فرم ثبت نام کنکور سراسری
نوشته شده توسط : sevda

فرم پیش نویس کنکور سراسری ۱۴۰۰ مشابه همون فرم ثبت نام کنکوره که شامل اطلاعاتی از جمله اطلاعات فردی ، تحصیلی ، سهمیه و محل تحصیل میشه که تکمیل این فرم قبل از انجام ثبت نام اینترنتی کنکور باعث کم شدن احتمال اشتباه در فرایند ثبت نام آزمون سراسری در سایت سنجش میشه .

 

 

فرآیند ثبت نام کنکور سراسری خیلی حساسه و داوطلبای متقاضی ثبت نام باید با ورود به سایت سنجش و پرداخت هزینه آزمون اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کرده و خودشون رو برای این رقابت بزرگ آماده کنن .

اما از اونجایی که کوچک ترین اشتباهی در وارد کردن اطلاعات ثبت شده در فرم ثبت نام کنکور باعث ایجاد مشکل در زمان اعلام نتایج و یا قبولی داوطلبا میشه ، سازمان سنجش فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری رو به داوطلبا ارائه داده تا بتونن با استفاده از اون فرایند ثبت نام کنکور 1400 رو دقیق و بی نقص انجام بدن .

حالا برای آشنایی بیشتر شما داوطلبا با جزئیات فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ در ادامه این مقاله در خصوص نحوه تکمیل این فرم توضیح دادیم و لینک دانلود اون رو گذاشتیم . با ما همراه باشین .

 

 

فرم پیش نویس کنکور سراسری ۱۴۰۰

اولین قدم برای متقاضیای شرکت در آزمون سراسری ، پر کردن فرم اینترنتی ثبت نام کنکور در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجشه و همه داوطلبایی که متقاضی شرکت در رشته های با آزمون هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان هستن باید حتما این فرم رو تکمیل کنن .

اما از اونجایی که فرایند تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری برای داوطلبا اهمیت بالایی داره و نباید اشتباهی در وارد کردن اطلاعات لازم ایجاد بشه ، سازمان سنجش با ارائه فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور سراسری این فرایند رو برای داوطلبا راحت تر کرده .

این فرم کاملا مشابه با فرم اینترنتی ثبت نام کنکوره و داوطلبا می تونن قبل از اقدام برای تکمیل فرایند اینترنتی ثبت نام ، فرم پیش نویس کنکور ۱۴۰۰ رو از انتهای دفترچه دانلود کرده و اطلاعات لازم رو در اون بنویسن .

به طور کلی هدف از ارائه فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری 1400 کم کردن احتمال خطا در وارد کردن اطلاعات ثبت نامی داوطلباست . این فرم از 52 بند تشکیل شده که شامل مواردی از جمله اطلاعات فردی ، تحصیلی ، سهمیه و محل تحصیل میشه که در ادامه در خصوص اطلاعاتی که باید در هر بند این فرم وارد کنین توضیح دادیم .

 

در ابتدای فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خودتون رو وارد کنین .

 

 

این بخش مربوط به دو دسته داوطلب میشه که مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور میشن ، دسته اول افرادی که دارای دیپلم نظام جدید هستن و دسته دوم داوطلبایی که دیپلم خودشون رو بعد از سال 84 و مدرک پیش دانشگاهی خودشون رو بعد از سال 91 دریافت کردن میشه .

  داوطلبا برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهیبشون می تونن از طریق سایت دیپ کد اقدام کنن .

  • راهنمای تکمیل بند های فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری 1400 

 بند های 1 تا 9 :

 

 

داوطلبا برای پر کردن بند 1 تا 8 به اطلاعات فردی و شناسنامه ای خودشون نیاز دارن . در بند 9 هم باید کد بخش محل تولد خودشون رو وارد کنن .

 جدول مربوط به تفکیک استانی کد بخش ها در دفترچه ثبت نام کنکور نوشته شده .

 

 بند های 10 تا 17 :

 

داوطلبا برای پر کردن این بند ها به اطلاعات تحصیلی خودشون نیاز دارن  .

 کد منطقه و ناحیه اخذ مدرک دیپلم در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نوشته شده . 

کد دانش آموزی هم در کارنامه تحصیلی داوطلبا نوشته شده که درصورتی که به کد دانش آموزی خودتون دسترسی ندارین می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

 بند های 18 و 19 :

 

 

داوطلبا باید در بند 18 نوع نظام آموزشی خودش رو مشخص کنه . بند 19 نیز در فرم پیش نویس کنکور امسال حذف شده .

 

 بند های 20 تا 25 :

 

 

بند های 20 تا 25 مخصوص داوطلبای نظام ترمی واحدی - سالی واحدی میشه و سایر داوطلبا نیازی به پر کردن این بند ها ندارن .

 

 بند های 26 تا 29 :

 

 

در بند 26 داوطلبای اقلیت دینی در صورتی که به سوالات معارف غیر اسلام پاسخ میدن ، باید یکی از ادیان مورد نظرشون رو انتخاب کنن .

در بند 27 هم داوطلبا باید سهمیه خودشون رو مشخص کنن . در صورتی که سهمیه داوطلبی غیر از سهمیه مناطق باشه و نیاز به وارد کردن کد ایثارگری داشته باشه باید بند 28 و 29 رو نیز تکمیل کنن .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سهمیه های کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: سهمیه های کنکور سراسری

 بند های 30 تا 36 :

 

بند 30 مخصوص داوطلبایییه که معلولیت خاصی دارن .

بند 32 رو داوطلبای اتباع باید پر کنن .

بند 33 هم مخصوص داوطلبای چپ دست کنکور سراسریه .

در بند 34 تا 36 هم باید وضعیت اشتغال به تحصیل خودتون رو مشخص کنین که اگه فارغ التحصیل هم هستین باید بند 35 رو علامتگذاری کنین و در صورتی که فارغ التحصیل مقطع کاردانی هستین باید بند 36 رو پر کنین .

 

 بند های 37 تا 43 :

 

در بند 37 و 38 باید گروه آزمایشی و زبان خارجی مد نظر خودتون انتخاب کنین .

بند 39 و 40 هم مخصوص داوطلباییه که علاقمند به شرکت در کنکور گروه های آزمایشی هنر و زبان هستن .

بند 42 ، 43 ، 44 مخصوص داوطلباییه که علاقمند به انتخاب رشته از دانشگاه های پیام نور ، غیرانتفاعی ، امام صادق ، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی هستن . 

البته برای انتخاب گزینه علاقمندی به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی باید در زمان پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ ، هزینه علاقمندی به این دانشگاه ها رو هم پرداخت کنین .

در صورتی هم که علاقمند به انتخاب رشته دانشگاه امام صادق هستین باید علاوه بر انتخاب بند 44 ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، یک ثبت نام مجزایی در سایت این دانشگاه انجام بدین .

 

 بندهای 44 تا 52 :

 

در این بند ها هم باید آدرس ، اطلاعات تماس ، کد نظام وظیفه و حوزه محل امتحانی رو انتخاب کنین . در صورتی هم که در آزمون سراسری سال گذشته ثبت نام کردین باید بند 52 رو علامتگذاری کنین .

 

برای دانلود فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنین .

بیشتر بخوانید : راهنمای ثبت نام کنکور سراسری

 

 

مشاوره تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

توصیه میشه برای تکمیل فرم پیش نویس کنکور 1400 حتما با دقت تمام جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری رو بخونین تا بتونین با اطلاعات کامل این فرم رو تکمیل کنین ، چون تمام نکات و مواردی که داوطلبا برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری احتیاج دارن به طور کامل در این دفترچه نوشته شده .

بعد از تکمیل فرم پیش نویس کنکور و وارد کردن این اطلاعات در سایت ثبت نام کنکور سراسری ، در صورتی که فرایند ثبت نام به طور کامل انجام شده باشه ، بعد از تایید نهایی شما ، سیستم بهتون شماره پیگیری ثبت نام و شماره پرونده میده که باید این اطلاعات رو برای انجام مراحل بعدی حتما همراه خودتون داشته باشین .

اگه بعد از تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری متوجه اشتباهی در وارد کردن اطلاعاتتون شدین هم حتما در زمان های ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ برای ویرایش و اصلاح موارد ثبت شده اقدام کنین .

بعد از از تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام و دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی ثبت نام ، می تونین در قسمت مشاهده و چاپ اطلاعات ثبت نامی سایت ثبت نام کنکور  ، اطلاعات خودتون رو ببینین و از اون پرینت بگیرین .

در ادامه بخوانید : ویرایش ثبت نام کنکور سراسری

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400 پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و فرایند ثبت نام کنکورتون رو به این کارشناسا بسپارین .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ از کجا می تونیم فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری رو دانلود کنیم ؟

✔️ این فرم در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور قرار داده که لینک دانلود اون در این مقاله هم گذاشتیم .

2- ✔️ هدف از ارائه فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری چیه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد ، سازمان سنجش با هدف کم کردن احتمال اشتباه داوطلبا این فرم رو ارائه کرده .

3- ✔️ آیا پر کرن فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری الزامیه ؟

✔️ خیر ، ولی همان طور که در این مقاله توضیح دادیم داوطلبا با پر کردن این فرم می تونن فرآیند ثبت نام کنکور رو دقیق تر انجام بدن .

منبع : فرم ثبت نام کنکور سراسری





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: