اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی ۹۹
نوشته شده توسط : sevda

نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی ۹۹ ، نیمه دوم مهر ماه و از طریق سایتsanjesh.org  انجام میشه . تموم داوطلبایی که ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی رو انجام دادن ، می تونن زماناعلام نتایج سوابق تحصیلی 99 وارد سایت سنجش شده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده نتیجه خودشون رو ببینن .



از اونجایی که ظرفیت پذیرش رشته های ارائه شده در دانشگاه ها خیلی بیشتر از داوطلبایی هستش که قصد ورود به دانشگاه جهت ادامه تحصیل رو دارن . هر سال دانشگاه ها برای تکمیل ظرفیت های خالی خودشون علاوه بر پذیرش بر اساس کنکور سراسری ، اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی هم می کنن .

این رشته ها در دوره های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی ، پیام نور و دانشگاه آزاد ارائه می شه که روند ثبت نام دانشگاه آزاد از بقیه دوره ها مجزاست . از سال گذشته ، لیست رشته های بدون کنکور از دفترچه کنکور سراسری حذف شده و یک دفترچه مجزایی برای اون منتشر شد . بنابراین روند ثبت نام ، انتخاب رشته و اعلام نتایج بدون کنکورها از رشته های با کنکور جدا شد .

داوطلبایی که براساس سوابق تحصیلی 99 ، ثبت نام خودشون رو انجام دادن ، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج این رشته ها هستن . خیلی از داوطلبا نمی دونن که نتایج انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی ۹۹ چه زمانی و از طریق چه سایتی قابل مشاهده هستش . برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه مشاهده نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 99 توضیح دادیم . با ما همراه باشین !

 

 

زمان اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی ۹۹

بعد از اتمام مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ، داوطلبا باید پیگیر اطلاعیه های سازمان سنجش باشن تا از زمان اعلام نتایج این رشته ها مطلع بشن . نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی ، معمولا یک هفته بعد از اتمام مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به آدرسsanjesj.org  اعلام میشه .

سال گذشته نتایج بدون آزمون دانشگاه های سراسری ، 8 مهر ماه اعلام شد . به خاطر تعویق در ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۹ ، هنوز زمان اعلام نتایج انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99 بطور دقیق مشخص نشده ، اما پیش بینی می کنیم که این نتایج نیمه دوم مهر ماه اعلام بشه . پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام بدون کنکور تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار مربوط به نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی 99​ مطلع بشین .

 

به محض اعلام نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ۹۹ ، این مقاله بروز رسانی میشه .

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی ۹۹

به محض این که نتایج سوابق تحصیلی 99 ، از طرف سازمان سنجش اعلام شد ، اون دسته از داوطلبایی که ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه ها رو انجام دادن ، می تونن با اطلاعات ثبت نامیشون وارد سایت sanjesh.org شده و با مشاهده نتیجه خودشون از وضعیتشون مطلع بشن .

  • نحوه مشاهده اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی ۹۹ بطور خلاصه :
  1. ورود به سایت سازمان سنجش

  2. انتخاب بخش سراسری از منوی سمت راست

  3. کلیک روی لینک " مشاهده نتایج نهایی صرفا براساس سوابق تحصیلی "

  4. وارد کردن اطلاعات خواسته شده

  5. مشاهده نتیجه

  •  راهنمای تصویری نحوه مشاهده اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی ۹۹ :

 ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org ، انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست

 

 

 کلیک روی لینک " نتایج نهایی انتخاب رشته های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال 1399 "

 

 

 انتخاب یکی از دو روش زیر برای مشاهده نتیجه نهایی

روش اول : شماره شناسنامه و نام خانوادگی

روش دوم : شماره پرونده و شماره شناسنامه

 

 

تصاویر بالا مربوط به اعلام نتایج سال گذشتس ، به محض اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی 99 ، این تصاویر به روز رسانی میشه .

 

 داوطلبایی که در کنار ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه  های سراسری ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رو هم انجام دادن ، حتما مقاله زیر رو بخونن .

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

مشاوره اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی ۹۹

بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده ، داوطلب می تونه نتیجه نهایی خودش رو مشاهده کنه . در این قسمت با دو دسته داوطلب رو به رو میشیم . دسته اول داوطلبایی هستن که در یکی از رشته محل های انتخابیشون قبول شدن و دسته دوم داوطلبایی که تو هیچ کدوم از انتخاب هاشون قبول نشدن و تو نتیجه نهایی شون کلمه " مردود " نوشته شده .

داوطلبایی که در دسته اول قرار می گیرن ، بعد از مشاهده نتیجه قبولیشون باید پیگیر اطلاعیه های سازمان سنجش و دانشگاه محل قبولی خودشون باشن تا از ثبت نام جا نمونن . اما داوطلبای دسته دوم ، بعد از دیدن کلمه مردود تو کارنامشون نباید ناامید بشن چون معمولا دانشگاه های سراسری و آزاد دو بار در سال براساس سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می کنن و این دسته از داوطلبا می تونین شانس خودشون رو در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری برای بهمن ماه هم امتحان کنن .

اگه داوطلبی در دوره روزانه قبول شده ، از رشته و دانشگاه قبولیش راضی نیست و تصمیم به شرکت در کنکور سراسری 1400 داره باید از طریق سایت سنجش درخواست لغو محرومیت از دوره های روزانه رو بده تا بتونه برای سال آینده رشته های ارائه شده در دوره روزا نه رو انتخاب کنه .

در ادامه بخوانید: محرومیت از کنکور سراسری

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی 99 پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی چه زمانی اعلام میشه ؟

✔️ این نتایج معمولا یک هفته بعد از تموم شدن زمان ثبت نام اعلام میشه که زمان دقیق اعلام نتایج در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ آیا نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی همزمان با نتایج کنکور سراسری اعلام میشه ؟

✔️ خیر ، همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شد با جدا شدن فرایند ثبت نام این دو ، نتایج انتخاب رشته هم به صورت مجزا از هم اعلام میشه .

3- ✔️ نتایج پذیرش سوابق تحصیلی از طریق چه سایتی اعلام میشه ؟

✔️ این نتایج از طریق سایت سنجش اعلام میشه که آدرس اون در متن مقاله گفته شده .

منبع : اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی ۹۹





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: