نوشته شده توسط : sevda

زمان انتشار اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص ثبت نام مجدد آزمون دکتری 99 توسط رییس سازمان سنجش اعلام شد .

مخاطبان آزمون دکتری موضوع « درخواست فرصت مجدد برای ثبت نام در آزمون دکتری 99 برای جاماندگان » را مطرح کرده و تاکید کردند که با توجه به شیوع بیماری کرونا و با آرزوی بهبودی هر چه زودتر تمام بیماران و از بین رفتن سریع این ویروس منحوس و نا مبارک از کشور عزیزمان ایران ، شرایطی ایجاد شده است که افراد برای حفظ سلامتی خود و دیگر اعضای جامعه باید بیشترین زمان ممکن را در خانه حضور داشته باشند و مطالعه بهترین ابزار جهت گذراندن وقت در منزل و رهایی از تمام دغدغه‌ ها و استرس‌ های ناشی از این ویروس منحوس کرونا می‌ باشد و چه بهتر که این مطالعه هدفمند شود و برای افراد علاقه‌ مند به ادامه تحصیل ، شرکت در کنکور دکتری 99 می‌ تواند یکی از این اهداف باشد .

اما برای این افراد که تا کنون قصد شرکت در آزمون را نداشته‌ اند و یا به دلیل برخی دغدغه‌ ها و مشکلات ، تا کنون فرصتی برای مطالعه و آماده سازی جهت شرکت در کنکور دکتری را نداشته‌ اند و در نتیجه از ثبت نام در مرحله اول و دوم آزمون دکتری جا مانده‌ اند ، دیگر هیچ فرصت مجددی جهت ثبت نام در آزمون دکتری وجود ندارد .

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت : اطلاعیه‌ ای برای تسهیلات بیشتر در رابطه با بحث آزمون دکتری 99 از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به زودی منتشر می‌ شود .

وی گفت : یک سری از داوطلبان ممکن است بخواهند حوزه امتحانی خود را به لحاظ رفت و آمدها تغییر دهند و هفته اول اردیبهشت‌ ماه اطلاعیه‌‌ ای خواهیم داد تا کسانی که می‌ خواهند ویرایش اطلاعات داشته باشند بتوانند این تغییر را انجام دهند ؛ طبیعتاً تسهیلاتی برای ثبت‌ نام هم در آنجا دیده می‌‌ شود .

منبع : زمان انتشار اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص ثبت نام مجدد آزمون دکتری 99



:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه صنعتی همدان از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 99 - 1400 دانشجو می پذیرد .

دانشگاه صنعتی همدان از بین دانشجویان ترم آخر ورودی ۱۳۹۵ مقطع کارشناسی براساس آیین‌ نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجوی کارشناسی‌ ارشد می‌ پذیرد .

 

متقاضی باید جهت ثبت‌ نام ، فرم‌ های مربوطه را از سایت دانشگاه صنعتی همدان به آدرس www.hut.ac.ir دریافت و پس از تکمیل ، به صورت حضوری یا از طریق پست سفارشی به آدرس اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارائه نماید .

 

*  آخرین مهلت تحویل مدارک به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه : 99/01/31

 

 شرایط داوطلبان :

دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی همدان حداکثر در مدت هشت نیمسال (حداکثر تا ۳۱/۶/۱۳۹۹) دانش‌آموخته شوند و پس از گذراندن شش نیمسال ( با حداقل ۱۰۵ واحد گذرانده) به لحاظ میانگین کل جزء ۲۵% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند . لازم به ذکر است متقاضیانی که جزء ۱۵ درصد اول هستند در اولویت قرار دارند .
دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی سایر دانشگاه‌های دولتی که حداکثر در مدت هشت نیمسال (حداکثر تا 1399/6/31) دانش‌ آموخته شوند و در طی شش نیمسال ( با حداقل ۱۰۵ واحد گذرانده) به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵% برتر در بین دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند .

تبصره ۱) پذیرش فقط در رشته‌ هایی صورت می‌ گیرد که دوره کارشناسی ارشد آن در دانشگاه صنعتی همدان موجود باشد . در رشته‌هایی که دارای بیش از یک گرایش هستند امکان اعلام چند گرایش با ذکر اولویت وجود دارد .

 

ردیف رشته گرایش
۱ مهندسی برق کنترل
۲ مهندسی برق سیستمهای قدرت
۳ مهندسی برق مدارهای مجتمع الکترونیک
۴ مهندسی برق افزاره‌های میکرو و نانو‌‌الکترونیک
۵ مهندسی برق الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی
۶ مهندسی مواد  استخراج فلزات
۷ مهندسی مواد شناسایی و انتخاب مواد مهندسی
۸ مهندسی شیمی طراحی فرایند
۹ مهندسی معدن استخراج مواد معدنی


تبصره ۲) از آنجا که پرونده متقاضیان در اردیبهشت ماه سال ۹۹ مورد بررسی قرار خواهد گرفت ، لازم است کلیه نمرات (تا پایان ترم ششم) تا زمان تکمیل فرم درخواست در کارنامه دانشجو ثبت شده باشد .


۳ - صرفا دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی پیوسته (ورودی ۱۳۹۵) موسسات آموزش عالی دولتی مجاز به ارسال مدارک هستند .


۴ - رشته تحصیلی دوره کارشناسی باید با رشته مورد تقاضا برای ادامه تحصیل مرتبط باشد. اولویت با گرایش های یکسان است .


۵ - دانشجویان کارشناسی‌ ناپیوسته امکان ارسال تقاضای کارشناسی‌ ارشد بدون آزمون را ندارند .


۶ - پذیرش دانشجویان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی‌ارشد مطابق ضوابط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و با تائید نهایی سازمان سنجش انجام پذیر است ، لذا اطلاعات ارائه شده متقاضیان بر اساس آخرین ضوابط ابلاغ شده از سوی وزارت علوم توسط کمیته­ های کارشناسی دانشگاه بررسی می‌ شود .


بدیهی است تکمیل فرم تقاضا و ارائه اطلاعات هیچ حقی را برای متقاضیان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی‌ ارشد ایجاد نخواهد کرد و نتیجه قطعی صرفا پس از تایید دانشگاه و سازمان سنجش ، در پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۹ اعلام خواهد شد .

 

چنانچه در هریک از مراحل ثبت‌ نام و تحصیل مشخص شود که داوطلب واجد هریک از شرایط فوق الذکر نبوده ، بلافاصله از ثبت‌ نام و یا ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات رفتار خواهد شد .

 

 مدارک مورد نیاز :

  • فرم های تکمیل شده
  • یک قطعه عکس ۴*۳
  • یک نسخه کپی شناسنامه
  • کارت ملی
  • ریز نمرات دوره کارشناسی که تمامی نمرات تا پایان نیمسال ششم در آن ثبت شده باشند .
  • اصل فیش بانکی مبلغ ۳۰۰،۰۰۰ ریال

 

اسامی پذیرفته شدگان قبل از اعلام به سازمان سنجش ، از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد .

داوطلبان برگزیده برخی از رشته ها ملزم به شرکت در مصاحبه حضوری هستند .

چنانچه داوطلبی جزو پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه دیگری قرار گرفت موظف است قبل از ثبت اسامی در پورتال سازمان سنجش موضوع را به این دانشگاه اطلاع رسانی و انصراف کتبی خود را به این دانشگاه ارائه کند .

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه ، مجاز نیست .

 

داوطلبان باید مدارک مورد نیاز را حداکثر تا تاریخ 99/1/31 به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی همدان تحویل دهند . لذا چنانچه تصمیم به ارسال مدارک از طریق پست را دارند حداقل یک هفته قبل از تاریخ مذکور اقدام کنند .

منبع : ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی همدان



:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ، در واکنش به عدم برگزاری کنکور 99 اعلام کرد ، با توجه به اینکه آزمون در تابستان برگزار می‌ شود ، اظهارنظر هنوز زود است.

«منصور غلامی» وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، در واکنش به پیشنهاد مجلس مبنی بر عدم برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹ و اینکه آیا امکان برگزار نشدن این آزمون  وجود دارد یا خیر؟ گفت: در مورد کنکور سال جدید، با توجه به اینکه در تابستان برگزار می‌شود، اظهارنظر هنوز زود است. 

وی در ادامه با اشاره به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی گفت: در شرایط عادی هم بخش قابل توجهی از رشته‌های دانشگاهی از طریق بررسی سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و در سال جاری نیز این امکان وجود دارد.

غلامی تاکید کرد: باید تلاش شود تا با اطلاع‌رسانی کارشناسی شده، تعداد بیشتری از داوطلبان ورود به دانشگاه، متقاضی ورود از طریق سوابق تحصیلی خود باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که آیا در صورت عدم برگزاری کنکور دانشگاه‌های ما زیر ساخت لازم برای جذب دانشجو را در رشته‌های تراز بالا دارند؟ گفت:  بدیهی است که برای رشته‌های پُرطرفدار هنوز برگزاری آزمون لازم است و جایگزین مورد قبول تعیین نشده است. امیدواریم تا زمان برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها مشکل ناشی از شیوع بیماری کرونا برطرف شود.

تصمیم‌گیری درباره زمان کنکور منوط به تعیین‌تکلیف تقویم آموزشی است

«ابراهیم خدایی» رییس سازمان سنجش آموزش کشور هم درباره به تعویق انداختن آزمون کنکور سراسری سال ۹۹ گفت: ما در بحث کنکور سراسری زمانی می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم که تقویم آموزشی آموزش و پرورش بسته شده باشد.

وی در ادامه بیان کرد: ابتدا باید بدانیم؛ در چه زمانی کلاس‌های آموزش و پرورش به اتمام می‌رسد و یا برگزاری کلاس‌های فشرده آنها به چه صورتی است. ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای در رابطه با این موضوع دارد، به این صورت که ۲۰ روز پس از امتحانات نهایی، کنکور سراسری برگزار می‌شود.

خدایی اضافه کرد: همه این اقدامات به تقویم و برنامه آموزشی، شروع کلاس‌ها و برگزاری آنها ارتباط پیدا می‌کند و یک زنجیره به هم پیوسته است، به همین خاطر ما نمی‎توانیم بگوییم چه بحثی در زمینه کنکور وجود دارد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد : اگر تقویم آموزشی بسته شود ، تاریخ کنکور هم در جلسه شورای سنجش بررسی شده و درباره زمان آن تصمیم‌گیری خواهد شد ، همچنین محتوای امتحانی و اینکه مواد درسی به چه صورتی باشد، همگی منوط به تقویم آموزشی است .

وی بیان کرد : تا زمانی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، وضعیت پایدار اعلام نشود ، مدارس باز نخواهند شد و در نتیجه تقویم آموزشی اعلام و تکمیل نمی‌شود . تصمیماتی که گرفته می‌شود به نفع کشور ، مصالح ملی و مصالح دانش‌آموزان است .

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان اظهار داشت: ما باید چارچوب قوانین و ضوابطی که ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب می‌کند را  مد نظر قرار دهیم و بر اساس آن پیش برویم .

منبع : واکنش وزیر علوم در خصوص پیشنهاد مجلس مبنی بر عدم برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹



:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

آموزش و پرورش به داوطلبایی که نگران پایین بودن معدل خودشون تو امتحانات نهایی ۹۹ و تاثیر منفیش تو نتیجه کنکور سراسری 99 هستن ، پیشنهاد ترمیم معدل رو داده . متقاضیای کنکور سراسری ۹۹ می تونن با شرکت تو آزمون ترمیم معدل تو دروس نهایی که نمره های پایینی گرفتن ، امتحان مجدد بدن و اگه نمره بالاتری آوردن ، از مزایای نمره جدیدشون تو سوابق تحصیلی کنکور سراسری 99 استفاده کنن .



رتبه و تراز کنکور سراسری از دو فاکتور سوابق تحصیلی و نمره آزمون سراسری تاثیر می گیره . موضوع تاثیر سوابق تحصیلی تو کنکور سراسری بحث تازه ای نیست ، این تاثیر سوابق تحصیلی مربوط به نمرات نهایی دانش آموزا میشه که تو کنکور سراسری هم تاثیر گذاره . همونطور که گفتیم شرایطی فراهم شده تا داوطلبا نمرات امتحانات نهاییشون رو ترمیم کنن و بتونن از تاثیر مثبتش تو کنکور استفاده کنن ، اصطلاحا به این عمل ترمیم معدل گفته میشه که شرایط خاص خودشو داره .

هر ساله درباره ترمیم معدل سوالای زیادی از قبیل ، ترمیم معدل چیه ؟ چند بار می تونیم از ترمیم معدل استفاده کنیم ؟ تو چند تا درس می تونیم این امتحان رو شرکت کنیم ؟  زمان برگزاری و ثبت نام برای این آزمون کیه ؟ هزینه ترمیم معدل چقدره ؟ و خیلی سوالای دیگه ذهن داوطلبای کنکور رو به خودش مشغول می کنه . تو این مقاله به همه این سوالا جواب دادیم تا راحت تر بتونین درباره شرکت تو آزمون ترمیم معدل تصمیم بگیرین ، پس برای گرفتن جواب تموم این سوالا تا آخر این مقاله همراهمون باشین .

 


ترمیم معدل چیه و آیا لازم حتما انجام بشه ؟

چندین ساله معدل داوطلبا تو کنکورشون تاثیر گذاره و باعث نگرانیه خیلیا شده که مبادا این تاثیر معدل باعث بدتر شدن شرایطشون بشه . اکثر فارغ التحصیلا مایلن اگه بشه ، بتونن دوباره تو درسایی که نمره هاشون تو امتحانات نهایی پایین شده شرکت کنن تا بتونن نمرات این دروس و معدلشون رو بالاتر بیارن تا تاثیر مثبتی رو  نتیجه کنکورشون بزاره و باعث بهتر شدن شرایطشون بشه .

ترمیم معدل در واقع فرصتی دوباره برای فارع التحصیلاییه که تو کنکور سراسری شرکت کردن و تمایل دارن که معدلشون رو بالا ببرن و از تاثیرات مثبت اون تو کنکور سراسری استفاده کنن . طبق اطلاعیه سازمان سنجش تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور ۹۹ ، 30 % و به صورت مثبته که برای داوطلبای با معدل بالا ، نتیجه بهتری رو پیش رو داره این تاثیر مثبت به صورت زیر اجرا میشه :

 

 برای داوطلبای نظام ترمی - واحدی وسالی - واحدی : 25 % تاثیر مثبت سوابق دیپلم و 5 % تاثیر مثبت سوابق پیش دانشگاهی

 

 برای داوطلبای نظام آموزشی 6 - 3 - 3 : 30 % تاثیر مثبت سوابق تحصیلی سال دوازدهم 

 

 

 اگه میخواین در مورد تاثیر معدل تو کنکور سراسری اطلاعات بیشتری کسب کنین پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین :

بیشتر بخوانید: تاثیر معدل در کنکور سراسری





شرایط شرکت در ترمیم معدل ۹۹

ترمیم معدل هم مثله خیلی از موضوعاته دیگه یک سری شرایط وضوابط داره که بهتره متقاضیا قبل انجام این که از شرایط و قوانین استفاده از ترمیم معدل اطلاع کافی داشته باشن تا بهتر تصمیم بگیرن . این شرایط عبارتند از :

 

 فارغ التحصیلای رشته نظری که دیپلمشون رو بعد از سال 84 و پیش دانشگاهیشون رو بعد از سال 91 گرفتن مجاز به شرکت تو امتحانات ترمیم معدل هستن ، بنابراین دانش آموزایی که در حال تحصیلن و دیپلمشون رو نگرفتن نمی‌تونن درخواست ترمیم نمره بدن . 

 

 هر کسی فقط یک بار اجازه شرکت تو ترمیم معدل رو داره ، ثبت نام ترمیم معدل داوطلبا تو مدارس بزرگسال منطقه ای که دیپلمشون رو گرفتن انجام میشه . مناطقی که واحد آموزشی بزرگسال دولتی ندارن ، ثبت نام تو یکی از واحدهای آموزشی روزانه که اداره آموزش و پرورش محل تعیین می کنه به تفکیک جنسیت انجام می گیره .

 

 نمره هایی که تو ترمیم معدل گرفته میشه جایگزین نمرات قبلی نمیشن و فقط برای تاثیر سوابق تحصیلی تو کنکوره که آموزش و پرورش به طور سیستمی این نمرات رو برای سازمان سنجش ارسال می کنه تا برای تاثیر معدل به جای نمرات قبلی این نمرات استفاده بشن در نتیجه این نمرات برای شرط معدل دانشگاه فرهنگیان هم تاثیری نداره .

 

 محدودیتی برای شرکت تو تعداد دروس ترمیم معدل نیست و هر داوطلبی تو هر درسی که می خواد نمره بالایی کسب کنه می تونه شرکت کنه ، به همه داوطلبا این اجازه داده میشه که فقط برای یک بار تو دروسی که نمره خوبی نیاوردن امتحان بدن و نمره های خودشون رو بتونن ارتقا بدن تا معدلشون بالاتر بیاد و با روحیه بهتری تو کنکور سراسری شرکت کنن .

 

 شرایط و نوع مدرسه از جمله تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن تاثیری تو گزینش و ترمیم معدل نداره و شرایط شرکت تو آزمون ترمیم معدل برای همه متقاضیا یکسانه .

 

 اگه داوطلبی تو ترمیم معدل شرکت کرد و نمره ای پایین تر از نمره قبلیش گرفت جای نگرانی نیس چون زمان تاثیر معدل ، بالاترین نمره تو هر درس ملاک سازمان سنجش برای تاثیر معدله .

 

 بهتون پیشنهاد میکنیم حتما قبل از شروع ثبت نام کنکور سراسری تمام شرایط ثبت نام تو کنکور رو به دقت مطالعه کنین و با توجه به این شرایط خودتون رو آماده کنین .

بیشتر بخوانید : شرایط ثبت نام کنکور

هزینه و زمان ثبت نام ترمیم معدل ۹۹

از اونجایی که امتحانات ترمیم معدل ، نهایی هستن ، داوطلبا برای ترمیم معدلشون باید تو امتحانات نهایی شرکت کنن . زمان ثبت نام ترمیم معدل یک ماه قبل از شروع امتحانات نهاییه هر سه نوبت دی ، خرداد و شهریوره که هر کسی بنا به شرایطش فقط یک بار اجازه شرکت تو آزمون ترمیم معدل رو داره .

متقاضیای ترمیم معدل در نظر داشته باشن که بابت برگزاری امتحان مجدد برای کسایی که دیپلمشون رو گرفتن ، برای هر درس مبلغی بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش آموزا دریافت میشه که تعیین این هزینه به عهده آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل هر داوطلبیه .

 

 اگه دسترسی به نمره هاتون ندارین و میخواین تمام نمراتتون رو چک کنین با خوندن مقاله زیر به راحتی نحوه مشاهده نمرات امتحانات نهاییتون رو متوجه می شین .

در ادامه بخوانید : دریافت کد سوابق تحصیلی 

با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری با خبر بشین . هم چنین مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو پاسخگوی سوالای شما تو زمینه ترمیم معدل هستن . کارشناسا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو ، می تونن اطلاعات کاملی رو درباره ترمیم معدل در اختیار داوطلبا قرار بدن .

 

 

 



سوالات متداول

1- اگر تو ترمیم معدل شرکت کنیم و نمره خوبی کسب نکنیم نمره قبلی لحاظ میشه ؟
بله ، همونطوری که تو متن مقاله بطور کامل توضیح دادیم اگه تو امتحانات ترمیم معدل نمره ی بالاتری رو بدست نیاوردین ، نمره ی خودتون ( نمره بالاتر ) لحاظ میشه .

2-  برای ترمیم معدل چند تا درس می تونم شرکت کنم ؟  
داوطلبایی که شرایط شرکت تو ترمیم معدل رو دارن درصورت داشتن شرایط این آزمون محدودیتی برای ترمیم معدل ندارن که این شرایط بطور کامل تو متن مقاله توضیح داده شده .

3- اگه تو ترمیم معدل شرکت کنیم ، نمرات کارنامه تغییر پیدا می کنه؟
خیر ،همونطوری که تو متن مقاله به طور کامل گفته شد ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی که تو این امتحان دست میارین تو کارنامه کتبی دیپلم تغییر پیدا نمی کنه .
منبع : ترمیم معدل برای کنکور سراسری



:: بازدید از این مطلب : 1181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور سراسری انسانی ۹۹ و قبولی تو رشته مدیریت مالی رو دارن میدونن راه سختی برای قبولی تو رشته مورد نظرشون هست . یکی از کارهایی که باعث میشه راهشون هموار تر بشه بررسی آخرین کارنامه قبولی مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم و درصد های اون کارنامس . تا متوجه بشن برای قبولی رشته مدیریت مالی چه میانگین درصدی برای هر درس احتیاجه .

رشته مدیریت مالی جزو رشته های پر طرفدار گروه آزمایشی انسانی هستش که داوطلبای زیادی قصد قبولی تو این رشته رو دارن . یکی از کارهایی که باعث برنامه ریزی دقیق تر شما برای قبولی تو این رشته میشه بررسی کارنامه آخرین فرد قبولی رشته مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم و میانگین درصد های زده شده هر درسه .

از اونجایی که بررسی کارنامه آخرین فرد قبولی مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم​ و دونستن درصدای اون کارنامه باعث برنامه ریزی کامل تر شما برای کنکور 99 میشه ما تو این مقاله کارنامه های رتبه قبولی مهندسی مدیریت مالی شبانه​ ۹۸ رو توی هر 3 منطقه کنکور سراسری جمع اوری کردیم . پس اگه شما هم به دنبال دقیق تر انجام دادن برنامه ریزیتون هستین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین .

 


کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور انسانی 99 و قبولی تو رشته مدیریت مالی شبانه رو دارن بررسی کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی نوبت دوم سالای قبل هم به درد برنامه ریزیشون می خوره و هم به درد انتخاب رشتشون تو کنکور سراسری .

همون طور که در بالا گفته شد شما بررسی کارنامه قبولی مدیریت مالی شبانه می تونین که برنامه ریزی دقیق تر و کامل تری داشته باشین و میانگین درصدی برای قبولی تو رشته مدیریت مالی احتیاجه دستتون میاد .

بعد از این که کنکور سراسری شرکت کردین و خواستین انتخاب رشته انجام بدین اون جا هم با بررسی کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی سال های گذشته و مقایسه اون کارنامه با کارنامه خودتون می تونین انتخاب رشته ی دقیق تری انجام بدین .

برای همین ما لیستی از کارنامه قبولی مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم​ 98 در منطقه 1 ، 2 ، 3 رو براتون جمع آوری کردیم . در ضمن این رو هم در نظر داشته باشین که شما باید کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی شبانه فردی رو مورد بررسی قرار بدین که سهمیه منطقش با شما یکیه . چون تو کنکور کارنامه شما فقط و فقط با کسایی مقایسه میشه که سهمیه یکسان با شما رو دارن .

مثلا فردی که سهمیه منطقه 2 رو داره باید کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم​ منطقه 2 رو مورد بررسی قرار بده .

بیشتر بخوانید: آخرین رتبه لازم برای قبولی مدیریت مالی دولتی
کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم​ منطقه 1 :

به زودی کارنامه و حداقل درصد و رتبه لازم قبولی مدیریت مالی​ شبانه ( نوبت دوم ) کنکور 98 - 99 در سهمیه منطقه 1 در این بخش قرار می گیرد .

کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم​ منطقه 2 :
کارنامه و حداقل درصد و رتبه لازم قبولی مدیریت مالی​ شبانه ( نوبت دوم ) کنکور 98 - 99 در سهمیه منطقه 2
زیرگروه سه    10350
محل سکونت    زاهدان
دانشگاه قبولی    دانشگاه سیستان و بلوچستان - زاهدان
ادبیات فارسی    2.7
زبان عربی    9.4
دین و زندگی    24
زبان خارجی    0
رياضيات    10
اقتصاد    51.2
ادبيات فارسی تخصصي    14.5
زبان عربی تخصصی    10
تاریخ و جغرافیا    41.2
جامعه شناسی    33.4
منطق و فلسفه    22.7
روان شناسی    35

کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم​ منطقه 3 :

کارنامه و حداقل درصد و رتبه لازم قبولی مدیریت مالی شبانه ( نوبت دوم ) کنکور 98 - 99 در سهمیه منطقه 3
زیرگروه سه    1953    41869
محل سکونت    تهران    زاهدان
دانشگاه قبولی    دانشگاه علامه طباطبایی - تهران    دانشگاه سیستان و بلوچستان - زاهدان
ادبیات فارسی    33.4    16
زبان عربی    28    1.4
دین و زندگی    46.7    8
زبان خارجی    0    2.7
رياضيات    31.7    1.7
اقتصاد    82.3    13.4
ادبيات فارسی تخصصي    26.7    0
زبان عربی تخصصی    40    0
تاریخ و جغرافیا    28.9    31.2
جامعه شناسی    36.7    10
منطق و فلسفه    13.4    9.4
روان شناسی    61.7    10

بیشتر بخوانید : کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی دولتی

 



مشاوره قبولی رشته مهندسی مدیریت مالی نوبت دوم 99
شما با بررسی کارنامه هایی که براتون قرار دادیم می تونین به یک برنامه ریزی دقیق تر و کامل تری داشته باشین و متوجه می شین که تو کدوم درس ها ضعف دارین و کدوم درس ها نقطه قوت شما هستن . اینجوری کارتون برای رسیدن به هدفی که دارین خیلی راحت تر میشه .

خیلی از داوطلبا با این که مطالعه خوبی برای کنکور سراسری دارن ولی متاسفانه زمانی که سر جلسه کنکور حاضر میشن متوجه این موضوع میشن که هنوز نمی دونن برای قبولی تو رشته ای که براش تلاش کردن باید از هر درس حداقل به چند تا سوال جواب بدن و دونستن این موضوع قبل از شرکت تو کنکور واقعی باعث میشه که شما برنامه ریزیتون دقیق تر باشه و برای رسیدن به هدفتون هم می تونین خودتون رو تو شرکت کنکور های آزمایشی محک بزنین .

 

در ادامه بخوانید : آخرین رتبه لازم برای قبولی رشته مدیریت مالی نوبت دوم

احیانا اگه با توجه به بررسی کارنامه و دقیق تر انجام دادن برنامه ریزیتون باز هم نتونستین به اون نتیجه دلخواه برسین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای برطرف کردن ضعفتون کمک بگیرین .

منبع : شرکت کنندگان گزینه دو





سوالات متداول

1- چه جوری می تونیم به کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی استان های مختلف دسترسی داشته باشیم ؟
ما تو این مقاله همه کارنامه های شهر های مختلف رو براتون گذاشتیم که با مطالعه این مقاله می تونین همه کارنامه ها رو بررسی کنین .

2- برای قبولی تو رشته مدیریت مالی حداقل چه رتبه ای لازمه ؟
حداقل رتبه قبولی مدیریت مالی بستگی به سهمیه منطقه شما داره که ما تو این مقاله حداقل رتبه قبولی مدیریت مالی رو تو سهمیه مناطق مختلف گذاشتیم .

3- آیا کسی که سهمیه منطقه 1 داره می تونه کارنامه فردی که سهمیه منطقه 2 داره رو ملاک قبولی خودش قرار بده ؟
خیر ، همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفته شده هر کسی باید کارنامه متناسب با سهمیه منطقه خودش رو بررسی کنه .
منبع : کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی نوبت دوم



:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda


زبان آخرین درس تو دفترچه عمومی کنکور سراسریه . از این درس تو کنکور 25 سوال میاد که مدت زمان جواب دادن به این سوالا 20 دقیقس . 25 سوال زبان تو 4 مبحث گرامر ، لغت ، کلوز تست و ریدینگ تقسیم شده . علی رغم این که این درس ضریب 2 داره ولی تاثیرش برای بهتر شدن رتبه و نمره داوطلبا تو کنکور سراسری زیاده .

در حال حاضر دو نوع کنکور زبان داریم : اختصاصی و عمومی . برای یادگیری زبان روش های مختلفی وجود داره ، اما بهتره برای هر مبحث از روش هایی استفاده کنین که بازدهی و جذابیت بیشتری داشته باشه جواب دادن به سوالای کنکور زبان نکات کلیدی وجود داره که یادگیریشون کاملا سادست . 

تو درس زبان داوطلبا رو از نظر وضعیت درسی به دو دسته تقسیم می کنیم :

دسته اول کسایی هستن که برای زبان غیر از کلاسای مدرسه ، کلاس زبان رفتن ، رو این درس کار کردن ، و با هر روشی زبان خودشون رو تقویت کردن و به راحتی می تونن درصد بالایی رو تو این درس کسب کنن .

دسته دوم کسایی هستن که فقط تو کلاسای زبان مدرسه شرکت کردن و باید وقت زیادی رو برای این درس بزارن تا بتونن درصد خوبی رو به دست بیارن .

دسته اول نباید تو درس زبان به خودشون مغرور و نسبت به این درس بی اهمیت باشن . دسته دوم هم باید کمی تلاش خودشون رو بالا ببرن تا بتونن درصد های خوبی رو برای این درس کسب کنن . تو این مقاله نحوه درست مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور سراسری توضیح داده شده تا همه داوطلبا بتونن خودشون رو با توجه به وضعیت درسیشون برای کنکور آماده کنن . پس اگه شما هم به دنبال بهترین روش مطالعه درس زبان تو کنکور هستین و می خواین با نحوه مطالعه این درس آشنا بشین تا آخر این مقاله همراهمون باشین .

 


بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور

نحوه مطالعه زبان برای همه متقاضیای کنکور با توجه به سطح زبانشون متفاوته و زمان های متفاوتی رو باید صرف یادگیری این درس کنن تا بتونن تسلط لازم رو تو درس زبان به دست بیارن . برای مطالعه زبان اول داوطلبا رو به دو دسته تقسیم می کنیم :

دسته اول کافیه نسبت به این درس غفلت نشون ندن و وقت مناسبی رو برای مطالعه و حل تست با توجه به تسلط خودشون تو درس زبان بذارن تا بتونن نقطه قوت خودشون رو حفظ کنن .

اما دسته دوم باید مطالعه اصولی خودشون رو داشته باشن تا به دسته اول برسن و درصدای خوبی رو کسب کنن .

برای تسلط روی درس زبان احتیاج به تمرین و تکرار مداوم و اصولی هست . برای هر کدوم از مباحث درس زبان تکنیک ساده و کاربردی وجود داره که با رعایت نکات گفته شده برای هر مبحث ، می تونین درصد خوبی رو تو این درس کسب کنین .

 

نحوه مطالعه مباحث زبان :​​
​ روش مطالعه پیشنهادی گرامر تحصیلیکو :
ساده ترین قسمت زبان مبحثه گرامره . برای مطالعه قواعد بهتره که درس به درس پیش برین و با خوندن قواعد هر درس تست های مربوط به گرامر اون درس رو بزنین تا تو ذهنتون تثبیت بشه . فقط برای تثبیت نهایی هر وقت خواستین قسمت جدیدی رو بخونین چند تا تست هم از قواعد قبلی بزنین تا به خوبی تمامی قواعد یادتون بمونه .

 

​  راحت ترین روش یادگیری لغت :​
دشوار ترین و پر حجم ترین مبحثه زبان قسمت لغته . این مبحث تو سطح کلمات کتاب درسیه پس اولویت اول ، تسلط به لغتای کتاب درسیه . به خاطر حجم زیاد لغت ها امکان فراموشی وجود داره پس بهتره که حتما تکرار زیادی تو این قسمت انجام بگیره . سعی کنین این تکرار تو غالب تست انجام بشه چون هم با نحوه بیان لغات تو جمله و هم معنی لغات آشنا می شین . می تونین از فلش کارت یا کتاب های لغت هم برای یادگیری لغتای زبان استفاده کنین .

 

 بهترین روش حل تست متن از نظر رتبه های برتر :
این قسمت چون آخرین قسمت سوالا تو دفترچه عمومیه اکثر داوطلبا وقت کم میارن و نمی رسن این قسمت رو جواب بدن پس گزینه خوبی برای بالا بردن تراز تو این درسه . برای حل متن تو کنکور قبل از خوندن هر متن حتما سوالا رو بخونین تا بدونین که با چه قسمتایی از متن کار دارین و اصلا چی می خواین .

بعد شروع به خوندن متن کنین و با توجه به متن ، جواب سوال رو پیدا کنین . برای این کار لازم نیست که معنی همه لغت ها رو بلد باشین همین که متوجه بشین متن راجع به چیه و سوال چی ازتون می خواد می تونین به راحتی تمام سوالای متن رو جواب بدین . 

برای این که تو این قسمت سرعت عمل بالایی به دست بیارین حتما باید تعداد زیادی تست درباره این مبحث بزنید . بهترین تست ها مربوط به آزمونای سالای گذشتس . هرچی بیشتر تست بزنیم قلق حل سوالای این قسمت زود تر دستتون میاد و می تونه کمکتون کنه .

 

 ساده ترین راه یادگیری کلوز تست :
نحوه مطالعه کلوز تست با مطالعه reading متفاوته . برای جواب دادن به این قسمت حتما باید متن رو به طور کامل بخونین و با دانش خودتون و ترجمه حدودی متن حدس بزنین که برای جاهای خالی چه کلماتی مناسب ترن بعد گزینه ها رو نگاه کرده و درست ترین جواب رو انتخاب کنین . البته برای بالا بردن سرعت عملتون تو این قسمت مثل مبحث ریدینگ احتیاج به تمرین و تست زیادی هست .

 

 برای خوندن درس زبان فقط کتاب درسی کافی نیست در کنار کتاب درسی ،کتاب کمک آموزشی ( تست ) و نوشتن خلاصه لازمه . حتما وقتی دارین هر قسمت از زبان رو می خونین خلاصه های مربوط به اون قسمت رو هم بنویسین تا تو بازه های مرورتون مجبور به مطالعه کل کتاب نشین و همون زمان رو بزارین برای زدن تست بیشتر . تو برنامه ریزی روزانتون علاوه بر تایم مطالعه زبان حتما هر شب برای یک متن ریدینگ و یک کلوز تست وقت بزارین تا با حل تست بیشتر تو این قسمتا سرعت عمل خودتون رو بالاتر ببرین .

 

 اگه می خواین بدونین کارنامه قبولی رشته ای پرطرفدار گروه امتحانیتون چطوری بوده و شامل چه درصدایی و با شرایط خودتون مقایسه کنین حتما مقاله زیر رو بخونین :

بیشتر بخوانید : کارنامه قبولی رشته های پر طرفدار کنکور سراسری





بهترین منایع زبان انگلیسی کنکور

همون طوری که گفته شد برای سربلند شدن تو این رقابت بزرگ تنها کتاب درسی نتیجه بخش نیس و در کنار مطالعه حتما باید حل تست انجام بگیره . کارشناسای تحصیلیکو با استفاده از تجربشون بهترین کتابای موجود تو بازار رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن :

 

سطح منبع    نام کتاب     انتشارات    تعداد جلد
منبع پیشنهادی    کتاب جامع مبتکران    سری جامع مبتکران    تک جلدی ( به همراه واژه نامه رایگان )
منبع آموزش بیشتر    کتاب جامع زبان انگلیسی    سری جامع خیلی سبز    دو جلدی
منبع تست بیشتر    کتاب موج آزمون زبان    انتشارات الگو    تک جلدی

پیشنهاد تحصیلیکو به ترتیب تهیه و مطالعه منبع پیشنهادیه ولی داوطلبایی که نیاز به آموزش بیشتر دارن منبع آموزش بیشتر و برای داوطلبایی هم که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسبه .

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه درس زبان انگلیسی دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مجرب تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو رو بپرسین .





سوالات متداول

1- تعداد سوالا و ضریب زبان تو کنکور چجوریه ؟
همونطور که تو این مقاله به طور کامل گفته شد زبان دارای ضریب 2 و 25 سواله .

2- زبان تو کنکور به چند مبحث تقسیم میشه ؟
4 مبحث ، گرامر، لغت ، متن ، کلوز تست ، که هر مبحث به طور کامل تو این مقاله توضیح داده شده .

3- چجوری می تونیم تو درس زبان درصد بالایی رو کسب کنیم ؟
همونطور که تو متن مقاله کامل گفتیم با تمرین و تست زیاد و مطالعه اصولی می تونین درصد بالایی تو این درس به دست بیارین .
منبع : روش مطالعه زبان انگلیسی رتبه های برتر کنکور



:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda


زبان آخرین درس تو دفترچه عمومی کنکور سراسریه . از این درس تو کنکور 25 سوال میاد که مدت زمان جواب دادن به این سوالا 20 دقیقس . 25 سوال زبان تو 4 مبحث گرامر ، لغت ، کلوز تست و ریدینگ تقسیم شده . علی رغم این که این درس ضریب 2 داره ولی تاثیرش برای بهتر شدن رتبه و نمره داوطلبا تو کنکور سراسری زیاده .

در حال حاضر دو نوع کنکور زبان داریم : اختصاصی و عمومی . برای یادگیری زبان روش های مختلفی وجود داره ، اما بهتره برای هر مبحث از روش هایی استفاده کنین که بازدهی و جذابیت بیشتری داشته باشه جواب دادن به سوالای کنکور زبان نکات کلیدی وجود داره که یادگیریشون کاملا سادست . 

تو درس زبان داوطلبا رو از نظر وضعیت درسی به دو دسته تقسیم می کنیم :

دسته اول کسایی هستن که برای زبان غیر از کلاسای مدرسه ، کلاس زبان رفتن ، رو این درس کار کردن ، و با هر روشی زبان خودشون رو تقویت کردن و به راحتی می تونن درصد بالایی رو تو این درس کسب کنن .

دسته دوم کسایی هستن که فقط تو کلاسای زبان مدرسه شرکت کردن و باید وقت زیادی رو برای این درس بزارن تا بتونن درصد خوبی رو به دست بیارن .

دسته اول نباید تو درس زبان به خودشون مغرور و نسبت به این درس بی اهمیت باشن . دسته دوم هم باید کمی تلاش خودشون رو بالا ببرن تا بتونن درصد های خوبی رو برای این درس کسب کنن . تو این مقاله نحوه درست مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور سراسری توضیح داده شده تا همه داوطلبا بتونن خودشون رو با توجه به وضعیت درسیشون برای کنکور آماده کنن . پس اگه شما هم به دنبال بهترین روش مطالعه درس زبان تو کنکور هستین و می خواین با نحوه مطالعه این درس آشنا بشین تا آخر این مقاله همراهمون باشین .

 


بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور

نحوه مطالعه زبان برای همه متقاضیای کنکور با توجه به سطح زبانشون متفاوته و زمان های متفاوتی رو باید صرف یادگیری این درس کنن تا بتونن تسلط لازم رو تو درس زبان به دست بیارن . برای مطالعه زبان اول داوطلبا رو به دو دسته تقسیم می کنیم :

دسته اول کافیه نسبت به این درس غفلت نشون ندن و وقت مناسبی رو برای مطالعه و حل تست با توجه به تسلط خودشون تو درس زبان بذارن تا بتونن نقطه قوت خودشون رو حفظ کنن .

اما دسته دوم باید مطالعه اصولی خودشون رو داشته باشن تا به دسته اول برسن و درصدای خوبی رو کسب کنن .

برای تسلط روی درس زبان احتیاج به تمرین و تکرار مداوم و اصولی هست . برای هر کدوم از مباحث درس زبان تکنیک ساده و کاربردی وجود داره که با رعایت نکات گفته شده برای هر مبحث ، می تونین درصد خوبی رو تو این درس کسب کنین .

 

نحوه مطالعه مباحث زبان :​​
​ روش مطالعه پیشنهادی گرامر تحصیلیکو :
ساده ترین قسمت زبان مبحثه گرامره . برای مطالعه قواعد بهتره که درس به درس پیش برین و با خوندن قواعد هر درس تست های مربوط به گرامر اون درس رو بزنین تا تو ذهنتون تثبیت بشه . فقط برای تثبیت نهایی هر وقت خواستین قسمت جدیدی رو بخونین چند تا تست هم از قواعد قبلی بزنین تا به خوبی تمامی قواعد یادتون بمونه .

 

​  راحت ترین روش یادگیری لغت :​
دشوار ترین و پر حجم ترین مبحثه زبان قسمت لغته . این مبحث تو سطح کلمات کتاب درسیه پس اولویت اول ، تسلط به لغتای کتاب درسیه . به خاطر حجم زیاد لغت ها امکان فراموشی وجود داره پس بهتره که حتما تکرار زیادی تو این قسمت انجام بگیره . سعی کنین این تکرار تو غالب تست انجام بشه چون هم با نحوه بیان لغات تو جمله و هم معنی لغات آشنا می شین . می تونین از فلش کارت یا کتاب های لغت هم برای یادگیری لغتای زبان استفاده کنین .

 

 بهترین روش حل تست متن از نظر رتبه های برتر :
این قسمت چون آخرین قسمت سوالا تو دفترچه عمومیه اکثر داوطلبا وقت کم میارن و نمی رسن این قسمت رو جواب بدن پس گزینه خوبی برای بالا بردن تراز تو این درسه . برای حل متن تو کنکور قبل از خوندن هر متن حتما سوالا رو بخونین تا بدونین که با چه قسمتایی از متن کار دارین و اصلا چی می خواین .

بعد شروع به خوندن متن کنین و با توجه به متن ، جواب سوال رو پیدا کنین . برای این کار لازم نیست که معنی همه لغت ها رو بلد باشین همین که متوجه بشین متن راجع به چیه و سوال چی ازتون می خواد می تونین به راحتی تمام سوالای متن رو جواب بدین . 

برای این که تو این قسمت سرعت عمل بالایی به دست بیارین حتما باید تعداد زیادی تست درباره این مبحث بزنید . بهترین تست ها مربوط به آزمونای سالای گذشتس . هرچی بیشتر تست بزنیم قلق حل سوالای این قسمت زود تر دستتون میاد و می تونه کمکتون کنه .

 

 ساده ترین راه یادگیری کلوز تست :
نحوه مطالعه کلوز تست با مطالعه reading متفاوته . برای جواب دادن به این قسمت حتما باید متن رو به طور کامل بخونین و با دانش خودتون و ترجمه حدودی متن حدس بزنین که برای جاهای خالی چه کلماتی مناسب ترن بعد گزینه ها رو نگاه کرده و درست ترین جواب رو انتخاب کنین . البته برای بالا بردن سرعت عملتون تو این قسمت مثل مبحث ریدینگ احتیاج به تمرین و تست زیادی هست .

 

 برای خوندن درس زبان فقط کتاب درسی کافی نیست در کنار کتاب درسی ،کتاب کمک آموزشی ( تست ) و نوشتن خلاصه لازمه . حتما وقتی دارین هر قسمت از زبان رو می خونین خلاصه های مربوط به اون قسمت رو هم بنویسین تا تو بازه های مرورتون مجبور به مطالعه کل کتاب نشین و همون زمان رو بزارین برای زدن تست بیشتر . تو برنامه ریزی روزانتون علاوه بر تایم مطالعه زبان حتما هر شب برای یک متن ریدینگ و یک کلوز تست وقت بزارین تا با حل تست بیشتر تو این قسمتا سرعت عمل خودتون رو بالاتر ببرین .

 

 اگه می خواین بدونین کارنامه قبولی رشته ای پرطرفدار گروه امتحانیتون چطوری بوده و شامل چه درصدایی و با شرایط خودتون مقایسه کنین حتما مقاله زیر رو بخونین :

بیشتر بخوانید : کارنامه قبولی رشته های پر طرفدار کنکور سراسری





بهترین منایع زبان انگلیسی کنکور

همون طوری که گفته شد برای سربلند شدن تو این رقابت بزرگ تنها کتاب درسی نتیجه بخش نیس و در کنار مطالعه حتما باید حل تست انجام بگیره . کارشناسای تحصیلیکو با استفاده از تجربشون بهترین کتابای موجود تو بازار رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن :

 

سطح منبع    نام کتاب     انتشارات    تعداد جلد
منبع پیشنهادی    کتاب جامع مبتکران    سری جامع مبتکران    تک جلدی ( به همراه واژه نامه رایگان )
منبع آموزش بیشتر    کتاب جامع زبان انگلیسی    سری جامع خیلی سبز    دو جلدی
منبع تست بیشتر    کتاب موج آزمون زبان    انتشارات الگو    تک جلدی

پیشنهاد تحصیلیکو به ترتیب تهیه و مطالعه منبع پیشنهادیه ولی داوطلبایی که نیاز به آموزش بیشتر دارن منبع آموزش بیشتر و برای داوطلبایی هم که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسبه .

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه درس زبان انگلیسی دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مجرب تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو رو بپرسین .





سوالات متداول

1- تعداد سوالا و ضریب زبان تو کنکور چجوریه ؟
همونطور که تو این مقاله به طور کامل گفته شد زبان دارای ضریب 2 و 25 سواله .

2- زبان تو کنکور به چند مبحث تقسیم میشه ؟
4 مبحث ، گرامر، لغت ، متن ، کلوز تست ، که هر مبحث به طور کامل تو این مقاله توضیح داده شده .

3- چجوری می تونیم تو درس زبان درصد بالایی رو کسب کنیم ؟
همونطور که تو متن مقاله کامل گفتیم با تمرین و تست زیاد و مطالعه اصولی می تونین درصد بالایی تو این درس به دست بیارین .
منبع : روش مطالعه زبان انگلیسی رتبه های برتر کنکور



:: بازدید از این مطلب : 984
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور سراسری انسانی ۹۹ و قبولی تو رشته مدیریت مالی رو دارن میدونن راه سختی برای قبولی تو رشته مورد نظرشون هست . یکی از کار هایی که باعث میشه راهشون هموار تر بشه بررسی کارنامه آخرین قبولی مدیریت مالی سراسری و درصد های اون کارنامس . تا متوجه بشن برای قبولی رشته مدیریت مالی چه میانگین درصدی برای هر درس احتیاجه .

رشته مدیریت مالی جزو رشته های پر طرفدار گروه ازمایشی انسانی هستش که داوطلبای زیادی قصد قبولی تو این رشته رو دارن . یکی از کارهایی که باعث برنامه ریزی دقیق تر شما برای قبولی تو این رشته میشه بررسی کارنامه آخرین فرد قبولی رشته مدیریت مالی سراسری و میانگین درصد های زده شده هر درسه .

از اونجایی که بررسی کارنامه آخرین فرد قبولی مدیریت مالی سراسری و دونستن درصدای اون کارنامه باعث برنامه ریزی کامل تر شما برای کنکور 99 میشه ما تو این مقاله کارنامه های رتبه قبولی مدیریت مالی سراسری ۹۸ رو توی هر 3 منطقه کنکور سراسری جمع اوری کردیم . پس اگه شما هم به دنبال دقیق تر انجام دادن برنامه ریزیتون هستین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین .

 


کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی دولتی

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور انسانی 99 و قبولی تو رشته مدیریت مالی رو دارن بررسی کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی سراسری سالای قبل هم به درد برنامه ریزیشون می خوره و هم به درد انتخاب رشتشون تو کنکور سراسری .

همون طور که در بالا گفته شد شما بررسی کارنامه قبولی مدیریت مالی سراسری می تونین که برنامه ریزی دقیق تر و کامل تری داشته باشین و میانگین درصدی برای قبولی تو رشته مدیریت مالی احتیاجه دستتون میاد .

بعد از این که کنکور سراسری شرکت کردین و خواستین انتخاب رشته انجام بدین اون جا هم با بررسی کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی سال های گذشته و مقایسه اون کارنامه با کارنامه خودتون می تونین انتخاب رشته ی دقیق تری انجام بدین .

برای همین ما لیستی از کارنامه قبولی مدیریت مالی سراسری 98 در منطقه 1 ، 2 ، 3 رو براتون جمع آوری کردیم . در ضمن این رو هم در نظر داشته باشین که شما باید کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی سراسری فردی رو مورد بررسی قرار بدین که سهمیه منطقش با شما یکیه . چون تو کنکور کارنامه شما فقط و فقط با کسایی مقایسه میشه که سهمیه یکسان با شما رو دارن .

مثلا فردی که سهمیه منطقه 2 رو داره باید کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی سراسری منطقه 2 رو مورد بررسی قرار بده .

بیشتر بخوانید : آخرین رتبه لازم برای قبولی مدیریت مالی نوبت دوم
کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی سراسری منطقه 1 :

کارنامه قبولی مدیریت مالی​ 98 - 99 و حداقل درصد لازم برای مدیریت مالی سراسری در سهمیه منطقه 1
زیرگروه سه    170    431    1212
محل سکونت    تهران    تهران    قم
دانشگاه قبولی    دانشگاه شهید بهشتی - تهران    دانشگاه الزهرا(س)(ویژه خواهران)-تهران    دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)
ادبیات فارسی    45.4    76    50.7
زبان عربی    70.7    81.4    29.4
دین و زندگی    70.7    72    69.4
زبان خارجی    85.4    46.7    18.7
رياضيات    68.4    60    35
اقتصاد    100    68.9    55.6
ادبيات فارسی تخصصي    64.5    61.2    31.2
زبان عربی تخصصی    55    61.7    45
تاریخ و جغرافیا    56.7    57.8    50
جامعه شناسی    63.4    45    60
منطق و فلسفه    57.4    68    73.4
روان شناسی    71.7    65    80

کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی سراسری منطقه 2 :

کارنامه قبولی مدیریت مالی 98 - 99 و حداقل درصد لازم برای مدیریت مالی​ سراسری در سهمیه منطقه 2     
زیرگروه سه    3473    4832    13669    14843    16462
محل سکونت    میبد    میبد    جوانرود    جوانرود    زاهدان
دانشگاه قبولی    دانشگاه میبد    دانشگاه میبد    دانشگاه رازی - کرمانشاه (محل تحصیل دانشکده مدیریت و حسابداری جوانرود)    دانشگاه رازی - کرمانشاه (محل تحصیل دانشکده مدیریت و حسابداری جوانرود)    دانشگاه سیستان و بلوچستان - زاهدان
ادبیات فارسی    26.7    52    24    28    20
زبان عربی    36    48    10.7    0    4
دین و زندگی    49.4    28    49.4    56    17.4
زبان خارجی    1.4    0    1.4    0    0
رياضيات    16.7    15    1.7    0    43.4
اقتصاد    57.8    57.8    17.8    51.2    26.7
ادبيات فارسی تخصصي    30    31.2    24.5    22.3    2.3
زبان عربی تخصصی    21.7    46.7    0    11.7    0
تاریخ و جغرافیا    8.9    16.7    40    28.9    24.5
جامعه شناسی    31.7    33.4    48.4    18.4    8.4
منطق و فلسفه    21.4    10.7    8    5.4    -1.3
روان شناسی    33.4    36.7    30    45    30

کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی سراسری منطقه 3 :

کارنامه قبولی مدیریت مالی​ 98 - 99 و حداقل درصد لازم برای مدیریت مالی سراسری در سهمیه منطقه 3
زیرگروه سه    1872    2329    2045    4317    6612
محل سکونت    تهران    تهران    تهران    قم    یزد
دانشگاه قبولی    دانشگاه خوارزمی - تهران    دانشگاه خوارزمی - تهران    دانشگاه خوارزمی - تهران    دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)    دانشگاه یزد
ادبیات فارسی    30.7    20    18.7    10.7    0
زبان عربی    40    46.7    26.7    30.7    16
دین و زندگی    65.4    58.7    69.4    37.4    42.7
زبان خارجی    1.4    0    48    16    0
رياضيات    25    21.7    26.7    28.4    45
اقتصاد    64.5    46.7    66.7    57.8    8.9
ادبيات فارسی تخصصي    24.5    41.2    30    36.7    6.7
زبان عربی تخصصی    25    40    8.4    15    15
تاریخ و جغرافیا    52.3    45.6    42.3    48.9    46.7
جامعه شناسی    46.7    43.4    46.7    43.4    25
منطق و فلسفه    34.7    32    17.4    -4    14.7
روان شناسی    56.7    63.4    65    41.7    21.7

بیشتر بخوانید : کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی نوبت دوم

 



مشاوره قبولی رشته مدیریت مالی سراسری 99

شما با بررسی کارنامه هایی که براتون قرار دادیم می تونین به یک برنامه ریزی دقیق تر و کامل تری داشته باشین و متوجه می شین که تو کدوم درس ها ضعف دارین و کدوم درس ها نقطه قوت شما هستن . اینجوری کارتون برای رسیدن به هدفی که دارین خیلی راحت تر میشه .

خیلی از داوطلبا با این که مطالعه خوبی برای کنکور سراسری دارن ولی متاسفانه زمانی که سر جلسه کنکور حاضر میشن متوجه این موضوع میشن که هنوز نمی دونن برای قبولی تو رشته ای که براش تلاش کردن باید از هر درس حداقل به چند تا سوال جواب بدن و دونستن این موضوع قبل از شرکت تو کنکور واقعی باعث میشه که شما برنامه ریزیتون دقیق تر باشه و برای رسیدن به هدفتون هم می تونین خودتون رو تو شرکت کنکور های آزمایشی محک بزنین .

 

در ادامه بخوانید : آخرین رتبه لازم برای قبولی رشته مدیریت مالی دولتی
احیانا اگه با توجه به بررسی کارنامه و دقیق تر انجام دادن برنامه ریزیتون باز هم نتونستین به اون نتیجه دلخواه برسین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای برطرف کردن ضعفتون کمک بگیرین .

منبع : شرکت کنندگان گزینه دو





سوالات متداول

1- چه جوری می تونیم به کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی استان های مختلف دسترسی داشته باشیم ؟  
ما تو این مقاله همه کارنامه های شهر های مختلف رو براتون گذاشتیم که با مطالعه این مقاله می تونین همه کارنامه ها رو بررسی کنین .

2- برای قبولی تو رشته مدیریت مالی حداقل چه رتبه ای لازمه ؟
حداقل رتبه قبولی مدیریت مالی بستگی به سهمیه منطقه شما داره که ما تو این مقاله حداقل رتبه قبولی مدیریت مالی رو تو سهمیه مناطق مختلف گذاشتیم .

3- آیا کسی که سهمیه منطقه 1 داره می تونه کارنامه فردی که سهمیه منطقه 2 داره رو ملاک قبولی خودش قرار بده ؟  
خیر ، همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفته شده هر کسی باید کارنامه متناسب با سهمیه منطقه خودش رو بررسی کنه .
منبع : کارنامه قبولی رشته مدیریت مالی دولتی



:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان امسال کنکور را برگزار نکرد و دانش‌آموزان با مراجعه به دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش بگیرند.

«حمایت میرزاده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، درباره خلاء آموزشی پیش آمده برای دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دوازدهم که قرار است تا چند ماه دیگر در کنکور شرکت کنند ‌و همچنین احتمال تعویق زمان کنکور سراسری امسال توضیح داد: تنها مبحثی که در جلسات ما پیش از عید و پس از آن به صورت مجازی و حضوری میان مسئولان و نمایندگان صورت گرفت و تبادل نظر شد، بحث سلامتی دانش آموزان بوده است. این مساله به قدری برای ما مهم است که کنکور هم باید تحت شعاع سلامتی دانش آموزان قرار بگیرد. ما باید حافظ سلامتی دانش‌آموزانمان باشیم و فکر می‌کنم هر کاری که انجام دهیم ارزش آن را دارد که سلامتی فرزندان‌مان را حفظ کنیم.

میرزاده اضافه کرد: رسانه‌ها و افرادی که دغدغه کنکور را دارند باید به این امر توجه کنند. همچنین موسسات کنکوری باید بدانند که یک زمانی صدا و سیما را اشغال کرده بودند و تمام هم و غم دانش‌آموزان ما کنکور بود و اکنون آثار آن را مشاهده می‌کنیم؛ طوری که امروزه برای برخی افراد کنکور مهم‌تر از سلامتی است. آنهایی که کنکور را به این مرحله رساندند که در عرض چند ساعت تلاش ۱۲ سال تحصیل را ارزیابی کنند، بدانند که باید شیوه کنکور تغییر کند. این شیوه درستی نیست که بخواهیم هزاران نفر را در یک سالن جمع کنیم و سپس میزان علم آنان را بسنجیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به وجود کرونا در کشور، تا زمانی که آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها را مشخص نکردیم، طبیعتا راجع به تاریخ دقیق کنکور هم نمی‌توان چیزی گفت. با این وضعیت در تاریخ مشخص شده، امکان برگزاری کنکور نیست و این آزمون باید به تعویق بیافتد.

وی افزود: باید قانون کنکور که مصوبه مجلس است به درستی اجرا شود، اما موسسات کنکور آنقدر فضا را آلوده کرده‌اند که نگذاشتند قانون مجلس به درستی اجرا شود. البته سازمان سنجش نیز باید اهتمام لازم را داشته باشد. طبق قانون مجلس؛ بهتر است کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموز باشد نه دو ساعت تست زدن. به این خاطر در آن قانون گفته شده که حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها باید بر اساس سوابق تحصیلی ‌باشد، بنابراین خلاء قانونی برای کنکور وجود ندارد.

میرزاده خاطرنشان کرد: اول از همه باید شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها مشخص شود و بعد از آن باید ببینیم که تاریخ کنکور در چه زمانی باشد. نکته دیگر این است که اگر به هر دلیلی شرایط برای کنکور فراهم نشد، در خصوص کنکور قانون وجود دارد و می‌توان بر اساس سوابق تحصیلی اختیارات لازم را به همه دانشگاه‌ها  داد، بسیاری از کشورها پیشرفته دنیا به همین شیوه دانشجو می‌پذیرند؛ یعنی دانشجو سوابق خود را ارائه می‌دهد و بعد پذیرش می‌گیرد. آنچه که الان اهمیت دارد سلامت فرزندان این کشور است و تا زمانی که سلامت آنان تضمین نشده کنکور یا هر گونه آزمونی که بخواهد تجمعی در آن ایجاد شود، قطعا از سوی ستاد ملی کرونا مورد تایید نخواهد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا همین شرایط می‌تواند تلنگری برای تغییر شیوه در نوع برگزاری کنکور باشد یا خیر؟ گفت: قانون در این زمینه وجود دارد، تلنگر این است که می‌توان امسال کنکور را برگزار نکرد و دانش آموزان با مراجعه به دانشگاه‌ها بر اساس سوابق پذیرش بگیرند.  

میرزاده در واکنش به اینکه این مساله می‌تواند پذیرش در رشته‌های تراز بالا را دچار چالش کند، گفت: هر دانشگاه برترمی‌تواند برای خودش یک شاخص‌هایی را تعریف کند. ما خودمان را گرفتار یک معضل کردیم. باید به دانشگاه‌ها اختیاراتی بدهیم و هر دانشگاهی بر اساس ظرفیتش دانشجو بپذیرد. نکته مهم‌تر این است که دانشگاه‌ها قبل از اینکه دانشجو پذیرش کنند باید نیاز جامعه را در نظر داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه باید از جامعه بپرسد که کدام دستگاه، چه نیرویی را برای چه سالی نیاز دارد؟ یا آیا در رشته‌ای دچار اشباع شده است؟ دانشگاه‌ها باید از دستگاه‌ها مستنداتی داشته باشد و بگویند که برای چهار تا ده سال بعد در کدام  استان و شهرستان به چه رشته‌ای نیاز دارند تا آن کسی که به عنوان مثال رشته پزشکی را انتخاب می‌کند بداند که در تهران نخواهد بود و بنا به نیاز باید به استان‌های دیگر یا شهرستان‌ها بروند.

منبع : پیشنهاد مجلس برای عدم برگزاری کنکور در سال ۹۹



:: بازدید از این مطلب : 1016
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اولین و مهم ترین درس عمومی تو کنکور سراسری ادبیاته که از این درس تو کنکور 25 سوال طرح میشه . ادبیات دارای 6 مبحثه و تو کنکور بصورت مبحثی ازش سوال طرح میشه پس بهترین نوع مطالعه برای بالا بردن راندمان درس ادبیات مطالعه به صورت موضوعیه نه درس به درس .

درس ادبیات یکی از درسای عمومی مهم و ضریب بالای کنکور سراسری هستش . ضریب این درس برای کنکور سراسری تو همه گروه ها و زیر گروه ها 4 در نظر گرفته شده . چون ادبیات درس حفظی و فراری هستش برای خوندنش فقط مطالعه کتاب درسی کافی نیست و علاوه بر کتاب درسی به کتاب تست و دفتر خلاصه نویسی هم نیازه .

