تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی
نوشته شده توسط : sevda

تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹ به صورت اینترنتی در سایت سنجش پزشکی انجام میشه که همه داوطلبایی که علاوه بر شرایط ثبت نام ، رشته و یا مجموعه امتحانی اونا جزو لیست رشته های ارائه شده این پذیرش باشه ، می تونن در زمان مقرر با ورود به این سایت انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن .

 

 

بعد از اینکه نتایج نهایی کنکور ارشد وزارت بهداشت اعلام میشه سازمان سنجش پزشکی لیستی از رشته هایی که ظرفیتشون از طریق پذیرش کنکور به اون حد نصاب نوشته شده در دفترچه ثبت نام نرسیده مشخص می کنه تا داوطلبایی که در این آزمون شرکت کردن و به هر دلیل از نتیجه خودشون راضی نیستن بتونن یک بار دیگه شانسشون رو امتحان کنن .

اما سوالی که برای خیلی از داوطلبا پیش میاد اینه که این تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی 99 چه زمانی شروع میشه که اصلا برای شرکت در این پذیرش چه شرایطی لازمه ؟ برای همین ما در ادامه این مقاله در خصوص زمان ، شرایط و نحوه پذیرش تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹ توضیح دادیم .

 

 

زمان تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹

هدف از برگزاری تکمیل ظرفیت اینه که ظرفیت رشته محل هایی که از طریق کنکور ارشد علوم پزشکی به حد نصاب نرسیده از این طریق تکمیل بشه ، پس میشه گفت که زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت معمولا یک ماه بعد از اعلام نتایج نهایی این آزمونه .

طبق اطلاعیه مرکز سنجش پزشکی ، ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹ از تاریخ 20 دی ماه شروع میشه و داوطلبایی که شرایط لازم رو دارن می تونن تا تاریخ 21 دی ماه با ورود به سایت سنجش پزشکی ، ثبت نام خودشون رو انجام بدن . البته با عضویت در کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو به محض فعال شدن لینک ثبت نام مطلع میشین .

 

به محض آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی 99 در این مقاله اطلاع میدیم .

بیشتر بخوانید: سایت ارشد وزارت بهداشت

 

 

شرایط تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹

همون طور که گفته شد فقط کسایی می تونن ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹ رو انجام بدن که شرایط لازم رو داشته باشن که در ادامه شرایط لازم برای شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی رو گفتیم :

 

 داوطلب باید حتما در کنکور ارشد وزارت بهداشت 99 شرکت کرده باشه .

 اگه داوطلب در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد وزارت بهداشت ، در رشته محلی پذیرش شده باشه ، در صورت قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت ، قبولی قبلی اون باطل میشه .

 اگه داوطلبی بعد از اعلام نتایح تکمیل ظرفیت در دوره روزانه پذیرش بشه ، ولی ثبت نام نهایی برای اون رشته محل رو انجام نده از شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت 1400 محرومه .

 هر کسی می تونه فقط در رشته و یا مجموعه امتحانی خودش در تکمیل ظرفیت شرکت کنه . 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت

 

لیست رشته های تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹

معمولا بعد از اعلام نتایج نهایی ارشد علوم پزشکی ، تعداد ظرفیت های خالی هر رشته توسط دبیرخانه‌ های رشته‌ های مختلف علوم پزشکی به سازمان وزارت بهداشت اعلام می شه ، سازمان سنجش پزشکی هم این رشته ها در قالب دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد بهداشت منتشر می کنه .

داوطلبا قبل از هر اقدامی برای ثبت نام ، اول باید این دفترچه رو دانلود و لیست رشته هایی که ارائه شده رو با دقت بررسی کنن تا ببینن رشته امتحانی اونا جزو رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت ارشد هست یا نه .

 

برای دانلود لیست رشته های تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی کلیک کنید .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

نحوه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹

تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت هم مانند تمام فرایند های این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش پزشکی انجام میشه و داوطلبایی که تمام شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت رو دارن می تونن با ورود به این سایت و وارد کردن اطلاعات لازم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99 رو انجام بدن .

  • نحوه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹ به طور خلاصه :
  1. ورود به سایت سنجش پزشکی و بخش کارشناسی ارشد 

  2. انتخاب گزینه " انتخاب رشته محل تحصیل ، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت "

  3. انتخاب مجددا گزینه " انتخاب رشته محل تحصیل ، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت " و وارد کردن کد رهگیری

  • راهنمای تصویری نحوه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۹

وارد سایت سنجش پزشکی بشین و از سمت راست صفحه گزینه ارشد رو انتخاب کنین .

 

 

بعداز ورود به صفحه زیر گزینه " انتخاب رشته محل تحصیل ، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت " رو انتخاب کنین .

 

 

در ادامه باید مجددا گزینه " انتخاب رشته محل تحصیل ، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت " رو انتخاب کرده و شماره پیگیری خودتون رو وارد کنین .

 

 

تصاویر بالا مربوط به فرایند تکمیل ظرفیت ارشد سال گذشتست ، به محض اینکه تغییری در روند انتخاب رشته امسال ایجاد بشه این تصاویر به روز رسانی میشه .

 

احیانا اگه رشته یا مجموعه امتحانی شما در لیست رشته های تکمیل ظرفیت نبود می تونین شانستون برای شرکت در کنکور ارشد سال بعد امتحان کنین .

در ادامه بخوانید : ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .



سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت چه زمانی شروع میشه ؟

✔️ این ثبت نام در ماه دی شروع میشه که زمان دقیق تکمیل ظرفیت در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ برای شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت چه شرایطی لازمه ؟

✔️ یکی از شرایط مورد نیاز اینه که داوطلب حتما در کنکور ارشد امسال شرکت کرده باشه که بقیه شرایط ثبت نام در این مقاله گفته شده .

3- ✔️ چه جوری می تونیم به لیست رشته های تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت دسترسی داشته باشیم ؟

✔️ این لیست رشته ها در سایت سنجش پزشکی منتشر میشه که لینک دانلودش رو در این مقاله گذاشتیم .

منبع : تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: