تمدید مهلت ثبت اطلاعات قد و وزن دانش آموزان در سامانه سناد
نوشته شده توسط : sevda

دبیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش ضمن اشاره به اجرایی شدن پروژه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، از تمدید شدن زمان ثبت اطلاعات قد و وزن دانش‌آموزان در سامانه سناد خبر داد .

محمد جعفری درباره اجرایی شدن پروژه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم گفت:

« ما در این پروژه اکنون در مرحله ای هستیم که بحث ارزیابی، غربالگری و سنجش اولیه دانش‌آموزان نسبت به قد و وزن، bmi و شاخص توده بدنی در حال انجام است . در کل کشور تمام همکاران تلاش می ‌کنند تا اطلاعات آماری دانش ‌آموزان را در وضعیت ‌های مختلف نسبت به شاخص توده بدنی براساس فرمت‌های سامانه سناد به دست بیاورند . »

وی ادامه داد : « تا پایان روز ۲۲ آبان ماه قد و وزن 10 میلیون و 995 هزار و 785 نفر از دانش‌‌آموزان اندازه گیری و در سامانه سناد ثبت شده است . اکنون ‌شرایط کشور به دلیل کرونا خاص است و برخی استان‌ها در شرایط قرمز و در شرایط بحرانی قرار دارند لذا عوامل مدرسه ای هم نتوانستند در مدرسه حاضر باشند و ثبت در سامانه سناد به کندی بوده است بنابراین یک هفته دیگر یعنی تا 30 آبان ماه ثبت در سامانه سناد تمدید شده است البته ما کار مداخله و مشاوره را از هفته گذشته آغاز کردیم . »

جعفری با بیان اینکه از سوی ارزیابان به دانش آموزان دارای اضافه وزن توصیه‌های مشاوره ای برای فعالیت بدنی و تعذیه ای اعلام می‌شود افزود : « با توجه به کارنامه دانش‌‌آموزان از سامانه سناد برای هر دانش‌آموز وضعیت مشخص می ‌شود ؛ با اندازه گیری قد و وزن دانش‌آموزان، گروه‌های نرمال ، دارای اضافه وزن ، چاق ، لاغر و لاغر شدید مشخص خواهند شد . »

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش از همکاری سایر ارگان‌ها برای اجرای هرچه بهتر این طرح گفت و عنوان کرد : « این آمادگی در کل کشور وجود دارد که همه مردم و عوامل موثر بتوانند کمک کنند تا بحث سلامت دانش‌آموزان پیگیری شود . کار اصلی ما از اکنون شروع شده و مداخله و مشاوره در بحث فعالیت بدنی و تعذیه ای صورت می‌گیرد . »

وی در پایان افزود : « همکاری مشترک بین خانه و عوامل مدرسه نیز مهم است که با وجود شرایط کرونا دانش‌آموزان در دسترس عوامل مدرسه نیستند لذا آگاهی بخشی والدین نسبت یه این مساله اهمیت بالایی دارد . »

منبع : تمدید مهلت ثبت اطلاعات قد و وزن دانش آموزان در سامانه سناد





:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: