شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

 

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 مشخص میشه که شرط سنی این دانشگاه طبق دفترچه کنکور سال گذشته از حداکثر سن 22 سال به حداکثر سن 24 سال افزایش داشته .

 برای مشاوره شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400

 



دانشگاه فرهنگیان به دلیل امنیت شغلی که برای داوطلبای کنکوری داره مورد توجه خیلی از متقاضیای کنکور سراسری قرار گرفته . اما این دانشگاه به خاطر ظرفیت محدود و تعداد بالای متقاضی ، شرایط خاصی رو برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته و فقط کسایی که همه اون شرایط رو داشته باشن می تونن متقاضی انتخاب این دانشگاه باشن .

یکی از مهم ترین شرایط این دانشگاه برای پذیرش داوطلبا ، شرط سنی دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش داوطلبای کنکور سراسریه . از اونجایی که خیلی از داوطلبا نمی دونن شرط سنی تربیت معلم چقدره و متولدین چه سالی می تونن متقاضی پذیرش در این دانشگاه باشن ، در ادامه این مقاله در مورد شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور ۱۴۰۰ توضیح دادیم .

 

 

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

دانشگاه فرهنگیان به دلیل اینکه به دنبال پذیرش نیروی جوان و کارآمد برای آموزش فرزاندای آینده کشورمونه علاوه بر پذیرش به صورت نیمه متمرکز و برگزاری مصاحبه علمی و عقیدتی ، شرایط خاص و ویژه ای رو برای پذیرش دانشجو قرار داده . 

اما از اونجایی که دانشجو های فرهنگیان یا تربیت معلم سابق موظف به گذروندن تعهد شغلی خودشون به میزان دو برابر مدت زمان تحصیلشون هستن ، نمی خوان که سن این افراد در زمان تعهد بالا باشه ، پس یکی از این شرایطی که باعث محدود شدن انتخاب این دانشگاه از طرف متقاضیا شده محدود کردن شرط سنی پذیرش دانشگاه تربیت معلمه .

قبلا شرط سنی دانشگاه فرهنگیان داشتن سن حداکثر 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه بود ، یعنی داوطلبایی که حتی یک روز بزرگ تر از زمان شرط سنی این دانشگاه بودن حق ثبت نام و انتخاب رشته برای اون رو نداشتن و در صورت انتخاب رشته این دانشگاه حتی اگه سایر شرایط پذیرش دانشگاه تربیت معلم رو هم داشتن اصلا انتخاب اونا مورد بررسی قرار نمی گرفت .

اما بعد از انتشار دفترچه کنکور سراسری 99 شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان تغییر کرد و این شرط سنی از 22 سال به 24 سال افزایش پیدا کرد . یعنی همه داوطلبایی که در زمان قبولی ، حداکثر سنشان 24 سال باشه می تونن در صورت داشتن سایر شرایط این دانشگاه ، فرایند ثبت نام خودشون رو انجام بدن .

پس شرط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور ۱۴۰۰ هم همون داشتن حداکثر سن 24 سال در بدو ورود به دانشگاهه ، یعنی متولدین 1376/07/01 به بعد می تونن متقاضی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بشن .  البته به محض اینکه تغییری در این مورد صورت بگیره و شرایط سنی کم یا زیاد بشه این مقاله به روز رسانی میشه .

بیشتر بخوانید: رتبه لازم برای دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 

 

سایر شرایط لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

همون طور که گفته شد این دانشگاه شرایط خاص خودش رو برای پذیرش دانشجو داره و داوطلبا علاوه بر داشتن حداکثر سن لازم باید سایر شرایط پذیرش این دانشگاه که در دفترچه انتخاب رشته کنکور نوشته شده رو هم داشته باشن که در ادامه سایر شرایط ثبت نام دانشگاه تربیت معلم برای کنکور ۱۴۰۰ رو گفتیم .

  • شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان :
  1. داشتن حداقل معدل کل ۱۴ تو دوره متوسطه دوم

  2. ثبت نام و شرکت تو کنکور سراسری

  3. مجاز به انتخاب رشته بودن در دانشگاه فرهنگیان بر اساس کارنامه اولیه آزمون سراسری

  4. داشتن حداقل تراز 6500 تو زیر گروه مورد نظر

  5. داشتن حداكثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه

  6. بومی بودن داوطلب در كد رشته محل مربوط بر اساس ملاک های تعیین شده 

  7.  موفقیت در مصاحبه علمی

  8. موفقیت در معاینات پزشکی

  9. تاییدیه هسته گزینش آموزش و پرورش

از اونجایی که انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اهمیت بالایی در پذیرش داوطلبا داره برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته صحیح این دانشگاه مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

 

مشاوره پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

اما بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری هستن داوطلبایی که در صورت داشتن تمام شرایط لازم باز هم دعوت به مصاحبه این دانشگاه نمیشن . چون پذیرش این دانشگاه به صورت متمرکز با شرایط خاصه و داوطلبا علاوه بر داشتن شرط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور ۱۴۰۰ ، شرط معدل و ... باید بتونن حد نصاب دعوت به مصاحبه این دانشگاه رو هم کسب کنن .

البته داوطلبایی که تمام شرایط لازم رو دارن و دعوت به مصاحبه این دانشگاه نمیشن می تونن شانسشون رو برای پذیرش تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هم امتحان کنن .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری ۱۴۰۰ پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برا پذیرش و انتخاب رشته این دانشگاه استفاده کنین .

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای ورود به دانشگاه فرهنگیان چه شرایطی لازمه ؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن معدل حداقل 14 در دوره متوسطس که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده . 

2- ✔️ برای ورود به دانشگاه فرهنگیان چه شرط سنی لازمه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شده ، شرط سنی لازم برای ورود به این دانشگاه داشتن حداکثر سن 24 سال است .

3- ✔️ داشتن شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان چقدره ؟

✔️ خیر داوطلبا علاوه بر داشتن شرایط لازم باید حد نصاب دعوت به به مصاحبه رو هم داشته باشن .

منبع : شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: