بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی
نوشته شده توسط : sevda

بارم بندی امتحانات نهایی سال دوازدهم رشته انسانی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای انسانی با توجه به بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ۹۹ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .


با نزدیک شدن به فصل امتحانات نهایی دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن .

اما همیشه استرس امتحانات نهایی با همه دانش آموزای انسانی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی 99 می کنه . دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم برای هر درسشون ، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون تو این امتحانات بیشتر میشه . در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن . پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم رشته انسانی ۹۹ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه با ما همراه باشین .

 

بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی ۹۹

اکثر امتحانات سال دوازدهم رشته انسانی ( دین و زندگی 3 ، فارسی 3 ، علوم اجتماعی ( هویت اجتماعی ) 3 ، عربی ، زبان قرآن 3 ، زبان انگلیسی 3 ، سلامت و بهداشت 3 و ...  ) به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار میشه .

از اونجایی که نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی از امتحانای مدرسه متفاوته ، برای همین دانش آموزای رشته انسانی با دونستن بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ۹۹ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن . در ادامه بارم بندی دروس عمومی و اختصاصی دوازدهم انسانی 99 رو گفتیم .

 

 

میزان نمرات و بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته انسانی که تو این مقاله گفتیم ، طبق آخرین بارم بندی اعمال شده برای امتحانات نهایی هستش و در صورت هر گونه تغییر ، جدولای زیر به روز رسانی میشه .

    بارم بندی دروس عمومی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی 99 :

 بارم بندی درس فارسی 3 دوازدهم انسانی :

 
ردیف      قلمروها      موضوع ها      نمره 
1     زبانی 7 نمره      معنی واژه       1/5
املای واژه       1/5
دستور      4
2     ادبی 5 نمره      آرایه های ادبی      3
حفظ شعر      2
3     فکری 8 نمره      درک مطلب      4
معنی و مفهوم نثر      2
معنی و مفهوم نظم      2
جمع                  20


 بارم بندی درس نگارش 3 دوازدهم انسانی :​

 
ردیف      موضوع       سنجه های ارزشیابی      نمره 
1     بازشناسی      توانایی بازشناسی آموزه های درس      2
2     تولید متن      خوش آغازی (جذابیت و گیرایی ، نشان دادن نمایی کلی ازمحتوای نوشته )      1
پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته ( بیان ساده و صمیمی- بیان احساس  متناسب با موضوع - سیر منطقی نوشته - فکر و نگاه نو)      9
خوش فرجامی ( جمع بندی مطالب - تاثیر گذاری و تفکر برانگیز بودن )      1
رعایت نشانه های نگارشی      1
 املای واژگان ( نداشتن غلط املایی)      2
3     سازه های نوشتاری      مثل نویسی / حکایت نگاری / شعر گردانی ( درک و دریافت هسته معنایی مثل ، حکایت و شعر - پروراندن موضوع - رعایت املا و نشانه های نگارشی )      4
جمع                  20

 

 بارم بندی درس عربی ، زبان قرآن 3 نوبت اول دوازدهم انسانی :

 
مهارت های زبانی       موضوع       نمره       جمع 
الف : مهارت واژه شناسی       نوشتن معنای چهار کلمه داخل جمله از عربی به فارسی؛ از جملات متن ، تـمرین و بخش «اعلموا» (زیر کلمات خط کشیده میشود.)       1      2نـمره  
مترادف و متضاد (دو جفت کلمه کنار هم نهاده میشود و دانش آموز فقط تضاد یا ترادف آنها را مشخص میکند./ یا شش کلمۀ پراکنده داده میشود که چهار تای آنها متضاد هستند./ می -توان این سؤال را درون متن درک مطلب طراحی کرد. متضاد یا مترادف دو کلمه را در متن خواست و نمره درک مطلب ، نیم نمره افزایش یابد.)         0/5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه  یا نوشتن مفرد یا جمع اسم (در حد جمع های مکسر خوانده شده در کتاب دوازدهم ) یا انتخاب گزینۀ مناسب برای جای خالی یک جمله              0/5
ب : مهارت ترجمه به فارسی      ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا»        4      9نـمره  
ترجمۀ درست یک جملۀ دارای لای نفی جنس . (ترجمۀ لای نفی جنس به صورت «هیچ ... نیست » مد نظر است .)       0/5
ترجمۀ درست جمله های دارای حروف مشبهۀ بالفعل ؛ یکی از جمله ها از «لیت » است .       1/5
ترجمۀ درست یک یا دو جمله دارای قید حالت (حال ) در دو شکل آن      1
ترجمۀ درست یک یا دو جمله دارای اسلوب استثنا یا حصر       0/5
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی (دو جمله )       0/5
تکمیل ترجمۀ ناقص از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا» (چهار جای خالی)       1
ج : مهارت شناخت و کاربرد قواعد       ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی، ماضی استمراری، ماضی بعید، امر، نهی، نفی، مستقبل ، مجهول ، فعل دارای نون وقایه ، معادل های عربی مضارع التزامی و اسلوب شرط داخل جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند خرج ، دخل ، صبر، کتب و ... که زیر فعل خطی کشیده میشود و دانش آموز با کمک یک قرینه یا بیشتر، آنها را ترجمه میکند؛ مانند: «یا صدیقتی، لا تخرجی من صفـک .» که در این جمله دو قرینۀ «یا صدیقتـی» و «ضمیر ـک » به دانش آموز کمک میکند تا بتواند «لا تخرجی» را درست ترجمه کند. یا در قالب مصور به صورت ارتباط دادن جملات به تصاویر (هشت مورد)       2      7نـمره  
تشخیص و انتخاب فعل ماضی، مضارع ، امر و نهی مناسب برای جای خالی در جمله ، یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد. (چهار مورد)     1
تشخیص لای نفی جنس (چند جمله کوتاه داده میشود و دانش آموز باید لای نفی جنس را از لای نفی و لای نهی و لای جواب تشخیص دهد.)       0/25
تشخیص حروف مشبهه بالفعل (چند جمله کوتاه داده میشود و دانش آموز باید حرف مشبه بالفعل را از حروف جر، استقبال ، نفی و سایر حروف تشخیص دهد./ یا به هر صورتی که قدرت تشخیص حروف مشبهه بالفعل را بسنجد.)       0/25
تشخیص محل اعرابی در جملاتی که معنا و ساختاری ساده دارند؛ مانند: «کتب المسافر رساله فی الفندق .» جملات کاملا حرکت گذاری میشوند. (فاعل ، مفعول ، مبتدا، خبر، مضاف الیه ، صفت ، جار و مجرور، یا مجرور به حرف جر) دو نوع «حال » هر کدام ٠/٢٥ / مستثنی ٠/٢٥ / تشخیص اسلوب حصر ٠/٢٥      2
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم مکان ، اسم تفضیل یا ترجمه درست آنها؛ یا ترکیبی از تشخیص و ترجمه آنها (در هر حالت این اسم ها داخل جملات کوتاه هستند.)       1/5
د: مهارت درک و فهم      سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان «وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم » (چهار مورد) یا ارائه شش کلمه که دو تا اضافه است و چهار جمله با جای خالی که باید با کلمه مناسب کامل شود. یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب (سؤال سه گزینه ای)       1      2نـمره  
درک مطلب (ارائه متن و طراحی چهار سؤال حتی الامکان با چهار کلمه پرسشی خوانده شده ) یا (ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی)؛ یا ترکیبی از دو حالت پیشنهادی بالا؛ یا طرح سؤال با توجه به تصویر که در این حالت پاسخ کوتاه مطلوب است ؛ یا هر شیوه ابتکاری دیگری که بتواند مهارت درک و فهم را بسنجد.       1

 

  بارم بندی درس عربی ، زبان قرآن 3 نوبت دوم دوازدهم انسانی :

 
مهارت های زبانی       موضوع       نمره       جمع 
الف : مهارت واژه شناسی       نوشتن معنای چهار کلمه داخل جمله از عربی به فارسی؛ از جملات متن ، تـمرین و بخش «اعلموا» (زیر کلمات خط کشیده میشود.)       1      2نـمره  
مترادف و متضاد (دو کلمه داده میشود و دانش آموز فقط تضاد یا ترادف را مشخص میکند؛ یا شش کلمۀ درهم داده میشود و دانش آموز آنها را کنار هم به صورت مترادف و متضاد قرار می -دهد.)         0/5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه یا پیدا کردن گزینۀ مناسب برای شرح یک کلمه         0/25
نوشتن مفرد یا جمع اسم (در حد جمع های مکسر خوانده شده در کتاب دوازدهم )       0/25
ب : مهارت ترجمه به فارسی      ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا»      4      9نـمره  
ترجمۀ درست یک جملۀ دارای لای نفی جنس . (ترجمۀ لای نفی جنس به صورت «هیچ ... نیست » مد نظر است .)       0/5
ترجمۀ درست جملۀ دارای حروف مشبهۀ بالفعل (أن ، کأن ، لیت و لعل ) با تکیه بر معنای حروف مشبهۀ بالفعل       0/5
ترجمۀ یک جملۀ دارای مفعول مطلق تأکیدی و یک جملۀ دارای مفعول مطلق نوعی      1
ترجمۀ یک جملۀ دارای قید حالت       0/5
ترجمۀ درست جملۀ دارای استثنا یا اسلوب حصر       0/5
ترجمۀ درست جملۀ دارای اسلوب ندا       0/5
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی (دو جمله )       0/5
تکمیل ترجمۀ ناقص از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا» (چهار جای خالی)       1
ج : مهارت شناخت و کاربرد قواعد       ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی، ماضی استمراری، ماضی بعید، امر، نهی، نفی، مستقبل ، مجهول ، معادل های عربی مضارع التزامی، اسلوب شرط و فعل دارای نون وقایه داخل جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند: خرج ، دخل ، صبر، کتب و ... که زیر فعل خطی کشیده میشود و دانش آموز با کمک یک قرینه یا بیشتر، آنها را ترجمه میکند؛ مانند: «أنا دخلت قریۀ جدی أمس .» که در این جمله دو قرینه «أنا» و «ی » در «إنی» و «جدی» و قید زمان «أمس » به دانش -آموز کمک میکنند تا بتواند «دخلت » را درست ترجمه کند. در صورتی که از فعل های دشواری مانند تهمسون استفاده میشود، لازم است که معنای شکل سوم شخص مفرد آن داده شود؛ مثال : یا تلامیذ، لم تهمسون فی الصف ؟! (همس : آهسته سخن گفت ) یا در قالب مصور به صورت ارتباط دادن جملات به تصاویر (هشت مورد) یا به صورت تلفیقی از حالت اول و دوم      2      7نـمره  
تشخیص محل اعرابی در جملاتی که معنا و ساختاری ساده دارند؛ مانند: «کتب المسافر رساله فی الفندق .» جملات کاملا حرکت گذاری میشوند. (فاعل ، مفعول ، مبتدا، خبر، مضاف الیه ، صفت ، جار و مجرور، یا مجرور به حرف جر، اسم و خبر افعال ناقصه و حروف مشبهه بالفعل و لای نفی جنس ، نائب فاعل ، صفت ، حال ، مستثنی، مفعول مطلق و منادا) تذکر: سهم حال ، مستثنی، مفعول مطلق و منادا ١/٥ نـمره از ٤ نـمره است . تشخیص نوع مفعول مطلق نیز سؤال میشود. ٠/٢٥ نـمره تشخیص اسلوب حصر از استثناست . ٠/٥ نـمره تحلیل صرفی و اعراب که مؤکدا باید در قالب سؤال دو گزینه ای شبیه کتاب درسی باشد.      4
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم مکان ، اسم تفضیل یا ترجمه درست آنها؛ یا ترکیبی از تشخیص و ترجمه آنها (در هر حالت این اسم ها داخل جملات کوتاه هستند.)      1
د: مهارت درک و فهم      سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان «وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم » (چهار مورد) یا ارائه شش کلمه که دو تا اضافه است و چهار جمله با جای خالی که باید با کلمه مناسب کامل شود. یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب (سؤال سه گزینه ای)       1      2نـمره  
درک مطلب (ارائه متن و طراحی چند سؤال حتی الامکان با چند کلمه پرسشی خوانده شده ) یا (ارائه چند جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی)؛ یا ترکیبی از دو حالت پیشنهادی بالا؛ یا طرح سؤال با توجه به تصویر که در این حالت پاسخ کوتاه مطلوب است ؛ یا هر شیوه ابتکاری دیگری که بتواند مهارت درک و فهم را بسنجد.       1

 

 بارم بندی امتحانات شفاهی در عربی دوازدهم انسانی ( میان نوبت اول و دوم ) :

 
مهارت ها      موضوع      نـمره  
مهارت های خواندن ، شنیدن و سخن گفتن       روان خوانی (بدون درنگ و خطا ، و با تلفظ نسبتا درست مخارج حروف ) ، یا حفظ شعر و اجرای گروهی آن ، اجرای نـمایشی متن برخی درس ها .        4
مکالمۀ ساده در حد کتاب درسی به صورت پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی (سؤال با جملات دارای ما، ماذا، ما هو، ما هی، بم ، من ، لمن ، أین ، من أین ، ممن ، کم ، هل ، أ، متی، کیف ، لماذا، لم ، عم ، أی)، یا اجرای گروهی مکالماتی ساده .       1
جمع            5

 

 بارم بندی درس دین و زندگی 3 دوازدهم انسانی :

 
عنوان      پایانی نوبت اول      پایانی نوبت دوم ،شهریور، بزرگسالان 
درس اول      3 نمره      7 نمره
درس دوم      3 نمره 
درس سوم      2 نمره 
درس چهارم      2 نمره 
درس پنجم      3 نمره 
درس ششم      3 نمره 
درس هفتم      -     7 نمره
درس هشتم      -
درس نهم      -     6 نمره 
درس دهم      -
قرائت      4 نمره       
جمع      20     20

 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 3 دوازدهم انسانی :​
 
آزمون کتبی : این آزمون مجموعا شامل 12 نمره از بیست نمره نهایی هستش . 

 
مبحث     نمره
واژگان ( VOCABULARY )     2
دستور زبان ( GRAMMAR )     2
نمره مهارت نوشتاری ( WRITING )     4
مهارت خوانداری (READING)     4

 

 

 
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی 99

 بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 3 دوازدهم انسانی :

 
ردیف      موضوع      نمره 
1     تاریخ ادبیات     2
2     سبک شناسی     2
3     موسیقی شعر      6
4     زیبایی شناسی      6
5     نقد و تحلیل نظم و  نثر      4
جمع            20

 

 بارم بندی درس فلسفه 2 دوازدهم انسانی :​

 
ارزشیابی مستمر نوبت اول و دوم     نمره     پاياني نوبت اول     نمره     پایانی نوبت دوم و شهریور     نمره
فعالیتهای داخل درس :     6     (1) فصل اول: كليات     3     (1) فصل اول: كليات     1
فصل دوم: كليات (2)     2.5     فصل دوم: كليات (2)     0.5
فصل سوم: مباني حكمت مشاء (1)     3     فصل سوم: مباني حكمت مشاء (1)     1
فصل چهارم: مباني حكمت مشاء (2)     4     فصل چهارم: مباني حكمت مشاء (2)     2
 پاسخ به سؤال هاي دبير در باره متن درس و ميزان فهم از محتواي درس     6     فصل پنجم: نمايندگان مكتب مشاء (1)     2     فصل پنجم: نمايندگان مكتب مشاء (1)     0.5
فصل ششم: نمايندگان مكتب مشاء (2)     3.5     فصل ششم: نمايندگان مكتب مشاء (2)     1
 مشاركت و همكاري در حين تدريس     2     فصل هفتم: افول حكمت مشاء     2     فصل هفتم: افول حكمت مشاء     0.5
            فصل هشتم: حكمت اشراق     3
 تحقيق و پژوهش     2     فصل نهم : جریان های فكری عالم اسلام     1.5
فصل دهم: صدرالمتألهين     2
 انجام تمرينات پايان هر درس     4     فصل يازدهم: مباني حكمت متعاليه     4
فصل دوازدهم: حكماي معاصر     2
فصل سيزدهم: حيات فرهنگي     1
جمع     20     جمع     20     جمع     20

 

 بارم بندی درس جغرافیا 3 دوازدهم انسانی :​

 
شماره درس      نوبت اول      نمره      نوبت دوم      نمره      شهریورماه      نمره 
1      6/5     20      1/5      15+5     3     20
2      6/5      1/5     3
مهارت های جغرافیایی (١)        1/5      0/5     1
3      5/5      1/5      2/5
4           3     3
مهارت های جغرافیایی(٢)                  2     1
5                 5     3
6                 4      2/5
مهارت های جغرافیایی (٣)                  1     1

 

 بارم بندی درس تاریخ 3 ایران و جهان معاصر دوازدهم انسانی :​

 
شماره درس      نوبت اول      نوبت پاياني ( خرداد/  شهريور/ بزرگسالان ، آموزش از راه دور، داوطلبان آزاد) 
1     3     2
2     4      
3     3     2
4     3      
5     4     2
6     3      
7           2
8     3
9     3
10     2
11     2
12     2
      20نمره      20نمره 

 

  ادامه بارم بندی درس تاریخ 3 ایران و جهان معاصر دوازدهم انسانی :

 
جدول بارم بندی کیفی 
ردیف      نوع پرسش      نمره 
1     به خاطر آوردن ؛ مانند: پرسش های کوتاه پاسخ ؛ جور کردنی؛ چندگزینه ای؛ صحیح و غلط ؛ تکمیل کردنی (جا خالی) توجه : ١. در سؤال های جور کردنی، تمامی واژگان یا اصطلاحات مربوط به ستون پاسخ از یک جنس یا نوع باشد. ٢. طراحی سؤال های تکمیل کردنی یا جای خالی توصیه نمیشود، چنانچه تمایل به طرح چنین پرسش هایی دارید، واژگان و یا اصطلاحات مهم حذف شده را در پرسش نامه درج نمایید و از دانش آموزان بخواهید که واژه یا اصطلاح مناسب را در جای خالی درج نمایند.      حداکثر ٣ 
2     تعریف اصطلاحات یا مفاهیم تاریخی؛      حداکثر ٢ 
3     توصیف ، فهرست و طبقه بندی اجزا یا ویژگیهای پدیده های تاریخی؛      حداکثر ٤ 
4     تلخیص ، تشریح و تحلیل زمینه ها، علل ، دلایل ، آثار، نتایج و پیامدهای پدیده های تاریخی؛      حداقل ٨ 
5     مقایسه پدیده های تاریخی( نقش و عملکرد شخصیت ها؛ شرایط ظهور و سقوط تمدن ها و حکومت ها؛ رویدادها و تحولات مهم و ....)؛ توجه : محتواهای مقایسه شده میتواند مربوط به درس ها و فصل های مختلف باشد و نه صرفا یک درس یا فصل      حداقل ٢ 
6     کاربست شواهد و مدارک تاریخی (نقشه ها، نمودارها، آثار و بناها، کتیبه ، اسناد، متون ) و استخراج و استنباط دلالت های آن ها؛ توجه : در طراحی چنین سؤال هایی، یک یا چند مورد از شواهد و مدارک تاریخی را در پرسش نامه ارائه و ذیل آن پرسش هایی را طرح نمایید. لازم به توضیح است که شواهد و مدارک تاریخی میتواند از خارج کتاب درسی نیز طرح شود، مشروط به آنکه کاملا مرتبط با محتوای آموزش داده شده و در سطح شواهد و مدارک کتاب درسی باشد.      حداکثر ٢ (پیشنهادی) 
7     اظهارنظر و قضاوت ؛ توجه : اظهارنظر و قضاوت میتواند در بارة شخصیت های بزرگ ، رویدادهای مهم و تأثیرگذار تاریخی، آثار و بناهای باستانی موجود در سایت های تاریخی و موزه ها که مورد بازدید دانش آموزان قرار گرفته و یا موضوع هایی که راجع به آن جست و جو و پژوهشی کرده اند، انجام شود. لازم به یادآوری است که هدف از این گونه پرسش ها، دستیابی دانش آموزان به پاسخی یکسان نیست و لذا ارزش گذاری و تخصیص نمره به پاسخ های چنین سؤال هایی بر اساس تناسب جواب با پرسش و نحوة استدلال و ساماندهی مطلب انجام شود.      حداکثر ٢ 

 

 بارم بندی درس جامعه شناسی 3 دوازدهم انسانی :​

 
درس       نوبت اول       نوبت دوم       جبرانی  
اول       ٤ نمره      ٥ نمره       1/5
دوم      ٤ نمره         1/5
سوم      ٤ نمره       1/5
چهارم       ٤ نمره         1/5
پنجم      ٤ نمره       1/5
ششم             3      2/5
هفتم      3      2/5
هشتم       3      2/5
نهم       3      2/5
دهم       3      2/5
جمع       ٢٠ نمره       ٢٠ نمره       ٢٠ نمره  

 

 بارم بندی درس سلامت و بهداشت دوازدهم انسانی :​

 
شماره فصل      عنوان فصل      شماره درس      عنوان درس      شماره صفحه      بارم نوبت اول      بارم نوبت دوم 
1     سلامت      1     سلامت چیست ؟       11-3      1/5      0/5
2     سبک زندگی       18-12     1
2     تغذیه سالم و بهداشت مواد غذایی     3     برنامه غذایی سالم       32-19     3      1/5
4     کنترل وزن و تناسب اندام       39-33     2
5     بهداشت و ایمنی مواد غذایی       48-40      1/5
3     پیشگیری از بیماری ها      6     بیماری های غیر واگیر       66 -49     4     2
7     بیماری های واگیر       78-67     3
4     بهداشت در دوران نوجوانی      8     بهداشت فردی       100-79      2/5     1
9     بهداشت ازدواج و باروری       110-101      1/5
10     بهداشت روان       128-111           3
5     پیشگیری از رفتار های پر خطر     11     مصرف دخانیات و الکل       137 -129     3
12     اعتیاد به مواد مخدر و عوارض آن       156-138      2/5
6     محیط کار و زندگی سالم      13     پیشگیری از اختلالات اسکلتی- عضلانی ( کمر درد)       169-155     3
14     پیشگیری از حوادث خانگی       182-170      3/5
جمع نمرات                              20     20

 

 بارم بندی درس ریاضی و آمار 3 دوازدهم انسانی :​

 
فصل      محدوده فصل      نوبت اول      نوبت دوم      شهریور و دی 
1     کل      15     5     8
2     تا صفحه ٦٠      5     2      5/5
صفحه ٦٠ به بعد             3/5
3     کل       9/5      6/5
جمع            20     20     20


کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو تو زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات نهایی راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین . همچنین می تونین بارم بندی امتحانات نهایی تجربی و ریاضی رو هم از کارشناسان بگیرین . برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 

 
سوالات متداول

1- دانش آموزای پایه دوازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات نهایی داشته باشن ؟  
این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات نهاییمی تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس تو این مقاله گفته شده .

2- اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟  
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد ، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن .

3- آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن ؟  
خیر ، دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات نهایی ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن ، که تو این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده . 

منبع : بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی





:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: