افزایش ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد
نوشته شده توسط : sevda

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه افزایش بیش از ۱۰ درصدی ظرفیت اولیه مدارس استعدادهای درخشان داده شد و برنامه‎های سمپاد برای عمومی سازی محتوای درسی ، تربیتی و پژوهشی در دست تدوین است ، اعلام کرد : فرایند اعلام نتایج آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ پایان‌ یافته تلقی می‎شود .

وزارت آموزش و پرورش طی این اطلاعیه با اعلام در دستور کار قرار گرفتن تصمیمات مدیریتی و انجام اقدامات متناسب با هدف جلوگیری از هرگونه تضییع حق احتمالی اعلام کرد : فرایند اعلام نتایج آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ پایان ‌یافته تلقی می‎شود .

در این اطلاعیه آمده است : فرایند برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ نیز مطابق روال همه‌ساله و براساس زمان‌بندی و ظرفیت‎های اعلامی ، ثبت نام درصد محدودی از کل دانش‎آموزان شاغل به تحصیل در پایه هفتم در مدارس سمپاد به پایان رسید .

این اطلاعیه می افزاید : ضمن سپاس از تمامی عوامل و همکاران مجری فرآیند مذکور به اطلاع می‎رساند برنامه‎ریزی اجرا و اعلام نتایج آزمون در سال جاری به دلایلی نظیر محدودیت‎های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا و بروز اشکالاتی در تعدادی از سوالات دچار نارسایی‎هایی شد و بر همین اساس ، اتخاذ تصمیمات مدیریتی و انجام اقدامات متناسب با هدف جلوگیری از هرگونه تضییع حق احتمالی در دستور کار قرار گرفت .

همچنین این اطلاعیه می افزاید : در جریان رسیدگی به تقاضاهای تجدید نظر ثبت شده در سامانه ، شورای راهبری آزمون متشکل از مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش به منظور ایجاد فرصت لازم جهت پذیرش تعداد بیشتری از فرزندان شایسته کشور ، با افزایش بیش از۱۰ درصدی ظرفیت اولیه در اغلب مدارس استعدادهای درخشان موافقت کرد.

بر اساس اطلاعیه مکور، به موازات تصمیم مذکور که اقدامی نهایی و غیر قابل تکرار است، سمپاد برنامه‎هایی برای عمومی سازی محتوای درسی، تربیتی و پژوهشی خود در دست تدوین دارد که جزئیات و عناوین آنها در فرصت شایسته اعلام خواهد شد. با استفاده از این فرصت، استعدادهای درخشان خارج از مدارس سمپاد هم از محتوای آموزشی و پرورشی با کیفیت مدارس سمپاد بهره مند خواهند شد.

در این اطلاعیه آمده است: با انتشار این اطلاعیه، فرایند اعلام نتایج آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پایان‌یافته تلقی می‎شود. ضمن آرزوی موفقیت و عزت و سربلندی برای تمامی شرکت‌کنندگان و پذیرفته شدگان در آزمون، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان امید دارد با توکل بر خداوند متعال، در پرتو عنایات حضرت ولی عصر (عج) و کمک و همدلی اولیای محترم دانش‌آموزان، بتواند در انجام رسالت سنگین آموزشی خود در قبال پرورش استعدادهای فرزندان این مرز و بوم موفق باشد.

منبع : افزایش ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: