اطلاعیه مرکز سنجش پزشکی کشور در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد گروه پزشکی
نوشته شده توسط : sevda

مرکز سنجش پزشکی کشور ، طی انتشار اطلاعیه ای درباره جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی 1399 خبر داد .

متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد :

با سپاس به درگاه خداوند متعال و تبریک به داوطلبانی کـه در آزمـون کارشناسـی ارشـد سـال٩٩ پذیرفتـه شـده انـد، بدینوسیله اسامی پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد و متقاضـیان اسـتفاده از آیـین نامـه اسـتعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ اعلام می گردد.

ثبت نام ھر دانشگاه طی یکی از روزھای مشخص شده در بازه زمانی بین ٧ لغایت ٢٠ آبان ماه مـیباشـد. نظـر بـه اینکه کلیه دانشگاه ھا زمان دقیق و نحـوه ثبـت نـام را در سـامانه اینترنتـی خـود اعـلام مـی نماینـد، لازم اسـت کلیـه پذیرفته شدگان جھت اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه پذیرفته شده مراجعـه نمایند.

بر اساس آئین نامـه آموزشـی دوره ھـای کارشناسـی ارشـد ناپیوسـته مصـوب شـورای عالی برنامـه ریـزی علـوم پزشکی ھر گونه انتقال ، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع مـی باشد. بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاھی کامل تعیین نموده، لذا ھیچ گونه تغییر در محل پذیرش انجام نخواھد گرفت.

مدارک مورد نیاز جھت ثبت نام

مدارک ثبت نام مورد نیاز میبایست به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشـگاه، مـورد بررسـی قرار خواھد گرفت. درصورت محرز شدن عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، واجد شـرایط نبـودن فـرد جھت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، مغایرت و عدم صحت مدارک، مغایرت اطلاعـات اعـلام شـده، از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات ھئیت بدوی رسیدگی بـه تخلفـات در آزمونھا با داوطلب برخورد خواھد شد .

الف - مدارک اولیه ای که باید توسط پذیرفته شده سھیمه آزاد ارائه شود

1. ٦ قطعه عکس ۴*٣ تھیه شده در سال جاری

2. اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات)

3. اصل وکپی دانشنامه کارشناسی و ریز نمرات و یا مدرکی که نشـان دھنـده فراغـت ازتحصـیل باشـد. لازم بـه ذکـر است دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی بایستی تا تاریخ ٣٠/٧/٩٩ فارغ التحصـیل شـوند. بـدیھی اسـت در صـورت عدم فراغت از تحصیل مسئولیت عواقب بعدی بعھده دانشجو خواھد بود. درصورت وجود این موارد، از ثبت نـام فـرد جلوگیری بعمل خواھد آمد و مشمول محرومیت یکساله خواھند شد.

5. اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدارکی که نشان دھنده وضعیت نظام وظیفه آقایان میباشد.

5. مدارک و مستندات ٢ سال سابقه کار بالینی حداکثر تا تاریخ ٣١/۶/٩٩ با مدرک کارشناسیی (سابقه کار قبـل از اتمـام دوره کارشناسـی قابـل قبـول نمـیباشـد) بـرای کلیـه پذیرفتـه شـدگان رشـته ھـای : مـدیریت پرسـتاری، پرسـتاری مراقبتھای ویژه، پرستاری مراقبتھای ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس

ب -مدارک مورد نیاز برای سھمیه رزمندگان

١. کلیه مدارک مورد نیاز در بند الف

٢. اصل وکپی مدارک نشاندھنده وضعیت داوطلب جھت استفاده از سھمیه رزمندگان و ایثارگران.

تذکر بسیار مھم

درصورتی که در ھرمرحله قبل از یا حین یا بعد از تحصیل مشخص شود فرد پذیرفته شـده بـا اسـتفاده از سھمیه رزمندگان و ایثارگران، واجد شرایط نبوده، ضمن لغو قبولی، طبق ضوابط عمل خواھد شد.

ج - مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان دانشگاه ھای علوم پزشکی بقیه ا... و ارتش

پذیرفته شدگان این ٢ دانشگاه دقت نمایند با توجه به ضـوابط منـدرج در دفترچـه راھنمـای ثبـت نـام و انتخـاب رشـته محل میبایست دارای شرایط پذیرش در آن دانشگاه باشند. لذا پذیرش ایـن افـراد بصـورت مشـروط بـوده و در صـورت عدم احراز شرایط و ھمچنین اعلام آن دانشگاه، به دلیل عدم رعایت ضوابط، پذیرش این افراد لغو خواھد شد.

1. کلیه مدارک مورد نیاز در بند الف

2. اصل حکم کارگزینی یا مدرکی که نشاندھنده وضعیت استخدام (رسمی،پایور) میباشد. مدرک ارائـه شـده مـی- بایست در سال ٩٨ صادر شده باشد.

د - مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان استعدادھای درخشان

1. کلیه مدارک مورد نیاز در بند الف (تاریخ فراغت از تحصیل ٣١/٦/٩٩ )

2. نامه تأییدیـه از دانشـگاه محـل تحصـیل مبنـی بـر کسـب رتبـه برتـر براسـاس آئـین نامـه " تسـھیل ادامـه تحصـیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر تحصیلی مصوب ٢١/١٠/٨٩

 تذکرات مھم

١ .عدم مراجعه و ثبت نام ھر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ ھای مقرر در دانشگاه به منزله انصراف بوده و ھیچ گونـه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواھد شد.

2. پذیرفته شدگانی که پس از ثبت نام در دانشگاه انصراف دھند یا جھت ثبت نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بھداشت برای این مقطع را ندارند . البته پذیرفته شدگان دانشگاهھایی که بصورت شھریه ای پذیرفته شدهاند مشمول این بند نمیشوند.

3. داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بھداشت و درمان در آزمون کارشناسی ارشـد وزارت علـوم یـا سـایرمراکز نیـز پذیرفته شده اند ملزم به ثبت نام در یکی از دو محل می باشند و در صورت محرز شدن ثبت نام در ھر دو محـل، قبـولی آن ھا در رشته ھای مربوط به وزارت بھداشت در ھر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می شود.

4. کلیه پذیرفته شدگان از طریق وارد نمودن کد رھگیری نتیجه را مشاھده خواھند نمود.

تذکر مھم

کلیه متقاضیان استعداد درخشان با آزمون که از طریق دانشگاه جھت استفاده از ایـن تسـھیلات معرفـی شده و در آزمون شرکت نموده اند ، دقت نمایند از فرصت یکبار خود استفاده کـرده انـد و دیگـر مجـاز بـه اسـتفاده از ایـن سھمیه نمی باشند.

5. کلیه پذیرفته شدگان در اولین اولویت انتخـابی حـائز شـرایط پـذیرش از نظـر علمـی ، پذیرفتـه شـده انـد. بسـیاری از پذیرفته شدگان در اولویت ھای بعد از محل پذیرش کنونی، حائز رتبه خوب میباشند. با توجه به اینکه فـرد بـا آگـاھی کامل انتخاب رشته محل نموده است، لذا به ھیچ عنوان جابجایی در اولویـت ھـای رشـته محـل بعـدی، امکـان پذیر نمی باشد.

6. یکی از شرایط پذیرش در سھمیه ھای رزمندگان و ایثارگران و استعدادھای درخشان با آزمون کسـب حدنصـاب لازم می باشد، لذا داوطلبان این سھمیه ھا که حـد نصـاب لازم را کسـب نکـرده انـد، حـائز شـرایط پـذیرش در ایـن سـھمیه نشده اند. بعبارتی داوطلب در مرحله نخست در چند برابـر ظرفیـت پـذیرش دارای حـد نصـاب بـوده و مجـاز بـه انتخـاب رشته محل شده است ولی در این مرحلـه (بـه انـدازه ظرفیـت پـذیرش) حـائز حدنصـاب لازم نشـده اسـت .

ھمچنـین ممکن است تعدادی از متقاضیان این سھمیه ھا علیرغم کسب حدنصاب ، جزء پذیرفته شدگان نباشند، کـه بـه دلیـل تکمیل شدن ظرفیت پذیرش با نفرات حائز نمرات بالاتر این سھمیه میباشد.

7. افرادی که مجاز به انتخاب محل شده و انتخاب محل خود را انجام داده انـد، مجـددا محل ھایی که انتخاب کرده اند دریافت می کنند که جایگاه داوطلب را در ھر یک دانشگاه ھای انتخـابیاش در مقایسـه با سایر افرادی که این دانشگاه را انتخاب کرده اند نشان میدھد.

آدرس سامانه برخی از دانشگاه ها دانشگاه ایمیل دانشگاه جهت ثبت نام

 

آدرس سامانه برخی از دانشگاه ها
دانشگاه ایمیل دانشگاه جهت ثبت نام
دانشگاه علوم پزشکی تبریز amouzesh.tbzmed.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی شیراز amoozesh.sums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی قزوین vce.qums.ac.ir 
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه vc-education.kums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی مشهد v-education.mums.ac.ir/announcements-of-the-deputy
دانشگاه علوم پزشکی ایران edu.iums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی pg.sbmu.ac.ir
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ir.ac.u

 

تکمیل ظرفیت 

ھرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نھایی، براساس اعلام دانشگاه ھـای متقاضـی منـوط بـه طـی مراحـل اخـذ مجوز مربوطه از شورای سنجش و پذیرش صورت میپذیرد. بـه عبـارتی اگـر دانشـگاھی بعـد از زمـان انتخـاب رشـته محل مجوزی کسب کرده و یا به ھر دلیل متعاقبا ھـایی کـه بـه دلایـل ظرفیت جدید اعـلام کـرده باشـد و یـا دانشـگاه مختلف ظرفیت پذیرش آنھا تکمیل نشده و ھمه این دانشگاه ھا درخواست معرفـی افـراد جدیـد و یـا افـراد جـایگزین نماینـد، پس از تصمیم گیری در مراجع ذیربط و موافقت با پذیرش جدید و یا تکمیل ظرفیت، از نیمـه دوم آذر ماه به بعد نسبت به این مرحله اقدام خواھد شد. لذا داو طلبان ملزم میباشند از نیمه دوم آذر ماه، ھـر روز سـامانه اینترنتی مرکز سنجش را ملاحظه کنند.

منبع : اطلاعیه مرکز سنجش پزشکی کشور در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد گروه پزشکی





:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: