تربیت معلم بدون کنکور
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه تربیت معلم فقط از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجو می کنه و داوطلبایی که به هر دلیلی نمی تونن در کنکور شرکت کنن و قصد تحصیل در رشته معلمی بدون کنکور رو دارن می تونن ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رو انجام بدن و یا با ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش وارد حرفه معلمی بشن .

 

 

قبولی در دانشگاه فرهنگیان و ورود به حرفه معلمی آرزوی خیلی از داوطلباست . اما از اونجایی که دانشگاه تربیت معلم هدفش تربیت معلم های آینده کشورمونه ، با شرایط خاصی اقدام به پذیرش دانشجو می کنه و داوطلبا علاوه بر داشتن همه اون شرایط لازم باید بتونن فرایند مصاحبه اون رو هم پشت سر بذارن .

برای همین خیلی از داوطلبا به دلیل نداشتن شرایط لازم برای انتخاب این دانشگاه و یا رد شدن در فرایند مصاحبه اون به دنبال راهی برای ورود به حرفه معلمی هستن و براشون سوال پیش میاد که ایا تربیت معلم بدون کنکور وجود داره ؟ اصلا رشته معلمی بدون کنکور داریم ؟ برای پاسخ به این سوالا با ما همراه باشین .

 

 

تربیت معلم بدون کنکور

دانشگاه تربیت معلم که از سال 91 تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان شناخته میشه هر سال از طریق کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو برای ورود به حرفه معلمی می کنه . ولی پذیرش این دانشگاه به صورت متمرکز با شرایط خاصه !

یعنی داوطلبای متقاضی این دانشگاه ، علاوه بر داشتن تمام شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان ، باید بتونن حد نصاب لازم برای دعوت به مصاحبه شدن اون و در آخر نمره قبولی فرایند مصاحبه رو هم کسب کنن .

اما با توجه به این که این دانشگاه برای پذیرش دانشجو شرایط خاصی از جمله شرط سنی و معدل و ... گذاشته خیلی از داوطلبا نمی تونن اون رو تو اولویت خودشون قرار بدن و یا حتی در صورت داشتن تمام شرایط لازم نمی تونن فرایند مصاحبه اون رو با موفقیت پشت سر بذارن . به همین دلیل به دنبال راهی برای ورود به رشته معلمی بدون کنکور هستن .

به طور کلی دانشگاه تربیت معلم ، اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور نمی کنه و داوطلبا برای تحصیل در این دانشگاه باید حتما در کنکور سراسری شرکت کنن و از اون طریق پیش برن . اما اگه می بینین که شرایط شرکت در کنکور رو ندارین و به دنبال ورود به رشته معلمی بدون کنکور هستین می تونین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رو انجام بدین .

دانشگاه آزاد در پذیرش کاردانی ناپیوسته خودش اقدام به جذب دانشجو در رشته های مختلفی از جمله آموزش ابتدایی ، اموزش زبان انگلیسی ، آموزش دینی و ... می کنه و داوطلبایی که علاقمند به آموزش هستن و به رشته معلمی علاقه دارن می تونن ثبت نام بدون کنکور آزاد رو برای مقطع کاردانی ناپیوسته و یا فوق دیپلم انجام بدن .

البته داوطلبا برای ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه ازاد باید حتما دیپلم نظام جدید ، یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا حتما مدرک پیش دانشگاهی رو داشته باشن تا بتونن ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه رو برای ورود به رشته معلمی بدون کنکور انجام بدن . 

 

 برای آشنایی بیشتر جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

تفاوت پذیرش تربیت معلم با رشته معلمی بدون کنکور

همون طور که گفته شده دانشگاه تربیت معلم بدون کنکور وجود نداره و داوطلبا برای پذیرش در این دانشگاه باید فرایند کنکور سراسری ثبت نام دانشگاه فرهنگیان رو پشت سر بذارن . ولی برای ثبت نام رشته معلمی بدون کنکور دانشگاه آزاد شرایط خاصی در نظر گرفته نشده و همه داوطلبا می تونن شانسشون رو برای ثبت نام اون امتحان کنن . حالا تفاوت این دو رشته معلمی در چیست ؟

داوطلبایی که از طریق کنکور سراسری ، دانشگاه فرهنگیان پذیرش میشن از همون بدو ورود به این دانشگاه به عنوان دانشجو معلم شناخته میشن و از آموزش و پرورش حقوق دریافت می کنن و بعد از تموم شدن تحصیلشون در این دانشگاه ، مستقیم جذب آموزش و پرورش میشن .

اما داوطلبایی که از طریق رشته معلمی بدون کنکور دانشگاه آزاد پذیرش میشن هیچ تعهد کاری براشون وجود نداره و تنها راه اونا برای ورود به حرفه معلمی اینه که بعد از گرفتن مدرک کارشناسی ، اقدام به ثبت نام در آزمون استخدام آموزش و پرورش کنن .

البته برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش صرفا داشتن مدرک کارشناسی معلمی لازم نیست و داوطلبا می تونن با داشتن مدرک کارشناسی رشته های مختلفی اقدام به شرکت در اون آزمون کنن . 

پس اگر هدف داوطلبا ورود به حرفه معلمی بدون شرکت در کنکور سراسریه می تونن با داشتن یک مدرک کارشناسی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنن . برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم محدودیتی در دانشگاه فارغ التحصیلی شما وجود نداره .

یعنی فرقی نمی کنه که شما مدرک کارشناسیتون از دانشگاه های سراسری ( روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی ، پیام نور ) و یا از دانشگاه آزاد گرفته باشین . حتی مهم نیست که بدون کنکور وارد دانشگاه شده باشین و یا قبولی کنکور سراسری داشتین ، به طور کلی با داشتن یک مدرک کارشناسی ، ارشد و یا دکتری مرتبط می تونین در ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پروش شرکت کنین . 

 

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: استخدام آموزش و پرورش

 

مشاوره تربیت معلم بدون کنکور

پس با توجه به مطالب گفته شده اگه تمایل ورود به حرفه معلمی رو دارین و می خواین تعهد جذب در آموزش و پرورش رو هم داشته باشین باید فقط و فقط از طریق ثبت نام کنکور سراسری و یا آزمون استخدامی آموزش و پرورش شانستون رو امتحان کنین .

حالا اگه جزو داوطلبایی هستین که در کنکور امسال شرکت کردین و پذیرش نشدین می تونین شانستون رو برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امتحان کنین . 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص پذیرش تربیت معلم بدون کنکور پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشنا در ارتباط باشین و از راه های ورود به رشته معلمی بدون کنکور مطلع بشین .

 اگه جزو داوطلبایی هستین که شرایط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان رو نداشتین ، با توجه به افزایش سن پذیرش این دانشگاه می تونین شانستون رو برای ثبت نام کنکور سراسری امتحان کنین .

در ادامه بخوانید : شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ امکان ورود به دانشگاه تربیت معلم بدون شرکت در کنکور وجود داره ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد ، برای تحصیل در دانشگاه تربیت معلم فقط از طریق کنکور میشه اقدام کرد .

2- ✔️ چطور میشه بدون شرکت در کنکور وارد حرفه معلمی شد ؟

✔️ همون طور که در این کقاله توضیح داده شد ، داوطلبا می تونن از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم شانس ورود به شغل معلمی رو داشته باشن .

3- ✔️ داوطلبا برای ثبت نام بدون کنکور در رشته معلمی باید چیکار کنن ؟  

✔️ داوطلبا می تونن ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رو انجام بدن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : تربیت معلم بدون کنکور





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: