نحوه مطالعه دروس کنکور سراسری
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبای کنکور سراسری ، با دونستن روش های صحیح مطالعه برای هر درس و انجام دادن نکات مهمی مثل خلاصه نویسی ، مطالعه درس هر روز همان روز و استفاده از شیوه های تست زنی می تونن خیلی راحت به نتیجه ایده آل و مطلوب خودشون در این آزمون برسن .

 

 

دسته ای از متقاضیای کنکور سراسری که هدفشون قبولی تو رشته های خوب هستش باید در نظر داشته باشن که تموم درس های کنکور سراسری روش مطالعه خاص خودشون رو دارن . با توجه به مدت زمان محدودی که برای آمادگی کنکور سراسری در نظر گرفته شده ، داوطلبایی که زمان مطالعه هر درس به صورت اصولی مطالعه کرده و نکته های لازم برای یادگیری بهتر تو هر درس رو در نظر گرفته و با توجه به اون پیش میرن ، موفق ترن .

خیلی از داوطلبا با توجه به اینکه زمان مطالعه نسبتا زیادی دارن اما نتیجه مثبتی تو عملکرد خودشون نمی بینن ، پیش خودشون میگن هر چقدر هم که برای این درس ها وقت میذارن بی فایدس ، نمی تونن از پس سوالاتش به خوبی بر بیان و به دنبال راه حل این مشکل هستن . پس بهتره با نحوه مطالعه هر درس به خوبی آشنا باشین تا بتونین درصد بالایی رو در کنکور بزنین و در نهایت به نتیجه دلخواهتون برسین . تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

 

7 اصل مهم برای داشتن مطالعه صحیح

تموم درس های کنکور سراسری با توجه به ماهیتشون تو سه دسته حفظی ، مفهومی و محاسباتی طبقه بندی میشن . همونطور که می دونین نحوه مطالعه هر درس با توجه به ماهیت و ضریبی که داره متفاوت هستش ، اما یکسری اصول مشترک در نحوه مطالعه همه دروس هستش که در طول مطالعه باید بهشون توجه داشته باشین .

 

 1. تهیه منابع مناسب

با سنگین شدن رقابت در کنکور سراسری سر رشته های خوب ، برای رسیدن به رتبه دلخواه و قبولی در رشته مورد نظرتون فقط خوندن کتاب های درسی کافی نیست و لازمه تا هر داوطلب در کنار کتاب درسی از بهترین منابع کمک آموزشی با توجه به وضعیت درسی خودش استفاده کنه .

بیشتر بخوانید: بهترین منابع کنکور سراسری

 2. اطلاع از بودجه بندی هر درس

اطلاع داشتن و بررسی بودجه بندی هر درس کنکور سراسری مباحث مهم و پر تکرار رو بهتون نشون میده . با شناخت این مباحث می دونین برای چه فصل هایی باید وقت بیشتری گذاشته و مسلط تر باشین .

 3. مطالعه درس هر روز همان روز

یکی از مهم ترین اصول ماندگاری مطالب تو ذهنتون مطالعه درس هر روز تو همون روز محسوب میشه . در این روش سعی کنین با توجه به مبحثی که اون روز آموزش دیدین ، اول درسنامه کتاب رو مطالعه کرده و بعد از اون چندین تست آموزشی مشخص کرده  و میزنین . توجه کنین که به هیچ عنوان یک روز کامل برای یک درس وقت نزارین تا همه فصل رو خونده و تست بزنین .

 4. آشنایی با نحوه صحیح و اصولی تست زنی

از اونجایی که سوالای کنکور سراسری بصورت تستی طراحی میشه و از طرفی هم داوطلبا سر جلسه آزمون با محدودیت زمانی روبرو هستن ، قطعا آشنایی با اصول و تکنیک های تست زنی رو عملکرد و نتیجه آزمون تاثیر خوبی میزاره . با خوندن مقاله زیر می تونین با همه این تکنیک ها آشنا شده و به بهترین شکل ممکن زمان رو سر جلسه کنکور مدیریت کنین .

بیشتر بخوانید: روش های تست زنی

 5. انجام خلاصه نویسی

خلاصه نویسی یعنی بعد از خوندن هر مبحث درسی ، برداشت خودتون رو با زبون ساده بنویسین . خلاصه نویسی اهمیت زیادی در یاد گیری و تفهیم مفاهیم درسی تو ذهنتون داره . شاید الان پیش خودتون فک کنین که نوشتن خلاصه برای مباحث کنکور کاری بیهوده و زمان بر هستش اما باید بهتون بگیم که خلاصه نویسی زمان مرور درس ها خیلی بهتون کمک میکنه و باعث میشه تا در مدت زمان کوتاهی تعداد دفعات بیشتری مرور داشته باشین .

 6. مرور به موقع دروس

با توجه به طولانی بودن زمان برنامه ریزی درسی کنکور سراسری و زیاد بود حجم مطالب درسی ، بهتره حتما مرور مطالب درسی در بازه های مشخصی انجام بشه تا مباحثی که تو ذهنتون کم رنگ شده با مرور مجدد و یاد آوری نکات مهم ، تداعی بشن .

 7. تحلیل کنکور سنوات گذشته

قبل از شروع مطالعه برای کنکور سراسری بهتره حتما روی سوالای کنکور سال گذشته یک مطالعه کلی داشته باشین چون با این کار با مباحث پر تکرار و پر اهمیت آشنا میشین و تا حد زیادی باعث موفقیت در برنامه ریزی برای کنکور و در نتیجه کسب موفقیت در این آزمون سرنوشت ساز میشه .

بیشتر بخوانید: تحلیل کنکور سراسری

 

 

نحوه مطالعه هر درس به روش رتبه های برتر کنکور

در این قسمت بهترین روش مطالعه اختصاصی برای هر درس رو در هر گروه آزمایشی بصورت مجزا آوردیم تا داوطلبای تموم گروه های آزمایشی بتونن با مطالعه این قسمت ، از روش های اصولی مطالعه هر درس مطلع شده و نکته های لازم برای مطالعه هر درس رو تو نحوه مطالعه خودشون پیاده کنن .

  • دروس عمومی کنکور سراسری
نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری
روش مطالعه ادبیات کنکور سراسری
روش مطالعه عربی کنکور سراسری
روش مطالعه دینی کنکور سراسری
روش مطالعه زبان کنکور سراسری

 

  • دروس تخصصی کنکور ریاضی فیزیک و علوم تجربی

 

نحوه مطالعه اختصاصی کنکور ریاضی فیزیک
روش مطالعه ریاضی کنکور سراسری
روش مطالعه فیزیک کنکور سراسری
روش مطالعه شیمی کنکور سراسری
روش مطالعه زیست کنکور سراسری
روش مطالعه زمین شناسی کنکور سراسری

 

داوطلبای گروه علوم تجربی برای اطلاع از روش مطالعه ریاضیات کنکور تجربی حتما روش مطالعه ریاضیات کنکور سراسری گفته شده در جدول گروه آزمایشی علوم انسانی رو بخونن .

 

دروس تخصصی کنکور علوم انسانی

 

نحوه مطالعه اختصاصی کنکور علوم انسانی
روش مطالعه ریاضیات کنکور سراسری
روش مطالعه اقتصاد کنکور سراسری
روش مطالعه ادبیات اختصاصی کنکور سراسری
روش مطالعه عربی اختصاصی کنکور سراسری
روش مطالعه تاریخ و جغرافیا کنکور سراسری
روش مطالعه علوم اجتماعی کنکور سراسری
روش مطالعه فلسفه و منطق کنکور سراسری
روش مطالعه روانشناسی کنکور سراسری

 

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوالی براتون پیش اومد یا دچار ابهامی شدین ، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز تماس گرفته و تموم سوالای خودتون رو در مورد نحوه مطالعه هر درس از کارشناسای تحصیلیکو بپرسین . همچنین می تونین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو از همه اخبار مربوط به کنکورسراسری مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: برنامه ریزی کنکور سراسری



سوالات متداول

 

1- ✔️ اصول مشترک مطالعه دروس برای کنکور چیا هستن ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل گفته شده ، از اصول مشترک مطالعه دروس برای کنکور سراسری میشه به داشتن خلاصه نویسی و انجام مرور به موقع اشاره کرد .

2- ✔️ خلاصه نویسی چجوری انجام میشه ؟

✔️ خلاصه نویسی یعنی نوشتن برداشت خودتون از متن بعد از خوندن هر مبحث درسی ، با زبون ساده که جزئیات اون در متن مقاله گفته شده .

3- ✔️ چرا اطلاع از اصول و روش های تست زنی مهمه ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل گفته شده ، چون سوالا به صورت تستی طراحی شده و از طرفی سر جلسه آزمون با محدودیت زمانی روبرو هستین .

منبع : نحوه مطالعه دروس کنکور سراسری





:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: