آزمون سلامت روان سایت همگام hamgam medu ir
نوشته شده توسط : sevda

آزمون سلامت روان سایت همگام در دسترس همه دانش آموزا قرار داده شده تا با شرکت در این آزمون مشکلات اونا شناسایی بشه که علاوه بر سایت hamgam ، دانش آموزا می تونن در برنامه شاد نیز به سوالات این آزمون پاسخ بدن .

 

 

آزمون سلامت روان همگام یه قسمت از خدمات مشاوره ای که تو سایت همگام ارائه میشه . این سایت ، یه سایت آموزشی و تحصیلیه که توسط آموزش و پرورش ایجاد شده و شما دانش آموزای عزیز می تونین به امکانات آموزشی و تحصیلی و خدمات مشاوره ای دسترسی داشته باشین .

یه قسمتی از این سایت آزمون های مشاوره ایه که یکی از این آزمون ها ، آزمون سلامت روان همگامه که هم دانش آموزای نهمی که می خوان فرایند انتخاب رشته رو انجام بدن و هم همه دانش آموزایی که تو سایت همگام عضو هستن می تونن در اون شرکت کنن . 

در ادامه این مقاله در خصوص موضوعات آزمون سلامت روان همگام و نحوه انجام اون در hamgam و برنامه شاد توضیح دادیم .

 

 

موضوعات آزمون سلامت روان سایت همگام

شرکت کردن نهمی ها توی آزمون سلامت روان همگام اجباریه و جزو فرایند انتخاب رشتتون به حساب میاد و باید برای داشتن یه انتخاب رشته آگاهانه و متناسب با استعداد و علاقشون ، حتما این آزمون ها رو جدی بگیرن .

 حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که موضوعات این آزمون دقیقا شامل چی میشه؟

 

در سایت همگام سه نوع آزمون مشاوره ای انجام میشه . آزمون رغبت تحصیلی ، آزمون توانایی و آزمون سلامت روان . هر کدوم این آزمون ها یه کاربرد و یه نتیجه جداگونه داره که مشاوره مدرستون از جمع بندی نتیجه هر سه تاش ، بهتون میگه چه رشته ای براتون مناسب تره .

ما با دو تا آزمون اولی فعلا کاری نداریم و میخوایم در مورد آزمون سلامت روان سایت همگام حرف بزنیم . این آزمون همونجور که از اسمش مشخصه واسه سنجش سلامت روحی و روانی دانش آموزا طراحی شده . موضوعاتی که در مورد اونا ازش سوال پرسیده شده شامل :

عزت نفس ، نشاط و شادابی ، رفتارهای پرخطر ، مشکلات روانی ، خودآگاهی ، اوقات فراغت ، نگرش به مدرسه ، مسائل و مشکلات دانش‌‌آموزا ، نحوه مقابله با استرس و فشار روانی ، مشکلات اقتصادی ، حمایت خانوادگی دانش آموزا و از اینجور مسائله .

برای اینکه توی این آزمون بتونین نتایج درست بگیرین و نتایجش به دردتون بخوره ، لازمه که برای جواب دادن به سوالا نترسین و صداقت داشته باشین چون کسی قرار نیس شما رو تنبیه یا سرزنش کنه و برعکس تفکر شما ، مشاورای مدرستون می تونن با نتیجه آزمون سلامت روان همگام متوجه مشکلات شما بشن و کمکتون کنن .

بیشتر بخوانید: نحوه ورود به سایت همگام

 

 

نحوه انجام آزمون سلامت روان در سایت همگام

خب از اونجایی که اکثر شما عزیزایی که دارین این مقاله رو می خونین ، شاید واستون سوال باشه که خب حالا چجوری در آزمون سلامت روان همگام شرکت کنیم ، ما هم تصمیم گرفتیم یه آموزش تصویری براتون بذاریم تا بتونین با خیال راحت توی این آزمون شرکت کنین .

اول از همه وارد سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir بشین و از قسمت ورود کاربران ، رمز عبور و نام کاربری خودتون رو وارد کنین .

 

بعد از ورود به سایت ، گزینه آزمون های مشاوره ای رو انتخاب کنین و بعد از اون از توی صفحه ای که براتون باز میشه گزینه آزمون خودارزیابی رو انتخاب کنین و وارد بشین . بعد از این مرحله ، روی تصویر کتاب کلیک کنین.

 


بعد از کلیک رو آیکون کتاب ، وارد یه صفحه ای میشین که می تونین از توش ، سر فصلا و مراحل مختلف آزمون سلامت روان همگام که 6 تا مرحله است رو ببینین .

 

 

برای شروع آزمون سلامت روان همگام از دفترچه شماره 1 ، روی گزینه پاسخ به سوالات کلیک کنین و به سوالا جواب بدین . یادتون باشه سوالا که تموم شد روی گزینه ثبت موقت و بازگشت کلیک کنین .

 


 
بعد اینکه مطمئن شدین جواباتون به سوالای آزمون سلامت روان همگام همونیه که مد نظرتونه و تاییدش کردین ، حواستون باشه که حتما پیغام موفقیت رو براتون نمایش بده.

بیشتر بخوانید: چگونه در سایت همگام آزمون مشاوره ای دهیم

 

نحوه انجام آزمون سلامت روان در برنامه شاد

نحوه گذروندن آزمون سلامت روان همگام از طریق سایت همگام توضیح دادیم براتون ، اما خب ممکنه یه سری از دانش آموزا دسترسی به همگام نداشته باشین و بخوان از طریق برنامه شاد این آزمون رو بگذرونن . برای اینکار آخرین نسخه برنامه شاد رو از بازار دانلود کنین و بعد از اینکه وارد برنامه شدین ، گزینه پرورشی و فرهنگی رو انتخاب کنین .

 

بعد انتخاب این گزینه پرورشی و فرهنگی ، گزینه برنامه های مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را انتخاب کنین و وارد بشین .

 


بعد از بین تمام گزینه هایی که براتون باز میشه ، روی بخش آزمون های مشاوره ای کلیک کنین .

 

 
حواستون باشه که برای اینکه بتونین به نتایج آزمون سلامت روان همگام دسترسی پیدا کنین ، باید به همه سوالا جواب بدین وگرنه یه همچین خطایی رو میبینین و آزمون براتون ثبت نمیشه .

 

بیشتر بخوانید: بروز رسانی برنامه شاد

اهداف آزمون های سلامت روان همگام

حالا که در مورد شرکت در آزمون سلامت روان همگام هم از طریق سایت همگام و هم از طریق برنامه شاد آشنا شدین،  نوبت به این میرسه که بدونین اصلا هدف این آزمون چیه؟

یادتونه که اول مقاله گفتیم شرکت در آزمون سلامت روان همگام برای نهمی ها اجباریه و این آزمون یه جورایی تست روانشناسی به حساب میاد . خب این آزمون علاوه بر اینکه سلامت روحی و روانی دانش آموزا رو می سنجه ، یه سری اهداف دیگه تو حوزه های تربیت دینی - اخلاقی ، تربیت سیاسی و اجتماعی ، تربیت زیستی و بدنی ، تربیت هنری و زیباشناختی ، تربیت اقتصادی و حرفه ای و همین طور تربیت علمی و فناوری هم داره .

اما خب مهمترین هدف آزمون سلامت روان همگام ، همون بحث سنجش سلامت روان دانش آموزانه . چون دانش آموزا برای اینکه بتونن انتخاب رشته موفق و درستی داشته باشن ، باید از لحاظ روحی و روانی سالم باشن یا اینکه اگر مشکلی هم در این زمینه دارن ، بتونن کمک های مناسبی و به موقعی رو دریافت کنن .

متاسفانه در مدارس ، خیلی از دانش آموزایی که درگیر مشکلات روحی هستن هم خودشون و هم حتی خانواده هاشون نسبت به این موضوع تقریبا بی تفاوت عمل میکنن و همین موضوع باعث شده تا هر سال شاهد خیلی از اتفاقای تلخی باشیم که می تونستن با یه آزمون ساده ای مثل همین آزمون سلامت روان همگام شناسایی بشن و به موقع جلوشون رو بگیریم . 

در ادامه بخوانید: آزمون آنلاین در سایت همگام

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص دریافت کارنامه ماهانه از سایت همگام پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . با عضو شدن در کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو هم از جدیدترین اخبار مربوط به مدارس مطلع میشین .

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آزمون سلامت روان همگام فقط مخصوص دانش آموزای پایه نهمه ؟

✔️ خیر ، همون طور که در این مقاله گفتیم علاوه بر دانش آموزای پایه نهم سایر دانش آموزا هم می تونن در این آزمون ثبت نام کنن .

2- ✔️ نحوه شرکت در آزمون سلامت روان در سایت همگام به چه صورته ؟

✔️ دانش آموزا برای شرکت در این آزمون باید وارد پورتال شخصیشون در همگام بشن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

3- ✔️ کسایی که به پورتال همگام دسترسی ندارن چه جوری می تونن در آزمون سلامت روان شرکت کنن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفتیم دانش آموزا می تونن از طریق برنامه شاد هم در این آزمون شرکت کنن .

منبع : آزمون سلامت روان سایت همگام hamgam medu ir





:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: