ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه سمنان از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد سایر دانشگاه های دولتی برای سال تحصیلی 1400 - 1401 دانشجو ممتاز می پذیرد .

دستورالعمل اجرایی آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد :

 

در راستای اجرای سیاست­های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) جمهوری اسلامی ایران مربوط به حمایت و هدایت استعدادهای درخشان، این دستورالعمل بر مبنای آیین­ نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره  تحصیلی کارشناسی ارشد مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان به تصویب شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان رسیده است.

 

 شرایط لازم متقاضی

1) گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی تا پایان نیم­سال تحصیلی ششم (عدد غیرصحیح تعداد واحدها به پایین گرد می­شود.)؛

2) اتمام دوره کارشناسی حداکثر در 8 نیم­سال تحصیلی؛

3)قرار گرفتن در فهرست 15%  برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی (عدد غیرصحیح رتبه به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می­شود.) با میانگین کل حداقل 15 برای رشته­های علوم پایه و فنی مهندسی، و حداقل 17 برای سایر رشته­ها (در پایان نیم­سال تحصیلی ششم)؛

4) پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش­آموختگی و صرفا برای یک بار امکان­پذیر است.

 

تبصره 1 : برای آن دسته از متقاضیانی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در نیم­سال دوم سال تحصیلی 1399-1398 مجبور به حذف واحدهای درسی خود شده­اند، امکان کسر حداکثر 4 واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی (مذکور در بند 1) وجود دارد. تاکید می­شود که این موضوع باید در گواهی رتبه (فایل پیوست 1) از سوی دانشگاه صادر کننده گواهی مورد تایید قرار بگیرید.

تبصره 2 : ملاک تشخیص افراد واجد شرایط بندهای چهارگانه فوق وضعیت علمی-آموزشی متقاضیان در زمان ارائه درخواست به دفتر استعدادهای درخشان بوده و لذا تغییرات پدید آمده در وضعیت علمی-آموزشی متقاضیان پس از ثبت درخواست (نظیر درج نمره دروس ناتمام و ...) به هیچ وجه اعمال نمی­شود.

تبصره 3 : برای متقاضیان دو رشته­ای (تحصیل هم­زمان در دوره رشته تحصیلی مقطع کارشناسی) مدت مجاز مذکور در بند 2 حداکثر 10 نیم­سال تحصیلی است. متقاضیان مذکور در صورت پذیرش می­توانند تحصیل خود را در هر یک از رشته­های دوره کارشناسی پیوسته ادامه دهند.

تبصره4 : یک سوم از ظرفیت­های موجود در هر رشته-گرایش به دانشجویان و دانش­آموختگان سایر دانشگاه­ها اختصاص داده می­شود. ضمناً، دانشجویان و دانش­آموختگان دانشگاه­های برتر کشور در اولویت پذیرش قرار دارند.

تبصره 5 : امکان ثبت درخواست برای دانشجویان و دانش­آموختگان دانشگاه سمنان که جزء 10% دوم دانشجویان هم­رشته و هم­ورودی خود باشند وجود دارد، اما پذیرش این دسته از متقاضیان صرفاً به شرط انصراف یا عدم تقاضای پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد افراد حائز شرایط بند 3 (15% برتر دانشجویان هم­رشته و هم­ورودی) و با اولویت رتبه (به شرط دارا بودن سایر شرایط بندهای فوق) قابل بررسی است. تأکید می­شود که این تبصره صرفاً مخصوص دانشجویان و دانش­آموختگان واجد شرایط دانشگاه سمنان است.

تبصره 6 : به رتبه­های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی کشوری در هر رشته، به شرط ارائه معرفی­نامه از  دبیرخانه المپیاد و دارا بودن شرایط بندهای چهارگانه فوق، ظرفیت مازاد اختصاص داده می­شود.

تبصره 7 : به متقاضیانی که در طول شش نیم­سال تحصیلی دانش­آموخته ­شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم­سال دانشجویان هم­رشته و غیر هم­ورودی خود جزء 15% برتر باشند، به شرط دارا بودن شرایط بندهای 3 و 4  ظرفیت مازاد برای پذیرش اختصاص داده می­شود.

تبصره 8 : دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می­توانند اقدام به ثبت درخواست کنند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از زمان ورود به رشته و دانشگاه اول تا زمان دانش­آموختگی از رشته و دانشگاه دوم حداکثر 8 نیم­سال تحصیلی باشد. مقایسه متقاضیان برای رتبه­بندی و تعیین 15% برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می­شود که از آن مدرک دریافت می­کنند. در مورد دانشجویان تغییر رشته حداکثر تا یک نیم­سال به سنوات مجاز مذکور در بند 2 اضافه می­شود.

 

مدارک مورد نیاز

مدارک الزامی

1)        تصویر شناسنامه؛

2)       تصویر کارت ملی؛

3)       گواهی رتبه در میان دانشجویان هم­رشته و هم­ورودی (مطابق فایل پیوست 1) که به تایید اداره آموزش دانشگاه محل تحصیل متقاضی رسیده باشد؛

4)       ریز نمرات دوره کارشناسی؛

5)       پرداخت وجه غیر قابل استرداد 750000 ریال از طریق درگاه الکترونیکی تعیین شده در سامانه گلستان دانشگاه سمنان.

 

مدارک اختیاری

در شرایط برابر دارندگان مدارک زیر در اولویت قرار خواهند گرفت:

1)        سوابق پژوهشی (مقالات علمی، گواهی ثبت اختراع، ...)؛

2)       گواهی احراز رتبه برتر در مسابقات علمی- دانشجویی کشوری.

 تذکرات مهم   

 

 ارسال مدارک باید به صورت الکترونیکی از طریق سامانه گلستان دانشگاه سمنان به آدرس golestan.semnan.ac.ir صورت پذیرد. به مدارکی که از طریق پست یا دستی ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مهلت ثبت درخواست از تاریخ 1 آذر  تا 10دی ماه می­باشد که به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

 

 

 اطلاعات تماس

نشانی پستی  سمنان- میدان دانشگاه- پردیس شماره یک دانشگاه سمنان- معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی- دفتر استعدادهای درخشان تلفن  31532060-023       

 ایمیل   talent@semnan.ac.ir                                                      

کدپستی  19111-35131

 

برای مطالعه کامل متن فراخوان کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سمنان سال تحصیلی 1400 - 1401 کلیک کنید .

منبع : ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: