بودجه بندی درس شیمی کنکور
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبا با استفاده از بودجه بندی درس شیمی کنکور ۱۴۰۰ می تونن از اهمیت دروس مختلف نسبت به بررسی سوالات کنکور سال های قبل آشنا بشن و بدونن برای کدوم مبحث باید وقت بیشتری برای مطالعه بذارن و برنامه ریزی دقیق تری برای کنکور داشته باشن .

 

 

درس شیمی برای متقاضیای قبولی در کنکور تجربی و ریاضی ، یک درس بسیار مهمه و برای اینکه داوطلب بتونه در رشته های مورد علاقه و تراز بالا مانند مهندسی و پزشکی ، داروسازی و ... ، قبول بشه باید درصد بالایی رو در این درس کسب کنه .

یکی از مواردی که باعث میشه داوطلبا بتونن راحت تر درصد بالایی از این درس بزنن و با مباحث مهم و پر تکرار اون آشنا بشن ، اطلاع از بودجه بندی درس شیمیه . به همین دلیل کارشناسای تحصیلیکو با بررسی سوالات کنکور سال های قبل این مباحث رو. جمع آوری کرده و تعداد سوالات هر مبحث رو مشخص کردن . برای اطلاع از بودجه بندی شیمی برای کنکور ریاضی و تجربی ۱۴۰۰ با ما همراه باشین .

 

 

بودجه بندی درس شیمی کنکور ۱۴۰۰

بودجه بندی شیمی کنکور ، به معنی اینه که چه فصل هایی از درس شیمی تعداد سوال بیشتری رو در کنکور به خودش اختصاصی میده . داوطلبا با استفاده از این بودجه بندی متوجه میشن که با توجه به تعداد صفحات هر فصل و درجه سختی یا آسونی مفاهیم اون فصل ، چه زمانی رو برای مطالعه اون باید در نظر بگیرن .

سوالات شیمی کنکور ۱۴۰۰ به صورت متنوع از بخش های مهمی طراحی می شه اما اهمیت برخی از بخش ها بیشتره و داوطلب می تونه با اطلاع از بودجه بندی اهمیت هر بخش رو متوجه بشه و بدونه از چه مبحثی در سال های قبل چند سوال طراحی شده و چه بخشی از درس شیمی از اهمیت کمتری داره . حالا در جدول زیر بودجه بندی درس شیمی کنکور تجربی و ریاضی 1400 رو گذاشتیم .

  • بودجه بندی درس شیمی کنکور ریاضی

به طور کلی در کنکور ریاضی ، درس شیمی سی و پنج سؤال داره که زمان جواب دادن به اونها هم سی و پنج دقیقه هست . سرعت عمل بالا در زمان پاسخگویی به این درس خیلی مهمه و برای هر سؤال تقریبا یک دقیقه زمان باید در نظر داشته باشین که اطلاع از این بودجه بندیها می تونه عملکرد شما رو برای پاسخگویی به سوالا بالا ببره .

 

بودجه بندی شیمی کنکور 1400
  فصل 1 فصل 2 فصل 3 فصل 4 ترکیبی
سال دهم  2 سوال  3 سوال 4 سوال - 4 سوال
سال یازدهم 4 سوال 4 سوال  3 سوال -
سال دوازدهم  3 سوال  3 سوال  2 سوال   3 سوال

 

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور ریاضی

  • بودجه بندی درس شیمی کنکور تجربی

در کنکور تجربی 1400 هم ، درس شیمی سی و پنج سؤال داره که زمان جواب دادن به اونها هم سی و پنج دقیقه هست . سرعت عمل بالا در زمان پاسخگویی به این درس خیلی مهمه و برای هر سؤال تقریبا یک دقیقه زمان باید در نظر داشته باشین که اطلاع از این بودجه بندی ها می تونه عملکرد شما رو برای پاسخگویی به سوالا بالا ببره .

 

شیمی کنکور تجربی 1400
  فصل 1 فصل 2 فصل 3 فصل 4 ترکیبی
سال دهم 3 سوال 1 سوال 1 سوال - -
سال یازدهم  2 سوال  4 سوال  6 سوال -
سال دوازدهم 4 سوال 3 سوال 4 سوال 2 سوال

 

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور تجربی

 

 

اهمیت اطلاع از بودجه بندی درس شیمی کنکور ۱۴۰۰

با کمک بودجه بندی درس شیمی می تونین خیلی بهتر و مؤثرتر درس بخونین ، زودتر هم به نتیجه برسین و از اتلاف وقت و بهره وری پایین در این درس جلوگیری کنین . بدون اطلاع از این بودجه بندی ، ممکنه وقت خودتون رو در مباحثی که اهمیت چندانی نداره ، هدر بدین اما با علم به اینکه چه نکاتی مهمتر هستن می تونین وقت بیشتری برای مطالعه اون قسمت بگذارین و کیفیت مطالعه و دقت تون رو بیشتر هم کنین .

به طور کلی بودجه بندی درس شیمی کنکور یکی از کلیدی ترین و مفیدترین گزینه های پیش روی هر داوطلبیه تا بفهمه که طراحان ، هر سال به چه مباحثی بیشتر توجه دارن . این شیوه راه رو برای داوطلبا هموار می کنه و اگر فرصت کافی برای مطالعه کامل کتاب شیمی نداشته باشن می تونن فقط سرفصل های که بیشتر سوال از آن طراحی می شه رو مطالعه کنن و درصد خودشون رو بالا نگه دارن .

در ادامه بخوانید: برنامه ریزی کنکور

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بودجه بندی درس شیمب کنکور تجربی و ریاضی ۱۴۰۰ جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین . هم چنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع شده و حتی با برنامه هفتگی که کارشناسای تحصیلیکو براتون در نظر گرفتن پیش رفته و برنامه ریزی کنین  .



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه جوری می تونیم با مباحث پر تکرار درس شیمی آشنا بشیم ؟

✔️ برای اطلاع از مباحث پر تکرار می تونین از بودجه بندی این درس کمک بگیرین که این بودجه بندی در این مقاله گذاشته شده .

2- ✔️ بودجه بندی درس شیمی چه کمکی به داوطلبا می کنه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم ، داوطلبا با استفاده از این بودجه بندی ها می تونن مباحث مهم رو بشناسن و برنامه ریزی دقیق تری انجام بدن .

3- ✔️ چه جوری می تونیم درصد بالایی از درس شیمی کنکور داشته باشیم ؟

✔️ یکی از راه هایی که باعث میشه بتونین درصد بالایی از این درس تو کنکور داشته باشین اطلاع از بودجه بندی اونه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : بودجه بندی درس شیمی کنکور





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: