اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹
نوشته شده توسط : sevda

نتایج کنکور سراسری 99 ، در دو مرحله اولیه و نهایی اعلام میشه ، نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹ برای اطلاع از رتبه و تراز داوطلباست و حدودا یک ماه بعد از زمان برگزاری این آزمون در اختیار داوطلبا قرار می گیره . نتایج نهایی کنکور سراسری 99 حدودا یک ماه بعد از انتخاب رشته و از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org اعلام میشه و داوطلبا می تونن از دانشگاه قبولی شون مطلع بشن .

 



بعد از برگزاری کنکور سراسری 99 در اواخر مرداد ماه ، نتایج این آزمون طی دو مرحله در اختیار تموم داوطلبا قرار می گیره . نتایج اولیه کنکور ۹۹ تقریبا یک ماه بعد ازبرگزاری آزمون  ، به صورت کارنامه ای در اختیار داوطلبا قرار می گیره که در اون درصدهای هر درس ،تراز و رتبه و وضعیت مجاز به انتخاب رشته و ... مشخص شده .

داوطلبایی که بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 انتخاب رشته خودشون رو انجام دادن ، منتظر مرحله دوم اعلام نتایج یعنی اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری هستن . نهایی کنکور سراسری ۹۹ ، بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری و حدودا اوایل آبان ماه اعلام میشه که در اون رشته محل قبولی داوطلب به همراه دوره مورد پذیرش نوشته شده .

خیلی از داوطلبا در مورد زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور سراسری 99 اطلاع ندارن و نمی دونن که چه زمانی و چجوری می تونن از نتیجه این آزمون مطلع بشن . برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری ۹۹ توضیح دادیم . همراهمون باشین !

 

 

زمان و نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹

داوطلبایی که در انتخاب رشته این آزمون شرکت می کنن ، بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ ، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 هستن تا بعد از مشاهده نتایج کنکور سراسری ببینن ، تونستن در رشته محل دلخواهشون قبول بشن یا نه .

  • زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹

طبق گفته رئیس سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور سراسری 99 هفته اول آبان ماه اعلام میشه از اونجایی که ممکنه این زمان تغییر پیدا کنه . پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا به محض اعلام نتایج کنکور ۹۹ با خبر بشن .

 

به محض اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹ در این مقاله اطلاع میدیم .

بیشتر بخوانید : اسامی قبول شدگان کنکور99

  • مراحل مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹ بطور خلاصه
  1. ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org
  2. کلیک روی گزینه نتایج نهایی آزمون سراسری 99
  3. وارد کردن اطلاعات خواسته شده
  4. مشاهده نتیجه
  • راهنمای تصویری ​نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹

 ابتدا وارد سایت سنجش شده و روی لینک " نتایج نهایی آزمون سراسری سال 1399 " کلیک کنین .

 

 

 در این قسمت می تونین با انتخاب یکی از دو روش زیر ، وارد کردن عبارت امنیتی و کلیک روی گزینه مشاهده نتیجه ، نتیجه قبولی خودتون رو ببینین ،

  1. روش اول : شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
  2. روش دوم : شماره پرونده و شماره شناسنامه 

 


  اگه در یکی ازکد رشته محل های انتخابی تون قبول شده باشین ، مطابق شکل زیر در یک ستون کد رشته محل قبولی و در ستون دوم ، اسم رشته ، دوره و محل قبولی تون مشخص میشه .

 


 اما اگه در هیچ کدوم از کد رشته محل های انتخابی تون قبول نشده باشین ، مطابق شکل در ستون کد رشته علامت " --- " و در ستون دوم کلمه مردود نوشته میشه .

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشتس ، به محض اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99  این مقاله بروز رسانی میشه .

بیشتر بخوانید: پشت کنکور بمونیم یا نه

 

 

 

 

 

زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹

از اونجایی که سازمان سنجش مجری برگزار کننده کنکور سراسریه ، بنابراین اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور 99 ، مثل بقیه مراحل آزمون سراسری ، از طریق این سایت به آدرس sanjesh.org انجام میشه و داوطلبا می تونن با اطلاعات ثبت نامی شون وارد این سایت بشن و نتایج خودشون رو ببینن . 

  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹

نتایج اولیه کنکور ۹۹ تا آخر شهریور ماه اعلام میشه ولی به داوطلبا پیشنهاد می کنیم که عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو بشن تا به محض اینکه نتایج کنکور ۹۹ اعلام شد با خبر بشن و جواب اولیه کنکور رو ببینن .

 

نتایج اولیه کنکور ۹۹ ، اعلام شد .

 

اگه به هر دلیلی به اطلاعاتتون دسترسی ندارین ، می تونین از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش اطلاعات خودتون رو بازیابی کنین .

بیشتر بخوانید : سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

  • مراحل مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹ به طور خلاصه :
  1. ورود به سایت سازمان سنجش و بخش سراسری

  2. انتخاب لینک کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 99

  3. وارد کردن اطلاعات خواسته شده و دریافت جواب کنکور

  • راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹  :

 وارد سایت sanjesh.org بشین و روی گزینه " سراسری " از منوی سمت راست کلیک کنین ،

 

 

در مرحله بعدی وارد لینک " کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 99 " بشین .

 

 

 در این مرحله می تونین با یکی از سه روش زیر ، نتایج اولیه کنکور رو ببینین .

  1. روش اول : شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه ، سال تولد 
  2. روش دوم : شماره پرونده ، کد رهگیری ، شماره شناسنامه 
  3. روش سوم : شماره پرونده ، شماره سریال ، شماره شناسنامه

 


در نهایت می تونین کارنامه اولیه کنکور سراسریرو ببینین که برای اطلاع از جزئیات و قسمت های کارنامه تون مقاله توضیحات کارنامه کنکور سراسری رو مطالعه کنین .

 

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۹۹

هر سال بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 ، تعدادی از داوطلبا از نتیجه خودشون راضی نیستن ، نسبت به این نتایج اعتراض دارن و به دنبال راهی هستن تا اعتراض خودشون رو به سازمان سنجش اعلام کنن . به همین دلیل سازمان سنجش ، هر سال بعد از اینکه نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام میشه ، برای تموم داوطلبا امکانی رو فراهم می کنه تا داوطلبا بتونن اعتراض و شکایت هاشون در رابطه با نتایج کنکور رو با این سازمان در میون بزارن .

داوطلبایی که به نمره و رتبه شون اعتراض دارن ، می تونن بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹ درخواست تقاضای بررسی مجدد نمره رو از طریق لینک مشخص شده ، در سایت سنجش ثبت کنن . همچنین داوطلبایی که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 در هیچ رشته محلی قبول نشدن و یا نسبت به رشته محل قبولیشون اعتراضیدارن ، می تونن یکی از دو مورد اعتراض به قبول نشدن در رشته محل های انتخابی و یا اعتراض به قبول نشدن در رشته محل های بالاتر رو ثبت کنن .

سازمان سنجش چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹ ، لینک دسترسی به کارنامه سبز  کنکور  رو فعال میکنه تا داوطلبا بتونن رتبه خودشون و رتبه آخرین نفر قبولی در همه کد رشته محل انتخابی در فرم انتخاب رشته رو بررسی کنن . برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد کارنامه سبز خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه .

در ادامه بخوانید : کارنامه سبز کنکور

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد اعلام نتایج کنکور سراسری 99 جواب بدن . شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و حتی مشاهده نتیجه کنکورتون رو به این کارشناسا بسپرین .

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ اگه به نتیجه کنکورمون اعتراض داشته باشیم ، باید چیکار کنیم ؟

✔️ همون طور که تو این مقاله گفته شد داوطلبا می تونن از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش ، اعتراضشون رو ثبت کنن .

2- ✔️ اگه اطلاعاتمون رو گم کرده باشیم ، چه جوری می تونیم جواب کنکور رو ببینیم ؟

✔️ داوطلبا می تونن از طریق سایت سازمان سنجش ، اطلاعاتشون رو مجدد بازیابی کنن که تو این مقاله توضیحات کامل داده شده .

3- ✔️ نتایج کنکور سراسری چه زمانی اعلام میشه ؟

✔️ نتایج اولیه کنکور سراسری حدودا دو هفته بعد ار زمان برگزاری کنکور و نتایج نهایی هم دو هفته بعد از انتخاب رشته اعلام میشه که زمان دقیق اعلام نتایج تو این مقاله گفته شده .

منبع : اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: