کد وضعیت نظام وظیفه کنکور
نوشته شده توسط : sevda

کد نظام وظیفه یکی از اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان آقاست که اون ها باید با توجه شرایط و وضعیت خودشون یکی از این کد ها رو انتخاب کرده و در فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ وارد کنن.



ثبت نام کنکور سراسری هر سال در سایت سازمان سنجش انجام میشه و داوطلبایی که متقاضی ثبت نام در این آزمون هستن می تونن با ورود به این سایت در زمان مقرر فرم ثبت نام رو تکمیل و خودشون رو برای این رقابت بزرگ آماده کنن.

اما یکی از اقداماتی که افراد قبل از تکمیل فرایند ثبت نام کنکور 1400 انجام بدن اینه که اونا باید ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور رو از سایت سنجش دانلود کرده تا از تمام شرایط و ضوابط شرکت در آزمون مطلع بشن و وضعیت خودشون رو برای شرکت در کنکور بسنجن.

یکی از شرایط نوشته شده در دفترچه کنکور سراسری برای داوطلبان مرد مربوط به کد نظام وظیفه اون هاست . داوطلبا باید با توجه به وضعیتی که دارن کد نظام وظیفه خودشون رو در فرم ثبت نام کنکور وارد کنن. در ادامه این مقاله لیست کد نظام وظیفه برای کنکور ۱۴۰۰ قرار داده شده.

 

 

کد وضعیت نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۰

همون طور که گفته شد یکی از اطلاعات لازم برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور ، وارد کردن کد نظام وظیفه داوطلبان آقاست. در دفترچه کنکور سراسری، 12 کد نظام وظیفه نوشته شده که برای هر کد تعریفی وجود داره و آقایون باید با توجه به وضعیت خودشون ببینن که کدوم تعریف، شامل حالشون میشه و کد مد نظر رو در فرم ثبت نام وارد کنن.

به طور کلی کد نظام وطیفه کنکور 1400 به صورت جدول زیره و داوطلبان آقا باید با آگاهی کامل از شرایط نظام وظیفه خودشون لیست کد های نظام وظیفه رو از قسمت شرایط ثبت نام کنکور سراسری مطالعه و کد مربوطه انتخاب کنن.

 

لیست کد های نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1400
کد 1 داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
کد 2 داشتن کارت معافیت از خدمت دائم هوشمند ( معافیت به علت کفالت ، پزشکی ، ایثارگران و موارد خاص )
کد 3 مشمولان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت ( پزشكی ، كفالت و ساير... ) در مدت اعتبار آن .
کد 4 افراد متولد سال 1354 و قبل از آن. این افراد باید بعد از اینکه قبولی اون ها مشخص شد، کارت معافیت دائم هوشمند خودشون رو در زمان ثبت نام به دانشگاه ارائه کنن. این افراد مشمول معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری قرار می گیرن.
کد 5 این کد مخصوص دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش دانشگاهیه که به صورت حضوری و پیوسته مشغول به تحصیل بودن و تا 1400/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی یعنی حداکثر 20 سالگی تمام فارغ تحصیلی می شن.
کد 6

این کد مخصوص فارغ التحصیلای نظام جدید 6 - 3 - 3 یا دارای مدرک پیش دانشگاهیه. این افراد باید حداکثر تا 20 سالگی به صورت پیوسته و حضوری و بدون غیبت تحصیل خودشون رو به پایان رسونده باشن.

تبصره : دانش آموزانی كه دوره متوسطه رو ( سال اول متوسطه ) از مهر 91 آغاز كرده باشن، سقف مجاز سنوات تحصيلی آنان حداكثر تا پايان 20 سالگیه.

کد 7 این کد مخصوص آن دسته از دانش آموزانی است که قبل از سن مشمولیت ( یعنی قبل از سن 18 سالگی ) به شرط اینکه غیبت نداشته باشن، موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید شده باشن.
کد 8 این کد مخصوص سربازان درحال خدمت یا کارکنان وظیفه که بدون غیبت اولیه مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید حضوری و پیوسته کسب کردنه. شرط پذیرش این افراد پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی و بالاتره.
کد 9 این کد به آن دسته از کارکنان وظیفه ای تعلق می گیره که خدمت دوره ضرورت آن ها تا تاریخ 1400/6/31 به پایان می رسه. این افراد موظف هستن که در زمان ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت خودشون رو ارائه بدن.
کد 10 این کد مخصوص طلاب علوم دینیه که دارای مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزه هستن. شرط آن این بوده که مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه ( اصفهان یا خراسان ) تایید کند که فرد می تواند همزمان با اشتغال به تحصیل در حوزه، در دانشگاه نیز به تحصیل بپردازه. در صورتی که حوزه علمیه معافیت تحصیلی یک طلبه را خاتمه بده، این طلبه برای ادامه تحصیل نیاز به اجازه سازمان وطیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاه داره. این داوطلبان در هر ترم باید موافقت نامه حوزه علمیه را ارائه بدن.
کد 11 این کد مربوط به کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلحه که باید گواهی اشتغال به خمت و همچنین موافقت از اداره نیرو انسانی سازمان مربوطه رو برای ادامه تحصیل ارائه بدن.
کد 12 این کد مخصوص دانشجویان انصرافیه. این دانشجویان در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه انصراف داده باشن و همچنین از تاریخ انصراف آن ها ( 22 . 8 . 90  ) تا زمان پذیرش در در رشته جدید بیش از 1 سال سپری نشده باشه، می تونن این کد رو وارد کنن.

 

 برای دریافت اطلاعات بیشتر، می تونین دفترچه ثبت نام کنکور رو بخونین .

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور

 

 

 

 

 

تذکرات مهم در مورد کد وضعیت نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۰

 مشمولان غایب ( افرادی که دوره یک ساله معافیت تحصیلی اون ها ) مجاز به ادامه تحصیل نیستن و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در اون، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نمیشه و قبولی اونها در هر شرایطی لغو میشه.

 دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا زمان پایان خدمت سربازی و یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری نیستن. ( به جز افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده باشن ).

 مشمولانی که در مقطع کاردانی فارغ التحصیل شدن، مجاز به شرکت در آزمون سراسری نیستن و باید فقط در مقطع کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی ناپیوسته) تحصیل خودشون رو ادامه بدن. ( مگه اینکه رشته اون ها در مقطع کارشناسی ناپیوسته ارائه نشده باشه. )

 معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک بار صادر می شه، بنابراین فارغ التحصیلای هر مقطع مجاز به تحصیل مجدد در همان مقطع نیستن. یا به اصلاح داوطلبان آقایی که هنوز مدرک نظام وظیفه ندارن حق بازگشت به عقب و خواندن دوباره همون مقطع رو ندارن. )

 داوطلبایی که قبلا دانشجو بودن و یکبار انصراف دادن در صورت انصراف مجدد حق ثبت نام در کنکور رو ندارن.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص کد نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۰ جواب بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین. هم چنین با عضویت در کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین.

در ادامه بخوانید : راهنمای ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ داوطلبای آقایی که هنوز فازغ التحصیل نشدن چه کدی رو باید در موقع ثبت نام کنکور وارد کنن ؟

✔️ این داوطلبا باید با توجه به سن و وضعیت تحصیلشون طبق جدول گذاشته شده در این مقاله یک کد رو انتخاب کنن .

2- ✔️ داوطلبان آقای پشت کنکوری چه کدی رو باید در زمان ثبت نام وارد کنن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده این داوطلبا باید کد 6 رو وارد کنن .

3- ✔️ دانشجویان آقا در چه صورتی می تونن بعد از انصراف دوباره در کنکور شرکت کنن ؟

✔️ این داوطلبا در صورتی که فقط یکبار انصراف داده باشن می تونن در کنکور شرکت کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : کد وضعیت نظام وظیفه کنکور





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: