زمان امتحانات نهایی خرداد
نوشته شده توسط : sevda

به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان دقیق امتحانات نهایی همچنان نا مشخص است . اما طبق بیانات وزیر آموزش و پرورش امتحانات پایه دوازدهم اواخر خرداد ماه برگزار خواهد شد . هم چنین معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار می شود .

یکی از دغدغه های این روزها برای دانش آموزان ، زمان برگزاری امتحانات است که با توجه به شرایط غالب بر جامعه و حفظ سلامتی مردم ، آموزش و پرورش ناچار به تعطیلی مدارس شد و این موضوع بر تعویق زمان برگزاری امتحانات تاثیر داشته است .

 برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در اواخر خرداد ماه

به نقل از وزیر آموزش و پرورش ، زمان تحصیل دانش آموزان پایه دوازدهم در اردیبهشت ماه پایان می یابد و سه هفته بعد از آن یعنی اواخر خرداد امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار خواهد شد . وی افزود : آموزش دیگر مقاطع تحصیلی تا پایان محتوای آموزشی در برنامه شاد ادامه خواهد داشت . 

 اولویت با برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص امتحانات گفت : ما در مورد امتحانات تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستیم در صورتیکه پایان دوران آموزشی ما باشد و کل محتویات آموزشی ما تدریس شود . اگر امکان آزمون حضوری باشد، قطعا اولویت ما آزمون حضوری است .

حاجی میرزایی ادامه داد : اگر سیاست‌های وزارت بهداشت ، اجازه آزمون حضوری را ندهد ، به شیوه‌های دیگری آزمون حضوری را برگزار خواهیم کرد .

9 اردیبهشت 99 محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور ۹۹ را مشخص کرد . بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش امتحانات از 10 یا 17 خرداد آغاز و تا یک هفته از تیر ادامه خواهد داشت ؛ کنکور نیز ۲۰ روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد .

برای روشن شدن موضوع زمان امتحانات نهایی طی نشستی به گفته وزیر آموزش و پرورش ، زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان برای خرداد ماه سال تحصیلی 98 - 99 با توجه به شرایط موجود در جامعه به صورت زیر است : 

 

بررسی احتمال تعویق امتحانات نهایی 99 با توجه به تعطیلی مدارس در پی مقابه با شیوع ویروس کرونا در مجلس شورای اسلامی
حالت اول    تشکیل کلاس‌ها بعد از ۱۵ فروردین    تغییر چندانی در برنامه امتحان نخواهیم داشت و امتحانات 17 خرداد ماه شروع می شوند 
حالت دوم    تشکیل کلاس های مدارس از اول اردیبهشت    به نسبت مرحله قبل امتحانات به تعویق می افتند 
حالت سوم    اگر مدارس تا پایان خردادماه تعطیل باشند     باید به برگزاری آزمون‌ها در مرداد و شهریور فکر کنیم    

       
منبع : زمان امتحانات نهایی خرداد





:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: