله، امکان ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱ رو در اختیار داوطلبایی که اطلاعاتشون نیاز به ویرایش داره، قرار میده. متقاضیا می تونن در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401 از طریق گزینه "ویرایش اطلاعات" که پایین کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱ قرار داره، اطلاعاتشون رو ویرایش کنن.

 

توجه داشته باشین که همه اطلاعات قابل تغییر و ویرایش نیست، فقط اطلاعاتی مثل:

 

کد سوابق تحصیلی

سری و سریال شناسنامه

محل تولد

سهمیه کنکور سراسری

معدل کتبی نهایی دیپلم

محل گرفتن مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی و اشتغال قابل تغییر و ویرایشه.

 

کارت ورود به جلسه کنکور 1401

 

برای اطلاع از لوازمی که حتما باید سر جلسه آزمون همراه خودتون داشته باشین، حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: لوازم ضروری سر جلسه آزمون

باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401 

همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱، سازمان سنجش به خاطر رفاه حال داوطلبای کنکوری، نماینده هایی رو به عنوان باجه های رفع نقص در استان های کشور مستقر می کنه تا داوطلبایی که اطلاعاتشون اشتباه وارد شده و از طریق لینک ویرایش اطلاعات هم به موفق به اصلاح اطلاعاتشون نشدن، به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401 مراجعه و اطلاعاتشون رو به صورت حضوری ویرایش کنن.

 

اگه داوطلبی به هر دلیلی موفق به دریافت کارت ورود به جلسه خودش از سایت سازمان سنجش نشده و یا نیاز به اصلاح اطلاعاتی مثل تغییر عکس داوطلب، گروه آزمایشی، شهر محل سکونت، نظام آموزشی و یا زبان آزمون داره، می تونه به این باجه ها مراجعه و به صورت حضوری درخواستش رو پیگیری کنه.

 

برای اطلاع از آدرس باجه های رفع نقص اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال گذشته کلیک کنید.

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا شما رو در مورد دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1400 راهنمایی کنن، شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز در ارتباط باشین و تجربیاتشون در این زمینه استفاده کنین.

در ادامه بخوانید : تغذیه شب امتحان

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ کارت ورود به جلسه کنکور سراسری چه زمانی منتشر میشه ؟

✔️ کارت ورود به جلسه کنکور سراسری چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون سراسری منتشر میشه که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ آیا سهمیه کنکور سراسری زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری قابل تغییره ؟

✔️ بله ، امکان تغییر سهمیه کنکور سراسری تو زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری وجود داره که به طور کامل تو این مقاله توضیح داده شده .

3- ✔️ اگه داوطلبی اطلاعات ثبت نامی خودش رو گم کرده باشه چطوری می تونه کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خودش رو دریافت کنه ؟

✔️ این داوطلبا می تونن از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش قدام کنن که به طور کامل تو این مقاله توضیح داده شده .

منبع : دریافت کارت ورود به جلسه کنکور



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبای متقاضی ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ که سهمیه ایثارگران 5 درصدی و یا رزمندگان شامل حالشون میشه، می تونن از طریق سایت ایثارگران ارتش و سپاه با وارد کردن کد ملی، کد 12 رقمی ایثارگری رو برای ثبت نام کنکور سراسری دریافت کرده و در فرم ثبت نام خود وارد کنن.

 

 

فرآیند ثبت نام کنکور سراسری خیلی حساسه و کوچک ترین اشتباهی در وارد کردن اطلاعات مورد نیاز ثبت نام کنکور باعث میشه تا داوطلبا فرصت های قبولی خودشون رو از دست بدن. به همین دلیل مطالعه کامل تمام شرایط و ضوبط دفترچه از جمله شرایط مربوط به سهمیه های کنکور سراسری باید در اولویت داوطلبا باشه. سهمیه های موثر در کنکور سراسری شامل سهمیه مناطق، ایثارگران 25 درصدی، ایثارگران 5 درصدی، خانواده شهدا و رزمندگانه و داوطلبایی که طبق شرایط نوشته شده در هر سهمیه، یکی از این موارد شامل حالشون میشه باید زمان ثبت نام کنکور 1401، سهمیه مربوطه رو انتخاب کنن.

داوطلبای دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران 5 درصدی ( همسر و فرزند رزمندگان ) باید علاوه بر انتخاب گزینه مشخص شده سهمیه مربوطه، کد ایثارگری ارگان خودشون رو دریافت کرده و وارد کنن. از اونجایی که خیلی از این داوطلبا نمی دونن از کجا باید کد ایثارگری برای کنکور ۱۴۰۱ دریافت کنن ما در ادامه این مقاله در خصوص نحوه دریافت کد ایثارگری سپاه و ارتش با کد ملی توضیح دادیم.

 

دریافت کد ایثارگری ارتش با کد ملی

داوطلبایی که مشمول سهمیه ایثارگری ارتش برای کنکور 1401 هستن برای دریافت کد ایثارگری خودشون می تونن به سایت aja.ir مراجعه کرده و گزینه کد رهگیری ایثارگران کلیک کنن. بعد از انتخاب این گزینه هم باید با توجه به این در زمان نظام وظیفه خود در این ارگان خدمت کردن و یا به صورت کارکنان پایور در جبهه حضور داشتن گزینه مورد نظر رو انتخاب کرده و با وارد کردن کد ملی فرد ایثارگر، کد ایثارگری خودشون رو دریافت کنن.

 

دریافت کد ایثارگری ارتش برای کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

ورود به سایت aja.ir و انتخاب گزینه شهدا و ایثارگران از سمت چپ صفحه

 

انتخاب گزینه کد رهگیری ایثارگران

 

وارد کردن کدملی و دریافت کد ایثارگری

 

بیشتر بخوانید : جزئیات سهمیه ایثارگران

 

 

 

 

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش برای کنکور سراسری ۱۴۰۱

وارد سایت aja.ir بشین و از سمت چپ صفحه گزینه "کد ایثارگیری" رو انتخاب کرده و با توجه به نوع خدمت گزینه مورد نظر رو انتخاب کنین.

 

دریافت کد ایثارگری سپاه با کد ملی

 

در صورت انتخاب "کد رهگیری وظیفه" تصویر زیر براتون نمایش داده میشه و باید کد ملی شخص ایثارگر رو وارد کرده روی گزینه جستجو کلیک کنین تا اطلاعات و کد ایثارگری برای کنکور سراسری برای شما نشون داده بشه.

 

دریافت کد ایثارگری ارتش

 

در صورت انتخاب "کد رهگیری پایوران" تصویر زیر براتون نمایش داده میشه و که می تونین یکی از اطلاعات کدملی، شماره کارگزینی و یا شماره کارت ایثارگری شخص ایثارگر رو وارد کرده روی گزینه جستجو کلیک کنین تا اطلاعات و کد ایثارگری برای کنکور سراسری برای شما نشون داده بشه.

 

دریافت کد ایثارگری برای کنکور

 

اگه میخواین درمورد حذف سهمیه های کنکور 1401 و جزئیات اون اطلاعاتی بدست بیارین میتونین مقاله زیر رو مطالعه کنین.

بیشتر بخوانید: حذف سهمیه های کنکور سراسری

 

با کدملی راهنمای تصویری نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش برای کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبایی که سهمیه ایثارگری سپاه شامل حالشون میشه و تصمیم به انتخاب این سهمیه در فرم ثبت نام کنکور سراسری دارن باید علاوه بر انتخاب این سهمیه، کد ایثارگری 12 رقمی خودشون رو هم در فرم ثبت نام وارد کنن.

 

داوطلبا برای دریافت کد ایثارگری سپاه باید وارد سایت issar.ir شده و با انتخاب گزینه خدمات پرکاربرد بر روی گزینه "استعلام ایثارگر و وابسته" کلیک کرده و با وارد کردن کد ملی، کد ایثارگری رو برای ثبت نام کنکور 1401 دریافت کنین.

 

 

دریافت کد ایثارگری سپاه برای کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

ورود به سایت isaar.ir و انتخاب گزینه خدمات پرکاربرد از سمت راست صفحه

 

انتخاب گزینه استعلام ایثارگر و وابسته

 

وارد کردن اطلاعات لازم و دریافت کد ایثارگری

 

با وارد کردن درصد های احتمالی خودتون در نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران تحصیلیکو می تونین حدود رتبه خودتون رو تخمین بزنین.

بیشتر بخوانید : نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران

راهنمای تصویری نحوه دریافت کد ایثارگری سپاه برای کنکور سراسری ۱۴۰۱ 

 

وارد سایت isaar.ir بشین و از سمت راست صفحه گزینه "خدمات پرکاربرد" رو انتخاب کنین.

 

دریافت کد ایثارگری سپاه برای کنکور

 

در ادامه بر روی گزینه استعلام ایثارگر و وابسته کلیک کنین.

 

دریافت کد ایثارگری برای کنکور سراسری

 

در آخر کد ملی شخص مورد نظر رو وارد کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنین.

 

دریافت کد ایثارگری

 

احیانا اگه از طریق روش بالا امکان دریافت کد ایثارگری سپاه براتون فراهم نشد، باید به یکی از مراکز ستاد مشترک سپاه پاسداران یا بسیج مستضعفین واقع در استان محل سکونت خودتون و یا محل اعزام به جبهه فرد ایثارگر مراجعه کرده و این کد رو به صورت حضوری دریافت کنین.

در ادامه بخوانید : چرا باید از سهمیه ایثارگر 5 درصدی استفاده کنیم

 

دریافت کد ایثارگری سپاه

داوطلبایی که یکی از این سهمیه ها شامل حالشون میشه توجه داشته باشن که کد 12 رقمی ایثارگری برای هر آزمون ممکنه که تغییر کنه، پس اگه قبلا این کد رو دریافت کردین برای ثبت نام کنکور سراسری مجددا وارد سایت شده و اون رو دوباره دریافت کنین. توجه داشته باشین که اگه یک بار با استفاده از سهمیه خود در کنکور، دوره روزانه پذیرفته شدین دیگه حق استفاده از سهمیه رو در کنکور اون مقطع ندارین.

 

اگه با استفاده از این سهمیه در دوره های غیر روزانه (نوبت دوم، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خود گردان) پذیرش شدین در صورت انصراف و یا عدم ثبت نام می تونین یک بار دیگه از این سهمیه استفاده کنین.

 

اگه با همه توضیحاتی که داده شد هنوز سوال یا ابهامی در خصوص دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای کنکور 1401 دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو از کارشناسای این سامانه کمک بگیرین. با عضویت در کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو هم می تونین از جریان آخرین اخبار مربوط به سهمیه های کنکور سراسری مطلع بشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ چه کسایی باید کد ایثارگری رو دریافت کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد رزمندگان و کسایی که سهمیه ایثارگری 5 درصدی دارن باید حتما کد ایثارگری رو دریافت کنن.

2- ✔️ داوطلبایی که سهمیه رزمنگان ارتش دارن باید از کجا کد ایثارگری برای کنکور دریافت کنن؟

✔️ این داوطلبا باید با ورود به سایت آجا این کد رو دریافت کنن که نحوه دریافت این کد در این مقاله توضیح داده شده.

3- ✔️ اگه به صورت اینترنتی نتونستیم کد رهگیری ایثارگران سپاه رو دریافت کنیم باید چیکار کرد؟

✔️ باید به صورت حضوری به یکی از مراکز ستاد مشترک سپاه پاسداران یا بسیج مستضعفین واقع در استان محل سکونت خودتون مراجعه کنین که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : نحوه دریافت کد ایثارگری



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

رشته های دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مشخص میشه و همه داوطلبایی که مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه میشن، می تونن با دانلود این دفترچه از لیست رشته محل های تربیت معلم گروه آزمایشی خود مطلع شده و اونا رو در فرم انتخاب رشته وارد کنن.

 

 

دانشگاه تربیت معلم جزو دانشگاه های پرطرفدار کنکور سراسریه که هر سال در رشته های متعدد و در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، اقدام به جذب دانشجو می کنه. البته فقط داوطلبایی می تونن متقاضی ثبت نام در این دانشگاه باشن که علاوه بر داشتن تمام شرایط لازم، در کارنامه اولیه خود نیز مجاز به انتخاب رشته فرهنگیان بشن.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان کنکور 1401 برای هر گروه آزمایشی به طور مجزا در دفترچه انتخاب رشته اون ارائه میشه که در ادامه این مقاله برای دسترسی راحت تر داوطلبا به این رشته ها، رشته های تربیت معلم ارائه شده در گروه های آزمایشی مختلف رو گفتیم، پس با ما همراه باشین.

 

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

رشته های تربیت معلم در گروه های آزمایشی مختلف متفاوته و داوطلبایی که تمام شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان رو دارن و طبق کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه هستن باید با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور، از لیست رشته محل های ارائه شده در گروه آزمایشی شون مطلع بشن. در ادامه لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان گروه های آزمایشی مختلف رو گذاشتیم که می تونین مواردش رو در جدول پایین مشاهده کنین.

 

لیست رشته های تربیت معلم
گروه آزمایشی ریاضی گروه آزمایشی تجربی گروه آزمایشی علوم انسانی گروه آزمایشی هنر گروه آزمایشی زبان
 آموزش ابتدایی  آموزش ابتدایی  آموزش الهیات  آموزش ارتباط تصویری آموزش زبان انگلیسی
آموزش ریاضی آموزش زیست شناسی آموزش زبان عربی    
آموزش تربیت بدنی آموزش کودکان استثنایی آموزش زبان و ادبیات فارسی    
آموزش فیزیک آموزش شیمی آموزش علوم اجتماعی    
آموزش کودکان استثنایی آموزش تربیت بدنی آموزش تاریخ    
     آموزش جغرافیا    
     آموزش ابتدایی    
    آموزش مشاوره و راهنمایی    
    آموزش تربیت بدنی    
    آموزش کودکان استثنایی    

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : رتبه لازم برای دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 

 

لیست رشته محل های دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

در جدول بالا لیست رشته هاییه که در هر گروه آزمایشی ارائه میشه، گفته شده و از اونجایی که هنوز دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 منتشر نشده در ادامه لیست رشته محل های دانشگاه فرهنگیان سال گذشته رو گذاشتیم که برای آشنایی بیشتر با جزئیات مربوط رشته های اختصاصی دانشگاه فرهنگیان آشنا بشین.

 

لیست رشته محل های دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ 
لیست رشته محل های فرهنگیان گروه آزمایشی ریاضی
لیست رشته محل های فرهنگیان گروه آزمایشی تجربی
لیست رشته محل های فرهنگیان گروه آزمایشی انسانی
لیست رشته محل های فرهنگیان گروه آزمایشی هنر
لیست رشته محل های فرهنگیان گروه آزمایشی زبان

 

 

به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ این جدول به روز رسانی میشه و اطلاعات لازم در این قسمت برای داوطلبان ارائه میشه.

 

برای اطلاع از تمام موارد مربوط به انتخاب رشته کنکور 1401 باید دفترچه انتخاب رشته این آزمون رو مطالعه کنین که برای دریافت اون میونین مقاله زیر رو مطالعه کنین.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور

 

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

از اونجایی که نحوه پذیرش دانشگاه تربیت معلم به صورت متمرکز شرایط خاصی داره، داوطلبا باید با فرآیند انتخاب رشته این دانشگاه نیز آشنایی کامل داشته باشن تا بتونن شانس پذیرش در دانشگاه فرهنگیان رو از دست ندن. به عبارت بهتر اگه اولویت این داوطلب ها، قبولی در یکی از رشته های دانشگاه تربیت معلمه، باید لیست رشته محل های این دانشگاه رو در اولویت رشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته کنکور وارد کنن.

 

در ضمن داوطلبا هیچ محدودیتی برای انتخاب رشته محل های مختلف دانشگاه فرهنگیان ندارن و می تونن به تعداد دلخواه کد رشته محل های این دانشگاه را در بین 150 تا انتخاب خود در فرم انتخاب رشته کنکور وارد کنن. بعد از فرآیند انتخاب رشته هم بهتره داوطلبا خودشون رو برای حضور در فرآیند مصاحبه این دانشگاه هم  آماده کنن چون شرط قبولی نهایی در دانشگاه تربیت معلم، علاوه بر کسب حد نصاب لازم برای مصاحبه، کسب نمره قبولی از جلسه مصاحبه هم هست.

در ادامه بخوانید : انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص دانشگاه فرهنگیان پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ چه رشته هایی در دانشگاه فرهنگیان ارائه میشه؟

✔️ رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان برای گروه های آزمایشی مختلف متفاوته که لیست این رشته ها در این مقاله گفته شده. 

2- ✔️ چطور می تونیم از لیست رشته  های تربیت معلم مطلع بشیم؟

✔️ این لیست رشته ها در دفترچه انتخاب رشته کنکور نوشته شده که در این مقاله هم لینک دانلود لیست رشته محل ها قرار داده شده.

3- ✔️ آیا محدودیتی برای انتخاب تعداد کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان وجود داره؟

✔️ خیر، همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، داوطلبا می تونن بدون هیچ محدودیتی کد رشته محل دانشگاه فرهنگیان رو در فرم انتخاب رشتشون وارد کنن.

منبع : لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه فرهنگیان یا همون تربیت معلم سابق از طریق ثبت نام کنکور و به صورت متمرکز با شرایط خاص اقدام به پذیرش دانشجو می کنه. داوطلبا برای قبولی در فرهنگیان باید علاوه بر داشتن شرایط مورد نیاز، فرآیند مصاحبه اون رو هم با موفقیت بگذرونن.

 

 

دانشگاه تربیت معلم که از سال 91 به نام دانشگاه فرهنگیان و یا تربیت دبیر شناخته میشه جزو پر طرفدارترین دانشگاه هاست و مهم ترین دلیلی هم که داوطلبان جذب این دانشگاه میشن اینه که در این دانشگاه تعهد کاری وجود داره و داوطلب ها بلافاصله بعد از قبولی، استخدام آموزش و پرورش میشن.

داوطلبا برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور سراسری شرکت کنن، اما از اونجایی که پذیرش این دانشگاه به صورت متمرکز با شرایط خاصه، فقط داوطلبایی می تونن شانس قبولی در اون رو داشته باشن که علاوه بر دارا بودن شرایط و ضوابط انتخاب رشته، بتونن فرآیند مصاحبه اون رو هم با موفقیت بگذرونن. برای همین سوالی که برای اکثر متقاضیای دانشگاه فرهنگیان پیش میاد اینه که شرایط انتخاب این دانشگاه چیه؟ اصلا چه کسایی می تونن متقاضی تحصیل در این دانشگاه ها باشن؟ برای پاسخ به این سوال ها با ما همراه باشین.

 

دانشگاه فرهنگیان چیست

دانشگاه فرهنگیان یکی از پر طرفدارترین دانشگاه هاست که از طریق ثبت نام کنکور سراسری پذیرش خودش رو انجام میده و خیلی از داوطلبا با هدف قبولی در این دانشگاه ها اقدام به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری می کنن. این دانشگاه حدود 98 واحد دانشگاهی در قالب پردیس و دانشکده داره که پذیرش در همه اونا فقط از طریق ثبت نام کنکور سراسری انجام میشه.

 

نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت متمرکز با شرایط خاصه یعنی داوطلبا علاوه بر شرکت در کنکور باید در مرحله دوم این آزمون که مصاحبه است، هم شرکت کنن. داوطلبایی که در این دانشگاه پذیرش میشن از همون اول به عنوان دانشجو معلم شناخته شده و از آموزش و پرورش حقوق دریافت می کنن.

 

از اونجایی که هدف از تاسیس دانشگاه فرهنگیان ترتیب معلم های آینده کشوره، داوطلبا بعد از پذیرش در این دانشگاه موظفن که به اندازه دو برابر مدت زمان تحصیلشون تعهد خدمت به آموزش پرورش بدن. البته همه دانشجو ها باید بعد از تموم کردن دروس دانشگاهی، در آزمون جامعی که این دانشگاه در آخر می گیره هم شرکت کنن و بتونن نمره قبولی در اون رو کسب کنن.

 

برای مطالعه جزئیات بیشتر در خصوص ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و کسب اطلاعات بیشتر میتونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 

 

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان همون طور که از اسمش مشخصه با هدف تربیت معلم های آینده کشور تاسیس شده، به همین دلیل شرایط و ضوابط خاصی برای پذیرش دانشجو گذاشته تا فقط کسایی که همه این شرایط رو دارن بتونن این دانشگاه رو جزو انتخابای کنکورشون قرار بدن.

 

این دانشگاه پذیرش خودش رو از بین داوطلبای گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان کنکور سراسری انجام میده، ولی داوطلبا برای انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان باید حتما تمام شرایطی که در ادامه گفته شده رو داشته باشن.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

داشتن حداقل معدل کل لازم در دوره متوسطه دوم (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم) که در دفترچه انتخاب رشته اعلام میشه. (سال گذشته این حداقل معدل 14 در نظر گرفته شده بود.)

 

ثبت نام و شرکت در آزمون کنکور سراسری

 

مجاز به انتخاب رشته بودن در دانشگاه فرهنگیان بر اساس کارنامه اولیه آزمون سراسری

 

داشتن حداقل تراز 6500 تو زیر گروه مورد نظر

 

داشتن حداکثر سن24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه

 

بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوط بر اساس ملاک های تعیین شده

 

موفقیت در مصاحبه علمی

 

موفقیت در معاینات پزشکی

 

تاییدیه هسته گزینش آموزش و پرورش

 

 

با توجه به اطلاعیه سنجش امکان افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از 22 سال به 24 سال وجود داره که برای اطلاع دقیق از شرایط سنی باید منتظر دفترچه انتخاب رشته کنکور بود. به محض اینکه سن دقیق ورود به دانشگاه فرهنگیان مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

برای اطلاع از جزئیات مربوط به شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان می تونین به مقاله زیر مراجعه کرده و اطلاعاتش رو مطالعه کنین.

بیشتر بخوانید: شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

 

نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان

همون طور که گفته شد پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت متمرکز با شرایط خاصه، یعنی داوطلبا علاوه بر دارا بودن تمام شرایط ثبت نام، باید بتونن حد نصاب دعوت به مصاحبه این دانشگاه رو هم کسب کنن و بعد از حضور در جلسه مصاحبه، نمره مصاحبه این دانشگاه رو هم بگیرن.

 

درسته در شرایط بالا گفته شده که داوطلب ها با داشتن معدل بالای 14 و تراز 6500 و ... مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان هستن و می تونن لیست رشته محل های این دانشگاه رو در اولویت های خودشون ثبت کنن، ولی در واقع با توجه به ظرفیت محدود این دانشگاه فقط تعداد کمی از این افراد هستن که دعوت به مصاحبه اش میشن.

 

پس داشتن تمام شرایط ورود دانشگاه فرهنگیان لازمه ولی برای قبولی نهایی در اون کافی نیست، در نتیجه هر چقدر شما وضعیتتون نسبت به شرایط گفته شده بهتر باشه شانس دعوت به مصاحبه بیشتری برای این دانشگاه دارین.

 

اما بعد از کسب حد نصاب دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، داوطلب ها باید بتونن مرحله مصاحبه این دانشگاه رو هم که شامل معاینات پزشکی و مصاحبه علمی میشه با موفقیت بگذرونن و نمره قبولی فرآیند مصاحبه رو هم بگیرن.

 

یعنی امکان داره داوطلبی همه شرایط پذیرش این دانشگاه رو داشته باشه و با جواب دادن به سوالات مصاحبه فرهنگیان، نمره قبولی مصاحبه رو هم کسب کنه، ولی باز هم جزو قبولی های نهایی این دانشگاه نباشه!

 

دلیلش اینه که در آخر از بین افرادی که نمره قبولی مصاحبه رو کسب کردن به تعداد ظرفیت هر دانشگاه، از بالاترین تراز ها پذیرش می کنن. پس حتما تمام تلاشتون بر این باشه که بتونن تراز بالایی از کنکورتون رو کسب کنین. دانشگاه فرهنگیان به شامل موارد ذکر شده در این قسمت میشه.

 

 

نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان

 

ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری

 

داشتن تمام شرایط لازم برای انتخاب رشته

 

کسب حد نصاب لازم برای مصاحبه

 

موفقیت در مصاحبه

بیشتر بخوانید : مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

یکی از مهم ترین مواردی که در پذیرش داوطلب ها در دانشگاه فرهنگیان و دعوت به مصاحبه شدن اون ها وجود داره، فرآیند انتخاب رشته کنکوره، چون ممکنه که خیلی از داوطلب ها شرایط پذیرش این دانشگاه رو هم داشته باشن اما به دلیل نوع انتخاب رشته و قرار دادن این انتخاب ها در اولویت پایین تر، دعوت به مصاحبه این دانشگاه نشن.

 

به طور کلی نرم افزار سنجش انتخاب های داوطلبا رو از بالا به ترتیب می خونه و در هر انتخابی که پذیرش بشن در همون انتخاب متوقف میشه و دیگه انتخاب های بعدی رو بررسی نمی کنه. پس اگه اولویت، قبولی در دانشگاه فرهنگیانه حتما رشته محل های این دانشگاه باید در انتخاب های بالاتر ثبت بشه.

 

حالا شاید سوالی که ذهن داوطلبا رو درگیر کنه این باشه که اگه دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب بالاتر بزنیم و بعد در مصاحبه اون رد بشیم، شانس قبولی در انتخاب های بعدیمون هم از دست میره؟ در پاسخ به این افراد هم باید گفت از اونجایی که پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت متمرکز با شرایط خاصه، در صورتی که شما نتونین حد نصاب مصاحبه این دانشگاه رو کسب کنین، سیستم میره سراغ بقیه انتخاب هاتون و اونا رو مورد بررسی قرار میده تا جایی که در یک انتخاب قبول بشین.

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

مشاوره پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

اگه بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور در دانشگاه فرهنگیان پذیرش نشدین هم نگران نباشین چون هنوز یک راه دیگه برای ورود به این دانشگاه وجود داره، اونم اینه که این دانشگاه معمولا بعد از اعلام نتایج کنکور، اقدام به پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت می کنه و داوطلبا می تونن یکبار دیگه شانسشون رو برای پذیرش تکمیل ظرفیت فرهنگیان امتحان کنن.

 

از اونجایی هم که شرایط سنی پذیرش دانشگاه فرهنگیان افزایش پیدا کرده، داوطلبا می تونن فرصت بیشتری برای شرکت در کنکور تا قبولی در تربیت معلم داشته باشن. اما اگه باز هم از طریق کنکور نتونستین در دانشگاه تربیت معلم پذیرش بشین می تونین از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای ورود به حرفه معلمی اقدام کنین.

 

آموزش و پرورش هر سال برای تکمیل کادر معلم خودش علاوه بر پذیرش از طریق کنکور سراسری، اقدام به پذیرش معلم از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم می کنه. داوطلبا می تونن با بررسی دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی و رشته های مورد نیاز برای پذیرش در این آزمون، بعد از گرفتن مدرک کارشناسی خودشون، از طریق شرکت در این آزمون استخدامی شانس ورود به حرفه معلمی رو هم داشته باشن.

در ادامه بخوانید : استخدام آموزش و پرورش

اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص دانشگاه تربیت معلم داشتین می تونین از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو کمک بگیرین. این کارشناسا آمادن تا به همه سوالای شما در خصوص پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و ورود به حرفه معلمی از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو پاسخ بدن.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان چه شرایطی لازمه؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن معدل دیپلم حداقل 14 در دوره دبیرستانه که سایر شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ چه راهی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان وجود داره؟

✔️ تنها راه ورود به دانشگاه تربیت معلم شرکت در کنکور سراسریه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

3- ✔️ در صورت عدم قبولی در دانشگاه فرهنگیان راه دیگه ای برای ورود به حرفه معلمی وجود داره؟

✔️ بله همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، داوطلبا می تونن از طریق تکمیل ظرفیت و یا آزمون استخدامی شانسشون رو امتحان کنن.

منبع : معرفی دانشگاه فرهنگیان



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

با توجه به وضعیت پیش اومده و شیوع ویروس کرونا ممکنه زمزمه های به تعویق افتادن کنکور سراسری ۱۴۰۱ شنیده بشه. اما داوطلبای کنکوری می تونن از این زمان با بیشتر کردن زمان جمع بندیشون به بهترین شکل ممکن استفاده کنن و حسابی رو نقاط ضعفشون کار کنن.

 

 

با اینکه شرایط شیوع بیماری کرونا تا حد زیادی قابل کنترل شده اما ممکنه سازمان سنجش برای حفظ سلامتی داوطلبای کنکوری 1401، آزمون ارشد و دکتری رو به تعویق بندازه اما مشخص نیس که این مسئله قطعی بشه. همون طور که می دونین در دو سال اخیر کل مدارس کشور هم به خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس تعطیل شدن و امتحانای نهایی داوطلبا هم عقب افتاد. از اونجایی که مسلما کنکور بعد از امتحانای نهایی برگزار میشه با عقب افتادن زمان برگزاری امتحانای نهایی باید منتظر به تعویق افتادن کنکور سراسری هم باشیم.

اما این تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری شاید خیلی از داوطلبای کنکور سراسری رو خوشحال کنه و به این فکر بکنن که زمان مطالعه و جمع بندیشون بیشتر شده، خیلی از داوطلبا هم از این موضوع ناراضین و از اونجایی که سایه غول کنکور رو همیشه رو سرشون سنگینی می کنه دوست دارن زودتر تو آزمون شرکت کنن یه نفس راحت بکشن.

جدا از همه ناملایمتی ها و استرسی که این ویروس به جون مردممون انداخته باعث نگرانه داوطلبای کنکوری هم شده به این فکرن که نکنه تعویق کنکور سراسری به ضررشون باشه؟ یا  این که عقب افتادن زمان برگزاری کنکور سراسری باعث فراموشی مطالبی که خوندن نشه؟ پس اگه شما هم جزو این افراد هستین پیشنهاد می کنیم تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین.

 

اگه کنکور عقب افتاد چیکار کنیم

خوب معمولا داوطلبا از اوایل اردیبهشت ماه میرن سراغ جمع بندی کنکور سراسری و برنامه ریزیشون رو تا یک هفته مونده به زمان برگزاری کنکور سراسری انجام میدن. در هفته آخر هم وقتشون رو میزارن برای حل تست های کنکور سالای گذشته و از خودشون آزمون آزمایشی می گیرن.

 

همون طور که می دونین در دوران جمع بندی نباید سراغ مطالب جدید رفت و باید تمرکزمون رو مطالبی که خوندیم بذاریم تا نقاط قوتمون به اوج برسونیم و نقاط ضعفمون رو تقویت کنیم، چون هدف از جمع بندی اینه که مغز شما مطالبی رو که قبلا خونده و براش آشناس تو یه مدت کوتاه تر، بیشتر یاد بگیره و بازدهیش بالاتر بره.

 

 

در حال حاضر خبری از تعویق در برگزاری کنکور ۱۴۰۱ نشده، در صورت اعلام این خبر اطلاع رسانی های لازم در این قسمت انجام میشه.

 

برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری 1401 پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : زمان برگزاری کنکور 1401

 

 

 

 

 

چه جوری از عقب افتادن کنکور بهترین استفاده رو بکنیم

معمولا داوطلبا تو دوران جمع بندی وقتی که رو یه مبحثی که ضعیف بودن وقت میذاشتن و باز هم به نتیجه نمی رسیدن و می دونستن با این زمانی که بهش اختصاص دادن نمی تونن اون مبحث رو رفع اشکال کنن اون رو کنار میزاشتن و گاهی اوقات دیگه ام سراغش نمی رفتن.

 

اما با به تعویق افتادن کنکور سراسری داوطلبا زمانشون برای مطالعه خیلی بیشتر از اون چیزی میشه که براش برنامه ریزی کرده بودن و می تونن با آرامش روی درسای ضعیف تر وقت بزارن و بدون استرس و نگرانی از زمان، رفع اشکال کنن. پس تو این زمان اضافه می تونن تمام نقاط ضعفشون رو شناسایی کنن و برای رفع اشکالش وقت بزارن به جای رفتن سراغ مطالعه مبحث جدید.

 

یه خوبی دیگه ام که به تعویق افتادن کنکور سراسری ۱۴۰۱ داره اینه که باعث میشه داوطلبا رو نمونه سوالای کنکوری بیشتری کار کنن و بتونن با خیال راحت از خودشون آزمون آزمایشی بگیرین و سر فرصت سوالاشون رو تجزیه و تحلیل کنن و خیالشون هم راحته که می تونن به رفع اشکالاشون بپردازن.

 

چون تا قبل از به تعویق افتادن کنکور سراسری 1401 شاید فرصت زیادی بای این کار نداشتین و وقت کافی هم برای رفع اشکالاتون نبود و همین موضوع خیلی موقع ها باعث استرس بیشتر داوطلبا میشد و اعتماد به نفسشون رو سر جلسه کنکور هم پایین می آورد.

 

پس این به تعویق افتادن کنکور سراسری ۱۴۰۱ نه تنها باعث فراموشی مطالب و ضرر داوطلبا نمیشه، بلکه باعث میشه هم وقتتون برای رفع اشکالاتون بیشتر بشه و هم استرسون سر جلسه کنکور کمتر. پس دیدتون رو به این قضیه مثبت کنین و سعی کنین از این فرصت پیش اومده بهترین استفاده رو بکنین.

بیشتر بخوانید : دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور 1401

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد بهترین برنامه ریزی برای تعویق کنکور سراسری پاسخ بدن. شما می تونین با استفاده از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا جهت برطرف کردن نقاط ضعفتون استفاده کنین.

 

با توجه به وضعیت پیش اومده و امکان لغو کنکور سراسری به خاطر کرونا پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید : لغو برگزاری کنکور

 

 

 

 


سوالات متداول


1- آیا کنکور سراسری به تعویق می افته ؟

همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده با توجه به وضعیت پیش اومده و تغییر تو زمان برگزاری آزمون ارشد و دکتری احتمال به تعویق افتادن کنکور سراسری وجود داره .

2- آیا به تعویق افتادن کنکور سراسری به ضرر داوطلباس ؟

خیر ، داوطلبا از این زمان می تونن برای تقویت نقاط ضعفشون استفاده کنن و نقاط قوتشون رو به اوج برسونن که برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونین متن مقاله رو بخونین .

3- با به تعویق افتادن کنکور سراسری می تونیم روی مباحث جدید هم وقت بزاریم ؟

پیشنهادی که همیشه به داوطلبا میشه اینه که تو دوران جمع بندی دیگه وقتی برای مطالب جدید نذارن و مطالبی که از قبل خوندن رو مرور و تکمیل کنن که تو این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداختیم .

منبع : اگه کنکور عقب افتاد چیکار کنیم



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 مشخص میشه. شرط سنی این دانشگاه از سن 22 سال به حداکثر سن 24 سال افزایش داشته و داوطلبایی که این شرایط سنی رو دارن، میتونن در آزمون این دانشگاه ثبت نام کنن.

 

 

دانشگاه فرهنگیان به دلیل امنیت شغلی که برای داوطلبای کنکوری داره مورد توجه خیلی از متقاضیای کنکور سراسری قرار گرفته، اما این دانشگاه به خاطر ظرفیت محدود و تعداد بالای متقاضیانی که داره، شرایط خاصی رو برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته و فقط کسایی که همه اون شرایط رو داشته باشن می تونن متقاضی انتخاب این دانشگاه بشن.

یکی از مهم ترین شرایط این دانشگاه برای پذیرش داوطلبان، شرط سنی دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش داوطلبای کنکور سراسریه. از اونجایی که خیلی از داوطلب ها نمی دونن شرط سنی تربیت معلم چقدره و متولدین چه سالی می تونن متقاضی پذیرش در این دانشگاه باشن، در ادامه این مقاله در مورد شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور 1401 توضیح داده و به بررسی جزئیات اون پرداختیم.

 

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

دانشگاه فرهنگیان به دلیل این که به دنبال پذیرش نیروی جوان و کارآمد برای آموزش محصلین آینده کشورمونه علاوه بر پذیرش به صورت نیمه متمرکز و برگزاری مصاحبه علمی و عقیدتی، شرایط خاص و ویژه ای رو هم برای پذیرش دانشجو قرار داده.

 

با این حال از اونجایی که دانشجویان فرهنگیان یا تربیت معلم سابق موظف به گذروندن تعهد شغلی خودشون به میزان دو برابر مدت زمان تحصیلشون هستن، نمی خوان که سن این افراد در زمان تعهد بالا باشه، پس یکی از این شرایطی که باعث محدود شدن انتخاب این دانشگاه از طرف متقاضیان شده محدود کردن شرط سنی پذیرش دانشگاه تربیت معلمه.

 

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان داشتن سن حداکثر 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاهه، یعنی داوطلبایی که حتی یک روز بزرگ تر از زمان شرط سنی این دانشگاه باشن حق ثبت نام و انتخاب رشته برای اون رو ندارن و در صورت انتخاب رشته های این دانشگاه، حتی اگه سایر شرایط پذیرش دانشگاه تربیت معلم رو هم داشته باشن هیچ کدوم از اون شرایط مورد بررسی قرار نمی گیره.

 

بنابراین شرط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور 1401 داشتن حداکثر سن 24 سال در بدو ورود به دانشگاهه، یعنی متولدین 1376/07/01 به بعد می تونن متقاضی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بشن. توجه داشته باشین که اگه تغییری در این موارد ایجاد بشه و شرایط سنی کم یا زیاد بشه مطالب لازم اطلاع رسانی شده و شروط گفته شده هم به روز رسانی میشه.

 

اگه میخواین اطلاعاتی در مورد ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور بدست بیارین، میتونین مقاله زیر رو مطالعه کنین.

بیشتر بخوانید: تربیت معلم بدون کنکور

 

 

 

 

 

سایر شرایط لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

همون طور که گفته شد این دانشگاه شرایط خاص خودش رو برای پذیرش دانشجو داره و داوطلب ها علاوه بر داشتن حداکثر سن لازم باید سایر شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان که در دفترچه انتخاب رشته کنکور نوشته شده رو هم داشته باشن. برای راهنمایی بهتر داوطلب های ثبت نام این دانشگاه، در ادامه سایر شرایط ثبت نام دانشگاه تربیت معلم برای کنکور 1401 رو ارائه کردیم.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

داشتن حداقل معدل کل لازم در دوره متوسطه دوم ( پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم ) که در دفترچه انتخاب رشته اعلام میشه. (سال گذشته این حداقل معدل 14 در نظر گرفته شده بود.)

 

ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری

 

مجاز به انتخاب رشته بودن در دانشگاه فرهنگیان بر اساس کارنامه اولیه آزمون سراسری

 

داشتن حداقل تراز 6500 تو زیر گروه مورد نظر

 

داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه

 

بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوط بر اساس ملاک های تعیین شده

 

موفقیت در مصاحبه علمی

 

موفقیت در معاینات پزشکی

 

تاییدیه هسته گزینش آموزش و پرورش

 

از اونجایی که انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اهمیت بالایی در پذیرش داوطلبا داره برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته صحیح این دانشگاه مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

 

مشاوره پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری بعضی از داوطلب ها هستن که در صورت داشتن تمام شرایط لازم باز هم دعوت به مصاحبه این دانشگاه نمیشن و دلیلشم اینه که پذیرش این دانشگاه به صورت متمرکز و با شرایط خاصه که داوطلبا علاوه بر داشتن شرط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور 1401، شرط معدل و ... باید بتونن حد نصاب دعوت به مصاحبه این دانشگاه رو هم کسب کنن.

 

البته داوطلبایی که تمام شرایط لازم رو دارن و دعوت به مصاحبه این دانشگاه نمیشن می تونن شانسشون رو برای پذیرش تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هم امتحان کنن و در صورت قبولی اجازه تحصیل در این دانشگاه رو بدست بیارن.

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری ۱۴۰۱ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برا پذیرش و انتخاب رشته این دانشگاه استفاده کنین .

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ برای ورود به دانشگاه فرهنگیان چه شرایطی لازمه؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن معدل حداقل 14 در دوره متوسطس که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده. 

2- ✔️ برای ورود به دانشگاه فرهنگیان چه شرط سنی لازمه؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شده ، شرط سنی لازم برای ورود به این دانشگاه داشتن حداکثر سن 24 سال است.

3- ✔️ داشتن شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان چقدره؟

✔️ خیر داوطلبا علاوه بر داشتن شرایط لازم باید حد نصاب دعوت به به مصاحبه رو هم داشته باشن.

منبع : شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی در سایت ثبت نام آموزش و پرورش هر استان انجام میشه. همه دانش آموزایی که قصد ورود به این مدرسه رو دارن باید در زمان مقرر وارد سایت استانشون بشن و با وارد کردن اطلاعات لازم ثبت نام خودشون رو انجام بدن.

 

 

مدارس نمونه دولتی به خاطر داشتن سطح علمی بالا و کادر آموزشی قوی ، یکی از مدارس پر طرفدار محسوب میشن. هر سال دانش آموزای زیادی با قبولی در آزمون ورودی می تونن برای ادامه تحصیل وارد این مدارس بشن.

به دلیل متغیر بودن ثبت نام مدارس نمونه دولتی در چند سال گذشته، خیلی از والدین نمی دونن که برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی چه اقداماتی لازمه. به همین خاطر در این مقاله در مورد نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ صحبت کردیم.

 

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

مقطع تحصیلی متوسطه دوم از حساس ترین سال های تحصیل محسوب میشه چون سرنوشت و آینده شغلی و علمی هر فرد رو قراره رقم بزنه. با این حساب همه خانواده ها تلاش می کنن تا بچه هاشون این سال های آخر تحصیل رو در مدارسی با سطح علمی بالا بگذرونن تا بتونن نتیجه بهتری بگیرن. مدارس نمونه دولتی جزو مدارس برتر کشور هستن که خیلی از خانواده ها مشتاقن تا فرزندشون در این مدارس به تحصیل بپردازه.

 

مدارس نمونه دولتی با برگزاری آزمون ورودی برای ورود به مقطع تحصیلی متوسطه دوم باعث شدن تا دانش آموزایی با سطح علمی بالا گزینش بشن و در محیطی مناسب با ارائه امکانات بهتر، زمینه رشد اونارو فراهم کنن. این دانش آموزان با حضور مدرسان برتر و شرایط تحصیلی مطلوب، می تونن سطح دانش خودشون رو بالابرده و در نهایت نتیجه بهتری بگیرن.

 

آزمون مدارس نمونه دولتی چند سالی میشه که دچار تغییراتی شده. در گذشته برای تغییر پایه از ششم به هفتم و همچنین از نهم به دهم، دانش آموزا باید در آزمون ورودی شرکت می کردن تا در صورت قبولی بتونن در مدرسه نمونه دولتی مورد نظرشون ادامه تحصیل بدن.

چند سالی میشه که پذیرش در پایه هفتم بدون آزمونه و متقاضیان برای ثبت نام کافیه که فقط به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنن. اما برای رفتن از پایه نهم به دهم همچنان آزمون ورودی برگزار میشه و دانش آموزا باید نمره مورد نظر برای قبولی رو بیارن. 

 

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی هر سال حوالی فروردین ماهه. زمان برگزاری آزمون هم حدودا تیر ماهه و نتایج اون اواخر مرداد اعلام میشه. با اعلام برنامه زمان بندی آزمون نمونه دولتی 1401 - 1402 در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی از جانب وزارت آموزش و پرورش تاریخ دقیق اون رو اطلاع رسانی می کنیم.

 

 

پیش بینی می کنیم که زمان احتمالی ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402 حوالی فروردین ماه باشه. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، حتما اطلاع رسانی می کنیم.

 

شما می تونین برای آشنایی با ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی و نحوه کار با اون مقاله زیر رو مطالعه کنین.

حتما بخوانید: سایت ثبت نام و اعلام نتایج نمونه دولتی

 

 

 

 

 

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

همه کارهای مربوط به آزمون نمونه دولتی مثل ثبت نام، اصلاح مدارک و اعلام نتایج از طریق سایت ثبت استانی انجام می شه. با اینکه سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی برای هر استان متفاوته اما روال کلی ثبت نام یکسان و به شرح زیره:

1ورود به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استان (اطلاعات ورودی کد ملی و رمز عبور همگام دانش آموز است)

 

2تکمیل فرم اطلاعات فردی

 

3تکمیل فرم اطلاعات تحصیلی

 

4پرداخت هزینه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

 

5دریافت کد رهگیری

 

لازمه که این نکته رو بگیم، به دلیل اینکه هر دانش آموز برای ثبت نام باید به سایت آموزش و پرورش استان خودش مراجعه کنه، امکان قرار دادن راهنمای تصویری برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی وجود نداشت، اما روال کلی ثبت نام ثابت بوده و به همان صورتی است که در بالا گفته شد.

 

برای اطلاع از جزئیات نحوه ثبت نام و شرایط نام نویسی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی می تونید به لینک زیر برید و در اونجا اصل بخشنامه آزمون مدارس نمونه دولتی رو مطالعه کنید.

حتما بخوانید: بخشنامه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

 

مشاوره ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

اینو یادتون باشه که یکی از شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، داشتن حداقل معدل کتبی 17 در ارزشیابی دوم (معدل نمره های خرداد بدون در نظر گرفتن نمره های تکوینی) برای فارغ التحصیلای پایه نهمه.

سوالای آزمون مدارس نمونه دولتی از همه کتابای سال نهمه. لازمه که دانش آموزا در طول پایه نهم تسلط کامل به مباحث درسی پیدا کنن تا بتونن در آزمون نتیجه خوبی بگیرن. تعداد سوالای هر درس طبق جدول زیره:

 

ردیف

منابع آزمون

تعداد سوال

ضریب

زمان پاسخگویی

منابع طرح سوال

1

آموزش قرآن و پیام های آسمانی

10

2

120 دقیقه

کتب درسی پایه نهم

سال تحصیلی 1400 - 1401

2

فارسی

15

2

3

عربی

8

1

4

مطالعات اجتماعی( جغرافیا، تاریخ، مدنی)

10

1

5

زبان انگلیسی

7

1

6

علوم تجربی

25

2

7

ریاضی

25

3

جمع کل

100

-

 
 

با توجه به ضریب هایی که در جدول اومده می تونین میزان اهمیت هر درس در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی رو متوجه بشین و به تناسب میزان اهمیت شون اونارو مطالعه کنین تا با آمادگی کامل سر جلسه آزمون حاضر شده و نتیجه دلخواهتون رو بگیرین.

 

سوالای آزمون به صورت چهارگزینه ای، با یه پاسخ درسته. هر پاسخ درست سه امتیاز مثبت و هر پاسخ نادرست یه امتیاز منفی داره و اگر سوالی رو جواب ندید هیچ امتیازی نداره. در صورتی که دو تا گزینه رو هم انتخاب کنید یه امتیاز منفی براتون در نظر گرفته میشه.

 

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ ، عضو کانال تلگرام اطلاع رسانی مدارس تحصیلیکو بشید. ضمناً دانش آموزا و والدینشون می تونن همه سوالای خودشون رو درباره ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402، از طریق برقراری یه تماس تلفنی با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو، از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو جویا بشن.

 

اگه هنوز نمی دونید که چطوری باید خودتون رو برای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی آماده کنید و به چه شیوه ای درس بخونید، بهتره به لینک زیر سر بزنید.

 

در ادامه بخوانید: راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به چه صورتی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام به صورت اینترنتی انجام میشه که راهنمای ثبت نام رو به طور کامل در این مقاله گذاشتیم.

2- ✔️ ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه هفتم به چه صورتی انجام میشه؟

✔️ ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه هفتم، به صورت حضوری انجام میشه که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

3- ✔️ ثبت نام مدارس نمونه دولتی در چه سایتی انجام میشه؟

✔️ ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه نهم از طریق سایت ثبت نام آموزش و پرورش هر استان انجام میشه که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

منبع : نحوه نام نویسی آزمون مدارس نمونه دولتی



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ همزمان با نتیجه کنکور کاردانی به کارشناسی، حدودا یک تا دو ماه بعد از زمان آزمون، اعلام میشه و داوطلبایی که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته رو انجام دادن باید در زمان مقرر با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سایت سنجش، نتایج نهایی خودشون رو ببینن. هنوز زمان دقیق اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 اعلام نشده.

 

 

تقریبا برای اکثر رشته محل های کنکور کاردانی به کارشناسی، آزمونی برگزار نمیشه و نحوه پذیرش داوطلبای متقاضی این رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبا هستش، یعنی داوطلبایی که در رشته های بدون کنکور ثبت نامشون رو انجام دادن، دیگه در آزمونی شرکت نکردن و منتظر اعلام نتایج انتخاب رشتشون هستن.

اما از اونجایی که فرایند ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته همزمان با کنکور اون انجام میشه، اکثر داوطلبا نمی دونن که این نتایج کی اعلام میشه و به چه نحوی باید این نتایج رو چک کنن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ توضیح دادیم. با ما همراه باشین. 

 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی۱۴۰۱

مدتی پس از ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱، زمان اعلام نتایج، جواب های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی از سایت سنجش اعلام میشه. در واقع نتایج بدون آزمون و با آزمون کاردانی به کارشناسی با هم اعلام میشه، برای همین داوطلبا باید پیگیر اطلاعیه های این سازمان باشن، تا از زمان اعلام جواب های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته 1401 با خبر بشن. هنوز تاریخ دقیق اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401 اعلام نشده.

 

 

به محض مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱، در همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

اگه شما میخواین از جزئیات اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی مطلع بشین و بدونین که چه زمانی و به چه نحوی این نتایج اعلام میشه و چطور میتونین اون رو مشاهده کنین، میتونین به لینک مقاله زیر سر بزنین.

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی در سایت سنجش اعلام میشه و داوطلبایی که در زمان مقرر، ثبت نام رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401 رو انجام دادن، با ورود به این سایت و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می تونن نتایج ثبت نام خودشون رو ببینن.

 

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ به طور خلاصه

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی به کارشناسی

 

۲کلیک روی گزینه اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

 

۳وارد کردن اطلاعات خواسته شده

 

۴دریافت کارنامه

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و انتخاب گزینه "کاردانی به کارشناسی" از منوی سمت راست

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

 

۲کلیک روی گزینه "اعلام نتیجه نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401"

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

 

۳مشاهده نتیجه قبولی با استفاده از یکی از روش های زیر

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

 

 

تصاویر بالا مربوط به مراحل اعلام نتایج سال گذشتس. به محض اینکه تغییری در روند اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی امسال ایجاد بشه این مقاله بروزرسانی میشه و لینک ورود به سایت گذاشته میشه.

 

شاید شما دوست داشته باشین اسامی پذیرفته شده های کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401 رو مشاهده کنین. برای اینکه بدونین چطور میتونین این کار رو بکنین، به لینک زیر سر بزنین.

 

حتما بخوانید : اسامی پذیرفته شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی

 

مشاوره اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

پس از اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، در صورت قبولی در دانشگاه دلخواه، شما باید اطلاعیه های دانشگاه مورد نظرتون رو چک کنید تا از زمان ثبت نام اون دانشگاه مطلع بشین. سپس با در داست داشتن مدارک لازم، به دانشگاه مورد نظرتون مراجعه کنین و فرآیند نام نویسیتون رو انجام بدین.

 

احیانا اگه بعد از مشاهده نتایج، از نتیجه قبولیتون راضی نبودین، می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی امتحان کنین. چون این دانشگاه ها هر سال برای ورودی مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ناپیوسته می کنن و فرصت خوبیه برای ورود به دانشگاه.

 

شما میتونین علاوه بر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنین. تنوع رشته های این دانشگاه بسیار بیشتر از سایر دانشگاه هاست. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر سر بزنین.

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به همه سوالای شما درباره اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز در ارتباط باشین و از راهنمایی هاشون در این زمینه استفاده کنین. همچنین برای اطلاع از جدیدترین اخبار پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، میتونین در تلگرام تحصیلیکو عضو بشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی چه زمانی اعلام میشه؟

✔️زمان اعلام این نتایج مشخص نیست، به محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج، در این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ نتایج ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج در سایت سنجش اعلام میشه که لینک ورود به سایت رو در این مقاله گذاشتیم.

3- ✔️ داوطلبایی که از نتیجه قبولی ثبت نامشون راضی نیستن باید چیکار کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد این افراد می تونن شانسشون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی امتحان کنن.

منبع : اعلام نتایج بدون آزمون کاردانی به کارشناسی



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ همزمان با نتیجه کنکور کاردانی به کارشناسی، حدودا یک تا دو ماه بعد از زمان آزمون، اعلام میشه و داوطلبایی که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته رو انجام دادن باید در زمان مقرر با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سایت سنجش، نتایج نهایی خودشون رو ببینن. هنوز زمان دقیق اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 اعلام نشده.

 

 

تقریبا برای اکثر رشته محل های کنکور کاردانی به کارشناسی، آزمونی برگزار نمیشه و نحوه پذیرش داوطلبای متقاضی این رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبا هستش، یعنی داوطلبایی که در رشته های بدون کنکور ثبت نامشون رو انجام دادن، دیگه در آزمونی شرکت نکردن و منتظر اعلام نتایج انتخاب رشتشون هستن.

اما از اونجایی که فرایند ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته همزمان با کنکور اون انجام میشه، اکثر داوطلبا نمی دونن که این نتایج کی اعلام میشه و به چه نحوی باید این نتایج رو چک کنن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ توضیح دادیم. با ما همراه باشین. 

 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی۱۴۰۱

مدتی پس از ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱، زمان اعلام نتایج، جواب های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی از سایت سنجش اعلام میشه. در واقع نتایج بدون آزمون و با آزمون کاردانی به کارشناسی با هم اعلام میشه، برای همین داوطلبا باید پیگیر اطلاعیه های این سازمان باشن، تا از زمان اعلام جواب های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته 1401 با خبر بشن. هنوز تاریخ دقیق اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401 اعلام نشده.

 

 

به محض مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱، در همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

اگه شما میخواین از جزئیات اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی مطلع بشین و بدونین که چه زمانی و به چه نحوی این نتایج اعلام میشه و چطور میتونین اون رو مشاهده کنین، میتونین به لینک مقاله زیر سر بزنین.

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی در سایت سنجش اعلام میشه و داوطلبایی که در زمان مقرر، ثبت نام رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401 رو انجام دادن، با ورود به این سایت و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می تونن نتایج ثبت نام خودشون رو ببینن.

 

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ به طور خلاصه

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی به کارشناسی

 

۲کلیک روی گزینه اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

 

۳وارد کردن اطلاعات خواسته شده

 

۴دریافت کارنامه

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و انتخاب گزینه "کاردانی به کارشناسی" از منوی سمت راست

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

 

۲کلیک روی گزینه "اعلام نتیجه نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401"

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

 

۳مشاهده نتیجه قبولی با استفاده از یکی از روش های زیر

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

 

 

تصاویر بالا مربوط به مراحل اعلام نتایج سال گذشتس. به محض اینکه تغییری در روند اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی امسال ایجاد بشه این مقاله بروزرسانی میشه و لینک ورود به سایت گذاشته میشه.

 

شاید شما دوست داشته باشین اسامی پذیرفته شده های کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401 رو مشاهده کنین. برای اینکه بدونین چطور میتونین این کار رو بکنین، به لینک زیر سر بزنین.

 

حتما بخوانید : اسامی پذیرفته شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی

 

مشاوره اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

پس از اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، در صورت قبولی در دانشگاه دلخواه، شما باید اطلاعیه های دانشگاه مورد نظرتون رو چک کنید تا از زمان ثبت نام اون دانشگاه مطلع بشین. سپس با در داست داشتن مدارک لازم، به دانشگاه مورد نظرتون مراجعه کنین و فرآیند نام نویسیتون رو انجام بدین.

 

احیانا اگه بعد از مشاهده نتایج، از نتیجه قبولیتون راضی نبودین، می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی امتحان کنین. چون این دانشگاه ها هر سال برای ورودی مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ناپیوسته می کنن و فرصت خوبیه برای ورود به دانشگاه.

 

شما میتونین علاوه بر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنین. تنوع رشته های این دانشگاه بسیار بیشتر از سایر دانشگاه هاست. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر سر بزنین.

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به همه سوالای شما درباره اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز در ارتباط باشین و از راهنمایی هاشون در این زمینه استفاده کنین. همچنین برای اطلاع از جدیدترین اخبار پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، میتونین در تلگرام تحصیلیکو عضو بشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی چه زمانی اعلام میشه؟

✔️زمان اعلام این نتایج مشخص نیست، به محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج، در این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ نتایج ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج در سایت سنجش اعلام میشه که لینک ورود به سایت رو در این مقاله گذاشتیم.

3- ✔️ داوطلبایی که از نتیجه قبولی ثبت نامشون راضی نیستن باید چیکار کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد این افراد می تونن شانسشون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی امتحان کنن.

منبع : اعلام نتایج بدون آزمون کاردانی به کارشناسی



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ برای رشته های با کنکور و رشته هایی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می کردن حدودا در اواخر مهر ماه در سایت سازمان سنجش اعلام میشه. داوطلبا باید در زمان مقرر با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در این سایت وارد بشن و نتیجه کنکورشون رو ببینن.

 

 

اسامی پذیرفته شدگان کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۱ در سایت sanjesh.org اعلام میشه و داوطلبایی که در رشته های با کنکور و یا بدون کنکور این آزمون ثبت نام و شرکت کردن، باید در زمان مقرر وارد این سایت شده و ببینن آیا اسمشون جزو اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 هست یا نه.

اما از اونجایی فرایند ثبت نام رشته های با کنکور فنی حرفه ای با رشته هایی که پذیرششون بر اساس سوابق تحصیلی بوده با هم انجام شده اکثر داوطلبا نمی دونن که اسامی قبول شدگان چه زمانی اعلام میشه و به چه نحوی باید نتیجه خودشون رو ببینن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد لیست اسامی قبولی های کنکور کاردانی فنی حرفه ای توضیح دادیم.

 

زمان اعلام اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام میشه. تمام داوطلبایی که اقدام به ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای کردن، زمان اعلام نتایج این آزمون، می تونن از قبولی یا عدم قبولیشون مطلع بشن.

 

نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 با توجه به سال های گذشته احتمالا تا اواخر مهر ماه در سایت سنجش اعلام و اسامی پذیرفته شده ها مشخص میشه. پس همه داوطلبایی که ثبت نام رشته محل های این آزمون رو انجام دادن باید منتظر اطلاعیه ها باشن تا به محض اعلام نتایج ببینن اسمشون جزو اسامی پذیرفته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 هست یا نه.

 

 

به محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱، در همین مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

اگر می خواین از جزئیات نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401، نحوه مشاهده نتایج و سایر مطالب مربوط به اون مطلع بشین، می تونین مقاله زیر رو بخونین.

حتما بخوانید : اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی برای همه رشته های با آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش اعلام میشه. داوطلبا باید زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org بشن و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خودشون اسامی قبولی های کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 رو ببینن.

 

نحوه مشاهده اسامی قبولی های کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ به طور خلاصه

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی

 

۲کلیک روی گزینه اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳وارد کردن اطلاعات خواسته شده

 

۴دریافت کارنامه

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده اسامی پذیرفته شده های کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401

 

۱وارد سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی فنی حرفه ای بشین

 

راهنمای تصویری مشاهده اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۲در ادامه روی گزینه اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای کلیک کنین

 

راهنمای تصویری مشاهده اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳سپس با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز یکی از دو روش زیر، می تونین جواب کنکور کاردانی خودتون رو ببینین

 

راهنمای تصویری مشاهده اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

اگه در کنار ثبت نام کنکور کاردانی، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی رو هم انجام دادین، برای دیدن اسامی قبول شدگان اون می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی

 

مشاوره اعلام اسامی پذیرفته شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

احیانا اگه بعد از اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای، دیدین که اسمتون جزو قبولی های این آزمون نبوده و یا در رشته محل دلخواهتون پذیرش نشدین هم نگران نباشین، چون شما فرصت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی رو هم دارین و می تونین شانستون رو برای اون ها هم امتحان کنین.

 

خوبی ای که ثبت نام بدون کنکور برای شما داره اینه که متجانس بودن رشته دیپلم با رشته انتخابی ملاک نیست و شما می تونین هر رشته ای می خواین انتخاب کنین. در ضمن اگه جزو دانش آموزای نظام جدید هستین که در کنکور کاردانی شرکت کرده بودین، می تونین شانستون رو برای دوره کارشناسی ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور امتحان کنین. حتی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری( روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور) هم براتون امکان پذیره.

 

اگه میخواید اطلاعات کامل و جامعی درباره شرایط، زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی به دست بیارین میتونین به لینک زیر سری بزنین.

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از راهنمایی هاشون استفاده کنین. همچنین می تونین برای اینکه اخبار کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 رو سریعا دریافت کنین، در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ هنوز زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان کنکور کاردانی مشخص نشده ولی به محض اینکه اسامی اعلام بشه تو این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ نتایج و اسامی قبولی های کنکور کاردانی در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این اسامی در سایت سنجش اعلام میشه که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ داوطلبایی که اسمشون جزو قبولی های کنکور کاردانی نیست باید چیکار کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده این افراد می تونن شانسشون رو برای ثبت نام بدون کنکور سایر دانشگاه ها امتحان کنن.

منبع : اسامی قبول شدگان آزمون کاردانی فنی حرفه ای



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام میشه. ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی همزمان با هم انجام میشه و داوطلبایی که شرایط ثبت نام رو دارن، می تونن علاوه بر ثبت نام کنکور کاردانی 1401 که از 14 تا 21 تیرماه صورت می گیره، انتخاب رشته خودشون رو هم انجام بدن.

 

 

چند سالیه که نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های فنی حرفه ای تغییر پیدا کرده و تموم دانش آموزا و فارغ التحصیلای شاخه فنی حرفه ای و کاردانش که تصمیم به شرکت در کنکور کاردانی ۱۴۰۱ رو دارن باید قبل از ثبت نام، از نحوه پذیرش رشته امتحانی خودشون باخبر بشن. چون فقط برای 9 رشته از مجموعه امتحانی کنکور کاردانی، آزمون برگزار میشه و برای ادامه تحصیل در بقیه رشته ها نیازی به شرکت در آزمون نیست و نحوه پذیرششون بر اساس سوابق تحصیلی داوطلباست.

از اونجایی که زمان ثبت نام و انتخاب رشته تموم رشته های کاردانی با کنکور و بدون کنکور، با هم از تاریخ 14 تیر ماه تا 21 تیر ماه انجام میشه، اکثر داوطلبا نمی دونن که این ثبت نام رو باید به چه نحوی انجام بدن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان، نحوه و شرایط شرکت در کنکور کاردانی 1401 صحبت کردیم.

 

زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

سازمان سنجش، به عنوان مجری برگزار کننده آزمون کاردانی فنی حرفه ای هر سال یک جدول زمان بندی منتشر و در اون، زمان شروع و پایان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون رو مشخص می کنه. مطابق این جدول، ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی 1401 از تاریخ 14 تیر ماه شروع میشه و داوطلبا فرصت دارن تا تاریخ 21 تیر ماه ثبت نام خودشون رو انجام بدن. هر سال، زمان ثبت نام چند روزی هم تمدید میشه تا داوطلبایی که در زمان مقرر موفق به ثبت نام کنکور کاردانی نشدن، بتونن اقدام به ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای کنن.

 

 

تاریخ شروع ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 14 تیر ماه و تاریخ اتمام مهلت ثبت نام 21 تیر ماه می باشد.

 

به محض شروع تاریخ ثبت نام و یا اعلام مهلت تمدید نام نویسی کنکور کاردانی فنی حرفه ای، این مقاله رو به روزرسانی می کنیم. برای اینکه فورا از اخبار ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای و زمان برگزاری کنکور کاردانی فنی حرفه ای با خبر بشین، در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشین.

 

شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای چه زمانی انجام میشه. برای اطلاع از جزئیات کنکور کاردانی فنی حرفه ای میتونین به لینک زیر سری بزنین.

حتما بخوانید : دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

همونطور که گفته شد، پذیرش بعضی از رشته های کنکور کاردانی از طریق آزمون و بعضی ها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبا انجام میشه. برای پذیرفته شدن در کنکور کاردانی 1401 شرایط و ضوابط خاصی گذاشته شده و فقط کسایی که تموم شرایط گفته شده رو داشته باشن، می تونن ثبت نام و انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن.

 

در ادامه شرایط لازم برای ثبت نام رو گفتیم:

 

داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم

 

داوطلبایی که مدرک دیپلم متوسطه نظری هم دارن، می تونن با توجه به رشته تحصیلی خودشون فقط رشته های مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته رو انتخاب کنن.

 

داوطلبایی که حد نصاب قبولی در یکی از کد رشته های اعلام شده برای نیمسال اول تحصیلی رو کسب کنن، ولی نتونن تا شهریور سال 1400 دیپلمشون رو بگیرن، پذیرششون لغو میشه.

 

پذیرفته شده های رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای نیمسال دوم تحصیلی، در صورتی مجاز به ثبت نام هستن که مدرک فارغ التحصیلی خودشون رو تا پایان نیمسال اول تحصیلی بگیرن.

 

پذیرفته شده های دانشگاه های روزانه دوره کاردانی فنی حرفه ای سال 1400، مجاز به ثبـت نام برای سال ۱۴۰۱ نیستن.

 

اگه علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته خودتون ندارین، می تونین شانستون رو برای ثبت نام در دانشگاه های بدون آزمون مثل دانشگاه علمی کاربردی امتحان کنید. بر ای اطلاع از جزئیات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می تونین به لینک زیر مراجعه کنین.

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

نحوه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 به صورت اینترنتی انجام میشه و تموم داوطلبایی که شرایط ثبت نام کنکور فنی حرفه ای رو دارن صفر تا صد ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به این صورته که باید در زمان ثبت نام وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org بشن و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام، فرم ثبت نام و انتخاب رشته خودشون رو پر کنن.

 

مراحل ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی

 

۲انتخاب گزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳انتخاب گزینه ثبت نام جدید

 

۴خرید کارت اعتباری

 

۵پر کردن فرم ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی​

 

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401

 

1وارد سایت سازمان سنجش بشید و از منوی سمت راست صفحه روی بخش کاردانی کلیک کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

2گزینه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ را انتخاب کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

3گزینه " ثبت نام جدید " رو از منوی سمت راست انتخاب کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

4در این مرحله سریال کارت اعتباری خریداری شده رو وارد کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

5سپس اطلاعات لازم و رشته محل های انتخابی رو در فرم ثبت نام وارد کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

با انجام روند بالا و تکمیل فرم ثبت نام و در نهایت تایید اطلاعات ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1401 شما به پایان می رسه و می تونین منتظر اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ باشید.

 

شاید براتون این سوال پیش اومده باشه که پذیرش با آزمون و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی چه فرقی دارن؟ برای اینکه جواب سوال خودتون رو بگیرین میتونین به لینک زیر مراجعه کنین.

بیشتر بخوانید: تفاوت پذیرش با آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

مشاوره ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۱ 

از اونجایی که انتخاب رشته کنکور کاردانی همزمان با ثبت نام در سایت سازمان سنجش انجام میشه، پس دقت زیای برای مرتب کردن انتخاب های خودتون در زمان ثبت نام داشته باشین. اگه رشتتون جزو اون رشته های با آزمون هست مثل( الکتروتکنیک، تأسیسات مکانیکی، تربیت بدنی، حسابداری، شبکه و نرم افزار، صنایع غذایی، گرافیک، مکانیک خودرو و نقشه کشی معماری مقطع کاردانی پیوسته) باید طبق منابعی که در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای نوشته شده خودتون رو برای شرکت در اون آزمون آماده کنین.

 

نکته مهم دیگه ای هست که خوبه ذکر کنیم. فارغ التحصیلای رشته های فنی حرفه ای از سال 98 به بعد، به علت یکسان شدن دوره تحصیلیشون با سایر رشته ها، شرایط گرفتن مدرک کارشناسی پیوسته نیز براشون فراهم شد. با این حساب داوطلبای دیپلم نظام جدید، می تونین علاوه بر ثبت نام در دوره کاردانی، ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه های بدون آزمون رو هم انجام بدین و به جای گرفتن مدرک فوق دیپلم، یک ضرب یک دوره 4 ساله خونده و مدرک لیسانس بگیرین.

 

اگه دوست دارین بدونین که آیا دانشگاه های سراسری هم ثبت نام بدون کنکور دارن یا نه، بهتون پیشنهاد می کنم مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاهای سراسری رو از طریق لینک زیر مطالعه کنین.

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو صفر تا صد فرایند ثبت نام دانشگاهتون رو به این کارشناسا بسپارین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای چه زمانی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام از تاریخ 14 تیر تا 21 تیر ماه 1401 انجام میشه که جزئیات اون در مقاله توضیح داده شده.

2- ✔️ ثبت نام کنکور کاردانی به چه نحوی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام به صورت اینترنتی توسط سایت سازمان سنجش انجام میشه که راهنمای تصویری ثبت نام رو در این مقاله گذاشتیم.

3- ✔️ برای ثبت نام در کنکور کاردانی فنی حرفه ای چه شرایطی لازمه؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیمه و بقیه شرایط لازم برای ثبت نام در این مقاله گفته شده.

منبع : ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

هر سال اسامی پذیرفته شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته یک الی دو ماه بعد از زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی اعلام میشه. هنوز زمان دقیق اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 اعلام نشده. داوطلبا بعد از اعلام نتایج میتونن به سایت سازمان سنجش برن و اسامی قبول شدگان کنکور رو مشاهده کنن.

 

 

اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ یک الی دو ماه بعد از زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی در سایت sanjesh.org اعلام میشه و داوطلبایی که در رشته های با کنکور و یا بدون کنکور این آزمون ثبت نام و شرکت کردن، باید در زمان مقرر وارد این سایت شده و ببینن آیا اسمشون جزو اسامی قبول شدگان کارشناسی ناپیوسته هست یا نه.

اما از اونجایی فرایند ثبت نام رشته های با کنکور کارشناسی ناپیوسته با رشته هایی که پذیرششون بر اساس سوابق تحصیلی بوده با هم انجام شده، اکثر داوطلبا نمی دونن که اسامی قبول شدگان چه زمانی اعلام میشه و به چه نحوی باید نتیجه آزمون خودشون رو ببینن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد لیست اسامی قبولی های کنکور کاردانی به کارشناسی توضیح دادیم.

 

زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

اسامی پذیرفته شدگان مقطع کاردانی به کارشناسی در رشته های با کنکور و رشته های بدون کنکور، به صورت همزمان اعلام میشه. معمولا یک تا دو ماه بعد از زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی، اسامی از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اعلام میشه. سال قبل نتایج اواخر شهریور اعلام شد اما هنوز تاریخ دقیق اعلام اسامی پذیرفته شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی مشخص نشده است.

 

 

به محض مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی 1401، در همین مقاله اطلاع رسانی میکنیم.

 

اگه دوست دارین اطلاعات جامعی در مورد نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی به دست بیارین میتونین به لیک زیر سر بزنین و مقاله اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی رو مطالعه کنین.

 

حتما بخوانید : اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

اسامی قبول شدگان مقطع کاردانی به کارشناسی برای همه رشته ها هم با کنکور هم بدون کنکور به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش اعلام میشه. داوطلبا باید در زمان اعلام نتایج وارد سایت سازمان سنجش بشن و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامیشون اسامی قبولی های کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401 رو ببینن.

 

نحوه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱ به طور خلاصه

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی به کارشناسی

 

۲کلیک روی گزینه اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

 

۳وارد کردن اطلاعات خواسته شده

 

۴دریافت کارنامه

 

همچنین شما میتونین نحوه انتخاب رشته و ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد رو از طریق لینک زیر مطالعه کنین.

 

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

 

راهنمای تصویری مشاهده اسامی قبول شدگان کاردانی به کارشناسی

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و انتخاب گزینه "کاردانی به کارشناسی" از منوی سمت راست

 

راهنمای تصویری مشاهده اسامی قبول شدگان کاردانی به کارشناسی

 

۲کلیک روی گزینه " اعلام نتیجه نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401"

 

راهنمای تصویری مشاهده اسامی قبول شدگان کاردانی به کارشناسی

 

۳مشاهده نتیجه قبولی با استفاده از یکی از روش های زیر

 

راهنمای تصویری مشاهده اسامی قبول شدگان کاردانی به کارشناسی

 

اگه در کنار کنکور کارشناسی ناپیوسته، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رو هم انجام دادین، برای اطلاع از اسامی قبولی های اون می تونین مقاله زیر رو بخونین.

 

بیشتر بخوانید : اسامی پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

مشاوره پذیرفته شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

در صورتیکه بعد از مشاهده اسامی پذیرفته شده های کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401، اسم شما هم جزو پذیرفته شده ها بود، حالا شما باید اطلاعیه های دانشگاه مورد نظرتون رو چک کنید و در زمانی که دانشگاه مد نظر، مقرر کرده با در دست داشتن مدارک لازم، به دانشگاه مراجعه و فرایند ثبت نام خودتون رو انجام بدین.

 

اگر هم بعد از اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی، اسمتون جزو اسامی قبول شده در این آزمون نبود، نگران نباشین چون می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی و یا دانشگاه آزاد امتحان کنین.

 

اگر میخواین از جزئیات اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی مطلع و با نحوه مشاهده نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی آشنا بشین، میتونین به لینک زیر سر بزنین.

 

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به همه سوالای شما درباره اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز در ارتباط باشین و از راهنمایی هاشون در این زمینه استفاده کنین. همچنین برای اینکه بتونید سریعا از اخبار مربوط به کنکور کاردانی به کارشناسی مطلع بشین، میتونین عضو کانال تلگرامی تحصیلیکو بشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ اسامی قبول شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ این اسامی معمولا یک ماه بعد از زمان برگزاری کنکور اعلام میشه که به محض اینکه اسامی اعلام بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ نتایج و اسامی قبولی های کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این اسامی در سایت سازمان سنجش اعلام میشه که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ داوطلبایی که اسمشون جزو قبولی های کنکور کاردانی به کارشناسی نیست باید چیکار کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده این افراد می تونن شانسشون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های دیگه امتحان کنن.

منبع : اسامی پذیرفته شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کارت ورود به به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401، چند روز قبل از برگزاری این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش منتشر میشه. تموم داوطلبایی که قصد شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ رو دارن باید روز آزمون این کارت رو همراه خودشون داشته باشن. هنور تاریخ دقیق انتشار کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 مشخص نیست.

 

پذیرش در مقطع کاردانی به کارشناسی برای تعدادی از رشته ها با آزمون و برای بقیه رشته ها بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام میشه. داوطلبایی که زمان ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 اقدام به ثبت نام در رشته های با کنکور این مقطع کردن، باید در زمان مشخص شده اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱ کنن. توجه داشته باشین که داشتن پرینت کارت ورود به جلسه برای شرکت در این آزمون اجباریه.

 کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر میشه. داوطلبا می تونن با استفاده از اطلاعات ثبت نامیشون وارد این سایت شده، کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱ خودشون رو دریافت کرده و از زمان و مکان برگزاری این آزمون با خبر بشن.

در ادامه در مورد زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 و همچنین ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه و باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱ توضیح دادیم. تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

هرسال، چند روز قبل از برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی، کارت ورود به جلسه این آزمون روی سایت سنجش قرار می گیره و داوطلبایی که زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی نام نویسی کردن، تا قبل از آزمون فرصت دارن که با مراجعه به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خودشون کنن. این نکته رو فراموش نکنید که روز آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه اجباریه.

 

 

به محض مشخص شدن زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱، این مقاله بروز رسانی میشه.

 

اگه دوست دارین از جزئیات زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی مطلع بشین، میتونین به لینک زیر سر بزنین.

 

حتما بخوانید : زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی

 

 

 

 

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش قابل دریافته. تموم داوطلبایی که ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته رو انجام دادن و متقاضی شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 هستن، موظفن تا در بازه زمانی مشخص شده برای دریافت کارت ورود به جلسه خودشون اقدام کنن.

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱ بطور خلاصه

 

۱ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org

 

۲انتخاب بخش کاردانی به کارشناسی از منوی سمت راست

 

۳کلیک روی لینک" دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401"

 

۴وارد کردن اطلاعات خواسته شده

 

۵دریافت کارت ورود به جلسه

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱

 

۱ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org، انتخاب بخش کاردانی به کارشناسی از منوی سمت راست

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی

 

۲انتخاب گزینه" دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401"

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی

 

۳وارد کردن اطلاعات به یکی از 4 روش زیر برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ناپیوسته 1401

 

وارد کردن شماره پرونده، شماره سریال

 

وارد کردن شماره پرونده، کد پیگیری

 

وارد کردن مشخصات فردی( شماره پرونده، نام خانوادگی، نام، کدملی، سال تولد)

 

وارد کردن شماره پرونده، شماره داوطلبی

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی

 

اگه به هر دلیلی به اطلاعاتتون دسترسی نداشتین و یا اونا رو گم کردین، نگران نباشین، چون می تونین از طریق سیستم ارسال درخواست به سازمان سنجش، مجدد اطلاعاتتون رو بازیابی کنین.

 

بیشتر بخوانید : سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

 

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱، سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی رو برای داوطلبای متقاضی این مقطع فعال می کنه تا افرادی که احتیاج به تغییر و ویرایش اطلاعاتشون دارن در این بازه زمانی بتونن از طریق لینک" ویرایش اطلاعات" که پایین کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 قرار گرفته، اقدام به ویرایش اطلاعاتشون کنن.

 

نکته ای که باید در نظر داشته باشین اینه که همه اطلاعات ثبت نامی قابل تغییر و ویرایش نیستن و فقط می تونین اطلاعاتی مثل: معدل دوره کاردانی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه کنکور سراسری( سهمیه رزمندگان، سهمیه ایثارگران و سهمیه خانواده شهدا)، وضعیت اشتغال و... رو ویرایش کرد، ولی نمی تونین اطلاعاتی مثل گروه آزمایشی، عکس یا حوزه آزمونتون رو تغییر بدین.

 

ثبت نام همه رشته های دانشگاه آزاد به جز رشته های مربوط به گروه پزشکی در این مقطع، بدون آزمون و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام میشه. اگه متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستین، در کنار ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی شانس خودتون رو در ثبت نام دانشگاه آزاد هم امتحان کنین. برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه آزاد خوندن مقاله زیر بهتون پیشنهاد میشه.

 

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401، سازمان سنجش به خاطر رفاه حال داوطلبا، نماینده هایی رو به عنوان باجه های رفع نقص در تمام استانای کشور مستقر می کنه. داوطلبایی که به هر دلیلی در کارت ورود به جلسشون، اطلاعات اشتباه وارد شده و از طریق لینک ویرایش اطلاعات موفق به اصلاح و ویرایش اطلاعاتشون نشدن ، باید به باجه های رفع نقص مراجعه کرده و اطلاعاتشون رو به صورت حضوری ویرایش کنن.

 

اگه داوطلبی به هر دلیلی موفق به دریافت کارت ورود به جلسه خودش از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org نشده و یا نیاز به اصلاح اطلاعاتی مثل تغییر عکس داوطلب، گروه آزمایشی، شهر محل سکونت و ... داره، می تونه به این باجه ها مراجعه و به صورت حضوری درخواستش رو پیگیری کنه.

 

پیشنهاد می کنیم حتما شانس خودتون رو در ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی هم امتحان کنین. برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقاله زیر رو بخونین.

 

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به همه سوالای شما درباره دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 پاسخ داده و اگه نیاز داشته باشین اطلاعاتتون رو ویرایش کنن، شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز در ارتباط باشین و از تجربیاتشون در این زمینه استفاده کنین.

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی چجوریه؟

✔️ کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی، از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی قابل دریافته که به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده.

2- ✔️ برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی چه اطلاعاتی لازمه؟

✔️ کارت ورود به جلسه به 4 روش قابل دریافته و به اطلاعاتی مثل شماره پرونده ، کدملی و .... احتیاج دارین که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

3- ✔️ کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی چند روز قبل از زمان برگزاری این آزمون منتشر میشه که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

منبع : کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی به کارشناسی



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبای متقاضی ثبت نام در مقطع کاردانی به کارشناسی 1401، باید قبل از شروع ثبت نام، دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ رو از سایت سنجش دانلود کرده و مطالعه کنن تا از شرایط و ضوابط نوشته شده در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته مطلع بشن. طبق اطلاعیه سازمان سنجش، این دفترچه همزمان با شروع ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی در تاریخ 29 خرداد ماه منتشر خواهد شد.

 

 

فارغ التحصیلای مقطع کاردانی، حق ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته رو دارن. داوطلبایی که تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته 1401 رو داشته باشن، باید قبل از انجام ثبت نام از تموم شرایط و ضوابط پذیرش در این مقطع اطلاع داشته باشن تا بتونن به درستی ثبت نام و انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن. طبق اطلاعیه سازمان سنجش، این دفترچه همزمان با شروع ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی در تاریخ 29 خرداد ماه منتشر خواهد شد.

ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی، همزمان با هم انجام میشه. خیلی از داوطلبا اطلاع کاملی درباره ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ندارن و همین باعث گمراهی یا حتی اشتباه در ثبت نام و انتخاب رشتشون میشه. به خاطر همین در این مقاله درباره تمام جزئیات مهم دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته 1401 توضیح دادیم. برای اطلاع از نکات مهم دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ تا آخر این مقاله همراهمون باشین!

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی برای تموم رشته های با آزمون و بدون آزمون همزمان با هم انجام میشه. دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401، همزمان با شروع ثبت نام کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ روی سایت سنجش به آدرس sanjesh.org قرار می گیره. بعد از اون هر داوطلبی وظیفه داره که دفترچه رو مطالعه کنه و از شرایط و ضوابط آگاهی پیدا کنه.

 

هر سال دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی، همزمان با شروع ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی در دسترس داوطلبا قرار می گیره. طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 از تاریخ 29 خرداد ماه تا 5 تیر ماه می باشد. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار و اطلاعیه های مربوط به مقطع کاردانی به کارشناسی 1401 مطلع بشین.

 

برای آشنای شما عزیزان با ساختار دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ما لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی سال گذشته رو در اختبارتون قرار دادیم. به محض انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1401، این مقاله به روزرسانی میشه و لینک دانلود اون در سایت قرار میگیره.

 

برای دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 کلیک کنید

 

 

به محض انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1401، این مقاله به روزرسانی میشه و لینک دانلود اون در سایت قرار میگیره.

 

اگه دوست دارید از جزئیات ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی، نحوه ثبت نام و انتخاب رشته مطلع بشین به لینک زیر سر بزنید.

 

حتما بخوانید : ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

 

 

 

 

 

جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی از سه فصل تشکیل شده که فصل اول این دفترچه شامل شرایط ثبت نام و پذیرش دانشجو، فصل دوم کد رشته محلای ارائه شده و فصل سوم شرایط و مقررات دانشگاه هاو فرم ها قرار داده شده. خوندن تموم این مطالب قبل از پر کردن فرم اینترنتی ثبت نام لازمه.

 

سازمان سنجش برای اطلاع کامل داوطلبا، تمام جزئیات درباره کنکور کاردانی به کارشناسی، زمان دریافت کارت ورود به جلسه، زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی و زمان اعلام نتایج رو در دفترچه ثبت نام میذاره اما بهتره همه متقاضیای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی پیگیر اطلاعیه های سازمان سنجش باشن تا به محض انتشار اطلاعیه جدید، بتونن از اون مطلع بشن.

 

راهنمای جامع دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱

 

فصل اول: شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي پذيرش دانشجو

 

در این فصل از دفترچه ثبت نام درباره همه نکات مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته توضیح داده که شامل موارد زیر میشه

 

جدول زمانبندی: در ابتدای این فصل در یک جدول زمان بندی تموم زمان های در نظر گرفته شده از زمان ثبت نام، زمان دریافت کارت ورود به جلسه تا زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نوشته شده.

 

رشته های مورد پذیرش مقطع کاردانی به کارشناسی: در این قسمت تمام رشته های با آزمون و بدون آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی 1401 مشخص شده.

 

شرايط عمومی و اختصاصی ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته: در این قسمت شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱ به طور کامل توضیح داده شده.

 

مقررات‌ وظيفه‌ عمومی: داوطلبای آقا باید با توجه به شرایطشون کد وضعیت نظام وظیفه کنکور رو برای ثبت نام در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401 از بین کدهای 1 تا 13 انتخاب و در فرم ثبت نام وارد کنن.

 

ضوابط استفاده از سـهميه ها: داوطلبا می تونن در این قسمت جزئیات استفاده از سهمیه آزاد، سهمیه ایثارگران، سهمیه رزمندگان و سهمیه خانواده شهدا رو بررسی کنن.

 

شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی: اتباع غیر ایرانی باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام، شرایط اختصاصی اتباع برای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۱ رو هم داشته باشن.

 

مواد امتحانی و جدول ضرايب دروس تخصصی هر رشته امتحانی در گروه آموزشی مربوط: در این قسمت منابع آزمون، ضرایب دروس، تعداد سوالات و مدارک مورد پذیرش برای هر رشته رو مشخص کرده.

 

فصل دوم: کد رشته محل ها

 

در این فصل، کد تموم دانشگاه هایی که برای هر رشته پذیرش می گیره رو به تفکیک زیر گروه ها مشخص کرده.

 

فصل سوم: شرايط و ضوابط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و فرم ها

 

در این فصل از دفترچه، شهریه ثابت و متغیر دانشگاه ها، شرایط عمومی و اختصاصی همه دانشگاه ها، فرم میانگین نمرات و تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر مقطع کاردانی، فرم پیش نویس ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی قرار داده شده.

 

اگه می خواین در کنار ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401، شانستون رو برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد هم امتحان کنین، خوندن مقاله زیر بهتون پیشنهاد میشه.

 

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

شرایط ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

داشتن معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت برای آقایان

 

داشتن مدرک کاردانی( فوق دیپلم) مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و يا شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

داوطلبایی حق ثبت نام و انتخاب رشته در نیمسال اول سال تحصیلی 1401 رو دارن که تا 31 شهریور ۱۴۰۱ موفق به اخذ مدرک کاردانی شون بشن.

 

داوطلبایی که تا 30 بهمن 1401 فارغ التحصیل میشن، مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ هستن.

 

پذیرفته شده های دوره روزانه مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400، مجاز به ثبـت نام برای سال ۱۴۰۱ نیستن.

 

داوطلبایی که مدرک بالا تر از کاردانی( فوق دیپلم) داشته باشن، حق ثبت نام در کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ رو در رشته های گروه پزشکی و غیر پزشکی ندارن.

 

داوطلبایی که قبلا یک بار در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل کرده و از مزایای تحصیل رایگان در این مقطع استفاده کردن، در صورت شرکت دوباره در کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 و قبولی در دوره روزانه، مثل دانشجوهای دوره نوبت دوم( شبانه) موظفن تا شهریه پرداخت کنن.​

 

اگه میخواین اطلاعات کاملی در ارتباط با کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته به دست بیارین، میتونین به لینک زیر برین و مقاله سیر تا پیاز کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته رو مطالعه کنین.

 

حتما بخوانید : سیر تا پیاز کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

مشاوره دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی تموم رشته ها، چه با آزمون و چه بدون آزمون به صورت همزمان و در یک فرم انجام میشه. داوطلبا بعد از وارد کردن اطلاعات ثبت نامیشون و مشخص کردن رشته ای که قصد ادامه تحصیل دارن، اقدام به وارد کردن حداکثر 50 کد رشته محل از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته می کنن.

 

آخر دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، فرم پیش نویس ثبت نام گذاشته شده، پیشنهاد می کنیم حتما قبل از این که فرم اینترنتی ثبت نام و انتخاب رشته رو پر کنین، این فرم پیش نویس رو با توجه به اطلاعات شخصیتون پر کرده تا زمان ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی به مشکل بر نخورین، همچنین تموم مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1401 رو قبل از انجام ثبت نام آماده کنین.

 

داوطلبایی که در رشته محل های با آزمون کاردانی به کارشناسی ثبت نام کردن، توجه داشته باشن که حتما چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی خودشون کنند و در روز آزمون این کارت رو حتما همراه خودشون داشته باشن.

 

توجه داشته باشین که پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد، برای تموم رشته ها به جز گروه پزشکی بر اساس سوابق تحصیلی و به صورت مجزا انجام میشه.​ رشته های با آزمون دانشگاه آزاد و واحدهایی که این رشته ها رو پذیرش می کنن در جدول زیر گذاشته شده:

 

نام رشته واحد های ارائه دهنده
اتاق عمل علوم پزشکی آزاد تهران
بهداشت عمومی  ساری ، علوم پزشکی آزاد تهران ، فیروز آباد ، مسجد سلیمان
علوم آزمایشگاهی اراک ، بابل ، بروجرد ، تبریز ، چالوس ، شاهرود ، مرند ، علوم پزشکی آزاد تهران
مامایی واحد ارسنجان ، اهواز ، بروجرد ، دزفول ، سنندج ، ورامین
هوشبری شاهرود ، علوم پزشکی آزاد تهران

 

اگه شما دوست دارین علاوه بر کنکور کاردانی به کارشناسی، اطلاعاتی در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی به دست بیارین، می تونین به لینک زیر سر بزنین.

 

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو صفر تا صد فرایند ثبت نام دانشگاهتون رو به این کارشناسا بسپارین.

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ این دفترچه همزمان با شروع ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی منتشر میشه که به محض انتشار در این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی چه زمانی انجام میشه؟

✔️ انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی، همزمان با شروع ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی انجام میشه که به محض شروع این فرآیند در این مقاله اطلاع میدیم.

3- ✔️ شرایط لازم برای ثبت نام در مقطع کاردانی به کارشناسی چیه؟

✔️ ثبت نام در کنکور کاردانی به کارشناسی شامل یکسری شرایط عمومی و اختصاصی مثل داشتن مدرک کاردانی، داشتن معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت هستش که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

منبع : دفترچه ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبان می تونن برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی سهمیه ها و تسهیلات، مواد درسی آزمون و مدارک مورد پذیرش هر مجموعه امتحانی و... به سایت سنجش sanjesh.org مراجعه و بعد از دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1401، از جزییات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ مطلع بشن.

 

ثبت نام آزمون دکترا 1401، واسه ورود به بالاترین مقطع علمی کشورمون، از طریق سازمان سنجش انجام میشه و تموم داوطلبانی که می خوان در آزمون دکتری ۱۴۰۱ ثبت نام کنن، باید ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1401 رو از سایت سنجش به نشانی sanjesh.org دانلود و شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور دکترا رو با دقت بررسی داشته باشن.

دفترچه ثبت نام کنکور دکترا واسه شرکت در کنکور دکتری دانشگاه های سراسری و هم دانشگاه آزاد است و چون از سال 96 به خاطر ادغام دکتری دانشگاه سراسری و آزاد، دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد به عنوان دفترچه مجزایی منتشر نمیشه بنابراین داوطلبانی که قصد دارن در مقطع دکتری دانشگاه آزاد تحصیل کنن، باید همزمان با داوطلبان دانشگاه سراسری، ثبت نام آزمون دکتری 1401 رو انجام بدن.

در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۱، اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط پذیرش، رشته ها و مواد آزمونی، مقررات نظام وظیفه، سهمیه ها و... نوشته شده که به داوطلبان توصیه می کنیم حتما این دفترچه رو با دقت مطالعه کنن. در ادامه این مقاله در مورد زمان انتشار و جزئیات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1401 توضیح دادیم. پس همراهمون باشین!

 

شرایط اختصاصی دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

در دفترچه ثبت نام دکتری، شرایط ثبت نام آزمون دکتری سال 1401 هم ذکر شده و داوطلبان این آزمون باید علاوه بر داشتن شرایط عمومی، شرایط اختصاصی برای شرکت در این آزمون رو هم داشته باشن. از مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام دکترا 1401 می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

داشتن مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)، دکتری حرفه ای، اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای که مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشه.

 

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون، قبل از اقدام به ثبت نام در زمان ثبت نام آزمون دکتری باید توجه داشته باشن که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خودشون رو مشخص و منعی برای ثبت نام، شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ و ادامه تحصیل در این مقطع نداشته باشن.

رشته امتحانی انتخابی در دوره دکتری باید متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد داوطلب و مطابق ستون مربوط به رشته های مرتبط، جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون (جداول شماره 3 تا 9 دفترچه ثبت نام آزمون دکتری) باشه.

پذیرفته شدگان روزانه آزمون دکتری ( Ph.D ) سال 1400 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 1401 رو ندارن.

 

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سال گذشته

  • دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سال گذشته
  • حجم فایل: 3/94MB
  • منبع:سنجش

دانلود فایل

 

متقاضیانی که قصد ثبت نام آزمون دکتری در سال 1401 را دارن با مطالعه مقاله زیر می تونن از روند ثبت نام با خبر بشن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری

 

 

 

 

 

مقررات وظیفه عمومی دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

داوطلبان مرد متقاضی شرکت در آزمون دکتری 1401 باید قبل از شروع ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، مطالعه قوانین و مقررات وظیفه عمومی نوشته شده در این دفترچه و اطلاع از وضعیت خودشون در صورت داشتن شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1401 نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنن. از مهم ترین شرایط و مقررات وظیفه عمومی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

 

مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستن و در صورت شرکت در آزمون و قبولی (به دلیل نقض مقررات دفترچه ثبت نام دکترا سراسری و دانشگاه آزاد ۱۴۰۱)، در دانشگاه معافیت تحصیلی براشون صادر نشده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام این دسته از افراد نیستن.

فارغ التحصیلان دوره دکتری مجاز به شرکت مجدد در آزمون دکتری 1401 نیستن.

دانشجوهای اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره سربازی و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستن.

حداکثر سنوات تحصیلی مجاز در مقطع دکتری شش سال در نظر گرفته شده.

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1401، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

سهمیه ها و تسهیلات دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

با توجه به قوانین و مقرراتی که در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1401 نوشته شده، بر اساس تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، 25 درصد از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران، به شرط کسب حد نصاب علمی (کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط ایثارگران و کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط رزمندگان) اختصاص می یابد.

 

برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ توصیه می کنیم حتما عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی تحصیلیکو بشین. همچنین مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به همه سوالات شما در خصوص جزئیات نوشته شده در دفترچه ثبت نام دکتری 1401 پاسخگو باشن، برای برقراری ارتباط با مشاوران ما کافیه از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین.

در ادامه بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

 

آخرین اخبار کنکور دکتری 1401

 

22 آبان ۱۴۰۰

 

ثبت نام آزمون دکتری فقط در رشته های مرتبط که در دفترچه ثبت نام دکتری درج شده اند امکان پذیر است.

 

15 آبان ۱۴۰۰

 

ثبت نام کنکور دکتری 1401 از 1 تا 8 آذر ماه می باشد.

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا در انتخاب مجموعه امتحانی دکتری محدودیت داریم؟

✔️ بله، همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شد، داوطلبا باید با توجه به مجموعه رشته های مورد پذیرش در هر رشته امتحانی که در دفترچه ثبت نام نوشته شده ثبت نام کنن.

2- ✔️ از کجا بدونیم که سهمیه ها بهمون تعلق می گیره یا نه؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده، جزئیات شرایط استفاده از سهمیه های دکتری در دفترچه ثبت نام این آزمون دکترا نوشته میشه.

3- ✔️ دفترچه ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد تو چه سایتی منتشر میشه؟

✔️ همونطور که در متن مقاله توضیح داده شده، دفترچه جدایی واسه ثبت نام دکتری آزاد منتشر نمیشه و متقاضیا می تونن شرایط ثبت نام رو از طریق دفترچه ثبت نام آزمون دکترا سازمان سنجش چک کنن.

منبع : دفترچه ثبت نام دکتری



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته محل های دوره های مختلف روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد مشخص می شه. نتایج اولیه کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ احتمالا در مرداد ماه اعلام بشه.

 

 

سازمان سنجش آموزش پزشکی بعد از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، به بررسی پاسخنامه های داوطلب های این آزمون می پردازه و نتایج اولیه رو در قالب یک کارنامه برای همه متقاضیان تحصیل در مقطع ارشد علوم پزشکی بر روی سایت خود به نشانی sanjeshp.ir منتشر می کنه.

به همین دلیل همه داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی ثبت نام کردن و در جلسه آزمون حضور داشتن، باید برای اطلاع از وضعیت علمی خودشون در این آزمون کارنامه اولیه ارشد خودشون رو دریافت کنن.

اما خیلی از داوطلب ها نمی دونن که نتایج اولیه کنکور ارشد وزارت بهداشت 1401 چه تاریخی اعلام میشه. برای همین ما در ادامه این مقاله در مورد زمان اعلام نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ صحبت کردیم.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

سازمان مرکز سنجش پزشکی sanjeshp.ir هر سال جدول زمانبندی همه فرایند های آزمون ارشد علوم پزشکی رو در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای اطلاع به داوطلب ها قرار میده و داطلب ها بر اساس اون جدول می تونن از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ با خبر بشن.

 

طبق این جدول زمان بندی، زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد وزارت بهداشت سال گذشته، در 31 مرداد ماه بود. هنوز زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 مشخص نیست اما، به داوطلب ها توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو بشن تا به محض اینکه اعلام نتایج اولیه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ از طریق سازمان مرکز سنجش پزشکی sanjeshp.ir منتشر شد، مطلع بشن. 

 

 

به محض اینکه زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 پیشنهاد می کنیم مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه نمایید. 

بیشتر بخوانید : اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد اطلاعات نوشته در کارنامه اولیه و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 می تونین با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تماس بگیرین. راه ارتباطی شما با مشاورای این مرکز استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو می باشد.

 

برای اینکه بعد از اعلام نتایج اولیه ارشد علوم پزشکی فرایند انتخاب رشتتون رو دقیق و کامل انجام بدین، می تونین مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید : انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت احتمالا اواخر مرداد ماه اعلام میشه که زمان دقیق اعلام نتایج اولیه در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ نتایج کنکور ارشد علوم پزشکی در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ نتایج کنکور ارشد علوم پزشکی در سایت سنجش آموزش پزشکی اعلام میشه که به محض اعلام نتایج لینک ورود به سایت رو در این مقاله میذاریم.

3- ✔️ کارنامه اولیه ارشد وزارت بهداشت شامل چه چیزایی میشه؟

✔️ کارنامه اولیه ارشد وزارت بهداشت، تراز، رتبه و وضعیت مجاز بودن هر فرد رو نوشته که در این مقالعه به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : زمان اعلام نتایج اولیه ارشد وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 به صورت اینترنتی در سایت سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir منتشر میشه. داوطلبانی که در آزمون ارشد علوم پزشکی شرکت کردن باید با توجه به کارنامه ای که در زمان اعلام نتایج اولیه اشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ منتشر میشه انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن.

 

 

پس از اتمام فرایند برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت که به منظور پذیرش دانشجو در همه دانشگاه های سراسری، شهریه پرداز و آزاد انجام میشه، داوطلبان بی صبرانه منتظر اعلام نتایج اولیه این آزمون هستند.

در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت وضعیت علمی داوطلب به صورت کارنامه منتشر می شه. متقاضیان باید پس از مراجعه به سایت مذکور رتبه و تراز اکتسابی خودشون رو بررسی کرده و در صورت مجاز بودن در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ شرکت کنن. به همین دلیل در این مقاله در مورد زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 صحبت کردیم.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

سازمان مرکز سنجش پزشکی هر سال جدول زمانبندی همه فرایند های آزمون ارشد علوم پزشکی 1401 رو در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای اطلاع به داوطلبان قرار میده و داطلبان بر اساس اون جدول می تونن از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد وزارت بهداشت با خبر بشن.

 

طبق این جدول زمان بندی، نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت سال گذشته، در 31 مرداد ماه اعلام شده بود اما، هنوز زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱​ مشخص نیست. اما پیشنهاد میشه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو بشن تا به محض اینکه اطلاعیه ای در خصوص زمان دقیق اعلام نتایج اولیه ارشد وزارت بهداشت 1401 منتشر شد، مطلع بشن. 

 

 

به محض اینکه زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ مشخص بشه، در این مقاله اطلاع میدیم.

 

برای اینکه فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 رو کامل انجام بدین، پیشنهاد میدیم مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

نحوه اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

داوطلبان برای اطلاع از وضعیت علمی خودشون بعد از شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت باید به سایت sanjeshp.ir برن و کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 رو دریافت کنن. این کارنامه حاوی درصد دروس، رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در مرحله انتخاب رشته می باشد.

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

ورود به سایت sanjeshp.ir و بخش کارشناسی ارشد

انتخاب گزینه کارنامه علمی

وارد کردن کد پیگیری ثبت نام

مشاهده کارنامه

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

داوطلبان برای مشاهده نتایج اولیه ارشد وزارت بهداشت 1401 باید به سایت سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir برن و از سمت راست صفحه گزینه " کارشناسی ارشد " رو انتخاب کنن.

 

در ادامه کافیه گزینه کارنامه علمی رو انتخاب کرده و وارد صفحه اصلی سایت بشین.

 

در این بخش، گزینه کارنامه عملی رو انتخاب کنید و سپس کد رهگیری خودتون رو وارد کنید.

سپس کارنامه اولیه داوطلب به نمایش در میاد و وضعیت علمی رو نشان می ده.

 

 

نکته: اون دسته از داوطلبانی که به هر دلیلی به کد رهگیری خودشون دسترسی ندارن می تونن با انتخاب گزینه فراموشی کد رهگیری، با وارد نمودن کد ملی خود کد رهگیری ثبت نام رو بازیابی کنن.

 

بعد از انتخاب رشته کنکور ارشد اکثر داوطلبان بی صبرانه منتظر اعلام نتایج نهایی آزمونشون هستند، پس حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

مراحل پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

متقاضیان تحصیل در رشته های وزارت بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد باید بعد از اعلام نتایج اولیه ارشد علوم پزشکی در صورت مجاز شدن، در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 با مراجعه به سایت sanjeshp.ir فرم اینترنتی خودشون رو تکمیل کنن.

 

با توجه به حساسیت و اهمیتی که در نحوه چینش رشته محل های ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ وجود داره توصیه می شه با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو همه مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی خودتون رو به مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بسپارین، تا شما رو در انجام یک انتخاب رشته صحیح و اصولی راهنمایی کنن.

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت احتمالا در مرداد ماه منتشر میشه که زمان دقیق این اعلام نتایج در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ نتایج اولیه ارشد علوم پزشکی رو باید از چه سایتی ببینیم؟

✔️ نتایج اولیه ارشد علوم پزشکی در سایت سنجش پزشکی منتشر میشه که به محض اعلام نتایج نتایج لینک ورود به سایت رو در این مقاله قرار میدیم.

3- ✔️ برای دیدن نتایج اولیه ارشد علوم پزشکی چه اطلاعاتی لازمه؟

✔️ برای دیدن نتایج اولیه ارشد علوم پزشکی، باید کد رهگیری رو وارد کنین که اطلاعات لازم در خصوص نحوه مشاهده نتایج تو این مقاله گذاشته شده.

منبع : اعلام نتایج اولیه ارشد وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ احتمالا در شهریور ماه اعلام بشه. داوطلبان بعد از دیدن نتیجه خودشون می تونن اقدام به ثبت نام در دانشگاه محل قبولیشون بکنن. برای مشاهده اعلام نتایج نهایی کافیه تا داوطلبان وارد سایت مرکز سنجش پزشکی کشور شده و با داشتن کد رهگیری ثبت نامشون از نتیجه خودشون مطلع بشن.

 

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدن، از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش پزشکی کشور به آدرسsanjeshp.ir  اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی خودشون می کنن.

بعد از اتمام زمان انتخاب رشته ارشد بهداشت، مرکز سنجش پزشکی کشور اقدام به بررسی فرم انتخاب رشته داوطلب ها کرده و در نهایت در نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ رو منتشر میکنه. خیلی از داوطلبان اطلاع دقیقی از زمان اعلام نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت ندارن، برای همین در این مقاله درباره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت توضیح دادیم. تا آخر این مقاله همراهمون باشین!

 

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

با شروع ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، جدولی شامل تمام بازه های زمانی برای مراحل مختلف آزمون ارشد بهداشت در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در نظر گرفته شده. طبق این جدول، زمان اعلام نتایج اولیه ارشد بهداشت سال گذشته، 31 مرداد ماه بود.

 

بعد از اعلام نتایج نهایی ارشد بهداشت ۱۴۰۱، داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در یکی از رشته محل های انتخابیشون شدن، لازمه تا در بازه زمانی مشخص شده، برای ثبت نام مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خودشون اقدام کنن. نتایج نهایی ارشد بهداشت سال گذشته در 4 مهر ماه منتشر شد. هنوز زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 مشخص نیست. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا با عضویت در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد تحصیلیکو از تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به ارشد وزارت بهداشت مطلع بشین.

 

 

به محض اینکه زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 مشخص بشه، در این مقاله اطلاع میدیم.

 

داوطلبانی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ را دارند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کردن برای مشاهده نتیجه نهاییشون باید در زمان اعلام شده، وارد سایت مرکز سنجش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir بشن و با استفاده از کد رهگیری ثبت نامشون وضعیت علمی خودشون رو بررسی کنن.

 

مراحل اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

 

مراجعه به سایت مرکز سنجش پرشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir

انتخاب بخش کارشناسی ارشد از منوی سمت راست

کلیک بر روی گزینه اعلام نتایج نهایی

وارد کردن کد رهگیری ثبت نام و مشاهده نتیجه

 

راهنمای تصویری مشاهده اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401:

 

ورود به سایت مرکز سنجش پزشکی کشورsanjeshp.ir  و انتخاب گزینه کارشناسی ارشد از منوی سمت راست

 

 

کلیک روی لینک "نتیجه نهایی"

 

 

انتخاب گزینه "نتیجه نهایی" و وارد کردن " کد رهگیری ثبت نام " در کادر مربوطه

 

 

برای اطلاع از نحوه استفاده از سایت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، خوندن مقاله زیر رو بهتون پیشنهاد می کنیم.

بیشتر بخوانید : سایت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

مشاوره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

داوطلبانی که براساس نتیجه نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 در یکی از رشته محل های انتخابیشون، قبول شدن لازمه تا در بازه زمانی مشخص شده، اقدام به ثبت نام در دانشگاه مورد نظرشون کنن. زمان و نحوه ثبت نام هر دانشگاهی در سایت اون دانشگاه اعلام میشه.

 

در اعلام نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت کارنامه ای برای داوطلبان صادر نمیشه. زمان اعلام نتایج نهایی، داوطلب ها فقط می تونن نتیجه قبولی و یا عدم قبولی خودشون رو ببینن. چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی، مرکز سنجش و پذیرش پزشکی کشور اقدام به انتشار کارنامه نهایی داوطلبان می کنه.

 

کارنامه نهایی ارشد بهداشت برای اطلاع بیشتر داوطلبان نسبت به جزئیات انتخاب رشتشونه. در این کارنامه جایگاه داوطلب در هر رشته محل نسبت به بقیه داوطلب ها مشخص شده و وضعیت قبولی داوطلب نسبت به آخرین نفر قبولی نوشته شده.

 

اگه جزو اون دسته از داوطلبانی هستین که در کنار آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم هم شرکت کردین برای اطلاع از اعلام نتایج نهایی ارشد وزارت علوم، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید : اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلیکو آماده هستند تا پاسخگوی تموم سوال های شما درباره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 باشن. شما می تونین با استفاده از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط باشین و تموم سوال های خودتون رو از این کارشناسان بپرسین.

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه مدارکی برای مشاهده نتیجه نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت لازمه؟

✔️ برای مشاهده نتیجه نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، کد رهگیری ثبت نام لازمه که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

2- ✔️  نتایج نهایی ارشد بهداشت چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ نتایج نهایی ارشد بهداشت احتمالا اواخر مرداد ماه اعلام میشه، به محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج نهایی ارشد بهداشت در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

3- ✔️ نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از چه طریقی قابل مشاهده است؟

✔️ برای مشاهده نتیجه نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید به سایت مرکز سنجش پزشکی کشور مراجعه کرد که در متن این مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

منبع : اعلام نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبای متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی باید قبل از ثبت نام، بررسی کنن که رشته مورد علاقشون به صورت با آزمون ارائه میشه یا بدون آزمون و بعد از اون برای ثبت نامشون اقدام کنن. این داوطلبا می تونن برای ورود به دانشگاه، در کنار ثبت نام کنکور کارشناسی ناپیوسته، شانسشون رو برای راه های بدون آزمونی که وجود داره هم امتحان کنن.

 

 

داوطلبایی که تحصیلات خودشون رو در مقطع کاردانی ( فوق دیپلم) تموم کردن و علاقمند به تحصیل در مقاطع بالاترن، می تونن در مقطع کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته) شرکت کنن. پذیرش در مقطع کاردانی به کارشناسی به دو شیوه با کنکور و بدون کنکور در گروه های آزمایشی علوم پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و دامپزشکی انجام میشه.

متقاضیای علاقمند به ادامه تحصیل در این مقطع، باید حتما از طریق دفترچه ثبت نام ببینن که پذیرش در رشته مد نظرشون به صورت با کنکور یا بدون کنکور ارائه میشه. اصولا کنکور کارشناسی ناپیوسته برای رشته های پرمتقاضی گروه پزشکی و غیر پزشکی برگزار میشه و پذیرش در بیشتر کد رشته محل ها به صورت بدون کنکور و بر اساس معدل مقطع کاردانی (فوق دیپلم) داوطلباست.

متقاضیای مقطع کارشناسی ناپیوسته سوالای زیادی ذهنشون رو مشغول کرده که حتی گاهی وقتا اونا رو در انتخاب بهترین راه دچار سردرگمی می کنه. اگه علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستین ولی دچار ابهاماتی درباره پذیرش این مقطع شدین، تا انتهای این مقاله همراهمون باشین.

 

چیزایی که قبل از ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ناپیوسته لازمه بدونین

چند سالیه که تقاضای ثبت نام برای مقطع کارشناسی ناپیوسته بالا رفته و خیلی از فارغ التحصیلایی که مدرک فوق دیپلم دارن، علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستن. برای شرکت در رشته های تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری، فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی، برق، کامپیوتر، معماری، مکانیک، مهندسی اجرایی عمران، علوم ورزشی، حسابداری، تکنولوژی و طراحی دوخت و هنرهای تجسمی باید در کنکور کارشناسی ناپیوسته شرکت کنین.

 

داوطلبایی که در رشته های مذکور شرکت کردن برای اطلاع از زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی رشته مورد نظرشون باید حتما پیگیر اطلاعیه های سنجش باشن که به محض فعال شدن لینک دریافت کارت ورود به جلسه، اقدام به دریافت کارتشون کنن. البته می تونین از همین مقاله و کانال تلگرامی تحصیلیکو پیگیر اخبار کنکور کاردانی به کارشناسی باشین.

 

برای پذیرش بقیه رشته ها احتیاجی به شرکت در آزمون نیست و پذیرش تنها با معدل مقطع کاردانی داوطلبا انجام می شه. حالا ممکنه تا اینجا سوالایی ذهن داوطلبا رو درگیر کنه مثل: نحوه پذیرش رشته های بدون کنکور یا بر اساس سوابق تحصیلی چه جوریه؟ یا اصلا تجانس رشته در ثبت نام مهمه یا نه و ... . نگران نباشید، در ادامه به سوالای شما پاسخ داده میشه.

 

اگه میخواین بدونین ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته چه زمانی اعلام میشه و به چه شکلی میتونین ثبت نام رو انجام بدین، میتونین به لینک زیر برین و اطلاعات لازم رو به دست بیارین.

 

حتما بخوانید: ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

 

 

 

 

 

نحوه پذیرش رشته های بدون کنکور

رشته های بدون کنکور همون رشته هایی هستن که پذیرششون بر اساس سوابق تحصیلی، یعنی معدل کاردانی داوطلباست. در پذیرش این رشته ها اولویت با معدل های بالاست. مثلا سیستم، فرم انتخاب رشته اینترنتی شما رو بررسی می کنه و انتخاب اول رو می خونه. اگه معدل های بالاتر از شما ظرفیت اون رشته رو پر کرده باشن، میره سراغ انتخاب بعدی و به همین شیوه چک می کنه ولی اگه اون رشته محل، ظرفیت خالی داشته باشه، همون انتخاب براتون به عنوان قبولی مشخص میشه.

 

شرط معدل برای هیچ رشته ای تعریف نشده و همه چیز بستگی به این داره که وضعیت تحصیلی بقیه کسایی که مثل شما اون رشته محل رو انتخاب کردن چه جوریه و چه معدلی دارن. از اونجایی که انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی همزمان با ثبت نامش انجام میشه، شما می تونین تموم دوره های ارائه شده رشتتون، مثل دوره روزانه، نوبت دوم و غیرانتفاعی رو بدون هیچ محدودیت معدلی انتخاب کنین.

 

اگه دوست دارین بدونین که جزئیات شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی به چه صورته به لینک زیر مراجعه کنین.

 

حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

 

عدم رعایت تجانس رشته مقطع کارشناسی ناپیوسته با کاردانی

ممکنه خیلی از داوطلبا برای ادامه تحصیلشون تصمیم به تغییر رشته داشته باشن و بخوان که در رشته دیگه ای ادامه تحصیل بدن اما نمی دونن آیا می تونن یا نه؟ در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش در رشته های تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری و فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی تجانس مدرک کاردانی با رشته مورد نظر لازمه ولی در بقیه رشته ها با هر مدرکی که دارین، می تونین ثبت نام کنین.

 

داوطلبایی که رشته ی مد نظرشون جزو رشته های با کنکور کارشناسی ناپیوسته هستش باید علاوه بر ثبت نام و انتخاب رشته، خودشون رو بر اساس منابع گفته شده در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی برای شرکت در این آزمون آماده کنن تا بتونن نتیجه دلخواهشون رو بگیرن و در رشته مورد نظر پذیرفته بشن.

 

شما میتونین علاوه بر کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، شانس خودتون رو در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد امتحان کنین. برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد میتونین به لینک زیر سربزنین.

 

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته در دانشگاه آزاد

خیلی از داوطلبا تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد دارن. علاقه مندا به ادامه تحصیل در این دانشگاه باید توجه داشته باشن که پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد هم مثل دانشگاه سراسریه، یعنی هم پذیرش با کنکور داره هم بدون کنکور. اما باید در نظر داشته باشیم که کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد در بیشتر رشته محلا بدون کنکور و در یکسری رشته محلای خاص با کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کنه.

 

از اونجایی که کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد چند سالیه که با هم ادغام شده، پس انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد در رشته های با کنکور فقط برای کساییه که در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کردن در نتیجه کسایی که در کنکور سراسری کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ثبت نام نکرده باشن نمیتونن در دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنن.

 

لیست رشته های با آزمون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

 

در انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیشتر از همه رشته محل ها، رشته های گروه پزشکی به چشم میاد ولی پذیرش بقیه رشته ها بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شه. رشته های با آزمون دانشگاه آزاد و واحدایی که این رشته ها رو پذیرش می کنن رو در جدول زیر گذاشتیم:

 

نام رشته واحدهای ارائه دهنده
اتاق عمل علوم پزشکی آزاد تهران
بهداشت عمومی  ساری ، علوم پزشکی آزاد تهران ، فیروز آباد ، مسجد سلیمان
علوم آزمایشگاهی اراک ، بابل ، بروجرد ، تبریز ، چالوس ، شاهرود ، مرند ، علوم پزشکی آزاد تهران
مامایی ارسنجان ، اهواز ، بروجرد ، دزفول ، سنندج ، ورامین
هوشبری شاهرود ، علوم پزشکی آزاد تهران

 

 

البته این رشته و واحدها مربوط به سال گذشته است، به محض این که تغییری در لیست رشته محل های دانشگاه آزاد ایجاد بشه این مقاله به روز رسانی میشه.

 

اگه دوست دارین بدونین که انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد به چه شکل انجام میشه، میتونین به لینک زیر سر بزنین و اطلاعات جامعی رو در این مورد به دست بیارین.

 

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

 

از ثبت نام تا اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی

مقطع کارشناسی ناپیوسته حدودا 2 سال طول میکشه و داوطلبا بعد از گذروندن واحدهای درسیشون، مدرک لیسانس خودشون رو از دانشگاه دریافت می کنن و در صورت تمایل به ادامه تحصیل، می تونن برای مقاطع بالاتر اقدام کنن. اما کسایی که تصمیم به تغییر رشته دارن باید در نظر داشته باشن که به خاطر تغییر رشته کاردانی به کارشناسی شون باید یکسری واحدهای پیش نیاز رو بگذرونن که همین باعث میشه تا دوره تحصیلشون بیشتر از 2 سال طول بکشه.

 

زمان و نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

 

سال گذشته ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی، از 23 تا 30 خرداد ماه طول کشید اما هنوز زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 مشخص نشده، اما پیش بینی می کنیم این ثبت نام طبق روال سال های گذشته در خرداد ماه انجام بشه. پیشنهاد میکنیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو باشین تا از همه اخبار و اطلاعیه های مربوط به کارشناسی ناپیوسته مطلع بشین.

 

 

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱، در این مقاله اطلاع میدیم.

 

دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کارشناسی ناپیوسته، 2 بار در سال اقدام به پذیرش دانشجو می کنه که تنوع رشته های خیلی بیشتری نسبت به سایر دانشگاه ها داره. برای اطلاع از زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی حتما مقاله زیر رو بخونین.

 

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

مراحل ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ناپیوسته 1401

 

۱مراجعه به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org

 

۲دریافت و مطالعه دقیق شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

 

۳خرید کارت اعتباری

 

۴ورود به سامانه ثبت نام و ثبت اطلاعات خواسته شده

 

۵انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل در رشته انتخابی و ثبت نهایی

 

دانشگاه آزاد هر سال در مقطع کاردانی به کارشناسی برای اکثر رشته ها اقدام به پذیرش دانشجو می کنه. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد می تونین مقاله زیر رو بخونین.

 

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی

 

داوطلبایی که اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های با کنکور کاردانی به کارشناسی کردن، برای حضور سر جلسه امتحان احتیاج به کارت ورود به جلسه دارن. هر سال کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ناپیوسته چند روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر و در دسترس داوطلبا قرار می گیره.

 

داوطلبا می تونن با ورود به این سایت و وارد کردن اطلاعات خواسته شده از قبیل شماره پرونده، شماره داوطلبی، کد پیگیری و یا اطلاعات شخصی (نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد) اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی خودشون کنن. بدیهی است که داوطلبای رشته های بدون کنکور نیازی به دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون رو ندارن.

 

اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی

 

ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی همزمان با هم و در یک بازه زمانی انجام می شه و بعد از برگزاری آزمون رشته های با کنکور این مقطع، نتایج تمامی رشته های با آزمون و بدون آزمون، مثل مراحل قبلی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قابل مشاهده است. نتایج، معمولا در شهریور ماه اعلام میشه و داوطلبا برای مشاهده نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی باید وارد سایت سنجش شده و با شماره پرونده و شماره داوطلبی خودشون میتونن نتیجشون رو ببینن.

 

اگه دوست دارین بدونین که چطوری میتونین اسامی پذیرفته شده های کنکور کاردانی به کارشناسی رو مشاهده کنین و همچنین بدونین چه زمانی این اسامی منتشر میشه، میتونین به لینک زیر سر بزنین.

 

در ادامه بخوانید : اسامی پذیرفته شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی

 

اگه بعد از خوندن این مقاله دچار ابهامی در ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شدین، می تونین از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو کمک بگیرین. هم چنین این کارشناسا می تونن تموم مراحل ثبت نام وانتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی رو از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو براتون انجام بدن.

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد به چه صورتی انجام میشه؟

✔️ این انتخاب رشته به صورت اینترنتی انجام می شه که نحوه پذیرش اون به طور کامل در متن این مقاله توضیح داده شده.

2- ✔️ نحوه پذیرش رشته های بدون آزمون کاردانی به کارشناسی به چه صورتی هستش؟

✔️ نحوه پذیرش رشته های بدون آزمون کنکور کاردانی به کارشناسی، بر اساس سوابق تحصیلیه که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

3- ✔️ پذیرش در کدوم رشته های کاردانی به کارشناسی از طریق آزمون انجام میشه؟

✔️ معمولا رشته های پر طرفدار بر اساس کنکور پذیرش میشن که لیست این رشته ها در متن این مقاله گفته شده.

منبع : سیر تا پیاز جزئیات کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای معمولا 1 الی 2 ماه بعد از برگزاری کنکور رشته های با آزمون اعلام میشه. همه داوطلبایی که ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای رو انجام دادن می تونن در زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ وارد سایت سنجش بشن و نتیجه کنکور کاردانی خودشون رو ببینن. 

 

نحوه پذیرش بعضی از رشته ها در مقطع کاردانی فنی حرفه ای بر اساس کنکور و بعضی بر اساس سوابق تحصیلی داوطلباس. همه داوطلبایی که ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای رو انجام دادن بی صبرانه منتظر اعلام نتایج کنکور کاردانی هستن تا ببینن در کدوم یکی از رشته محلای مورد نظرشون قبول شدن.

مسئله اصلی اینجاست که خیلی از داوطلبا نمی دونن که نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 چه زمانی منتشر میشه و چجوری می تونن نتایجشون رو ببینن و این باعث سردرگمیشون شده. برای همین ما در ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ توضیحات مفصلی دادیم.

 

زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

نتایج کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۱، چه به صورت با کنکور و چه بدون کنکور همزمان با هم اعلام میشه. داوطلبایی که ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 رو انجام دادن و در کنکور کاردانی فنی حرفه ای شرکت کردن، باید در زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی با وارد شدن به سایت سنجش، نتیجه انتخاب رشتشون رو ببینن. نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای سال 1400 در تاریخ 30 شهریور اعلام شد، با این حساب پیش بینی می کنیم که نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 هم اواخر شهریور ماه اعلام بشه.

 

 

به محض مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

اگه شما میخواین نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ رو مشاهده کنین میتونین به لینک زیر سر بزنین.

 

حتما بخوانید : کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 در سایت سازمان سنجش اعلام میشه. داوطلبای کنکور کاردانی فنی حرفه ای و همچنین کسایی که در رشته های بدون آزمون فنی حرفه ای ثبت نام کردن میتونن بعد از اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنن و نتایج کنکورشون رو مشاهده کنن.

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی

 

۲کلیک روی گزینه اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳وارد کردن اطلاعات خواسته شده

 

۴دریافت کارنامه

 

احیانا اگه بعد از اعلام نتایج کنکور کاردانی به اون نتیجه دلخواهتون نرسیده بودین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی هم امتحان کنین.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۱وارد سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی فنی حرفه ای بشین

 

راهنمای تصویری اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۲در ادامه روی گزینه اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای کلیک کنین

 

راهنمای تصویری اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳سپس با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز یکی از دو روش زیر، می تونین جواب کنکور کاردانی خودتون رو ببینین

 

راهنمای تصویری اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

در صورتی که موفق به قبولی در رشته و دانشگاه دلخواهتون نشدین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد هم امتحان کنین.

 

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

چند روز بعد از زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای، سازمان سنجش کارنامه نهایی داوطلبایی که نحوه پذیرش رشتشون بر اساس آزمون بوده رو منتشر می کنه. در این کارنامه نهایی، تمام رشته محلای انتخابی به همراه رتبه شما و آخرین فرد پذیرفته شده نوشته میشه، که شما بتونین جزئیات قبولیتون رو مشاهده کنین و متوجه ریز رتبه های پذیرفته شده بشین.

 

یعنی خیلی راحت علاوه بر اینکه می تونین ببینین تو رشته محلای بالاتر از رشته محل قبولی، رتبتون چقدر با آخرین فرد قبولی اختلاف داشته می تونین ببینین شانستون برای قبولی در رشته محلای بعدی چطور بوده. احیانا هم اگه دیدین شانس قبولی در رشته محلی بعد از رشته محل قبولیتون رو دارین و دوست داشتین در اون رشته محل پذیرش بشین، می تونین از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست بررسی اولویت های بعدی رو ثبت کنین.

 

نحوه مشاهده کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی

 

۲کلیک روی گزینه کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳وارد کردن اطلاعات خواسته شده

 

۴دریافت کارنامه نهایی

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401

 

۱وارد سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی فنی حرفه ای بشین

 

راهنمای تصویری دریافت کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۲سپس روی گزینه کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای کلیک کنین

 

راهنمای تصویری دریافت کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳در ادامه با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز یکی از دو روش زیر، می تونین کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای خودتون رو ببینین

 

راهنمای تصویری دریافت کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

 

به محض اینکه کارنامه نهایی کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 منتشر بشه، در همین مقاله لینک دریافت کارنامه رو براتون قرار میدیم.

 

اگه فارغ التحصیل دیپلم فنی حرفه ای نظام جدید هستین، می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری هم امتحان کنین.

 

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به همه سوالای شما درباره اعلام نتایج کنکور کاردانی 1401 پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز در ارتباط باشین و از راهنمایی هاشون در این زمینه استفاده کنین. همچنین برای دریافت آخرین اخبار درباره کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ می تونین در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشین.

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج کنکور کاردانی چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ زمان اعلام این نتایج مشخص نیست اما به محض اینکه زمان دقیق اعلام نتایج مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج در سایت سازمان سنجش اعلام میشه که به محض اعلام نتایج، لینک مشاهده نتایج رو در این مقاله میذاریم.

3- ✔️ کارنامه نهایی چه کمکی به داوطلبا می کنه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل گفته شد، داوطلبا با استفاده از این کارنامه می تونن رتبه خودشون و آخرین فرد قبولی در تموم رشته محلای انتخابیشون رو ببینن.

منبع : اعلام نتیجه های کنکور کاردانی فنی حرفه ای



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ چند روز قبل از برگزاری آزمون کاردانی 1401 منتشر میشه. داوطلبایی که متقاضی شرکت در رشته های با آزمون کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ هستن، باید کارت ورود به جلسه خودشون رو از سایت سازمان سنجش دریافت کرده و روز آزمون به همراه داشته باشن و این نکته رو بدونن که ورودشون بدون کارت ورود به جلسه ممنوعه.

 

داوطلبایی که ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 رو انجام دادن و پذیرش برای رشته انتخابیشون، بر اساس برگزاری آزمون هست، باید برای حضور در جلسه آزمون کاردانی، کارت ورود به جلسه خودشون رو دریافت کنن. کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ چند روز قبل از روز برگزاری آزمون منتشر میشه.

 

از اونجایی که امکان حضور سر جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای بدون داشتن کارت ورود به جلسه نیست، داوطلبا باید قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای خودشون رو دریافت کنن. به همین دلیل در ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ توضیح دادیم.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور کاردانی از طریق سایت سنجش منتشر میشه و داوطلبا باید با استفاده از اطلاعاتی که از زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای در دست دارن، وارد این سایت شده و این کارت رو برای حضور در جلسه آزمون دریافت کنن. زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی 1401 از طرف سازمان سنجش مشخص میشه.

 

با توجه به اینکه زمان برگزاری کنکور کاردانی فنی حرفه ای سال 1401 از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور، تاریخ 4 شهریور 1401 اعلام شده، و با نگاه به روال سالهای گذشته، این پیش بینی میشه که تاریخ انتشار کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ حدودا اول شهریور ماه باشه.

 

 

به محض اینکه زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی 1401 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

اگه دوست دارین در مورد زمان دقیق برگزاری کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 و جزئیات مربوط به این کنکور، اطلاعات بیشتری کسب کنین میتونین به لینک زیر سری بزنید.

 

حتما بخوانید: اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

 

 

 

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش منتشر میشه. داوطلبایی که ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای رو انجام دادن، می تونن با استفاده از اطلاعات ثبت نامیشون وارد این سایت شده و کارت ورود به جلسه خودشون رو دریافت کنن تا در زمان کنکور همراه خودشون داشته باشن.

 

مراحل دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب بخش کاردانی

 

۲انتخاب گزینه کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳وارد کردن اطلاعات خواسته شده

 

۴دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب بخش کاردانی از منوی سمت راست

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۲کلیک روی گزینه " کارت شرکت در آزمون کاردانی فنی حرفه ای "

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳وارد کردن اطلاعات خواسته شده و دریافت کارت ورود به جلسه

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

اگه بخواین می تونین در کنار ثبت نام کنکور کاردانی، شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی هم امتحان کنین. برای این منظور میتونین به لینک زیر سری بزنین.

 

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

 

مشاوره دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

اگه بعد از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی، متوجه هرگونه مغایرت در اطلاعات نوشته شده بر روی کارت ورود به جلسه مثل : نام خانوادگی، نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، کد چهار رقمی رایانه ای دیپلم، رشته تحصیلی، استان محل اخذ دیپلم، معدل کل دیپلم، تاریخ اخذ مدرک دیپلم، کد و عنوان رشته محل های انتخابی شدین، باید در همون بازه زمانی که جهت دریافت کارت ورود به جلسه تعیین شده، با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات تو سایت سازمان سنجش، نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی و کد رشته محل های انتخابی خودتون اقدام کنین.

 

اما در صورتی که کارت ورود به جلسه شما در یکی از بند های: جنس، دین، معلولیت و یا زبان امتحانی، با اطلاعات ثبت نامیتون مغایرت داشت، باید به آدرس باجه های رفع نقص در شهرستان محل زندگی خودتون مراجعه کنین تا در این مراکز بتونن اطلاعات نادرست رو براتون ویرایش کنن.

 

 

به محض مشخص شدن آدرس باجه های رفع نقص کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401، در این مقاله قرار میدیم .

 

شما با ورود به لینک زیر میتونین جزئیات مربوط به اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401زمان و نحوه اعلام نتایج رو بدست بیارین.

 

در ادامه بخوانید : اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما از ثبت نام گرفته تا اعلام نتایج کنکور کاردانی پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین. هم چنین در صورتی که در دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی فنی حرفه ای 1401 دچار مشکل شدین مشاورای تحصیلیکو می تونن شما رو در این زمینه یاری کنن.

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ این کارت چند روز قبل از برگزاری آزمون منتشر میشه، به محض اینکه زمان دقیق انتشار کارت ورود به جلسه مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی رو به چه نحوی باید دریافت کرد؟

✔️ این کارت به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش منتشر میشه که نحوه دریافت اون رو تو این مقاله گفتیم.

3- ✔️ در صورتی که متوجه مغایرت اطلاعات نوشته روی کارت با اطلاعات ثبت نامی شدیم، باید چی کار کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل گفتیم، با توجه به نوع مغایرت باید اون رو به صورت اینترنتی و یا مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص بر طرف کنین.

منبع : کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی فنی حرفه ای



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ شرایط و ضوابط ثبت نام، سهمیه ها، ... و لیست رشته محلای ارائه شده برای هر رشته نوشته شده و داوطلبای کنکور کاردانی ۱۴۰۱ باید اون رو به صورت اینترنتی از سایت سنجش دریافت کنن. دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته تقریبا همزمان با تاریخ شروع ثبت نام یعنی 14 تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

 

فارغ التحصیلا و دانش آموزای فنی حرفه ای و کاردانش که قصد ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای رو دارن، باید قبل از اقدام برای ثبت نام از تمام شرایط و ضوابط لازم برای شرکت در کنکور کاردانی اطلاع داشته باشن تا ببینن شرایط شرکت در این آزمون رو دارن یا نه! دفترچه کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 در تاریخ 14 تیر ۱۴۰۱ توسط سازمان سنجش منتشر میشه.

از اونجایی که ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای با هم انجام میشه، علاوه بر اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در کنکور کاردانی ۱۴۰۱، خوندن دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی 1401 لازمه. خیلی از داوطلبا نمی دونن این دفترچه، چه زمانی منتشر میشه به خاطر همین در ادامه این مقاله، هم، زمان انتشار و جزئیات دفترچه رو گفتیم و هم لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی ۱۴۰۱ رو قرار دادیم.

 

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی 1401، تقریبا همزمان با زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای در سایت سازمان سنجش منتشر میشه. با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش درباره تاریخ شروع ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ که 14 تیر تا 21 تیر هستش بنابراین دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته هم در همون تاریخ منتشر میشه. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض این که دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی 1401 منتشر شد با خبر بشین.

 

 

به محض انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی 1401 در این مقاله اطلاع میدیم .

 

برای اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 می تونین به مقاله زیر برین و از جزئیات این مطلب مطلع بشین.

 

حتما بخوانید : اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

 

 

 

 

جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 شرایط و ضوابط ثبت نام، مقررات کد وضعیت نظام وظیفه کنکور، سهمیه ها، لیست رشته محلا و مدارک لازم برای ثبت نام نوشته شده که خوندن اون قبل از پر کردن فرم اینترنتی ثبت نام لازمه. در ادامه مهم ترین شرایط اختصاصی دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی ۱۴۰۱ رو گفتیم.

 

داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم

 

داوطلبایی که مدرک دیپلم متوسطه نظری هم دارن، می تونن با توجه به رشته تحصیلی خودشون فقط رشته های مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته رو انتخاب کنن.

 

داوطلبایی که حد نصاب قبولی در یکی از کد رشته های اعلام شده برای نیمسال اول تحصیلی رو کسب کنن، ولی نتونن تا شهریور سال 1401 دیپلمشون رو بگیرن، پذیرششون لغو میشه.

 

پذیرفته شده های رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای نیمسال دوم تحصیلی، در صورتی مجاز به ثبت نام هستن که مدرک فارغ التحصیلی خودشون رو تا پایان نیمسال اول تحصیلی بگیرن.

 

پذیرفته شده های دانشگاه های روزانه دوره کاردانی فنی حرفه ای سال 1400، مجاز به ثبـت نام برای سال ۱۴۰۱ نیستن.

 

در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی علاوه بر موارد گفته شده، منابع امتحانی رشته های با آزمون هم نوشته شده. داوطلبایی که رشته انتخابیشون از طریق پذیرش با آزمون هست باید طبق این منابع خودشون رو برای شرکت در کنکور کاردانی آماده کنن.

 

به محض مشخص شدن منابع رشته های با آزمون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 لینک دانلود این منابع اینجا قرار داده میشه.

 

برای دانلود منابع رشته های با آزمون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 کلیک کنین

 

 

در صفحه آخر دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای، فرم پیش نویس ثبت نام قرار داده شده که پیشنهاد میشه داوطلبا قبل از پر کردن فرم اینترنتی ثبت نام، این فرم پیش نویس رو دانلود و پر کنن. اینجوری تمام اطلاعات لازم برای ثبت نام رو از قبل آماده می کنن و فرایند ثبت نام اینترنتیشون کامل تر و دقیق تر انجام میشه.

 

برای دانلود فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای کلیک کنین

 

حواستون باشه برای شرکت در کنکور کاردانی حتما باید رشتتون متناسب با رشته دیپلمتون باشه چون امکان تغییر رشته رو ندارین. پس اگه می بینین علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته خودتون ندارین، می تونین شانستون رو برای ثبت نام دانشگاه های بدون آزمون مثل دانشگاه علمی کاربردی امتحان کنین.

 

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

مشاوره دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

داوطلبای عزیزی که میخوان در رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 شرکت کنن، لازمه که تمامی بخش های دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ رو مطالعه کنن و سپس برای ثبت نام اقدام کنن. به این نکته توجه کنین که به هیچ عنوان بدون مطالعه دفترچه، برای ثبت نام اقدام نکنین چون ممکنه شرایط ثبت نام کنکور با شرایط شما مغایرت داشته باشه.

 

داوطلبای کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 به این نکته توجه داشته باشین که برای کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۱ پذیرش فقط 9 گروه از رشته ها به صورت با آزمونه و پذیرش سایر رشته ها بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلیه. به همین خاطر لازمه که شما در انتخاب رشته تحصیلی و رشته انتخابی برای کنکور دقت کنید.

 

برای ورود به مقطع کاردانی علاوه بر ثبت نام کنکور کاردانی و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد هم امتحان کنین.

 

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو پاسخگوی سوالای داوطلبا در تموم مراحل ثبت نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1401 هستن. داوطلبا می تونن با کارشناسای ما ارتباط برقرار کنن تا این کارشناسا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو، تجربه خودشون رو در اختیار داوطلبا قرار بدن.

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ این دفترچه همزمان با زمان ثبت نام، که زمان دقیق انتشار دفترچه رو در این مقاله گفتیم.

2- ✔️ دفترچه کنکور کاردانی رو از کجا باید دریافت کرد؟

✔️ این دفترچه رو باید از سایت سازمان سنجش دریافت کنین که البته لینک مستقیم دانلودش رو در این مقاله قرار دادیم.

3- ✔️ دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفتیم از اونجایی که ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی با همه برای همین دفترچه مجزایی برای انتخاب رشته کنکور کاردانی منتشر نمیشه.

منبع : دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت اینترنتی داخل سایت آموزش و پرورش هر استان انجام میشه. دانش آموزای پایه نهم که شرایط ثبت نام در آزمون نمونه دولتی رو دارن، باید فرایند ثبت نام تا اعلام نتایج آزمون امسال رو از طریق سایت آموزش و پرورش استانشون پیگیری کنن.

 

 

مدارس نمونه دولتی به دلیل کیفیت بالای آموزشی که دارن هر سال دانش آموزای زیادی رو جذب خودشون می کنن و حتی میشه گفت به دلیل استاندارد بودن فضای آموزشی، این مدارس می تونن برای خیلی از دانش آموزها بهتر از مدارس تیزهوشان باشن. دلیل بعدی برای پر طرفدار بودن این مدارس شهریه نسبتا مناسبی هست که برای این مدرسه ها تعیین شده.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402 به صورت اینترنتی تو سایت آموزش و پرورش هر استان انجام میشه و داوطلبا باید در زمان مشخص شده ثبت نام خودشون رو انجام بدن. به همین خاطر ما تو ادامه این مقاله به بررسی سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم  ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ پرداختیم.

 

 

سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون نمونه دولتی به صورت استانی انجام میشه و اینجوریه که هر استان یک سایت مجزایی برای ثبت نام داره و طبق اطلاعیه آموزش و پرورش، همه دانش آموزای پایه نهمی که شرایط ثبت نام در این آزمون رو داشته باشن باید در زمان مشخص شده برای ثبت نام وارد سایت آموزش و پرورش استان خودشون شده و ثبت نامشون رو انجام بدن.

 

پس دانش آموزا باید در زمان مشخص شده برای ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1401 - 1402​ وارد سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استان محل سکونتشون شده و ثبت نام خودشون رو در این سایت انجام بدن و بعد از اون با اطلاع از راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی، خودشون رو برای حضور در آزمون و قبولی در امتحان آماده کنن.

 

نام استان آدرس سامانه نام استان آدرس سامانه
آذربایجان شرقی azmoon.eamedu.ir سیستان و بلوچستان 78.38.114.105
آذربایجان غربی snj.awaedu.ir فارس sanjesh.farsedu.ir
اردبیل 217.219.153.218 قزوین nemooneh.qazvinedu.ir
اصفهان sanjesh.isfedu.ir قم qom.natije.ir​
البرز azmoon.albmedu.ir کردستان 10.249.7.204​
ایلام ilam.natije.ir کرمان sanjesh.kermanedu.ir
بوشهر sanjesh.buedu.ir کرمانشاه azmoonkedu.ir
تهران azmoon.tehranedu.ir کهگیلویه و بویراحمد azmoon.kbedu.ir
شهرستان های تهران sanjesh.teo.ir گلستان nemooneh.goledu.ir
چهارمحال و بختیاری sanjesh.chbedu.ir گیلان sanjesh.giledu.ir
خراسان جنوبی azmoon.skedu.ir لرستان lorestan.natije.ir
خراسان رضوی nemone.razavi.medu.ir مازندران 217.219.172.53
خراسان شمالی azmoon.nkhedu.ir مرکزی markazi.natije.ir
خوزستان azmoon.khouzedu.ir هرمزگان 10.187.50.22
زنجان sabtenam.zanjanedu.ir همدان hamedan.natije.ir
سمنان iranschl.ir یزد result.yazdedu.ir

 

قبل از اقدام برای ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی بهتره که آگاهی و اطلاعات خودتون رو درباره این مدارس و شرایط ثبت نام اونها افزایش بدید، تا با دید بازتری بتونید تصمیم بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : ثبت نام مدارس نمونه دولتی

 

 

 

 

 

سایت دریافت کارت ورود به جلسه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

هر سال حدود سه یا چهار روز قبل از آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، کارت ورود به جلسه برای همه شرکت کننده ها صادر میشه و داوطبا می تونن وارد سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استان محل سکونتشون بشن و کارت ورود به جلسه رو دریافت کنن. این سایت همون سایتیه که داوطلبا ثبت نامشون رو در اون انجام دادن.

 

دقت داشته باشید که داوطلبای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی باید هنگام شرکت در آزمون حتما کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی خودشون رو همراهشون داشته باشن. چونکه طبق بخشنامه برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، ورود داوطلب بدون همراه داشتن کارت ورود به جلسه اکیدا ممنوعه. پس کارتتون رو فراموش نکنید!

 

شما میتونید قبل از برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی، سری به لینک زیر بزنید و با توجه به دانش و آگاهیتون رتبه خودتون رو تخمین بزنید و ببینید که تا چه حد به مباحث آزمون مسلط هستید.

 

حتما بخوانید : تخمین رتبه قبولی نمونه دولتی

 

سایت اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ حدودا تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام میشه. دانش آموزایی که در این آزمون ثبت نام و شرکت کردن برای دیدن نتایج خودشون باید به سایت اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402 برن که سایت اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی همون سایت ثبت نام این مدارسه.

 

نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در قالب دو برگه کارنامه که برگ اول شامل تعداد پاسخ درست در هر درس، تعداد پاسخ غلط در هر درس، نمره درس در آزمون، نمره آزمون میشه و برگه دوم شامل اسم مدرسه مورد نظر، نمره آزمون، معدل کتبی و در نهایت نمره نهایی آزمون و اعلام پذیرش شما در مدرسه میشه.

 

قطعا همه کسایی که در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کردن، مشتاقن تا بدونن که نتیجه ها به چه صورته، پس برای اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی میتونید از لینک زیر استفاده کنید.

 

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، عضو کانال تلگرام اطلاع رسانی مدارس تحصیلیکو بشید. ضمناً دانش آموزا و والدینشون می تونن همه سوالای خودشون رو درباره ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402، از طریق برقراری یه تماس تلفنی با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو، از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو جویا بشن.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم در چه سایتی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام در سایت ثبت نام آموزش و پرورش هر استانی انجام میشه که لینک ثبت نام تمام استان ها در متن مقاله گذاشته شده.

2- ✔️ نتایج آزمون نمونه دولتی در چه سایت اعلام میشه؟

✔️ نتایج این آزمون هم به صورت اینترنتی در سایت آموزش و پرورش هر استان اعلام میشه که در این مقاله توضیحات بیشتر داده شده.

3- ✔️ ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی چه زمانی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام در معمولا در فروردین ماه انجام میشه که به محض شروع ثبت نام در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

منبع : سایت ثبت نام و نتایج نمونه دولتی



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اسامی قبول شدگان نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ معمولا دو تا چهار هفته بعد ار برگزاری آزمون اعلام میشه. از اونجایی که آزمون نمونه دولتی به صورت استانی برگزار می شه، اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی امسال هم به طور مجزا در سایت آموزش و پرورش هر استان اعلام میشه.

 

 

دانش آموزایی که شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402 رو داشتن و در این آزمون شرکت کردن منتظر اعلام اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی استان خودشون هستن تا ببینن تونستن حد نصاب قبولی مدرسه نمونه دولتی دلخواهشون رو به دست بیارن یا نه.

با توجه به تغییراتی که در روند برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به وجود اومده، خیلی از دانش آموزا و خانواده هاشون دچار سردرگمی شدن و نمیدونن که برای مشاهده اعلام نتایج و اسامی پذیرفته شدگان آزمون نمونه دولتی باید به چه سایتی برن و چجوری اسامی رو ببینن. به همین دلیل در این مقاله تلاش کردیم که این سردرگمی های ایجاد شده رو از بین ببریم و به سوالایی که برای دانش آموزا و اولیا پیش اومده جواب بدیم.

 

زمان اعلام اسامی قبول شدگان نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی معمولا نهایتا تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام میشه و اما با توجه به اینکه هر استان، سایت ثبت نام و اعلام نتایج مربوط به خودش رو داره، زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در هر استان متفاوته و دانش آموزان باید از سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان خودشون پیگیر زمان اعلام نتایج باشند.

 

با توجه به مسئله تفاوت تاریخ و سایت اعلام نتایج در هر استان ما در جدول زیر لینک ورود به سایت اعلام نتایج استان ها رو قرار دادیم تا شما به راحتی بتونین وارد سایت اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان خودتون بشین و نتایج رو مشاهده کنین.

 

نام استان آدرس سامانه تاریخ اعلام نتایج
آذربایجان شرقی azmoon.eamedu.ir اعلام نشده
آذربایجان غربی snj.awaedu.ir اعلام نشده
اردبیل 217.219.153.218 اعلام نشده
اصفهان sanjesh.isfedu.ir اعلام نشده
البرز azmoon.albmedu.ir اعلام نشده
ایلام ilam.natije.ir اعلام نشده
بوشهر sanjesh.buedu.ir اعلام نشده
تهران azmoon.tehranedu.ir اعلام نشده
شهرستان های تهران sanjesh.teo.ir اعلام نشده
چهارمحال و بختیاری sanjesh.chbedu.ir اعلام نشده
خراسان جنوبی azmoon.skedu.ir اعلام نشده
خراسان رضوی nemone.razavi.medu.ir اعلام نشده
خراسان شمالی azmoon.nkhedu.ir اعلام نشده
خوزستان azmoon.khouzedu.ir اعلام نشده
زنجان sabtenam.zanjanedu.ir اعلام نشده
سمنان iranschl.ir اعلام نشده
سیستان و بلوچستان 78.38.114.105 اعلام نشده
فارس sanjesh.farsedu.ir اعلام نشده
قزوین nemooneh.qazvinedu.ir اعلام نشده
قم qom.natije.ir​ اعلام نشده
کردستان 10.249.7.204​ اعلام نشده
کرمان sanjesh.kermanedu.ir اعلام نشده
کرمانشاه azmoonkedu.ir اعلام نشده
کهگیلویه و بویراحمد azmoon.kbedu.ir اعلام نشده
گلستان nemooneh.goledu.ir اعلام نشده
گیلان sanjesh.giledu.ir اعلام نشده
لرستان lorestan.natije.ir اعلام نشده
مازندران 217.219.172.53 اعلام نشده
مرکزی markazi.natije.ir اعلام نشده
هرمزگان 10.187.50.22 اعلام نشده
همدان hamedan.natije.ir اعلام نشده
یزد result.yazdedu.ir اعلام نشده

 

 

به محض مطلع شدن از تاریخ اعلام نتایج هر استان، تاریخ آن در جدول بالا به روزرسانی می شه.

 

اگه دوست دارین اطلاعات بیشتری درباره نتایج آزمون نمونه دولتی، زمان اعلامش و جزئیات اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به دست بیارین، می تونین به لینک زیر مراجعه کنین.

 

بیشتر بخوانید : اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

 

 

 

 

 

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

بعد از زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی و پس از اعلام نتایج دانش آموزا به سه دسته تقسیم میشن. دسته اول، دانش آموزایی که اسمشون جزو اسامی قبول شدگان آزمون بوده، دسته دوم دانش آموزایی که اسمشون به عنوان حضور در لیست ذخیره اعلام شده و دسته سوم دانش آموزایی که پذیرش نشدن. در ادامه به توضیح شرایط هر کدوم از این دسته ها پرداختیم.

 

دسته اول: افرادی که جزو قبول شدگان هستن. این دانش آموزا می تونن در زمان مشخص شده، با در دست داشتن مدارک لازم، به مدرسه نمونه دولتی مورد نظرشون مراجعه کنن و مراحل ثبت نام در اون مدرسه رو انجام بدن.

 

دسته دوم: مدارس نمونه دولتی هر سال اسامی چند نفر از دانش آموزا رو به عنوان ذخیره قبولی( تحت عنوان عدم پذیرش/ حضور در لیست ذخیره) اعلام می کنن. این جوری اگه دانش آموزی اسمش جزو قبولی ها باشه و ثبت نام قطعیش رو در زمان مقرر انجام نده، مدرسه ظرفیت خالی خودش رو از لیست ذخیره برمیداره و اونا رو ثبت نام می کنه. پس اگه اسمتون جزو لیست افراد ذخیره بود باید پیگیر مدرسه نمونه دولتی مدنظرتون باشین تا ببینین اون مدرسه ظرفیت خالی داره یا نه. تا در صورت داشتن ظرفیت خالی شما رو جایگزین کنن.

 

دسته سوم: گروهی که در آزمون نمونه دولتی پذیرفته نشدن. در این دسته بعضی از دانش آموزا هستن که اسمشون جزو لیست اسامی پذیرفته شده ها نیست و نسبت به نتیجه خودشون معترضن. برای همه دانش آموزایی که پذیرش نشدن کارنامه ای صادر میشه که در اون تعداد سوالات پاسخ داده شده، پاسخ داده نشده و غلط، نوشته میشه که دانش آموزا می تونن بعد از انتشار این کارنامه و بررسی اون، درخواست اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی رو در سایت آموزش و پرورش ثبت کنن.

 

اگر شما در مدرسه نمونه دولتی درس می خونین یا تازه در مدرسه نمونه دولتی ای پذیرفته شدین اما به دلایلی قصد دارین که به مدرسه نمونه دولتی دیگه ای انتقالی بگیرین، بهتره به لینک زیر سری بزنید تا اطلاعات لازم درباره نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی رو به دست بیارین.

 

حتما بخوانید : نقل و انتقالی مدارس نمونه دولتی

 

نحوه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

دانش آموزا می تونن نتایج رو در سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی مشاهده کنن. با توجه به اینکه نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای هر استان در سایت اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی همون استان میاد، ما از ارائه راهنمای تصویری نحوه مشاهده اعلام نتایج معذوریم اما روند کلی مشاهده اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی یکسان بوده و به شرح زیره:

 

1رفتن به سایت اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان محل سکونت

 

2کلیک بر روی یکی از گزینه های دریافت کارنامه، مشاهده نتایج یا اسامی پذیرفته شدگان

 

3وارد کردن اطلاعات خواسته شده مثل کد ملی و کد رهگیری( در هر استان ممکن است موارد خواسته شده متفاوت باشد)

 

4مشاهده نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

 

توجه کنید که کارنامه کامل فقط برای کسایی که پذیرفته نشدن صادر میشه.

 

اگه دوست دارین سطح خودتون رو برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی متوجه بشین و بفهمین که تا چه حد به مطالب آزمون مسلطین، میتونین به لینک زیر برین و با توجه به پاسخ هاتون، رتبه خودتون رو در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تخمین بزنین.

 

در ادامه بخوانید: تخمین رتبه قبولی نمونه دولتی

برای اطلاع از آخرین اخبار اسامی پذیرفته شدگان و اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، عضو کانال تلگرام اطلاع رسانی مدارس تحصیلیکو بشید. ضمناً دانش آموزا و والدینشون می تونن همه سوالای خودشون رو درباره اسامی پذیرفته شدگان و اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402، از طریق برقراری یه تماس تلفنی با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو، از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو جویا بشن.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد این اسامی احتمالا یکماه بعد از برگزاری آزمون اعلام میشه. که جزئیات اون در مقاله ذکر شده.

2- ✔️ اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ اسامی قبول شدگان در سایت آموزش و پررش هر استان اعلام میشه که آدرس سایت های هر استان در این مقاله قرار داده شده.

3- ✔️  دانش آموزایی که بعد از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی به نتیجه خودشون اعتراض دارن و اسمشون جزو لیست قبول شدگان نیست باید چیکار کنن؟

✔️  همون طور که در این مقاله گفته شد این دانش آموزا می تونن در زمان مقرر درخواست اعتراض خودشون رو ثبت کنن. اطلاعات بیشتر در متن مقاله مطرح شده.

منبع : اسامی پذیرفته شدگان نمونه دولتی



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ برای پایه نهم به دهم ، چند هفته بعد از برگزاری آزمون و حدودا در اواسط مرداد ماه اعلام می شه. دانش آموزایی که در این آزمون شرکت کردن باید به صورت اینترنتی در سایت آموزش و پرورش استانشون نتایج قبولی یا عدم قبولیشون رو ببینن.

 

 

آزمون مدارس نمونه دولتی در طی سال های اخیر دچار تغییراتی شده و تمامی مراحل ثبت نام در این مدرسه تا اعلام نتایج آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت نام و اعلام نتایج نمونه دولتی هر استان انجام میشه. با توجه به رویه هر ساله برگزاری آزمون نمونه دولتی نتایج معمولا مدتی پس از برگزاری این آزمون ها اعلام میشه.

 

با توجه به تغییرات صورت گرفته و ابهامات زیادی که برای دانش آموزا و والدینشون به وجود اومده تصمیم به نوشتن این مقاله در خصوص زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ گرفتیم، تا بتونیم به سوالایی که درباره اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در ذهن شماست، پاسخ بدیم.

 

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

تا امروز هیچ اطلاعیه ای مبنی بر زمان دقیق اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ ارائه نشده، ولی با توجه به روال سال های گذشته اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی احتمالا 10 تا 15 روز بعد از برگزاری آزمون انجام بشه. با توجه به زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی، پیش بینی می کنیم که نتایج این آزمون در اواخر مرداد ماه اعلام شود.

 

​ لازمه این نکته رو بگیم که با اینکه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در همه استان ها در یه تاریخ مشخص و به صورت هماهنگ برگزار میشه اما زمان اعلام نتایج آزمون در هر استان ممکنه متفاوت از استان های دیگه باشه. در جدول زیر سایت ثبت نام و اعلام نتایج نمونه دولتی هر استان رو قرار دادیم.

 

نام استان آدرس سامانه تاریخ اعلام نتایج
آذربایجان شرقی azmoon.eamedu.ir اعلام نشده
آذربایجان غربی snj.awaedu.ir اعلام نشده
اردبیل 217.219.153.218 اعلام نشده
اصفهان sanjesh.isfedu.ir اعلام نشده
البرز azmoon.albmedu.ir اعلام نشده
ایلام ilam.natije.ir اعلام نشده
بوشهر sanjesh.buedu.ir اعلام نشده
تهران azmoon.tehranedu.ir اعلام نشده
شهرستان های تهران sanjesh.teo.ir اعلام نشده
چهارمحال و بختیاری sanjesh.chbedu.ir اعلام نشده
خراسان جنوبی azmoon.skedu.ir اعلام نشده
خراسان رضوی nemone.razavi.medu.ir اعلام نشده
خراسان شمالی azmoon.nkhedu.ir اعلام نشده
خوزستان azmoon.khouzedu.ir اعلام نشده
زنجان sabtenam.zanjanedu.ir اعلام نشده
سمنان iranschl.ir اعلام نشده
سیستان و بلوچستان 78.38.114.105 اعلام نشده
فارس sanjesh.farsedu.ir اعلام نشده
قزوین nemooneh.qazvinedu.ir اعلام نشده
قم qom.natije.ir​ اعلام نشده
کردستان 10.249.7.204​ اعلام نشده
کرمان sanjesh.kermanedu.ir اعلام نشده
کرمانشاه azmoonkedu.ir اعلام نشده
کهگیلویه و بویراحمد azmoon.kbedu.ir اعلام نشده
گلستان nemooneh.goledu.ir اعلام نشده
گیلان sanjesh.giledu.ir اعلام نشده
لرستان lorestan.natije.ir اعلام نشده
مازندران 217.219.172.53 اعلام نشده
مرکزی markazi.natije.ir اعلام نشده
هرمزگان 10.187.50.22 اعلام نشده
همدان hamedan.natije.ir اعلام نشده
یزد result.yazdedu.ir اعلام نشده

 

 

به محض اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ هر استان، تاریخ اون رو در جدول بالا به روزرسانی می کنیم.

 

اگر علاوه بر آزمون نمونه دولتی، در زمان برگزاری آزمون تیزهوشان در اون شرکت کردید و حالا میخواید اطلاعاتی درباره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان کسب کنید، میتونید به لینک زیر یه سری بزنید.

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

 

 

 

 

 

نحوه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

دانش آموزایی که در زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402 تونستن روند نام نویسی رو با موفقیت پشت سر بذارن و در جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کنن، می تونن طبق تاریخایی که در جدول بالا اعلام میشه به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استان خودشون برن و نتایج رو مشاهده کنن. در صورت قبولی در آزمون این عزیزان می تونن با در دست داشتن مدارک لازم، برای ثبت نام به مدرسه مورد نظر مراجعه کنن.

 

​نحوه مشاهده اعلام نتایج رو در ادامه براتون قرار دادیم:

 

1رفتن به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استان محل سکونت

 

2کیلک بر روی گزینه اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

 

3مشاهده نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

 

اگر شما هم دوست دارید بدونید چه کسایی در آزمون نمونه دولتی پذیرفته شدن، میتونید سری به مقاله زیر بزنید و اطلاعاتی درباره اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی به دست بیارین.

 

بیشتر بخوانید : اسامی قبول شدگان نمونه دولتی

 

سخنی با دانش آموزایی که در آزمون نمونه دولتی موفق به کسب قبولی نشدن

در این قسمت می خوایم با اون دسته از دانش آموزایی که موفق به قبولی در آزمون نمونه دولتی نشدن صحبت کنیم.

 

می دونیم که ممکنه تصور خانواده های شما به این صورت باشه که اگر شما بتونین در آزمون نمونه دولتی یا تیزهوشان قبول بشین، دیگه مشکلات آینده شما حل می شه و اگه نتونستین قبول بشین به این معنیه که شما دانش آموز عادی ای هستین و دیگه هیچ وقت نمی تونید با رقیبای درسیتون رقابت کنین، اما آیا واقعا این جوریه؟ آیا کسی که نتونسته در زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی یا تیزهوشان نتیجه مطلوبی کسب کنه دیگه هیچ وقت نمی تونه فرد موفقی باشه؟

 

در واقع این تصور کاملا اشتباهه. چه والدین شما این تصور رو داشته باشن، چه خودتون به این نتیجه رسیده باشین باید بدونین که اتفاقا بر خلاف تصور شما، بیشتر از 70 درصد رتبه های برتر کنکور سراسری در مدارس غیر نمونه دولتی و تیزهوشان تحصیل کردن.

 

بسیاری از اونا تا سال قبل از کنکور یک دانش آموز عادی در یک مدرسه عادی بودن. اتفاقا خیلی از افرادی که رتبه زیر 100 در کنکور کسب می کنن جزو کسایی بودن که یک روز می خواستن مثل شما در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی قبول بشن ولی به هر دلیلی نتونستن.

 

تفاوت اونا با بقیه در اینه که پس از شنیدن خبر قبول نشدنشون در آزمون، خودشون رو نباختن و نا امید نشدن و اعتماد به نفسشون رو حفظ کردن. مهم ترین آسیبی که قبول نشدن در آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان می تونه به شما وارد کنه از دست دادن اعتماد به نفسه. در این وضعیت به شما این تصور منتقل می شه که شما نسبت به رقیبانتون ضعیف تر هستین.

 

البته فراموش نکنین که قطعا شما برای موفقیت در رده های بالاتر، رقیبای قوی تری دارین اما این به این معنی نیست که شما در حد رقابت با اونا نیستین. در واقع آزمون تیزهوشان یا نمونه دولتی که اکثر دانش آموزا حداکثر یک الی دو ماه برای اون وقت گذاشتن و خودشون رو آماده کردن نمی تونه معیار خوبی برای سنجیدن توانایی های شما باشه.

 

چه قبول شده باشین چه نشده باشین، ما از شما می خوایم که باور کنین این آزمون آخر دنیا نیست و خیلی آزمونای دیگه ای هست که شما می تونین در اون خودتون رو به همه و خصوصا به خودتون ثابت کنین. به امید موفقیت برای همه دانش آموزای سخت کوش و با هدف بزرگ ...

 

در کنار این مسائل اگر در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی قبول شدین اما اطلاعاتی درباره شهریه و مسائل مالی این مدارس ندارین، میتونین به لینک زیر برین و مقاله شهریه مدارس نمونه دولتی رو مطالعه کنین.

 

در ادامه بخوانید: شهریه مدارس نمونه دولتی

همه داوطلبا برای اینکه در اولین فرصت از اخبار اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی  ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ با خبر بشین می تونین در کانال تلگرام اطلاع رسانی مدارس تحصیلیکو عضو بشین، همچنین اگر سوالی در خصوص مشاهده کارنامه و اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 1401 - 1402، دریافت کارنامه، محتویات کارنامه، اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی و جزئیات ثبت نام نهایی پذیرفته شده ها دارین، می تونین از هرجای ایران که هستین سوالای خودتون رو از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکوبپرسین، برای این کار کافیه از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکواستفاده کنین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج آزمون نمونه دولتی چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج معمولا 10 تا 15 روز بعد ار برگزاری آزمون اعلام میشه که به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج ما تو این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ نتایج آزمون نمونه دولتی در چه سایتی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج در سایت آموزش و پروش هر استان اعلام میشه که لینک ورود به سایت رو در این مقاله گذاشتیم.

3- ✔️ نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی رو به چه نحوی باید مشاهد کرد؟

✔️ این نتایج به صورت اینترنتی اعلام میشه که راهنمای نحوه مشاهده نتایج رو در این مقاله به طور کامل گفتیم.

منبع : نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزایی که فرزند شاهد، جانباز یا آزاده هستن و یا ساکن روستا هستن، برای قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی، سهمیه هایی رو در نظر گرفته که با توجه به شرایط سختی که این دانش آموزا در زندگی خود دارن، یه مقدار راحت تر بتونن به قبولی در مدارس نمونه دولتی دست پیدا کنن.

 

همواره آزمون نمونه دولتی و آزمون تیزهوشان به دلیل امکانات و شرایط بهتر تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان مورد توجه دانش آموزا و والدین اونهاست. یکی از سوالات مهمی که زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی و ثبت نام آزمون تیزهوشان پرسیده می شه موضوع سهمیه هاییه که در قبولی تاثیر دارن و اینکه چجوری میشه از اونها استفاده کرد؟ 

به آزمون تیزهوشان که برگزاری اون به صورت هماهنگ کشوریه، هیچ سهمیه ای تعلق نمی گیره و همه داوطلبا به طور یکسان سنجیده می شن. اما به آزمون نمونه دولتی که به صورت استانی برگزار میشه، یه سری سهمیه تعلق می گیره که از جمله این سهمیه ها میشه از سهمیه شاهد و سهمیه جانبازان و سهمیه روستایی نام برد. در این مقاله می خوایم نحوه تاثیر سهمیه شاهد ، سهمیه جانبازان و سهمیه روستایی را به صورت کامل توضیح بدیم.

 

تاثیر سهمیه شاهد و جانبازان در آزمون نمونه دولتی

دانش آموزای عزیز توجه کنید که از سال تحصیلی 97 - 98، آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی، طبق بخشنامه منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش، دیگه برگزار نمیشه و این دانش آموزا باید برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی  حضوری به مدرسه مراجعه کنن. برای اعمال سهمیه شاهد و سهمیه جانبازان در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم دانش آموزا باید حداقل 70 درصد نمره قبولی تراز شده آخرین فرد در رشته و مدرسه انتخابیشون رو بدست بیارن تا در اون رشته قبول بشن.

 

دانش آموزا بعد از قبولی در آزمون نمونه دولتی با سهمیه شاهد یا جانبازان، باید اصل مدارکی که در اونها اجازه استفاده از این سهمیه ها اعلام شده رو به مدرسه خود تحویل بدن، تا در پرونده دانش آموز نگهداری بشه. در صورت تحویل ندادن این مدارک قبولی دانش آموز لغو میشه.

 

10 درصد از ظرفیت پذیرش دبیرستان های دوره دوم و هنرستان های نمونه دولتی به دانش آموزان جانبازان و شاهدی که شرایط زیر رو داشته باشن، تعلق می گیره. اولویت در این سهمیه ها به این ترتیبه:

 

1فرزندای شهدا

 

2فرزندای جانبازای 50 درصد به بالا و آزاده هایی با بیش از 3 سال سابقه اسارت

 

3فرزندای جانبازای 25 درصد تا 49 درصد و آزاده هایی با بیش از 6 ماه اسارت

 

4فرزندای جانبازای زیر 25 درصد و آزاده هایی با کمتر از 6 ماه سابقه اسارت

 

 

10% از ظرفیت مدارس نمونه دولتی به فرزندای شهدا و جانبازا تعلق می گیره.

 

در ادامه شما میتونید برای اینکه اطلاعات کاملی از شرایط و جزئیات ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی بدست بیارین، به لینک زیر سر بزنید و اصل بخشنامه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی رو مطالعه کنید.

 

حتما بخوانید: بخشنامه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

 

 

 

 

 

تاثیر سهمیه روستایی در آزمون نمونه دولتی

هممون میدونیم که شرایط و امکانات روستا به هیچ عنوان با شهر های دیگر قابل مقایسه نیست. با این حال دانش آموزای زیادی در روستاها با هوش و استعداد بالا، مشتاق یادگیری علم و دانشن، اما نبود امکانات میتونه مانع از اون بشه. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزا سهمیه ای رو در نظر گرفته که با استفاده از اون بتونن راهی به مدارس نمونه دولتی پیدا کنن و از آموزش و امکاناتش بهره ببرن.

 

دانش آموزا برای استفاده از سهمیه روستایی در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم باید پایه هشتم و نهم خودشون رو در مدرسه روستایی تحصیل کرده باشن و باید حداقل 50 درصد نمره رو در زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی کسب کنن. 20 درصد ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی به دانش آموزان روستایی تعلق می گیره. برای استفاده از سهمیه روستایی دانش آموزا باید زمان ثبت نام گزینه سهمیه مدارس روستایی را انتخاب کنن، در غیر این صورت مسئولیت اعمال نشدن سهمیه روستایی با خود دانش آموزه.

 

 

20% از ظرفیت مدارس نمونه دولتی به دانش آموزای روستایی تعلق می گیره.

 

اگه شما میخواید که از یه مدرسه نمونه دولتی انتقالی بگیرید و به مدرسه نمونه دولتی دیگه ای برید اما نمیدونید که تحت چه شرایطی و چجوری میتونید این کارو بکنید بهتره به لینک زیر سر بزنید تا از جزئیات نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی مطلع بشین.

 

حتما بخوانید: نقل و انتقالی مدارس نمونه دولتی

 

تاثیر سهمیه شهری در آزمون نمونه دولتی

همه دانش آموزا که خارج از سهمیه شاهد، جانبازان و سهمیه روستایی هستن شامل سهمیه ای به نام سهمیه شهری میشن. این دانش آموزا در فضایی مساوی رقابت می کنن. این به این معنیه که سهمیه شهری ای که برای اونا در نظر گرفته شده هیچ تاثیر مثبتی در قبولی اونا نداره و فقط ظاهریه. در ضمن این نکته روهم بدونید که هزینه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی برای همه دانش آموزان یکسانه.

 

بیشترین ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی که 70 درصده، به سهمیه شهری تعلق می گیره، ولی این موضوع امتیاز مثبتی تلقی نمی شه. زیرا همه دانش آموزایی که جزو سهمیه شاهد و جانبازان و یا روستایی نیستن در سهمیه شهری قرار می گیرن. هیچ تخفیفی در تراز قبولی دانش آموز وجود نداره، ولی در صورتی که مدارس نمونه دولتی در سهمیه های شاهد، جانبازان و سهمیه روستایی به دلیل نبود دانش آموز به حدنصاب نرسن، ظرفیت باقی مونده به دانش آموزای سهمیه شهری تعلق می گیره.

 

اگه شما دوست دارین که در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کنین و بتونین در این مدارس تحصیل کنین اما از شهریه و مباحث مالی این مدارس اطلاعی ندارین میتونین به لینک زیر سر بزنین و اطلاعات جامعی رو در مورد شهریه مدارس نمونه دولتی بدست بیارین.

 

حتما بخوانید: شهریه مدارس نمونه دولتی

برای اطلاع از آخرین اخبار تاثیر سهمیه ها در آزمون نمونه دولتی، عضو کانال تلگرام اطلاع رسانی مدارس تحصیلیکو بشید. ضمناً دانش آموزا و والدینشون می تونن همه سوالای خودشون رو درباره تاثیر سهمیه ها در آزمون نمونه دولتی، از طریق برقراری یه تماس تلفنی با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو، از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو جویا بشن.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ سهمیه شاهد چند درصد در آزمون نمونه دولتی تاثیر دارد؟

✔️ 10% از ظرفیت مدارس نمونه دولتی به فرزندای شهدا و جانبازا تعلق می گیره. توضیحات کامل این مطلب در متن مقاله گفته شده.

2- ✔️ سهمیه روستایی، چند درصد در آزمون نمونه دولتی تاثیر دارد؟

✔️ 20% از ظرفیت مدارس نمونه دولتی به دانش آموزای روستایی تعلق می گیره. توضیحات بیشتر درباره این مسئله در مقاله آمده است.

3- ✔️ سهمیه شهری میتونه باعث تخفیف در قبولی آزمون بشه؟

✔️ سهمیه شهری تاثیری در تخفیف قبولی نداره. جزئیات این مطلب داخل مقاله ذکر شده.

منبع : تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانش آموزای پایه ششمی که در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت کردن و در جلسه آزمون حاضر بودن، واسه دیدن نتیجه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ باید از طریق سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و با کد ملی و رمز عبور همگام وارد پورتال بشن و نتیجه خودشون رو ببینن.

 

 

نتایج آزمون تیزهوشان برای دانش آموزایی که قصد تحصیل تو این مدارس رو دارن خیلی مهمه و هر سال بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان دغدغه خیلی از دانش آموزا و خانواده هاشون، زمان و نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان هستش.

داوطلبا برای ورود به سایت مورد نظر نیازمند کد ملی و رمز همگام هستن و بعد از اون دانش آموزای پایه ششم می تونن از طریق سایت آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402 نتایج آزمون خودشون رو ببینن. در این مقاله زمان، نحوه و سایت اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم رو توضیح دادیم تا بدون هیچ مشکلی بتونین وارد سایت بشین و نتیجه تون رو ببینین.

 

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از سال 97 حذف شد و به جای اون آزمون سنجش هوش برگزار شد. نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم معمولا یک ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام میشه. دانش آموزا باید برای دیدن نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به سایت هوش به آدرس hoosh.medu.ir برن و با کد ملی و رمز عبور همگام وارد پورتال بشن و نتیجه خودشون رو ببینن.

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402 هنوز مشخص نیست. سال قبل نتایج در مرداد ماه اعلام شد که ما هم پیش بینی می کنیم امسال هم در مرداد ماه اعلام بشن. به متقاضیا توصیه می کنیم که برای اطلاعات بیشتر از نتایج سمپاد عضو کانال تلگرام تیزهوشان تحصیلیکو بشن.

 

 

نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 هنوز اعلام نشده ولی به محض انتشار حتما توی این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

 شما می تونین با دانلود نمونه سوالای آزمون تیزهوشان و مقایسه پاسخ سوالا با جواب خودتون، وضعیت خودتون رو بسنجین.

بیشتر بخوانید : دفترچه سوالات تیزهوشان ششم به هفتم 99 - 1400

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

در این قسمت راهنمای تصویری مشاهده نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ رو براتون گذاشتیم تا نتیجه آزمون استعداد های درخشان پایه ششم رو ببینین. وارد سایت ثبت نام تیزهوشان hoosh.medu.ir بشین و همین طور که در تصویر نشون داده شده، کد ملی و رمز عبور همگام خودتون رو وارد کنین تا وارد پورتال شخصیتون بشین.

  • نحوه مشاهده نتایج به طور خلاصه :
  1. ورود به سایت hoosh.medu.ir
  2. وارد کردن اطلاعات خواسته شده 
  3. دریافت کارنامه

 

  • راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم :

ورود به سایت hoosh.medu.ir

 

نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

تو مرحله بعد همین طور که در تصویر زیر می بینین، اطلاعات دانش آموز و وضعیت قبولیش در آزمون مشخص شده. دانش آموزایی که در این آزمون پذیرفته شده باشن در قسمت " وضعیت قبولی " پذیرفته شده و تو قست " محل پذیرش " اسم مدرسه قبولیشون رو می بینن.

 

نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

پذیرفته شده ها باید به همراه مدارک به مدرسه قبولی مراجعه کنن و ثبت نامشون رو انجام بدن. واسه اونایی که قبول نشدن و در قسمت " وضعیت قبولی " مردود نوشته شده که می تونن کارنامه خودشون رو ببینن که در اون تعداد درست و غلط و نمره آخرین نفر قبولی نوشته شده. همچنین امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان هم از طریق همین پورتال واسه این دانش آموزا محیا شده.

 

بیشتر بخوانید : اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان

 

مشاوره نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

می دونیم که قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان آرزوی خیلی از دانش آموزای پایه ششمه و همچنین خانواده های زیادی هستن که اصرار دارن که فرزندشون در مدارس تیزهوشان درس بخونه. اما باید بگیم که با توجه به این که رقابت خیلی زیاد و متاسفانه ظرفیت این مدارس خیلی کمه، دانش آموزای زیادی شانس قبولی ندارن و خیلی از داوطلبا متاسفانه در این رقابت سنگین برنده نمیشن.

اما آیا اگه دانش آموزی در این آزمون قبول نشه باهوش نیس؟ دیگه نمی تونه موفق بشه؟ و فقط از طریق تیزهوشان می تونست موفق بشه و در مدارس دیگه هیچ رشدی نداره ؟ باید در جواب بگیم که واسه موفق شدن هزار و یه راه وجود داره که تیزهوشان می تونه فقط یکی از این راه ها باشه و هستن دانش آموزایی که حتی با ورود به این مدارس به جای رشد تحصیلی دچار افت شدید میشن. پس قبول نشدن در آزمون مدارس تیزهوشان، آخر دنیا نیس!!!

 

اگه به نتیجه دلخواهتون نرسیدین می تونین شانستون رو برای ثبت نام مدارس شاهد با خوندن این مقاله و شرایط ثبت نام در این مدارس امتحان کنین.

در ادامه بخوانید: ثبت نام مدارس شاهد

اگه در مورد نتایج تیزهوشان ششم به هفتم سوالی داشتین می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای مجرب این مرکز در ارتباط باشین. کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالات شما در مورد نتایج استعداد های درخشان پایه ششم پاسخ بدن.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ این نتایج معمولا یک ماه بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان اعلام میشه که به محض اعلام نتایج تو این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ چه جوری می تونیم نتایج آزمون تیزهوشان رو ببینیم؟

✔️ این نتیجه به صورت اینترنتی تو همون سایت ثبت نام اعلام میشه که نحوه مشاهده نتایج رو تو این مقاله گذاشتیم.

3- ✔️ اگه به نتایج آزمون تیزهوشان اعتراض داشتیم باید چیکار کنیم؟

✔️ اگه به نتایج این آزمون اعتراض داشتین همون طور که تو این مقاله توضیح دادیم می تونین درخواست اعتراض خودتون رو ثبت کنین.

منبع : نتایج تیزهوشان ششم به هفتم



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲شامل تعداد سوالات درست، غلط، بی پاسخ و ... میشه. دانش آموزایی که در آزمون تیزهوشان امسال پذیرفته نشدن می تونن مدتی بعد از اعلام نتایج، با وارد کردن اطلاعات شخصی خودشون کارنامه آزمون تیزهوشان خودشون رو از سایت دریافت کنن.

 

 

نتایج آزمون تیزهوشان حدودا یک ماه بعد از برگزاری آزمون، در سایت azmoon.medu.ir اعلام میشه و دانش آموزایی که در این آزمون شرکت کردن می تونن با وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام نتایج آزمون تیزهوشان سال 1401 - 1402 و نتیجه قبولی یا عدم قبولی خودشون رو ببینن.

اما سوالی که برای اکثر دانش آموزا، به خصوص اونایی که پذیرفته نشدن پیش میاد اینه که چه جوری باید به کارنامه دسترسی داشته باشن تا بتونن درصداشون رودر آزمون ورودی تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ ببینن؟ برای جواب دادن به این سوال لازمه که نحوه دریافت کارنامه از سایت رو یاد بگیریم. برای همین در ادامه این مقاله در مورد نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان ششم و نهم به طور کامل توضیح دادیم.

 

زمان دریافت کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​

کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​​ معمولا چند روز بعد از اعلام نتایج تیزهوشان منتشر میشه و دانش آموزا می تونن اون رو دریافت و مشاهده کنن. البته این کارنامه فقط برای دانش آموزایی روی پورتالشون قرار می گیره که در آزمون تیزهوشان امسال پذیرفته نشده باشن.

 

سال گذشته کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم در شهریور ماه در سایت azmoon.medu.ir گرفت. هنوز زمان انتشار کارنامه تیزهوشان 1401 مشخص نشده و احتمال میدیم که تاریخش مثل سال گذشته باشه. با عضو شدن در کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو به محض انتشار این کارنامه با خبر میشین.

 

 

به محض اینکه کارنامه تیزهوشان 1401 منتشر بشه در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

برای اطلاع از اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان سال 1401 - 1402 می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : اسامی قبول شدگان تیزهوشان

 

 

 

 

 

نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

برای اینکه بتونین کارنامه خودتون رو دریافت و مشاهده کنید لازمه که اول با مراحل این کار آشنا بشید که ما در این قسمت به صورت نوشتاری و تصویری تمام این مراحل رو گذاشتیم تا کارتون آسون تر بشه. برای این کار لازمه که حتما رمز عبور همگامتون رو قبلا از مدرسه خودتون گرفته باشید و با کد ملی و این رمز وارد سایت بشین و کارنامه رو بگیرین.

 

نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم

 

  1. ورود به سایت hoosh.medu.ir

  2. وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام

  3. ورود به پورتال دانش آموزی

  4. دریافت کارنامه تیزهوشان

 

  • راهنمای تصویری مراحل دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم :

 

 وارد سایت hoosh.medu.ir بشین و رمز ورود همگام و کد ملی تون رو وارد کنین تا وارد صفحه دانش آموزی خودتون بشین.

 

کارنامه تیزهوشان

 

پس از ورود به صفحه بعد، نقش و عنوان سازمانی خودتون رو انتخاب کنین و روی گزینه " تایید " کلیک کنین.

 

دریافت کارنامه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

 در این بخش باید روی گزینه " دریافت کارنامه " کلیک کنین و کارنامه خودتون رو ببینین.

 

دریافت کارنامه تیزهوشان

 

نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان نهم به دهم 

 

  1. ورود به سایتazmoon.medu.ir

  2. وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام

  3. ورود به پورتال دانش آموزی

  4. دریافت کارنامه تیزهوشان

  • راهنمای تصویری مراحل دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان نهم به دهم :

 

وارد سایت azmoon.medu.ir بشین و رمز ورود همگام و کد ملی تون رو وارد کنین تا وارد صفحه دانش آموزی خودتون بشین 

 

 دریافت کارنامه تیزهوشان نهم به دهم

 

پس از ورود به صفحه بعد، نقش و عنوان سازمانی خودتون رو انتخاب کنین و روی گزینه " تایید " کلیک کنین.

 

کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402

 

 در این بخش باید روی گزینه " دریافت کارنامه استعداد درخشان " کلیک کنین و کارنامه خودتون رو ببینین.

 

کارنامه تیزهوشان

 

اگه جزو دانش آموزایی هستین که در آزمون تیزهوشان سال 1401 - 1402 قبول نشدین حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : اگر در آزمون تیزهوشان قبول نشدیم چیکار کنیم ؟

 

توضیحات کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

در کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ برای هر دانش آموز تعداد سوالات صحیح، تعداد سوالات غلط، تعداد سوالات بی پاسخ، تراز داوطلب و تراز آخرین فرد قبولی نوشته شده. دانش آموزا با دریافت این کارنامه می تونن عملکرد خودشون رو در آزمون ببینن. اما خیلی از دانش آموزا بعد از دیدن کارنامه خودشون به نتایج آزمون اعتراض دارن. خبر خوب اینه که شما می تونین اعتراض خودتون رو در سایت ثبت کنین.

 

برای انجام این اعتراض و ثبت اون در سایت، باید یک سری نکات رو از قبل بدونین تا اعتراضتون جواب داده بشه. برای همین توصیه می کنیم که این مقاله رو حتما بخونید.

در ادامه بخوانید : اعتراض به نتایج تیزهوشان

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوصو کارنامه تیزهوشان 1401 - 1402 پاسخ بدن و شما رو جهت دریافت اون و ثبت اعتراض راهنمایی کنن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ کارنامه قبولی آزمون تیزهوشان چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ این کارنامه حدودا یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون منتشر میشه که زمان دقیق اون در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ کارنامه آزمون تیزهوشان برای چه کسایی منتشر میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد کارنامه برای همه دانش آموزایی که در آزمون شرکت کردن ولی در این آزمون پذیرفته نشدن منتشر میشه.

3- ✔️ کارنامه آزمون تیزهوشان در چه سایت منتشر میشه؟

✔️ این کارنامه در سایت سنجش و پذیرش استعداد درخشان منتشر میشه که آدرس سایت رو در این مقاله گفتیم.

منبع : دریافت کارنامه تیزهوشان 1401 - 1402



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

متقاضیای ثبت نام مدارس شاهد قبل از انجام ثبت نام باید دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402 رو مطالعه کنن تا از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام،این مدارس مطلع بشن. دانش آموزای واجد شرایط می تونن در زمان مشخص شده از طریق سامانه ثبت نام مدارس شاهد اقدام به ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ کنن.

 

 

هرسال دانش آموزای زیادی تصمیم می گیرن برای ادامه تحصیل در مدارس شاهد، ثبت نام کنن. دانش آموزا با توجه شرایط گفته شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، به دو دسته تقسیم میشن که هر دانش آموز با توجه به شرایط خودش باید اقدام به ثبت نام مدارس شاهد و تکمیل فرم های ثبت نام کنه.

برای اینکه دانش آموزا بتونن از مسیر پر استرس ثبت نام این مدارس بگذرن، قبل از شروع ثبت نام باید دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402 رو بخونن تا از زمان و شرایط ثبت نام مطلع بشن. اگه شما هم جزو اون دسته از دانش آموزایی هستین که برای امسال تصمیم به ادامه تحصیل در مدارس شاهد رو دارن تا آخر این مقاله همراهمون باشین تا از زمان و شرایط ثبت نام مدارس شاهد مطلع بشین.

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402

دفترچه ثبت نام مدارس شاهد شامل تمامی نکات مهم مربوط به ثبت نام است که مطالعه دقیق این دفترچه به دانش آموزای متقاضی کمک می کنه ثبت نام خودشون رو درست انجام بدن. اطلاعات مهمی مثل نحوه ثبت نام، زمان ثبت نام و مشخصات کلی ثبت نام دانش آموز در این دفترچه توضیح داده شده است. دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402 همزمان با آغاز ثبت نام مدارس شاهد منتشر شده و در دسترس دانش آموزا قرار می گیره.

 

هنوز اخبار دقیقی از زمان ثبت نام و انتشار دفترچه مدرسه شاهد از طرف ستاد ثبت نام این مدارس منتشر نشده ولی پیش بینی میشه که مثل هر سال خرداد ماه برای زمان ثبت نام مدارس شاهد و انتشار دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده باشه. در ادامه دفترچه ثبت نام مدارس شاهد سال گذشته قرار داده شده که به محض انتشار دفترچه ثبت نام امسال جدول زیر به روز رسانی میشه.

 

 دفترچه ثبت نام مدارس شاهد  لینک دانلود دفترچه
دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402 به محض انتشار در این قسمت قرار داده می شود 
دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱  لینک دانلود

 

مطالعه مقاله زیر برای آشنایی با مراحلثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402 توصیه میشه.

بیشتر بخوانید : ثبت نام مدارس شاهد

 

 

 

 

 

شرایط دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402

مدارس شاهد هم مثل بقیه مدارس برای پذیرش دانش آموز یک سری شرایط عمومی و اختصاصی داره که دانش آموزا تنها با داشتن این شرایط می تونن اقدام به ثبت نام کنن. در ادامه شرایط گفته شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد رو به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم کرده و به طور کامل توضیح دادیم. لازم به ذکره که شرایط ثبت نام دانش آموزان عادی در مدارس شاهد نیز در این دفترچه گفته شده است.

 

شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

  1. ​ داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری
  2. داشتن پوشش مناسب با دوره تحصیلی ( دانش آموزای دختر موظف به سر کردن چادر به عنوان پوشش برتر هنگام ورود و خروج از مدرسه هستن )
  3. حفظ شئونات و ارزش های دینی
  4. رعایت قوانین و مقررات انضباطی، تربیتی و آموزشی
  5. سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان

 

شرایط اختصاصی ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402 

 

1. داشتن شرایط علمی موجود در انتهای این قسمت
2. کسب امتیاز لازم بر مبنای شرایط علمی
3. ثبت نام دانش آموزان پایه دهم: داشتن شرایط ورود به شاخه و رشته مورد نظر و شرایط علمی ورود به پایه دهم
4. ثبت نام مدارس شاهد پایه هفتم: دانش آموزان پایه ششم با اولویت ایثارگری (فرزندان جانبازان تا 25 درصد)، داشتن حداکثر 2 درس خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه 1400 - 1401
5. امکان ادامه تحصیل دانش آموزان میان پایه (دوره اول و دوم متوسطه) درصورتی که در یک درس حد نصاب علمی تعیین شده را نداشته باشند.
6. دانش آموزان دوره دوم متوسطه با اولویت ایثارگری (فرزندان جانبازان تا 25 درصد): داشتن حداکثر 2 درس  کمتر از حد نصاب نمره

 

امکان ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402 دانش آموزانی که والدینشون شاغل آموزش و پرورش و یا بنیاد شهید هستن در محدوده محل کار والدینشون با مجوز اداره شاهد منطقه در مدارس شاهد وجود داره. هم چنین داشتن شرایط عمومی از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانش آموز، با حضور دانش آموزان و والدین آن ها انجام میشه که مسئولیت اون به عهده مدیر مدرسه است.

 

شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402

 

شرایط علمی دانش آموز با توجه به عملکرد اون دانش آموز در مدرسه و سال تحصیلی قبلی وی سنجیده می شه. لازمه که این دانش آموز تمام نمرات خودش رو در سال تحصیلی بالا نگه داره تا بتونه در مدارس شاهد ثبت نام قطعی خودش رو انجام بده. در این جدول خلاصه ای از شرایط لازم دانش آموزا رو آوردیم.

 

پایه تحصیلی  شرایط علمی دانش آموزان جهت ورود به مدارس شاهد
اول ابتدایی داشتن شرایط عمومی و کسب امتیاز لازم از جدول امتیازبندی
پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب تو همه دروس یا داشتن نهایتا یک خوب در خرداد ماه پایه ششم ابتدایی
پایه دهم قبولی خرداد ماه پایه نهم با معدل کل حداقل 17 و نمره سالانه 15 در همه دروس

 

همونطور که قبلا گفتیم، این جدول خلاصه ای از شرایط علمی برای ثبت نام در این مدارس بود که شما می تونین برای اطلاع دقیق تر از همه شرایط ثبت نام مدارس شاهد مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : شرایط ثبت نام مدارس شاهد

 

جدول امتیاز بندی دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402

ثبت نام مدارس شاهد به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام و اعلام و نتایج مدارس شاهد انجام میشه. مدرسه شاهد برای ثبت نام دانش آموزا علاوه بر اینکه یک سری شرایط عمومی و علمی تعیین کرده دو تا جدول امتیاز بندی هم داره که یکی برای مشخص کردن اولویت ایثارگری و یکی هم برای مشخص کردن امتیاز بقیه اولویت های دانش آموزاست.

 

  • نحوه امتیاز بندی داوطلبای ثبت نام در مدارس شاهد با اولویت ایثارگری:
ردیف وضعیت دانش آموز میزان امتیاز امتیاز توضیحات و مدارک مور نیاز
1 دانش آموز جانباز  3000 امتیاز ثبت کد ایثارگری در سامانه سجا 
فرزند جانباز 25 تا 49 درصد
2   فرزند جانباز تا 25 درصد 2000 امتیاز ثبت کد ایثارگری در سامانه سجا
3 خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر هر مورد 500 امتیاز معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران
نوه شهید و نوه جانباز 70 درصد و بالاتر هر مورد 700 امتیاز – حداکثر 1400 امتیاز 
نوه شهید اتباع ( مراجعه به مدرسه جهت ثبت نام ) 700 امتیاز 
4 فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی  خدمت بسیجییان در جبهه در 8 سال دفاع مقدس ( شهریور 59 تا شهریور 67 – حداکثر 96 ماه ) : (هر ماه 40 امتیاز ) گواهی معتبر از نیروی مقاومت بسیج یا جهاد سازندگی مطابق بند 2-6 ( با قید مدت حضور داوطلبانه در جبهه یا منطقه جنگی مطابق با گواهی معتبر )
5   فرزند رزمنده جبهه مقاومت  هر ماه 40 امتیاز گواهی معتبر از حوزه ایثارگران سپاه
6 فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه الف - حضور در جبهه و مناطق جنگی در 8 سال دفاع مقدس ( شهریور 59 تا شهریور 67 – حداکثر 96 ماه ) هرماه 20 امتیاز  گواهی معتبر از مراجع مذکور در ( بند 2-6 ) با قید مدت حضور در و عملیاتی
ب - حضور در مناطق امنیتی از تاریخ 1/7/67 به بعد حداکثر 90 ماه ( به ازای هر ماه 2 امتیاز )
ج - حضور در مناطق عملیاتی از تاریخ 1/7/67 به بعد حداکثر 60 ماه ( به ازای هر ماه 1/5 امتیاز )
د - حضور در مناطق امنیتی  ( شمال غرب ایران ) از تاریخ 1/1/ 58 لغایت 31/6/59 ( به مدت 18 ماه ) هر ماه 15 امتیاز
7 نوه آزاده – نوه جانباز 50  تا 69 درصد هر مورد 100 امتیاز معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران
نوه آزاده با جانبازی تا 69 درصد هر مورد 150 امتیاز 
8 نوه جانباز تا 49 درصد ( 2 مورد )  هر مورد 50 امتیاز  معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران
سلاله (نتیجه ) شهید (2 مورد )

 فرزند و همسر ( شهید، جانباز 50 درصد به بالا و آزاده )

50 امتیاز معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران
نوه رزمنده هر ماه 3 امتیاز حداکثر 100 ماه  گواهی معتبر حضور در جبهه
فرزند گروه جهادی شمیم شاهد هر ماه 3 امتیاز حداکثر 100 ماه  معرفی نامه از گروه جهادی شمیم شاهد با مهر برجسته
خواهرزاده یا برادرزاده شهید و جانباز 70 درصد به بالا هر مورد 100 امتیاز  معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

 

  • نحوه امتیاز بندی داوطلبای ثبت نام در مدارس شاهد با سایر اولویت ها: 

دانش آموزایی که نتونستن از جدول قبلی امتیازی کسب کنن می تونن با مطالعه این جدول سایر اولویت ها به امتیازات خودشون اضافه کنن تا بتونن ثبت نام خودشون در این مدارس رو به قطعی شدن نزدیک کنن. داوطلبا دقت کنن که لازمه برای بالا بردن احتمال قطعی شدن ثبت نام خودشون از امتیازات همه جدول ها مطلع باشن و در صورت داشتن شرایط لازم نام برده شده اونها رو به مجموع امتیازات خودشون اضافه کنن.

 

ردیف وضعیت دانش آموز میزان امتیاز امتیاز توضیحات و مدارک مور نیاز
1 حافظ قرآن کریم هر جزء 15 امتیاز ارائه گواهی معتبراز واحد مرتبط اداره کل آموزش و پرورش استان یا سازمان اوقاف و امور خیریه با تایید ستاد شاهد استان
2 رتبه اول تا سوم در مسابقات سالانه حفظ، مفاهیم، قرائت قران ونهج البلاغه مسابقات در سطح منطقه 5 امتیاز حداکثر 2 گواهی از منطقه پذیرفته می شود.
مسابقات در سطح استان 30 امتیاز
مسابقات در سطح کشور 50 امتیاز
مسابقات در سطح بین الملل 60 امتیاز
تذکر : حداکثر امتیاز در این بخش 150 امتیاز می باشد.
3 رتبه اول تا سوم در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی دانش آموزان مسابقات در سطح منطقه 5 امتیاز حداکثر 3 گواهی از منطقه پذیرفته می شود. مسابقات علمی منظور المپیاد علمی و جشنواره خوارزمی میباشد.
مسابقات در سطح استان 30 امتیاز
مسابقات در سطح کشور 50 امتیاز
مسابقات در سطح بین الملل 60 امتیاز
تذکر : حداکثر امتیاز در این بخش 150 امتیاز می باشد.
4 فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل در طرح شاهد اشتغال فعلی ( سال جاری ) در طرح شاهد  آخرین حکم استخدامی یا ابلاغ رسمی مبنی بر اشتغال موظف در طرح شاهد در سال تحصیلی جاری گواهی سوابق خدمت درطرح شاهد از مراجع ذیربط
عوامل آموزشی به ازای هر 6 ساعت در هفته 20 امتیاز
عوامل اداری به ازای هر 6 ساعت در هفته 15 امتیاز
سابقه سنوات گذشته خدمت ( آموزشی ) تا پایان 99 - 1400 ، به نسبت 24 ساعت در طرح شاهد هر سال 8 امتیاز - سابقه سنوات گذشته (اداری ) د ر طرح شاهد هر سال 10 امتیاز
حداکثر امتیاز این بند برای زوج کارمند و فرهنگی ( شاغل در طرح شاهد ) 300 امتیاز
5 دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدرسه شاهد محل تدریس والدین به ازای هر 6 ساعت 25 امتیاز ، با حداقل 12 ساعت ( ابلاغ سال تحصیلی 99 - 1400 ) - حداکثر 100 امتیاز با تایید ستاد اجرایی شاهد منطقه
6 فرزندان کارکنان رسمی اموزش و پرورش شاغل در مدرسه ایثارگران اشتغال فعلی در مدارس ایثارگران ( 99 - 1400 ) : عوامل آموزشی هر 6 ساعت در هفته 8 امتیاز ، عوامل اداری هر 8 ساعت در هفته 8 امتیاز آخرین حکم استخدامی یا ابلاغ رسمی موظف در مدرسه ایثارگران در سال تحصیلی جاری
سابقه خدمت تمام وقت موظف در مدارس ایثارگران هر سال 4 امتیاز
7 فرزندان فرهنگیان شاغل به تدریس در مدارس مناطق امنیتی درگیر و غیر درگیر 100 امتیاز به تشخیص ستاد اجرایی شاهد منطقه
8 فرزند کارکنان رسمی اموزش و پرورش بنیاد شهید ( شاغل یا بازنشسته ) (مامور یا انتقالی ) به ازای هر سال سابقه خدمت رسمی یا پیمانی 5 امتیاز ( حداکثر امتیاز زوج خدمت 300 امتیاز ) آخرین حکم استخدامی صادره در سال جاری برای شاغلین ، آخرین حکم بازنشستگی برای بازنشستگان ، گواهی سابقه خدمت اموزش و پرورش برای مامورین انتقالی
9 فرزند یا نوه خیر مدرسه ساز حداکثر120 امتیاز ( اولویت احداث مدرسه ) به تشخیص ستاد شاهد استان گواهی صادره از اداره کل نوسازی مدارس استان وتایید کتبی ستاد ثبت نام شاهد منطقه در سال جاری
10 امتیاز علمی دانش آموز برای دانش آموزان دوره دوم بصورت (15* معدل اکتسابی ) کارنامه تحصیلی دانش آموز

 

دانش آموزایی که در مدارس شاهد ثبت نام کردن، برای اطلاع از قبولی یا عدم قبولی خودشون می تونن مقاله زیر رو مظالعه کنن.

بیشتر بخوانید: اسامی پذیرفته شدگان مدارس شاهد

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد

علاقمندان ثبت نام مدارس شاهد باید یادشون باشه که نحوه ثبت نام مدارس شاهد بسیار مهمه و باید از قبل مطالعه بشه تا مدارک لازم آماده بشه و امتیازات هم جمع زده بشن که در انجام ثبت نام اشتباهی رخ نده. بعد از خوندن شرایط و ضوابط ثبت نام مدارس شاهد دانش آموزای علاقمند به این مدرسه اقدام به ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد می کنن.

 

این دانش آموزا ممکنه زمان ثبت نام مدارس شاهد اطلاعات خودشون رو اشتباه وارد کرده باشن. از اونجایی که این اطلاعات برای ثبت نام خیلی مهمه و ممکنه تو مراحل ثبت نام دچار مشکل بشن، مدارس شاهد امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد رو برای دانش آموزا از طریق سامانه مربوطه فراهم کرده که در صورت داشتن اشتباه بتونن تصحیح کنن.

 

در مورد هزینه ثبت نام در مدارس شاهد لازمه که اشاره کنیم به طور کلی برای ثبت نام در این مدارس هزینه ای وجود نداره و در واقع کسی از شما هزینه ثبت نام در مدارس شاهد نمیگیره اما خیلی از اولیا و دانش آموزا با توجه به شرایط مدارس شاهد این مدرسه رو جزو مدارس دولتی میدونن و فکر می کنن که شهریه ای برای تحصیل تو این مدارس پرداخت نمی کنن اما واقعیت متفاوته و برای ثبت نام و ادامه تحصیل تو این مدارس شهریه پرداخت بشه.

 

مدارس شاهد هم مثل سایر مدارس غیردولتی هزینه ای بابت ارائه خدمات آموزشی و فوق برنامه از دانش آموزا دریافت می کنه. برای اطلاع از جزئیات و مبلغ شهریه مدارس شاهد در همه مقاطع تحصیلی می تونین مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید: شهریه مدارس شاهد 

 

اگه با خوندن این مقاله درباره دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402 بازم سوالی داشتین می تونین با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو در ارتباط باشین و سوالاتتون رو از کارشناسای مجرب تحصیلیکو بپرسین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ زمان انتشار دفترچه ثبت نام مدارس شاهد کیه؟

✔️ هر سال با شروع ثبت نام مدارس شاهد دفترچه ثبت نام این مدارس منتشر میشه که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده.  

2- ✔️ دفترچه ثبت نام مدارس شاهد شامل چه مواردیه؟

✔️ یک سری شرایط مربوط به ثبت نام دانش آموزا که در متن مقاله همه این شرایط به طور کامل توضیح داده شده.

3- ✔️ دفترچه ثبت نام مدارس شاهد چجوری قابل دریافته؟ 

همونطور که توی مقاله توضیح دادیم به محض انتشار این دفترچه لینک دانلودش رو تو این مقاله براتون میزاریم.

منبع : دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

تقریبا چند روز بعد از تموم شدن امتحانای نهایی داوطلبا باید خودشون رو برای شرکت تو کنکور سراسری آماده کنن. اما داوطلبا باید تو زمان امتحانای نهایی به جای خوندن تشریحی درس ها، به دنبال پیدا کردن کوتاه ترین راه حل باشن و درساشون رو کنکوری بخونن.

 

 

دیگه کم کم زمان امتحانای نهایی شروع شده و دانش آموزا دارن خودشون رو حسابی برای این آزمونا آماده می کنن. اما از اونجایی که داوطلبای کنکوری الان در دوران جمع بندی کنکورشون هستن و دارن خودشون رو برای کنکور آماده می کنن این نهایی خوندن امتحانا یه خورده براشون سخته و زمان زیادی ازشون می گیره.

نهایی خوندن در مقایسه با کنکوری خوندن دو قطب کاملا مخالفن، چون در امتحانای نهایی باید تمام راه حل و مطالب رو جز به جز خوند و به طور کامل جواب سوالا رو داد و بارم بندی سوالا برای جواب دادن به هر قسمت سوال در نظر گرفته شده.

درواقع اگه شما جواب درست رو هم بدست بیارین و یه قسمت از راه حل سوال رو ننوشته باشین باز نمره کاملی نمی گیرین، در صورتی که تو کنکور با توجه به زمان محدودی که دارین باید از کوتاه ترین روش استفاده کنین و سریع ترین راه حل رو به کار ببرین.

حالا با همه این داستانا داوطلبای کنکور نمی دونن که چیکار کنن. نهایی بخونن یا بی خیال امتحانای نهایی بشن و وقتشون رو برای کنکور بزارن و به دنبال پیدا کردن سریع ترین و کوتاه ترین راه باشن؟ پس اگه شما هم جزو این داوطلبا هستین حتما تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین تا با خیال راحت یه تصمیم درست بگیرین.

 

نهایی بخونیم یا کنکوری

یک موضوعی که باعث میشه داوطلبا از بین نهایی خوندن و یا کنکوری خوندن، نهایی خوندن رو انتخاب کنن و اینه که میگن معدل ما در کنکور تاثیر داره! پس چون معدل در کنکور قراره برام لحاظ بشه می خوام معدلمو بالا نگه دارم. حالا با توجه به این موارد که ذکر شد، آیا می دونین این تاثیر معدل قراره چه جوری براتون لحاظ بشه؟ اصلا ارزشش رو داره که بخواین به جای کنکوری خوندن وقتتون روی نهایی خوندن و جز به جز نوشتن مطالب بکنین؟

 

برای جواب باید گفت که اولا تاثیر معدل در کنکور شما قراره به صورت مثبت لحاظ بشه. حالا این یعنی چی؟ ببینین وقتی شما در آزمون کنکور شرکت می کنین، نمره یا ترازی با توجه به درصداتون بهتون داده میشه. سازمان سنجش هم میاد معدل نهایی شما رو معادل یک تراز می کنه. بعد تراز کنکور شما رو با تراز معدلتون مقایسه می کنه. اگه تراز معدلتون بالاتر بود که باعث بالا رفتن تراز کنکورتون هم میشه ولی اگه تراز معدلتون از ترازی که شما تو کنکور کسب کردین کمتر بود، هیچ تاثیر منفی روی تراز شما نمی ذاره.

 

با حذف 20 درصد از محتوای کتاب درسی سال دوازدهم برای امتحانات نهایی و کنکور سراسری خیلی از داوطلبای متقاضی کنکور نظام جدید تو برنامه ریزیشون دچار تردید شدن. برای این که در مدت باقیمونده تا کنکور و امتحانات نهایی بتونین یک برنامه ریزی خوب و جامع داشته باشین و از تاثیر این حذفیات تو نتیجه کنکورتون به خوبی مطلع بشین، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: تاثیر حذفیات منابع درسی دوازدهم در برنامه ریزی کنکور

 

 

 

 

 

پس بالاخره به فکر بالا نگه داشتن معدل باشیم یا نه ؟

با توجه به مطالبی که گفته شد احتمالا ترجیحتون این هست که دروس امتحان نهایی رو بخونین و شانستون رو برای بالا بردن تراز کنکورتون بیشتر کنین، ولی جالبه بدونین که مثلا برای قبولی رشته های خیلی خوب و پرطرفدار مثل رشته پزشکی حداقل ترازی که برای قبولی شما احتیاجه تراز 9800 هستش، حالا اگه یک فردی معدلش 20 هم بشه تراز معدلش میشه 9000! پس عملا معدل 20 اون هیچ تاثیری روی ترازش نذاشته.

 

این به این دلیل هست که تراز خودش بالاتر از تراز معدلشه. پس نتیجه می گیریم برای قبولی در رشته های خوب حتی اگه معدلتون 20 هم باشه تاثیری در قبولی شما نداره. جالبه بدونین خیلی از داوطلبایی که الان دارن در رشته هایی مثل پزشکی تحصیل می کنن معدل نهاییشون خیلی پایینه و میگن بیشتر تایممون رو برای مطالعه دروس کنکوری گذاشتیم.

 

با وجود همه این موارد اما برای رشته هایی که به رتبه کمتری برای قبولی احتیاج دارن معدلای بالا می تونه تاثیر خوبی روی تراز داوطلب داشته باشه و شانس موفقیتش در آزمون رو افزایش بده. در آخر هم بخاطر این که خیالتون راحت باشه بهتره بدونید که شما از اول سال همه درسای مدرسه رو قدم به قدم بعد از آموزش خوندین و درک کردین. الانم اکثر سوالای کنکور داره به سمت مفهومی بودن میره پس اگه واقعا مفهوم مباحث مختلف درسی رو خونده باشین درک کرده باشین دیگه الان نگرانی نداشته باشین. مطمئن باشین امتحانای نهاییتون رو هم می تونین خوب پاس کنین.

 

برای اطلاع از دقیق زمان برگزاری کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : زمان برگزاری کنکور 1401

 

مشاوره قبولی در کنکور سراسری

حالا ممکنه یکی بگه اومدیم و امسال قبول نشدیم خواستم تو کنکو سال بعد شرکت کنم. اون وقت اگه تاثیر معدل در کنکور قطعی شد، چی کار کنم؟ اگه 1 درصد امسال به نتیجه دلخواه نرسیدین و خواستین دوباره در کنکور سراسری سال بعد شرکت کنین و احیانا تاثیر معدل قطعی شد هم می تونین در ترمیم معدل کنکور سراسری شرکت کنین.

 

حالا شاید این سوال براتون پیش بیاد که ترمیم معدل چیه؟ آموزش و پرورش فرصتی برای داوطلبای فارغ التحصیل گذاشته که بتونن درسایی رو که در امتحانای نهاییشون نمره بالایی ازش نگرفتن رو دوباره امتحان بدن و نمراتشون رو در اون درسا بالا ببرن در نتیجه معدل نهاییشون هم بالا میره. پس بدون هیچ نگرانی هدفتون رو روی کنکوری خوندن بذارین نه نهایی خوندن.

 

البته این نکته رو هم در نظر داشته باشین که اگه جزو داوطلبایی هستین که خیلی خوب از اول سال خوندین و یا به عبارتی نهایی خوندین، با همین نهایی خوندنتون نا خودآگاه خودتون رو برای کنکور هم آماده کردین ولی اگه تا الان هم فقط کنکوری خوندین، همین کنکوری خوندن باعث میشه از پس امتحانای نهایی هم بر بیاین. پیشنهاد می کنیم برای مطالعه امتحانات نهایی هم حتما بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم رو بررسی کنین.

بیشتر بخوانید : برنامه امتحان نهایی

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به همه سوالا و ابهامی شما در مورد نهایی خوندن و یا کنکوری خوندن پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای انتخاب بهترین تصمیم استفاده کنین.

 

برای این که اطلاعات دقیق تری در مورد ترمیم معدل داشته باشین می تونین مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید : ترمیم معدل برای کنکور سراسری

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ نهایی خوندن بیشتر به نفع داوطلباس و یا تشریحی خوندن؟

✔️ همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده بهتره وقتتون رو برای پیدا کردن کوتاه ترین راه بزارین و کنکوری بخونین.

2- ✔️ اگه معدلمون بالا نباشه چقدر تو نمره کنکورمون تاثیر داره؟

✔️ تاثیر معدل در کنکور فقط به صورت مثبت لحاظ میشه و هیچ تاثیر منفی در قبولی شما نداره برای اطلاع از جزئیات بیشتر می تونین این مقاله رو بخونین.

3- معدل داوطلبا چقدر تو نمره کنکورشون تاثیر میذاره ؟

همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح دادیم معدل داوطلبا درصورتی تو نمره کنکورشون تاثیر میذاره که از نمره خود داوطلب بیشتر باشه .

منبع : امتحان نهایی یا کنکور



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

آزمون عملی هنر بعد از انتخاب رشته کنکور سراسری برگزار میشه و داوطلب می تونه حداکثر در دو آزمون عملی شرکت کنه. داوطلبا با آشنایی با نحوه برگزاری آزمون عملی رشته مد نظرشون می تونن با آمادگی بیشتری سر جلسه شرکت کنن و توانایی خودشون رو بهتر نشون بدن.

 

 

داوطلبایی که رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور هنر رو تو فرم انتخاب رشته کنکور سراسری وارد کردن باید خودشون رو برای شرکت در آزمون عملی کنکور هنر آماده کنن. یعنی قبولی داوطلبا تو رشته متمرکز با شرایط خاص علاوه بر رتبه کنکور به نمره آزمون عملی که برای اونا برگزار میشه بستگی داره.

اما اکثر داوطلبا اصلا با آزمون عملی کنکور هنر آشنایی ندارن و نمی دونن این آزمون به چه صورتی برگزار میشه و یا چه جوری باید توانایی خودشون رو تو آزمون عملی نشون بدن. برای همین تو ادامه این مقاله در مورد آزمون عملی کنکور هنر 1401 توضیح دادیم.

 

آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۱

رشته هنر جزو رشته های شناور در کنکور سراسریه، هر سال همه داوطلبا می تونن در کنکور این رشته در کنار کنکور رشته تخصصی خودشون شرکت کنن. پس قبولی در کنکور هنر به اون سادگی ها هم که فکر می کنین، نیست و باید تلاش زیادی برای قبولی در رشته محل دلخواهتون کنین.

 

اما کدوم یکی از رشته های هنر آزمون عملی داره؟

 

16 رشته از گروه هنر هستن که به صورت متمرکز با شرایط خاص پذیرش خودشون رو انجام میدن و برای قبولی در اونا باید در آزمون عملی شرکت کنین. این رشته ها عبارتند از:

 

رشته های دارای ازمون عملی کنکور هنر
رشته نقاشی رشته ادبیات نمایشی رشته موسیقی بین المللی رشته بازیگری و کارگردانی
رشته گرافیک رشته طراحی صحنه رشته آهنگسازی کتابت و نگارگری
رشته طراحی پارچه رشته نمایش عروسکی رشته موسیقی ایران رشته مجسمه سازی
رشته طراحی لباس رشته عکاسی رشته موسیقی نظامی رشته طراحی صنعتی

 

 

پس برای قبولی در این رشته ها باید علاوه بر مطالعه منابع کنکور هنر و شرکت در کنکور حتما در آزمون عملی هنر شرکت کنین. اگه رتبه خیلی خوبی در کنکور نیاوردین و هنوز برای انتخاب رشته کردن تردیدی دارین حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته کنم یا نه؟

 

 

 

 

 

 

آیا شرکت در آزمون عملی هنر ۱۴۰۱ اجباریه

آزمون عملی هنر برای این رشته ها به منظور تایید نهایی برای قبولی داوطلبا نیست و در اصل این آزمون بخشی از فرآیند پذیرش داوطلبای کنکور هنر محسوب می شه. یعنی ممکنه داوطلبی با رتبه خیلی خوب در آزمون عملی نمره کمی بگیره و پذیرش نشه و یا داوطلبی با رتبه ای که خیلی خوب نیست نمره خوبی از آزمون عملی بگیره و پذیرش بشه.

 

البته رشته های گروه هنر در دانشگاه های بدون کنکور هم داره ارائه میشه و داوطلبا می تونن در کنار کنکور سراسری هنر ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور مثل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و یا سراسری رو برای این رشته ها انجام بدن.

بیشتر بخوانید : بودجه بندی کنکور هنر

 

جزئیات مصاحبه آزمون های عملی هنر ۱۴۰۱

معمولا داوطلبایی که متقاضی شرکت در آزمون عملی هنر هستن خیلی نگرانن و اصلا نمی دونن که این آزمون چه جوری برگزار میشه و چطور باید توانایی خودشون رو در رشته هنرینشون نشون بدن. متاسفانه سازمان سنجش هم اطلاعات دقیقی در این مورد و سوالات این آزمون منتشر نمی کنه.

 

اما نگران نباشین چون ما در ادامه، طبق تجربه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر سالای گذشته، سوالات و کارایی که در کنکور هنر رشته های مختلف ازتون می خوان رو گفتیم تا بتونین با آماگی کامل و استرس کمتر تا زمان برگزاری آزمون عملی رشتتون حاضر بشین.

 

آزمون عملی رشته ادبیات نمایشی

 

  1. یک تصویر به شما نشون داده میشه که باید برای اون یک دیالوگ بنویسین.

  2. یک نمایشنامه و یا یک داستان رو مشخص می کنن که باید اون رو به صورت شفاهی تحلیل کنین. (مثلا باغ وحش شیشه ‌ای اثر تنسی ویلیامز)

  3. اگه تا الان کار نویسندگی کردین و یا حتی کار عملی انجام دادین هم حتما زمان آزمون عملی همراه خودتون داشته باشین. چون رزومه‌ شما برای داورا مهمه و برای کسب نمره بهتر کمکتون می کنه.

 

آزمون عملی رشته‌ بازیگری–کارگردانی

 

  1. با توجه به یک نمایشنامه یا متن باید یک مونولوگ رو بازی کنین.

  2. به پیشنهاد داورا یک شخصیت یا یک متن (یا حتی آواز) رو باید بخونین و بازی کنین.

  3. اگه هم انتخاب شما رشته‌ی کارگردانیه برای طرح یا متنی که به شما معرفی می کنن باید طرح اجرایی ارائه بدین.

  4. اگه تا الان کار اجرایی داشتین (در هر زمینه ‌ای) حتما با خودتون ببرین و تو رزومه کاری خودتون وارد کنین. مثل بروشورهای اجرا یا عکس و یا حتی مجله

 

کنکور عملی رشته نمایش عروسکی

 

  1. اگه خودتون عروسک ساختین با عروسک خودتون یک اجرای عروسکی داشته باشین.

  2. اگه عروسک نساختین، می تونین یک عروسک همراه خودتون داشته باشین، چون این جوری کارتون راحت تر می شه. البته با ابزار و وسیله‌ های دیگه هم می تونین کار کنین و یک قسمت رو با توجه به شخصیتی که انتخاب کردین باید بازی کنین.

  3. در ضمن می پرسن تا به حال چند کار عروسکی دیدین و کدام کارگردان رو در این رشته می شناسین. (چه خارجی و چه ایرانی)

  4. در آزمون عملی نمایش عروسکی چیزی که خیلی مهمه خلاقیت فردی شما در اجرای کار یا استفاده از ابزار و عروسکه.

 

آزمون عملی رشته طراحی صحنه

 

با توجه به یک متن یا داستان باید تحلیل خودتون رو از طراحی صحنه و ابزار مورد استفاده در اجرا بگین. در این آزمون طراحی دستی شما مهمه. پلان یک اجرا رو باید طراحی کنین، نور و استفاده درست از اون، لباس مربوط به اون اجرا و توضیحات مربوط به فضا رو از شما می خوان.

 

آزمون عملی رشته های طراحی لباس، طراحی پارچه، ارتباط تصویری یا گرافیک و نقاشی

 

این آزمون گروهی برگزار می شه، به شما موضوعی میدن که باید اون رو به درستی طراحی کنین. مثلا می خوان یک روز شلوغ رو در بازار تهران طراحی کنین و انتظار دارن که از نظر فنی و هنری، پرسپکتیو اثر و همچنین طراحی آناتومی به درستی طراحی بشه.

 

  1. موضوع کنکور عملی سال ۹۶: فروشندگانی در حال فروش (فروش محصولات با خلاقیت)
  2. موضوع کنکور عملی سال ۹۵: یک تئاتر در یک قسمت از شهر.

 

آزمون عملی رشته طراحی صنعتی

 

 

از شما می خوان یک وسیله چند کاربردی با طراحی ویژه ای رو ارائه بدین.

 

مثلا میزی که با تا شدن از زاویه خاصی تبدیل به صندلی بشه و …. برای ترسیمات این کنکور نیز نیازه تا داوطلب به پرسپکتیو و طراحی تسلط داشته باشه. همچنین طراحی از زوایای مختلف و جهت های نمایشی هم الزامیه.

 

آزمون عملی رشته مجسمه سازی

 

سوال های کنکور عملی مجسمه سازی دارای دو بخشه

 

بخش اول طراحی و بخش دوم عملی. (سوال های بخش طراحی معمولا طراحی از فیگور و حالت های مختلف اون و یا طراحی از طبیعت بی جانه که نوع زاویه دید به خود فرد بستگی داره.)

 

 آزمون عملی مجسمه سازی سال گذشته به صورت زیر بود:

  1. طراحی خطی از یک دست که لیوانی رو گرفته. زمان 5 دقیقه.
  2. طراحی حجمی (در قالب مکعب یا استوانه) از دستی که قاصدکی رو گرفته. زمان ١۵ دقیقه.
  3. ترکیب بندی و طراحی از دو دست در حالت های متفاوت، همراه با سایه در مدت زمان ٣٠ دقیقه.
  4. زمان کل ۴۵ تا۵٠ دقیقه و سایز ورق ها A3 هستش.

بخش عملی آزمون

 

اغلب ساخت احجام هندسی به همراه برشه.

  1. ساخت سه مکعب متصل به هم با مفتول سیمی که همراه با ترکیب بندی باشه (در هم فرورفته، روی هم قرار گرفته، پشت سر هم و…)

  2. کار با گل: ساخت یک مکعب مستطیل و برشی از همون حجم که درنهایت حجم حاصل یک نیمکت بشه و ساخت دو فیگور انسانی (البته نیاز به جزییات نداره و فقط باید شمایل انسانی داشته باشه) با باقی مانده گل ها روی نیمکت.

  3. و در نهایت ترکیب نیمکت و فیگور با حجم های مفتولی روی ورق a4 و عکس برداری از اون.

 

توصیه های لازم برای شرکت در آزمون مجسمه سازی:

 

حتما خط کش و انبردست همراهتون باشه.

 

برای برش زدن گل، نخ دندان و کاردک همراهتون باشه.

 

برای مرطوب کردن گل از یک آب پاش استفاده کنین.

 

قبل از استفاده از گل اون رو روی کاغذ و یا روزنامه ورز بدین تا آب اضافی اون گرفته بشه و حجم شما وانره.

 

برای تمرین، با استفاده ازسیم مفتول و انبردست شکل سازی کنین.

 

با گل ساخت احجام هندسی رو تمرین کنین.

 

برای اطلاع از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : نتایج نهایی کنکور سراسری

آزمون عملی رشته عکاسی

 

  1. سوالاتی از کتاب های عکاسی (البته منابع مشخصی ندارن و معمولا از کتاب هایی که خود داوطلب مطالعه کرده سوال می پرسن.)

  2. سوال درباره شاخه های عکاسی (علاقه داوطلب در اون شاخه و گروه هنرمندان سبک و دلیل علاقه فرد پرسیده میشه)

  3. سوال درباره عکاسای مشهور (سبک کاری اونا و عکساشون)

  4. نقد عکس (ترکیب بندی، نور، موضوع و غیره…)

  5. /اگه نمونه کار عکاسی دارین حتما همراه خودتون ببرین. البته سوالاتی که پرسیده میشه خیلی تخصصی نیستن و بیشتر سوالات ساده ازتون میپرسن.

 

آزمون عملی نوازندگی (ساز تخصصی هر شخص غیر از سازهای کوبه ای) 

 

سرایش یا سلفژ: در آزمون بخش نوازندگی، مهارت داوطلب در ساز تخصصی که می نوازه از نمره و امتیاز بالاتری نسبت به سلفژ برخورداره. از طرف دیگه، بعضی از سازها جزو سازهای تخصصی که آزمون اون گرفته می شه نیست. مثل سازهای کوبه ای! به همین دلیل داوطلب قبل از آزمون عملی باید مطمئن بشه که از ساز تخصصیش آزمون گرفته میشه یا نه.

 

آزمون عملی آهنگ سازی:

 

برای شرکت در آزمون ورودی رشته آهنگسازی داوطلب باید مهارت های زیر رو داشته باشه:

  1. هارمونی: با توجه به تأثیری که هارمونی در قبولی امتحان ورودی داره، باید تمرکز بیشتر رو به این مبحث اختصاص بدین.

  2. سرایش (سلفژ): سرایش دارای سه بخش خواندن ملودی، ریتم خوانی، تربیت شنوایه که لازمه داوطلب علاوه بر شناخت صحیح نُت ها بتونه اونا رو تشخیص بده و با ریتم درست بخونه.

  3. نوازندگی پیانو (آشنایی با پیانو): نگرانی بیشتر داوطلبا نداشتن وقت کافی برای آمادگی برای امتحان نوازندگی پیانو هستش، درحالی که نواختن دو قطعه ساده کافیه!

 

آزمون عملی سازشناسی ایرانی و جهانی

 

منابع مشخص شده برای این آزمون از ۳ کتاب تشکیل میشه

  1. شناخت سازهای ارکستر سمفونیک 1 (سازهای زهی آرشه ای)

  2. شناخت سازهای ارکستر سمفونیک 2 (سازهای بادی و ضربی)

  3. آشنایی با سازهای ایرانی مولفان : آقایان تقی ضرابی و اتابک الیاسی ، ناشر : نشر کتاب های درسی ایران که هر سه کتاب مورد تایید وزارت آموزش و پرورشه و در هنرستان های موسیقی تدریس میشه. این آزمون به صورت تستی هستش و شامل 10 تست از سازهای ارکستر سمفونیک و 5 تست از سازهای ایرانیه.

در آزمون آهنگسازی به ترتیب هارمونی و سپس سرایش و پیانو از ضرایب بالایی برخوردار هستن.

 

احیانا اگه در کنکور امسال نتونستین به نتیجه دلخواه برسین و می خواین کنکور سال بعد شرکت کنین قبل از گرفتن تصمیم نهایی مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید : پشت کنکور ماندن

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص آزمون عملی و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی هنر جواب بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ آزمون عملی کنکور هنر به چه صورتی برگزار میشه؟

✔️ این آزمون عملی برای رشته های مختلف گروه هنر کاملا متفاوته که نحوه برگزاری هر رشته در این مقاله به طور کامل گقته شده.

2- ✔️ شرکت در آزمون عملی کنکور هنر اجباریه؟

✔️ همون طور که تو این مقاله گفته شد، اگه قصد قبولی در رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور هنر رو دارین باید حتما در آزمون عملی شرکت کنین.

3- ✔️ داوطلبا چه جوری می تونن با نحوه برگزاری آزمون عملی رشتشون آشنا بشن؟

✔️ داوطلبا با خوندن این مقاله می تونن با نحوه برگزاری آزمون عملی رشته دلخواهشون آشنایی پیدا کنن.

منبع : نحوه شرکت در آزمون عملی کنکور هنر



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سهمیه ایثارگران به دو دسته سهمیه ایثارگران 25 و سهمیه ایثارگران 5 درصدی تقسیم میشه که هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خودش قرار می گیره و نسبت به افراد اون گروه سنجیده میشه. داوطلبا اگه شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران رو دارن، می تونن نوع سهمیه شون رو در فرم اینترنتی ثبت نام وارد کنن.

 

 

همه متقاضیای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ باید در زمان ثبت نام، با توجه به شرایطی که دارن، یکی از سهمیه های دفترچه رو انتخاب و در فرم اینترنتی ثبت نام وارد کنن. همون طوری که در دفترچه ثبت نام کنکور نوشته شده یکی از سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور 1401، سهمیه ایثارگران است که به دو دسته سهمیه ایثارگران 25 و سهمیه ایثارگران 5 درصدی تقسیم شده.

 

هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خودش قرار می گیره و نسبت به افراد اون گروه سنجیده میشه و چون این سهمیه ها تاثیر مثبتی در انتخاب رشته و قبولی داوطلب دارن، مورد استقبال و توجه خیلی از داوطلبان کنکور قرار می گیرن. با توجه به مطالبی که گفته شد و همچنین برای راهنمایی بهتر داوطلبای آزمون کنکور 1401در این مقاله در مورد مشمولان سهمیه ایثارگران و تاثیر سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۱ توضیح داده شده.

 

مشمولان سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور ۱۴۰۱

تاثیرگذار ترین سهمیه کنکور سراسری، سهیه ایثارگران 25 درصده! از 100 درصد ظرفیت هر رشته محل 25 درصد به داوطلبای سهمیه ایثارگران بیست و پنج درصدی اختصاص پیدا می کنه. اما استفاده از این سهمیه نیازمند داشتن یک سری شرایط خاصه. داوطلبایی می تونن از این سهمیه 25 درصدی استفاده کنن که همه شرایطی که در ادامه گفته میشن رو داشته باشن:

 

جزو یکی از این 3 گروه باشه:

 

  1. همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر.
  2. آزادگان و همسر و فرزندان آنان.
  3. جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان.

 

سهمیه اش از طرف ارگانش تایید شده باشه.

 

حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل رو آورده باشه.

 

اگه سهمیه بیست و پنج درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول این سهمیه تکمیل نشه ظرفیت خالی باقی مونده، اول به سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حد نصاب لازم رو داشته باشن اختصاص داده میشه و اگه باز هم این ظرفیت خالی بمونه، به داوطلبای سهمیه آزاد اختصاص پیدا می کنه.

بیشتر بخوانید : سهمیه های کنکور سراسری

 

 

 

 

 

مشمولان سهمیه ایثارگران 5 درصدی در کنکور ۱۴۰۱

سهمیه 5 درصدی ایثارگران چند سالیه که به سهمیه های کنکور اضافه شده و داوطلبای زیادی هستن که شرایط استفاده از این سهمیه رو دارن ولی اطلاعی از مشمولان این سهمیه ندارن. 5 درصد ظرفیت هر کد رشته محل مختص داوطلبای سهمیه پنج درصدی ایثارگرانه. داوطلبانی که مشمول استفاده از این سهمیه 5 درصدی میشن شرایط زیر رو دارن:

 

جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان اون ها

 

همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

 

توجه داشته باشین که رزمنده به کسی گفته میشه که از تاریخ 1359/06/31 تا

 

طبق دفترچه ثبت نام کنکور 1401، حد نصاب نمره قبولی داوطلبا با سهمیه 5 درصدی ایثارگران، 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محله.

بیشتر بخوانید : دریافت کد ایثارگری

 

تاثیر سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور ۱۴۰۱

25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به داوطلبان سهمیه ایثارگران 25 درصدی تعلق می گیره که داوطلب ها بعد از وارد کردن سهمیه 25 درصدی ایثارگران در فرم ثبت نام کنکور سراسری و تائید سهمیه شون از طرف ارگان مربوطه، در گروه مربوط به سهمیه خودشون قرار می گیرن و نسبت به افراد اون گروه سنجیده میشن.

 

سال قبل 3 درصد از جامعه آماری کنکور سراسری رو داوطلبای سهمیه 25 درصدی ایثارگران تشکیل داده بودن. داوطلبا دقت داشته باشن که سهمیه ایثارگران مستقیم روی تراز داوطلب تاثیری نداره و فقط حد نصاب قبولی در هر رشته محل رو کاهش میده.

 

رتبه این داوطلب ها نسبت به رقبای خودشون که سهمیه مشابه دارن محاسبه میشه و به عنوان رتبه در سهمیه در کارنامه کنکور سراسری نوشته میشه و به خاطر این که این رتبه نسبت به جامعه آماری کوچک تری محاسبه میشه، عدد کمتری نسبت به رتبه سهمیه مناطق خود داوطلبه.

 

همه مواردی که گفته شد نشون میده که داوطلبای سهمیه 25 درصدی به خاطر بالا بودن ظرفیت و کم بودن جمعیت آماری، شانس بیشتری برای قبولی در رشته محل های انتخابیشون نسبت به سهمیه مناطق دارن. بعد از این که دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور 1401 منتشر شد، متقاضیا می تونن درصد دروسشون رو حساب کنن و با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری تحصیلیکو رتبه شون رو تخمین بزنن و شانس قبولیشون رو ببینن. البته توجه داشته باشین، اگه داوطلبی مشمول سهمیه ایثارگران 25 درصدی باشه و در سهمیه اش قبولی نیاره، شانس قبولیش در سهمیه مناطق بررسی میشه.

بیشتر بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران

تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصدی در کنکور ۱۴۰۱

بعد از وارد کردن سهمیه پنج درصدی ایثارگران در فرم ثبت نام کنکور 1401 و تایید سهمیه از طرف ارگان مربوطه، داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خودش قرار می گیره و نسبت به افراد اون گروه سنجیده میشه.

 

سال قبل حدودا 10 درصد از جامعه آماری کنکور سراسری رو داوطلبای سهمیه 5 درصدی ایثارگران تشکیل داده بودن. 5 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به داوطلبای این سهمیه تعلق می گیره که با توجه به جمعیت زیاد داوطلب های دارای سهمیه 5 درصدی، رقابت بیشتری بین داوطلبا شکل می گیره.

 

توجه داشته باشین که این سهمیه مستقیما روی تراز داوطلب تاثیر نداره و فقط حد نصاب قبولی هر رشته محل رو کمتر می کنه و رتبه این داوطلبا نسبت به رقیبای هم سهمیه خودشون مقایسه میشه و تحت عنوان رتبه در سهمیه در کارنامه اولیه کنکور 1401 نوشته میشه.

 

اگه داوطلبان سهمیه 5 درصدی در سهمیه خودشون به خاطر کم بودن ظرفیت و زیاد بودن جمعیت آماری و رقابت بالا قبول نشن، در سهمیه مناطق سنجیده میشن.

بیشتر بخوانید: چرا باید از سهمیه ایثارگری 5 درصدی استفاده کنیم

داوطلبا می تونن با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مجرب و حرفه ای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تماس بگیرن و همه سوالاتشون رو در مورد سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصد از مشاورای این مرکز بپرسن. همچنین توصیه می کنیم که برای اطلاع از همه اخبار کنکور سراسری و اطلاعیه های مربوط به سهمیه ها، عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو بشن.

در ادامه بخوانید: حذف سهمیه های کنکور سراسری

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران 25 درصدی چیه؟

✔️ یکی از این شرایط کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاده که بقیه شراط لازم در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ آیا ظرفیت اختصاص داده شده به سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصد در کنکور متفاوته؟

✔️ بله، ظرفیت اختصاص داده شده به سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد با هم متفاوته که در این مقاله توضیح داده شده.

3- ✔️ آیا اگه با سهمیه ایثارگران 70 درصد نمره آخرین نفر قبولی گزینش آزاد رو بیاریم، صد در صد قبول میشیم؟

✔️ کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر قبولی گزینش آزاد، شرط لازم برای قبولی با استفاده از سهمیه ایثارگرانه، ولی کافی نیست که در این مقاله به طور واضح توضیح داده شده.

منبع : شرایط سهمیه ایثارگران



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سهمیه ایثارگران 5 درصدی چند سالیه که در کنکور سراسری تاثیرگذار شده و شانش قبولی کسایی که این سهمیه شامل حالشون میشه نسبت به سهمیه مناطق کنکور سراسری بیشتره. پس استفاده از این سهمیه همه جوره به نفع داوطلب های کنکور سراسریه.

 

 

سهمیه ایثارگران زیر 25 درصد یا همون سهمیه 5 درصدی یکی از سهمیه های کنکوره و این سهمیه شامل حال  داوطلبای زیادی میشه، اما متاسفانه بعضی از داوطلبا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و ندونستن تاثیر این سهمیه در کنکور کلا مسیر غلط رو انتخاب می کنن و خیلی وقت ها شاکی هستن که این سهمیه به ضرر ما تموم شد.

 

حالا سوالایی که برای اکثر داوطلبا مطرح میشه اینه که این سهمیه شامل چه کسائی میشه؟ اصلا استفاده از سهمیه ایثارگران به نفعمونه؟ سهمیه ایثارگران بهتره یا سهمیه مناطق کنکور سراسری؟ تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور چقدره؟ پس اگه شما هم هنوز نمی دونین که اصلا این سهمیه قراره چه کمکی بهتون بکنه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین تا از سیر تا پیاز این سهمیه خبر دار شین. 

 

سهمیه ایثارگران شامل چه کسایی میشه ؟

سهمیه ایثارگران تا سال 96 فقط شامل حال جانبازان، آزاده ها، همسر و فرزندان اون ها و همچنین همسر و فرزندان شهدا می شد ولی از سال 96 به بعد جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزند اون ها و همسر و فرزندان رزمندگان هم سهمیه تعلق گرفت. اما نه همه رزمنده ها!

 

خیلی از داوطلبانی که می خوان از این سهمیه استفاده کنن با توجه به این که پدرشون حضور داوطلبانه در جبهه های جنگ داشتن این ادعا رو دارن که میتونن از این سهمیه استفاده کنن اما باید توجه داشته باشین که مدت زمان حضور در جبهه هم اهمیت داره و این سهمیه شامل حال کسانی میشه که حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشن.

 

سوالی که پیش میاد اینه که تکلیف کسایی که خدمت سربازیشون رو در جبهه گذروندن چی میشه؟ یعنی سهمیه ای به اون ها تعلق نمی گیره؟ سهمیه در صورتی شامل حال اونهایی که خدمت سربازیشون رو در جبهه بودن میشه که سه چهارم مدت خدمت در جبهشون حداقل 6 ماه شده باشه. این مطلب این منظور رو میرسونه که کسایی که خدمت سربازیشون رو در جبهه بودن باید حداقل 8 ماه حضور در جبهه داشته باشن تا این سهمیه شامل حالشون بشه و اجازه استفاده از اون رو بدست بیارن.

بیشتر بخوانید : جزئیات سهمیه ایثارگران

 

 

 

 

 

سهمیه ایثارگران 5 درصدی بهتره یا مناطق

زمانی که می خواین ثبت نام کنکور سراسری رو انجام بدین، نمی تونین دو تا سهمیه رو علامت بزنید. در واقع یا باید گزینه سهمیه ایثارگران رو علامت بزنید یا سهمیه مناطق. حالا چطوری بفهمیم کدوم بهتره؟

 

سهمیه 5 درصدی

 

برای جواب به سوالاتی که ذهنتون رو درگیر کرده بهتره اول یک تعریف کلی از سهمیه داشته باشیم. وقتی سهمیه ای به شما تعلق می گیره به این معنی هست که رتبه شما در کنکور فقط و فقط با کسانی مقایسه میشه که سهمیه مشابه شما رو دارن.

 

برای این که بهتر متوجه بشید به مثالی که در ادامه گفته میشه لطفا توجه کنید. دو داوطلب رو در نظر بگیرین که یکی از اون ها سهمیه ایثارگران رو داشته و یکی دیگه سهمیه منطقه 2. هر دو نفر هم در کنکور رتبه 2000 رو کسب کردن و انتخاب رشته مشابهی رو هم انجام دادن.

 

زمانی که نتایج اعلام میشه داوطلبی که سهمیه منطقه 2 داشته با رتبه 2000 رشته داروسازی قبول میشه و اون کسی که رتبه 2000 سهمیه 5 درصدی داشته رشته پرستاری! بعد از اعلام نتایج داوطلب سهمیه ایثارگری ناراحت میشه و فکر می کنه این سهمیه به ضررش شده و این سوال براش پیش میاد که چرا من با رتبه 2000 سهمیه 5 درصدی پرستاری قبول شدم و دوستم با رتبه 2000 منطقه 2، داروسازی؟

 

در جواب به این سوال باید گفت که تعداد نفرات سهمیه شما با هم فرق داره، مثلا در کنکور 98 تعداد کسانی که سهمیه منطقه 2 رو داشتن 228 هزار نفر بودن و تعداد نفراتی که سهمیه 5 درصدی داشتن 63 هزار نفر! بنابراین این نتیجI رو میتونیم بگیریم که داوطلبی که رتبه 2000 سهمیه منطقه 2 رو آورده بین 228 هزار نفر مقایسه شده بوده و داوطلب دیگه بین 68 هزار نفر.

 

از اونجایی که رتبه داوطلبایی که سهمیه ایثارگران دارن بین داوطلبای همون سهمیه سنجیده میشه پیشنهاد می کینم برای دیدن رتبتون در سهمیه خودتون حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : تخمین رتبه ایثارگران

 

سهمیه ایثارگران بهتره یا سهمیه مناطق

به طور کلی میتونیم بگیم سهمیه 5 درصدی از سهمیه مناطق بهتره. باید بدونید که سهمیه مناطق شامل حال همه افراد کنکوری میشه. وقتی شما سهمیه 5 درصدی رو زمان ثبت نام انتخاب می کنید با توجه به اطلاعات سوابق تحصیلی که وارد شده سهمیه منطقه ای شما هم به طور خودکار ثبت و انتخاب میشه.

 

 

سهمیه 5 درصدی

 

از سال های اخیر سازمان سنجش در کارنامه داوطلبانی که سهمیه ایثارگران داشتن و زمان ثبت نام هم گزینه سهمیه ایثارگران رو انتخاب کرده بودن دو تا رتبه گذاشته که یکی از این رتبه ها برای سهمیه ایثارگران و رتبه دیگه برای سهمیه مناطق در نظر گرفته شده تا داوطلب از نتیجه آزمونی که داشته به خوبی اطلاع پیدا کنه.

 

وقتی شما سهمیه ایثارگران رو انتخاب می کنین با توجه به انتخاب رشته ای که داشتین مقایسه ای بین رتبه شما در سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگران انجام میشه تا هر کدوم که شانس قبولی شما در رشته انتخابیتون رو افزایش میده در نظر گرفته بشه.

 

پس یعنی وقتی شما سهمیه ایثارگری رو زمان ثبت نام کنکور علامت می زنین سیستم ثبت نام هر دو سهمیه رو براتون چک می کنه. ولی اگه فقط سهمیه مناطق رو بزنین سامانه نمیتونه این مورد رو تشخیص بده که سهمیه ایثارگری هم شامل حالتون میشه یا نه، بنابراین فقط با همون سهمیه مناطق ارزیابی میشید. همچنین بهتره این موضوع رو هم در نظر بگیرین که یکی دیگر از دلایل این که گفته میشه سهمیه ایثارگران بهتره این هست که شما با یک جامعه آماری کوچیک تری در آزمون کنکور رقابت می کنین و تعداد رقبایی که دارید کمتره.

بیشتر بخوانید: حذف سهمیه های کنکور سراسری

تاثیر سهمیه 5 درصدی در قبولی

خیلی از داوطلبانی که سهمیه 5 درصدی با توجه به شرایطی که براشون در نظر گرفته شده نسبت به برنامه ریزی و مطالعه برای کنکور از خودشون سستی نشون میدن و به پشتوانه سهمیه 5 درصدیشون اقدام در جواب دادن به سوالات از خودشون ضعف و بی خیالی نشون میدن.

 

اما با توجه به همه این موارد باید این رو هم در نظر بگیرید که سهمیه 5 درصدی آزمون کنکور سراسری برای داوطلبانی که این سهمیه رو دارن فقط به معنی این هستش که فقط 5 درصد از ظرفیت دانشگاها برای این داوطلب هاست.

 

سهمیه 5 درصدی

 

اون چیزی که در دفترچه کنکور سراسری نوشته شده این است که کسانی که سهمیه ایثارگری رو دارن باید 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه عادی رو بیارن، اما کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد برای قبولی شما کافی نیست. اگه داوطلبی بتونه حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در سهمیه عادی کنکور رو بیاره، اسمش جزو لیستی از داوطلبانی که تونستن 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی رو بیارن قرار میگره که در این میان فقط 5 درصد از بهترینا انتخاب میشن.

 

پس عملا کسانی با این سهمیه قبول می شن که بتونن 90 تا 95 درصد نمره آخرین فرد قبولی رو کسب کنن. پس این سهمیه می تونه کسایی که لبه پرتگاهن رو نجات بده نه کسایی که هنوز کلی راه دارن. پس از همین الان این فکر رو که من سهمیه دارم و نیاز نیست خیلی درس بخونم و بزارید کنار و با یک برنامه ریزی دقیق و درست و استفاده از این سهمیه، بتونین به بهترین نتیجه برسین.

در ادامه بخوانید : نحوه دریافت کد ایثارگری

 

اگه با همه توضیحاتی که داده شد هنوز در اعمال کردن این سهمیه در آزمون کنکورتون تردید دارین می تونین با کارشناسای مشاوره تحصیلی تحصیلیکو مشورت کنین و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو جهت دریافت کد پیگیری این سهمیه و اطلاع از رتبه های قبولی سهمیه 5 درصدی در رشته و دانشگاه های مختلف مشاوره بگیرین.

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ سهمیه ایثارگران بهتره یا سهمیه مناطق؟

✔️ همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفته شده سهمیه ایثارگران انتخاب بهتری برای قبولی هستش.

2- ✔️ آیا کسایی که خدمت سربازیشون رو جبهه بودن سهمیه ایثارگری شامل حالشون میشه؟

✔️ در صورتی که حداقل 8 ماه از خدمت سربازیشون رو جبهه بوده باشن این سهمیه شامل حالشون میشه که برای دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله رو بخونین.

3- ✔️ چند درصد ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش سهمیه ایثارگری هستش؟

✔️ فقط 5% از ظرفیت دانشگاه ها برای ایثارگران هستش اونم در صورت کسب حد نصاب لازم که تو این مقاله به طور کامل گفته شده.

منبع : چرا باید از سهمیه ایثارگران 5 درصدی استفاده کنیم



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

برای شرکت در کنکور همزمان در دو رشته برای مقاطع مختلف شرایط و ضوابط خاصی وجود داره، از جمله این شرایط برای تحصیل همزمان در چند رشته مقطع کنکور سراسری اینه که یکی از رشته های انتخابی باید از گروه آزمایشی اصلی و رشته دیگه جزو رشته های شناور باشه و امکان انتخاب دو رشته اصلی وجود نداره.

 

 

کنکور یک مرحله از زندگی افراد زیادی محسوب میشه. خیلی از ما دوست داریم در یک رشته خوب و دانشگاه عالی، تحصیلات خودمون رو ادامه بدیم. همیشه مشاورا میگن رشته خودت رو بر اساس علاقت انتخاب کن! حالا اگر علاقمون به دو رشته مختلف باشه چی کار کنیم؟ به نظر شما  آیا می‌توان در چند رشته به‌طور هم‌ زمان کنکور داد؟

 

مثلا ممکنه رشته مهندسی رو دوست داشته باشین اما به رشته های هنری مثل موسیقی هم علاقه داشته باشین. این جاست که کنکور همزمان در چند رشته معنی پیدا می کنه و می تونه به خیلی از داوطلبا کمک کنه. خیلیامون برای این که بتونیم همیشه یک راه فرار برای خودمون داشته باشیم کنار کنکور اصلی، کنکور زبان هم شرکت می کنیم. پس کنکور همزمان در چند رشته برای خیلی هامون عادی شده، اما بهتره یکم بیشتر درموردش صحبت کنیم.

 

آیا می ‌توان در چند رشته به‌ طور هم‌ زمان کنکور داد؟

کنکور همزمان در چند رشته جزو سوالات متداول خیلی از دانش آموز هاست. سیستم آموزشی و سنجشی ایران طوری چیده شده که شما می تونید حداکثر در سه گروه آزمایشی شرکت کنین. به طور کلی سازمان سنجش هر سال 5 گروه ازمایشی در نشر می گیره 3 گروه از اونا گروه اصلی نام دارن. گروه های اصلی آزمایشی عبارتند از ریاضی، انسانی و تجربی.

 

به طور کلی شما تنها می توانید در یکی از این گروه ها شرکت کنید. معمولا هر داوطلب بر اساس مدرک دیپلم خودش اقدام به انتخاب گروه آزمایشی مورد نظرش می کنه اما این کار اجباری نیست، یعنی شما می تونین خیلی ساده و راحت دیپلم ریاضی داشته باشین و در کنکور تجربی هم شرکت کنین.

 

این اتفاق بعضی اوقات رخ میده و برخی هم فکر می کنن اگر ریاضی خونده باشن و در آزمون تجربی شرکت کنن حتما موفق تر هستن! البته بعضی از داوطلبای دیگه سال ها پس از کسب مدرک دیپلم اقدام به شرکت در کنکور سراسری می کنن. این گروه نیز می توانند تنها در یکی از این سه گروه آزمایشی اصلی شرکت کنن.

 

در صورتی که دو گروه آزمایشی دیگر با عنوان های گروهای زبان و هنر هم وجود دارن که شما می تونین در کنار گروه آزمایشی اصلی یکی از این دو گروه رو هم انتخاب کنین. در واقع از اونجایی که زبان، رشته ای پرطرفدار در کشور محسوب میشه و از طرف دیگر رشته های هنری هم طرفداری خاص خودشونو دارن، پس این دوتا گروه درسی به گروه های آزمایشی اضافه شدن.

 

از اون جایی که زبان و هنر به عنوان رشته های نظری و دبیرستانی مطرح نیستن به عنوان گروه های آزمایش اصلی شناخته نمیشه بنابراین باید به این مسئله توجه داشته باشین که برای این که بتونین در کنکور همزمان در چند رشته شرکت کنین، فقط می تونین یکی از گروه اصلی و یکی از گروه های زبان یا هنر رو انتخاب کنین. این یعنی این که شما نمی تونین در آزمون کنکور به صورت همزمان شرکت کنین و درواقع شما تنها می تونین مثلا در گروه ریاضی و هنر یا ریاضی و زبان شرکت کنین.

 

توجه داشته باشین که لازم نیست شما برای هر کدوم از گروه های آزمایشی اصلی و شناور به صورت جداگانه ثبت نام کنین، فقط کافیه موقع ثبت نام در گروه اصلی مثل ریاضی، علامت ثبت نام در گروه شناور زبان یا هنر را هم بزنید. البته توجه کنین که شما باید هزینه مربوط به کنکور زبان یا هنر را از قبل واریز کرده باشید و کد رهگیری را در محل خواسته شده وارد کنید.

 

در مورد انتخاب رشته هم شما تنها یک برگه انتخاب رشته دارین، پس هرچی که انتخاب کنین بر اساس کارنامه نهایی شما که شامل نمرات در گروه اصلی و گروه زبان باشه در نظر گرفته میشه. نکته مهمی که باید بهش توجه کنین اینه که شما دوتا پاسخ نهایی نخواهید داشت و در نهایت در بهترین کد رشته محل انتخابی قبول میشین  که ممکنه بر اساس کارنامه گروه اصلی یا بر اساس کارنامه گروه شناور باشه.

 

از نظر زمانی هم تمام پنج تا گروه درسی، هیچ تداخلی با هم ندارن و آزمون هر گروه در نوبت مشخصی برگزار میشه. پس شما در هر کدوم از رشته های گروه اصلی که شرکت کنین می تونین در گروه زبان یا هنر هم بدون نگرانی ثبت نام کرده و آزمون بدین که این تعریف کلی از کنکور همزمان در چند رشتست.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی کنکور

 

 

 

 

 

آیا می‌توان در کنکور کارشناسی ارشد در چند رشته شرکت کرد؟

مسئله کنکور همزمان در چند رشته در مورد رشته های وزارت علومی و وزارت بهداشت یک مسئله کاملا مجزا نسبت به کنکور سراسری محسوب میشه. در کنکور سراسری سازمانی به نام سازمان سنجش به نمایندگی از وزارت علوم و وزارت بهداشت مسئول برگزاری یک امتحان واحده، بنابراین میشه تمام آزمون کنکور سراسری رو یک دست بدونیم و عملا در دو گروه آزمایشی شرکت کنیم.

 

در مورد کنکور ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت یکم تفاوت وجود دارد. هر کدوم از وزارتخانه ها سعی می کنند سوالات و قوانین خودشون رو ارائه کنن، به همین خاطر داوطلب ها عملا با دو نوع پرسشنامه روبرو هستن. ضرایب درسی، درس های منبع و خیلی چیزای دیگه، بین کنکور ارشد وزارت علوم و کنکور ارشد وزارت بهداشت فرق میکنه.

 

یکی از قوانین مهمی که وجود داره این که شما در وزارت علوم می تونین در آزمون رشته های نزدیک به رشته کارشناسی خودتون شرکت کنین اما در وزارت بهداشت شما باید دقیقا در آزمون همون رشته ای که خوندین شرکت کنین.

 

اما در مورد کنکور همزمان در چند رشته تو این جا مسئله ای قانونی وجود ندارد و شما می تونید تو هر دو تا مورد شرکت کنید اما اصولا این کار رو انجام نمی دن. علت این مسئله ام کاملا مشخصه، شما وقتی می خواهید در یک رشته قبول شوید هدفتان مشخص می شود و بر اساس مواد امتحانی و ضرایب درسی اون کنکور خودتون رو آماده می کنید.

 

در حالی که ضرایب درسی و مواد امتحانی بین وزارت علوم و وزارت بهداشت فرق می کنه و البته دانشگاه هایی که هرکدام از این ها متولی آن ها هستند نیز فرق می کنه. پس با وجود این که امکان کنکور همزمان در چند رشته در اینجا وجود داره ولی عملا بهتر همچین کاری انجام ندید. چون فقط شما هزینه ثبت نام رو پرداخت می کنید و بعید است که به موفقیت خاصی برسید. حالا در ادامه در خصوص شرایط لازم برای شرکت در دو رشته در کنکور ارشد وزارت علوم و بهداشت توضیح دادیم.

 

شرایط کنکور همزمان در دو رشته در کنکور ارشد وزارت علوم

 

داوطلبایی که می خوان در کنکور ارشد وزارت علوم شرکت کنن در صورتی می تونن در دو رشته امتحانی آزمون بدن که یکی از رشته های اون ها جزو رشته اصلی و رشته دوم جزو رشته های شناور باشه. رشته های شناور ارشد یه تعداد رشته با کد رشته های مشخصن که در مجموعه هایی از گروه های آموزشی مختلف ارائه شدن و داوطلبایی که متقاضی شرکت در دو آزمون در ارشد باشن می تونن در کنار یک رشته اصلی در آزمون رشته شناور هم شرکت کنن.

 

63 رشته شناور در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد معرفی شده که داوطلبا می تونن به دلخواه یکی از این مجموعه رشته ها رو انتخاب کرده و در کنار یک رشته دیگه که خارج از این جدول رشته های شناور و اصلی هستن در آزمون اون رشته هم شرکت کنن.

 

 

کنکور همزمان در چند رشته

 

شرایط کنکور همزمان در دو رشته در کنکور ارشد وزارت بهداشت

 

اما داوطلبایی که قصد تحصیل همزمان در دو رشته اصلی کنکور وزارت بهداشت رو دارن در صورتی می تونن در دو رشته شرکت کنن که اولا مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در اون رشته رو داشته باشن دوما اون دو رشته در یک گروه امتحانی نباشه.

 

رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت تو 4 گروه تقسیم بندی شن و در صورتی که دو رشته امتحانی مد نظر شما در گروه های متفاوت باشن شما می تونین در آزمون اون رشته ها شرکت کنین.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رشته های شناور کنکور ارشد می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد

 

آیا می‌توان در آزمون دکتری در چند رشته شرکت کرد؟

در مورد کنکور همزمان در چند رشته مقطع دکتری باید گفت که شما تنها می تونید در یک رشته از آزمون دکتری وزارت علوم یا وزارت بهداشت ثبت نام کنید. تمام آزمون های وزارت علوم همزمان برگزار میشه و شما نمی تونین تو دو تا از رشته های وزارت علوم یا دو تا از رشته های وزارت بهداشت شرکت کنید.

 

اما در مورد همزمانی شرکت در آزمون های چند رشته بین رشته های وزارت علوم و وزارت بهداشت تقریبا می تونیم جوابی مثل جواب سوال قبل داشته باشیم. درواقع شما از نظر قانونی می تونین در هر دو گروه امتحان بدید و مشکلی نداره. این دو گروه به صورت جداگانه و در تاریخ های مجزا اقدام به برگزاری آزمون می کنن اما توجه داشته باشین که هر کدوم از این گروه ها قوانین خاص خودشون رو دارند.

 

این احتمال وجود داره که یک رشته امتحانی در هر کدام از گروه های وزارت علوم یا بهداشت دارای منابع مختلف و ضرایب جداگانه باشن. پس عملا یه داوطلب نمی تونه برای هر دو مورد آماده بشه و این کار بیشتر وقت تلف کردنه. اما به هر حال شما می تونین همزمان در آزمون دو رشته ( یکی دکتری علوم و یکی دکتری بهداشت) شرکت کنین.

 

هر کدام از این گروه ها نتایج مختلفی برای شما به همراه خواهند داشت و شما می تونین به صورت جداگانه اقدام به انتخاب رشته کنین، اما توجه کنین که تنها در یک رشته دکتری حق تحصیل دارید. پس فکر خوندن دو دکتری به صورت همزمان رو از سرتون بیرون کنین. حتی با وجود جدا بودن دانشگاه ها و روش پذیرش دانشجو وزارت علوم و بهداشت شما نمی تونین در هر کدوم از رشته ها، مقطع دکتری مجازی بخونین.

بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی دکتری

آیا می توان به طور همزمان در چند رشته دانشگاهی تحصیل کرد؟

بعد از کنکور همزمان در چند رشته، نوبت به این سوال می رسه که آیا می تونیم در کنکور هم زمان در دو رشته شرکت کنیم؟ شما تنها حق دارید که فقط در یک رشته روزانه در هر مقطع تحصیل کنین. یعنی این که چه همزمان و چه غیر همزمان عملا شما نمی تونید دو تا رشته روزانه در یک مقطع داشته باشید. اما می تونین به صورت همزمان یا غیر همزمان در یک رشته روزانه و یک رشته در دانشگاه پیام نور ( البته اونم در صورتی که فقط کارشناسی پیام نور باشه) تحصیل کنین.

 

این موضوع تنها یک استثنا داره و اون قانون بنیاد ملی نخبگان است. بر اساس این قانون شما وقتی در مقطع کارشناسی پیوسته بعد از دو نیمسال، ارشد و دکتری بعد از گذشت 4 نیم سال از تحصیل جزو ده درصد بالای در مقایسه با هم ورودی های خود باشین می تونین در یکی از رشته های کارشناسی روزانه مشغول به تحصیل شوید.

 

البته این قانون بند و تبصره های مختلفی داره که اگر دوست دارید می تونید اون را به راحتی درون سایت بنیاد ملی نخبگان پیدا کنید. پس به جز کنکور همزمان در چند رشته می تونین در دو رشته نیز به صورت همزمان تحصیل کنید، اما این مسئله بر خلاف کنکور قوانین سفت و سختی داره.

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به سوالات شما در مورد تحصیل همزمان در دو رشته پاسخ بدن شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز در ارتباط باشین و از تجربه و اطلاعاتشون استفاده کنین.

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ آیا امکان کنکور همزمان در دو رشته آزمون سراسری وجود داره؟

✔️ بله، در صورتی که یکی از رشته ها جزو رشته های اصلی و دیگری جزو رشته های شناور باشه طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شده داوطلبا می تونن در دو رشته کنکور بدن.

2- ✔️ داوطلبا در چه صورت می تونن در کنکور همزمان دو رشته در مقطع ارشد شرکت کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد در صورتی که یکی از رشته ها اصلی باشه و رشته دوم از گروه رشته های شناور باشه اونا می تونن در دو رشته کنکور بدن.

3- ✔️ آیا می توان به طور همزمان در چند رشته دانشگاهی تحصیل کرد؟

✔️ تحصیل همزمان در چند رشته دانشگاهی تابع شرایط و ضوابط خاصیه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : کنکور همزمان رشته تجربی و ریاضی



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()