با توجه به سنگینی رقابت تو کنکور سراسری داوطلبا باید سعی کنن بهترین نوع مطالعه تو هر درس رو با کم ترین زمان و بیشترین بازدهی داشته باشن . پس اگه شما هم به دنبال بهترین روش مطالعه درس ادبیات و بالا بردن بازدهیتون هستین و می خواین با نحوه مطالعه درست درس ادبیات آشنا بشین تا آخر این مقاله همراهمون باشین .

 


نحوه مطالعه درس ادبیات

 ادبیات دارای 6 مبحث : لغت ، املاء ، تاریخ ادبیات ، آرایه ادبی ، دستور زبان و قرابت معناییه که سهم هر کدوم از این مباحث حدودا به این ترتیبه : لغت 21 % ، تاریخ ادبیات 12 % ، املا 8 % ، آرایه ادبی 12 % ، دستور زبان 20 % و قرابت معنایی 36 % . نحوه مطالعه برای هر قسمت با توجه به اهمیت مباحث ، نوع طرح سوال از هر مبحث و ... با هم متفاوته .

تکنیک مطالعه هر مبحث ادبیات :
چه جوری لغات را راحت تر یاد بگیریم ؟
معمولا 3 سوال اول مربوط به لغته که حفظی و سادست . توی مطالعه این قسمت حتماً اول واژه نامه انتهای کتابای هر 3 سال رو بخونین و همونجا همشون رو تو دفتر خلاصه نویسیتون یادداشت کنین . شاید پیش خودتون فکر می کنین که " این کار خیلی زمان می بره " ، درسته شاید الان یکم وقتتون رو بگیره اما این کار بهتون تو مرور خیلی کمک می کنه و باعث میشه تعداد دفعات مرورتون بالاتر بره و زمان صرف شده برای مطالعه هر بار کم تر بشه .

بعد از مطالعه واژه نامه 3 سالتون حتما متن هر درس رو کامل بخونین تا کلماتو توی متن هم ، معنی کنین این جوری تسلط کافی روی تمامی لغت های کتاب پیدا می کنین . از زمان های مرده خودتون برای تقویت و مرور کلمات حتما استفاده کنین .

 

پیشنهاد تحصیلیکو برای آموزش املا
از این قسمت ادبیات معمولا 2 سوال تو کنکور میاد . برای تسلط به این قسمت احتیاج به تمرین و تکرار دارین . هم زمان با یادگیری معنی لغت ها املای کلمات رو هم یاد بگیرین . برای این که تسلطتون تو املا هم بیشتر بشه به معنی و ریشه کلمات توجه داشته باشین .

پس برای یادگیری درس املا :
در حین مطالعه هر لغت به معنی اون هم توجه کنین .

در یادگیری املا به ریشه عربی اون لغت هم توجه داشته باشین .

 

نکات مفید برای یادگیری تاریخ ادبیات کنکور
پایه این قسمت هم کاملا حفظی و سادست . بهترین کار اینه که یه بازه هم اختصاص بدین برای یاد گرفتن و خلاصه نویسی این قسمت . به این صورت که تاریخ ادبیات 3 ساله رو می خونین همونجا هم خلاصه شو می نویسین ، که چه آثاری متعلق به کدوم نویسنده هست . به همین راحتی !

 

 فقط تنها نکته ای که برامون تو این قسمت مهمه اینه که تمام اثرات نویسنده کنار هم باشه تا زمان حفظ کردن و یاد گرفتن آثار ، همه اثرا با هم یاد گرفته بشه . 

 سعی کنین فلش کارتاتون رو به ترتیب قرن شاعرا مرتب کنین که اگه یه وقت سر جلسه کنکور قرن شاعری یادتون رفت این به ترتیب خوندنه یادتون بمونه .

 برای بهتر یادگرفتن آثار شاعرا برای آثارشون رمز گذاری کنین . مثلا برای آثار نطامی گجوی رمز ( ملخ ها ) که حرف " م " مخزن الاسرار ، " ل " لیلی و مجنون ، " خ " خسرو و شیرین " ، " ه " هفت پیکر و در آخر حرف " الف " اسکندر نامه .

 

 چه جوری دستور زبان رو بخونیم ؟
این قسمت حداقل 5 سوال ادبیات رو شامل می شه . برای یادگیری دستور زبان لازمه تبحر زیادی روی مطالب داشته باشین . لازمه این کار هم فقط و فقط تمرین کردن و تست زدنه . بعد از آموزش هر قسمت حتما باید تعداد زیادی تست از اون قسمت بزنیم تا آمادگی لازم رو تو این بخش به دست بیاریم . 

 

نحوه مطالعه آرایه ادبی کنکور
از این بخش هم حداقل 3 سوال طرح می شه . اول باید آرایه مد نظر رو با قاعده و به طور کامل یاد بگیریم و بعد از آموزش آرایه شروع به تست زنی کنیم . پیشنهادی که برای خوندن آرایه ادبی کنکور داریم اینه که سعی کنین برای یادگیری هر مبحث یک مثال معروف از اون رو یاد بگیرین .

 

چه جوری به سوالای قرابت معنایی کنکور جواب بدیم ؟
این قسمت از مهم ترین قسمتای ادبیاته و بیشترین سوال ادبیات رو شامل می شه . برای تسلط به قرابت معنایی حتما باید روی همه ابیات و اشعار کتابای درسیتون مسلط باشین و بتونین بین ابیات ارتباط معنایی پیدا کنین . برای اینکه تسلطتتون تو این مبحث هم زیاد بشه فقط به تمرین و تست نیاز دارین . تو زدن تست قرابت معنایی اصلا به معنی بیت ها کاری نداشته باشین و فقط به دنبال پیدا کردن مفهوم اون باشین .

 

 

به طور کل بعد از این که هر 6 مبحث ادبیات رو تا حدودی یاد گرفتین بهتره که هر شب مطالعه ادبیات رو تو برنامه ریزی تون داشته باشین . مثلا شبی 30 تست بزنین ، یعنی از هر مبحث 5 تست . تا آمادگیتون توی تمام مباحث ادبیات بالا تر بره و تسلطتون هم بیشتر بشه .

 

 همه کنکوریا تو یه سری درسا قوی و تو یه سری درسا ضعیف ترن و تقریبا با توجه به تعداد سوالای درست و غلطشون تو هر درس میدونن که حدود درصداشون چقدره اگه می خواین بدونین با این میانگین درصداتون چه رتبه ای تو کنکور سراسری میارین حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : تخمین رتبه کنکور

 



بهترین منابع ادبیات کنکور

همونطور که گفته شد با برای این رقابت بزرگ خوندن کتاب درسی کافی نیست و ما رو به اون نتیحه دلخواه نمی رسونه . داوطلبا باید در کنار این کتاب درسی از بهترین منابع کمک آموزشی درس ادبیات هم استفاده کنن . کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتابای موجود تو بازار ، بهترین منابع درس ادبیات رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن .

 

 

 

سطح منبع    نام کتاب    سری انتشارات    مولف    تعداد جلد
منبع پیشنهادی    جامع انتشارات خیلی سبز    سری تست    غلامی ،افضلی ، دهقانی ، محی الدین    دو جلدی (جلد اول بانک تست ، جلد دوم درسنامه و پاسخنامه تشریحی )
منبع اموزش بیشتر    انتشارات دریافت    سری مبحثی    هامون سبطی    چهار جلدی (تناسب ، مفهومی و قرابت معنایی ، دستور زبان ، ، آرایه های ادبی ، املا و لغت )
منبع تست بیشتر    انتشارات الگو    سری مبحثی    علیرضا عبدالمحمدی    چهار جلدی ( قرابت معنایی جامع ، دستور زبان ، آرایه های ادبی ، املا و لغت )


پیشنهاد تحصیلیکو به ترتیب تهیه و مطالعه منبع پیشنهادی هستش . ولی داوطلبایی که نیاز به آموزش بیشتر دارن منبع آموزش بیشتر و برای داوطلبایی هم که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسب هستش .


اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه درس ادبیاتتون دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با همه کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .

 



سوالات متداول

1- ادبیات تو کنکور به چند مبحث تقسیم میشه ؟
همون طوری که تو متن مقاله توضیح دادیم ادبیات به 6 مبحث لغت ، املا  ، تاریخ ادبیات ، دستور زبان ، آرایه ادبی و قرابت معنایی تقسیم میشه .

2- برای خوندن درس ادبیات حتما باید همه درس رو یاد بگیریم و بعد بریم سراغ مبحث بعدی ؟
همون طوری که گفتیم ادبیات درس مبحثی هست و میشه گفت به جز قسمت املا و لغت هیچ قسمتی به قسمته دیگه ارتباطی نداره پس لازم نیست که حتما ی مبحثی رو 100% یاد بگیرین و بعد برین سراغ مبحثه بعدی .

3- از درس ادبیات چند سوال تو کنکور طرح میشه؟
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح دادیم از درس ادبیات کنکور 25 سوال طرح میشه .
منبع : روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور



:: بازدید از این مطلب : 711
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()