عربی کنکور سراسری
نوشته شده توسط : sevda

عربی یکی از درس های عمومی و تراز آور کنکور سراسری ۱۴۰۰ محسوب میشه ، برای رسیدن به درصد بالا و تسلط روی سوالات عربی در کمترین زمان ممکن ، باید با روش صحیح مطالعه ، روش ها و تکنیک های تست زنی این درس آشنا بوده و از بهترین منابع مطالعه عربی کنکور 1400 استفاده کنین .

 

 

آشنایی با ماهیت هر درس در یادگیری مفاهیم و برقراری ارتباط با تموم مباحث اون درس کمک زیادی به داوطلبایی که تصمیم دارن در کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کنن ، می کنه . دومین درس دفترچه عمومی کنکور سراسری 1400 برای تموم گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان درس عربی و زبان قرآنه که هر سال 25 سوال از سوالای دفترچه عمومی رو به خودش اختصاص داده .

به خاطر زیاد بودن مبحث عربی کنکور ، این درس از نظر داوطلبا درسی سخت و زمان بر به نظر میاد به همین دلیل خیلی از داوطلبا زمان زیادی رو برای یادگیری و مطالعه این درس نمیزارن . هرساله تعداد زیادی از داوطلبا در درس عربی ضعف دارن و سرجلسه آزمون به تعداد کمی از سوالای این درس جواب میدن یا کلا اون رو کنار میذارن همین هم باعث شده که عربی یک درس تراز مخفی در کنکور سراسری به شمار بیاد و داوطلبایی که عربی رو بالا زده باشن ، ترازشون خیلی بهتر میشه .

به خاطر اهمیت اطلاع از ماهیت عربی کنکور و تاثیر اون در قبولی داوطلبای کنکور سراسری ۱۴۰۰ ، در این مقاله درباره جزئیات عربی عمومی کنکور سراسری 1400 صحبت کردیم . تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

 

تاثیر درس عربی در نتیجه کنکور سراسری ۱۴۰۰

عربی عمومی کنکور در تموم زیر گروه های رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان دارای ضریب و تعداد سوالای یکسانیه . این درس 25 سوال از 100 سوال دفترچه عمومی روبه خودش اختصاص داده و ضریب اون 2 در نظر گرفته شده ، داوطلبا برای پاسخ دادن به این قسمت از دفترچه عمومی کنکور سراسری 25 دقیقه زمان دارن .

همونطور که میدونین ، رتبه در سهمیه هر زیر گروه مهم ترین رتبه داوطلبا محسوب میشه و زمان انتخاب رشته تنها رتبه ای که ملاک سنجش داوطلبا قرار می گیره . در کنکور سراسری با 5 سهمیه برای پذیرش داوطلبا روبرو هستیم : سهمیه منطقه یک ، منطقه دو ، منطقه سه ، سهمیه ایثارگران ( پنج درصد و بیست و پنج درصد ) که ظرفیت پذیرش هر رشته و دانشگاهی برای این سهمیه ها با توجه به تعداد شرکت کننده ها در هر سهمیه ای مشخص میشه .

برای قبولی در هر رشته و دانشگاهی در کنکور سراسری 1400 ، میانگین درصد عربی برای سهمیه ای متفاوته . کارشناسای تحصیلیکو ، با توجه به سهمیه ها ، میانگین درصد عربی رو برای قبولی در رشته های پرطرفدار تو جدولای زیر گذاشتن .

 

حداقل درصد درس عربی برای رتبه 1 تا 10000 و رشته های پر طرفدار کنکور ریاضی فیزیک

 

حداقل درصد درس عربی کنکور سراسری ۱۴۰۰ رشته ریاضی فیزیک
حدود رتبه و رشته قبولی رتبه 1 - 500 رتبه 1000 - 2000 رتبه 5000- 10000 مهندسی برق مهندسی مکانیک مهندسی عمران مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر مهندسی شیمی
حداقل درصد عربی منطقه یک 80 75 40 80 70 65 50 60 50
حداقل درصد عربی منطقه دو 85 80 60 75 75 70 50 70 75
حداقل درصد عربی منطقه سه 75 85 65 70 75 75 60 65

65

 

حداقل درصد درس عربی برای رتبه 1 تا 10000 و رشته های پر طرفدار کنکور علوم تجربی

 

حداقل درصد درس عربی کنکور سراسری ۱۴۰۰ رشته علوم تجربی
حدود رتبه و رشته قبولی رتبه 1 - 500 رتبه 1000 - 2000 رتبه 5000- 10000 پزشکی دندانپزشکی دارو سازی دامپزشکی پرستاری پیراپزشکی
حداقل درصد عربی منطقه یک 80 60 45 75 70 60 50 40 50
حداقل درصد عربی منطقه دو 80 75 50 80 75 65 65 50 60
حداقل درصد عربی منطقه سه 85 65 60 85 80 70 65 60 65

 

حداقل درصد درس عربی برای رتبه 1 تا 10000 و رشته های پر طرفدار کنکور انسانی

 

حداقل درصد درس عربی کنکور سراسری ۱۴۰۰ رشته علوم انسانی
حدود رتبه و رشته قبولی رتبه 1 - 500 رتبه 1000 - 2000 رتبه 5000- 10000 حقوق روانشناسی حسابداری مدیریت
حداقل درصد عربی منطقه یک 80 60 45 75 70 60 50
حداقل درصد عربی  منطقه دو 80 75 50 80 75 65 65
حداقل درصد عربی منطقه سه 85 60 60 85 80 75 65

 

عربی درس خیلی مهمی در کنکور سراسری محسوب میشه اما کسب درصد خوب فقط در این درس نمی تونه به تنهایی تاثیری در افزایش رتبه و تراز کنکور سراسری ۱۴۰۰ داشته باشه .

 

با توجه به سنگین شدن رقابت در کنکور سراسری 1400 ، برای گرفتن نتیجه مطلوب لازمه تا در همه درسا به یک تسلط نسبتا خوب و متعادلی برسین . هم چنین سعی کنین حداقل 5 تا 10 درصد هم بالا تر از درصدای گفته شده در نظر بگیرین تا شانس موفقیتتون بالاتر بره .

بیشتر بخوانید: آخرین رتبه قبولی رشته های پرطرفدار

 

 

3 نکته طلایی برای مطالعه و یادگیری بهتر عربی کنکور سراسری ۱۴۰۰

سوالای عربی کنکور سراسری 1400 به صورت مبحثی و در 5 مبحث : ترجمه و تعریب ، درک مطلب ، تحلیل صرفی ، اعراب گذاری و قواعد طراحی میشه که یادگیری هر کدوم از این مباحث تکنیک های خاص خودشون رو دارن . اطلاع از روش مطالعه عربی باعث میشه تا با صرف کمترین زمان ،  بازدهی بالاتری دارن و نتیجه خوبی می گیرن .

 

 ترجمه و تعریب عربی

هر سال ، حدود 8 سوال از 25 سوال کنکور سراسری با تسلط روی قواعد ترجمه عربی به راحتی جواب داده میشه . برای اینکه سوالای مربوط به این قسمت رو به خوبی جواب بدین لازمه تا روی قواعد مربوط به صرف فعل ، اسم های جمع و مفرد ، معرفه و نکره و…..  مسلط بشین و برای افزایش سرعت عمل خودتون هر شب 10 تا 15 تست از این قسمت جواب بدین .

 

 درک مطلب عربی کنکور

9 سوال عربی مربوط به این بخش میشه که 4 تست مربوط به متن درک مطلب ، 2 تست حرکت گذاری و 3 تست از مبحث تجزیه و تحلیله . جواب دادن روزانه به یک درک مطلب از کنکور سال های گذشته تموم گروه های آزمایشی می تونه سرعت عملتون رو در خوندن و تجزیه و تحلیل سوالای این قسمت خیلی کمکتون کنه .

 

 قواعد عربی کنکور

آخرین سوالای عربی کنکور سراسری مربوط به قواعد این درس میشه . قبل از حل تستای مربوط به قواعد عربی حتما روی درسنامه های جزوه ، کتاب و منبع کمک آموزشی تون مسلط بشن چون این کار علاوه بر تسلط روی مفهوم باعث میشه تا بتونین از مباحثی که یاد گرفتین در سوالا استفاده کنین .

بیشتر بخوانید: جمع بندی عربی کنکور

 

بهترین منابع عربی کنکور سراسری ۱۴۰۰

با تبدیل شدن کنکور به یک ماراتن بزرگ مطالعه کتابای درسی به تنهایی ، نمی تونه باعث موفقیت در کنکور سراسری بشه و باید در کنار کتاب درسی حتما یک منبع کمک آموزشی و تستی هم تهیه کنین تا روی تموم مباحث عربی مسلط بشین و تست های این درس رو به راحتی جواب بدین .

به خاطر زیاد بودن تعداد کتابای موجود در بازار ، تفاوت در سطح علمی داوطلبا و قدرت یادگیری شون با هم ، نمیشه یک منبع مشخصی رو به عنوان بهترین منبع برای عربی کنکور 1400 اعلام کرد اما تموم داوطلبا زمان انتخاب یک کتاب کمک آموزشی خوب برای درس عربی باید چند تا نکته رو در نظر بگیرن :

  • نکات مهم در تهیه بهترین کتاب تستی و کمک آموزشی :

 اطلاع از محوریت و سطح کتاب با توجه به سطح تحصیلی داوطلب

 اطلاع از نحوه بررسی هر سوال و پاسخنامه تشریحی

 داشتن تستای کنکور سال های گذشته و طبقه بندی شده با ذکر منبع

 از نظر هزینه جامع و مقرون به صرفه باشد

کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتابای موجود در بازار ، بهترین منابع درس عربی کنکور رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن .

 

سطح منبع نام کتاب سری انتشارات مولف تعداد جلد
پیشنهادی انتشارات نشر الگو سری تست ایاد فیلی و مهرناز رمضان زاده تک جلدی
منبع آموزش بیشتر انتشارات گاج سری میکرو طلایی علی فیلی و محمد جال تک جلدی
منبع تست بیشتر انتشارات نشر الگو سری موج آزمون ایاد فیلی تک جلدی

 

بیشتر بخوانید: منابع کنکور سراسری

همونطور که می دونین تهیه منبع مناسب برای یادگیری و تسلط روی مباحث عربی ، نسبت مستقیم با سطح علمی هر داوطلب داره . پیشنهاد تحصیلیکو درباره تهیه منابع مناسب برای درس عربی به این صورته که : تموم داوطلبای کنکور با سطح علمی متوسط تهیه منبع پیشنهادی نوشته شده در جدول . داوطلبایی که نیاز به آموزش بیشتر دارن منبع آموزش بیشتر و داوطلبایی هم که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر رو می تونن ، تهیه کنن .

بعد از خوندن این مقاله اگه سوال یا ابهامی درباره عربی کنکور سراسری ۱۴۰۰  داشتین ، می تونین از هر جای ایران که هستین با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو تماس بگیرین و سوالای خودتون رو از کارشناسای مجرب این مرکز مشاوره بپرسین . همچنین پبشنهاد می کنیم تا با عضویت در کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو از تمام اطلاعیه های مربوط به کنکور 1400 مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: مشاوره کنکور سراسری



سوالات متداول

 

1- ✔️ سوالات عربی کنکور به چند مبحث تقسیم شده ؟

✔️ این درس شامل 5 مبحثه که در متن مقاله روش مطالعه هر قسمت بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ برای موفقیت در عربی کنکور سراسری ، تهیه همه منابع گفته شده ضروریه ؟

✔️ خیر ، همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده هر داوطلب با توجه به سطح علمی خودش باید یکی از منابع عربی رو انتخاب و تهیه کنه .

3- ✔️ برای جواب دادن به قسمت ترجمه عربی سوالای عربی تسلط روی چه مفاهیمی خیلی کمک میکنه ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، تسلط رو جنس اسم ، نوع ضمیر ، عدد و فعل خیلی می تونه بهتون کمک کنه .

منبع : عربی کنکور سراسری





:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: