آیا مدرک ارشد فراگیر پیام نور معتبر است
نوشته شده توسط : sevda

مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور کاملا معتبر و زیر نظر وزارت علومه و داوطلبایی که در آزمون ارشد فراگیر شرکت می کنن و پذیرش میشن و می تونن بدون هیچ محدودیتی از این مدرک برای ادامه تحصیل استفاده کنن .

 

 

ارشد فراگیر پیام نور یکی از راه های بدون کنکور مقطع ارشده که فرصتی رو برای همه فارغ التحصلای دوره کارشناسی فراهم کرده تا بتونن بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وارد این مقطع بشن تو دانشگاه پیام نور تحصیل کنن . به همین دلیل چه داوطلبایی که در کنکور ارشد شرکت نکردن و چه اونایی که به هر دلیلی از نتیجه کنکورشن راضی نیستن می تونن شانسشون رو برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور امتحان کنن .

اما شاید سوالی که ذهن خیلی از داوطلبای متقاضی ارشد فراگیر رو درگیر کرده این باشه که آیا مدرک ارشد فراگیر پیام نور معتبر است؟ اصلا مدرک ارشد فراگیر پیام نور چه فرقی با مدرکی که از طریق کنکور ارشد صادر میشه داره ؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشین .

 

 

آیا مدرک ارشد فراگیر پیام نور معتبر است؟

نحوه پذیرش ارشد فراگیر پیام نور با پذیرش همین دانشگاه از طریق کنکور ارشد کاملا متفاوته . یعنی داوطلبایی که متقاضی ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور هستن تمامی فرایند ثبت نام تا اعلام نتایجشون مجزا از کنکور ارشد انجام میشه .

به طور کلی داوطلبایی متقاضی ارشد فراگیر پیام نور هستن باید در یک آزمون مجزا از کنکور ثبت نام کنن و خودشون رو طبق منابعی که کاملامتفات از منابع کنکور ارشده و در دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور نوشته شده برای اون آزمون آماده کنن ، برای همین برای داوطلبا سوال پیش میاد که با توجه به اینکه تمام فرایند این آزمون به طور مستقل انجام میشه ، آیا مدرک ارشد فراگیر پیام نور معتبره ؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله ، مدرک ارشد فراگیر پیام نور کاملا معتبر و مورد تایید وزارت علومه و داوطلبا با داشتن این مدرک هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا تحصیل در خارج از کشور ندارن . حتی قبل از سال 86 ، در مدرک فراگیر پیام نور عنوان " فراگیر " ثبت میشد ولی ازون سال به بعد دیگه کلا عنوان " فراگیر " هم از مدرک دانشجوهای ارشد فراگیر پیام نور حذف شده و این دانشجو ها مدرکی کاملا یکسان با داوطلبایی که از طریق کنکور کارشناسی ارشد پذیرش شدن دریافت می کنن .

 

پس داوطلبا می تونن بدون هیچ نگرانی در آزمون فراگیر پیام نور ثبت نام کنن و اصلا نگران اعتبار مدرکشون نباشن . برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام ارشد فراگیر می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

 

 

تفاوت ارشد فراگیر پیام نور با ارشد پیام نور سراسری

به طور کلی بعد از اینکه متوجه شدین مدرک داوطلبی که از طریق کنکور ارشد دانشگاه پیام نور پذیرش شده با کسی که از طریق فراگیر پیام نور پذیرش شده یکیه ، شاید جالب باشه بدونین که شهریه این دو پذیرش هم کاملا با هم یکسانه و هیچ تفاوتی نداره ، حتی دانشجوهایی که از طریق ارشد فراگیر پیام نور پذیرش میشن برای ترم اول شهریه کمتری به دانشگاه میدن .

چون منابع آزمونشون که در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد فراگیر پیام نور نوشته شده همون دروسی بوده که این داوطلبا باید در ترم اول ارشد رشتشون می گذروندن و بعد از قبولی در آزمون ، فقط باید نصف شهریه متغییر دروسی که برداشتن و به همراه شهریه ثابت پرداخت کنن . 

 

 برای اطلاع دقیق از جزئیات شهریه ارشد فراگیر پیام نور می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: شهریه ارشد فراگیر پیام نور

 

البته دانشگاه پیام نور قراره از امسال علاوه بر پذیرش فراگیر پیام نور از طریق کنکور کارشناسی ارشد پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی هم داشته باشه که مطمئنا مدرک این نوع پذیرش هم کاملا معتبره و هیچ تفاوتی بین مدارک ارشد پیام نور در مقطع مختلف وجود نداره .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص اعتبار مدرک ارشد فراگیر پیام نور و تفاوت اون با پذیرش از طریق کنکور ارشد پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور ارشد پیام نور



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا مدرک ارشد فراگیر پیام نور معتبره ؟

✔️ بله همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده مدرک این پذیرش کاملا معتبر و زیر نظر وزارت علومه .

2- ✔️ مدرک ارشد فراگیر پیام نور چه تفاوتی با مدرک ارشد پیام نور از طریق کنکور داره ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل گفتیم ، این دو مدرک هیچ تفاوتی باهم ندارن .

3- ✔️ شهریه ارشد فراگیر پیام نور چقدر بیشتر از شهریه ارشد از طریق کنکور سراسریه ؟

✔️ شهریه ارشد فراگیر پیام نور حتی از شهریه ارشد پیام نور از طریق کنکور هم کمتره که توضیحات کامل در این مقاله داده شده .

منبع : آیا مدرک ارشد فراگیر پیام نور معتبر است





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: