سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
نوشته شده توسط : sevda

سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی امکانات زیادی رو مثل پرداخت شهریه و انتخاب واحد رو در اختیار دانشجوهای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته خودش قرار داده . دانشجوهای دانشگاه علمی کاربردی باید همه امور آموزشی خودشون رو از ثبت نام گرفته تا دریافت مدرک فارغ التحصیلی از طریق سامانه هم اوا به آدرس edu.uast.ac.ir انجام بدن . 

دانشگاه علمی کاربردی برای راحت و سریع انجام شدن امور آموزشی دانشجوهای خودش تو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته سامانه هم اوا رو راه اندازی کرده . سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی امکانات زیادی رو در اختیار دانشجوها قرار داده و اونا می تونن تمام امور آموزشیشون رو مثل انتخاب واحد ، پرداخت شهریه ، دریافت کارنامه و ... تو این سامانه انجام بدن .

اما از اونجایی که قبلا دانشجوهای دانشگاه علمی کاربردی از سامانه سجاد برای انجام امور آموزشیشون استفاده می کردن و سامانه هم آوا تازه جایگزین سامانه سجاد شده ، خیلی از دانشجوها با این سامانه و امکاناتی که در اختیار دانشجوها قرار داده آشنایی ندارن و نمی دونن چه جوری باید وارد پورتال آموزشیشون بشن . به خاطر همین تو ادامه این مقاله در مورد سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی توضیح دادیم .

 


معرفی سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
دانشجوهای دانشگاه علمی کاربردی تو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته باید همه امور آموزشی خودشون رو از ثبت نام گرفته تا امور مربوط به فارغ التحصیلی و دریافت دانشنامه تحصیلیشون رو از طریق سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی به آدرس edu.uast.ac.ir انجام بدن .

علاوه بر دانشجوهای در حال تحصیل تو دانشگاه علمی کاربردی ، داوطلبایی که متقاضی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بودن و بعد از اعلام نتایح نهایی این دانشگاه پذیرش شدن ، قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه برای انجام ثبت نام اولیه خودشون باید وارد سامانه هم آوا بشن و پیش ثبت نام اینترنتی خودشون رو انجام بدن .

 

  دانشگاه علمی کاربردی با راه اندازی سامانه سما لایو در کنار سامانه هم آوا امکانات زیادی رو در اختیار دانشجوهاش قرار داده .





راهنمای ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
دانشجوها برای ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی باید ابتدا وارد سایت edu.uast.ac.ir بشن و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد پورتال آموزشی خودشون شده و از امکاناتی که این سایت در اختیارشون گذاشته استفاده کنن .

نام کاربری و کلمه عبور بعد از ثبت نام حضوری تو دانشگاه از طریق مسئول آموزش به دانشجوها داده میشه . دانشجوهای جدیدالورود هم که هنور مراجعه حضوری به دانشگاه نداشتن می تونن با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خودشون تو سایت سازمان سنجش وارد پورتال آموزشیشون بشن .

 

نحوه ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی​ به طور خلاصه :
ورود به سایت edu.uast.ac.ir 

وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور

 

 اگه دانشجوی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی هستین و می خواین ثبت نام کارشناسی ناپیوسته رو انجام بدین می تونین شانستون رو برای ثبت نام دانشگاه ازاد هم امتحان کنین .


راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی​
* جستجو edu.uast.ac.ir در نوار آدرس موتور جستجوگر  ( 2 ) یا جستجو عبارت " سایت هم آوا " در نوار آدرس موتور جستجوگر ( 1 )

 

 

* انتخاب اولین گزینه با عنوان سایت " هم آوا : سامانه جامع آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی "

 

 

* در ادامه هم نام کاربری و کلمه عبور خودتون رو وارد کنین .

 

 

برای ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنین .

 

 اگه دانشجوی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی هستین و می خواین ثبت نام کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه رو هم انجام بدین پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین .


امکانات سایت هم آوا
همون طور که گفته شد سامانه هم آوا امکانات زیادی رو داره که دانشجوهای دانشگاه علمی کاربردی تو طول تحصیلشون می تونن از این امکانات استفاده کنن . مهم ترین این امکانات شامل تغییر کلمه عبور ، نیم رخ تحصیلی ، میز کار ، تایید انتخاب واحد و برنامه هفتگی ، تسویه حساب ، کارنامه مالی ، کارنامه موقت ، کارنامه ، انتخاب واحد ، نمایش و چاپ کارت امتحان ، درخواست انتقالی و مهمانی ، درخواست انصراف و درخواست فارغ التحصیلی هستش که تو تصویر زیر می بینین .

 

 
 اگه قصد ادامه تحصیل تو مقطع کارشناسی ناپیوسته رو دارین حتما لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی رو هم بررسی کنین .

 

حالا به معرفی معم ترین امکانات این سایت می پردازیم :

 

 میزکار : تو این قسمت از سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی اطلاعات کلی از مشخصات فردی ، رشته ، دانشگاه و دانشکده تحصیلی ، مقطع تحصیلی ، سهمیه قبولی و وضعیت تحصیل در اختیار دانشجو قرار می گیره . همچنین در صورتی که دانشگاه بخواد پیام مهمی مثل عدم تمدید انتخاب واحد ، تعطیلی پیش بینی نشده و ... رو به همه دانشجوها بده ، تو این قسمت ثبت می کنه . در آخر هم اخبار تحصیلی مهم دانشگاه علمی کاربردی مثل زمان دریافت کارت ورود به جلسه و یا زمان انتقالی و مهمانی و ... در اون بیان میشه .

 انتخاب واحد : این قسمت مهمترین امکانی که سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی در اختیار دانشجوها قرار داده . تو این قسمت لیست دروس ارایه شده برای هر ترم به همراه نام استاد مربوطه ، زمان برگزاری کلاس و زمان برگزاری امتحان اون درس گفته میشه . علاوه بر این دانشجوها می تونن زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی رو تو این قسمت ببینن .

 تایید انتخاب واحد و برنامه هفتگی : بعد از انجام انتخاب واحد تو سایت هم آوا توسط دانشجو تو زمان تعیین شده ، لیست این انتخاب واحد باید توسط مدیر گروه آموزشی دانشکده مربوطه به لحاظ پیش نیاز و پس نیاز دروس اخذ شده ، تایید بشه . بعد از اینکه لیست انتخاب واحد تایید شد تو این قسمت تاییدیه انتخاب واحد به همراه برنامه هفتگی گذاشته میشه .


 نیمرخ تحصیلی : تو این قسمت دانشجو می تونه اطلاعات مربوط به پیش نیاز و پس نیاز هر درس رو ببینه . توصیه می کنیم که قبل از انتخاب واحد تو هر ترم ، دانشجو به این قسمت بره و اطلاعات لازم برای انتخاب واحد رو کسب کنه .

 کارنامه موقت : تو این قسمت دانشجو می تونه نمره های خودش رو برای هر درس ببینه . تو این گزارش وضعیت داوطلب فقط تو یک نیم سال ارایه می‌ شه و اگه دانشجو به نمره کسب شده تو هر درس اعتراضی داشته باشه می تونه اون رو تو بازه ای که اعلام میشه از طریق ثبت اعتراض به نمره های دانشگاه علمی کاربردی ثبت کنه .

 کارنامه : با استفاده از بخش دریافت کارنامه از سامانه هم آوا​ ، دانشجو می تونه کل نمره های کسب شده تو طول همه نیمسال های تحصیلی خودش رو به همراه معدل هر نیمسال و معدل کل ، تعداد واحد اخذ شده و تعداد واحد مردودی و بقیه اطلاعات مربوط با دروس تحصیلی خودش رو ببینه .

 اگه دانشجوی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی هستین ، برای ادامه تحصیل تو مقطع کارشناسی ناپیوسته می تونین شانستون رو تو ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته هم امتحان کنین . کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد سامانه هم اوا پاسخ و تموم فرایندای مد نظر شما از ثبت نام گرفته تا انتخاب واحد و فارغ التحصیلی رو براتون انجام بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

 



سوالات متداول

1- برای ورود به سایت هم آوا به چه اطلاعاتی نیازه ؟
برای ورود به این سایت به نام کاربری و کلمه عبور نیازه که نحوه دریافت اون رو تو این مقاله به طور کامل گفتیم .

2- دانشجوهای دانشگاه علمی کاربردی باید به چه صورت انتخاب واحد خودشون رو انجام بدن ؟
انتخاب واحد این دانشجوها به صورت اینترنتی تو سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی انجام میشه که لینک ورود به سایت رو تو این مقاله گذاشتیم .

3- سایت هم آوا چه امکاناتی رو در اختیار دانشجو ها قرار داده ؟
چند تا از امکانات این سایت شامل انتخاب رشته ، پرداخت شهریه ، درخواست انتقالی میشه که بقیه امکانات این سایت تو این مقاله گفته شده .

منبع : سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی





:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: